Dus bij deze: het allereerste huizenmarktnieuwstopic!quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:29 schreef iamcj het volgende:
Is dit een idee?:
Een apart topic waarin je het dagelijkse nieuws kunt/moet posten. De mensen die dat willen kunnen zo op de hoogte blijven en andere topics blijven schoon.
Dit mag je best even nader uitleggen...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
De VEH is teleurgesteld over de selectieve aanpak van de HRA, op deze manier kunnen alleen boomers zakken met hun prijzen en blijven jonge gezinnen die kochten op de top geketend aan hun woning.
Jij bent de enige die oplet vriendje BVZquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dit mag je best even nader uitleggen...
Dan heb je wonen 4.0 niet gelezen, want de hoofdlijn (huren ongebreideld laten stijgen, HRA mondjesmaat beperken) is exact wat er nu wet gaat worden, Heino.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:16 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Jij bent de enige die oplet vriendje BVZ![]()
De rest is verblind door haat jegens huurders![]()
Ik weet ook niet precies wat het probleem van de VEH is, hun wonen 4.0 is grotendeels niet tot uiting gekomen in het regeerakkoord.
Ik denk dat ze gehoopt hadden dat wonen 4.0 wel het vertrouwen zou hebben hersteld en die mening ben ik eigenlijk ook wel toegedaan. De VEH heeft de afgelopen tijd het lef gehad de waarheid onder ogen te komen, helaas zijn de fraudeurspartijen VVD en PvdA nog niet zo ver. Die zijn te verblind met het verdelen van alle leuke baantjes onder hun legertje regenten.
typisch weer gelezen door de bril van een gesubsidieerde grootlenerquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:20 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Dan heb je wonen 4.0 niet gelezen, want de hoofdlijn (huren ongebreideld laten stijgen, HRA mondjesmaat beperken) is exact wat er nu wet gaat worden, Heino.
Zodra de huren hoog genoeg zijn, wordt wel weer geinvesteerd in huurwoningen hoor, Huurders moeten eens van die subsidieverslaving af. Elke verhuurder moet niet alleen de rente, onderhoud en afschrijving goedmaken, maar wil ook nog eens winst maken. Vandaar dat een koopwoning goedkoper is dan een huurwoning, steek je namelijk die winstmarge fijn zelf in de tasse.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:52 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
typisch weer gelezen door de bril van een gesubsidieerde grootlener![]()
Wat te denken van het investeren in extra huurwoningen?
Dit nieuwe kabinet heeft enkel tot doel om de sociale huursector uit te moorden.
quote:di 30 okt 2012, 18:04 1 reactie
'Huizenprijzen dalen verder door beperking rentreaftrek'
Van onze redactie
AMSTERDAM - De beperking van de hypotheekrenteaftrek door het nieuwe kabinet zal negatieve gevolgen hebben voor de huizenprijzen. Vooral starters zijn de dupe. Daarvoor waarschuwen economen van ABN Amro.
In het gisteren gepresenteerde regeerakkoord staat dat het maximale tarief waartegen woningeigenaren hypotheekrente mogen aftrekken vanaf 2014 jaarlijks met 0,5 procentpunt wordt verlaagd.
Volgens het economisch bureau van ABN Amro wordt het vooral voor starters moeilijk om een huis te kopen ,,en dat heeft negatieve gevolgen voor de huizenmarkt.
ABN Amro verwacht dat de huizenprijzen dit jaar met 6% dalen. Voor volgend jaar wordt een daling van 8% verwacht.
is dat dezelfde bron die gisteren nog een schip met 700 ton puur goud liet verdwijnen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:03 schreef michaelmoore het volgende:
Nu verkopen en over een half jaar leveren, kan lekker schelen
http://www.telegraaf.nl/d(...)rentreaftrek___.html
[..]
Blaat het gesubsidieerde leenschaapquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:03 schreef michaelHD9 het volgende:
Zodra de huren hoog genoeg zijn, wordt wel weer geinvesteerd in huurwoningen hoor, Huurders moeten eens van die subsidieverslaving af.
Elke verhuurder bouwt met geleend geld? Sinds wanneer moet je in het dogma van eeuwig stijgende woningprijzen afschrijven? Een groot deel van het woningbestand is immers al lang afgeschreven en levert dus dikke winsten op voor de woningstichting. Kopen is alleen maar goedkoper dankzij gesubsidieerd leasen van de bank. Laten we eerst die subsidie eens flink aanpakken door haar in zijn geheel af te schaffen. Kan de markt eindelijk weer normaliserenquote:Elke verhuurder moet niet alleen de rente, onderhoud en afschrijving goedmaken, maar wil ook nog eens winst maken. Vandaar dat een koopwoning goedkoper is dan een huurwoning, steek je namelijk die winstmarge fijn zelf in de tasse.
Wie houd er nou zijn hand op bij de fiscus voor zijn koopsubsidie?quote:Typisch weer gedacht vanuit de patjepeejermethetvragendehandje-mentaliteit.
Ik ben niet boos, ik ben alleen teleurgesteld in sommige medemensenquote:Je was genoeg gewaarschuwd de afgelopen 200 delen. Moet je niet boos worden als je niet wil luisteren.
neequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:06 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
is dat dezelfde bron die gisteren nog een schip met 700 ton puur goud liet verdwijnen?
Telegraaf kan nog geen persbericht half lezen. En ABN Amro heeft inderdaad bewezen uitermate goede economen te hebben [/cynisch]quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee
Vooral starters zijn de dupe. Daarvoor waarschuwen economen van ABN Amro.
Jij houdt je handje op. Als mHD9 geen HRA meer krijgt is dat prima. Als jij geen bijstand meer krijgt (maar die krijgj e niet echt want you are full of shit) sta je op straat. En dat allemaal door jezelf. Ja ja, jij hebt echt recht van spreken!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:24 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Blaat het gesubsidieerde leenschaap
[..]
Elke verhuurder bouwt met geleend geld? Sinds wanneer moet je in het dogma van eeuwig stijgende woningprijzen afschrijven? Een groot deel van het woningbestand is immers al lang afgeschreven en levert dus dikke winsten op voor de woningstichting. Kopen is alleen maar goedkoper dankzij gesubsidieerd leasen van de bank. Laten we eerst die subsidie eens flink aanpakken door haar in zijn geheel af te schaffen. Kan de markt eindelijk weer normaliseren
[..]
Wie houd er nou zijn hand op bij de fiscus voor zijn koopsubsidie?
[..]
Ik ben niet boos, ik ben alleen teleurgesteld in sommige medemensen
Ik heb geen centje schuld, knaapquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:24 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Blaat het gesubsidieerde leenschaap
[..]
Elke verhuurder bouwt met geleend geld? Sinds wanneer moet je in het dogma van eeuwig stijgende woningprijzen afschrijven? Een groot deel van het woningbestand is immers al lang afgeschreven en levert dus dikke winsten op voor de woningstichting. Kopen is alleen maar goedkoper dankzij gesubsidieerd leasen van de bank. Laten we eerst die subsidie eens flink aanpakken door haar in zijn geheel af te schaffen. Kan de markt eindelijk weer normaliseren
[..]
Wie houd er nou zijn hand op bij de fiscus voor zijn koopsubsidie?
[..]
Ik ben niet boos, ik ben alleen teleurgesteld in sommige medemensen
Kunnen jullie eens de koppen bij elkaar steken en met een gezamenlijk standpunt komen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
starters zijn juist de grootste slachtoffers van deze enorme bobbel.
ja starters komen niet meer aan de bak, tenzij een vast dienstverband en heel veel eigen geldquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
waardoor de huizenprijzen sneller corrigeren. prima. marktwerking heet dat.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja starters komen niet meer aan de bak, tenzij een vast dienstverband en heel veel eigen geld
Juistemquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:37 schreef CoolGuy het volgende:
Ik snap sommigen van jullie niet zo goed.
Jullie wilden ooit een keer dat 'we' terug moeten naar de situatie waarbij je gewoon een bult eigen geld mee moet nemen. Die situatie gaat zich nu volgens sommigen van jullie aandienen, dus zou ik verwachten dat jullie dat een prima ontwikkeling vinden, maar toch zitten jullie te narren.
Make up your minds already.
'jullie'quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:37 schreef CoolGuy het volgende:
Ik snap sommigen van jullie niet zo goed.
Jullie wilden ooit een keer dat 'we' terug moeten naar de situatie waarbij je gewoon een bult eigen geld mee moet nemen. Die situatie gaat zich nu volgens sommigen van jullie aandienen, dus zou ik verwachten dat jullie dat een prima ontwikkeling vinden, maar toch zitten jullie te narren.
Make up your minds already.
Bijzonder dat jij je aangesproken voelt blijkbaar, want jij valt naar mijn mening nou net NIET onder de 'jullie' waar ik op doelquote:
ik kon er geen 1 in dit topic vinden dus waarom zou ik er een paar ingooien.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:49 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
zo, die argumenten waren weer snel op.... (te duur zeker)
ik geef toe dat de aanzet van ComplexConjugate weer vanouds luchledig gebral was, gevolgd door ontwijken en weglopen, maar dan hoef je 'm niet meteen voor ss'er uit te schelden (da's meer michaelmoore's stijl)quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik kon er geen 1 in dit topic vinden dus waarom zou ik er een paar ingooien.
Wellicht helpt het als je dat bord voor je kop eens weghaalt?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik kon er geen 1 in dit topic vinden dus waarom zou ik er een paar ingooien.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:52 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
ik geef toe dat de aanzet van ComplexConjugate weer vanouds luchledig gebral was, gevolgd door ontwijken en weglopen, maar dan hoef je 'm niet meteen voor ss'er uit te schelden (da's meer michaelmoore's stijl)
Gelukkig kunnen er nu wat meer modaalverdieners in de sociale huur blijven.quote:http://www.nu.nl/geldzake(...)-middeninkomens.html
'Meer huurwoningen middeninkomens'
AMSTERDAM - Er zijn mogelijkheden om tijdelijk meer sociale huurwoningen voor middeninkomens te bouwen zonder dat toestemming van Brussel vereist is.
Dat is de uitkomst van overleg met de Europese Commissie, schrijft minister van Binnenlandse Zaken Liesbeth Spies (CDA) dinsdag in een brief aan de Tweede Kamer.
Europese regels schrijven voor dat huishoudens met een inkomen boven de 34 duizend euro maar beperkt in aanmerking komen voor een sociale huurwoning.
Corporaties mogen slechts tien procent van de vrijgekomen woningen toewijzen aan deze huishoudens. Anders zou volgens Brussel sprake zijn van oneerlijke concurrentie ten opzichte van marktpartijen. Hierdoor vallen veel middeninkomens tussen wal en schip.
PvdA
De PvdA wilde dat Spies ging onderhandelen met Brussel om te kijken of er toch niet meer ruimte is om woningen voor de middeninkomens te bouwen. Die lijkt er te zijn. De Europese Commissie heeft haar voorwaarden versoepeld, schrijft de bewindsvrouw. Daardoor is het mogelijk om tijdelijk meer sociale woningen aan middeninkomens toe te wijzen.
Het voorstel is om niet tien, maar twintig procent van de woningen toe te wijzen aan huishoudens die meer dan 34 duizend euro verdienen.
Overigens moet tien procent daarvan naar huishoudens gaan die maximaal 38 duizend euro verdienen. Achteraf kan Brussel nog wel toetsen of geen sprake is van oneerlijke concurrentie.
Het is aan het volgende kabinet om hierover een besluit te nemen, aldus Spies.
Blijven? Nee, komen. En ook die krijgen dan gewoon de geplande huursverhoging.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:03 schreef Basp1 het volgende:
Gelukkig kunnen er nu wat meer modaalverdieners in de sociale huur blijven.
Huurders ookquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Starters zijn juist de grootste winnaars van deze huizencrash. Als ze niet te snel instappen ten minste.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
You're damn rightquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Starters zijn juist de grootste winnaars van deze huizencrash. Als ze niet te snel instappen ten minste.
Ik ben een optimist, hoewel niet iedereen dat direct inzietquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:35 schreef poemojn het volgende:
Jij ziet ook altijd een lichtpuntje in de duisternis.
Vertel eens waarom ik een scheeflener ben Xeno? Want elke keer dat ik je vraag naar info over mijn specifieke situatie ben je daarna angstvallig stil, omdat je die info niet hebt en dat niet wil toegeven.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
Gelukkig gaan de rijke scheefleners straks fors meer ziektekosten premie betalen![]()
Ik denk dat CG minstens het dubbele mag gaan betalen
Je krijgt toch HRA?.... nou dan ben je een gesubsidieerde lener en leen je dus scheef.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:49 schreef CoolGuy het volgende:
Dus vertel eens, waarom ben ik een scheeflener?
ah oke. nou, die HRA mogen ze wegnemen hoor. Bring it on. Werkt goed hoor. Zo met je geld omgaan dat je geen problemen krijgt. Probeer het eens zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:22 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Je krijgt toch HRA?.... nou dan ben je een gesubsidieerde lener en leen je dus scheef.
Kijk nog maar even goed hoe het werkt voor huurders:
http://www.quickmeme.com/meme/3rkhux/
Wat een ontzettend triest geval ben jij zeg, allemachtig.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
Gelukkig gaan de rijke scheefleners straks fors meer ziektekosten premie betalen![]()
Ik denk dat CG minstens het dubbele mag gaan betalen
Mijn vader is zzp bankster, u mad?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:46 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zeg CG wat vind jij van de invoering van een bankierseed?
Ik vind het een goed idee maar alleen als ze het combineren met de ultieme straf voor degene die de eed niet nakomt. Kruisiging lijkt mij dan wel een gepaste straf aangezien bankiers Gods werk doen
Is dat zo?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:01 schreef .FuckFace. het volgende:
Wij (gezin) hebben circa 3500 (netto) vaste lasten per maand
Ja, verkapt zie mij een goed salaris hebben.quote:
Maar dan kunnen ze niet als een koning in hun paleisje wonen, en sommige willen gewoon niet in pauperwoningen wonen dus daar gaat het ook een stuk mis.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:10 schreef BertV het volgende:
[..]
Ja, verkapt zie mij een goed salaris hebben.
Voor die luxe molensteen kies je zelf. Prima, maar ga dan niet klagen over de hoogte.
Als je de tering naar de nering zet kun je met minder dan de helft van zijn vaste lasten als inkomen nog prinsheerlijk met je gezin leven.
Het is of blijven huren of je wensen bijstellen aan de werkelijkheid.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar dat zien we ook aan sommige huurders hier die wel ooit iets willen kopen maar dat moet dan ook meteen aan heel veel eisen voldoen.
heel juistquote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:26 schreef BertV het volgende:
Als kopen voor mij betekent dat ik in een flat blijft zitten uit de jaren voedseldropping dan koop ik niet.
Wellicht dat in de nabije toekomst mijn huisjesmelker wel verplicht wordt om iets aan het G-label te doen. Sterker nog, ik denk dat dat de reden is waarom ze bij mij lopen te leuren met dat kot.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:27 schreef HD9 het volgende:
[..]
heel juist
energiezuinig is heel belangrijk
Nou ja, het is ook overduidelijk dat overheid veel lawaai maakt over de groep scheefwoners om de aandacht af te leiden van het eigen falend woningbeleid. Dus dat is per definitie oneerlijk.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:26 schreef BertV het volgende:
Vandaar dat ik dat opjagen van scheefwoners zo onterecht vind.
Waarom zou een huisjesmelker verplicht worden om wat aan de energiezuinigheid te doen, dat levert alleen voor de huurder een voordeel op, of hij zou je ook een flinke huurverhoging moeten kunnen geven.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:29 schreef BertV het volgende:Wellicht dat in de nabije toekomst mijn huisjesmelker wel verplicht wordt om iets aan het G-label te doen. Sterker nog, ik denk dat dat de reden is waarom ze bij mij lopen te leuren met dat kot.
overheid eh... en dat zou natuurlijk in combinatie gaan met een huurverhoging.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom zou een huisjesmelker verplicht worden om wat aan de energiezuinigheid te doen, dat levert alleen voor de huurder een voordeel op, of hij zou je ook een flinke huurverhoging moeten kunnen geven.
Laat ze maar eens gaan bouwen , grond zat, werklozen zat, woningzoekenden zatquote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:33 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou ja, het is ook overduidelijk dat overheid veel lawaai maakt over de groep scheefwoners om de aandacht af te leiden van het eigen falend woningbeleid. Dus dat is per definitie oneerlijk.
Ja ze willen die kotten graag verkopen met terugkoopgarantiequote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:37 schreef BertV het volgende:
[..]
overheid eh... en dat zou natuurlijk in combinatie gaan met een huurverhoging.
Maar nu is de verhuurder aan het cashen op die flatjes, en dan moet hij investeren.
Ah daarom zien we zoveel wbv's in de financiele problemen zitten omdat ze zo aan het cashen zijn.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:37 schreef BertV het volgende:
overheid eh... en dat zou natuurlijk in combinatie gaan met een huurverhoging.
Maar nu is de verhuurder aan het cashen op die flatjes, en dan moet hij investeren.
najah, niet die verkoop, maar vooral cashen door het collecteren van huur en minimaal onderhoud.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:44 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ja ze willen die kotten graag verkopen met terugkoopgarantie
Van 1 wbv weet ik dat ze de koopgarant regeling afgelopen jaar aangepast hebben, het percentage dat jij dan terug krijgt bij winst of bij moet leggen bij verlies is van 50% naar 65% gegaan.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:44 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ja ze willen die kotten graag verkopen met terugkoopgarantie
Oh, wie gaat er met verlies bouwen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:43 schreef HD9 het volgende:
[..]
Laat ze maar eens gaan bouwen , grond zat, werklozen zat, woningzoekenden zat
Klinkt als witwassenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:49 schreef BertV het volgende:
[..]
najah, niet die verkoop, maar vooral cashen door het collecteren van huur en minimaal onderhoud.
Al zijn die flats sinds de 12 jaar dat ik huur al 5 keer van eigenaar veranderd dus ik weet niet hoe vaak die dingen over de kop zijn gegaan.
Die financiele problemen ontstaan door gokken op de beurs Basp.![]()
Klinkt als fouten maken bij het overmaken van de huur...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:53 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Klinkt als witwassenJa, die pandjes zijn er ook, waarbij exploitatie eigenlijk bijzaak is.
Witwassen?? De vastgoed sector heeft toch ook wel net zoveel moraal als banken hebben.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:53 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Klinkt als witwassenJa, die pandjes zijn er ook, waarbij exploitatie eigenlijk bijzaak is.
meeste van die hokken zijn gebouwd voor 30.000 guldenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:49 schreef BertV het volgende:
[..]
najah, niet die verkoop, maar vooral cashen door het collecteren van huur en minimaal onderhoud.
Al zijn die flats sinds de 12 jaar dat ik huur al 5 keer van eigenaar veranderd dus ik weet niet hoe vaak die dingen over de kop zijn gegaan.
Die financiele problemen ontstaan door gokken op de beurs Basp.![]()
Ik zou voor een vet grachtenpand gaan. Kan nooit meer dan 2500 florijnen en een paar stuks 'huispersoneel' gekost hebben.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:00 schreef HD9 het volgende:
[..]
meeste van die hokken zijn gebouwd voor 30.000 gulden
dat is nog voor de tijd van de betonrotquote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:52 schreef BertV het volgende:
onderhoud aan de flats uit 1956 in de 12 jaar dat ik er zit:
nieuwe regenpijpen, 1x totale schilderbeurt...
ow, de onderkant van de balkonnetjes zijn 2x geschilderd.
edit: nieuwe intercom... eigenlijk best goed bezig!![]()
Die jongens van binnen zonder kloppen zitten in een andere sectorquote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Witwassen?? De vastgoed sector heeft toch ook wel net zoveel moraal als banken hebben.
Ben je niet in de war met mentale afwijkingen door overmatig drugsgebruik danwel inbrengen van vreemde voorwerpen op bepaalde plaatsen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:02 schreef HD9 het volgende:
[..]
dat is nog voor de tijd van de betonrot
dat kwam pas in 1960
1 tulpenbol koste dat pand toen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:01 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Ik zou voor een vet grachtenpand gaan. Kan nooit meer dan 2500 florijnen en een paar stuks 'huispersoneel' gekost hebben.
ja was je vader maar een woningcorporatie begonnen, dan was nu je kostje gekochtquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:01 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Ik zou voor een vet grachtenpand gaan. Kan nooit meer dan 2500 florijnen en een paar stuks 'huispersoneel' gekost hebben.
Dingen zijn inderdaad best solide, alleen isolatie hadden ze niet van gehoord. Kwestie van na-oorlogs overleven en gebouwen stampen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:02 schreef HD9 het volgende:
[..]
dat kwam pas in 1960
voor 1970 werd er nog goed gebouwdquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:04 schreef BertV het volgende:
[..]
Dingen zijn inderdaad best solide, alleen isolatie hadden ze niet van gehoord. Kwestie van na-oorlogs overleven en gebouwen stampen.
quote:
have we entered the twilight zone yet?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:02 schreef HD9 het volgende:
[..]
dat kwam pas in 1960
Als de verkoop geslaagd is welquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:07 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
[..]
have we entered the twilight zone yet?
[q]In 1623 kostte één enkele tulpenbol van een populaire soort 1000 gulden, terwijl het gemiddelde jaarinkomen op 150 gulden lag [/q]quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:04 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
een appel en een ei is dus eigenlijk nog te duur
zo te zien kluts jij wel vaker wat cijfertjes als het zo uit komt.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:09 schreef HD9 het volgende:
[..]
Als de verkoop geslaagd is wel
van 30.000 gulden voor 150.000 euro, daar is Rutte wel blij mee
na 1990, en voor 1960quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:20 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
zo te zien kluts jij wel vaker wat cijfertjes als het zo uit komt.
maar goed, geen huis kopen/huren van voor 1970. en ook geen van na 1960.
welk bouwjaar kartonnen dozen zijn goed?
ja, als je niks wil besteden krijg je ook niks. samenvatting van 5 eeuwen huizen, waar mensen die illusie vandaan halen dat het nu opeens anders wordt? (kudos voor het optimisme hoor, daar niet van)quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:55 schreef HD9 het volgende:
[..]
na 1990, en voor 1960
na 1960 begon men met vuren kozijnen van waaiboomhout
quote:
Wat een aannames meteen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:10 schreef BertV het volgende:
[..]
Ja, verkapt zie mij een goed salaris hebben.
Voor die luxe molensteen kies je zelf. Prima, maar ga dan niet klagen over de hoogte.
Als je de tering naar de nering zet kun je met minder dan de helft van zijn vaste lasten als inkomen nog prinsheerlijk met je gezin leven.
Die aannames komen omdat je gewoon wat neergooit zonder verdere toelichting.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:42 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
[..]
Wat een aannames meteen.Wij leven absoluut niet luxe in een "miljoenenhuis" (wel een grote tuin
), de hypotheeklasten zijn nog niet eens 1/3e van die 3500 volgens mij. Hoe wij leven is als volgt: veel kinderen een een een dure verzekering ivm zzp zijnde. Wat we wel hebben zijn veel spullen ja, maar een enorm huis, nee.
De topinkomens gaan er 4 a 5% op achteruit, wat betekent dat ik minder kleren krijg van mijn ouders, dikke vette min dus.
De schilder hier zei pas dat ze waarschijnlijk 500 euro bespaard hebben op het hele huis, o.a. door vuren kozijnen te gebruiken die na een paar jaar wegrotten. Dat heeft niets met "niks besteden" te maken, dat heeft alles te maken met hoogtij bubbel geen keus hebben en 60% van het budget uitgeven aan winst voor grondspeculanten en ontwikkelaars. Blijft slechts 40% over om het huis zo goedkoop mogelijk neer te zetten.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:58 schreef michaelHD9 het volgende:
ja, als je niks wil besteden krijg je ook niks. samenvatting van 5 eeuwen huizen, waar mensen die illusie vandaan halen dat het nu opeens anders wordt? (kudos voor het optimisme hoor, daar niet van)
Geen keusquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:57 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De schilder hier zei pas dat ze waarschijnlijk 500 euro bespaard hebben op het hele huis, o.a. door vuren kozijnen te gebruiken die na een paar jaar wegrotten. Dat heeft niets met "niks besteden" te maken, dat heeft alles te maken met hoogtij bubbel geen keus hebben en 60% van het budget uitgeven aan winst voor grondspeculanten en ontwikkelaars. Blijft slechts 40% over om het huis zo goedkoop mogelijk neer te zetten.
Hm, mijn huis is gebouwd in 2003, en daar zitten gewoon fatsoenlijke kozijnen in hoor.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:57 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De schilder hier zei pas dat ze waarschijnlijk 500 euro bespaard hebben op het hele huis, o.a. door vuren kozijnen te gebruiken die na een paar jaar wegrotten. Dat heeft niets met "niks besteden" te maken, dat heeft alles te maken met hoogtij bubbel geen keus hebben en 60% van het budget uitgeven aan winst voor grondspeculanten en ontwikkelaars. Blijft slechts 40% over om het huis zo goedkoop mogelijk neer te zetten.
Dus als ik zeg dat er iemand hier op de stoep voor het huis dood ligt in een plas bloed, neemt men hier dan ook aan dat ik de moordenaar ben?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die aannames komen omdat je gewoon wat neergooit zonder verdere toelichting.![]()
Nu geef je wat meer informatie en blijkt dus dat jou ouders dit geld binnenharken, en die 3500 netto daar zijn bij een normale werknemers altijd al de verzekringspremies (exclusief zorgverzekering) vanaf getrokken.
Ik las het al in het AD vanmorgen. En de minimuminkomens en bijstandjes en dergelijke gaan er op vooruit (quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:21 schreef graaierrr het volgende:
http://www.telegraaf.nl/o(...)rond_te_komen__.html
Slecht nieuws voor de huizenmarkt.
Politici hebben altijd mooie praatjes. Snap niet dat mensen nog stemmen op die bedriegers?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:23 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Ik las het al in het AD vanmorgen. En de minimuminkomens en bijstandjes en dergelijke gaan er op vooruit (), zo las ik ook. Samsom noemde dit "eerlijk". Ja, de hoge inkomens hebben het natuurlijk heel goed met weinig werken en veel verdienen en derhalve maar de grootste lasten moeten dragen.
Ik snap het ook niet, je weet dat je genaaid wordt maar toch blijft iedereen stemmen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:26 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Politici hebben altijd mooie praatjes. Snap niet dat mensen nog stemmen op die bedriegers?
Het zijn geen bezuinigingen hè.... het zijn lastenverhogingen. Voornamelijk omdat banksters zo nodig teveel geld uitgeleend hebben aan overheden.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:01 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Wat een ontzettend triest geval ben jij zeg, allemachtig.
Jij bent zo hartstikke jaloers op mensen die een beetje geld verdienen, priceless. En maar blijven afgeven op andere, anderen niets gunnen etc. Stuk verdriet.
Wij (gezin) hebben circa 3500 (netto) vaste lasten per maand en door die achterlijke bezuinigingen moet hier ook wat meer op de centjes gelet worden. Kutoverheid.
Dan moet je bij je vader geen klagen, die weet tenslotte wel hoe hij mensen in het ravijn moet duwen. Misschien weet hij ook wel hoe hij ze er weer uit kan halen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:02 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Mijn vader is zzp bankster, u mad?
Lastenverhogingen voor de burger ja.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het zijn geen bezuinigingen hè.... het zijn lastenverhogingen. Voornamelijk omdat banksters zo nodig teveel geld uitgeleend hebben aan overheden.
[..]
Dan moet je bij je vader geen klagen, die weet tenslotte wel hoe hij mensen in het ravijn moet duwen. Misschien weet hij ook wel hoe hij ze er weer uit kan halen?
Jij hebt helemaal niks gebouwd manquote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hm, mijn huis is gebouwd in 2003, en daar zitten gewoon fatsoenlijke kozijnen in hoor.
Dat moet dan wel de man van de zus van een vriendin van mijn kapster zijn.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:26 schreef Scorpie het volgende:
De schilder van mijn huis zei dat al dat grondspeculanten geneuzel onzin was.
Ik neem je het niet kwalijk, toen ik 20 jaar oud was zei ik ook de meest onnozele dingen. Gebrek aan levenservaring noemen we datquote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:30 schreef .FuckFace. het volgende:
Lastenverhogingen voor de burger ja.
Hahaha, prachtig jouw reactie.ga jij nou maar van je bijstandje leven, eikel. Kan er ook niet aan doen dat een incapabele adviseur jou heeft geholpen. Buiten dat, jij zit in de bijstand, dus het is sowieso jouw fout. Mensen die in de bijstand zitten hebben zelf dingen verkeerd gedaan. Dus ga niet weer met het vingertje wijzen, ouwe zeur.
Over laten doen gesproken, binnenkort maar ff mijn badkamertje opnieuw laten doen ofzo, die 1.2% rendementsheffing begint me een beetje dwars te zitten en geld moet rollen niet waar?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Jij hebt helemaal niks gebouwd man![]()
Heb je laten doen
Inderdaad, dat noodlot is er nu toch wel voor mij. Ik zit diep in de shit, moet gewoon 3x zoveeel zorgpremie gaan betalen en daardoor kan ik veul minder sparen dan eerst. Nu kan ik met gemak 2k sparen, straks wordt dat slechts 1700 euroquote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik neem je het niet kwalijk, toen ik 20 jaar oud was zei ik ook de meest onnozele dingen. Gebrek aan levenservaring noemen we dat![]()
Ik hoop niet voor je dat het noodlot jouw ooit zal treffen maar meestal heeft dat wel een louterende werking
Heb niet zo veel levens- en werkervaring nee. Maar ik weet wel dat de bijstand echt het afvoerputje is (mijn woorden), dan heb je toch echt zelf ergens de afslag gemist, beste kerel. Ik ga zo in ieder geval even een programma van gisteren terugkijken op de nieuw aangeschafte dikke 59 (of was het nou 60) inch supermooie tv.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik neem je het niet kwalijk, toen ik 20 jaar oud was zei ik ook de meest onnozele dingen. Gebrek aan levenservaring noemen we dat![]()
Ik hoop niet voor je dat het noodlot jouw ooit zal treffen maar meestal heeft dat wel een louterende werking
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoest met je enkelglas eigenlijk? Zijn ze al langs gekomen om dat te isoleren bij je? De winter komt eraan, je stookt je straks een ongeluk met dit weer Xenotje! En aangezien de energieprijzen stijgen zie ik het zo maar gebeuren dat je straks niet meer rond kunt komendat moeten we niet willen!
Heb je een Philips of een Panasonic genomen? 60 inch is trouwens wel nice. Zat zelf op 42, maar ben 1 tandje omhoog geschakeld naar 52 inch, was maar 1200 eurotjes.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:37 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Heb niet zo veel levens- en werkervaring nee. Maar ik weet wel dat de bijstand echt het afvoerputje is (mijn woorden), dan heb je toch echt zelf ergens de afslag gemist, beste kerel. Ik ga zo in ieder geval even een programma van gisteren terugkijken op de nieuw aangeschafte dikke 59 (of was het nou 60) inch supermooie tv.
Ach volgens mij heeft Xeno wel een goeie woningcorporatie, ze zeiden vorig jaar ook al dat ze het kwamen fixen, en de woningcorporatie houdt natuurlijk altijd woord!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:40 schreef BertV het volgende:
[..]Men, en dan zit ik ook nog met zo'n centrale-gaskachel en blote-leidingen die over een ongeïsoleerde zolder lopen met kieren in het beschot.
Wellicht dat Xeno en ik korting krijgen op een dubbele partij steenwol.
Er zullen vast mensen in de bijstand zitten die niet zoveel zin hebben om te werken (zoals ikquote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:37 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Heb niet zo veel levens- en werkervaring nee. Maar ik weet wel dat de bijstand echt het afvoerputje is (mijn woorden), dan heb je toch echt zelf ergens de afslag gemist, beste kerel. Ik ga zo in ieder geval even een programma van gisteren terugkijken op de nieuw aangeschafte dikke 59 (of was het nou 60) inch supermooie tv.
Philips, geen idee hoe duur ie was want dat mocht mijn moeder niet weten omdat we eigenlijk geen tv nodig hadden en dus overbodig is, maar ja, geld moet rollen toch. En er zitten veel vette opties op. Ik heb een 42 inch om m'n eigen kamer, ook niks mis mee. Wel betaalt door pa de bankster natuurlijk, daar zit het geld.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb je een Philips of een Panasonic genomen? 60 inch is trouwens wel nice. Zat zelf op 42, maar ben 1 tandje omhoog geschakeld naar 52 inch, was maar 1200 eurotjes.
Het moet ook weer niet té worden, we leven immers niet in een miljoenenhuis zoals ik reeds hiervoor heb verkondigd. Beetje binnen de maten blijven dus, anders is de verhouding zo lullig.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Er zullen vast mensen in de bijstand zitten die niet zoveel zin hebben om te werken (zoals ik) maar het overgrote deel zit daar echt niet voor de lol. Een beetje meer empathie voor die groep zou je sieren.
Overigens is zo'n 60" TV een beetje voor arme paupers, als je echt wilt patsen koop je iets van een formaat daarboven
Nicequote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:48 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Philips, geen idee hoe duur ie was want dat mocht mijn moeder niet weten omdat we eigenlijk geen tv nodig hadden en dus overbodig is, maar ja, geld moet rollen toch. En er zitten veel vette opties op. Ik heb een 42 inch om m'n eigen kamer, ook niks mis mee. Wel betaalt door pa de bankster natuurlijk, daar zit het geld.
Mijn huisje is voorzien van goede ventilatie, vooral op zolder. Als ik uit mijn sauna kom dan ga ik even uitwaaien op zolder. Dat wil ik het liefst zo laten natuurlijk. Die 30 jaar oude CV ketel vreet slechts 4000 kuub gas per jaar, voordeel is dat hij geen onderhoud nodig heeft dus daar kan je dan weer op besparen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:40 schreef BertV het volgende:
[..]Men, en dan zit ik ook nog met zo'n centrale-gaskachel en blote-leidingen die over een ongeïsoleerde zolder lopen met kieren in het beschot.
Herkenbaar. Mijn woning is 6 meter breed, dus moet er wel een beetje een TV staan zeg maar. Niet zo`n lullig klein dingetje die je in kleine huiskamertjes terug ziet komen, dat zet geen zoden aan de dijk. Minder dan 52" en je zit te turen in de vertequote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:49 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Het moet ook weer niet té worden, we leven immers niet in een miljoenenhuis zoals ik reeds hiervoor heb verkondigd. Beetje binnen de maten blijven dus, anders is de verhouding zo lullig.
Hij is net nieuw dus we moeten alles nog even uitzoeken, wel een ubergaaf ding in ieder geval.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nicedie dingen kan je besturen met de iPad 3 of de 4 toch? Zo vet
Sauna? Je bedoelt je bidet douche met bloemetjes douche gordijn zo heet mogelijk zetten en er dan naast gaan zitten? Deden we vroegah ook altijdquote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Mijn huisje is voorzien van goede ventilatie, vooral op zolder. Als ik uit mijn sauna kom dan ga ik even uitwaaien op zolder. Dat wil ik het liefst zo laten natuurlijk. Die 30 jaar oude CV ketel vreet slechts 4000 kuub gas per jaar, voordeel is dat hij geen onderhoud nodig heeft dus daar kan je dan weer op besparen.
In een flat ui 1960 met een zolder dat is nieuwigheid.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:40 schreef BertV het volgende:
En dan een elektrisch kacheltje erbij, wel opletten met de elektra hè, want als het dan mis gaat denken ze misschien nog wel dat je jezelf van kant wilde makenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sauna? Je bedoelt je bidet douche met bloemetjes douche gordijn zo heet mogelijk zetten en er dan naast gaan zitten? Deden we vroegah ook altijd
Ga dan in ieder geval voor betere audio, en vergeet in godsnaam bose. Gewoon een goede versterker en een set b&w boxen erbij.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Herkenbaar. Mijn woning is 6 meter breed, dus moet er wel een beetje een TV staan zeg maar. Niet zo`n lullig klein dingetje die je in kleine huiskamertjes terug ziet komen, dat zet geen zoden aan de dijk. Minder dan 52" en je zit te turen in de vertedikke Bose surroundset erbij en knallen met die handel
Ik zit bovenin...het is een schuin dak.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In een flat ui 1960 met een zolder dat is nieuwigheid.
Wat is er mis met Bose?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ga dan in ieder geval voor betere audio, en vergeet in godsnaam bose. Gewoon een goede versterker en een set b&w boxen erbij.
na 1980 was het hardhout en dubbel glas, die waaibomenhoutkozijnen waren na tien jaar verrot, behalve woningen van de woningbouwverenigingen die gebruikten goed hout, die waren niet gekquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:58 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
ja, als je niks wil besteden krijg je ook niks. samenvatting van 5 eeuwen huizen, waar mensen die illusie vandaan halen dat het nu opeens anders wordt? (kudos voor het optimisme hoor, daar niet van)
Google er eens op... Dan kom je op genoeg redenen. $1 speakertjes inbouwen bijvoorbeeld en die gruwelijk duur verkopen.quote:
Alternatieven zijn natuurlijk altijd welkom.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Google er eens op... Dan kom je op genoeg redenen. $1 speakertjes inbouwen bijvoorbeeld en die gruwelijk duur verkopen.
Of luister er gewoon eens naar, dan hoor je hoge pieptonen uit die kleine speakertjes, en lage bromtonen uit de subwoofer, en daar tussen in zit een gat.
* RemcoDelft is blij met z'n JBL/Magnat/Yamaha-combinatie.
Ga gewoon eens naar een goede audio zaak wat verschillende speakers luisteren, je kunt dan op een gegeven moment wel gaan doorslaan , audiofiel worden en ook ingespeelde kabels willen kopen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alternatieven zijn natuurlijk altijd welkom.
Nou dat zal wel meevallen. Een keertje 5 of 10k kapot slaan voor een leuk setje is geen probleem natuurlijk, maar mezelf verliezen in geluid, nah.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ga gewoon eens naar een goede audio zaak wat verschillende speakers luisteren, je kunt dan op een gegeven moment wel gaan doorslaan , audiofiel worden en ook ingespeelde kabels willen kopen.
Dat bedrag wat je daar noemt is toch wel het bedrag per box wat je wilt besteden.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou dat zal wel meevallen. Een keertje 5 of 10k kapot slaan voor een leuk setje is geen probleem natuurlijk, maar mezelf verliezen in geluid, nah.
Oh oke, 20k dus?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat bedrag wat je daar noemt is toch wel het bedrag per box wat je wilt besteden.
Mijn overburen hebben zo'n 60". Best handig heb ik in de keuken ook TV, alleen mijn afstandsbediening werkt niet met dat merk.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Overigens is zo'n 60" TV een beetje voor arme paupers, als je echt wilt patsen koop je iets van een formaat daarboven
Ik ben van mening dat de hele fiscale sfeer op de schop moet, en subsidies gewoon direct gegeven moeten worden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ga jij dadelijk nog even in op de de gestelde vragen door mij waar xeno of zijn kloon niet op ingaan?
[..]
[..]
Alvast bedankt
Ik beweer toch ook niet dat ik iets gebouwd heb of wel dan?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Jij hebt helemaal niks gebouwd man![]()
Heb je laten doen
Je wil alternatieven?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alternatieven zijn natuurlijk altijd welkom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die spiegels zijn er wel, maar of ze te koop zijn bij doe het zelf zaken weet ik niet. Je hebt ook spiegels waar TV in is en het weerbericht en zoquote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:53 schreef Basp1 het volgende:
In het kader van badkamers, ik word nog steeds gek van mijn beslaande spiegel op de badkamer, vorig jaar zat ik ergens in een hotel waar men iets achter de spiegel had (verwarming waarschijnlijk) dat ervoor zorgde dat de spiegel niet besloeg zijn deze dingen ookin NL verkrijgbaar bij de grote doe het zelf zaken?
Ja hoor dank je wel.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:22 schreef Artimunor het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat de hele fiscale sfeer op de schop moet, en subsidies gewoon direct gegeven moeten worden.
weg huurtoeslag, weg zorgtoeslag, en weg hra dan maar wat meer uitkering als dat nodig is.
mijn menig is ook dat het verschil tussen minimum loon en uitkering groot moet zijn.
omdat het anders met al die toeslagen gewoon onaantrekkelijk is te gaan werken.
ik vind wel dat je van een uitkering moet kunnen wonen en goed eten moet kunnen kopen en zorg moet kunnen krijgen, ook een oude dag.
minimum bestaans behoeften zeg maar, wil je meer (zoals schultenbrau) dan werk je er maar voor
verder vind ik inkomens afhankelijke zorg bullshit, het is een betaling voor een commerciele dienst momenteel, TVs zijn toch ook niet verschillend in prijs?
als de overheid daar in wil mengen verwerk dat dan gewoon in de belasting schijven, en nationaliseer de zorginstellingen, maar houd het eerlijk en doorzichtig
voor mij zijn al die 'extra' regels gewoon smokescreen om dingen verkapt toch een bepaalde kant op te sturen.
kiezersbedrog dus.
beantwoord dat je vragen genoeg?
Dat is serieus echt vet! Check http://www.spiegeltelevis(...)sie-opmaat/251/1/10/quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die spiegels zijn er wel, maar of ze te koop zijn bij doe het zelf zaken weet ik niet. Je hebt ook spiegels waar TV in is en het weerbericht en zoduur, maar dan heb je ook wat
Nou dan moeten we maar eens kijken naar zo`n opzetje. Geld moet rollen nietwaar:)quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je wil alternatieven?
Mkay. Beneden in de woonkamer heb ik een Denon receiver staan icm Mordaunt Short speakers. Uiteraard 5.1. 7.2 is mogelijk maar ik ben Gekke Henkie niet natuurlijk![]()
Boven, voor een beetje knap geluid bij mijn PC (muziek, geen games) heb ik gewoon 2.0, bestaande uit een Marantz versterker en 2 KEF IQ 70 speakers.
Ik zit er aan te denken om een TV op de badkamer te nemen, maar eigenlijk wil ik ook de hele badkamer op de schop doen. Dwz, ander toilet, en een jacuzzi, en dan daar dus een TV bij, zodat ik ook in bad kan liggen met mn vriendin (nu enkel een normaal bad en een losse douche) en TV kan kijken. Het is wat decadent inderdaad, maar gewoon, omdat het kan. En omdat otter.
Geld moet waaien, want kleingeld doe ik niet aan.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou dan moeten we maar eens kijken naar zo`n opzetje. Geld moet rollen nietwaar:)
Dat zijn van die kleine dingetjes.... past niet echt bij een mannetje die lijd aan een ernstige vorm van compensatiegedragquote:
Zal er eens ff over nadenken, een nieuw setje kan nooit kwaad, doe ik die ander wel voor een leuk prijsje van de hand aan Xenotje, heeftie ook wat leuks voor Kerst!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Geld moet waaien, want kleingeld doe ik niet aan.
Overigens, je hebt echt leuke combi's die mogelijk zijn. Ik heb die Denon een paar weken geleden gekocht. Overigens, die KEF's ook. Je kunt altijd even komen luisteren als je wil.Receiver was wel aan de prijs, maar goed, dan heb je ook wat.
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:50 schreef michaelHD9 het volgende:
zijn deze niet goed dan????Die ouderwetse Philipsmeuk kan je beter weg gooien, in die tijd kon je al veel betere speakers kopen. B&W maakte toen ook al hele fijne speakers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
Vraag het eens aan je grootmoederquote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:53 schreef Basp1 het volgende:
In het kader van badkamers, ik word nog steeds gek van mijn beslaande spiegel op de badkamer, vorig jaar zat ik ergens in een hotel waar men iets achter de spiegel had (verwarming waarschijnlijk) dat ervoor zorgde dat de spiegel niet besloeg zijn deze dingen ookin NL verkrijgbaar bij de grote doe het zelf zaken?
Je hebt gelijk, kan het maar beter gelijk goed aanpakken en een segment of 2 hoger gaan zitten qua kwaliteit en prijs.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:09 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat zijn van die kleine dingetjes.... past niet echt bij een mannetje die lijd aan een ernstige vorm van compensatiegedrag
Bij jou is het toch iedere maand pakjesavond? Als de fiscus weer eens je subsidie overmaakt.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is serieus echt vet! Check http://www.spiegeltelevis(...)sie-opmaat/251/1/10/
Ik wil voor Sinterklaas
Die is al 15 jaar dood, daar komt geen geluid meer uit.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Vraag het eens aan je grootmoeder
Kan ie wel aan jou als kado geven, heb jij ook nog iets.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:11 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Die ouderwetse Philipsmeuk kan je beter weg gooien, in die tijd kon je al veel betere speakers kopen. B&W maakte toen ook al hele fijne speakers.
Klopt helemaalquote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Bij jou is het toch iedere maand pakjesavond? Als de fiscus weer eens je subsidie overmaakt.
Wat afwasmiddel erop smeren werkt ook goed.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die is al 15 jaar dood, daar komt geen geluid meer uit.![]()
Maar de tip van de oude lullen was wat scheerschuim op de spiegel smeren, dat werkt ook wel een beetje maar dan wordt de spiegel toch nog vochtig waardoor het zicht niet optimaal is, wat in dat hotel wel het geval was.
ja, ga er nog op in ookquote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:11 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Die ouderwetse Philipsmeuk kan je beter weg gooien, in die tijd kon je al veel betere speakers kopen. B&W maakte toen ook al hele fijne speakers.
Niet nodig, ik kan ze gratis afhalen bij de kringloop. Zelfs die zien er namelijk geen brood meer in.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:14 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Kan ie wel aan jou als kado geven, heb jij ook nog iets.
Gelukkig maar dan dat we een duurder huis willen kopen als we dit huis verkocht krijgen, scheelt ons weer in de zorgkostenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:15 schreef HD9 het volgende:
iemand met een flink bedrag hypotheekrente aftrek betaalt dus ook nog eens veel minder zorgpremie
Is dat zo? Berekenen ze de premie over je inkomen na aftrek van de leensubsidie? Dat zou betekenden dat je een dubbele subsidie gaat krijgenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:15 schreef HD9 het volgende:
iemand met een flink bedrag hypotheekrente aftrek betaalt dus ook nog eens veel minder zorgpremie
Maar eerst nog even sparen voor je restschuldquote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:16 schreef MaLo het volgende:
[..]
Gelukkig maar dan dat we een duurder huis willen kopen als we dit huis verkocht krijgen, scheelt ons weer in de zorgkosten
belastbaar inkomen hequote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Is dat zo? Berekenen ze de premie over je inkomen na aftrek van de leensubsidie? Dat zou betekenden dat je een dubbele subsidie gaat krijgen![]()
Dubbel gesubsideerd om een huis te kunnen kopen, de zeepbel word steeds evidenter
Mja, Linn is ook erg aardig. Overigens is dat een paar segmentjes hoger. Zeg maar MarkLevinson niveautje.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, kan het maar beter gelijk goed aanpakken en een segment of 2 hoger gaan zitten qua kwaliteit en prijs.
Dubbel gesubsidieerd dan dus, ze doen ook echt ALLES om de lucht in de zeepbel te houden hèquote:
Is nu ook al het geval met de zorgtoeslag. Wanneer je met een modaal inkomen nu een maximale hypotheek neemt, krijg je ook iets van 30 tientjes extra zorgtoeslag als alleenstaande.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:15 schreef HD9 het volgende:
ja erg eerlijk die belastingdienstquote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:20 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Is nu ook al het geval met de zorgtoeslag. Wanneer je met een modaal inkomen nu een maximale hypotheek neemt, krijg je ook iets van 30 tientjes extra zorgtoeslag als alleenstaande.
Jij hebt denon toch? Dat schijnt wel mooi spul te zijn.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mja, Linn is ook erg aardig. Overigens is dat een paar segmentjes hoger. Zeg maar MarkLevinson niveautje.
Cambridge Audio is ook mooi spul.
Dit alles is natuurlijk wel afhankelijk van het soort geluid dat je prefereert. Hou je van wat warmer geluid, dan kom je al richting Marantz en Denon, hou je van meer steriel geluid dan ga je weer richting Onkyo. Qua speakers is het volledig subjectief. Wat jij mooi vindt klinken moet je kopen, ongeacht prijsklasse of merkje dat er op staat
de grote depressie is bij jou al begonnen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:42 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zo ik ga even langs het leger des heils om wat winterkleding in te slaan, kan de kachel lekker laag blijven staan
Dat dacht de bankster die tegenover jou zat toen ookquote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:38 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zijn de narcistjes klaar met het ouwehoeren over middelmatige audio apparatuur?
Het materialisme spat er weer van af![]()
Het mooie is dat ik jarenlang mijn geld verdient heb aan dat soort sukkels, geloven alles wat er in de prachtige marketingfoldertjes staat en willen gewoon hard geslagen worden![]()
Ideale klanten
Ja. De AVR 4810 heb ik.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij hebt denon toch? Dat schijnt wel mooi spul te zijn.
Ja, alsof ik wakker lig van die 2%quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:03 schreef BertV het volgende:
[..]
Allemaal met 21% BTW, ideale nederlanders...
zegt de kikker in de pan...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, alsof ik wakker lig van die 2%
Dat is toch wel te knutselen? Beetje weerstandsdraad, vochtbestendige trafo, tegelijk met het licht schakelen, klaar.quote:
Lastig he, je voorstellen dat er mensen niet wakker liggen van een verhoging van 2%? Lopen jullie nou de hele dag te bedenken dat je vooral dingen NIET doet omdat iets of iemand daar aan nu 2% meer voordeel van heeft?quote:
nee, dat gaat vanzelf.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Lopen jullie nou de hele dag te bedenken dat je vooral dingen NIET doet omdat iets of iemand daar aan nu 2% meer voordeel van heeft?
Dus als jij iets wil, koop jij dat niet omdat je denkt dat je daarmee de overheid een hak zet? Heb je echt niks beters om je druk over te maken?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:26 schreef BertV het volgende:
[..]
nee, dat gaat vanzelf.![]()
En ik gun het jou wel, maar niet de overheid die het investeert in zuidelijke landen van de EU, die het direct weer terugstorten aan de noordelijke financiële instellingen.
marktplaats... opzoek naar een boxspring, maar een tweedehands matras gaat mij zelfs te ver.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus als jij iets wil, koop jij dat niet omdat je denkt dat je daarmee de overheid een hak zet? Heb je echt niks beters om je druk over te maken?
Ja, je moet helemaal in de auto stappen, naar de winkel toe rijden, product aanschaffen, weer helemaal naar huis, aansluiten, etc, ja, kost best wel wat energie ja.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:38 schreef BertV het volgende:
[..]
marktplaats... opzoek naar een boxspring, maar een tweedehands matras gaat mij zelfs te ver.
En niks beter te doen? Dat hyperconsumeren hierboven lijkt ook veel energie te kosten.
Energie bedoel ik dat druk maken over merkje dit, kabeltje dat.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, je moet helemaal in de auto stappen, naar de winkel toe rijden, product aanschaffen, weer helemaal naar huis, aansluiten, etc, ja, kost best wel wat energie ja.
Overigens, ik weet niet hoe ik je opmerking moet lezen. Je wil een boxspring, maar bedoel je nou dat je zelfs geen 2e hands matras wil aanschaffen, of dat zelfs JIJ niet zo ver gaat om op een gebruikte matras te gaan liggen?
Owh, nou, als jij iets gaat kopen dan koop je toch ook iets fatsoenlijks, of heb jij Yoko staan thuis?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:51 schreef BertV het volgende:
[..]
Energie bedoel ik dat druk maken over merkje dit, kabeltje dat.
Een boxspring is het onderstel... dat gaat via marktplaats.
Die matras die moet nieuw, viespeuk.![]()
(huidige bed is 12 jaar oud, lattenbodem met losse latten en een vriendin die moppert)
* BertV heeft nog de boel proberen te timmeren voordat die opmerking komt.
Die 2ehands bevlieging heb ik sinds kort.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik koop nooit iets 2e hands. Nee niks timmeren, gewoon handel weg en nieuw. Geef maar eens geld uit, krent.
Nee die TV stopt je niet in een hokje. Maar een bed van 12 jaar oud met losse latten en een klagende vriendin en dat jij het dan gaat proberen te timmeren, dat zegt wel wat, nl dat je een krent bent.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:02 schreef BertV het volgende:
[..]
Die 2ehands bevlieging heb ik sinds kort.
Ik heb een Sony Bravia 26" van 4 jaar oud.... dan kun je me wellicht beter in een hokje stoppen.
Simpel Sony DVD-spelertje eronder... PC is zelfbouw, onderdelen variëren van 10 tot 1 jaar oud.
Krent past beter bij mij dan bigspender inderdaad.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee die TV stopt je niet in een hokje. Maar een bed van 12 jaar oud met losse latten en een klagende vriendin en dat jij het dan gaat proberen te timmeren, dat zegt wel wat, nl dat je een krent bent.
Ongelofelijk. Eerst proberen te timmeren, en als dat niet lukt ga je het zo goedkoop mogelijk proberen op te lossen, door op marktplaats te gaan kijken. Echt hoor, kan een nieuw bed er nou echt niet vanaf?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:08 schreef BertV het volgende:
[..]
Krent past beter bij mij dan bigspender inderdaad.
makkelijk, maar ik moet sparen voor een huis.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ongelofelijk. Eerst proberen te timmeren, en als dat niet lukt ga je het zo goedkoop mogelijk proberen op te lossen, door op marktplaats te gaan kijken. Echt hoor, kan een nieuw bed er nou echt niet vanaf?
Hoezo voor een huis, je schoonouders willen dat ja, maar jij begon daar toch niet aan?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:10 schreef BertV het volgende:
[..]
makkelijk, maar ik moet sparen voor een huis.
Mooie draai naar ontopic.
Procentuele stijging 1,68% zelfs. Met andere woorden, als je iets van 100 euro zou kopen toentertijd, kost je dat nu 101,68 .. 101,70 euro dus. Mensen die daar wakker van liggen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Lastig he, je voorstellen dat er mensen niet wakker liggen van een verhoging van 2%? Lopen jullie nou de hele dag te bedenken dat je vooral dingen NIET doet omdat iets of iemand daar aan nu 2% meer voordeel van heeft?
Die zit, haha.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat dacht de bankster die tegenover jou zat toen ook
...hm, dingen blijven hangen... dat huis komt er ooit wel, maar niet in de nabije toekomst.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoezo voor een huis, je schoonouders willen dat ja, maar jij begon daar toch niet aan?
Sparen boven een nieuw matras stellen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:10 schreef BertV het volgende:
[..]
makkelijk, maar ik moet sparen voor een huis.
Mooie draai naar ontopic.
Investeren in een bed? Ik ga echt geen duizenden euro's betalen voor zo'n Moskovitisch-Auping-bed.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:15 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Sparen boven een nieuw matras stellen.Dat nieuwe matras kun je mooi meenemen naar je koophuis. Je investeert, je zal namelijk ook beter slapen en minder gezeik aan je kop krijgen van je vriendin. Alleen maar voordelen eigenlijk.
Ah, dus je wil wel kunnen zeggen dat je een boxspring hebt, maar kwaliteit ho maar?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:17 schreef BertV het volgende:
[..]
Investeren in een bed? Ik ga echt geen duizenden euro's betalen voor zo'n Moskovitisch-Auping-bed.
150,- voor die boxspring, 200 tot 300 voor een matras.
Dit soort gedachten zeggen meer over jouw denkwijze.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ah, dus je wil wel kunnen zeggen dat je een boxspring hebt, maar kwaliteit ho maar?
Maar jij hebt natuurlijk makkelijk praten vanuit moeders nest waarbij het meeste voor je betaald word. Ga eerst eens zelfstandig wonen en je eigen centen verdienen voordat je hier zo bijdehand komt doen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:15 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Sparen boven een nieuw matras stellen.Dat nieuwe matras kun je mooi meenemen naar je koophuis. Je investeert ook. Je zal namelijk ook beter slapen en minder gezeik aan je kop krijgen van je vriendin. Alleen maar voordelen eigenlijk.
Ja, ik wil graag kwaliteit. Vooral bij een bed. Lijkt me een redelijk belangrijk ding in je huis. Iets kopen wat de naam boxspring heeft maar kwaliteit 0 heeft...waarom zou je dan nog een boxspring kopen? Gewoon maar zodat je kunt zeggen dat je een boxspring hebt?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ah, dus je wil wel kunnen zeggen dat je een boxspring hebt, maar kwaliteit ho maar?
Heb je de reden gelezen? Het is boeiend om te zien hoe wij parallel van elkaar over dingen denken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
...waarom zou je dan nog een boxspring kopen? Gewoon maar zodat je kunt zeggen dat je een boxspring hebt?
Eerder investeren in het feit dat je voor een niet zorgwekkend bedrag goed kan slapen (betere rust, en dus beter werk kan leveren) en minder gezeik van je vriendin. Ik bedoelde niet voor duizenden euro's een bed kopen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:17 schreef BertV het volgende:
[..]
Investeren in een bed? Ik ga echt geen duizenden euro's betalen voor zo'n Moskovitisch-Auping-bed.
150,- voor die boxspring, 200 tot 300 voor een matras.
Ik vermaak me hier wel. Ik moet ook wel dingen zelf betalen hoor, zoals een computer. Je hebt veel mensen die altijd lopen te zeiken dat je dan verwend ben, maar ik vind zulke mensen jaloers. Waarschijnlijk hadden ze het zelf ook gewild. Ik vind het in ieder geval prima zo. Dat komt wel goed van mij hoor, ik ga ook de banksterwereld in. Mensen als CC idiote hypotheken aansmeren enzo.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar jij hebt natuurlijk makkelijk praten vanuit moeders nest waarbij het meeste voor je betaald word. Ga eerst eens zelfstandig wonen en je eigen centen verdienen voordat je hier zo bijdehand komt doen.
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:33 schreef matthijst het volgende:
Waar maakt iedereen zich druk om
0,5% per jaar, dus voordat je bij 42% aankomt ben je 20 jaar verder?
En alleen matrassen van 300 euro zorgen ervoor dat je kastdeur helemaal open kan?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:29 schreef BertV het volgende:
[..]
Heb je de reden gelezen? Het is boeiend om te zien hoe wij parallel van elkaar over dingen denken.
Verwend nestquote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:35 schreef .FuckFace. het volgende:
Je hebt veel mensen die altijd lopen te zeiken dat je dan verwend ben, maar ik vind zulke mensen jaloers. Waarschijnlijk hadden ze het zelf ook gewild. Ik vind het in ieder geval prima zo. .
Ik heb nu zo'n bed met omlijsting (vooral door het hoofdeind) waardoor het bed niet volledig tegen de muur kan... resultaat bertv klem tussen de kledingkast en het bed.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En alleen matrassen van 300 euro zorgen ervoor dat je kastdeur helemaal open kan?das gelul
![]()
De banksterwereld is ook niet meer wat het geweest is hèquote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:35 schreef .FuckFace. het volgende:
Ik vind het in ieder geval prima zo. Dat komt wel goed van mij hoor, ik ga ook de banksterwereld in. Mensen als CC idiote hypotheken aansmeren enzo.
Haha.... wat drinken die gasten eigenlijk?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:23 schreef graaierrr het volgende:
http://www.vastgoedmarkt.(...)stijgen-dan-inflatie
Water uit de hofvijver?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
Haha.... wat drinken die gasten eigenlijk?
Ooh.... ik ben er maar mee gestopt want alle voorspellingen over stijgende woningprijzen bleken een hoop geblaat te zijn.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:14 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Water uit de hofvijver?
Linkje opgeslagen, altijd leuk om over een paar jaartjes weer terug te lezen.
Was de vorige opgave in de encyclopedie voor "wishful thinking" versleten of zo?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:23 schreef graaierrr het volgende:
"Op termijn." Zo kan ik ook voorspellenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:23 schreef graaierrr het volgende:
"Ooit hebben we voldoende inflatie..."quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
"Op termijn." Zo kan ik ook voorspellen.
Troep waarbij je voor de naam betaald, ga dan idd voor een fatsoenlijk merk en geen melkpakjes.quote:
Achja, die leningen van het DUO zijn ook niet verkeerd, iets meer dan 1% rente dacht ik.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Verwend nest![]()
Ach het is geen jaloezie hoor ik werd vroeger ook zo verwend maar je moet je wel realiseren dat je hierdoor een flinke voorsprong op een groot gedeelte van je leeftijdsgenoten zult hebben omdat je waarschijnlijk ook geen lening bij de IB hoeft af te sluiten.
Klopt m'n pa zei pas terug dat ze de zzp uurlonen in de banksterbranche naar 50 willen terugbrengen..quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:09 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De banksterwereld is ook niet meer wat het geweest is hè![]()
Het aansmeren van idiote hypotheken zit duidelijk in een dalende lijn en voorlopig zie ik daar geen verandering inkomen.
Goed bekeken vallen de klappen in de banksector net zo goed bij het werkvolk, de echte rijke 'old boys' hebben nergens last van. Die halen gewoon de zweep over het voetvolk. Ik heb niet de illusie dat jouw vader bij de old boys hoort en daar ga jij ook niet toe behorenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:47 schreef .FuckFace. het volgende:
Klopt m'n pa zei pas terug dat ze de zzp uurlonen in de banksterbranche naar 50 willen terugbrengen..Daarnaast bestaat het niet louter (helemaal niet zelfs, als integere adviseur) alleen om hypotheken binnen te halen. Genoeg andere dingen te doen hoor.
Dat niet alleen, het is de conclusie van een belanghebbende, belegger in huurwoningen!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
"Op termijn." Zo kan ik ook voorspellen.
Ah, weet ik ook weer wat de conclusies van wannabee-huizenbezitters, ook belanghebbenden, waard zijnquote:Op donderdag 1 november 2012 07:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat niet alleen, het is de conclusie van een belanghebbende, belegger in huurwoningen!
Hoezo geschrokken? Of je kunt dat geld missen, of niet. Als het goed is kun je dat wel he, dus no problem. Maar, vertel eens? Wat is een scheeflener ook alweer?quote:Op donderdag 1 november 2012 09:20 schreef ComplexConjugate het volgende:
Stil hier..... zijn jullie grootverdienende scheefleners nou echt zo geschrokken van de hoge ziektekostenpremies die jullie straks mogen gaan betalen?
Raar.... ik als huurder word iedere maand al reeds geconfronteerd met te hoge lasten als gevolg van een onrechtvaardig fiscaal stelsen.
Maar goed.... jullie mogen je geliefde HRA houden
Een scheeflener? Dat is iemand die gesubsidieerd leent voor het kopen van een huis.quote:Op donderdag 1 november 2012 09:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoezo geschrokken? Of je kunt dat geld missen, of niet. Als het goed is kun je dat wel he, dus no problem. Maar, vertel eens? Wat is een scheeflener ook alweer?
Ah, dus je wijkt nu af van de definitie die je eerder een keer gaf. Daarom vroeg ik 't. Je hebt t verandert sinds je vorige beschrijving in een van de 200+ delen, want je wil het gewoon over iedereen kunnen zeggen toch? Frustoquote:Op donderdag 1 november 2012 09:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Een scheeflener? Dat is iemand die gesubsidieerd leent voor het kopen van een huis.
Want als je volledig belasting betaald, geen leensubsidie krijgt maar wel meer dan modaal verdient en volgens onze verlichte leiders te goedkoop huurt, ben je volgens onze overheid een vuige asociale profiteur en krijg je een ster op gespeld met de teks: "scheefhuurder".
Dus de term scheeflener lijkt mij volkomen rechtvaardig
De Telegraaf is de Prive in krantvorm, dus nee, dat lees ik niet.quote:Op donderdag 1 november 2012 09:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
Maar heb je al de Telegraaf gelezen? 'Marx' Rutte![]()
Komisch om te zien hoeveel hebzucht er bij de VVD-ers zit.. hun eigen despoot neerzetten als een Marxist.... ja.... voor de rijke banksters wel te verstaan
Waarom toch maar zo denegrerend blijven doen over mensen die een huis gekocht hebben. Je begint echt heel erg verzuurd te worden lijkt het wel. Ach ik kan het me wel voorstellen hier jarenlang hell en verdoemenis prediken over de huizenmarkt en wordt je zelf ook nog een keer genaaid omdat je huur buitenproportioneel gaat stijgen, daar gaat je spaarplan om genoeg cash te krijgen voor je vrijstaande villa.quote:Op donderdag 1 november 2012 09:20 schreef ComplexConjugate het volgende:
Stil hier..... zijn jullie grootverdienende scheefleners nou echt zo geschrokken van de hoge ziektekostenpremies die jullie straks mogen gaan betalen?
Goh ik dacht toch echt wat anders gelezen te hebben, namelijk dat nieuwe kopers alleen nog maar annuatair HRA houden en de HRA ook jaarlijks met 0.5% verminderd ging worden, maar goed blijkbaar is dat voor jou nog steeds niet goed genoeg, wat een triestigheid.quote:Raar.... ik als huurder word iedere maand al reeds geconfronteerd met te hoge lage lasten als gevolg van een onrechtvaardig fiscaal stelsen niet functionerende sociale verhuurmarkt
[q]
Met alle respect, maar valt je dat echt nu pas op? want dat is altijd al zo geweest. De enige reden dat Xeno gefrustreerd is is omdat hij in een situatie zit die hij zichzelf heeft aangedaan. Maar in plaats daar wat aan te doen wijst ie alle eigen verantwoordelijkheid van de hand en wijst hij naar anderen.quote:Op donderdag 1 november 2012 09:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom toch maar zo denegrerend blijven doen over mensen die een huis gekocht hebben. Je begint echt heel erg verzuurd te worden lijkt het wel. Ach ik kan het me wel voorstellen hier jarenlang hell en verdoemenis prediken over de huizenmarkt en wordt je zelf ook nog een keer genaaid omdat je huur buitenproportioneel gaat stijgen, daar gaat je spaarplan om genoeg cash te krijgen voor je vrijstaande villa.
[..]
Goh ik dacht toch echt wat anders gelezen te hebben, namelijk dat nieuwe kopers alleen nog maar annuatair HRA houden en de HRA ook jaarlijks met 0.5% verminderd ging worden, maar goed blijkbaar is dat voor jou nog steeds niet goed genoeg, wat een triestigheid.
Nog meer ongelijkheidquote:Op donderdag 1 november 2012 09:41 schreef Basp1 het volgende:
Goh ik dacht toch echt wat anders gelezen te hebben, namelijk dat nieuwe kopers alleen nog maar annuatair HRA houden en de HRA ook jaarlijks met 0.5% verminderd ging worden, maar goed blijkbaar is dat voor jou nog steeds niet goed genoeg, wat een triestigheid.
Echt, gast, het wordt nu gewoon sneuquote:Op donderdag 1 november 2012 09:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nog meer ongelijkheid![]()
De vastgoedspeculanten willen vooral dat anderen mee blijven betalen aan hun verkeerde beleggingen .
De ongelijkheid neemt toch af, of ziet iedereen hier dat verkeerd behalve jij. Zoals de heideroosjes zeiden iedereen is gek behalve jij.quote:
Fijn van die users die zelf regels opstellen en er dan zo goed mee omgaan.quote:dinsdag 30 oktober 2012 17:02 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als TS stel ik hierbij de HUISREGELS op:
• Reageer in dit topic niet op nieuwsberichten, dan wordt het een slowchat, discussie, moddergooien en uiteindelijk gewoon een slotje!
Het is wel een selffullfilling profecy zoquote:Op donderdag 1 november 2012 09:41 schreef Basp1 het volgende:
Goh ik dacht toch echt wat anders gelezen te hebben, namelijk dat nieuwe kopers alleen nog maar annuatair HRA houden en de HRA ook jaarlijks met 0.5% verminderd ging worden,
Wat een beeldspraak omdat starters niet meer maximaal kunnen lenen en ze hierdoor dus niet meteen het droomhuis kunnen kopen wordt hun nek omgedraaid, worden mensen eindelijk eens een beetje tegen zichzelf (en de marketing van bankiers) in bescherming genomen is het nog niet goed. .quote:Op donderdag 1 november 2012 10:49 schreef HD9 het volgende:
[..]
Het is wel een selffullfilling profecy zo
starters wordn de nek omgedraaid, met eigen geld, vast dienstverband en duurdere leingen
Hij brent het wat dramatisch maar dit is al vele malen voorgekomen in de geschiedenis.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:43 schreef CoolGuy het volgende:
Ah, CC is weer wakker met zn bullshit verhalen
Idd vuige scheefleners en subisdiehoeren die wij allemaal zouden zijn volgens xeno, dat is heel normaal blijkbaar en moeten we gewoon voor lief nemen dat dit zomaar herhaald blijft worden.quote:
Hahaha, je blijft het proberen he? Je weet 0,0 over mijn situatie, dus zoals ik al een aantal keren heb aangegeven, maak je daar maar niet druk om. Ik weet wel wat je probeert, maar het lukt je niet, dus je mag het van mij nog 1000x proberen, maar het heeft geen zin. Die pseudopsychologische oneliners van je doen me niks, anders dan dat ik het wel grappig vindt. Je probeert het zo hard, maar het lukt maar niet, ik zie een kleuter voor me die staat te stampvoeten en stoom uit zn oortjes en zoquote:Op donderdag 1 november 2012 11:10 schreef Artimunor het volgende:
[..]
Hij brent het wat dramatisch maar dit is al vele malen voorgekomen in de geschiedenis.
Het is een beetje cru om het bullshit verhalen te noemen, terwijl je zelf in grote mate aan wishfull thinking doet en dit als waarheid profileert.
Stop met het op de man spelen; ga inhoudelijk in op zijn posts, of laat ze met rust.
ook al is het een beetje moeilijk of pijnlijk voor je.
Je hebt het zo te lezen al erg genoeg met je situatie: 100% materialistisch ingesteld en hiervan voor je psychologische stabiliteit afhankelijk terwijl dit bergafwaarts aan het gaan is.
Dus bespaar jezelf om je ook nog te verlagen tot een ordinaire trol, dat gaat je onderbewuste er niet nog bij kunnen hebben.
Nou, het verhaal is simpelweg, dat het, net zoals het altijd al was, los van wat de regels/voorwaarden zijn, dat je beter eerst een zak geld kunt sparen, en dan gaat kijken wat er mogelijk is, tegen welke voorwaarden, en dan een huis koopt als je eerst hebt uitgerekend wat nu je maandelijkse lasten zijn, en wat die gaan zijn als de kosten van een huis daar bij komen, en dan nog ruimte incalculeren voor sparen, ZONDER dat je de HRA nodig hebt.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:18 schreef Sjabba het volgende:
Sorry maar de topics lopen vol met persoonlijk gezwets over TV's, geluidsinstallaties, en karaktermoord.
Er is nu eindelijk nieuws en dat moet ik hier zoeken tussen de rotzooi.
Stop eens met te blaten en post alleen inhoudelijk en nieuws.
Bagger dan ergens anders over hoe goed je het wel niet voor elkaar hebt svp.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, het verhaal is simpelweg, dat het, net zoals het altijd al was, los van wat de regels/voorwaarden zijn, dat je beter eerst een zak geld kunt sparen, en dan gaat kijken wat er mogelijk is, tegen welke voorwaarden, en dan een huis koopt als je eerst hebt uitgerekend wat nu je maandelijkse lasten zijn, en wat die gaan zijn als de kosten van een huis daar bij komen, en dan nog ruimte incalculeren voor sparen, ZONDER dat je de HRA nodig hebt.
Dat is altijd al verstandig geweest, want dan ga je uit van dat je spaart EN geen HRA nodig hebt, ipv van te kijken wat het grootst mogelijke huis is wat je kunt krijgen.
Daar gaat het niet om jongen. Het gaat er om dateen huis kopen niet iets is van een paar tientjes, maar daar moet je serieus mee omgaan. Wat de meeste mensen doen (en dat is ook waarom de HRA zon heikel punt is) is de HRA meerekenen als geld dat je gebruikt om de maand mee door te komen.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:07 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Bagger dan ergens anders over hoe goed je het wel niet voor elkaar hebt svp.
True....we zijn doorgeslagen de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, het verhaal is simpelweg, dat het, net zoals het altijd al was, los van wat de regels/voorwaarden zijn, dat je beter eerst een zak geld kunt sparen, en dan gaat kijken wat er mogelijk is, tegen welke voorwaarden, en dan een huis koopt als je eerst hebt uitgerekend wat nu je maandelijkse lasten zijn, en wat die gaan zijn als de kosten van een huis daar bij komen, en dan nog ruimte incalculeren voor sparen, ZONDER dat je de HRA nodig hebt.
Dat is altijd al verstandig geweest, want dan ga je uit van dat je spaart EN geen HRA nodig hebt, ipv van te kijken wat het grootst mogelijke huis is wat je kunt krijgen.
Precies mijn punt. Nu post je waar het om gaat. Hoe goed het verder met je gaat gaat het niet om, welke apparatuur of erfenis je hebt.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om jongen. Het gaat er om dateen huis kopen niet iets is van een paar tientjes, maar daar moet je serieus mee omgaan. Wat de meeste mensen doen (en dat is ook waarom de HRA zon heikel punt is) is de HRA meerekenen als geld dat je gebruikt om de maand mee door te komen.
Dat zou je dus niet moeten doen. Als je dat niet doet, boeit het ook niet of de HRA er aan gaat of niet. De mensen die die HRA nu dus hard nodig hebben, komen met de hernieuwde regels in de problemen, of in ieder geval, zouden dat kunnen komen.
Dat komt omdat de meeste mensen geen huis kopen met hun verstand, maar met hun hart. Als je et maar net kunt bolwerken in een ideale situatie levert dat kopzorgen op, terwijl je die situatie heel makkelijk kunt voorkomen door VOORDAT je iets doet, eerst eens om tafel gaat zitten en met je eigen financieen gaat kijken wat er op een gezonde veilige manier mogelijk is.
Ik zeg in weze niks anders dan in 1 post eerder, waar je nog zat te zeiken dat ik t goed voor elkaar heb. Het is een algemeen iets wat ik post, deed ik in die 1e post waar jij over zeikt ook.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:31 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Precies mijn punt. Nu post je waar het om gaat. Hoe goed het verder met je gaat gaat het niet om, welke apparatuur of erfenis je hebt.
Net zo min als dat Xeno het in het belachelijke trekt. Houd het bij het onderwerp zoals je hierboven doet, dank.
Ik doelde niet alleen op die post... Dat snap je wel, je hebt een hoop gebaggerd en laat je vaak verleiden door Xeno. Negeer het dan gewoon.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik zeg in weze niks anders dan in 1 post eerder, waar je nog zat te zeiken dat ik t goed voor elkaar heb. Het is een algemeen iets wat ik post, deed ik in die 1e post waar jij over zeikt ook.
Als je doet wat ik zeg dat verstandig is om te doen, dan heb je een hele hoop gedoe niet, maar de meeste mensen gaan EERST kijken naar een huis, en vervolgens kijken OF ze, op welke manier dan ook, de financiering rond kunnen krijgen, tegen welke voorwaarden boeit niet, als ze het huis maar hebben.
Dat vind ik al raar. Het lijkt mij logisch dat je eerst kijkt wat er op een gezonde manier mogelijk is, en dat je DAN gaat kijken naar huizen die in die range vallen. Alle andere huizen die te duur zijn voor jouw budget vallen dan al af.
Maar, nogmaals, dan redeneer je wel met je verstand, en ben je niet bezig met 'ik wil PER SE DAT huis, hoe dan ook'. Dat je dan vaak een stap terug moet doen tov van wat eventueel mogelijk zou zijn, ja, dat is zo, maar het voorkomt een hoop kopzorgen if shit hits the fan.
blijkbaar doen ze je genoeg dat je je weer zo laat kennen.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hahaha, je blijft het proberen he? Je weet 0,0 over mijn situatie, dus zoals ik al een aantal keren heb aangegeven, maak je daar maar niet druk om. Ik weet wel wat je probeert, maar het lukt je niet, dus je mag het van mij nog 1000x proberen, maar het heeft geen zin. Die pseudopsychologische oneliners van je doen me niks, anders dan dat ik het wel grappig vindt. Je probeert het zo hard, maar het lukt maar niet, ik zie een kleuter voor me die staat te stampvoeten en stoom uit zn oortjes en zo![]()
Overigens, je zou natuurlijk een voorbeeld kunnen nemen aan je eigen advies
http://www.telegraaf.nl/b(...)land_wanhoopt__.htmlquote:Achterban VVD van 'Marx Rutte' ziedend
zo overdreven...quote:Werkend Nederland reageert verbijsterd op de zorgplannen van het nieuwe kabinet. Massaal meldden zich gisteren mensen bij De Telegraaf om hun ongenoegen te uiten. Rode lijn van de vele honderden klachten: hoe moeten we straks in hemelsnaam ons hoofd boven water houden?
Tuurlijk, want zodra Xeno iets roept wat niet waar is (en waarvan ie weet dat t niet waar is) dan reageer ik daarop. Tegengas geven is nooit verkeerd.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:39 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik doelde niet alleen op die post... Dat snap je wel, je hebt een hoop gebaggerd en laat je vaak verleiden door Xeno. Negeer het dan gewoon.
Klopt het trouwens per jan 2014 alleen nog annuïteiten en lineair toegestaan is voor hra? En dat ook daar de hra op afgebouwd wordt? Als dat echt doorgaat kunnen veel starters het wel vergeten. En daarmee dus ook verkopers. Huren wordt echt de toekomst, zeker met de stijgingen die zijn toegestaan.
Die pseudo psychologische oneliners van je zien er interessant uit, maar doen verder niks. Als je mij wil 'pakken', en het lijkt er op dat je daar op uit bent, vind ik dat prima, maar dan zul je toch eerst informatie moeten hebben over mijn financiele situatie, en die heb je niet.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:46 schreef Artimunor het volgende:
[..]
blijkbaar doen ze je genoeg dat je je weer zo laat kennen.
dat je jouw gedrag goed probeert te praten of nog erger, gewoon niet eens doorhebt, maakt het niet minder erg, ook niet voor jezelf op de lange termijn.
ik ben blij dat het jou in iedergeval vermaakt, en ook een grappige visualisatie van je, zegt erg veel over je en jouw belevingswereld
zeg nou is iets over de analogie dat xeno beweert dat het hier nu bijna net zo erg is als voorheen in de geschiedenis, toen rijke mensen echt op grote schaal onteigend werden omdat ze het volk te arm hadden gemaakt?
Zelf ben ik van menig dat het nog lang niet zo ver is, maar wel gaat komen als we niets doen om de economie op lange termijn structureel te hervormen.
Iets wat Rutte nu wel probeerd ook al zet hij zijn eigen populariteit ermee op het spel, dat terwijl de maatregelen die genomen worden eigenlijk gezien de context van de finaciele crisis eigenlijk nog veel te mild zijn.
Het lijkt me zo lastig om aan de ene kant populair te moeten blijven onder dom egoistisch volk zoals CG etc. en aan de andere kan ook nog het beste voor het land te willen bewerkstelligen.
iets waarvan ik bij Rutte nu voor het eerst zoiets heb dat hij dat echt wil.
Het 2e-kamer debat gisteren in niewsuur toen hij de maatregelen verdedigde tegen de hongerige wolven van de oppostie die hun kans schoon zagen om aan populariteit te winnen sommige maatregelen als draconisch af te spiegelen vond ik wel intressant.
Het gaf mij een heel ander perspectief op de persoon Rutte.
Ook grappig dat burgemeesters Aartsen (VVD) en Abutaleb (PvdA) wel achter dit nieuwe plan staan.
Alleen de populisten doen erg hun best dit akkoord af te schieten om er zelf beter van te worden, zelfs door het dirigeren van suggestieve nieuws artikelen
http://www.metronieuws.nl(...)SrZlka!z76yv4zmGG8g/
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)land_wanhoopt__.html
[..]
zo overdreven...
met een dik salaris gaat het je een paar tientjes per maand extra kosten.
met een te dik salaris betaal je inderdaad tot 300 euro meer, maar dit moet je makkelijk kunnen betalen met een inkomen van 70k als 1 persoon (140k bij 2verdieners)
wat een stemmingmakerij en populisme
ik wil je niet pakken, en het gaat niet over jou financiele situatie.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die pseudo psychologische oneliners van je zien er interessant uit, maar doen verder niks. Als je mij wil 'pakken', en het lijkt er op dat je daar op uit bent, vind ik dat prima, maar dan zul je toch eerst informatie moeten hebben over mijn financiele situatie, en die heb je niet.
bedankt voor het inhoudelijk reageren.quote:Dat mensen die meer geld hebben meer belast worden, vind ik prima. Immers, ze hebben ook meer geld. Logisch toch?
Ik denk echter dat het niet zo erg gaat worden als in de geschiedenis. Om de simpele reden dat we nuchterder zijn geworden. We zetten ook geen zogenaamde heksen meer op de brandstapel, we hangen niemand meer op met tig toeschouwers, etc etc. Nederlanders zijn daar te nuchter voor. Je zult de enkeling hebben die er uit springt ja, maar je kunt dat moeilijk als 'de geschiedenis herhaalt zich' betitelen.
Dat Rutte zijn eigen gat heeft gegraven ben ik ook van mening, immers, hij kan praten wat hij wil, hij heeft lulverhalen opgehangen. Maar ik denk niet dat dat gaat leiden tot een herhaling van de geschiedenis.
Jij neemt internet te serieus. Jij ziet maar 1 kant van mij, en dat is de kant die ik in dit topic specifiek laat zien. Het ZOU natuurlijk een mogelijkheid kunnen zijn dat ik dat met opzet doe. Zo zomaar kunnen. Want, laten we eerlijk zijn, dat is het enige wat jij ziet, statische tekst, en dan denk jij een conclusie te kunnen trekken over wie ik ben IRL. Dat kun je dus niet. Ik snap dat je dat wel graag wil, dat dat zo is, immers, dat is een stok om mee te slaan, maar dat verandert niks aan de realiteit, en de realiteit is dat er veel meer kanten aan mij zitten dan die ik in dit topic laat zien. Dat had je je zelf ook kunnen bedenken, en w.s. ook daadwerkelijk ook gedacht, maar ja, dit is zo lekker he, om daar op te kunnen hamerenquote:Op donderdag 1 november 2012 13:06 schreef Artimunor het volgende:
[..]
ik wil je niet pakken, en het gaat niet over jou financiele situatie.
het gaat juist om je mentale (dat deze grotendeels materialistisch is) goed af te lezen uit je statements.
[..]
bedankt voor het inhoudelijk reageren.
ik vind het inderdaad vergezocht, ik zie nog geen beeldenstorm gebeuren.
echter wil ik daar wel een kant tekening bij plaatsen, de tijden dat dit in de geschiedenis wel gebeurde waren tijden van financiele crisis.
en veel economen zeggen dat deze financiele crisis de '80 crisis als een golf putje eruit zal laten zien en zelfs nog veel heftiger gaat worden dan die in de jaren '20
daarbij hebben we sinds 1920 door economische toestanden heel wat bloedvergieten gezien.
dus ook al kan ik me heel moeilijk voorstellen dat ik en mijn wel-doorvoede collegas straks besmeurd onder het bloed aan het survivallen zijn, wijzen de feiten naar mogelijkheden waar we niet blij van worden
hi is toch die man die ieder jaar een bak geld belastingvrij van zijn moeder krijgt, als schenking ??quote:Op donderdag 1 november 2012 12:07 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Want? Dit topic wordt toch al keihard verneukt door de stront die uit het toetsenbord van Xeno en zijn klonen komen, om nog maar niet te spreken over al die andere kortzichtige en domme klapharken die af en toe dit topic aan doen om huilie huilie te doen over de 'rijke' huizenbezitter. Dat soort mensen dien je gewoonweg virtueel af te knallen als de domme blaatschapen die het zijn.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:07 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Die klapharken toch he, ze moesten ver-bo-den worden!quote:Op donderdag 1 november 2012 13:23 schreef Scorpie het volgende:
Want? Dit topic wordt toch al keihard verneukt door de stront die uit het toetsenbord van Xeno en zijn klonen komen, om nog maar niet te spreken over al die andere kortzichtige en domme klapharken die af en toe dit topic aan doen om huilie huilie te doen over de 'rijke' huizenbezitter.
Kappe nahquote:Op donderdag 1 november 2012 13:18 schreef HD9 het volgende:
[..]
hi is toch die man die ieder jaar een bak geld belastingvrij van zijn moeder krijgt, als schenking ??
Waar ben ik selectief, in eerste instantie niet, daarna als GC ermee doorgaat wijs ik het aan.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Want? Dit topic wordt toch al keihard verneukt door de stront die uit het toetsenbord van Xeno en zijn klonen komen, om nog maar niet te spreken over al die andere kortzichtige en domme klapharken die af en toe dit topic aan doen om huilie huilie te doen over de 'rijke' huizenbezitter. Dat soort mensen dien je gewoonweg virtueel af te knallen als de domme blaatschapen die het zijn.
Wat dat betreft doet CG jou en je matties gewoon een plezier door iig nog iets van relevantie te posten, in tegenstelling tot de drek die Xeno en co weten te produceren. Ik snap dan ook weinig van je selectieve verontwaardiging die regelrecht uit je nek lijkt te komen.
Best knap dat jij dat verzoekje uit je toetsenbord durft te krijgen gezien je eigen posthistory die weinig tot niks toevoegt in deze reeks. Of moet ik even wat quotes van de laatste 15 huizenmarkttopics van je hier neerzetten zodat we met zijn allen kunnen lachen om jouw 'bijdrage' aan deze discussie wat feitelijk niks meer dan onzinnig en inhoudloos geneuzel van de bovenste plank is? Nee he, dat wil je ook niet, dus wees maar weer even stil en ga terug naar het lurken, die rol ging je prima af en zo zien we je het graagst.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:07 schreef Istrilyin het volgende:
[..]
Die klapharken toch he, ze moesten ver-bo-den worden!
Verzoekje aan jou, Scorpie. Kun jij een linkje geven naar de laatste post waarin je iets vertelde wat interessant was om te lezen? Een link naar een nieuwsartikel, of een analyse... Moet lukken met naar schatting 1000+ posts, toch?
De meeste starters zullen niet in het 52% tarief vallen, dus die hebben de eerste 30 jaar geen last van de HRA afbouw.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:14 schreef Sjabba het volgende:
Starters alleen ann of lin. en afbouw HRA is zekerweten een muurvaste woonmarkt.
15% die meer dan 43 K per jaar verdient en nog in een sociale huur woning zit.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:14 schreef Sjabba het volgende:
Heeft iemand beschikking over het aantal scheefwoners?
Jij gaat om nieuws te zoeken over dit soort onderwerpen in FOK! topics?quote:Op donderdag 1 november 2012 11:18 schreef Sjabba het volgende:
Sorry maar de topics lopen vol met persoonlijk gezwets over TV's, geluidsinstallaties, en karaktermoord.
Er is nu eindelijk nieuws en dat moet ik hier zoeken tussen de rotzooi.
Stop eens met te blaten en post alleen inhoudelijk en nieuws.
Die hoort daar (gelukkig) niet bij nee. En alsof de hoge piefen altijd hun bonus krijgen, nee dus. Ik wil trouwens nooit een hoge functie bekleden bij een bank, vuile gladjakkers dat dat zijn. Billenlikkers en gladde praatjes. Maar die heb je overal, de politiek toonaangevend.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Goed bekeken vallen de klappen in de banksector net zo goed bij het werkvolk, de echte rijke 'old boys' hebben nergens last van. Die halen gewoon de zweep over het voetvolk. Ik heb niet de illusie dat jouw vader bij de old boys hoort en daar ga jij ook niet toe behoren![]()
Beter kan je kant van het volk kiezen want binnenkort komt de afrekening met het old boys network. Als de vlam in de pan slaat zou ik niet graag gezien worden met bankmannetjes en andere melaatsen/tollenaars
Wat denk je dan? De kosten hier, uitgaande van 400 nog wat (quote:Op donderdag 1 november 2012 09:20 schreef ComplexConjugate het volgende:
Raar.... ik als huurder word iedere maand al reeds geconfronteerd met te hoge lasten als gevolg van een onrechtvaardig fiscaal stelsen.
Dat ligt echt niet aan hem hoor. Hoe kom jij hierbij.quote:Op donderdag 1 november 2012 09:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Met alle respect, maar valt je dat echt nu pas op? want dat is altijd al zo geweest. De enige reden dat Xeno gefrustreerd is is omdat hij in een situatie zit die hij zichzelf heeft aangedaan. Maar in plaats daar wat aan te doen wijst ie alle eigen verantwoordelijkheid van de hand en wijst hij naar anderen.
Dat roep ik al ik weet niet hoe lang, maar hij begint nu wel door de mand te vallen, wnat het begint steeds meer op te vallen.
Ik loop al wat topics mee, en zie dat dat altijd de strekking is van wat Xeno post. Of hij dat werkelijk meent of vindt weet ik niet, maar het is wél de strekking van zijn posts. Dus zo kom ik daarbij.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:43 schreef .FuckFace. het volgende:
Dat ligt echt niet aan hem hoor. Hoe kom jij hierbij.
Laat het los.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik loop al wat topics mee, en zie dat dat altijd de strekking is van wat Xeno post. Of hij dat werkelijk meent of vindt weet ik niet, maar het is wél de strekking van zijn posts. Dus zo kom ik daarbij.
Dank je. Dat is uit 2010. Dus inmiddels wat meer aangezien niemand heeft gekocht sinds die tijd. Wist niet dat het zo veel was.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
15% die meer dan 43 K per jaar verdient en nog in een sociale huur woning zit.
Maar je bent volgens de overheid al scheefhuurder vanaf 33 K per jaar.
Er wordt gevraagd hoe ik erbij kom. Dan geef ik daar antwoord op, omdat dat simpelweg de reden van hoe ik daarbij kom. Laat jij het eens los dat andere mensen iets van jou los moeten laten kan ik dan ook zeggen.quote:
Lees de OP nog eens zou ik zeggen.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Er wordt gevraagd hoe ik erbij kom. Dan geef ik daar antwoord op, omdat dat simpelweg de reden van hoe ik daarbij kom. Laat jij het eens los dat andere mensen iets van jou los moeten laten kan ik dan ook zeggen.
Niemand heeft gekocht? Wat bedoel je daarmee? Dat niemand een huis heeft gekocht sinds 2010, of dat niemand van de scheefhuurders een huis heeft gekocht sinds 2010?quote:Op donderdag 1 november 2012 14:50 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dank je. Dat is uit 2010. Dus inmiddels wat meer aangezien niemand heeft gekocht sinds die tijd. Wist niet dat het zo veel was.
Ben benieuwd of ze nu daadwerkelijk gaan kopen....
Jij hebt toch serieus niet de illusie dat het daar de komende 30 jaar bij blijft ?quote:Op donderdag 1 november 2012 14:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De meeste starters zullen niet in het 52% tarief vallen, dus die hebben de eerste 30 jaar geen last van de HRA afbouw.
Nou, neem een voorbeeld aan je eigen opmerking, net als degene die dit topic geopend heeft.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:51 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Lees de OP nog eens zou ik zeggen.
Blaaskaak dat je bent.
Natuurlijk niet, die half % zal op een gegeven moment wel gaan oplopen, tenminste, het is zeer verstandig om rekening te houden met die mogelijkheid.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Jij hebt toch serieus niet de illusie dat het daar de komende 30 jaar bij blijft ?
Lijkt mij erg voor de hand liggend dat een scheefhuurder sinds 2010 niet ineens is gaan kopen. Maar kan het mis hebben.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niemand heeft gekocht? Wat bedoel je daarmee? Dat niemand een huis heeft gekocht sinds 2010, of dat niemand van de scheefhuurders een huis heeft gekocht sinds 2010?
Ze kunnen ook gaan verkassen naar de particuliere verhuurders, alhoewel volgens mij dan voor hun de huurprijzen bijna moeten verdubbelen willen ze net zoveel bang voor hun bucks huren.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:50 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dank je. Dat is uit 2010. Dus inmiddels wat meer aangezien niemand heeft gekocht sinds die tijd. Wist niet dat het zo veel was.
Ben benieuwd of ze nu daadwerkelijk gaan kopen....
Dat probeer ik maar je geeft me de kans niet joh, heb je dat zelf niet door. Laatste woord opsessie van je. Maar goed. ga je gang, win deze discussie in je ogen en ratel maar door.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, neem een voorbeeld aan je eigen opmerking, net als degene die dit topic geopend heeft.
Ben echt benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen....quote:Op donderdag 1 november 2012 14:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ze kunnen ook gaan verkassen naar de particuliere verhuurders, alhoewel volgens mij dan voor hun de huurprijzen bijna moeten verdubbelen willen ze net zoveel bang voor hun bucks huren.![]()
Je hebt ook meegekregen dat ze met brussel uitonderhandeld hebben dat het percenatge scheefhuurders bij WBV's van 10 naar 20% opgeschroefd wordt. Waarbij dan maar 10 % meer dan 38.000 mag verdienen.
True, dus, als ik zou huren, en ik zou in die situatie zitten, ja, dan zou ik ook niet gaan verkassen natuurlijk als ik niet per se hoefde. Lijkt me logisch dat je dat niet doet, want anders moet je ineens het dubbele gaan betalen, dat doe je ook niet vrijwillig, lijkt mij.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ze kunnen ook gaan verkassen naar de particuliere verhuurders, alhoewel volgens mij dan voor hun de huurprijzen bijna moeten verdubbelen willen ze net zoveel bang voor hun bucks huren.![]()
Je hebt ook meegekregen dat ze met brussel uitonderhandeld hebben dat het percenatge scheefhuurders bij WBV's van 10 naar 20% opgeschroefd wordt. Waarbij dan maar 10 % meer dan 38.000 mag verdienen.
Ik heb juist geen illusies. Niet over een afgeschafte HRA, niet over een prijsdaling van 50%.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Jij hebt toch serieus niet de illusie dat het daar de komende 30 jaar bij blijft ?
Nee nee, niet nu met het vingertje gaan wijzen. Jij spreekt MIJ aan, en dan verwacht je ook nog dat ik mn mond ga houden voor jou? Kom nou. Ik vind het niet interessant of ik deze discussie (je kunt het nauwelijks zo noemen) win, maar jij valt me aan op het feit dat ik iets moet los laten terwijl ik simpelweg antwoord geef aan iemand die mij een directe vraag stelt. Dat jij dat niet kunt hebben is niet mijn probleem natuurlijk.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:59 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dat probeer ik maar je geeft me de kans niet joh, heb je dat zelf niet door. Laatste woord opsessie van je. Maar goed. ga je gang, win deze discussie in je ogen en ratel maar door.
Nou, het is natuurlijk zo, dat aangezien hij nu met een half % per jaar wordt afgebouwd, de mogelijkheid er in zit dat ze dat percentage gaan opschroeven. Dat kan. Hoeft niet, maar het kan wel.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik heb juist geen illusies. Niet over een afgeschafte HRA, niet over een prijsdaling van 50%.
Als de overheid daar echt iets aan zou willen doen, zouden ze toch niet met 5% extra huurverhoging aankomen? Er zitten ongetwijfeld mensen bij die er al decennia wonen. Aan de ene kant idioot om die mensen nu uit hun favoriete omgeving weg te willen pesten, aan de andere kant terecht. Maar dat geld moet richting overheid, niet corporaties.quote:
Daar ging het mij niet om om. Er werd gesteld dat starters nu EN de annuiteiten/lineaire hypotheek voor hun kiezen krijgen, EN de afbouw van de HRA.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:06 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, het is natuurlijk zo, dat aangezien hij nu met een half % per jaar wordt afgebouwd, de mogelijkheid er in zit dat ze dat percentage gaan opschroeven. Dat kan. Hoeft niet, maar het kan wel.
Daar ben ik het wel mee eens dat dat wel resultaat zou hebben. Maar, dat betekent dat die mensen hun volledige uitgavenpatroon aan moeten passen (wat soms niet mogelijk zal blijken, immers, meerdere schoolgaande kinderen of weet ik veel wat) dan hebben ze die financiele ruimte niet, omdat ze zijn gaan leven naar wat ze (maar) hoeven te betalen aan woonlasten, want als jij in huis A woont en je betaald 400 euro, terwijl iemand anders particulier woont en die betaald 800 euro, dan ga jij niet die 400 euro opzij zetten voor 'het geval dat'.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als de overheid daar echt iets aan zou willen doen, zouden ze toch niet met 5% extra huurverhoging aankomen? Er zitten ongetwijfeld mensen bij die er al decennia wonen. Aan de ene kant idioot om die mensen nu uit hun favoriete omgeving weg te willen pesten, aan de andere kant terecht. Maar dat geld moet richting overheid, niet corporaties.
Als ze al lang wonen, betalen ze misschien enkele honderden euro's huur. Dan gaat 5% echt niet aanzetten!
Wil je van scheefhuurders af? Verhoog dan direct de huur naar een niet-scheve huur. Zeg 800 euro. Kunnen ze allemaal betalen, dus dat is het probleem niet. Op 300.000 scheefhuurders is dat (zeg) 5000 euro per huis per jaar, dus anderhalf miljard. 10% van de huidige bezuinigingen.
Maar dat durft de overheid niet aan...
Goede oplossing, maar dat zit denk ik nog in de koker. Net als de HRA geldt hier. Eerst maar eens wat boter in pan, daarna gaan we pas bakken.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als de overheid daar echt iets aan zou willen doen, zouden ze toch niet met 5% extra huurverhoging aankomen? Er zitten ongetwijfeld mensen bij die er al decennia wonen. Aan de ene kant idioot om die mensen nu uit hun favoriete omgeving weg te willen pesten, aan de andere kant terecht. Maar dat geld moet richting overheid, niet corporaties.
Als ze al lang wonen, betalen ze misschien enkele honderden euro's huur. Dan gaat 5% echt niet aanzetten!
Wil je van scheefhuurders af? Verhoog dan direct de huur naar een niet-scheve huur. Zeg 800 euro. Kunnen ze allemaal betalen, dus dat is het probleem niet. Op 300.000 scheefhuurders is dat (zeg) 5000 euro per huis per jaar, dus anderhalf miljard. 10% van de huidige bezuinigingen.
Maar dat durft de overheid niet aan...
Het was een grapje, niet serieus bedoelt.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Er wordt gevraagd hoe ik erbij kom. Dan geef ik daar antwoord op, omdat dat simpelweg de reden van hoe ik daarbij kom. Laat jij het eens los dat andere mensen iets van jou los moeten laten kan ik dan ook zeggen.
True, net als ik een huillie sprak die vind dat hij met zijn 55k straks veel te veel aan zorgpremie moet inleveren. Die zorgpremie gaat te hard. Ze moeten het was langzamer opbouwen.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens dat dat wel resultaat zou hebben. Maar, dat betekent dat die mensen hun volledige uitgavenpatroon aan moeten passen (wat soms niet mogelijk zal blijken, immers, meerdere schoolgaande kinderen of weet ik veel wat) dan hebben ze die financiele ruimte niet, omdat ze zijn gaan leven naar wat ze (maar) hoeven te betalen aan woonlasten, want als jij in huis A woont en je betaald 400 euro, terwijl iemand anders particulier woont en die betaald 800 euro, dan ga jij niet die 400 euro opzij zetten voor 'het geval dat'.
Dus die 400 euro wordt uitgegeven aan andere dingen. Dat zou je kunnen terug draaien als gezin zijnde, in sommige gevallen, maar aangezien de meeste mensen niet met geld om kunnen gaan denk ikdat veel mensen daar aan onderdoor gaan, dus ik denk dat dat de reden is dat de overheid dat niet doet?
Dat laatste snap ik dan niet helemaal. Als je dat zo zegt dan lijkt het bijna alsof je er van geniet dat iemand die op zich veel geld binnen sleept ergens iets meer moet gaan betalen. Het is net alsof je daar genoegdoening uit haalt, anders snap ik niet waarom je die lach op je gezicht hebt dan.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:23 schreef Sjabba het volgende:
[..]
True, net als ik een huillie sprak die vind dat hij met zijn 55k straks veel te veel aan zorgpremie moet inleveren. Die zorgpremie gaat te hard. Ze moeten het was langzamer opbouwen.
Alhoewel ik hem wel de waarheid heb verteld met een grote lach op mijn gezicht. "verwacht je nu medelijden van mij omdat je meer dan 55k verdient? of is het dat je verkeerde keuzes hebt gemaakt?"
Nee jij doet gelijk de aanname dat het zo blijft dit terwijl veel vooruitzichten een ander beeld laat zien.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Daar ging het mij niet om om. Er werd gesteld dat starters nu EN de annuiteiten/lineaire hypotheek voor hun kiezen krijgen, EN de afbouw van de HRA.
Dat laatste is voor 99% van de starters op dit moment nog helemaal niet aan de orde. Maar volgens mij begrijpen een hoop mensen nu nog steeds wat er exact wordt ingeperkt.
Uiteraard moest op mijn uitleg daarover er weer een onnozele reactie komen.
Ik geef slechts de feiten van nu weer.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Nee jij doet gelijk de aanname dat het zo blijft dit terwijl veel vooruitzichten een ander beeld laat zien.
De inperking van de HRA heeft in ieder geval geen gevolgen voor de huidige starter qua hoogte van de max. hypotheek. Het verplicht aflossen wel. Maar het is niet en-en.quote:Dat is een korte termijn visie nu raakt het de starter nog niet maar over 10 jaar waarschijnlijk wel.
Ik weet het niet een hypotheek sluit je voor 30 jaar. Ik denk dat de banken wel zeker willen zijn dat je de hra niet te hard nodig hebt in die looptijd.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik geef slechts de feiten van nu weer.
[..]
De inperking van de HRA heeft in ieder geval geen gevolgen voor de huidige starter qua hoogte van de max. hypotheek. Het verplicht aflossen wel. Maar het is niet en-en.
Als hij in de toekomst nog verder beperkt wordt, gaat dat niet alleen over de starters, maar over iedereen die HRA benut. Het enige waar een starter nu last van zou kunnen hebben, is dat zijn maximale hypotheek een stuk lager wordt door het verplichte 100% aflossen. Van de beperking van de HRA heeft hij geen last.
het is wel en enquote:Op donderdag 1 november 2012 15:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik geef slechts de feiten van nu weer.
Maar het is niet en-en.
Het plezier zit hem in het niet begrijpen waarom iemand zoveel geld waard is terwij lhij niet eens zijn eigen administratie op orde kan houden. Net zoals ik plezier heb als een dief gepakt wordt. Ik geniet ervan ja.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat laatste snap ik dan niet helemaal. Als je dat zo zegt dan lijkt het bijna alsof je er van geniet dat iemand die op zich veel geld binnen sleept ergens iets meer moet gaan betalen. Het is net alsof je daar genoegdoening uit haalt, anders snap ik niet waarom je die lach op je gezicht hebt dan.
Want er zijn zoveel mensen die verkeerde keuzes maken. Dat je daar geen medelijden mee hoeft te hebben ben ik met je eens, maar ik snap niet zo goed waarom je daar plezier uit zou willen halen?
Dus je bent gewoon afgunstig, zeg dat dan meteenquote:Op donderdag 1 november 2012 15:49 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Het plezier zit hem in het niet begrijpen waarom iemand zoveel geld waard is terwij lhij niet eens zijn eigen administratie op orde kan houden. Net zoals ik plezier heb als een dief gepakt wordt. Ik geniet ervan ja.
Ga eens rustig zitten en lees de posts eens begrijpend. Met name de stukken waarin wordt gezegd dat het grootste deel van de starters...quote:Op donderdag 1 november 2012 15:49 schreef HD9 het volgende:
het is wel en en
ALs de starter in de 52% zit dan gaat ie vrolijk mee afbouwen
Het gaat niet over mijquote:Op donderdag 1 november 2012 15:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je bent gewoon afgunstig, zeg dat dan meteen
Dat zit allang in de eisen verwerkt. Het is niet voor niets dat de max hypotheek de afgelopen jaren al ver gedaald is.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:48 schreef Sjabba het volgende:
Ik weet het niet een hypotheek sluit je voor 30 jaar. Ik denk dat de banken wel zeker willen zijn dat je de hra niet te hard nodig hebt in die looptijd.
quote:
Lul niet zo dom.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:49 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Het plezier zit hem in het niet begrijpen waarom iemand zoveel geld waard is terwij lhij niet eens zijn eigen administratie op orde kan houden. Net zoals ik plezier heb als een dief gepakt wordt. Ik geniet ervan ja.
Ik had eerder moeten zeggen dat het niet over mij ging.quote:
Maar jij kunt helmaal niet gebaseerd op die informatie beoordelen hoe of wat. Dat iemand zijn eigen administratie niet bij kan houden zegt niks over hoe goed hij is in zijn werk. Maar, dat genieten komt dan toch simpelweg voort uit een soort van misplaatste genoegdoening?quote:Op donderdag 1 november 2012 15:49 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Pleasequote:Op donderdag 1 november 2012 16:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar jij kunt helmaal niet gebaseerd op die informatie beoordelen hoe of wat. Dat iemand zijn eigen administratie niet bij kan houden zegt niks over hoe goed hij is in zijn werk. Maar, dat genieten komt dan toch simpelweg voort uit een soort van misplaatste genoegdoening?
Je mag wel in de vrije sector huren, maar houdt wel rekening met de inkomenseisen die de particuliere verhuurders vragen, vaak 4.5* de huur als bruto loon, dus veel te huur met je inkomen van 43 K per jaar mag je bij vesteda voor 733 iets huren. Dat komt ongeveer weer overeen met die 550 netto hypotheek per maand.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat zit allang in de eisen verwerkt. Het is niet voor niets dat de max hypotheek de afgelopen jaren al ver gedaald is.
Met 43.000 bruto mag je gerust vrije sector huren, maar owee als je netto hypotheeklasten hoger worden dan 550,- per maand.
Bijzonder dan dat jij, met al het klagen dat het niet ontopic is, wel denkt te kunnen posten dat je een 'huilie' sprak, en dat je daar dan met 'een grote lach op je gezicht' iets tegen kunt zeggen, en op het moment dat daar op in wordt gegaan ga je weer met het vingertje wijzen naar anderen, dat die daar niet op mogen reageren.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:02 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Please![]()
Laat ik me nu niet weer verleiden om te zeggen dat het niets met afgunst of genoegdoening te maken heeft dat sommige een onevenredig salaris binnen harken met alle daarbij behorende nare karaktereigenschappen die als een soort eelt op hun persoonlijkheid groeien.
Edit inhoudelijk op het onderwerp is lastig voor sommige hier. Laatste wat ik erover zeg.
Die zullen ze ook wel bijstellen als daardoor de huur omhoog kan lijkt me? Soort risico opslag?quote:Op donderdag 1 november 2012 16:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je mag wel in de vrije sector huren, maar houdt wel rekening met de inkomenseisen die de particuliere verhuurders vragen, vaak 4.5* de huur als bruto loon, dus veel te huur met je inkomen van 43 K per jaar mag je bij vesteda voor 733 iets huren. Dat komt ongeveer weer overeen met die 550 netto hypotheek per maand.
http://www.vesteda.com/nl(...)n-maximale-huur.aspx
quote:Op donderdag 1 november 2012 16:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Bijzonder dan dat jij, met al het klagen dat het niet ontopic is, wel denkt te kunnen posten dat je een 'huilie' sprak, en dat je daar dan met 'een grote lach op je gezicht' iets tegen kunt zeggen, en op het moment dat daar op in wordt gegaan ga je weer met het vingertje wijzen naar anderen, dat die daar niet op mogen reageren.
Dan had je het niet moeten posten.
Ja hoor, als je meer verdient wordt je ook een naarder persoon. In wat voor fantasiewereld leef jij? In sommige gevallen wellicht het geval, maar volwassenen die ik ken en veel verdienen zijn heel relaxt hoor.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:02 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Please![]()
Laat ik me nu niet weer verleiden om te zeggen dat het niets met afgunst of genoegdoening te maken heeft dat sommige een onevenredig salaris binnen harken met alle daarbij behorende nare karaktereigenschappen die als een soort eelt op hun persoonlijkheid groeien.
Edit inhoudelijk op het onderwerp is lastig voor sommige hier. Laatste wat ik erover zeg.
Als de rente stijgt, stijgt die 550 euro ook wel. Enige marge dus om problemen te voorkomen.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dat zit allang in de eisen verwerkt. Het is niet voor niets dat de max hypotheek de afgelopen jaren al ver gedaald is.
Met 43.000 bruto mag je gerust vrije sector huren, maar owee als je netto hypotheeklasten hoger worden dan 550,- per maand.
Hoezo als je ann. of lyn hebt en 30 jaar vast zet niet?quote:Op donderdag 1 november 2012 16:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als de rente stijgt, stijgt die 550 euro ook wel. Enige marge dus om problemen te voorkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |