Logisch want lekker allemaal! Vooral uiensoepquote:Op maandag 29 oktober 2012 20:26 schreef shmoopy het volgende:
Ik heb een grote pan uiensoep gemaakt, olijvenbrood en hartige prei-spekjestaart, en nu zit ik te vol.
Lekker! Kook ze zelf altijd met een fles portquote:Op maandag 29 oktober 2012 21:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb stoofpeertjes op staan, 2 kilo giese wildeman, fles rode wijn (ZA Shirah), suiker, stok kaneel en een tonkaboon
Pas je op dat je geen dikke reet krijgtquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:56 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik heb de hele dag al een vreetbui. Koek, bonbons, m&m's... net een pizzabroodje, bugles met roomkaas en een cornetto op. En het is niet eens (ook niet bijna) de tijd van de maand. Misschien wil mijn lichaam een wintervachtje
ik denk dat mn billen als laatst dik wordenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:39 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Pas je op dat je geen dikke reet krijgt
Die quiche klinkt heerlijk!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:56 schreef MaximusTG het volgende:
Wat heb jij toch altijd een aparte combinaties uniekhoorn!
Ik denk dat ik een soort quiche maak met pecan, appel, maple-syrup, gorgonzola. Maak ik er een salade bij met spekjes, tomaat, komkommer en sla.
Thnx! Laat je weten hoe ie was?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:13 schreef MaximusTG het volgende:
Ja he: http://www.simplyrecipes.(...)gonzola_rustic_tart/
Hij is erg lekker!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:45 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Thnx! Laat je weten hoe ie was?
ziet er apart uit voor een quiche, maar mooi dat ie lekker is. kan ik em proberen, hou van quiche.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:44 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Hij is erg lekker!
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
Wou eigenlijk deeg voor hartige taart meenemen, maar dat was ik natuurlijk net weer vergeten. Dus toen toch maar het recept gevolgd voor de Pâte Brisée, die gelinkt wordt in die link die ik eerder postte. (omgezette gewichten; 140 gram bloem, 113 gram boter, rest is in tea- en tablespoons). En dat is een prima recept, want het deeg is mooi luchtig geworden
.
Aha ik gebruik wel wat meer vulling en iets minder deeg denk ik.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:31 schreef MaximusTG het volgende:
Kan je wel aanraden dat deeg te maken, stuk lekkerder dan gewoon quichedeeg. Maar wel vrij zwaar (door de boter;) ).
Hij had ook wel iets dunner gemogen trouwens, ik had ook minder vulling. Restje gorgonzola, 1 appel en wat noten.
Wat een combiquote:Op donderdag 1 november 2012 18:38 schreef Mirjam het volgende:
net boerenkool gegeten, met vissticks
Wasda?quote:Op zaterdag 3 november 2012 15:28 schreef Prego het volgende:
vanavond bij een vriendin:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Heet dat niet "raclette" ?quote:
Dat eten wij morgen alleen dan met wat witvis en rookworstquote:Op zaterdag 3 november 2012 17:14 schreef FutureFairytale het volgende:
Flink bord hutspot met een runderlapje en jus.
Raclette, ooit eens gedaan in Frankrijk, erg lekker en gelijk zo'n apparaat in huis gehaald. In de winter doen we het ongeveer 2 keer per maand.quote:Op zaterdag 3 november 2012 15:28 schreef Prego het volgende:
vanavond bij een vriendin:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Succes op de wc vanavond.quote:
Dit broodje komt van een goede donertent weg ipv die viezerikken met aaphanden.quote:Op zaterdag 3 november 2012 18:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Succes op de wc vanavond.
Brood met gebakken eitje
dit is inderdaad raclettequote:
hoe verschilt dat met kaasfondue dan?quote:Op zaterdag 3 november 2012 19:13 schreef Prego het volgende:
[..]
dit is inderdaad raclette
op zich niets bijzonders, gesmolten kaas, aardappels, gesmolten kaas, vleeswaren, gesmolten kaas, brood en nog meer gesmolten kaas
lekker met een droge witte zijn (Riesling bijvoorbeeld)
Ow goed idee, dan doe ik zoute popcorn (van de Action, nog in de magnetron te bereiden) ipv zoute stokjesquote:Op zaterdag 3 november 2012 20:01 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Zo dadelijk zoete en zoute popcorn door elkaar en een biertje. Lekker series kijken
Hier ook.quote:Op zondag 4 november 2012 19:13 schreef Zonnetje1981 het volgende:
het is uiteindelijk macaroni geworden...ook lekker
Het slinkt als een mallequote:Op maandag 5 november 2012 16:05 schreef theKiD het volgende:
Wil vanavond spinazie eten, maar wil die wel wat kleiner dan de gehele blaadjes die ik vers heb gehaald. Kan ik ook voor ik ga koken al de spinazie fijner hakken? Of pas na het koken?
En evt, ook waarom dan..
Is het dan nog nodig dan?quote:Op maandag 5 november 2012 16:12 schreef theKiD het volgende:
[..]
Daar was ik al achter idd, maar is nog geen antwoord of ik vooraf al kleiner kan gaan hakken?
kan, maar is niet echt nodig. Ht neemt even heel veel ruimte in, maar slinkt echt als een idioot. Je houdt ongeveer 1/5de over qua volumequote:Op maandag 5 november 2012 16:12 schreef theKiD het volgende:
[..]
Daar was ik al achter idd, maar is nog geen antwoord of ik vooraf al kleiner kan gaan hakken?
Ja dat laatste is zeker zoquote:Op maandag 5 november 2012 17:22 schreef theKiD het volgende:
Het was niet het meest gezonde wat ik ooit op heb, maar goffer! Wat een heerlijkheid was deze versie van terrorpasta![]()
Verse spinazie is vele malen beter dan de vriesvak-variant
bamiblok pinda? is dat lekker ja?quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:27 schreef FutureFairytale het volgende:
Snacken vanmiddag![]()
Broodje kaassouffle pinda en een bamiblok pinda.
Komt over ruim een uur, heb nu al trek!
Een recept van PierreTT van hier van Fok.. Beetje ongezonde samenraapselen, maar owzofreakinglekker!!!! Iets met spinazie, gehakt, spekjes, boursin, enzulksquote:Op maandag 5 november 2012 17:57 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ja dat laatste is zeker zo
Maar wat houdt terrorpasta in?
Ik had tomatensoep voorafquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:11 schreef Iemand91 het volgende:
Bieflappen (tering wat zijn die snel te lang in de pan) met rode wijnsaus-iets-mix uit pak met pasta.
eeerug lekker!![]()
Met tomatensoep na.
Pas begonnen met draadjesvlees om 19:00 uur?quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:11 schreef Thorical het volgende:
Riblap hachee met roodekool en aaardappel puree. Helaas wachten we al 3 uur op het vlees dat niet echt het draadjesvlees wil worden dat wij hopen
Voortaan toch maar de avond ervoor het vlees aan de sudder zetten? Ik eet stoofpotten en draadjesvlees ook altijd een dag nadat ik het gemaakt heb. Het wordt ook lekkerder als de pan een nachtje buiten staat.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:11 schreef Thorical het volgende:
Riblap hachee met roodekool en aaardappel puree. Helaas wachten we al 3 uur op het vlees dat niet echt het draadjesvlees wil worden dat wij hopen
Door het gekke weer, zijn er in mijn moestuintje opeens allemaal uien opgekomen. Die worden nooit meer een volledige ui dus oogst ik ze als lente uitje zeg maar, maar dan in November. Het groene gedeelte noemden wij vroeger thuis "unnepiepkes". Mijn ouders zijn nl. Limbo's maar zelf ben ik in de randstad geboren. Dan worden het dus uienpuipjes....quote:
Wiki weet hetquote:Op woensdag 7 november 2012 16:07 schreef Bramito het volgende:
[..]
Door het gekke weer, zijn er in mijn moestuintje opeens allemaal uien opgekomen. Die worden nooit meer een volledige ui dus oogst ik ze als lente uitje zeg maar, maar dan in November. Het groene gedeelte noemden wij vroeger thuis "unnepiepkes". Mijn ouders zijn nl. Limbo's maar zelf ben ik in de randstad geboren. Dan worden het dus uienpuipjes....
Ik weet niet of ik helemaal duidelijk ben...
Ach, in NL zijn er sowieso geen seizoenen meer voor de meeste groentenquote:
ja, helemaal duidelijk, dank jequote:Op woensdag 7 november 2012 16:07 schreef Bramito het volgende:
[..]
Door het gekke weer, zijn er in mijn moestuintje opeens allemaal uien opgekomen. Die worden nooit meer een volledige ui dus oogst ik ze als lente uitje zeg maar, maar dan in November. Het groene gedeelte noemden wij vroeger thuis "unnepiepkes". Mijn ouders zijn nl. Limbo's maar zelf ben ik in de randstad geboren. Dan worden het dus uienpuipjes....
Ik weet niet of ik helemaal duidelijk ben...
lekker pittigquote:Op donderdag 8 november 2012 17:23 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
*stoofpot Congo-style is eindelijk klaar,nu even proeven *
Owwwwwwwwwwww....... en bastognekoekjes...quote:Op donderdag 8 november 2012 21:40 schreef FutureFairytale het volgende:
Thee met cafe noir.
Sorry Uniek!
Dit ga ik straks afmaken (vlees frituren, saus afmaken). Hierbij nasi.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:38 schreef Iemand91 het volgende:
Ik zet zo een pan op met schouderkarbonades in water met kruiden en spul voor Babi Pangang voor morgen.
Gestolen hond/kip/varken?quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:19 schreef golfer het volgende:
In het kader van Comeback afhaalchinees. gaan we dus vanavond even bij onze lokale hondenverwerker wat afhelen.
Haha, stomme typo van me.quote:
heb je een receptje van die taartquote:Op vrijdag 9 november 2012 19:41 schreef Zo-is-dat het volgende:
Een tarte tatin van sjalotten met een rode wijn siroop, geitenkaas en een salade met walnoten en gesnipperde sjalot
Dank, ga 'm binnenkort eens maken.quote:Op zaterdag 10 november 2012 21:02 schreef Zo-is-dat het volgende:
Recept sjalotten tarte tatin:
50 g rietsuiker met 150 ml rode wijn tot een siroop inkoken. Een laagje van de siroop in de ovenschaal of tarte tatin vorm gieten en hierop met de snijkant onder 500 g gehalveerde sjalotten leggen. Ik heb zelf nog plakjes zachte geitenkaas erop gelegd en vervolgens het geheel afgedekt met plakjes bladerdeeg. De tarte tatin 25-30 min op 200 C in de oven. Omkeren op een groot bord en serveren.
Erbij een salade met walnoten en de rest van de geitenkaas. Evt. Nog een beetje extra siroop, die is erg lekker![]()
OT: een glaasje bubbels om m'n nieuwe baan te vieren
Een boer die denkt dat hij kan koken. Schattig.quote:Op zondag 11 november 2012 16:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Vanavond zuurkool, met een gerookte mettworst, ribbetjes en kassler
Hou eens op zegquote:Op dinsdag 13 november 2012 12:52 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Een boer die denkt dat hij kan koken. Schattig.
Ach hou toch op.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:53 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Wat doe ik nou weer verkeerd? In godsnaam. Wat?
Lekker, had ik laatst ook gemaakt maar dan met melk, pure chocolade, suiker, snufje kaneel, scheut room.... Hoppa in de magnetronquote:Op dinsdag 13 november 2012 22:15 schreef Bienelientjee het volgende:
Warme chocolademelk gemaakt! Chocopoeder, wat suiker en melk!
Melk, chocoladehagel, stoompijp van de espressomachinequote:Op dinsdag 13 november 2012 22:15 schreef Bienelientjee het volgende:
Warme chocolademelk gemaakt! Chocopoeder, wat suiker en melk!
Dat heb ik allemaal nietquote:Op dinsdag 13 november 2012 22:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Melk, chocoladehagel, stoompijp van de espressomachine
Als het maar lekker is... toch? En jij doet altijd je best, leuk om te lezen Yquote:Op dinsdag 13 november 2012 22:22 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Dat heb ik allemaal niet, maar klinkt ook al weer veel beter dan mijn lamme creatie!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |