abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118578799

The basics

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

De laatst geshowde haaksels uit 't vorige topic:

Lijnloos' Wooper:

16021988's Amineko:

16021988's col:

Tyler-Girl's uil:
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_118578821
De post waarmee ik het topic sloot:

quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:09 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Zou je echt dat patroon willen kopen, ik zou het zelf proberen. :X

Het garen is heel erg dik garen, ik denk toch wel minstens Bulky (12 ply) of Super Bulky.
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:29:26 #3
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118579452
tyler girl, is die uil nou met vasten gehaakt of halve stokjes?
in de haak.
pi_118579630
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:29 schreef trui het volgende:
tyler girl, is die uil nou met vasten gehaakt of halve stokjes?
Als ze het patroon heeft gevolgd gewoon met vasten. Maar hij zit denk ik binnenstebuiten.
pi_118579678
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:15 schreef MizzEnroe het volgende:
De post waarmee ik het topic sloot:

[..]

Ik heb hem gewoon besteld, ik ben nog niet zo ver dat ik zelf dingen kan bedenken en zoveel geld is het niet :P
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:35:05 #6
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118579721
oh, dat zal 't zijn. ik vond de structuur er wat apart uitzien. weet ook niet goed hoe groot het is.
in de haak.
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:48:49 #7
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_118580288
gewoon met vaste idd....maar volgens mij zit hij toch echt goed om....slechte kwaliteit foto misschien?! :s
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:00:25 #8
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118580750
heb je rond gehaakt of heen en weer? dat maakt ook veel uit voor hoe de steken eruit zien.
in de haak.
pi_118581483
Er is iets vreemds in ieder geval. De Amineko in de OP is sowieso met de binnenkant buiten. Maar het uiltje ziet er anders uit dan dat. Vraag me nu wel af hoe het zit :P
Vind zelf binnenstebuiten niet zo mooi, maar je ziet het best vaak.

Kwam net weer lelijke haaksels tegen, met grote gaten waar je de vulling doorheen zag. Zo zonde is dat dan. Kijk iedereen begint minder goed hoor, maar volgens mij was dit van iemand die het al langer deed.
pi_118581508
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:00 schreef trui het volgende:
heb je rond gehaakt of heen en weer? dat maakt ook veel uit voor hoe de steken eruit zien.
Het is los gehaakt, denk ik. De steken zien er normaal uit.

Ben nu helemaal scheel van het turen. :D
pi_118581709
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:16 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Het is los gehaakt, denk ik. De steken zien er normaal uit.

Ben nu helemaal scheel van het turen. :D
Ben alleen mn eigen haakwerk gewend, maar vind m er toch anders uitzien dan die van mij.

Is ie met katoen gemaakt? Maar dan nog, je ziet niet van die cirkels/spiralen.

Maar ga t idee van een groene toch een keer jatten denk ik, hij is wel erg leuk.
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:23:27 #12
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118581833
ik blijf 't toch ook best lastig vinden om zo onzichtbaar mogelijk te minderen en meerderen hoor, ook al haak ik nu al een paar jaar.
in de haak.
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2012 @ 16:25:27 #13
91830 MaximusTG
pi_118581927
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:15 schreef Whoopdidoo het volgende:
Er is iets vreemds in ieder geval. De Amineko in de OP is sowieso met de binnenkant buiten. Maar het uiltje ziet er anders uit dan dat. Vraag me nu wel af hoe het zit :P
Vind zelf binnenstebuiten niet zo mooi, maar je ziet het best vaak.

Kwam net weer lelijke haaksels tegen, met grote gaten waar je de vulling doorheen zag. Zo zonde is dat dan. Kijk iedereen begint minder goed hoor, maar volgens mij was dit van iemand die het al langer deed.
Volgens mij zit die Amineko wel gewoon goed hoor? Is niet zo'n heel scherpe foto, maar toch?
  Moderator maandag 29 oktober 2012 @ 16:26:34 #14
382129 crew  Donna
pi_118581977
Als je die Amineko vergelijkt qua toeren met het draakje?? erboven, dan zie ik toch wel wat verschil. Maar misschien komt dat ook wel door het materiaal.
pi_118581989
Is het de bedoeling dat je hem met t haken daarna nog binnenste buiten vouwt?
Dan heb ik idd de binnenkant buiten, want zoals ie nu is, zo heb ik em ook gehaakt. (snap je? :P)
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:28:27 #16
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118582071
eh, dat ligt eraan hoe je je werk vasthoudt en wel of niet keert tijdens 't haken. zie een topic van enige tijd geleden hierover. :)
in de haak.
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2012 @ 16:30:14 #17
91830 MaximusTG
pi_118582165
Als ik begin met een magic ring, zoals bij veel amigurumi, dan heeft ie de neiging een bepaalde kant heen te 'vouwen'. Om em goed te krijgen moet je dat toch dan binnenstebuiten halen. Zodat je, als je zeg maar al een soort half kommetje hebt, nieuwe toeren aan de open kant linksom haakt, als je met rechts haakt?

Binnenstebuiten:

Goed:

http://www.craftydeb.com/tutorial01
pi_118582171
Mwah, ik kan er eerlijk gezegd ook niet zo mee zitten...

Vond het in geval van Amineko al heel wat dat hij er behoorlijk op lijkt .. _O-
  Moderator maandag 29 oktober 2012 @ 16:31:20 #19
382129 crew  Donna
pi_118582227
Binnenstebuiten lijken het meer knoopjes en goed om lijken het meer v'tjes. :Y
pi_118582335
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:30 schreef 16021988 het volgende:
Mwah, ik kan er eerlijk gezegd ook niet zo mee zitten...

Vond het in geval van Amineko al heel wat dat hij er behoorlijk op lijkt .. _O-
Het is ook maar net wat je zelf mooi vind hoor! En hij lijkt inderdaad goed.

Minderen blijf je helaas altijd zien, maar die techniek met de voorste lusjes is wel het beste.
pi_118582342
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:30 schreef MaximusTG het volgende:
Als ik begin met een magic ring, zoals bij veel amigurumi, dan heeft ie de neiging een bepaalde kant heen te 'vouwen'. Om em goed te krijgen moet je dat toch dan binnenstebuiten halen. Zodat je, als je zeg maar al een soort half kommetje hebt, nieuwe toeren aan de open kant linksom haakt, als je met rechts haakt?

Binnenstebuiten:
[ afbeelding ]
Goed:
[ afbeelding ]

Dan doe ik het inderdaad binnenstebuiten.. :Y
  Moderator maandag 29 oktober 2012 @ 16:35:15 #22
382129 crew  Donna
pi_118582416
Ik deed het trouwens ook binnenste buiten (het haakwerk vouwt immers die kant om) maar toen ging ik een Kikker haken en zag ik op foto`s alle 'rondjes' haha. Toen heb ik maar eens rond gevraagd. Nu vind ik 'goed om' ook mooier, maar dat is smaak natuurlijk!
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:38:54 #23
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_118582604
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:00 schreef trui het volgende:
ik heb gewoon rond gehaakt. maar ik probeer idd wat losser te haken, maardat lukt niet altijd en daardoor zijn de steken ongelijk(ene keer los andere keer wat strakker)...

heb hem idd gewoon met katoen (catania en phildar) gehaakt. en minderen doe ik ook door alleen door de voorste lusjes.

denk toch dat het door mijn ongelijkheid in steken (strak/los) ligt....

hier zijn de steken wat duidelijker
pi_118583255
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:20 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Ben alleen mn eigen haakwerk gewend, maar vind m er toch anders uitzien dan die van mij.

Is ie met katoen gemaakt? Maar dan nog, je ziet niet van die cirkels/spiralen.

Maar ga t idee van een groene toch een keer jatten denk ik, hij is wel erg leuk.
Zo ziet het er bij mij ook uit. Maar ik vind het er in de OP niet binnenstebuiten uitzien, ik weet niet wat het is :? Niet per se lelijk hoor :*
quote:

Binnenstebuiten:
[ afbeelding ]
Goed:
[ afbeelding ]

Klopt :Y
pi_118583334
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:38 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

ik heb gewoon rond gehaakt. maar ik probeer idd wat losser te haken, maardat lukt niet altijd en daardoor zijn de steken ongelijk(ene keer los andere keer wat strakker)...

heb hem idd gewoon met katoen (catania en phildar) gehaakt. en minderen doe ik ook door alleen door de voorste lusjes.

denk toch dat het door mijn ongelijkheid in steken (strak/los) ligt....

hier zijn de steken wat duidelijker
[ afbeelding ]
Ik denk dat het aan het katoen ligt. Wat ik zelf ook minder mooi vind, daar worden haakwerkjes zo hard van, minder schattig.
Die discussie hebben we eerder gehad en voor beide kampen zijn er felle voorstanders :')
  Moderator maandag 29 oktober 2012 @ 16:54:54 #26
382129 crew  Donna
pi_118583412
Hahaha, ik ben een felle katoen voorstander. Heb die discussie nog nooit eerder meegemaakt, maar ik haak echt alleen maar (knuffels) met katoen.
pi_118583452
Ninja-edit :D
pi_118583780
Katoen maakt hard, maar is wel mooi.
Grootste nadeel is dat het betaalbare katoen zo dus is en je dus mini-beestjes krijgt, waar ik zelf dan weer niet zon fan van ben.
  maandag 29 oktober 2012 @ 17:09:41 #29
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_118584179
ik haak eigenlijk alleen maar et katoen...en zeker voor knuffels. heb voor mijn sjaals en deken wel een combi van acryl en wol enzo gebruikt, maar dat is ook te dik voor knuffels.
ik vind het wel fijn...en zeker als ik hier soms het "gezeur" meemaak over dat de wibra/zeeman zo weinig heeft enzo....

maar ik ben dan ook erg merk gebonden...en dasr ben ik niet echt trots op, maar heeft soms zijn voordelen
pi_118584496
Ik haak wel met acryl en met de juiste haak (3.5) had ik nergens last van bij Amineko..
Heb nu 2 bolletjes katoen gekocht bij de Wibra om te proberen..

Ik heb alleen een probleem: ik kan geen keuze maken wat ik nu wil gaan haken!!!
pi_118586963
Wat gaat het toch weer hard hier...! Leuk!

quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:16 schreef 16021988 het volgende:
Ik haak wel met acryl en met de juiste haak (3.5) had ik nergens last van bij Amineko..
Heb nu 2 bolletjes katoen gekocht bij de Wibra om te proberen..

Ik heb alleen een probleem: ik kan geen keuze maken wat ik nu wil gaan haken!!!
Ik geloof dat veel hier last van hebben :-)
By DMB
pi_118587009
Ik ben momenteel met een sjaal bezig, zodra hij af is zal ik een foto posten
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:51:42 #33
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_118588984
Mensen/dames/haaksters :p wie ging er zaterdag nu naar de kreadoe? is het een idee om wat af te spreken/te meeten?
denk dat doorgeven wie wat aan heeft op de kreadoe geen zin heeft....daar is het wat te massaal voor, maar er zal best een plekje zijn waar we kunnen afspreken....mocht daar animo voor zijn.....
pi_118589784
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:51 schreef Tyler-Girl het volgende:
Mensen/dames/haaksters :p wie ging er zaterdag nu naar de kreadoe? is het een idee om wat af te spreken/te meeten?
denk dat doorgeven wie wat aan heeft op de kreadoe geen zin heeft....daar is het wat te massaal voor, maar er zal best een plekje zijn waar we kunnen afspreken....mocht daar animo voor zijn.....
Ik ga vrijdag naar de kreadoe.

Er is een breiplein van Innocent (voor het haken en breien van kleine mutsjes, zie ook het breien topic). Dat is wel een makkelijk afspreekpunt, toch?
pi_118592863
M'n squares vorderen gestaag! :9

Maar nog steeds niemand die er wat over zegt in de trein hoor! Misschien zie ik er gewoon niet zo vriendelijk uit en durven ze niet ofzo! ;)
Smile, tomorrow will be worse...
pi_118593012
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:11 schreef BrainTeaser het volgende:

[ afbeelding ]

Maar nog steeds niemand die er wat over zegt in de trein hoor! Misschien zie ik er gewoon niet zo vriendelijk uit en durven ze niet ofzo! ;)
Mooie kleuren!!!

Oh en ik haakte ook binnenstebuiten tot ik er hier op gewezen werd. Eigenlijk heel suf maar ook makkelijk te corrigeren. Heb er ook profijt van nu, kleine pruts rondes gaan nu veel makkelijker! :+
pi_118594212
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:11 schreef BrainTeaser het volgende:

[ afbeelding ]

Ik haak/brei ook wel eens in het wild en krijg toch af en toe wat opmerkingen erover. Meestal zeggen die mensen dat het nu heel erg hip is om te haken, he?

Ik heb zelfs eens bij de kapster gehaakt. Mijn stiefdochters werden geknipt, ik niet. ;)
pi_118597826
Dat uiltje O+ en nog meer leuke dingen in de OP!

Ik ga vrijdag naar de Kreadoe, en misschien zaterdagmiddag en/of zondag ook nog. Ik kan m'n Ravelry button wel op doen, zelfde naam als hier.

Er was hier toch iemand met dat nieuwe Isa van de Wibra bezig? Ik kwam vandaag die regenboog kleur en nog twee andere mix kleuren bezig, maar ik weet nog niet zo goed wat ik er mee ga doen en hoe het uit komt. Ik denk dat het combineren met een effen kleur ergens van wel mooi kan werken, misschien dat ik op de Kreadoe nog iets kan vinden, maar ik ben heel benieuwd hoe het werk er uit ziet van degene die er al mee bezig is.
pi_118599064
Zojuist het eerste verrassingsei omhaakt voor Minke's verjaardag als traktatie(s)... Nog een stuk of 17 te gaan (lang leven kleine kdv's) te gaan. Nu nog opleuken met vilt en vullen met rozijntjes O+

pi_118599889
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:13 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Mooie kleuren!!!

Oh en ik haakte ook binnenstebuiten tot ik er hier op gewezen werd. Eigenlijk heel suf maar ook makkelijk te corrigeren. Heb er ook profijt van nu, kleine pruts rondes gaan nu veel makkelijker! :+
Dankjewel! Zijn de kleuren van de babykamer van m'n nieuwe neefje of nichtje! :s)

Leuke traktaties! O+

Oh, en ik haakte inderdaad eerst ook binnenstebuiten, tot het hier ter sprake kwam! Zag eerst ook niet echt wat het uitmaakte, maar vind de 'goede' manier nu toch wel mooier. En makkelijker om rondes te tellen :Y

quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:31 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Ik haak/brei ook wel eens in het wild en krijg toch af en toe wat opmerkingen erover. Meestal zeggen die mensen dat het nu heel erg hip is om te haken, he?

Ik heb zelfs eens bij de kapster gehaakt. Mijn stiefdochters werden geknipt, ik niet. ;)
Haha, in het wild! :D
Dan zal het toch aan mij liggen denk, misschien ook wel omdat ik meestal muziek op heb staan (hoewel dat sommige mensen er niet van weerhoudt om toch hun hele levensverhaal te delen }:| )
pi_118603615
Jullie gaan hard! Ik kon jullie niet meer bijhouden... *sorry Dottey dat ik je schaapje niet had weggehaald*

Over cloverhaaknaalden, ik heb mezelf laatst getrakteerd op 1tje. Mijn eerste! Zat eerst te twijfelen, ik heb toch een haaknaald, het haakt toch prima etc. Uiteindelijk na zoveel goede ervaringen gelezen te hebben er toch maar 1 gekocht en WAT EEN VERSCHIL!! *O* Ben ook gelijk meer haakverslaafd, mijn aap heeft een staart,bijna een arm en ik ben begonnen aan de kerstmuisjes van Christel. Heerlijk! Vandaag niet gehaakt maar morgen een rotdag en als de narigheid achter de rug is ga ik lekker ontspannen op de bank haken :Y
pi_118606060
Ik ga ook vrijdag naar de kreadoe :)

En alweer een nieuw topic!

Ik heb me net als vorig jaar rond dit tijdstip gestort op vikinghats. Inmiddels al 4 af en ik moet er voor nu nog 2 voor donderdag als het even kan :').
pi_118606282
Brainteaser: De kleuren van je deken doen me aan Wonder Woman en Captain America denken! :P

Leuk Lijnloos! Ben benieuwd naar het eindresultaat!
pi_118609871
Weten jullie ongeveer wat voor maat ik aan moet houden voor een babydekentje?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:40:44 #45
155227 crew  Guppy
dus
pi_118609957
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:52 schreef Mvr.Poes het volgende:
Jullie gaan hard! Ik kon jullie niet meer bijhouden... *sorry Dottey dat ik je schaapje niet had weggehaald*

Over cloverhaaknaalden, ik heb mezelf laatst getrakteerd op 1tje. Mijn eerste! Zat eerst te twijfelen, ik heb toch een haaknaald, het haakt toch prima etc. Uiteindelijk na zoveel goede ervaringen gelezen te hebben er toch maar 1 gekocht en WAT EEN VERSCHIL!! *O* Ben ook gelijk meer haakverslaafd, mijn aap heeft een staart,bijna een arm en ik ben begonnen aan de kerstmuisjes van Christel. Heerlijk! Vandaag niet gehaakt maar morgen een rotdag en als de narigheid achter de rug is ga ik lekker ontspannen op de bank haken :Y
Nou wil ik ook een Clover haaknaald ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_118609973
Minderen in alleen de buitenste lussen?? Daar had ik nou nog nooit van gehoord.
Zie je het dan minder goed?
pi_118610282
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 08:40 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nou wil ik ook een Clover haaknaald ;(
Doen! Krijg je geen spijt van!
pi_118610341
ik moet zo naar een begravenis, en ik zie er zo tegenop ivm mijn hooggevoeligheid... Daarna mag ik lekker gaan haken van mezelf.
pi_118610380
quote:

Binnenstebuiten:
[ afbeelding ]
Goed:
[ afbeelding ]

Ik zie dit nu, en besef me dat ik mijn mutsen ook zo haak. Is dat heel erg? Ik draai ze als ik klaar ben gewoon met de goede kant naar buiten, en heb alleen in vasten gehaakt. Het ziet er, voor mijn gevoel, heel netjes uit? Maar kennelijk doe ik het dus toch verkeerd :@ Ik heb niet in voorste of achterste lusjes hoeven haken, dus ik zie geen bobbels als ik de goede kant naar buiten heb gedraaid. Jeetje, wat een eyeopener dit :o
pi_118610383
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 09:02 schreef Mvr.Poes het volgende:
ik moet zo naar een begravenis, en ik zie er zo tegenop ivm mijn hooggevoeligheid... Daarna mag ik lekker gaan haken van mezelf.
Sterkte, dat moet zwaar zijn voor je. Maar daarna gedachten proberen te verzetten en lekker ontspannen haken!
pi_118610427
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 09:02 schreef Mvr.Poes het volgende:
Veel sterkte! Haken werkt voor mij erg rustgevend, misschien is dat voor jou ook zo, dat je na de tijd even rustig kan haken :*
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:32:03 #52
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_118611034
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 09:04 schreef MQBM het volgende:

[..]

Ik zie dit nu, en besef me dat ik mijn mutsen ook zo haak. Is dat heel erg? Ik draai ze als ik klaar ben gewoon met de goede kant naar buiten, en heb alleen in vasten gehaakt. Het ziet er, voor mijn gevoel, heel netjes uit? Maar kennelijk doe ik het dus toch verkeerd :@ Ik heb niet in voorste of achterste lusjes hoeven haken, dus ik zie geen bobbels als ik de goede kant naar buiten heb gedraaid. Jeetje, wat een eyeopener dit :o
met mutsen boeidt het idd niet.maar bij amigurumi dus wel....zeker als je ze niet omdraait voordat je ze gaat vullen en dichtmaken.... ;)
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:34:00 #53
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_118611074
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 08:41 schreef Koningin het volgende:
Minderen in alleen de buitenste lussen?? Daar had ik nou nog nooit van gehoord.
Zie je het dan minder goed?
ik eerst ook niet hoor, maar ik vind het er idd beter uitzien. je ziet het veel minder.

hier een uitleg erover.
http://allaboutami.tumblr.com/post/7843360896/invisibledecrease
pi_118611164
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 09:34 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

ik eerst ook niet hoor, maar ik vind het er idd beter uitzien. je ziet het veel minder.

hier een uitleg erover.
Dank je wel. Het gaat zelfs anders dan ik dacht.
pi_118612714
Hoe zit dat bij ravelry met je 'used up' stash?
Moet je daar een bol wol opnieuw ingeven als je het daar wil hebben staan? Ik heb bijv. 1 van de 3 bollen opgemaakt maar als ik bol weghaal bij mn normale stash staat er dat ik nog maar 2 bollen heb en geen 2'hele' en 1 opgemaakte :P
  † In Memoriam † dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:44:26 #56
91830 MaximusTG
pi_118612960
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 09:34 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

hier een uitleg erover.
Ja, dat is ook de uitleg die ik gebruikt heb om die te leren :). Vrij simpel, tis alleen ff proberen hoe je je garen door die twee voorste lussen krijgt, beetje handigheid in krijgen. Ik draai een beetje met de naald (geloof ik :p).
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:11:52 #57
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118613765
spaceinvaders, geen idee, daar gebruik ik ravelry nooit voor.

Koningin, 't is zeker de moeite van 't proberen waar, dat 'invisible' minderen. er staat ook een linkje in de lijst van de OP naar een site waar dit wordt uitgelegd (van mygurumi). ze beschrijft ook hoe je wat onzichtbaarder kunt meerderen, door de meerderingen te laten verspringen in plaats van telkens op dezelfde plaats te meerderen. maar die truc kende je vast al.

MQBM het maakt niet uit op welk moment je het werk keert. Bij mutsen kan dat dus ook gerust nog aan 't eind (tenzij je wel iets met alleen front of back loops doet).

Lijnloos, leuk! dat traktatie-idee staat ook nog steeds op mijn to-hook lijstje. een van de redenen dat ik 't hele secretsantagebeuren toch maar aan me voorbij laat gaan dit jaar, want 't lijkt me nog best een klus (bij mij moeten 't er 30 worden, en ik heb er ook pas 1, haha).

sterkte mevrPoes. en welk type Clover haaknaald heb je gekocht? die bruine of die nieuwe kleurige ('amour' oid)? ik ben erg blij met die nieuwe. O+
in de haak.
pi_118613968
Aangezien het kouder word, moet flip de beer natuurlijk ook een jas en een sjaal krijgen :P
(Flip de beer is een project bij kleuters, elke kleuter mag flip een paar dagen mee naar huis nemen en leuke dingen met flip doen. Dit moeten ze dan opschrijven in een boekje en een foto erbij.)

En aangezien mijn moeder kleuter juf is, werd er aan mij gevraagd of ik dit even wou maken. Hopelijk heeft flip het nu lekker warm!

People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
pi_118614113
Ik heb een probleempje, mijn granny squares zijn verschillend van elkaar de ene is wat groter en de ander is wat kleiner.

Weet iemand hier een tip voor hoe ik dat kan voorkomen?
pi_118614159
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 10:35 schreef SpaceInvaders het volgende:
Hoe zit dat bij ravelry met je 'used up' stash?
Moet je daar een bol wol opnieuw ingeven als je het daar wil hebben staan? Ik heb bijv. 1 van de 3 bollen opgemaakt maar als ik bol weghaal bij mn normale stash staat er dat ik nog maar 2 bollen heb en geen 2'hele' en 1 opgemaakte :P
Bij een projectpagina kun je garen uit je stash kiezen. Als je dat kiest en dan aangeeft hoeveel bollen je gebruikt hebt voor het project, zal deze verwijderd worden uit je stash. Er staat dan "2 remaining" of zoiets.
pi_118614490
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 11:22 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik heb een probleempje, mijn granny squares zijn verschillend van elkaar de ene is wat groter en de ander is wat kleiner.

Weet iemand hier een tip voor hoe ik dat kan voorkomen?
Waarschijnlijk haak je de ene keer losser/strakker dan de andere keer. Meestal verdwijnt dit wel als je ze blockt (volgens mij schrijf ik dit verkeerd) of als je ze aan elkaar zet.
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:37:59 #62
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118614662
hartstikke leuk, dat vest & die sjaal voor Flip, sunshineflower!

joycie88 weet je zeker dat je steeds dezelfde naald gebruikt hebt? dan zullen de verschillen inderdaad waarschijnlijk wel verdwijnen nadat je ze aan elkaar gezet hebt en geblockt.
in de haak.
pi_118614917
@SunshineFlower: wat lief!
  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:46:01 #64
155227 crew  Guppy
dus
pi_118617187
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 08:59 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Doen! Krijg je geen spijt van!
Ze staan op de site van de Pipoos... Zal ik er na m'n werk even langsfietsen...?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:48:14 #65
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118617266
bij Pipoos hebben ze geloof ik niet alle maten.
in de haak.
  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:49:18 #66
155227 crew  Guppy
dus
pi_118617299
Maar 4mm is vrij standaard toch :@ ?
pi_118617577
Ik heb ze hier in nijmegen niet bij de Pipoos zien hangen, daar hingen alleen de naalden van Prym..

Van prym heb ik nu een aantal verschillende maten, maar weet niet of ik ze echt fijn vind (ik denk dat ik hierdoor een zo verschillend los en vast haak.)

Welke maat word het meest gebruik, want ik wil niet weer allemaal verschillende maten bestellen eigenlijk..
  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:59:33 #68
155227 crew  Guppy
dus
pi_118617707
Ik ga gewoon even kijken hier in Utrecht. Heb eigenlijk ook geen zin in de verzendkosten van een webshop...
pi_118618034
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar 4mm is vrij standaard toch :@ ?
Ja, op zich wel. Maar dat is denk ik nog geen garantie dat ze 'm hebben. Ze krijgen er misschien wel meer van binnen, maar ze verkopen er dan ook meer, dus of het per saldo scheelt?

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:56 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik heb ze hier in nijmegen niet bij de Pipoos zien hangen, daar hingen alleen de naalden van Prym..

Van prym heb ik nu een aantal verschillende maten, maar weet niet of ik ze echt fijn vind (ik denk dat ik hierdoor een zo verschillend los en vast haak.)

Welke maat word het meest gebruik, want ik wil niet weer allemaal verschillende maten bestellen eigenlijk..
Die van Prym vind ik op zich ook wel fijn, maar de Clovers zijn wel echt mijn favoriet! :Y

Welke maat je het meeste gebruikt ligt heel erg aan wat je het meeste haakt en met welk materiaal.
Ik gebruik voor beestjes vooral 3,5 of 4,0 (goedkope acryl), maar als je die met Catania haakt denk ik dat je meer 2,5 en 3,0 zult gebruiken (of misschien zelfs 2,0).

Voor dekens en squares worden vaak juist weer de wat grotere maten gebruikt (4,0 en groter).

Medehakers: correct me if I'm wrong please! ;)
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:10:46 #70
211083 Angelof9
I must go first
pi_118618076
Ik haak catania met 3.5 of 3 en acryl met 5/6.

Het is heel persoonlijk, wat je prettig/mooi vind en hoe strak je haakt.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_118618155
Ik haak nu goedkope acryl met een 4,5.. En ga de knuffel straks ook met acryl maken.. Misschien eerst even doorhaken met de naalden die ik nu heb en over een tijdje kijken wat ik het meeste gebruik :)
pi_118618247
Jullie hebben het over deze naalden toch van Clover?

http://www.ebay.com/itm/C(...)&hash=item1c2bee3634
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:32:28 #73
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118618845
ja, dat zijn de ergonomische naalden van Clover. ook verkrijgbaar bij hobbydoos bijv.
Sinds kort bestaat er ook een gekleurde variant, die ook erg lekker in de hand ligt. de 'amour' van Clover. Wel weer iets duurder, maar ik vind ze erg prettig en ze zien er nog mooi uit ook. :)
in de haak.
pi_118618886
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 13:32 schreef trui het volgende:
ja, dat zijn de ergonomische naalden van Clover. ook verkrijgbaar bij hobbydoos bijv.
Sinds kort bestaat er ook een gekleurde variant, die ook erg lekker in de hand ligt. de 'amour' van Clover. Wel weer iets duurder, maar ik vind ze erg prettig en ze zien er nog mooi uit ook. :)
Die zag ik ook op ebay voorbij komen, 10 haaknaalden voor 70 dollar..
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:36:32 #75
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118618992
je hoeft er niet meteen 10 te kopen natuurlijk. ik kocht er laatst 3 bij woolly.nl
in de haak.
pi_118619136
Ok! Ga ik daar eens kijken, keek voornamelijk op ebay om te kijken of je daar dingen goedkoper kunt krijgen maar dat valt best tegen of je moet hele sets kopen..
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:48:06 #77
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118619418
hm, ik heb even gekeken maar zie dat ze niet alle maten meer op voorraad hebben daar.
in de haak.
pi_118619477
Ik vind de clover wel fijn bij de kleinere maat naalden, zoals 2.5 en 3.5
pi_118619490
Ok, nouja ik denk sowieso dat ik dit werk beter af kan maken met dezelfde naald of maakt dat niet uit?
pi_118619548
De kleurtjes zijn ook leuk zeg!!

pi_118619633
als ik het handvat zie lijkt de amour mij wel fijner als de andere variant van Clover.
  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:55:37 #82
382129 crew  Donna
pi_118619720
Alleen Amour is er niet in alle maten. :'(
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:29:16 #83
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118623534
misschien een mailtje eraan wagen met de vraag of die nog bijbesteld kunnen worden?
in de haak.
  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:49:54 #84
382129 crew  Donna
pi_118629611
Volgens mij zijn ze in bepaalde maten helemaal niet beschikbaar. Op Amazon staat 2,5mm ook niet.
  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:58:17 #85
155227 crew  Guppy
dus
pi_118629974
Geen Clover haaknaald van 4 mm bij de Pipoos in Utrecht :N donderdag even in Arnhem kijken
pi_118630207
Haha vrijdag een vriendin op weg helpen met haken.. Grappig hoe aanstekelijk het is!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:10:17 #87
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_118630422
ik heb voor mijn 3,5mm haaknaald nogsteeds zon metalen....denk dat ik op de kreadoe eens ga kijken voor een ergonomische.

4 en 5 heb ik wel ergonomisch maar die gebruik ik bijna nooit....vorig jaar op de kreadoe zon setje glitter haaknaalden gekocht :) ook erg leuk en die werken ook best fijn.
pi_118631846
Als ik volgend jaar nog zo crea ben ga ik denk ik ook eens een kijkje nemen op de Kreadoe! Keek op de site en ziet er leuk uit met de workshops en dergelijke! Alleen dit jaar zit het er niet in. Vanavond niet haken maar slaapkamer uitmesten.. Hoop dat ik de naalden kan laten liggen!

Hebben jullie nog site waar je leuke wol/katoen kunt bestellen?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:49:14 #89
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_118632210
ligt eraan wat je zoekt joycie.....
je zou eens kunnen kijken bij hobbydoos, woolly of het wolplein.
pi_118632275
Woolly en wolplein heb ik al gekeken, en kon ik niet vinden wat ik zocht. Hobbydoos kan ik nog eens kijken.

Ik zoek wol in verschillende tinten blauw.
pi_118632280
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 18:41 schreef J0ycie88 het volgende:
Als ik volgend jaar nog zo crea ben ga ik denk ik ook eens een kijkje nemen op de Kreadoe! Keek op de site en ziet er leuk uit met de workshops en dergelijke! Alleen dit jaar zit het er niet in. Vanavond niet haken maar slaapkamer uitmesten.. Hoop dat ik de naalden kan laten liggen!

Hebben jullie nog site waar je leuke wol/katoen kunt bestellen?
Ik heb laatst bij wolplein besteld en dat was goed!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:55:41 #92
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_118632492
wat voor soort wol zoek je....welke dikte en welke samenstellig.
anders eens kijken op de site van drops ofzo?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:17:18 #93
211083 Angelof9
I must go first
pi_118633549
Hobbygigant heeft ook leuke garens.
  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:17:56 #94
155227 crew  Guppy
dus
pi_118633578
Ik heb de laatste keer bij breiwinkel.nl besteld, heel tevreden!
pi_118635756
Lalalalala... ik snap het al o.O Eerst vragen dan denken ;)

*had net een vraag gesteld en zie ineens het licht*
pi_118636067
Ik wilde net antwoorden ;)
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_118636167
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:59 schreef Daste het volgende:
Ik wilde net antwoorden ;)
Dan ben ik alsnog heel erg dankbaar

*zit een met een hersenschudding, al het denkwerk gaat nogal moeizaam*
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:50:24 #98
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118647529
oei, hoe dat zo? beterschap!
in de haak.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:52:42 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118647704
naast de genoemde webshops zou je ook nog eens kunnen kijken bij: wolmarkt.nl, wereldwol.nl, wolhalla.nl, trendje.nl.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:49 schreef DonnaRush het volgende:
Volgens mij zijn ze in bepaalde maten helemaal niet beschikbaar. Op Amazon staat 2,5mm ook niet.
ja dat zag ik. ze volgen de amerikaanse maatvoering met letters geloof ik.
in de haak.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 08:49:01 #100
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_118655577
Vorig jaar heb ik de eerste figuurtjes van de kerststal van Jessica Tromp gemaakt

Daar had ik garen voor aangeschaft en apart gelegd, zodat ik het nergens anders voor kon gebruiken, maar nu is het nergens meer te vinden 8)7 }:|
Het aangepaste patroon heb ik netjes bewaard, maar daar heb ik nu weinig aan :')
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Moderator woensdag 31 oktober 2012 @ 09:07:23 #101
382129 crew  Donna
pi_118655915
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:52 schreef trui het volgende:
naast de genoemde webshops zou je ook nog eens kunnen kijken bij: wolmarkt.nl, wereldwol.nl, wolhalla.nl, trendje.nl.

[..]

ja dat zag ik. ze volgen de amerikaanse maatvoering met letters geloof ik.
Ja inderdaad. Misschien haal ik wel een 2,75mm. :)
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:13:58 #102
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_118656052
Zo, eindelijk wat foto's van de lama gemaakt! En de boevenaap is ook af. Met dank aan het basispatroon van Christel en het patroon van Randy the Raccoon van Delicious Crochet.

De lama is voor het dochtertje van een vriendin (bijna 3) en het boevenaapje voor het zoontje van mn collega (4jaar).

En hieronder nog de mini-rammelaar die ik voor iemand op een ander forum heb gemaakt.

Op Ravelry staan meer foto's.
  Moderator woensdag 31 oktober 2012 @ 09:14:57 #103
382129 crew  Donna
pi_118656068
Wat leuk! Die Lama is echt geweldig!
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:25:46 #104
211083 Angelof9
I must go first
pi_118656360
Hahahahahahah! _O-

Tof die llama!
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:27:41 #105
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118656418
OMG! :o

leuke Lama, NijntjeUK. en zo'n boevenaapje had je toch al eens eerder gemaakt, of vergis ik me?
in de haak.
pi_118656428
quote:
Ze lacht ook alsof ze zelf niet geloofd dat ze dit aan heeft en voor de spiegel staat. Pfff. Beautiful, yeah, right.

Gave lama en aap!!!
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:28:47 #107
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_118656445
Bedankt allemaal!

@ Trui, nee dat was juist zijn grootste vijand! Zoef, de superaap!

woensdag 31 oktober 2012 @ 09:35:10 #108
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118656633
oh, dan vergis ik me, en was 't iemand anders die een keer zo'n boevenaap gemaakt heeft.
in de haak.
  Moderator woensdag 31 oktober 2012 @ 09:40:22 #109
382129 crew  Donna
pi_118656790
Ik wil dat apenboekje misschien toch wel kopen!
pi_118657603
Bedankt voor alle sterktewensingen! Deed me erg goed!
Het is me heel erg meegevallen, ik heb er zelfs kracht uitgehaald, Natuurlijk, ik heb wel gehuild en ik was ook wel kapot na afloop maar ik kreeg ook een lichtpuntje, eyeopener en kracht eruit mee. Heel bijzonder vind ik dat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(klinkt dit niet gek en oneerbiedig? :@ Zo is het nl helemaal niet bedoeld!)

Kan het ook niet helemaal lekker uitleggen, het is vooral een ervaring geweest maar ik ben blij dat het niet zo'n zware dienst was en ik heb het redelijk doorstaan.

Het haken daarna is niet meer doorgegaan, ik kwam een kennisje tegen met wie ik samen naar huis ben gegaan en die is blijven plakken (gezellig!) en mee blijven eten ging pas om 21.30 weg.

Was daarna zo moe van het hele dag enz dat ik direct mijn bed in ben gedoken.

Vandaag zal er ook niet veel van komen want heb zodadelijk rijles, moet tussendoor echt goed gaan leren voor mijn theorie examen (is vrijdag al HEEEELLLPPPP) en savonds weer theoriecursus.

Guppyfriend, ik heb een 2,5 gekocht maar 4 lijkt mij een gangbare maat. Heb je hem gevonden?

Ik heb trouwens de gewone clover, de amour hebben/hadden ze nog niet.
Geloof ook niet dat ie in 2,5 uitkomt... :(

Waarvoor gebruiken jullie trouwens al die grote naalden? Ik haak alleen maar beestjes en diertjes van christel en annemarie dus ik gebruik alleen maar 2,0 en 2.5 (en de laatste nog t meeste).
pi_118657707
Bijgelezen!
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:28 schreef NijntjesUk het volgende:
Bedankt allemaal!

@ Trui, nee dat was juist zijn grootste vijand! Zoef, de superaap!

[ afbeelding ]
Je boevenaap is fantastisch!! En Zoef ook! Mijn vriend wil ook nog een zoef van mij maar ik ben nu nog (steeds) bezig aan Philippe, en nu aan de kerstmuisjes fliep, floep en flap en daarna moet freek nog en dan zitten we al in januari vrees ik :D
Maar ooit krijgt ie hem!

Ik hoop trouwens dat ze die amour nog in 2,5 uitbrengen, dan bestel ik hem meteen!
pi_118657730
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:40 schreef DonnaRush het volgende:
Ik wil dat apenboekje misschien toch wel kopen!
Doen! :Y Krijg je geen spijt van! Staan ontzettend veel leuke aapjes in. Iedereen wil bij mij ook in dat boekje kijken.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 10:26:41 #113
112545 Muck
pi_118658183
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:12 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Doen! :Y Krijg je geen spijt van! Staan ontzettend veel leuke aapjes in. Iedereen wil bij mij ook in dat boekje kijken.
Wist je al dat je je post ook kunt wijzigen?
pi_118658209
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:26 schreef Muck het volgende:

[..]

Wist je al dat je je post ook kunt wijzigen?
Ehm ja? Heb ik iets verkeerds gezegd dan?Wat gewijzigd moet worden?
  woensdag 31 oktober 2012 @ 10:28:00 #115
112545 Muck
pi_118658228
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:27 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Ehm ja? Heb ik iets verkeerds gezegd dan?Wat gewijzigd moet worden?
Dat is handiger dan drie losse posts onder elkaar lijkt me ;)
pi_118658280
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:28 schreef Muck het volgende:

[..]

Dat is handiger dan drie losse posts onder elkaar lijkt me ;)
Ah zo, ik doe dat omdat het anders zo'n lange lap tekst word en ik af en toe er nog wat bij bedenk en dan vind ik een losse post makkelijker en handiger weg te lezen :) Maar ik snap je punt :)
pi_118658442
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:07 schreef Mvr.Poes het volgende:
Bedankt voor alle sterktewensingen! Deed me erg goed!
Het is me heel erg meegevallen, ik heb er zelfs kracht uitgehaald, Natuurlijk, ik heb wel gehuild en ik was ook wel kapot na afloop maar ik kreeg ook een lichtpuntje, eyeopener en kracht eruit mee. Heel bijzonder vind ik dat.
SPOILER
(klinkt dit niet gek en oneerbiedig? :@ Zo is het nl helemaal niet bedoeld!)

Kan het ook niet helemaal lekker uitleggen, het is vooral een ervaring geweest maar ik ben blij dat het niet zo'n zware dienst was en ik heb het redelijk doorstaan.

Het haken daarna is niet meer doorgegaan, ik kwam een kennisje tegen met wie ik samen naar huis ben gegaan en die is blijven plakken (gezellig!) en mee blijven eten ging pas om 21.30 weg.

Was daarna zo moe van het hele dag enz dat ik direct mijn bed in ben gedoken.

Vandaag zal er ook niet veel van komen want heb zodadelijk rijles, moet tussendoor echt goed gaan leren voor mijn theorie examen (is vrijdag al HEEEELLLPPPP) en savonds weer theoriecursus.

Guppyfriend, ik heb een 2,5 gekocht maar 4 lijkt mij een gangbare maat. Heb je hem gevonden?

Ik heb trouwens de gewone clover, de amour hebben/hadden ze nog niet.
Geloof ook niet dat ie in 2,5 uitkomt... :(

Waarvoor gebruiken jullie trouwens al die grote naalden? Ik haak alleen maar beestjes en diertjes van christel en annemarie dus ik gebruik alleen maar 2,0 en 2.5 (en de laatste nog t meeste).
Fijn dat het je toch allemaal een beetje is meegevallen. En nee dat stukje klinkt totaal niet oneerbiedig..

Ik gebruik een 4,5 voor mijn granny squares (die maak ik me wol van 100% acryl), Hierna een beer maken en die wil ik eigenlijk van het zelfde materiaal, hoop dat dat ook gaat lukken met een 4/4,5.....
pi_118658467
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:35 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Fijn dat het je toch allemaal een beetje is meegevallen.

Ik gebruik een 4,5 voor mijn granny squares (die maak ik me wol van 100% acryl), Hierna een beer maken en die wil ik eigenlijk van het zelfde materiaal, hoop dat dat ook gaat lukken met een 4/4,5.....
Dan word het wel een grote beer? Grannysquares vind ik ook zo leuk. Ooit....
  woensdag 31 oktober 2012 @ 10:40:50 #119
211083 Angelof9
I must go first
pi_118658592
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:29 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Ah zo, ik doe dat omdat het anders zo'n lange lap tekst word en ik af en toe er nog wat bij bedenk en dan vind ik een losse post makkelijker en handiger weg te lezen :) Maar ik snap je punt :)
Ik doe dat ook. En als je de post wijzigt, ziet niet iedereen het. Want dan staat het er niet als "nieuw bericht" en als iemand je post dan al heeft gelezen, zie je niet dat er iets nieuws in staat.
Ik gebruik de "edit post" alleen voor spellingsfouten e.d.
pi_118658611
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:36 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Dan word het wel een grote beer? Grannysquares vind ik ook zo leuk. Ooit....
Misschien dat het me nog lukt om de wol met 3,5 te haken, we gaat het zien. Wil het als een setje, dus is niet mooi als ik een ander materiaal erbij pak.

Misschien straks even naar Arnhem om te kijken voor een clover haaknaald! :D
  woensdag 31 oktober 2012 @ 10:48:01 #121
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118658795
ik vind 2 en 2,5 wel heel dun om mee te haken, zelfs voor poppetjes. maar 't hangt natuurlijk vooral af van de dikte van 't garen dat je gebruikt.
in de haak.
pi_118658906
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:48 schreef trui het volgende:
ik vind 2 en 2,5 wel heel dun om mee te haken, zelfs voor poppetjes. maar 't hangt natuurlijk vooral af van de dikte van 't garen dat je gebruikt.
Ik gebruik altijd catania. Doe altijd precies zoals in de boekjes staat haha :@
  woensdag 31 oktober 2012 @ 10:54:14 #123
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118658974
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:51 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Ik gebruik altijd catania. Doe altijd precies zoals in de boekjes staat haha :@
Bij catania gebruik ik ook maximaal 2.5. Heb laatst met 3 geprobeerd maar dan vind ik toch dat je de openingen teveel ziet, vooral bij het minderen.
  Moderator woensdag 31 oktober 2012 @ 10:56:29 #124
382129 crew  Donna
pi_118659037
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:54 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Bij catania gebruik ik ook maximaal 2.5. Heb laatst met 3 geprobeerd maar dan vind ik toch dat je de openingen teveel ziet, vooral bij het minderen.
Ja dat vind ik ook! Een vriendin van mij haakt met catania en naald 3 en dan zie je weer helemaal niets, maar dat krijg ik niet voor elkaar. Daarom zit ik eraan te denken om die Clover Amour is 2,75 te kopen! Wie weet is dat ook wel mooi!
  woensdag 31 oktober 2012 @ 10:57:42 #125
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118659062
oh ik haak (vrijwel) nooit met catania.
in de haak.
pi_118659104
Ik weet niet of het hier al genoemd is maar de Action heeft een nieuwe soort wol: 100% acryl, 50 gram, haaknaald 2,5-3 en 59 cent per bol. Ze hebben ook een pakket met minibolletjes met een haaknaald nummer 3. Ik heb alles maar meegenomen. :@
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:00:08 #127
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118659139
en, al geprobeerd hoe 't haakt & aanvoelt?
in de haak.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:00:56 #128
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118659175
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:58 schreef trovey het volgende:
Ik weet niet of het hier al genoemd is maar de Action heeft een nieuwe soort wol: 100% acryl, 50 gram, haaknaald 2,5-3 en 59 cent per bol. Ze hebben ook een pakket met minibolletjes met een haaknaald nummer 3. Ik heb alles maar meegenomen. :@
:D _O-
pi_118659280
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:00 schreef kwiwi het volgende:

[..]

:D _O-
Tja die prijs hè :@ , een paar winkels verderop lig het voor het dubbele en dan ga ik hebberig worden. :+
Ik heb toch nog een een deken van allerlei kleurtjes in de planning dus het komt wel op....maar eerst even nog een andere deken, twee dakraamgordijntjes en 3 kussenhoezen(40 x 60) maken. _O- Ik moet 1000 worden. ;(
Optimist tot in de kist
  woensdag 31 oktober 2012 @ 12:15:16 #130
211083 Angelof9
I must go first
pi_118661579
Ik heb spookjes gehaakt voor een Halloween swap:

En met de lichtjes aan:

En een speldenkussentje:

pi_118661751
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:00 schreef trui het volgende:
en, al geprobeerd hoe 't haakt & aanvoelt?
Wilde ik vandaag net doen, gistermiddag pas gehaald. ;) Nu even een Granny Square uitzoeken op Pinterst. :P
Optimist tot in de kist
pi_118662210
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:54 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik gebruik met catania ook 3 of zelfs 3,5 hoor... vind het best meevallen met de gaten (in elk geval bij vasten).
  Moderator woensdag 31 oktober 2012 @ 12:53:23 #133
382129 crew  Donna
pi_118662894
Als ik met Catania een knuffel met 3,5 ga haken, dan gaat alle vulling naar buiten komen haha!
  Moderator woensdag 31 oktober 2012 @ 12:55:28 #134
155227 crew  Guppy
dus
pi_118662964
@MvrPoes, nog niet gevonden, maar ik ga morgen even kijken bij de Pipoos in Arnhem. Misschien daar :)

@J0ycie88, waar ga jij kijken? En hadden ze daar ook een 4mm?
  woensdag 31 oktober 2012 @ 13:07:29 #135
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118663387
die spookjes! O+
in de haak.
pi_118663507
die spookjes zijn echt cute!!
pi_118663787
Die spookjes zijn leuk!

Ik haak Catania met 2.5 en heel soms met een 3.
pi_118664750
quote:
Ik zag het vanmorgen ook liggen, maar heb het niet mee genomen.
Ik vond het niet zo fijn aanvoelen, maar ik hoor graag jouw ervaringen.
pi_118665428
Eerste poging gedaan met het nieuwe Action garen met een granny square(ook trouwens mijn eerste en dat gaat niet lekker, ik snap zelfs de meest simpele niet _O- ). Garen haakt fijn en soepel maar heeft wel de neiging tot splijten maar dat kan ook aan mijn manier van haken liggen want haaknaald nummertje 3 is eigenlijk net te klein voor mij, ik haak het beste met 4 en hoger. ;) Nu even mijn Nederlandse boeken erbij halen om een GS te leren haken want ik kom er niet uit met de Engelse beschrijving. }:|
Optimist tot in de kist
  woensdag 31 oktober 2012 @ 15:26:49 #140
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118669243
succes! 't is op zich niet ingewikkeld hoor, dus even doorzetten en 't gaat je lukken! :)
in de haak.
pi_118669473
Catania haak ik meestal met 2.5 en dan heeel erg strak. Saskia e.d. haak ik met 4 en losser.
pi_118673731
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:55 schreef Guppyfriend het volgende:
@MvrPoes, nog niet gevonden, maar ik ga morgen even kijken bij de Pipoos in Arnhem. Misschien daar :)

@J0ycie88, waar ga jij kijken? En hadden ze daar ook een 4mm?
Ik ben toch niet meer in arnhem terecht gekomen, maar in huissen bij het hobbyhoekje hadden ze alleen een 0,5 hangen van clover. En daar kregen ze voor de rest ook niets meer. Denk dat ik toch maar op internet bestel, en hoor graag van je of ze ze in arnhem wel hebben!
pi_118674424
Die gevangenis aap! _O- geniaal!

Ik had deze nog gemaakt voor een swap die tijdens een high tea was, dus lekker zoet gemaakt ;)
pi_118674698
Die boef-aap is wel erg leuk!
Ik ben momenteel ook met een aap bezig, een soort zoef maar dan aangepast aan de wensen ;)
maar ik weet niet goed hoe ik het broekje moet doen. Ik wilde eigenlijk een klein ribbeltje ofzoiets dergelijks, waardoor het broekje daadwerkelijk over het been valt. Alleen weet ik niet echt hoe ik dit moet doen? iemand een tip?
pi_118674806
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:13 schreef NijntjesUk het volgende:
Zo, eindelijk wat foto's van de lama gemaakt! En de boevenaap is ook af. Met dank aan het basispatroon van Christel en het patroon van Randy the Raccoon van Delicious Crochet.

De lama is voor het dochtertje van een vriendin (bijna 3) en het boevenaapje voor het zoontje van mn collega (4jaar).

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En hieronder nog de mini-rammelaar die ik voor iemand op een ander forum heb gemaakt.

[ afbeelding ]

Op Ravelry staan meer foto's.
Dit is gewoon wouw... echt heel mooi gemaakt :)!
  Moderator woensdag 31 oktober 2012 @ 17:44:24 #147
155227 crew  Guppy
dus
pi_118675090
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:05 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik ben toch niet meer in arnhem terecht gekomen, maar in huissen bij het hobbyhoekje hadden ze alleen een 0,5 hangen van clover. En daar kregen ze voor de rest ook niets meer. Denk dat ik toch maar op internet bestel, en hoor graag van je of ze ze in arnhem wel hebben!
Ik ga morgen bij Pipoos even checken. Welke maat zocht jij ook al weer?
  woensdag 31 oktober 2012 @ 18:08:47 #148
211083 Angelof9
I must go first
pi_118675851
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:34 schreef beefje16 het volgende:
Die boef-aap is wel erg leuk!
Ik ben momenteel ook met een aap bezig, een soort zoef maar dan aangepast aan de wensen ;)
maar ik weet niet goed hoe ik het broekje moet doen. Ik wilde eigenlijk een klein ribbeltje ofzoiets dergelijks, waardoor het broekje daadwerkelijk over het been valt. Alleen weet ik niet echt hoe ik dit moet doen? iemand een tip?
Doe het eerste randje van de broek alleen in de buitenste lus van de steek. Dan komt ie er een soort van bovenop te liggen.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 18:16:01 #149
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118676036
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:05 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

in Huissen! daar heb ik heel wat familie wonen. :)
in de haak.
pi_118677023
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:16 schreef trui het volgende:

[..]

Ik kom oorspronkelijk uit Huissen! :D heb er 18 jaar gewoond ;)
pi_118677197
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:16 schreef trui het volgende:

[..]

Eerste 4 jaar van mijn leven gewoond O+
pi_118677778
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:44 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik ga morgen bij Pipoos even checken. Welke maat zocht jij ook al weer?
Ik zoek nu een 4,5
pi_118677822
Wow wat een mensen hier zeg die Huissen kennen of hebben gewoond. Woon hier nu 2 maanden.. En heb aan iedereen die ik kon moeten uitleggen waar het ongeveer lag hahah!
pi_118678588
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:03 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik zoek nu een 4,5
Ik neem aan dat je hier wel van weet? Als ik me niet vergis zijn de verzendkosten niet zo hoog.
pi_118678662
Ook even mijn Halloween haaksels showen! :)

Moderator woensdag 31 oktober 2012 @ 19:27:05 #156
155227 crew  Guppy
dus
pi_118678861
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:03 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik zoek nu een 4,5
Dan weet ik waar ik naar moet zoeken ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:04 schreef J0ycie88 het volgende:
Wow wat een mensen hier zeg die Huissen kennen of hebben gewoond. Woon hier nu 2 maanden.. En heb aan iedereen die ik kon moeten uitleggen waar het ongeveer lag hahah!
Ik woon in de Arnhemse wijk 't Duifje, dat stukje Arnhem wat tegen Huissen aanligt :D
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:28:20 #157
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_118678908
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:04 schreef J0ycie88 het volgende:
Mijn opa en oma hebben elkaar in Huissen leren kennen. :)
  Moderator woensdag 31 oktober 2012 @ 19:30:01 #158
155227 crew  Guppy
dus
pi_118678980
Huissen, centrum van het haaktopic _O-
pi_118679150
http://www.creamijn.nl/c-1550485/haaknaalden/ Hier zijn ze goedkoop en weinig verzendkosten.
Wat er ook gebeurt, doe alsof het de bedoeling was!
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:51:03 #160
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118680131
goede tip! en haha, dat Huissen toch. de missing link! ;)

[ Bericht 87% gewijzigd door trui op 31-10-2012 19:57:13 ]
in de haak.
pi_118680679
Ik ben geboren in Huizen! (ik moet altijd net ff anders :+ )
pi_118681832
Ik ken alleen het huis van de 'witte wieven"....

IK MAG EN KAN WEER HAKEN!!! *O*
Vinger is bijna geheeld, maar ik mag weer rustig aan starten met haken. Dus ik ben met een deken bezig :P want dat is natuurlijk een mooi klein projectje :')
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:22:46 #163
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_118682009
hahah dottey klinkt idd als een klein project ;) (wel voorzichtig he?! *verstandige modus*

enne als iedereen uit huissen/huizen komt....ben ik zeker de enige limburger :(
pi_118682299
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:22 schreef Tyler-Girl het volgende:
hahah dottey klinkt idd als een klein project ;) (wel voorzichtig he?! *verstandige modus*

ik kom niet uit Huissen of Huizen. Ik kan niet eens zeggen van goede huize :+
West brabant (omgeving moerdijk). De andere uithoek denk ik ;)
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_118683123
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:22 schreef Tyler-Girl het volgende:

Utreg hier :P Nou ja, in de buurt van.
pi_118683465
Nijmegen, dus ik ken huissen ook.
pi_118684394
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:42 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Utreg hier :P Nou ja, in de buurt van.
Ja, daar ben ik nu ook. Maar toch een Ernumse opvoeding gehad :+
  Moderator woensdag 31 oktober 2012 @ 21:08:27 #168
155227 crew  Guppy
dus
pi_118684529
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 21:05 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik nu ook. Maar toch een Ernumse opvoeding gehad :+
Ik juist een West-Brabantse :+
pi_118685831
Huissen woont van mij ook familie, alleen geen contact mee..
Zelf opgegroeid in de Drechtsteden en nu wonend onder de rook van Den Haag :)
pi_118686484
Ik ken ook iemand in Huissen, mijn vorige zak mix cupcakes kwam daar ook vandaan :D
omg. Nijmegen hier ook ;)
pi_118688143
Ik ben geboren in Dordrecht. Heb 21 jaar in Breda gewoont, en nu dan dus in Huissen.. (Je moet iets over hebben voor de liefde haha)
pi_118689063
Die stitch markers van eBay zijn super fijn :D
pi_118689160
Totaal geen link met Huissen of Huizen. Wel met Harlingen (ook met een H) Fryslân boppe.
All the freaky people make the beauty of the world
pi_118689751
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:26 schreef HelloBonjour het volgende:
Totaal geen link met Huissen of Huizen. Wel met Harlingen (ook met een H) Fryslân boppe.
Friesland... :{w

SPOILER
pi_118689839
Hahaha, ik heb ook geen link met Huissen. Ik kom uit Noord-Holland en woon nu in Leiden.

Gave spoken trouwens! Zijn ze om die elektrische waxinelichtjes gehaakt?
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  woensdag 31 oktober 2012 @ 22:42:14 #176
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118690107
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:26 schreef HelloBonjour het volgende:
Wel met Harlingen (ook met een H) Fryslân boppe.
daar ligt de andere helft van m'n roots! O+ nou ja, niet Harlingen specifiek, maar wel Fryslân (Gaasterlân met name).

nu ben ik ineens door m'n kinderen gesommeerd om pokemon te haken. om precies te zijn, pikachu & jigglypuff. dus ik ga maar eens op zoek naar goede patronen.
in de haak.
pi_118691381
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:42 schreef trui het volgende:

[..]

daar ligt de andere helft van m'n roots! O+ nou ja, niet Harlingen specifiek, maar wel Fryslân (Gaasterlân met name).

nu ben ik ineens door m'n kinderen gesommeerd om pokemon te haken. om precies te zijn, pikachu & jigglypuff. dus ik ga maar eens op zoek naar goede patronen.
Geen patroon te vinden, maar misschien kan je hem wel nahaken:
pi_118691641
Trui, google ff wolfdreamer/offthehook... Die heeft een heleboel pokemon-patronen (gratisch) en volgens mij ook die jij moet ;)
  woensdag 31 oktober 2012 @ 23:15:03 #179
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118691714
die heb ik gevonden inderdaad! kirsten, die liggende zijn ook schattig. maar ze willen ze geloof ik liever 'rechtop', zoals 'in het echt'. hahah! (en "liefst op ware grootte, mama"). waarop ik heel gemeen zei "ze bestaan niet echt dus weet je hoe klein dat is?" :+ maar goed, daar kwam ik niet mee weg. "je moet ervan uitgaan dat ik ongeveer even groot ben als 'Ash' ", aldus zoonlief. Nou, dat werd me te groot, dus ze zijn akkoord gegaan met iets minder enorm. ;)

(verdorie, dacht ik er makkelijk vanaf te komen met wat angry birds als kerstcadeautje oid..)
in de haak.
  † In Memoriam † woensdag 31 oktober 2012 @ 23:30:18 #180
91830 MaximusTG
  woensdag 31 oktober 2012 @ 23:47:41 #181
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118692762
nou ja, eh, dat zijn niet precies de types die ze zoeken. ;) maar ik kan met die wolfdreamer patronen een heel eind komen hoor.
in de haak.
pi_118693541
*O* De mooiste stad van ons land Amsterdam........daar ben ik geboren en getogen en zal daar ook tussen 6 plankjes gaan hemele :Y niemand krijgt mij met een stok hier weg *O*
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_118695029
quote:
Oh die zijn gaaf! :o

deze vooral:

Ik was gisteravond aan een padma begonnen en nou zat ik me al te bedenken hoe tof het zou zijn om een keer een padma met zpagetti te maken :@ Heb nog wel wat liggen...
  donderdag 1 november 2012 @ 08:36:17 #184
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118695538
daar heb je heel wat zpagetti voor nodig! (om van de vulling nog maar te zwijgen..) maar leuk plan!
in de haak.
pi_118695613
Ja, vulling wordt wel een bitch... denk dat ik daar aardig wat kussentjes voor moet slopen :+
pi_118695690
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:42 schreef trui het volgende:

[..]

(Gaasterlân met name).
Wouw, daar heb ik als kind in een tehuis gezeten :P
Groningen is toch echt leuker hoor!
pi_118696562
Geboren en getogen in Utrecht, maar nu sinds een jaar in Zeist vanwege de liefde. (maar dat ligt zowat naast Utrecht dus ik klaag niet).

Gisteren was ik de hele dag op de KreaDoe. Ik vond het meevallen met de drukte, alleen de kraam van Echtstudio was heel druk. Daar wel veiligheidsoogjes kunnen kopen dus nu kan ik mijn teckel en muizen afmaken :) En twee Clover haaknaalden.
Verder veel katoen gekocht voor de kerststal, leuke workshops gevolgd en materialen gekocht voor mijn andere hobby.

Voor de mensen die nog gaan: en zijn redelijk wat kraampjes/stands die hakengerelateerd zijn of haakspullen verkopen. Let goed op met de prijzen want die verschillen soms enorm. Er is al catania en phildar onder de ¤2,- en de haaknaalden zijn ook verschillend van prijs.
http://creatiesvankokosnoot.blogspot.com
pi_118697531
Ik heb ook geen linken met Huissen, ik woon in Friesland, Sneek om precies te zijn :)
Met mijn man en 4 kinderen, allemaal jongens, van 8 jaar, 7 jaar, 4 jaar en 2 jaar :+

Het garen van de Action heb ik gister ook zien liggen, maar vond het ook niet zo fijn voelen. Ben benieuwd hoe het haakt, wat de ervaringen van anderen zijn. Hier lag ook alleen maar veel roze, en ik heb nu eenmaal heel erg weinig aan roze met al die jongens waar ik meestal voor haak hier :P

Ik blijf het zo knap vinden, die figuren en dieren die jullie haken. Ik zie mezelf dat echt nog niet doen, ik raak al in de knoop als ik de patronen alleen al probeer te lézen :@ ;)

Hier inmiddels begonnen met sjaalen voor de kids, passend bij de mutsen die ik al gemaakt heb.
  Moderator donderdag 1 november 2012 @ 10:50:50 #189
382129 crew  Donna
pi_118698442
Ik woon vlakbij MQBM, haha. Scheelt 14km om precies te zijn!

CoS, was dat in Rijs? Daar heeft mijn broer ook een tijdje gewoond. Ik kom er nog regelmatig in de buurt. De neef van m`n vriend heeft een kroeg daar vlakbij! Ik vind het daar wel heel mooi. In de winter kom ik er graag in het bos!

Bedankt voor de Kreadoe tips! Op zoek dus naar bollen onder de ¤2!! :)
  donderdag 1 november 2012 @ 11:08:21 #190
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118698939
Rijs da's inderdaad mooi wandelgebied.
in de haak.
pi_118700296
Ik kom oorspronkelijk uit Zuidelijk Zuid-Limburg en heb ook nog een tijd in Duitsland gewoond (vlak over de grens bij Vaals) en woon nu in het licht van het Westland.

Ik heb zin in morgen! Kreadoe here I come!
pi_118700565
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 11:56 schreef MizzEnroe het volgende:
Ik kom oorspronkelijk uit Zuidelijk Zuid-Limburg en heb ook nog een tijd in Duitsland gewoond (vlak over de grens bij Vaals) en woon nu in het licht van het Westland.

Ik heb zin in morgen! Kreadoe here I come!
Ah, nog een westlander!

Ik ben begonnen met een Granny Stripe, voor onder het tv kijken... Met Sparkle garen van de Zeeman. ONtzettend vervelend om mee te haken, maar geeft wel een heel mooi effect! :)
pi_118701327
Ik ben echt 8)7 met granny squares. ;( Ga maar eens naar You Tube toe om het me voor te laten doen. _O-
Optimist tot in de kist
pi_118701409
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 12:25 schreef trovey het volgende:
Ik ben echt 8)7 met granny squares. ;( Ga maar eens naar You Tube toe om het me voor te laten doen. _O-
Ik heb via deze blog leren haken, zo ook de granny squares!

bymiek.blogspot.nl/p/haakles.html

En ik had het zo door!
pi_118701664
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 12:27 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

En ik had het zo door!
Goede uitleg inderdaad.
Hoe krijg je eigenlijk zo min mogelijk die grote gaten in de granny squares? Heeft dit met naald en garen te maken? Als ik er een deken van wil maken, zitten er zo veel gaten in.
Zie foto:

donderdag 1 november 2012 @ 12:42:51 #196
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118701852
als je geen gaten wil moet je niet voor de klassieke granny squares gaan maar voor solid granny squares bijvoorbeeld, of voor een heel ander patroon.
in de haak.
pi_118701985
Ik moet zeggen dat ik de grote van de gaten in mijn squares wel mee vind vallen.. Zou zo even een fotootje plaatsen.. Ik haak nu met goedkope acryl van de zeeman, en met een 4,5. Misschien dat het daar aan ligt.
  donderdag 1 november 2012 @ 12:46:35 #198
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118701986
de gaatjes hoeven niet storend te zijn overigens, zie bijvoorbeeld deze 'granny patchwork blanket' van Lucy (Attic24).
in de haak.
pi_118702428
Dit is de mijne.. Vind de gaatjes zelf niet storend, maar voor mij is het ook meer en sierdekentje dan dat hij echt gebruikt gaat worden als deken.

Zoals de meeste misschien wel zal opvallen heb ik hier wel een steek gemist in het begin. Dit wat de eerste die ik heb gemaakt haha!
  donderdag 1 november 2012 @ 13:08:07 #200
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118702663
leuk! en zelfs met gaatjes kan zo'n extra laagje best wat warmte geven hoor!

mooie halloweenhaaksels trouwens, brainteaser!
in de haak.
pi_118703121
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 12:27 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

En ik had het zo door!
Bedankt :* ga ik het daar eens proberen. Ik kom altijd een heel eind maar dan ineens ben ik de weg volkomen kwijt. :')
Optimist tot in de kist
  donderdag 1 november 2012 @ 14:03:21 #202
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118704723
maar waar loop je dan ongeveer vast trovey?
in de haak.
pi_118706090
Eindhoven de gekste hier ;)

Wat een leuke halloweenhaaksels! Volgend jaar ook maar iets voor maken.
pi_118706375
Ik weet niet eens waar Huissen ligt ;(
En niemand woont hier in de buurt.

De liggende pokemons zijn echt zo schattig.

De boefaap vind ik ook echt leuk! Goed bedacht!
pi_118706797
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 14:44 schreef annelotje het volgende:
Eindhoven de gekste hier ;)

Wat een leuke halloweenhaaksels! Volgend jaar ook maar iets voor maken.
Dat is best dichtbij! Ik woon officieel in Boxtel maar ben vaker te vinden bij mijn vriend in Breda.
pi_118706945
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:05 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Dat is best dichtbij! Ik woon officieel in Boxtel maar ben vaker te vinden bij mijn vriend in Breda.
Breda O+
pi_118707161
Ik wil ook een grannysquare maken!

Zit al een beetje te zoeken naar patroontjes en ik vind deze zo cute :

Maar mijn huis is erg landelijk ingericht en dit valt er een beetje (veel) buiten....
Heb eigenlijk liever iets met een hartje of een eland erin ofzo.... maar het is zo schattig!

Maar dan zit ik weer, hoe verwerk je dit in godsnaam tot een deken?
pi_118708276
Weten jullie toevallig of je ook ebooks kunt vinden met haakpatronen?
pi_118708466
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:18 schreef Mvr.Poes het volgende:
Ik wil ook een grannysquare maken!

Zit al een beetje te zoeken naar patroontjes en ik vind deze zo cute : [ afbeelding ]

Maar mijn huis is erg landelijk ingericht en dit valt er een beetje (veel) buiten....
Heb eigenlijk liever iets met een hartje of een eland erin ofzo.... maar het is zo schattig!

Maar dan zit ik weer, hoe verwerk je dit in godsnaam tot een deken?
OMG die is leuk!
Waar heb je die vandaan?
pi_118708548
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:00 schreef Koningin het volgende:

[..]

OMG die is leuk!
Waar heb je die vandaan?
http://www.petalstopicots(...)r-me-owl-granny.html

Was op google afbeeldingen aan t zoeken en toen kwam ik op een nederlandse blog met dit als inspiratieplaatje en voor de verandering stond de link er ook bij!

Maar hoe ga ik dit verwerken tot een deken etc? Wie helpt?
pi_118708687
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:02 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

http://www.petalstopicots(...)r-me-owl-granny.html

Was op google afbeeldingen aan t zoeken en toen kwam ik op een nederlandse blog met dit als inspiratieplaatje en voor de verandering stond de link er ook bij!

Maar hoe ga ik dit verwerken tot een deken etc? Wie helpt?
Danke.
Hoe bedoel je dat dit wil verwerken tot een deken?
pi_118708696
Wie gaat er naar de KREADOE maar heeft nog geen kaart?
Ik heb er eentje in mijn mailbox staan (gewonnen bij Annemarie’s haakblog) maar i.v.m. tentamens dinsdag en woensdag a.s. gaat het me toch niet lukken om te gaan…. baal er echt van!
PM je mailadres en de eerste stuur ik het kaartje toe.
(Mijn naam staat erop maar dat komt omdat ik hem “aangeschaft” heb, de kaart is verder niet persoonlijk)

Kaartje is weg :)

[ Bericht 14% gewijzigd door Serinde op 01-11-2012 16:16:01 ]
  donderdag 1 november 2012 @ 16:08:04 #213
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_118708773
Wat leuk dat je de kaart weggeeft Serinde! Utrecht is me iets te ver weg, maar anders was ik graag heen gegaan. :)
pi_118708788
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:56 schreef J0ycie88 het volgende:
Weten jullie toevallig of je ook ebooks kunt vinden met haakpatronen?
je hebt een PM
pi_118708817
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:08 schreef Serinde het volgende:

[..]

je hebt een PM
Dan mag je mij ook een PM sturen... :)
pi_118708835
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:05 schreef Koningin het volgende:

[..]

Danke.
Hoe bedoel je dat dit wil verwerken tot een deken?
Nou, dit is een grannysquare. Voor een deken haak je er meerdere,dat begrijp ik, maar hoe maak je die meerdere tot een deken? En doe je alleen uiltjes of ook nog andere ertussen?
pi_118708890
Ik zou dan persoonlijk niet alleen squares met uiltjes doen maar ook gewone squares.. En die kunt je aan elkaar maken.. Alleen zover ben ik zelf ook nog niet..
pi_118708901
Pff, dm en pm, en lezen is ook moeilijk geloof ik....
pi_118708968
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:11 schreef Mvr.Poes het volgende:
Pff, dm en pm, en lezen is ook moeilijk geloof ik....
Geeft niet, komt goed ;)
dat is snel! Je hebt mail.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:09 schreef Koningin het volgende:

[..]

Dan mag je mij ook een PM sturen... :)
:)
  donderdag 1 november 2012 @ 16:12:48 #220
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118708974
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:09 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Nou, dit is een grannysquare. Voor een deken haak je er meerdere,dat begrijp ik, maar hoe maak je die meerdere tot een deken? En doe je alleen uiltjes of ook nog andere ertussen?
Ik zou om elke met een uiltje een rij 'gewone' doen, anders wordt het denk ik wel erg druk (en erg veel werk).
pi_118709110
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:12 schreef Serinde het volgende:

[..]

Geeft niet, komt goed ;)
dat is snel! Je hebt mail.

[..]

:)
Dankjewel!! Ontzettend leuk en bedankt! :* Ben er erg blij mee!
pi_118709143
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:12 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik zou om elke met een uiltje een rij 'gewone' doen, anders wordt het denk ik wel erg druk (en erg veel werk).
Goed idee! Zal eens gaan puzzelen.

Kan je zo'n granny met (mijn geliefde) catania haken?
pi_118709167
Mvr. Poes, hoe groot wil je eigenlijk dat het deken word?
pi_118709290
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:17 schreef J0ycie88 het volgende:
Mvr. Poes, hoe groot wil je eigenlijk dat het deken word?
Goeie vraag.... Gewoon zo dat je er onder kunt zitten?
pi_118709577
Oh ik weet niet hoe ik het moet uitleggen maar ik ga een poging doen..

Dan denk ik dat je hem ongeveer 120 breed moet maken,dan heb je ongeveer 12 squares.. Tenminste als ik die van mij bekijk. Dan kun je misschien de eerste rij squares doen zonder uiltje.. Dan een rij met als eerste een squares zonder uiltje dan een met dan een zonder en ga zo door. Dan weer een rij gewone, en dan weer een rij met de uiltjes op de zelfde hoogte als de uiltjes op de 2e rij.
Ik hoop dat je het snap. Zo zou ik het doen omdat je dan denk ik een mooi maar toch ook nog wel een klein beetje rustig deken hebt.
pi_118709819
Ik zou om een uiltje 8 zonder uil doen, zeg maar een soort blokken met een uiltje in het midden :)

Mvr. Poes, graag gedaan, heel veel plezier!
Ik had het kaartje zo gekregen maar toch zonde als ik niet zou gaan vond ik zelf.
pi_118709999
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:32 schreef Serinde het volgende:
Ik zou om een uiltje 8 zonder uil doen, zeg maar een soort blokken met een uiltje in het midden :)

Mvr. Poes, graag gedaan, heel veel plezier!
Ik had het kaartje zo gekregen maar toch zonde als ik niet zou gaan vond ik zelf.
Dat bedoel ik ook!
pi_118711121
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:09 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Gewoon er heel veel haken, en dan op de achterkant het mooi aan elkaar naaien de vierkantjes, gewoon draad heen en weer dan zie je op de goede kant er niks van.

wel schattig die uiltjes.
pi_118711613
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:36 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook!
Oh ja ik lees vekeerd :@ Ik dacht dat je een rij zonder uiltjes wilde en daarna een rij met. Nu ik het nog eens lees ... dat staat er echt niet o|O
pi_118713259
quote:

[..]

je hebt een PM
Ik heb jou ook een PM gestuurd ;)
  Moderator donderdag 1 november 2012 @ 18:47:18 #231
155227 crew  Guppy
dus
pi_118714355
Ook geen Clovers 4mm of 4,5mm bij de Pipoos in Arnhem :N ze kregen ze maar steeds niet binnen...
  donderdag 1 november 2012 @ 18:53:52 #232
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118714604
gewoon via die creamijn webshop bestellen. hartstikke goedkoop en de verzendkosten zijn laag. misschien nog wat oogjes erbij ofzo, als je die verzendkosten eruit wil halen.
in de haak.
pi_118714786
Ik zit in twijfel.. Of de gewone clover bestellen.. Of de amour..

Balen dat ze ze in Arnhem niet hadden!
  Moderator donderdag 1 november 2012 @ 19:00:17 #234
155227 crew  Guppy
dus
pi_118714882
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 18:58 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik zit in twijfel.. Of de gewone clover bestellen.. Of de amour..

Balen dat ze ze in Arnhem niet hadden!
Ik weet t ook niet :') we kunnen ze samn bestellen en de verzendkosten delen? We wonen toch praktisch naast elkaar :D
pi_118715310
Dat is wel een idee ja! Bij Creamijn hebben ze de gewone clover haaknaalden en bij woolly de amour. Mijn voorkeur gaat uit naar Woolly omdat ze daar ook hele mooie wol hebben

[ Bericht 76% gewijzigd door J0ycie88 op 01-11-2012 19:38:14 ]
pi_118716624
Ik lees hier veel over Clover, misschien maar eens proberen. Ik haak nu met KnitPro softgrip haaknaalden. En die bevallen me eigenlijk heel erg goed. Heb wel eens met een gewone haaknaald geprobeerd van de zeeman, maar dan krijg ik én zere handen, én het lijkt wel of die dingen plakken :? Of hoe moet ik het zeggen...de draad gaat er zo stroef langs, dat bedoel ik eigenlijk :+

Hoe dan ook, KnitPro softgrip vind ik wel een aanrader. Ze kosten via internet maar 2,45. En als je er dan 4 besteld betaal je ook nog eens geen verzendkosten.

Wat onzettend leuk, die granny-met-uiltje! O+
pi_118717168
quote:
Ik heb de neonroze, donkerblauwe en witte O+
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  Moderator donderdag 1 november 2012 @ 19:50:48 #238
155227 crew  Guppy
dus
pi_118717230
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:11 schreef J0ycie88 het volgende:
Dat is wel een idee ja! Bij Creamijn hebben ze de gewone clover haaknaalden en bij woolly de amour. Mijn voorkeur gaat uit naar Woolly omdat ze daar ook hele mooie wol hebben
Bij Woolly hebben ze de 4mm ook niet meer. Ik kan me zowat voorstellen dat Creamijn ze ook niet meer heeft. Er is iets aan de hand met die maat :')

Ik ga nog wel even verder haken met m'n gewone 4mm naald :Y
pi_118717249
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:49 schreef Lutte het volgende:

[..]

Ik heb de neonroze, donkerblauwe en witte O+
Ik dus alle kleuren. :') Ik ben duidelijk niet gewend om met naald nummertje 3 te haken....wat een gepriegel. :X :')
Optimist tot in de kist
pi_118717322
Wat gaan jullie hard! Ik hou het niet allemaal bij hoor, maar zag wel hele mooie dingen voorbijkomen.

Die amour haaknaalden van Clover zijn mooi zeg! Ik heb nu een soft grip haaknaald van Lana Grossa, die bevalt ook goed.
Waar kan je die van Knitpro bestellen MQBM? Die zijn nog wat goedkoper dan die van Lana Grossa en dat is ideaal voor op het Sinterklaas verlanglijstje :)

Ik ben met een shawl bezig:

En ondertussen ben ik ook nog een sjaal aan het breien, sneeuwvlokken aan het haken, ... Lekker veel werkjes liggen dus!
pi_118717457
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:51 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik dus alle kleuren. :') Ik ben duidelijk niet gewend om met naald nummertje 3 te haken....wat een gepriegel. :X :')
Zijn er meer dan? :o Want ik weet nu niet zo goed wat ik er mee moet, ook omdat het zo dun is inderdaad. Maar als er meerdere zijn kan ik er een vrolijk dekentje of sjaal van maken :)
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_118718409
Iemand al naar de beurs geweest vandaag? :)
pi_118718434
Ik heb ook van die soft-grip dingen (van Prym geloof ik, toen een keer met een groepje van hier hele serie besteld) en ik vind ze heerlijk haken. Die ergo dingen lijken me helemaal niks. Maar volgens mij hou ik mijn haaknaald ook wat anders vast dan de bedoeling is (althans, in die youtube filmpjes doen ze het heel anders, maar dat kan ik niet of zo)
pi_118718829
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:52 schreef MarinaJozina het volgende:
Wat gaan jullie hard! Ik hou het niet allemaal bij hoor, maar zag wel hele mooie dingen voorbijkomen.

Die amour haaknaalden van Clover zijn mooi zeg! Ik heb nu een soft grip haaknaald van Lana Grossa, die bevalt ook goed.
Waar kan je die van Knitpro bestellen MQBM? Die zijn nog wat goedkoper dan die van Lana Grossa en dat is ideaal voor op het Sinterklaas verlanglijstje :)

Ik ben met een shawl bezig:
[ afbeelding ]

En ondertussen ben ik ook nog een sjaal aan het breien, sneeuwvlokken aan het haken, ... Lekker veel werkjes liggen dus!
Ze komen via een link van Marktplaats, het is van de webwinkel Het Spinnewiel Roden. Ik kijk even of ik hier een link bij kan plakken...http://hobby.marktplaats.(...)CpmQM&fta_ind=7&fs=1
pi_118719044
Dankje! Die zien er goed uit, ik sla het linkje even op :)

Ik heb weer een rij van m'n shawl gehaakt, vergeet ik ondertussen m'n thee :+ Die is inmiddels bijna koud O-)
pi_118720209
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:22 schreef MarinaJozina het volgende:
Dankje! Die zien er goed uit, ik sla het linkje even op :)

Ik heb weer een rij van m'n shawl gehaakt, vergeet ik ondertussen m'n thee :+ Die is inmiddels bijna koud O-)
Graag gedaan! :)

Sinds ik haak drink ik ook continue lauwe koffie en thee, hoe herkenbaar! :D :+
pi_118720393
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:54 schreef Lutte het volgende:

[..]

Zijn er meer dan? :o Want ik weet nu niet zo goed wat ik er mee moet, ook omdat het zo dun is inderdaad. Maar als er meerdere zijn kan ik er een vrolijk dekentje of sjaal van maken :)
Hier waren 6 kleuren (lichtrose, fluorrose, naturel, wit, groen, rood) en dan nog het pakket met mini-bolletjes(10 kleuren) met een haaknaald. Een complete deken zie ik ook even niet zitten want de gs'jes worden wel heel klein :') maar voor een leuke das of zo met heel veel kleurtjes of gebruiken bij het maken beestjes is het heel bruikbaar. ^O^
Optimist tot in de kist
  donderdag 1 november 2012 @ 20:55:18 #248
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118720791
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:10 schreef Lijnloos het volgende:
Ik heb ook van die soft-grip dingen (van Prym geloof ik, toen een keer met een groepje van hier hele serie besteld) en ik vind ze heerlijk haken. Die ergo dingen lijken me helemaal niks. Maar volgens mij hou ik mijn haaknaald ook wat anders vast dan de bedoeling is (althans, in die youtube filmpjes doen ze het heel anders, maar dat kan ik niet of zo)
volgens mij zijn die ergonomische het fijnst als je de 'mes-greep' hanteert. bij de 'pen-greep' is dat dikkere soms juist niet handig, schijnt.
in de haak.
pi_118720816
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:43 schreef MQBM het volgende:

[..]

Graag gedaan! :)

Sinds ik haak drink ik ook continue lauwe koffie en thee, hoe herkenbaar! :D :+
Héél herkenbaar! Alleen ben ik zo'n snob die dat dus niet meer hoeft haha.
pi_118721358
Ik drink tegenwoordig wel lauwe thee, maar even in de magnetron helpt ook altijd ;)

@ trui: mesgreep? pengreep? Ik ga even foto's zoeken van hoe je een haaknaald kunt vasthouden denk ik.
  Moderator donderdag 1 november 2012 @ 21:14:24 #251
155227 crew  Guppy
dus
pi_118721763
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 21:07 schreef MarinaJozina het volgende:
Ik drink tegenwoordig wel lauwe thee, maar even in de magnetron helpt ook altijd ;)

@ trui: mesgreep? pengreep? Ik ga even foto's zoeken van hoe je een haaknaald kunt vasthouden denk ik.
Doe die foto's eens hier dan :D ik wil ook wel eens zien wat ik doe
pi_118721829
En wat is dan het verschil tussen soft grip en ergonomisch? Ik hou de naald ook heel anders vast, en heb altijd meer last van kramp in de 'draad-hand' dan in de hand waar de naald zit..
pi_118721965
Hier vond ik foto's: klikkerdeklik
Volgens mij doe ik de Rachel method van die site :P
  Moderator donderdag 1 november 2012 @ 21:19:50 #254
155227 crew  Guppy
dus
pi_118722052
Pencil method hier, geloof ik :D
pi_118722125
mes methode hier ;)
pi_118722281
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:55 schreef trui het volgende:

[..]

volgens mij zijn die ergonomische het fijnst als je de 'mes-greep' hanteert. bij de 'pen-greep' is dat dikkere soms juist niet handig, schijnt.
Ik moest effe proberen wat welke nou is... maar ik doe de mesgreep denk ik.
SPOILER
  donderdag 1 november 2012 @ 21:23:48 #257
211083 Angelof9
I must go first
pi_118722310
Geen van allen, maar dichtstbij het pencil.
pi_118722369
Haha, technisch gezien gebruik ik de pencil methode, in de zin dat ik m'n haaknaald net zo vasthou als een pen/potlood, maar niet zoals op die foto's :+
Maar mensen vraag zich ook altijd af hoe moeilijk ik schrijf, dusja!
pi_118722787
quote:

[..]

je hebt een PM
Nieuwsgierig kun je dat makelijk lezen zo.n ebook?

Wibra heeft weer leuke wolletjes genaamd ISA in gemeleerde kleurtjes: velle kleurtjes, rood/ grijs, roze beige grijs erggg leuk.....kan het dan niet laten liggen:) nu nog gedenken wat ik er van moet mk. Iemand ideeen? :-)
By DMB
pi_118723545

Pen methode hier geloof ik! :P
pi_118724637
The Rachel Method inc pink :+
pi_118725432
Ja vooral die pink :P Mijn ringvinger doet ook een beetje mee.
pi_118725662
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 21:31 schreef CREADO het volgende:

[..]

Nieuwsgierig kun je dat makelijk lezen zo.n ebook?

Wibra heeft weer leuke wolletjes genaamd ISA in gemeleerde kleurtjes: velle kleurtjes, rood/ grijs, roze beige grijs erggg leuk.....kan het dan niet laten liggen:) nu nog gedenken wat ik er van moet mk. Iemand ideeen? :-)
Een mooie poef ??? is dikke wol dus mooie vaste lijkt me wel wat. of een krukje bekleden.
pi_118725849
Hier ook haken alsof ik een pen beethoudt.
Enkel met 12mm vd week heb ik hem als mes beet gehouden.. Kreeg nl een hele deuk in mn hand :)

Volgende week naar Knotten, haak & brei cafe.. Via Jumpsje aangespoord om te gaan.. Begreep dat MarinaJozina ook gaat?! :)
pi_118725984
Klopt! Gezellig :) Kom je ook mutsjes maken?
pi_118726331
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 21:15 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
En wat is dan het verschil tussen soft grip en ergonomisch? Ik hou de naald ook heel anders vast, en heb altijd meer last van kramp in de 'draad-hand' dan in de hand waar de naald zit..
Ik ook!!
pi_118726572
De vuistgreep, dus met alle vingers er eigenlijk omheen. (Zo houd ik mijn mes ook vast)

De cloverhaaknaalden die ik gister heb gekocht zijn nog niet echt favoriet. Ze zijn korter dan die ik eerst had en ik moet er enorm aan wennen :( Niet zo leuk.
http://creatiesvankokosnoot.blogspot.com
pi_118727156
Hmm nu je het zegt, creatiesvankokosnoot, die van Lana Grossa zijn ook korter dan haaknaalden van die gekleurde aluminium set van ebay. Ik vind ze iets aan de korte kant. Dat ze dikker zijn is wel weer prettig :)
pi_118727900
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:27 schreef MarinaJozina het volgende:
Klopt! Gezellig :) Kom je ook mutsjes maken?
Ja is wel de bedoeling! Maar ben nog niet zo ervaren dus kom vooral voor de gezelligheid!
pi_118728040
Leuk! Dan zie ik je dan :)
Woon je ook in de buurt van Delft?
  vrijdag 2 november 2012 @ 00:16:53 #271
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_118730539
Lang niet gepost, maar eindelijk iets af dus nu durf ik weer (ondertussen lurk ik wel constant mee :P )

Sjaal volgens een Drops patroon met Toison garen van Bergere de France (en ja, de foto is brak):

Volgende project wordt een granny square deken van deze granny: http://crochetdaze.blogspot.nl/2010/07/wagon-wheel-granny.html
Ik heb al even een test gedaan en zo moet het ongeveer worden. En dan een stuk of verschillende 8 tinten groen/blauw in het midden en de buitenrand telkens wit.
Deze is gemaakt met Populair van Beijer, maar ik weet nu al dat ik het niet fijn genoeg vind haken en ook niet mooi genoeg voor een hele deken.
Heeft iemand hier nog suggesties voor acryl garen? Zeeman en Wibra vallen af doordat ze niet genoeg verschillende groen en blauw-tinten hebben denk ik. Ik kreeg via Twitter SMC Bravo als suggestie en dat heeft wel genoeg kleuren, maar zijn er nog andere garens die in aanmerking komen?
pi_118730666
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 00:16 schreef Jojogirl het volgende:
Lang niet gepost, maar eindelijk iets af dus nu durf ik weer (ondertussen lurk ik wel constant mee :P )

Sjaal volgens een Drops patroon met Toison garen van Bergere de France (en ja, de foto is brak):

[ afbeelding ]

Volgende project wordt een granny square deken van deze granny: http://crochetdaze.blogspot.nl/2010/07/wagon-wheel-granny.html
Ik heb al even een test gedaan en zo moet het ongeveer worden. En dan een stuk of verschillende 8 tinten groen/blauw in het midden en de buitenrand telkens wit. [ afbeelding ]
Deze is gemaakt met Populair van Beijer, maar ik weet nu al dat ik het niet fijn genoeg vind haken en ook niet mooi genoeg voor een hele deken.
Heeft iemand hier nog suggesties voor acryl garen? Zeeman en Wibra vallen af doordat ze niet genoeg verschillende groen en blauw-tinten hebben denk ik. Ik kreeg via Twitter SMC Bravo als suggestie en dat heeft wel genoeg kleuren, maar zijn er nog andere garens die in aanmerking komen?
Prachtige sjaal!!

Enne, ik weet niet of je garen in het buitenland wil bestellen, maar ik heb vorige week een partij Stylecraft Special DK uit Engeland besteld, en dat is echt prachtig acrylgaren, helemaal niet duur en in heel veel kleuren te krijgen. Ik had het na bestellen binnen 5 dagen binnen. Ik heb het besteld bij http://www.countrycrafts.org.uk/
pi_118732387
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:07 schreef MarinaJozina het volgende:
Leuk! Dan zie ik je dan :)
Woon je ook in de buurt van Delft?
Woon in t Westland, dus ben er zo! :)
Ben heel benieuwd wat ik ervan moet gaan verwachten, haha!

Heb jij enig idee of er geparkeerd kan worden? Anders moet ik manlief even strikken om me te brengen en halen ;-)
  vrijdag 2 november 2012 @ 07:51:33 #274
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_118732552
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 00:22 schreef MQBM het volgende:

[..]

Prachtige sjaal!!

Enne, ik weet niet of je garen in het buitenland wil bestellen, maar ik heb vorige week een partij Stylecraft Special DK uit Engeland besteld, en dat is echt prachtig acrylgaren, helemaal niet duur en in heel veel kleuren te krijgen. Ik had het na bestellen binnen 5 dagen binnen. Ik heb het besteld bij http://www.countrycrafts.org.uk/
Daar heb ik aan zitten denken, maar ik twijfel vanwege de verzendkosten en omdat ik niet zo goed kan inschatten hoeveel garen ik nodig heb. Van de kleurtjes is 1 bol per kleure voldoende denk ik, maar van het wit heb ik geen idee.
  vrijdag 2 november 2012 @ 09:10:55 #275
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118733490
anders misschien toch phildar impact? dat is er in dunne (3,5) en dikke (6) variant, en in veel kleuren. maar ik weet niet zeker hoe 't aanvoelt, en of het erg splijtgevoelig is.
in de haak.
pi_118733722
Ik ga even vloeken in deze haakkerk, maar ik ben zo blij dat ik eindelijk sokken kan breien :)!
  vrijdag 2 november 2012 @ 09:26:41 #277
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118733742
gefeliciteerd! m'n moeder doet dat ook, voortdurend. maar 't lijkt me echt zo saai. :o
in de haak.
pi_118733960
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 07:51 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Daar heb ik aan zitten denken, maar ik twijfel vanwege de verzendkosten en omdat ik niet zo goed kan inschatten hoeveel garen ik nodig heb. Van de kleurtjes is 1 bol per kleure voldoende denk ik, maar van het wit heb ik geen idee.
Ik heb ooit babyhesjes gehaakt met het merk Scheepjes, niet de dikke maar er is ook een heel dunne variant, en kleuren niet te kort en het haakte heerlijk was superzacht maar toch niet harig..het moet van scheepjes zijn want die winkel verkoopt alleen van hun merk maar het heeft een naam???? scheepjes huppeldepup ga eens op internet voor je zoeken.

*****GEVONDEN**** het merk heet Yasmina van scheepjeswol. als je een deken wilt maken is die ook niet zo zwaar daarvan lijkt mij.
pi_118733971
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 09:26 schreef trui het volgende:
gefeliciteerd! m'n moeder doet dat ook, voortdurend. maar 't lijkt me echt zo saai. :o
Haken is duizend keer leuker, maar sokken breien is wel fijn als je moe bent of zo
pi_118734128
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 09:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Haken is duizend keer leuker, maar sokken breien is wel fijn als je moe bent of zo
Zou ik daarvan mijn uilendeken kunnen maken? Katoen schijnt zo zwaar te worden/zijn.

Heb dadelijk mijn theorie examen op de planning staan maar ben er nog niet zo zeker van. Willen jullie voor me duimen? 13.00 ga ik op.
  vrijdag 2 november 2012 @ 10:13:35 #281
211083 Angelof9
I must go first
pi_118734561
Ik heb de pony uit het Zoomigurumi boek gemaakt! Hij is zo leuk! Maar wel heel groot.

pi_118734620
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 10:13 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb de pony uit het Zoomigurumi boek gemaakt! Hij is zo leuk! Maar wel heel groot.

[ link | afbeelding ]
WAUW !! Super gaaf zeg! _O_
pi_118734691
Hoe groot is heel groot?
Hij is leuk!
  vrijdag 2 november 2012 @ 10:20:29 #284
211083 Angelof9
I must go first
pi_118734699
Oh, en nog een hitchhiker shawl:

vrijdag 2 november 2012 @ 10:22:07 #285
211083 Angelof9
I must go first
pi_118734727
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 10:20 schreef B.ertha het volgende:
Hoe groot is heel groot?
Hij is leuk!
Groter dan alle ami's die ik tot nog toe heb gehaakt, op die beer na. Als ze rechtop zit, is ze ongeveer 30 cm hoog.
  vrijdag 2 november 2012 @ 10:50:11 #286
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_118735251
Angel, wauw!ze is echt mooi geworden en ook leuk zo met dat gemeleerd garen. Was er nooit opgekomen om daar gemeleerd garen voor te gebruiken (heb nog 4 bollen gemeleerd liggen, maar geeb idee wat ik er mee wil)
pi_118735527
Angel, wat een mooierd! Nu kan ik helemaal niet meer wachten tot t boek binnen komt!

Ik heb net toch t boekje "beestenboel haken" van Christel besteld.. :)
pi_118735889
Leuke sjaal jojogirl!

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 07:27 schreef 16021988 het volgende:

[..]

Woon in t Westland, dus ben er zo! :)
Ben heel benieuwd wat ik ervan moet gaan verwachten, haha!

Heb jij enig idee of er geparkeerd kan worden? Anders moet ik manlief even strikken om me te brengen en halen ;-)
Er kan wel geparkeerd worden in Delft, maar niet bij Knotten voor de deur ;) Er zijn diverse plekken waar je betaald kunt parkeren.
pi_118735903
Alle Zoomigurumi boeken zijn gisteren de deur uit gegaan!!
pi_118736176
quote:

[ link | afbeelding ]
Aaahw... die is te schattig :*
  Moderator vrijdag 2 november 2012 @ 11:53:37 #291
382129 crew  Donna
pi_118737126
Leuk die pony!!!

Ik zit met smart te wachten op het echte boek!

Weet iemand of brazilia achtig garen ook in knalrood verkrijgbaar is? Ik kan op internet niets vinden, of ik zoek niet goed. Maar ik ga morgen naar de Kreadoe, dus ik let sowieso extra op. Maar als iemand weet dat het bestaat scheelt dat al haha!
pi_118738315
Die pony! O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:53 schreef DonnaRush het volgende:
Weet iemand of brazilia achtig garen ook in knalrood verkrijgbaar is? Ik kan op internet niets vinden, of ik zoek niet goed. Maar ik ga morgen naar de Kreadoe, dus ik let sowieso extra op. Maar als iemand weet dat het bestaat scheelt dat al haha!
http://us.knitsmc.com/yarns/brazilia
Echt knalrood is het niet, maar rood is er wel (ruby).
Op de volgende pagina staat ook nog koraal, maar dat lijkt meer oranje..
  Moderator vrijdag 2 november 2012 @ 12:40:22 #293
382129 crew  Donna
pi_118738401
Ruby en koraal had ik inderdaad gevonden, maar dat is het beide net niet. Wie weet kom ik morgen wel wat tegen, er ligt vast genoeg qua garen gok ik zo!

Mocht ik het niet kunnen krijgen is het ook geen probleem, dan moet ik m`n plannen om gooien. ;)

Bedankt voor het zoeken.
  vrijdag 2 november 2012 @ 12:47:12 #294
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118738590
ik heb net m'n allerallerallerlaatste paper ingeleverd, dus eindelijk weer de rust om te haken O+ _O_ moet ook wel, want m'n stiefmoeder heeft me gevraagd of ik allerlei kerstspulletjes wilde maken zodat ze ze voor me kan verkopen. Zij vindt verkopen leuk, en ik haken, win-win :P Of moet ik winst-winst zeggen? :D
  vrijdag 2 november 2012 @ 12:47:51 #295
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118738605
quote:

[ link | afbeelding ]
Wat een leuke kleuren! En leuk beestje natuurlijk.
pi_118739651
Het kussen is af! Dank voor jullie hulp.

Ik had geen flauw idee hoe ik de grote lappen (bestaande uit halve stokjes) het beste aan elkaar kon naaien. Iemand een tip?

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_118739714
Jezus wat een achterlijke mensen :')
  vrijdag 2 november 2012 @ 13:37:26 #298
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118740091
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:25 schreef SpaceInvaders het volgende:
Jezus wat een achterlijke mensen :')
:?
  vrijdag 2 november 2012 @ 13:38:14 #299
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118740110
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:23 schreef Claudia_x het volgende:
Het kussen is af! Dank voor jullie hulp.

Ik had geen flauw idee hoe ik de grote lappen (bestaande uit halve stokjes) het beste aan elkaar kon naaien. Iemand een tip?

[ afbeelding ]
Op elkaar leggen en met vasten aan elkaar maken? Eerst 3 kanten, dan de vulling erin, en dan de laatste kant.
pi_118740183
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:38 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Op elkaar leggen en met vasten aan elkaar maken? Eerst 3 kanten, dan de vulling erin, en dan de laatste kant.
En hoe bepaal je waar je die vasten in haakt? Doe je dat een beetje op gevoel? Ik heb nu de zijkanten met halve stokjes aan elkaar gehaakt, wat best een aardige oplossing was. Maar volgens het patroon moet er echt genaaid worden. Ik begrijp de meerwaarde daarvan niet zo goed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 2 november 2012 @ 13:42:56 #301
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118740264
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En hoe bepaal je waar je die vasten in haakt? Doe je dat een beetje op gevoel? Ik heb nu de zijkanten met halve stokjes aan elkaar gehaakt, wat best een aardige oplossing was. Maar volgens het patroon moet er echt genaaid worden. Ik begrijp de meerwaarde daarvan niet zo goed.
Ja op gevoel, hoe vaker je het doet hoe beter je kunt inschatten waar je de naald in moet steken :)
En naaien is makkelijker omdat je niet naar de juiste openingen hoeft te zoeken, maar uiteindelijk niet altijd mooier. Als je een rand haakt ziet het er vaak net wat afgewerkter uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')