abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118578799

The basics

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

De laatst geshowde haaksels uit 't vorige topic:

Lijnloos' Wooper:

16021988's Amineko:

16021988's col:

Tyler-Girl's uil:
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_118578821
De post waarmee ik het topic sloot:

quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:09 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Zou je echt dat patroon willen kopen, ik zou het zelf proberen. :X

Het garen is heel erg dik garen, ik denk toch wel minstens Bulky (12 ply) of Super Bulky.
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:29:26 #3
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118579452
tyler girl, is die uil nou met vasten gehaakt of halve stokjes?
in de haak.
pi_118579630
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:29 schreef trui het volgende:
tyler girl, is die uil nou met vasten gehaakt of halve stokjes?
Als ze het patroon heeft gevolgd gewoon met vasten. Maar hij zit denk ik binnenstebuiten.
pi_118579678
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:15 schreef MizzEnroe het volgende:
De post waarmee ik het topic sloot:

[..]

Ik heb hem gewoon besteld, ik ben nog niet zo ver dat ik zelf dingen kan bedenken en zoveel geld is het niet :P
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:35:05 #6
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118579721
oh, dat zal 't zijn. ik vond de structuur er wat apart uitzien. weet ook niet goed hoe groot het is.
in de haak.
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:48:49 #7
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_118580288
gewoon met vaste idd....maar volgens mij zit hij toch echt goed om....slechte kwaliteit foto misschien?! :s
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:00:25 #8
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118580750
heb je rond gehaakt of heen en weer? dat maakt ook veel uit voor hoe de steken eruit zien.
in de haak.
pi_118581483
Er is iets vreemds in ieder geval. De Amineko in de OP is sowieso met de binnenkant buiten. Maar het uiltje ziet er anders uit dan dat. Vraag me nu wel af hoe het zit :P
Vind zelf binnenstebuiten niet zo mooi, maar je ziet het best vaak.

Kwam net weer lelijke haaksels tegen, met grote gaten waar je de vulling doorheen zag. Zo zonde is dat dan. Kijk iedereen begint minder goed hoor, maar volgens mij was dit van iemand die het al langer deed.
pi_118581508
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:00 schreef trui het volgende:
heb je rond gehaakt of heen en weer? dat maakt ook veel uit voor hoe de steken eruit zien.
Het is los gehaakt, denk ik. De steken zien er normaal uit.

Ben nu helemaal scheel van het turen. :D
pi_118581709
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:16 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Het is los gehaakt, denk ik. De steken zien er normaal uit.

Ben nu helemaal scheel van het turen. :D
Ben alleen mn eigen haakwerk gewend, maar vind m er toch anders uitzien dan die van mij.

Is ie met katoen gemaakt? Maar dan nog, je ziet niet van die cirkels/spiralen.

Maar ga t idee van een groene toch een keer jatten denk ik, hij is wel erg leuk.
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:23:27 #12
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118581833
ik blijf 't toch ook best lastig vinden om zo onzichtbaar mogelijk te minderen en meerderen hoor, ook al haak ik nu al een paar jaar.
in de haak.
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2012 @ 16:25:27 #13
91830 MaximusTG
pi_118581927
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:15 schreef Whoopdidoo het volgende:
Er is iets vreemds in ieder geval. De Amineko in de OP is sowieso met de binnenkant buiten. Maar het uiltje ziet er anders uit dan dat. Vraag me nu wel af hoe het zit :P
Vind zelf binnenstebuiten niet zo mooi, maar je ziet het best vaak.

Kwam net weer lelijke haaksels tegen, met grote gaten waar je de vulling doorheen zag. Zo zonde is dat dan. Kijk iedereen begint minder goed hoor, maar volgens mij was dit van iemand die het al langer deed.
Volgens mij zit die Amineko wel gewoon goed hoor? Is niet zo'n heel scherpe foto, maar toch?
  Moderator maandag 29 oktober 2012 @ 16:26:34 #14
382129 crew  Donna
pi_118581977
Als je die Amineko vergelijkt qua toeren met het draakje?? erboven, dan zie ik toch wel wat verschil. Maar misschien komt dat ook wel door het materiaal.
pi_118581989
Is het de bedoeling dat je hem met t haken daarna nog binnenste buiten vouwt?
Dan heb ik idd de binnenkant buiten, want zoals ie nu is, zo heb ik em ook gehaakt. (snap je? :P)
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:28:27 #16
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118582071
eh, dat ligt eraan hoe je je werk vasthoudt en wel of niet keert tijdens 't haken. zie een topic van enige tijd geleden hierover. :)
in de haak.
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2012 @ 16:30:14 #17
91830 MaximusTG
pi_118582165
Als ik begin met een magic ring, zoals bij veel amigurumi, dan heeft ie de neiging een bepaalde kant heen te 'vouwen'. Om em goed te krijgen moet je dat toch dan binnenstebuiten halen. Zodat je, als je zeg maar al een soort half kommetje hebt, nieuwe toeren aan de open kant linksom haakt, als je met rechts haakt?

Binnenstebuiten:

Goed:

http://www.craftydeb.com/tutorial01
pi_118582171
Mwah, ik kan er eerlijk gezegd ook niet zo mee zitten...

Vond het in geval van Amineko al heel wat dat hij er behoorlijk op lijkt .. _O-
  Moderator maandag 29 oktober 2012 @ 16:31:20 #19
382129 crew  Donna
pi_118582227
Binnenstebuiten lijken het meer knoopjes en goed om lijken het meer v'tjes. :Y
pi_118582335
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:30 schreef 16021988 het volgende:
Mwah, ik kan er eerlijk gezegd ook niet zo mee zitten...

Vond het in geval van Amineko al heel wat dat hij er behoorlijk op lijkt .. _O-
Het is ook maar net wat je zelf mooi vind hoor! En hij lijkt inderdaad goed.

Minderen blijf je helaas altijd zien, maar die techniek met de voorste lusjes is wel het beste.
pi_118582342
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:30 schreef MaximusTG het volgende:
Als ik begin met een magic ring, zoals bij veel amigurumi, dan heeft ie de neiging een bepaalde kant heen te 'vouwen'. Om em goed te krijgen moet je dat toch dan binnenstebuiten halen. Zodat je, als je zeg maar al een soort half kommetje hebt, nieuwe toeren aan de open kant linksom haakt, als je met rechts haakt?

Binnenstebuiten:
[ afbeelding ]
Goed:
[ afbeelding ]

Dan doe ik het inderdaad binnenstebuiten.. :Y
  Moderator maandag 29 oktober 2012 @ 16:35:15 #22
382129 crew  Donna
pi_118582416
Ik deed het trouwens ook binnenste buiten (het haakwerk vouwt immers die kant om) maar toen ging ik een Kikker haken en zag ik op foto`s alle 'rondjes' haha. Toen heb ik maar eens rond gevraagd. Nu vind ik 'goed om' ook mooier, maar dat is smaak natuurlijk!
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:38:54 #23
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_118582604
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:00 schreef trui het volgende:
ik heb gewoon rond gehaakt. maar ik probeer idd wat losser te haken, maardat lukt niet altijd en daardoor zijn de steken ongelijk(ene keer los andere keer wat strakker)...

heb hem idd gewoon met katoen (catania en phildar) gehaakt. en minderen doe ik ook door alleen door de voorste lusjes.

denk toch dat het door mijn ongelijkheid in steken (strak/los) ligt....

hier zijn de steken wat duidelijker
pi_118583255
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:20 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Ben alleen mn eigen haakwerk gewend, maar vind m er toch anders uitzien dan die van mij.

Is ie met katoen gemaakt? Maar dan nog, je ziet niet van die cirkels/spiralen.

Maar ga t idee van een groene toch een keer jatten denk ik, hij is wel erg leuk.
Zo ziet het er bij mij ook uit. Maar ik vind het er in de OP niet binnenstebuiten uitzien, ik weet niet wat het is :? Niet per se lelijk hoor :*
quote:

Binnenstebuiten:
[ afbeelding ]
Goed:
[ afbeelding ]

Klopt :Y
pi_118583334
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:38 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

ik heb gewoon rond gehaakt. maar ik probeer idd wat losser te haken, maardat lukt niet altijd en daardoor zijn de steken ongelijk(ene keer los andere keer wat strakker)...

heb hem idd gewoon met katoen (catania en phildar) gehaakt. en minderen doe ik ook door alleen door de voorste lusjes.

denk toch dat het door mijn ongelijkheid in steken (strak/los) ligt....

hier zijn de steken wat duidelijker
[ afbeelding ]
Ik denk dat het aan het katoen ligt. Wat ik zelf ook minder mooi vind, daar worden haakwerkjes zo hard van, minder schattig.
Die discussie hebben we eerder gehad en voor beide kampen zijn er felle voorstanders :')
  Moderator maandag 29 oktober 2012 @ 16:54:54 #26
382129 crew  Donna
pi_118583412
Hahaha, ik ben een felle katoen voorstander. Heb die discussie nog nooit eerder meegemaakt, maar ik haak echt alleen maar (knuffels) met katoen.
pi_118583452
Ninja-edit :D
pi_118583780
Katoen maakt hard, maar is wel mooi.
Grootste nadeel is dat het betaalbare katoen zo dus is en je dus mini-beestjes krijgt, waar ik zelf dan weer niet zon fan van ben.
  maandag 29 oktober 2012 @ 17:09:41 #29
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_118584179
ik haak eigenlijk alleen maar et katoen...en zeker voor knuffels. heb voor mijn sjaals en deken wel een combi van acryl en wol enzo gebruikt, maar dat is ook te dik voor knuffels.
ik vind het wel fijn...en zeker als ik hier soms het "gezeur" meemaak over dat de wibra/zeeman zo weinig heeft enzo....

maar ik ben dan ook erg merk gebonden...en dasr ben ik niet echt trots op, maar heeft soms zijn voordelen
pi_118584496
Ik haak wel met acryl en met de juiste haak (3.5) had ik nergens last van bij Amineko..
Heb nu 2 bolletjes katoen gekocht bij de Wibra om te proberen..

Ik heb alleen een probleem: ik kan geen keuze maken wat ik nu wil gaan haken!!!
pi_118586963
Wat gaat het toch weer hard hier...! Leuk!

quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:16 schreef 16021988 het volgende:
Ik haak wel met acryl en met de juiste haak (3.5) had ik nergens last van bij Amineko..
Heb nu 2 bolletjes katoen gekocht bij de Wibra om te proberen..

Ik heb alleen een probleem: ik kan geen keuze maken wat ik nu wil gaan haken!!!
Ik geloof dat veel hier last van hebben :-)
By DMB
pi_118587009
Ik ben momenteel met een sjaal bezig, zodra hij af is zal ik een foto posten
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:51:42 #33
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_118588984
Mensen/dames/haaksters :p wie ging er zaterdag nu naar de kreadoe? is het een idee om wat af te spreken/te meeten?
denk dat doorgeven wie wat aan heeft op de kreadoe geen zin heeft....daar is het wat te massaal voor, maar er zal best een plekje zijn waar we kunnen afspreken....mocht daar animo voor zijn.....
pi_118589784
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:51 schreef Tyler-Girl het volgende:
Mensen/dames/haaksters :p wie ging er zaterdag nu naar de kreadoe? is het een idee om wat af te spreken/te meeten?
denk dat doorgeven wie wat aan heeft op de kreadoe geen zin heeft....daar is het wat te massaal voor, maar er zal best een plekje zijn waar we kunnen afspreken....mocht daar animo voor zijn.....
Ik ga vrijdag naar de kreadoe.

Er is een breiplein van Innocent (voor het haken en breien van kleine mutsjes, zie ook het breien topic). Dat is wel een makkelijk afspreekpunt, toch?
pi_118592863
M'n squares vorderen gestaag! :9

Maar nog steeds niemand die er wat over zegt in de trein hoor! Misschien zie ik er gewoon niet zo vriendelijk uit en durven ze niet ofzo! ;)
Smile, tomorrow will be worse...
pi_118593012
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:11 schreef BrainTeaser het volgende:

[ afbeelding ]

Maar nog steeds niemand die er wat over zegt in de trein hoor! Misschien zie ik er gewoon niet zo vriendelijk uit en durven ze niet ofzo! ;)
Mooie kleuren!!!

Oh en ik haakte ook binnenstebuiten tot ik er hier op gewezen werd. Eigenlijk heel suf maar ook makkelijk te corrigeren. Heb er ook profijt van nu, kleine pruts rondes gaan nu veel makkelijker! :+
pi_118594212
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:11 schreef BrainTeaser het volgende:

[ afbeelding ]

Ik haak/brei ook wel eens in het wild en krijg toch af en toe wat opmerkingen erover. Meestal zeggen die mensen dat het nu heel erg hip is om te haken, he?

Ik heb zelfs eens bij de kapster gehaakt. Mijn stiefdochters werden geknipt, ik niet. ;)
pi_118597826
Dat uiltje O+ en nog meer leuke dingen in de OP!

Ik ga vrijdag naar de Kreadoe, en misschien zaterdagmiddag en/of zondag ook nog. Ik kan m'n Ravelry button wel op doen, zelfde naam als hier.

Er was hier toch iemand met dat nieuwe Isa van de Wibra bezig? Ik kwam vandaag die regenboog kleur en nog twee andere mix kleuren bezig, maar ik weet nog niet zo goed wat ik er mee ga doen en hoe het uit komt. Ik denk dat het combineren met een effen kleur ergens van wel mooi kan werken, misschien dat ik op de Kreadoe nog iets kan vinden, maar ik ben heel benieuwd hoe het werk er uit ziet van degene die er al mee bezig is.
pi_118599064
Zojuist het eerste verrassingsei omhaakt voor Minke's verjaardag als traktatie(s)... Nog een stuk of 17 te gaan (lang leven kleine kdv's) te gaan. Nu nog opleuken met vilt en vullen met rozijntjes O+

pi_118599889
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:13 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Mooie kleuren!!!

Oh en ik haakte ook binnenstebuiten tot ik er hier op gewezen werd. Eigenlijk heel suf maar ook makkelijk te corrigeren. Heb er ook profijt van nu, kleine pruts rondes gaan nu veel makkelijker! :+
Dankjewel! Zijn de kleuren van de babykamer van m'n nieuwe neefje of nichtje! :s)

Leuke traktaties! O+

Oh, en ik haakte inderdaad eerst ook binnenstebuiten, tot het hier ter sprake kwam! Zag eerst ook niet echt wat het uitmaakte, maar vind de 'goede' manier nu toch wel mooier. En makkelijker om rondes te tellen :Y

quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:31 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Ik haak/brei ook wel eens in het wild en krijg toch af en toe wat opmerkingen erover. Meestal zeggen die mensen dat het nu heel erg hip is om te haken, he?

Ik heb zelfs eens bij de kapster gehaakt. Mijn stiefdochters werden geknipt, ik niet. ;)
Haha, in het wild! :D
Dan zal het toch aan mij liggen denk, misschien ook wel omdat ik meestal muziek op heb staan (hoewel dat sommige mensen er niet van weerhoudt om toch hun hele levensverhaal te delen }:| )
Smile, tomorrow will be worse...
pi_118603615
Jullie gaan hard! Ik kon jullie niet meer bijhouden... *sorry Dottey dat ik je schaapje niet had weggehaald*

Over cloverhaaknaalden, ik heb mezelf laatst getrakteerd op 1tje. Mijn eerste! Zat eerst te twijfelen, ik heb toch een haaknaald, het haakt toch prima etc. Uiteindelijk na zoveel goede ervaringen gelezen te hebben er toch maar 1 gekocht en WAT EEN VERSCHIL!! *O* Ben ook gelijk meer haakverslaafd, mijn aap heeft een staart,bijna een arm en ik ben begonnen aan de kerstmuisjes van Christel. Heerlijk! Vandaag niet gehaakt maar morgen een rotdag en als de narigheid achter de rug is ga ik lekker ontspannen op de bank haken :Y
pi_118606060
Ik ga ook vrijdag naar de kreadoe :)

En alweer een nieuw topic!

Ik heb me net als vorig jaar rond dit tijdstip gestort op vikinghats. Inmiddels al 4 af en ik moet er voor nu nog 2 voor donderdag als het even kan :').
pi_118606282
Brainteaser: De kleuren van je deken doen me aan Wonder Woman en Captain America denken! :P

Leuk Lijnloos! Ben benieuwd naar het eindresultaat!
pi_118609871
Weten jullie ongeveer wat voor maat ik aan moet houden voor een babydekentje?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:40:44 #45
155227 crew  Guppy
dus
pi_118609957
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:52 schreef Mvr.Poes het volgende:
Jullie gaan hard! Ik kon jullie niet meer bijhouden... *sorry Dottey dat ik je schaapje niet had weggehaald*

Over cloverhaaknaalden, ik heb mezelf laatst getrakteerd op 1tje. Mijn eerste! Zat eerst te twijfelen, ik heb toch een haaknaald, het haakt toch prima etc. Uiteindelijk na zoveel goede ervaringen gelezen te hebben er toch maar 1 gekocht en WAT EEN VERSCHIL!! *O* Ben ook gelijk meer haakverslaafd, mijn aap heeft een staart,bijna een arm en ik ben begonnen aan de kerstmuisjes van Christel. Heerlijk! Vandaag niet gehaakt maar morgen een rotdag en als de narigheid achter de rug is ga ik lekker ontspannen op de bank haken :Y
Nou wil ik ook een Clover haaknaald ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_118609973
Minderen in alleen de buitenste lussen?? Daar had ik nou nog nooit van gehoord.
Zie je het dan minder goed?
pi_118610282
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 08:40 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nou wil ik ook een Clover haaknaald ;(
Doen! Krijg je geen spijt van!
pi_118610341
ik moet zo naar een begravenis, en ik zie er zo tegenop ivm mijn hooggevoeligheid... Daarna mag ik lekker gaan haken van mezelf.
pi_118610380
quote:

Binnenstebuiten:
[ afbeelding ]
Goed:
[ afbeelding ]

Ik zie dit nu, en besef me dat ik mijn mutsen ook zo haak. Is dat heel erg? Ik draai ze als ik klaar ben gewoon met de goede kant naar buiten, en heb alleen in vasten gehaakt. Het ziet er, voor mijn gevoel, heel netjes uit? Maar kennelijk doe ik het dus toch verkeerd :@ Ik heb niet in voorste of achterste lusjes hoeven haken, dus ik zie geen bobbels als ik de goede kant naar buiten heb gedraaid. Jeetje, wat een eyeopener dit :o
pi_118610383
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 09:02 schreef Mvr.Poes het volgende:
ik moet zo naar een begravenis, en ik zie er zo tegenop ivm mijn hooggevoeligheid... Daarna mag ik lekker gaan haken van mezelf.
Sterkte, dat moet zwaar zijn voor je. Maar daarna gedachten proberen te verzetten en lekker ontspannen haken!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')