Dat is jouw mening. Ik denk niet dat jij enig inzicht had in wat Rosenthal wel of niet heeft gedaan dus dat jij hem incapabel en bevooroordeeld noemt, op basis van wat niets, dat is natuurlijk het meest grappig.quote:Op vrijdag 2 november 2012 16:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is al winst dat de incapabele en bevooroordeelde Rosenthal weg is.
Hoe hij die zaak met die Nederlands-Iraanse heeft afgehandeld (niet, dus ze werd ter dood veroordeeld) spreekt alleen al boekdelen. De man was een bekrompen, kortzichtige en onhandige sukkel die de Palestijnen niet eens zag staan.quote:Op vrijdag 2 november 2012 16:20 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Ik denk niet dat jij enig inzicht had in wat Rosenthal wel of niet heeft gedaan dus dat jij hem incapabel en bevooroordeeld noemt, op basis van wat niets, dat is natuurlijk het meest grappig.
Vertel eens wat daar gebeurd had moeten zijn Disana, vertel eens wat Rosenthal wel of niet heeft geprobeerd, vertel eens vanuit een realistisch perspectief wat en hoe hij het beter had moeten doen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 16:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoe hij die zaak met die Nederlands-Iraanse heeft afgehandeld (niet, dus ze werd ter dood veroordeeld) spreekt alleen al boekdelen. De man was een bekrompen, kortzichtige en onhandige sukkel die de Palestijnen niet eens zag staan.
Vertel eens hoe jij daarvan verschilt, vertel eens hoe jij ook maar een beetje de nuance opzoekt, want laten we wel wezen dat doe je helemaal niet, net als die vrouw volgens jou niet is geholpen, dus.quote:Je gaat het nu weer ontkennen en mijn mening in twijfel trekken, maar verwacht verder geen reactie van mij. Ik ben je voortdurende gejaag op elke mogelijke jou onwelgevallige mening in dit topic totaal zat en denk er daarom alweer aan dit topic maar te laten wat het is: bezet door DeParo.
Nou, dat ik er geen touw aan vast kan knopen rechtvaardigt jouw conclusie niet.quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dus ik kan concluderen dat mijn argumentatie goed en gegrond is je er mee eens bent.
I rest my case
Eensch!quote:Op vrijdag 2 november 2012 16:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is al winst dat de incapabele en bevooroordeelde Rosenthal weg is.
Oh, maar er zijn nog wel andere gebruikers, die wčl dingen zeggen die hout snijden.quote:Op vrijdag 2 november 2012 16:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoe hij die zaak met die Nederlands-Iraanse heeft afgehandeld (niet, dus ze werd ter dood veroordeeld) spreekt alleen al boekdelen. De man was een bekrompen, kortzichtige en onhandige sukkel die de Palestijnen niet eens zag staan.
Je gaat het nu weer ontkennen en mijn mening in twijfel trekken, maar verwacht verder geen reactie van mij. Ik ben je voortdurende gejaag op elke mogelijke jou onwelgevallige mening in dit topic totaal zat en denk er daarom alweer aan dit topic maar te laten wat het is: bezet door DeParo.
Als jij dat zegt dan klinkt dat als een belediging voor die gebruikersquote:Op zaterdag 3 november 2012 00:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, maar er zijn nog wel andere gebruikers, die wčl dingen zeggen die hout snijden.
Jij zegt:quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou, dat ik er geen touw aan vast kan knopen rechtvaardigt jouw conclusie niet.
In sommige opzichten zijn ze wel opmerkelijk eensgezind. Zo stemde 85% van de Amerikaanse Israëliërs op Mitt Romney, en verkiest 57% van de Israëliërs hem boven Barack Obama.quote:Op zaterdag 3 november 2012 13:18 schreef Smack10 het volgende:
Ik wijs je graag op het feit dat israel niet als één kant kan worden gezien, aangezien het feit dat er veel verschillende politieke stromingen zijn met verschillende standpunten ten opzichte van nederzettingen etc.
In discussie met posters als Kees22 kan dat dus niet, dan is het een gepolariseerde wereld, of je bent voor alles wat Israel en de Joden (!!) doen of je bent tegen dat.quote:Op zaterdag 3 november 2012 13:18 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij zegt:
Ik kan niet direct je bijdragen plaatsen, maar ik geloof dat er wel te argumenteren valt.
Ik denk dat het feit dat ik niet pro israel ben, en ook niet pro palestijnen ben, moeilijk te plaatsen is voor iemand die aan 1 kant staat.
Ik wijs je graag op het feit dat israel niet als één kant kan worden gezien, aangezien het feit dat er veel verschillende politieke stromingen zijn met verschillende standpunten ten opzichte van nederzettingen etc.
Ja, dat zou kunnen. Maar daar heb ik niet zo'n last van, omdat ik niet aan een kant sta, dus dat kan geen reden zijn waarom ik je niet begreep.quote:Op zaterdag 3 november 2012 13:18 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij zegt:
Ik kan niet direct je bijdragen plaatsen, maar ik geloof dat er wel te argumenteren valt.
Ik denk dat het feit dat ik niet pro israel ben, en ook niet pro palestijnen ben, moeilijk te plaatsen is voor iemand die aan 1 kant staat.
Wanneer mensen opgroeien in netwerken van verhalen, daar houvast aan hebben, dan kan je wel makkelijk zeggen dat het 'slechts verhalen' zijn maar wel verhalen waar mensen hun identiteit aan ontlenen. Als je alles nu opeens gaat relativeren wat houd je dan over, God, en je houdt over dat je wordt geboren maar dat lijkt het dan ook wel te zijn.quote:Op zaterdag 3 november 2012 21:11 schreef Kees22 het volgende:
Overigens las ik de Van der Leeuwlezing in de Volkskrant vandaag. "Liever een levende eend dan een dode zwaan." Goed stuk, sloot mooi aan op de discussie die we hier kort geleden hadden over het belang van verhalen en het collectieve geheugen en zo.
Ik kon nog geen link vinden, dus je zult zelf moeten lezen. Pagina 34.
"Diderot wist dat verhalen noodzakelijk zijn voor ons begrip en ons voortbestaan, maar dat het wel gewoon verhalen zijn en blijven, aan de ene kant een samenzwering waaraan we meedoen, maar aan de andere kant in twijfel getrokken, in een voortdurend dialectische beweging."
Geert Mak citeert in een bijdrage de Hongaars-Amerikaanse historicus John Lukacs: "de taak van de historicus is in de eerste plaats het streven naar de waarheid door het uitbannen van onwaarheid."
Helaas zijn veel mensen daar te bang voor.
Als je je identiteit moet ontlenen aan leugens ben je echt zielig. Op een dag knal je met je kop tegen de realiteit.quote:Op zaterdag 3 november 2012 22:55 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wanneer mensen opgroeien in netwerken van verhalen, daar houvast aan hebben, dan kan je wel makkelijk zeggen dat het 'slechts verhalen' zijn maar wel verhalen waar mensen hun identiteit aan ontlenen.
Je begrijpt nu wel dat je tegen de gehele mensheid praat inclusief jezelf ;') ;').quote:Op zondag 4 november 2012 00:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je je identiteit moet ontlenen aan leugens ben je echt zielig. Op een dag knal je met je kop tegen de realiteit.
Nee, niet iedereen is verslaafd aan religie of andere propaganda.quote:Op zondag 4 november 2012 00:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je begrijpt nu wel dat je tegen de gehele mensheid praat inclusief jezelf ;') ;').
Een moreel probleem: als je genoeg macht hebt en je ontleent je identiteit aan leugens, dan knallen anderen, die hun identiteit aan de waarheid ontlenen, tegen de realiteit aan. En ga je zelf vrijuit.quote:Op zondag 4 november 2012 00:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je je identiteit moet ontlenen aan leugens ben je echt zielig. Op een dag knal je met je kop tegen de realiteit.
Ah kijk, je betrekt het dus slechts op de zaken die niet in jouw straatje liggen, maar zo werkt het niet! Wie is papierversnipperaar eigenlijk, wat is zijn identiteit, groot vraagteken!quote:Op zondag 4 november 2012 00:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, niet iedereen is verslaafd aan religie of andere propaganda.
Het enige godsbewijs in de geschiedenis is dat van Octopus Paul, Vuvuzela zij Zijn naam.quote:Op zondag 4 november 2012 00:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, niet iedereen is verslaafd aan religie of andere propaganda.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |