omdat je dan gewoon een warme hap meeneemt ipv die kleffe thuisbezorgde zooitquote:Op donderdag 8 november 2012 07:51 schreef kip-kerrie het volgende:
Waarom afhalen als laten bezorgen gratis is?
? het spul wat je afhaalt bij een Chinees is op precies dezelfde wijze verpakt als dat je het zou laten bezorgen. Enige verschil is dat je niet zelf door weer en wind hoeft om je voedsel te halen, en je kan per iDeal betalenquote:Op donderdag 8 november 2012 07:53 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
omdat je dan gewoon een warme hap meeneemt ipv die kleffe thuisbezorgde zooit
Omdat onze Chinees niet bezorgtquote:Op donderdag 8 november 2012 07:51 schreef kip-kerrie het volgende:
Waarom afhalen als laten bezorgen gratis is?
Dat dus. Bij mij in de buurt zitten twee Chinezen en die bezorgen allebei niet. En ik heb het idee dat zij ook beter zijn dan de "bezorg" Chinees. En dat je meer krijgt ook nog eens.quote:Op donderdag 8 november 2012 08:02 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Omdat onze Chinees niet bezorgt
Bij mij in de buurt zitten drie Chinezen, een daarvan kan je niet eens afhalen, dus die bezorgt niet. De andere twee kan je zowel afhalen of laten bezorgen.quote:Op donderdag 8 november 2012 08:03 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat dus. Bij mij in de buurt zitten twee Chinezen en die bezorgen allebei niet. En ik heb het idee dat zij ook beter zijn dan de "bezorg" Chinees. En dat je meer krijgt ook nog eens.
Ik denk dat dat inderdaad de crux is, die provinciaaltjes kunnen niet omgaan met vernieuwing en snappen niet dat bezorgen makkelijker isquote:Op donderdag 8 november 2012 08:11 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vertrouw die keuken van de chinees niet zo qua hygiene. Bovendien gemiddeld betaal je bij de chinees ook zo'n 15 ¤ dan laat ik liever voor dat geld een maaltijd van de Indier bezorgen. Ik lees dat er Chinese restaurants zijn die niet bezorgen? Best vreemd, hier (randstad) bezorgt haast elk restaurant.
Een Chinees in de buurt, daar bedoel ik mee: eentje die op loopafstand zit. Als ik wil laten bezorgen dan zjin er wel 100 die dat doen in mijn buurt, alleen zitten die wat verder weg. Waarom zou ik trouwens laten bezorgen als ik binnen 10 minuten heen en weer ben, lopend?quote:Op donderdag 8 november 2012 08:15 schreef kip-kerrie het volgende:
[..]
Bij mij in de buurt zitten drie Chinezen, een daarvan kan je niet eens afhalen, dus die bezorgt niet. De andere twee kan je zowel afhalen of laten bezorgen.
Het eten is nog van dezelfde kwaliteit als toen ze nog niet bezorgden. Maar door concurrentie moeten ze wel een bezorgservice leveren, want mensen laten het nou eenmaal liever thuis bezorgen.
Ik snap ook niet hoe je kan zeggen dat de pure afhaalchinezen bij jou in de buurt "beter zijn dan de "bezorg" Chinees" als er bij jou in de buurt geen ""bezorg" Chinees" zit.
Ik denk eerder omdat veel chinezen nu wel bezorgen ze weer populairder worden. Ik zie het aan mezelf.quote:Op donderdag 8 november 2012 08:03 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat dus. Bij mij in de buurt zitten twee Chinezen en die bezorgen allebei niet. En ik heb het idee dat zij ook beter zijn dan de "bezorg" Chinees. En dat je meer krijgt ook nog eens.
Ik heb altijd zoiets van: hij moet op meerdere adressen bezorgen, dus het eten zit langer in de verpakking en koelt misschien al een beetje af onderweg. Dan haal ik het liever.quote:Op donderdag 8 november 2012 08:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik denk eerder omdat veel chinezen nu wel bezorgen ze weer populairder worden. Ik zie het aan mezelf.
Omdat je dan sowieso die 10 minuten uitspaart, plus eventuele wachttijd bij de Chinees binnen. Kan je die tijd weer aan belangrijkere zaken besteden. Laten bezorgen = gemak. Je hebt de bezorgrevolutie duidelijk gemistquote:Op donderdag 8 november 2012 08:17 schreef Karina het volgende:
[..]
Een Chinees in de buurt, daar bedoel ik mee: eentje die op loopafstand zit. Als ik wil laten bezorgen dan zjin er wel 100 die dat doen in mijn buurt, alleen zitten die wat verder weg. Waarom zou ik trouwens laten bezorgen als ik binnen 10 minuten heen en weer ben, lopend?
De chinees waar ik wel eens bestel die zit paar minuten lopen van me vandaan. De keren dat ik eten bestelde heb ik het evengoed laten bezorgenquote:Op donderdag 8 november 2012 08:17 schreef Karina het volgende:
[..]
Een Chinees in de buurt, daar bedoel ik mee: eentje die op loopafstand zit. Als ik wil laten bezorgen dan zjin er wel 100 die dat doen in mijn buurt, alleen zitten die wat verder weg. Waarom zou ik trouwens laten bezorgen als ik binnen 10 minuten heen en weer ben, lopend?
Als ik thuis zit heb ik niets belangrijks te doenquote:Op donderdag 8 november 2012 08:21 schreef kip-kerrie het volgende:
[..]
Omdat je dan sowieso die 10 minuten uitspaart, plus eventuele wachttijd bij de Chinees binnen. Kan je die tijd weer aan belangrijkere zaken besteden. Laten bezorgen = gemak. Je hebt de bezorgrevolutie duidelijk gemist
het is al heel wat dat we een chinees hebben, laat staan dat ze ook nog langs de deur komen. de enige italiaan die we hier hebben is al spannend genoeg.quote:Op donderdag 8 november 2012 08:16 schreef kip-kerrie het volgende:
[..]
Ik denk dat dat inderdaad de crux is, die provinciaaltjes kunnen niet omgaan met vernieuwing en snappen niet dat bezorgen makkelijker is
Ja het eten gaat echt enorm afkoelen voor die hooguit 10 minuten transporttijd in een warmtebox achterop een brommer. Ik denk dat je eten harder afkoelt als jij er met je plastic zak eten met 5°C buitentemperatuur 10 minuten over straat mee loopt.quote:Op donderdag 8 november 2012 08:20 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb altijd zoiets van: hij moet op meerdere adressen bezorgen, dus het eten zit langer in de verpakking en koelt misschien al een beetje af onderweg. Dan haal ik het liever.
Overigens: als ik echt goedkoop wil eten, dan haal ik niet bij de Chinees... voor echt goedkoop eten maak ik zelf wel wat.
Wat ik al zei: ik haal het gewoon liever, dan heb ik het meteen en ik ben er nog even uit. Als jij het liever laat bezorgen, prima toch? En van die 5 minuten (10 minuten is heen en weer) zal het niet afkoelen, het zit tenslotte in een bakje.quote:Op donderdag 8 november 2012 08:25 schreef kip-kerrie het volgende:
[..]
Ja het eten gaat echt enorm afkoelen voor die hooguit 10 minuten transporttijd in een warmtebox achterop een brommer. Ik denk dat je eten harder afkoelt als jij er met je plastic zak eten met 5°C buitentemperatuur 10 minuten over straat mee loopt.
Wat heeft bezorgen met vernieuwing te maken en waarom zou ik niet even de straat over steken om mijn bami te bestellen ?quote:Op donderdag 8 november 2012 08:16 schreef kip-kerrie het volgende:
die provinciaaltjes kunnen niet omgaan met vernieuwing en snappen niet dat bezorgen makkelijker is
De grap is dus dat als je het zelf gaat halen er uiteindelijk evenveel tijd zit tussen moment van bestellen en daadwerkelijk je eten op tafel hebben staan. Alleen heb je het dan misschien minder snel door, omdat je niks doet met de tijd die je uitspaart, je zei immers al dat je geen belangrijke zaken te doen hebt.quote:Op donderdag 8 november 2012 08:23 schreef Karina het volgende:
[..]
Als ik thuis zit heb ik niets belangrijks te doenIk laat zelden iets bezorgen, alles zit vlakbij, ik haal het liever even op, kom ik nog eens buiten ook. Plus, wat ik zei, de Chinees hier vlakbij bezorgt niet. Ik heb weleens iets laten bezorgen, zat ik drie kwartier te wachten, ja doei, dan kan ik het beter zelf halen.
Precies, dus waarom zou het eten bij een bezorger die het vervoert in een warmtebox wel afkoelen, die stelling poneerde jij namelijk.quote:Op donderdag 8 november 2012 08:27 schreef Karina het volgende:
[..]
Wat ik al zei: ik haal het gewoon liever, dan heb ik het meteen en ik ben er nog even uit. Als jij het liever laat bezorgen, prima toch? En van die 5 minuten (10 minuten is heen en weer) zal het niet afkoelen, het zit tenslotte in een bakje.
Ik haal het gewoon liever zelf, wat is daar zo moeilijk aan? En ik hoef niet persé tijd te besparen, even een loopje vind ik fijner dan zitten te wachten op je eten.quote:Op donderdag 8 november 2012 08:28 schreef kip-kerrie het volgende:
[..]
De grap is dus dat als je het zelf gaat halen er uiteindelijk evenveel tijd zit tussen moment van bestellen en daadwerkelijk je eten op tafel hebben staan. Alleen heb je het dan misschien minder snel door, omdat je niks doet met de tijd die je uitspaart, je zei immers al dat je geen belangrijke zaken te doen hebt.
Ik wil niet veel zeggen. Ik ben bijvoorbeeld van de generatie dat de bakker, stoomservice, olieman, scharensliep, groentenboer etc langs de deur kwam.quote:Op donderdag 8 november 2012 08:21 schreef kip-kerrie het volgende:
Je hebt de bezorgrevolutie duidelijk gemist
quote:Op donderdag 8 november 2012 08:24 schreef Ushina het volgende:
[..]
het is al heel wat dat we een chinees hebben, laat staan dat ze ook nog langs de deur komen. de enige italiaan die we hier hebben is al spannend genoeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |