Dus bij deze: het allereerste huizenmarktnieuwstopic!quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:29 schreef iamcj het volgende:
Is dit een idee?:
Een apart topic waarin je het dagelijkse nieuws kunt/moet posten. De mensen die dat willen kunnen zo op de hoogte blijven en andere topics blijven schoon.
Dit mag je best even nader uitleggen...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
De VEH is teleurgesteld over de selectieve aanpak van de HRA, op deze manier kunnen alleen boomers zakken met hun prijzen en blijven jonge gezinnen die kochten op de top geketend aan hun woning.
Jij bent de enige die oplet vriendje BVZquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dit mag je best even nader uitleggen...
Dan heb je wonen 4.0 niet gelezen, want de hoofdlijn (huren ongebreideld laten stijgen, HRA mondjesmaat beperken) is exact wat er nu wet gaat worden, Heino.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:16 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Jij bent de enige die oplet vriendje BVZ![]()
De rest is verblind door haat jegens huurders![]()
Ik weet ook niet precies wat het probleem van de VEH is, hun wonen 4.0 is grotendeels niet tot uiting gekomen in het regeerakkoord.
Ik denk dat ze gehoopt hadden dat wonen 4.0 wel het vertrouwen zou hebben hersteld en die mening ben ik eigenlijk ook wel toegedaan. De VEH heeft de afgelopen tijd het lef gehad de waarheid onder ogen te komen, helaas zijn de fraudeurspartijen VVD en PvdA nog niet zo ver. Die zijn te verblind met het verdelen van alle leuke baantjes onder hun legertje regenten.
typisch weer gelezen door de bril van een gesubsidieerde grootlenerquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:20 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Dan heb je wonen 4.0 niet gelezen, want de hoofdlijn (huren ongebreideld laten stijgen, HRA mondjesmaat beperken) is exact wat er nu wet gaat worden, Heino.
Zodra de huren hoog genoeg zijn, wordt wel weer geinvesteerd in huurwoningen hoor, Huurders moeten eens van die subsidieverslaving af. Elke verhuurder moet niet alleen de rente, onderhoud en afschrijving goedmaken, maar wil ook nog eens winst maken. Vandaar dat een koopwoning goedkoper is dan een huurwoning, steek je namelijk die winstmarge fijn zelf in de tasse.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:52 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
typisch weer gelezen door de bril van een gesubsidieerde grootlener![]()
Wat te denken van het investeren in extra huurwoningen?
Dit nieuwe kabinet heeft enkel tot doel om de sociale huursector uit te moorden.
quote:di 30 okt 2012, 18:04 1 reactie
'Huizenprijzen dalen verder door beperking rentreaftrek'
Van onze redactie
AMSTERDAM - De beperking van de hypotheekrenteaftrek door het nieuwe kabinet zal negatieve gevolgen hebben voor de huizenprijzen. Vooral starters zijn de dupe. Daarvoor waarschuwen economen van ABN Amro.
In het gisteren gepresenteerde regeerakkoord staat dat het maximale tarief waartegen woningeigenaren hypotheekrente mogen aftrekken vanaf 2014 jaarlijks met 0,5 procentpunt wordt verlaagd.
Volgens het economisch bureau van ABN Amro wordt het vooral voor starters moeilijk om een huis te kopen ,,en dat heeft negatieve gevolgen voor de huizenmarkt.
ABN Amro verwacht dat de huizenprijzen dit jaar met 6% dalen. Voor volgend jaar wordt een daling van 8% verwacht.
is dat dezelfde bron die gisteren nog een schip met 700 ton puur goud liet verdwijnen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:03 schreef michaelmoore het volgende:
Nu verkopen en over een half jaar leveren, kan lekker schelen
http://www.telegraaf.nl/d(...)rentreaftrek___.html
[..]
Blaat het gesubsidieerde leenschaapquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:03 schreef michaelHD9 het volgende:
Zodra de huren hoog genoeg zijn, wordt wel weer geinvesteerd in huurwoningen hoor, Huurders moeten eens van die subsidieverslaving af.
Elke verhuurder bouwt met geleend geld? Sinds wanneer moet je in het dogma van eeuwig stijgende woningprijzen afschrijven? Een groot deel van het woningbestand is immers al lang afgeschreven en levert dus dikke winsten op voor de woningstichting. Kopen is alleen maar goedkoper dankzij gesubsidieerd leasen van de bank. Laten we eerst die subsidie eens flink aanpakken door haar in zijn geheel af te schaffen. Kan de markt eindelijk weer normaliserenquote:Elke verhuurder moet niet alleen de rente, onderhoud en afschrijving goedmaken, maar wil ook nog eens winst maken. Vandaar dat een koopwoning goedkoper is dan een huurwoning, steek je namelijk die winstmarge fijn zelf in de tasse.
Wie houd er nou zijn hand op bij de fiscus voor zijn koopsubsidie?quote:Typisch weer gedacht vanuit de patjepeejermethetvragendehandje-mentaliteit.
Ik ben niet boos, ik ben alleen teleurgesteld in sommige medemensenquote:Je was genoeg gewaarschuwd de afgelopen 200 delen. Moet je niet boos worden als je niet wil luisteren.
neequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:06 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
is dat dezelfde bron die gisteren nog een schip met 700 ton puur goud liet verdwijnen?
Telegraaf kan nog geen persbericht half lezen. En ABN Amro heeft inderdaad bewezen uitermate goede economen te hebben [/cynisch]quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee
Vooral starters zijn de dupe. Daarvoor waarschuwen economen van ABN Amro.
Jij houdt je handje op. Als mHD9 geen HRA meer krijgt is dat prima. Als jij geen bijstand meer krijgt (maar die krijgj e niet echt want you are full of shit) sta je op straat. En dat allemaal door jezelf. Ja ja, jij hebt echt recht van spreken!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:24 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Blaat het gesubsidieerde leenschaap
[..]
Elke verhuurder bouwt met geleend geld? Sinds wanneer moet je in het dogma van eeuwig stijgende woningprijzen afschrijven? Een groot deel van het woningbestand is immers al lang afgeschreven en levert dus dikke winsten op voor de woningstichting. Kopen is alleen maar goedkoper dankzij gesubsidieerd leasen van de bank. Laten we eerst die subsidie eens flink aanpakken door haar in zijn geheel af te schaffen. Kan de markt eindelijk weer normaliseren
[..]
Wie houd er nou zijn hand op bij de fiscus voor zijn koopsubsidie?
[..]
Ik ben niet boos, ik ben alleen teleurgesteld in sommige medemensen
Ik heb geen centje schuld, knaapquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:24 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Blaat het gesubsidieerde leenschaap
[..]
Elke verhuurder bouwt met geleend geld? Sinds wanneer moet je in het dogma van eeuwig stijgende woningprijzen afschrijven? Een groot deel van het woningbestand is immers al lang afgeschreven en levert dus dikke winsten op voor de woningstichting. Kopen is alleen maar goedkoper dankzij gesubsidieerd leasen van de bank. Laten we eerst die subsidie eens flink aanpakken door haar in zijn geheel af te schaffen. Kan de markt eindelijk weer normaliseren
[..]
Wie houd er nou zijn hand op bij de fiscus voor zijn koopsubsidie?
[..]
Ik ben niet boos, ik ben alleen teleurgesteld in sommige medemensen
Kunnen jullie eens de koppen bij elkaar steken en met een gezamenlijk standpunt komen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
starters zijn juist de grootste slachtoffers van deze enorme bobbel.
ja starters komen niet meer aan de bak, tenzij een vast dienstverband en heel veel eigen geldquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
waardoor de huizenprijzen sneller corrigeren. prima. marktwerking heet dat.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja starters komen niet meer aan de bak, tenzij een vast dienstverband en heel veel eigen geld
Juistemquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:37 schreef CoolGuy het volgende:
Ik snap sommigen van jullie niet zo goed.
Jullie wilden ooit een keer dat 'we' terug moeten naar de situatie waarbij je gewoon een bult eigen geld mee moet nemen. Die situatie gaat zich nu volgens sommigen van jullie aandienen, dus zou ik verwachten dat jullie dat een prima ontwikkeling vinden, maar toch zitten jullie te narren.
Make up your minds already.
'jullie'quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:37 schreef CoolGuy het volgende:
Ik snap sommigen van jullie niet zo goed.
Jullie wilden ooit een keer dat 'we' terug moeten naar de situatie waarbij je gewoon een bult eigen geld mee moet nemen. Die situatie gaat zich nu volgens sommigen van jullie aandienen, dus zou ik verwachten dat jullie dat een prima ontwikkeling vinden, maar toch zitten jullie te narren.
Make up your minds already.
Bijzonder dat jij je aangesproken voelt blijkbaar, want jij valt naar mijn mening nou net NIET onder de 'jullie' waar ik op doelquote:
ik kon er geen 1 in dit topic vinden dus waarom zou ik er een paar ingooien.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:49 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
zo, die argumenten waren weer snel op.... (te duur zeker)
ik geef toe dat de aanzet van ComplexConjugate weer vanouds luchledig gebral was, gevolgd door ontwijken en weglopen, maar dan hoef je 'm niet meteen voor ss'er uit te schelden (da's meer michaelmoore's stijl)quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik kon er geen 1 in dit topic vinden dus waarom zou ik er een paar ingooien.
Wellicht helpt het als je dat bord voor je kop eens weghaalt?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik kon er geen 1 in dit topic vinden dus waarom zou ik er een paar ingooien.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:52 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
ik geef toe dat de aanzet van ComplexConjugate weer vanouds luchledig gebral was, gevolgd door ontwijken en weglopen, maar dan hoef je 'm niet meteen voor ss'er uit te schelden (da's meer michaelmoore's stijl)
Gelukkig kunnen er nu wat meer modaalverdieners in de sociale huur blijven.quote:http://www.nu.nl/geldzake(...)-middeninkomens.html
'Meer huurwoningen middeninkomens'
AMSTERDAM - Er zijn mogelijkheden om tijdelijk meer sociale huurwoningen voor middeninkomens te bouwen zonder dat toestemming van Brussel vereist is.
Dat is de uitkomst van overleg met de Europese Commissie, schrijft minister van Binnenlandse Zaken Liesbeth Spies (CDA) dinsdag in een brief aan de Tweede Kamer.
Europese regels schrijven voor dat huishoudens met een inkomen boven de 34 duizend euro maar beperkt in aanmerking komen voor een sociale huurwoning.
Corporaties mogen slechts tien procent van de vrijgekomen woningen toewijzen aan deze huishoudens. Anders zou volgens Brussel sprake zijn van oneerlijke concurrentie ten opzichte van marktpartijen. Hierdoor vallen veel middeninkomens tussen wal en schip.
PvdA
De PvdA wilde dat Spies ging onderhandelen met Brussel om te kijken of er toch niet meer ruimte is om woningen voor de middeninkomens te bouwen. Die lijkt er te zijn. De Europese Commissie heeft haar voorwaarden versoepeld, schrijft de bewindsvrouw. Daardoor is het mogelijk om tijdelijk meer sociale woningen aan middeninkomens toe te wijzen.
Het voorstel is om niet tien, maar twintig procent van de woningen toe te wijzen aan huishoudens die meer dan 34 duizend euro verdienen.
Overigens moet tien procent daarvan naar huishoudens gaan die maximaal 38 duizend euro verdienen. Achteraf kan Brussel nog wel toetsen of geen sprake is van oneerlijke concurrentie.
Het is aan het volgende kabinet om hierover een besluit te nemen, aldus Spies.
Blijven? Nee, komen. En ook die krijgen dan gewoon de geplande huursverhoging.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:03 schreef Basp1 het volgende:
Gelukkig kunnen er nu wat meer modaalverdieners in de sociale huur blijven.
Huurders ookquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Starters zijn juist de grootste winnaars van deze huizencrash. Als ze niet te snel instappen ten minste.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
You're damn rightquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Starters zijn juist de grootste winnaars van deze huizencrash. Als ze niet te snel instappen ten minste.
Ik ben een optimist, hoewel niet iedereen dat direct inzietquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:35 schreef poemojn het volgende:
Jij ziet ook altijd een lichtpuntje in de duisternis.
Vertel eens waarom ik een scheeflener ben Xeno? Want elke keer dat ik je vraag naar info over mijn specifieke situatie ben je daarna angstvallig stil, omdat je die info niet hebt en dat niet wil toegeven.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
Gelukkig gaan de rijke scheefleners straks fors meer ziektekosten premie betalen![]()
Ik denk dat CG minstens het dubbele mag gaan betalen
Je krijgt toch HRA?.... nou dan ben je een gesubsidieerde lener en leen je dus scheef.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:49 schreef CoolGuy het volgende:
Dus vertel eens, waarom ben ik een scheeflener?
ah oke. nou, die HRA mogen ze wegnemen hoor. Bring it on. Werkt goed hoor. Zo met je geld omgaan dat je geen problemen krijgt. Probeer het eens zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:22 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Je krijgt toch HRA?.... nou dan ben je een gesubsidieerde lener en leen je dus scheef.
Kijk nog maar even goed hoe het werkt voor huurders:
http://www.quickmeme.com/meme/3rkhux/
Wat een ontzettend triest geval ben jij zeg, allemachtig.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
Gelukkig gaan de rijke scheefleners straks fors meer ziektekosten premie betalen![]()
Ik denk dat CG minstens het dubbele mag gaan betalen
Mijn vader is zzp bankster, u mad?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:46 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zeg CG wat vind jij van de invoering van een bankierseed?
Ik vind het een goed idee maar alleen als ze het combineren met de ultieme straf voor degene die de eed niet nakomt. Kruisiging lijkt mij dan wel een gepaste straf aangezien bankiers Gods werk doen
Is dat zo?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:01 schreef .FuckFace. het volgende:
Wij (gezin) hebben circa 3500 (netto) vaste lasten per maand
Ja, verkapt zie mij een goed salaris hebben.quote:
Maar dan kunnen ze niet als een koning in hun paleisje wonen, en sommige willen gewoon niet in pauperwoningen wonen dus daar gaat het ook een stuk mis.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:10 schreef BertV het volgende:
[..]
Ja, verkapt zie mij een goed salaris hebben.
Voor die luxe molensteen kies je zelf. Prima, maar ga dan niet klagen over de hoogte.
Als je de tering naar de nering zet kun je met minder dan de helft van zijn vaste lasten als inkomen nog prinsheerlijk met je gezin leven.
Het is of blijven huren of je wensen bijstellen aan de werkelijkheid.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar dat zien we ook aan sommige huurders hier die wel ooit iets willen kopen maar dat moet dan ook meteen aan heel veel eisen voldoen.
heel juistquote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:26 schreef BertV het volgende:
Als kopen voor mij betekent dat ik in een flat blijft zitten uit de jaren voedseldropping dan koop ik niet.
Wellicht dat in de nabije toekomst mijn huisjesmelker wel verplicht wordt om iets aan het G-label te doen. Sterker nog, ik denk dat dat de reden is waarom ze bij mij lopen te leuren met dat kot.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:27 schreef HD9 het volgende:
[..]
heel juist
energiezuinig is heel belangrijk
Nou ja, het is ook overduidelijk dat overheid veel lawaai maakt over de groep scheefwoners om de aandacht af te leiden van het eigen falend woningbeleid. Dus dat is per definitie oneerlijk.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:26 schreef BertV het volgende:
Vandaar dat ik dat opjagen van scheefwoners zo onterecht vind.
Waarom zou een huisjesmelker verplicht worden om wat aan de energiezuinigheid te doen, dat levert alleen voor de huurder een voordeel op, of hij zou je ook een flinke huurverhoging moeten kunnen geven.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:29 schreef BertV het volgende:Wellicht dat in de nabije toekomst mijn huisjesmelker wel verplicht wordt om iets aan het G-label te doen. Sterker nog, ik denk dat dat de reden is waarom ze bij mij lopen te leuren met dat kot.
overheid eh... en dat zou natuurlijk in combinatie gaan met een huurverhoging.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom zou een huisjesmelker verplicht worden om wat aan de energiezuinigheid te doen, dat levert alleen voor de huurder een voordeel op, of hij zou je ook een flinke huurverhoging moeten kunnen geven.
Laat ze maar eens gaan bouwen , grond zat, werklozen zat, woningzoekenden zatquote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:33 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou ja, het is ook overduidelijk dat overheid veel lawaai maakt over de groep scheefwoners om de aandacht af te leiden van het eigen falend woningbeleid. Dus dat is per definitie oneerlijk.
Ja ze willen die kotten graag verkopen met terugkoopgarantiequote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:37 schreef BertV het volgende:
[..]
overheid eh... en dat zou natuurlijk in combinatie gaan met een huurverhoging.
Maar nu is de verhuurder aan het cashen op die flatjes, en dan moet hij investeren.
Ah daarom zien we zoveel wbv's in de financiele problemen zitten omdat ze zo aan het cashen zijn.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:37 schreef BertV het volgende:
overheid eh... en dat zou natuurlijk in combinatie gaan met een huurverhoging.
Maar nu is de verhuurder aan het cashen op die flatjes, en dan moet hij investeren.
najah, niet die verkoop, maar vooral cashen door het collecteren van huur en minimaal onderhoud.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:44 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ja ze willen die kotten graag verkopen met terugkoopgarantie
Van 1 wbv weet ik dat ze de koopgarant regeling afgelopen jaar aangepast hebben, het percentage dat jij dan terug krijgt bij winst of bij moet leggen bij verlies is van 50% naar 65% gegaan.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:44 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ja ze willen die kotten graag verkopen met terugkoopgarantie
Oh, wie gaat er met verlies bouwen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:43 schreef HD9 het volgende:
[..]
Laat ze maar eens gaan bouwen , grond zat, werklozen zat, woningzoekenden zat
Klinkt als witwassenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:49 schreef BertV het volgende:
[..]
najah, niet die verkoop, maar vooral cashen door het collecteren van huur en minimaal onderhoud.
Al zijn die flats sinds de 12 jaar dat ik huur al 5 keer van eigenaar veranderd dus ik weet niet hoe vaak die dingen over de kop zijn gegaan.
Die financiele problemen ontstaan door gokken op de beurs Basp.![]()
Klinkt als fouten maken bij het overmaken van de huur...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:53 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Klinkt als witwassenJa, die pandjes zijn er ook, waarbij exploitatie eigenlijk bijzaak is.
Witwassen?? De vastgoed sector heeft toch ook wel net zoveel moraal als banken hebben.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:53 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Klinkt als witwassenJa, die pandjes zijn er ook, waarbij exploitatie eigenlijk bijzaak is.
meeste van die hokken zijn gebouwd voor 30.000 guldenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:49 schreef BertV het volgende:
[..]
najah, niet die verkoop, maar vooral cashen door het collecteren van huur en minimaal onderhoud.
Al zijn die flats sinds de 12 jaar dat ik huur al 5 keer van eigenaar veranderd dus ik weet niet hoe vaak die dingen over de kop zijn gegaan.
Die financiele problemen ontstaan door gokken op de beurs Basp.![]()
Ik zou voor een vet grachtenpand gaan. Kan nooit meer dan 2500 florijnen en een paar stuks 'huispersoneel' gekost hebben.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:00 schreef HD9 het volgende:
[..]
meeste van die hokken zijn gebouwd voor 30.000 gulden
dat is nog voor de tijd van de betonrotquote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:52 schreef BertV het volgende:
onderhoud aan de flats uit 1956 in de 12 jaar dat ik er zit:
nieuwe regenpijpen, 1x totale schilderbeurt...
ow, de onderkant van de balkonnetjes zijn 2x geschilderd.
edit: nieuwe intercom... eigenlijk best goed bezig!![]()
Die jongens van binnen zonder kloppen zitten in een andere sectorquote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Witwassen?? De vastgoed sector heeft toch ook wel net zoveel moraal als banken hebben.
Ben je niet in de war met mentale afwijkingen door overmatig drugsgebruik danwel inbrengen van vreemde voorwerpen op bepaalde plaatsen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:02 schreef HD9 het volgende:
[..]
dat is nog voor de tijd van de betonrot
dat kwam pas in 1960
1 tulpenbol koste dat pand toen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:01 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Ik zou voor een vet grachtenpand gaan. Kan nooit meer dan 2500 florijnen en een paar stuks 'huispersoneel' gekost hebben.
ja was je vader maar een woningcorporatie begonnen, dan was nu je kostje gekochtquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:01 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Ik zou voor een vet grachtenpand gaan. Kan nooit meer dan 2500 florijnen en een paar stuks 'huispersoneel' gekost hebben.
Dingen zijn inderdaad best solide, alleen isolatie hadden ze niet van gehoord. Kwestie van na-oorlogs overleven en gebouwen stampen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:02 schreef HD9 het volgende:
[..]
dat kwam pas in 1960
voor 1970 werd er nog goed gebouwdquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:04 schreef BertV het volgende:
[..]
Dingen zijn inderdaad best solide, alleen isolatie hadden ze niet van gehoord. Kwestie van na-oorlogs overleven en gebouwen stampen.
quote:
have we entered the twilight zone yet?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:02 schreef HD9 het volgende:
[..]
dat kwam pas in 1960
Als de verkoop geslaagd is welquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:07 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
[..]
have we entered the twilight zone yet?
[q]In 1623 kostte één enkele tulpenbol van een populaire soort 1000 gulden, terwijl het gemiddelde jaarinkomen op 150 gulden lag [/q]quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:04 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
een appel en een ei is dus eigenlijk nog te duur
zo te zien kluts jij wel vaker wat cijfertjes als het zo uit komt.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:09 schreef HD9 het volgende:
[..]
Als de verkoop geslaagd is wel
van 30.000 gulden voor 150.000 euro, daar is Rutte wel blij mee
na 1990, en voor 1960quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:20 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
zo te zien kluts jij wel vaker wat cijfertjes als het zo uit komt.
maar goed, geen huis kopen/huren van voor 1970. en ook geen van na 1960.
welk bouwjaar kartonnen dozen zijn goed?
ja, als je niks wil besteden krijg je ook niks. samenvatting van 5 eeuwen huizen, waar mensen die illusie vandaan halen dat het nu opeens anders wordt? (kudos voor het optimisme hoor, daar niet van)quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:55 schreef HD9 het volgende:
[..]
na 1990, en voor 1960
na 1960 begon men met vuren kozijnen van waaiboomhout
quote:
Wat een aannames meteen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:10 schreef BertV het volgende:
[..]
Ja, verkapt zie mij een goed salaris hebben.
Voor die luxe molensteen kies je zelf. Prima, maar ga dan niet klagen over de hoogte.
Als je de tering naar de nering zet kun je met minder dan de helft van zijn vaste lasten als inkomen nog prinsheerlijk met je gezin leven.
Die aannames komen omdat je gewoon wat neergooit zonder verdere toelichting.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:42 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
[..]
Wat een aannames meteen.Wij leven absoluut niet luxe in een "miljoenenhuis" (wel een grote tuin
), de hypotheeklasten zijn nog niet eens 1/3e van die 3500 volgens mij. Hoe wij leven is als volgt: veel kinderen een een een dure verzekering ivm zzp zijnde. Wat we wel hebben zijn veel spullen ja, maar een enorm huis, nee.
De topinkomens gaan er 4 a 5% op achteruit, wat betekent dat ik minder kleren krijg van mijn ouders, dikke vette min dus.
De schilder hier zei pas dat ze waarschijnlijk 500 euro bespaard hebben op het hele huis, o.a. door vuren kozijnen te gebruiken die na een paar jaar wegrotten. Dat heeft niets met "niks besteden" te maken, dat heeft alles te maken met hoogtij bubbel geen keus hebben en 60% van het budget uitgeven aan winst voor grondspeculanten en ontwikkelaars. Blijft slechts 40% over om het huis zo goedkoop mogelijk neer te zetten.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:58 schreef michaelHD9 het volgende:
ja, als je niks wil besteden krijg je ook niks. samenvatting van 5 eeuwen huizen, waar mensen die illusie vandaan halen dat het nu opeens anders wordt? (kudos voor het optimisme hoor, daar niet van)
Geen keusquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:57 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De schilder hier zei pas dat ze waarschijnlijk 500 euro bespaard hebben op het hele huis, o.a. door vuren kozijnen te gebruiken die na een paar jaar wegrotten. Dat heeft niets met "niks besteden" te maken, dat heeft alles te maken met hoogtij bubbel geen keus hebben en 60% van het budget uitgeven aan winst voor grondspeculanten en ontwikkelaars. Blijft slechts 40% over om het huis zo goedkoop mogelijk neer te zetten.
Hm, mijn huis is gebouwd in 2003, en daar zitten gewoon fatsoenlijke kozijnen in hoor.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:57 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De schilder hier zei pas dat ze waarschijnlijk 500 euro bespaard hebben op het hele huis, o.a. door vuren kozijnen te gebruiken die na een paar jaar wegrotten. Dat heeft niets met "niks besteden" te maken, dat heeft alles te maken met hoogtij bubbel geen keus hebben en 60% van het budget uitgeven aan winst voor grondspeculanten en ontwikkelaars. Blijft slechts 40% over om het huis zo goedkoop mogelijk neer te zetten.
Dus als ik zeg dat er iemand hier op de stoep voor het huis dood ligt in een plas bloed, neemt men hier dan ook aan dat ik de moordenaar ben?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die aannames komen omdat je gewoon wat neergooit zonder verdere toelichting.![]()
Nu geef je wat meer informatie en blijkt dus dat jou ouders dit geld binnenharken, en die 3500 netto daar zijn bij een normale werknemers altijd al de verzekringspremies (exclusief zorgverzekering) vanaf getrokken.
Ik las het al in het AD vanmorgen. En de minimuminkomens en bijstandjes en dergelijke gaan er op vooruit (quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:21 schreef graaierrr het volgende:
http://www.telegraaf.nl/o(...)rond_te_komen__.html
Slecht nieuws voor de huizenmarkt.
Politici hebben altijd mooie praatjes. Snap niet dat mensen nog stemmen op die bedriegers?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:23 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Ik las het al in het AD vanmorgen. En de minimuminkomens en bijstandjes en dergelijke gaan er op vooruit (), zo las ik ook. Samsom noemde dit "eerlijk". Ja, de hoge inkomens hebben het natuurlijk heel goed met weinig werken en veel verdienen en derhalve maar de grootste lasten moeten dragen.
Ik snap het ook niet, je weet dat je genaaid wordt maar toch blijft iedereen stemmen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:26 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Politici hebben altijd mooie praatjes. Snap niet dat mensen nog stemmen op die bedriegers?
Het zijn geen bezuinigingen hè.... het zijn lastenverhogingen. Voornamelijk omdat banksters zo nodig teveel geld uitgeleend hebben aan overheden.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:01 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Wat een ontzettend triest geval ben jij zeg, allemachtig.
Jij bent zo hartstikke jaloers op mensen die een beetje geld verdienen, priceless. En maar blijven afgeven op andere, anderen niets gunnen etc. Stuk verdriet.
Wij (gezin) hebben circa 3500 (netto) vaste lasten per maand en door die achterlijke bezuinigingen moet hier ook wat meer op de centjes gelet worden. Kutoverheid.
Dan moet je bij je vader geen klagen, die weet tenslotte wel hoe hij mensen in het ravijn moet duwen. Misschien weet hij ook wel hoe hij ze er weer uit kan halen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:02 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Mijn vader is zzp bankster, u mad?
Lastenverhogingen voor de burger ja.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het zijn geen bezuinigingen hè.... het zijn lastenverhogingen. Voornamelijk omdat banksters zo nodig teveel geld uitgeleend hebben aan overheden.
[..]
Dan moet je bij je vader geen klagen, die weet tenslotte wel hoe hij mensen in het ravijn moet duwen. Misschien weet hij ook wel hoe hij ze er weer uit kan halen?
Jij hebt helemaal niks gebouwd manquote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hm, mijn huis is gebouwd in 2003, en daar zitten gewoon fatsoenlijke kozijnen in hoor.
Dat moet dan wel de man van de zus van een vriendin van mijn kapster zijn.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:26 schreef Scorpie het volgende:
De schilder van mijn huis zei dat al dat grondspeculanten geneuzel onzin was.
Ik neem je het niet kwalijk, toen ik 20 jaar oud was zei ik ook de meest onnozele dingen. Gebrek aan levenservaring noemen we datquote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:30 schreef .FuckFace. het volgende:
Lastenverhogingen voor de burger ja.
Hahaha, prachtig jouw reactie.ga jij nou maar van je bijstandje leven, eikel. Kan er ook niet aan doen dat een incapabele adviseur jou heeft geholpen. Buiten dat, jij zit in de bijstand, dus het is sowieso jouw fout. Mensen die in de bijstand zitten hebben zelf dingen verkeerd gedaan. Dus ga niet weer met het vingertje wijzen, ouwe zeur.
Over laten doen gesproken, binnenkort maar ff mijn badkamertje opnieuw laten doen ofzo, die 1.2% rendementsheffing begint me een beetje dwars te zitten en geld moet rollen niet waar?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Jij hebt helemaal niks gebouwd man![]()
Heb je laten doen
Inderdaad, dat noodlot is er nu toch wel voor mij. Ik zit diep in de shit, moet gewoon 3x zoveeel zorgpremie gaan betalen en daardoor kan ik veul minder sparen dan eerst. Nu kan ik met gemak 2k sparen, straks wordt dat slechts 1700 euroquote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik neem je het niet kwalijk, toen ik 20 jaar oud was zei ik ook de meest onnozele dingen. Gebrek aan levenservaring noemen we dat![]()
Ik hoop niet voor je dat het noodlot jouw ooit zal treffen maar meestal heeft dat wel een louterende werking
Heb niet zo veel levens- en werkervaring nee. Maar ik weet wel dat de bijstand echt het afvoerputje is (mijn woorden), dan heb je toch echt zelf ergens de afslag gemist, beste kerel. Ik ga zo in ieder geval even een programma van gisteren terugkijken op de nieuw aangeschafte dikke 59 (of was het nou 60) inch supermooie tv.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik neem je het niet kwalijk, toen ik 20 jaar oud was zei ik ook de meest onnozele dingen. Gebrek aan levenservaring noemen we dat![]()
Ik hoop niet voor je dat het noodlot jouw ooit zal treffen maar meestal heeft dat wel een louterende werking
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoest met je enkelglas eigenlijk? Zijn ze al langs gekomen om dat te isoleren bij je? De winter komt eraan, je stookt je straks een ongeluk met dit weer Xenotje! En aangezien de energieprijzen stijgen zie ik het zo maar gebeuren dat je straks niet meer rond kunt komendat moeten we niet willen!
Heb je een Philips of een Panasonic genomen? 60 inch is trouwens wel nice. Zat zelf op 42, maar ben 1 tandje omhoog geschakeld naar 52 inch, was maar 1200 eurotjes.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:37 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Heb niet zo veel levens- en werkervaring nee. Maar ik weet wel dat de bijstand echt het afvoerputje is (mijn woorden), dan heb je toch echt zelf ergens de afslag gemist, beste kerel. Ik ga zo in ieder geval even een programma van gisteren terugkijken op de nieuw aangeschafte dikke 59 (of was het nou 60) inch supermooie tv.
Ach volgens mij heeft Xeno wel een goeie woningcorporatie, ze zeiden vorig jaar ook al dat ze het kwamen fixen, en de woningcorporatie houdt natuurlijk altijd woord!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:40 schreef BertV het volgende:
[..]Men, en dan zit ik ook nog met zo'n centrale-gaskachel en blote-leidingen die over een ongeïsoleerde zolder lopen met kieren in het beschot.
Wellicht dat Xeno en ik korting krijgen op een dubbele partij steenwol.
Er zullen vast mensen in de bijstand zitten die niet zoveel zin hebben om te werken (zoals ikquote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:37 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Heb niet zo veel levens- en werkervaring nee. Maar ik weet wel dat de bijstand echt het afvoerputje is (mijn woorden), dan heb je toch echt zelf ergens de afslag gemist, beste kerel. Ik ga zo in ieder geval even een programma van gisteren terugkijken op de nieuw aangeschafte dikke 59 (of was het nou 60) inch supermooie tv.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |