RealBizkit666 | maandag 29 oktober 2012 @ 11:56 |
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer. Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang gevende mensen. ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 29 oktober 2012 @ 12:01 |
Regen is voor mensen nog steeds een reden om maar 30 te gaan rijden waar je 60 mag, want stel je voor, hoho, je remweg is opeens 12x zo lang geworden. | |
Marco001 | maandag 29 oktober 2012 @ 12:01 |
Maar er is wel een aanleiding voor: hij reed te hard. Die jurisprudentie van jou heeft het (zoals ik al eerder zei!) over vol in de remmen met blokkerende wielen afremmen tot stilstand, gas los laten is iets anders als vol in de remmen. | |
Fiorano | maandag 29 oktober 2012 @ 12:01 |
Goede OP, maar jurisprudentie spreek van het bewust afremmen. Ik verminder alleen maar mijn snelheid, omdat ik "per ongeluk wat harder reed dan toegestaan, toen ik dat zag heb ik mijn gaspedaal los gelaten om mij aan de voor geschreven snelheid te houden meneer de Rechter" | |
Descendent | maandag 29 oktober 2012 @ 12:09 |
Zeg Realbzkit: Ik weet niet in welke wereld JIJ autorijdt maar je vertaalt de wettelijke regels een beetje apart zeg maar. | |
RealBizkit666 | maandag 29 oktober 2012 @ 12:30 |
Dat deed die goede meneer wat voor 2 jaar de cel in moest ook. Die reed ook al harder dan was toegestaan (100 waar 80). Maar maakt verder niks uit hoor. ![]() | |
RealBizkit666 | maandag 29 oktober 2012 @ 12:31 |
Helaas is het gewoon iets waar een rechter over heeft geoordeeld. Of denk je dat ik die link voor janlul plaatste net? | |
Marco001 | maandag 29 oktober 2012 @ 12:39 |
jemnig, of jij wilt het gewoon niet lezen, of bent gewoon te dom om het te snappen/ toe te geven volgens mij.. Maar laat mar... | |
lipjes | maandag 29 oktober 2012 @ 12:39 |
Van de week nog even een bumperklever de stuipen op het lijf gejaagd door even de rem aan te tikken ![]() | |
RealBizkit666 | maandag 29 oktober 2012 @ 12:40 |
Ja, hij remde moedmillig af, en wel zo hard dat er blokerende wielen waren. Ik kan lezen. Maar er is voor de wet geen verschil in moedwillig afremmen, of moedwillig afremmen. Zowel je gas loslaten, remmen met de handrem of remmen met de voetrem valt daaronder. ![]()
[ Bericht 3% gewijzigd door RealBizkit666 op 29-10-2012 12:47:06 ] | |
Fiorano | maandag 29 oktober 2012 @ 12:55 |
Nou, de rechter ziet heus wel het verschil tussen heel hard afremmen of gas loslaten. Want het is namelijk een andere situatie, dus geen jurisprudentie. Believe me ![]() | |
dester_martijn | maandag 29 oktober 2012 @ 12:57 |
Denk je nou echt dat één rechter een soortgelijke uitspraak zal doen als je gas los laat? Bewijslast is er haast niet en dat is er bij een gerichte remactie wel. Kom maar eens met juiste jurisprudentie. Dit is appels met peren vergelijken. | |
RealBizkit666 | maandag 29 oktober 2012 @ 12:58 |
Als jij zegt dat je het gas los liet om af te remmen is er bewijslast genoeg. ![]() | |
dester_martijn | maandag 29 oktober 2012 @ 12:59 |
Waarom de rem aantikken. Jij bent toch ook motorrijder? Zal jij schrikken als ik de rem aantik als je bumperkleeft. Jij zal wel een voorbeeldig motorrijders zijn, maar lang niet al je collega's zijn dat. | |
dester_martijn | maandag 29 oktober 2012 @ 13:00 |
Mea culpa, jij weet net zo goed dat dat niet gebeurd. Ik snap wat je bedoelt, maar tot een veroordeling zal het niet komen. | |
Ridocar | maandag 29 oktober 2012 @ 13:01 |
Er zijn ook meerdere factoren bepalend. Zo is er natuurlijk sporenonderzoek (remsporen), verklaring van verdachte ("Ik vond 'm irritant dicht achter mij rijden" - tadaa, motief) en getuigen... Het wordt allemaal meegewogen. | |
RealBizkit666 | maandag 29 oktober 2012 @ 13:02 |
Als je het niet vertelt is dit een ander verhaal. Maar daar ging het helemaal niet om. ![]() Edit: Laat ik het dan anders zeggen, je bent technisch gezien helemaal fout bezig als je bewust afremt en er hierdoor een ongeluk gebeurd. Als er ook maar iets van bewijs is dat je hebt afgeremd, dan ben je gewoon schuldig (zoals Ridocar ook al zegt, getuigen, enz...). ![]() | |
jitzzzze | maandag 29 oktober 2012 @ 13:03 |
Waarom zou je met dit weer je dimlicht aan doen overdag? Ik kan toch alles zien? ![]() | |
lipjes | maandag 29 oktober 2012 @ 13:05 |
Reed met de auto, en had een bumperklevende auto achter me. Verder was de snelweg leeg, afgezien van de auto waar ik naast zat (inhalen) Let wel op wat ik doe ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 29 oktober 2012 @ 13:06 |
Heb jij even mazzel dat er geen ongeluk ontstond, anders was je flink de pineut. | |
dester_martijn | maandag 29 oktober 2012 @ 13:06 |
En als je het vertelt dan zal het nog niet leiden tot een veroordeling. In jouw jurisprudentie wordt de suggestie gewekt dan ze elkaar wat opnaaien. Ik kan net zo goed, iemand inhalen of op een enkelbaans het gas loslaten, omdat ik bijvoorbeeld te hard rij. Ik denk dat als het tot een veroordeling zou kunnen komen dat er dan ook andere factoren/bewijzen aanwezig moeten zijn. | |
dester_martijn | maandag 29 oktober 2012 @ 13:08 |
Met dit weer? Ik denk dat het regent bij jou? Vooral met lichte auto's helpt het aanzienlijk de zichtbaarheid te verbeteren. [ Bericht 0% gewijzigd door dester_martijn op 29-10-2012 13:09:41 (per ongeluk het bericht van lipjes meegequotet) ] | |
dester_martijn | maandag 29 oktober 2012 @ 13:12 |
Volgens de letter van de wet ben je strafbaar, het om zal dit nooit volledig kunnen bewijzen. Het feit dat er nog geen jurisprudentie van jullie kant komt zegt ook genoeg. Ik doe nooit remacties bij een bumperklever. Als er echter (extreem) gekleefd wordt dan gaat fijn de cruisecontrol op 50. | |
jitzzzze | maandag 29 oktober 2012 @ 13:14 |
Vanmorgen regende het wel aardig. Ik heb wel 30 auto's gezien die met zonder dimlicht reden. En alle grijze en lichte auto's zie je dan gewoon een stuk later, als je zit te snurken te laat. ![]() En ook tientallen met allen stadslicht aan ![]() Gelukkig niemand met mistlampen aan ![]() | |
Turbomuis | maandag 29 oktober 2012 @ 13:15 |
Ik denk dattie dat bedoelt. En dat er nog steeds hopen mensen zijn die bij miezerig, grijs, bijna schemerig weer het nut niet in lijken te zien van verlichting. | |
Descendent | maandag 29 oktober 2012 @ 13:16 |
Zucht; zoals je zelf ook kunt lezen in die link was dat een mafkees die als een idioot op zn rem ging staan: Ik citeer: Da's heel wat anders dan ff je remlichten op laten lichten niet? ![]() Oh; ik lees net dat die discussie hierboven al gevoerd is. Als ik t goed begrijp is 1 km te hard rijden volgens jou net zo erg als 100 km te hard rijden? Als er immers geen verschil is tussen moedwillig afremmen en moedwillig afremmen zoals jij beweert? Of trek ik je redenering nu verkeerd door? ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Descendent op 29-10-2012 13:22:29 ] | |
Metalfreak | maandag 29 oktober 2012 @ 13:16 |
Vanmorgen viel het me weer een paar keer toevallig op: waarom zitten vrouwen toch altijd in zo'n onmogelijke houding achter het stuur? Stoel staat in standje "nog-een-beetje-naar-voren-en-de-rugleuning-drukt-de-claxon-in" en ze zitten bijna met hun neus tegen de voorruit aan geplakt. Op die manier kun je toch én niet goed zien in je spiegels, én je armen niet goed bewegen om snelle stuurbewegingen mogelijk te maken? Heb het al eens meegemaakt op een autoshow, meisje stapt in de auto, schuift de stoel zover naar voren dat ze ongeveer klem zat tussen stuur en stoel in een houding waar de gemiddelde spast jaloers op zou zijn en het eerste wat ze zegt is "ja, dit zit lekker" ![]() | |
dester_martijn | maandag 29 oktober 2012 @ 13:17 |
Vroeg opgestaan ben er daarom nog niet bij denk ik, ik dacht dat jij het onzin vond dat mensen dimlicht voeren. Ik snap nooit zo goed dat mensen bij dit weer geen lichten aan doen. Mijn veiligheid en dat van andere? Nah boeiend... | |
jitzzzze | maandag 29 oktober 2012 @ 13:19 |
Precies ![]() Mogguh ![]() | |
dester_martijn | maandag 29 oktober 2012 @ 13:19 |
En ze het stuur zowat samenknijpen. Valt me ook op, relax kan het ook niet zitten. Vooral bij drukte zie je dat veel. Daarmee zal het ook wel te maken hebben, ik denk dat dat soort vrouwen angst hebben achter het stuur op drukke momenten. | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 13:22 |
Ik denk dat dat soort mensen ( af en toe zie je ook mannen zo rijden) angst hebben zodra ze in de auto plaats nemen. | |
Descendent | maandag 29 oktober 2012 @ 13:24 |
Dat dus;'vooral bejaarden zijn daar ook goed in. Gisteravond; eentje met regen in t donker met een ganetje van nog geen 80 op de snelweg in dezelfde pose. Dat soort mensen creeert door hun rijstijl vaak onbedoeld gevaar voor zichzelf en anderen. Ik had zojuist in de stad een lesauto voor me die er nog niet heel veel van kon. Ben er maar op een flink eind achter blijven zitten om m niet nog zenuwachtiger te maken. ![]() | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 13:29 |
Terwijl ze juist denken dat ze veilig(er) bezig zijn door hun handelen ![]() Inderdaad beter afstand houden dan. Voor je het weet gebeurd er iets onverwachts o.i.d. | |
RealBizkit666 | maandag 29 oktober 2012 @ 13:31 |
Volgens de wet ben je in beide gevallen fout bezig. ![]() Wat ik daarvan vind staat daar helemaal los van. Maar als je mijn mening wilt weten, ik vind 1 km/h inderdaad minder erg dan 100 km/h. Maar de ernst bepaald dan ook de straf die je krijgt. Om terug te gaan naar het remmen, als je bijvoorbeeld alleen maar blikschade veroorzaakt, krijg je misschien alleen een boete, valt er een gewonde, dan een lichte celstraf, en bij een dode een zware celstraf. Op die manier wordt er een verschil in de ernstigheid gemaakt (mits dus bewezen is dat er moedwillig geremt is). ![]() | |
#ANONIEM | maandag 29 oktober 2012 @ 14:12 |
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2012 18:29:24 ] | |
Marco001 | maandag 29 oktober 2012 @ 14:17 |
Bij de laguna zit mijn buurmeisje ook zo dicht bij, anders kan ze namelijk niet bij de pedalen... In de Twingo zit ze weer redelijk normaal.. | |
Marco001 | maandag 29 oktober 2012 @ 14:22 |
Schiet mij net nog een leuk voorbeeld binnen.. mijn pa is laatst achterop een andere auto geknald in de file, omdat die opeens abrupt remde. 3 x raden wie de schuldige was, en dus de schade aan beide autos moest betalen? En als ik het goed begrijp, blijf jij dus ook 80 rijden in een 50 gebied als er iemand bumper kleeft? | |
RealBizkit666 | maandag 29 oktober 2012 @ 14:24 |
Met gas loslaten kun je ook hard afremmen hoor. Dat ligt maar puur aan de versnelling waarin je zit. Hard is daarom ook een relatief iets, en is heel gevaarlijk om je op te beroepen in rechtspraak. Het enige wat daarin telt is dat je snelheid verminderde, dat is iets wat meetbaar is. Maar ik moet eerlijk zijn, er zijn maar weinig zaken te vinden waarin uberhaupt iets over bumperklevers staan, maar de uitspraak van dit geval is wel opgenomen in bij de belangrijkste artikelen met betrekking tot de jurisprudentie. Dus ik kan helaas geen enkele andere zaak (vrijspraak of schuldige) nu even naar voren halen waarin uberhaupt sprake is geweest van een remmer met bumperklever... Dus het komt niet heel vaak voor in ieder geval. Maar ik zou het risico toch niet nemen, ook al is het maar gas loslaten. ![]() | |
RealBizkit666 | maandag 29 oktober 2012 @ 14:26 |
Een file is een heel andere situatie. Daarin moet je als achterop komend verkeer verwachten dat iemand abrupt kan remmen. Op een weg waar niemand rijd behalve de bumperklever en voorligger is dat niet het geval. En ja, ik blijf gewoon 80 rijden. Ik zie geen reden om minder hard te gaan rijden. Ik rijd niet voor niets al zelf te hard, dan zou ik hypocriet zijn om iemand anders opeens te dwingen om niet harder te mogen rijden. ![]() Ik blijf gewoon mijzelf in alle omstandigheden en laat me niet dwingen tot acties omdat andere mensen irritant zijn. Ik verlaag met niet tot dat niveau. | |
Kloonhommel | maandag 29 oktober 2012 @ 15:04 |
Geen wonder dat er zoveel rechtsinhalers en bumperklevers en andersoortig asociaal gedrag in het verkeer is, ze komen er gewoon mee weg en de brave hendrik wordt keihard aangepakt. [ Bericht 0% gewijzigd door Kloonhommel op 29-10-2012 15:22:34 ] | |
RealBizkit666 | maandag 29 oktober 2012 @ 15:26 |
Dat komt met name ook omdat de pakkans extreem laag is. En dat telt voor alle verkeersovertredingen. ![]() Maar een verkeersovertreding van een ander, geeft iemand nog steeds niet het recht om dan voor eigen rechter te gaan spelen (naar rechts gaan bij de rechts inhaler of op de rem te gaan bij een bumperklever). ![]() | |
Marco001 | maandag 29 oktober 2012 @ 15:28 |
Had ik iets beter moeten typen; bedoelde dat jij ook 80 blijft rijden als je een 50 gebied inrijd als er iemand bumperkleeft? Ik REM dan gewoon af hoor, ga echt geen boete riskeren omdat iemand anders geen afstand houd. Jammer dan, als hij Achterop knalt terwijl ik gewoon op de motor afrem. Zijn probleem... Had laatst iemand voor mij, die vond ook dat ik niet harder als 75 mocht op een 80 weg, en ging dus ook lekker voor mij rijden toen ik hem in wou halen op de 2baans weg.. kaar dar had ik al eens wat over gezegd hier.. | |
Kloonhommel | maandag 29 oktober 2012 @ 15:29 |
Dan rem ik omdat ik iets meende te zien waarvoor ik moest remmen en werd ik ineens geraakt door een achterligger die schijnbaar niet genoeg afstand hield? Gewoon jezelf dom en argeloos houden, dan kom je er vast ook wel mee weg. | |
RealBizkit666 | maandag 29 oktober 2012 @ 15:33 |
Als je een gebied inrijd waar de snelheid opeens anders is dan voorgaande weg, dan had de achterop komende bestuurder dat kunnen verwachten (zelfde als file). Ook dat is wat anders dat als je op een 50 weg al de hele tijd 80 rijdt en dan opeens wel 50 wilt gaan rijden omdat iemand achterop zit. En ja, in dat geval zal ik zelf ook gewoon afremmen. Ik weet niet wat je er nog meer bij wilt gaan halen, maar de situatie wordt steeds anders. ![]() | |
Kloonhommel | maandag 29 oktober 2012 @ 15:34 |
Oh, ik wilde net achteruit parkeren, rijdt er een auto in een vak, gaat achteruit, weer in het vak, achteruit, weer in het vak. Ik zie nu dat ze stil blijft staan en dat de auto nu goed in het vak zit, ga ik langs haar en achteruit in het vak, rijdt die domme koe weer achteruit en ze raakte me nog net niet. (voor de duidelijkheid, zij ging met voorkant de vak in, ik met mijn achterkant) Ik parkeerde mijn auto in het vak en zij kijkt door het raam van ooo sorrie hahahaha ik had u niet gezien hahaha. Ik denk echt van HOE kan je mij niet zien als je je achteruitkijkspiegel/zijspiegels gebruikt had? HOE? Waar kijken die mensen heen als ze achteruit gaan? ![]() | |
Marco001 | maandag 29 oktober 2012 @ 15:35 |
Inderdaad, bumperklever of niet, als er opeens een klein meisje voor de auto oversteekt(of lijkt over te gaan steken) trap ik echt wel op de rem. Dab heb ik liever die andere auto in de kofferbak als een dode op mijn naam.. | |
RealBizkit666 | maandag 29 oktober 2012 @ 15:37 |
Of die wat achter je zit rijdt zich tegen een boom aan en blijft dood. Hoe dan ook heb je een dode op je geweten. ![]() Laten we er maar over ophouden. Verkeer en rechtspraak kent vreemde gevallen. Feit blijft: bumperklever is irritant. | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 15:38 |
Als ik zo iemand op een dergerlijke manier bezig zie zou ik gewoon even wachten met inparkeren tot de bestuurder in kwestie gewoon helemaal klaar is met haar/zijn(jaaa er zijn ook mannen die zo parkeren) inparkeeractie én dan pas zelf gaan parkeren. | |
Kloonhommel | maandag 29 oktober 2012 @ 15:43 |
Dat deed ik dus nou ook. Ik stond stil op veilige afstand te wachten en toen ging ze er goed in (nog 2 lege plekken naast haar dus waarom ze zo zit te kutten weet ik niet) en bleef ze lang genoeg stil staan waardoor ik het idee kreeg dat ze klaar was met neuken met het parkeervak. Echt, de volgende keer parkeer ik wel ergens anders als ik weer zo een vrouw die niet kan parkeren tegenkom. | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 15:52 |
Wachten tot hij/zij is uitgestapt. Dan weet je zeker dat er niks meer kan gebeuren. | |
Daeron | maandag 29 oktober 2012 @ 16:07 |
Ik heb wel eens mensen meegemaakt die uitstapten, wegliepen en toen terugkwamen om de auto toch nog even wat rechter neer te zetten. ![]() | |
rival | maandag 29 oktober 2012 @ 16:11 |
fijne mensen ![]() | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 16:15 |
Beter dat dan de auto asociaal/hinderlijk neergesmeten te laten staan. | |
Marco001 | maandag 29 oktober 2012 @ 16:48 |
ppfff, het lijkt vandaag ook wel nationale langzaamrij dag: net 3 km gereden, niemand tegen gekomen die harder dan 40 reed waar je 50 mag, vmax op rotondes lijkt massaal terug te zijn gedraaid naar max 20 km/u(erg fijn als je er met 40 aan komt rijden, en je ook nog terug moet schakelen omdat je anders tegen de auto voor je aanrijd.. ) (in zijn 3 is het min. 40 km/u met de Ibi) en op de 3 rotonde's maar 1 auto tegengekomen die knipperde, maar die deet dat nog verkeerd ook(ging 3/4e, dus eerste hele tijd knipperlicht aan naar links, en pas toen hij de rotonde al afreed zette hij de knipperlicht de andere kant op; stond er dus iemand voor Jan Lul te wachten.. | |
#ANONIEM | maandag 29 oktober 2012 @ 17:37 |
In dit soort jurisprudentie gaat het juist niet om algemeenheden maar juist om deze hele specifieke situatie waarin hard op de rem getrapt werd. Jurisprudentie gaat om heel specifieke casussen en je mag dat niet generaliseren. | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 17:44 |
Dat ligt aan het soort jurisprudentie. Niet aan jurisprudentie in het algemeen. | |
#ANONIEM | maandag 29 oktober 2012 @ 17:51 |
Dat klopt, ik doel op de hier aangehaalde casus. | |
RealBizkit666 | maandag 29 oktober 2012 @ 18:19 |
Dat is in Nederland al lang niet meer het geval dat het exact identiek moet zijn. En dat generaliseren op zich tot in bepaalde mate gewoon kan hiermee. Toch zal elk geval weer opnieuw bekeken worden, maar grote kans dat rechters dit geval als leidend zullen nemen. ![]() De term jurisprudentie is hier een veel ruimere term geworden dan puur en alleen de precedentwerking. | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 18:24 |
Je moet ook kijken naar wie de uitspraak heeft gedaan en/of het arrest gewezen heeft. Soms is duidelijk uit het arrest/de uitspraak dat er zeer bijzondere omstandigheden zijn die de casus vormgeven. Soms niet. Dus in sommige gevallen is de uitspraak ook minder algemeen bruikbaar dan in andere. | |
RealBizkit666 | maandag 29 oktober 2012 @ 18:30 |
True. Maar deze is nogal redelijk algemeen. Remmen waardoor bumperklever dood blijft. Ik denk niet dat veel verschil is met remmen en zwaar lichamelijk letsel. Maar ik kan me ook zomaar vergissen natuurlijk. ![]() | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 18:32 |
Ik had de uitspraak ook niet gelezen. Maar op het eerste oogpunt uit wat jij zegt lijkt het mij ook dat er niet zo heel veel verschil is. Maar ik ben geen strafrecht specialist ![]() | |
Het_Biertje | maandag 29 oktober 2012 @ 19:52 |
bouwvakkers met een VW 8.0 TDI (genoeg PK dus)waarvoor alles en iedereen aan de kant MOET, want hij zal en moet je inhalen ookal versnel je naar 160 ![]() ![]() soms vraag ik mij wel eens af of die bazen geen gigantisch hoge brandstof kosten hebben, dat gescheur moet iemand toch betalen ![]() | |
Marco001 | maandag 29 oktober 2012 @ 20:00 |
Ach, een 2.5 TDi in een verlengde en verhoogde Crafter(3000kg, 130pk) doet bij normaal rijgedrag al 1:6. | |
#ANONIEM | maandag 29 oktober 2012 @ 20:01 |
De ging hier om cassatie en de uitspraak was helemaal niet algemeen, maar bevatte juist elementen die je niet zonder meer weg kan laten: Met name het "hard en onverhoeds remmen" kan je niet veralgemeniseren zodat "snelheid verminderen door gas los te laten" ook binnen de reikwijdte van deze jurisprudentie valt. Er moet echt sprake zijn van hard en onverhoeds remmen. Dat is essentieel voor deze uitspraak. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2012 20:02:45 ] | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 20:14 |
Je kan ook redeneren dat juist het voorwaardelijke opzet op doodslag hier essentieel is ( wat m.i. ook zo gelezen moet worden) en of je nou voorwaardelijk opzet hebt door hard en onverhoeds remmen of dat je voorwaardelijk opzet hebt door snelheid verminderen door gas los te laten maakt dan niet uit. Zolang je je bewust was van de situatie en het risico ( van het intreden van het strafbare feit) op de koop toeneemt is er sprake van voorwaardelijke opzet. Het is dan de vraag of het onder bepaalde omstandigheden snelheid verminderen door gas los te laten aan die criteria voldoet. Ik zou zeggen dat een dergelijke situatie wel denkbaar is. | |
Kentekenplaat | maandag 29 oktober 2012 @ 20:17 |
Gas loslaten kun je niet bewijzen. Tenzij je inderdaad een versnelling terug gaat. Maar als ik in de 5 mijn gas loslaat zal niemand buiten de directe omgeving dat kunnen zien. Daarbij rem je dan niet echt hard af. | |
Kentekenplaat | maandag 29 oktober 2012 @ 20:19 |
En kunnen al die kutfietsers hun licht eens aan doen? In het donker zie je ze al amper, maar in combinatie met regen, strooilicht en natte spiegels is het helemaal een drama. | |
#ANONIEM | maandag 29 oktober 2012 @ 20:52 |
Er waren vandaag weer ongekend veel onnodig linkshangers op de weg. Op een ritje van 75km heb ik 4 linkshangers naar rechts moeten seinen. | |
ZwartmetSuiker | maandag 29 oktober 2012 @ 20:54 |
Dat is nog erger als je langzaam op snelheid komt en begrenst bent op 120. Continue van die lolbroeken die 'm ervoor smijten. Ik heb vandaag echt een kutdag gehad op de weg. | |
BlackLining | dinsdag 30 oktober 2012 @ 01:45 |
Jullie geloven toch niet serieus dat het loslaten van het gas je op een straf kan komen te staan, of wel?![]() | |
Pizza_Boom | dinsdag 30 oktober 2012 @ 02:26 |
Dan heb jij een reden om af te remmen en is de bumperklever fout. Geef jij echter de bumperklever een braketest omdat hij in jouw mening kleeft en tref je de verkeerde (een met een dashboard camera bijvoorbeeld), dan kan jij wel eens alle schade moeten gaan betalen. En ja, op de meeste camera's valt prima te zien of er een klein meisje opeens de weg op liep. Bovendien, wat geeft jou het recht om zwaardere overtredingen te maken om iemand anders op zijn overtreding te wijzen? Remmen bij een klever is het bewust in gevaar brengen van de verkeersveiligheid. Iemand die te hard rijdt blokken door naar links te komen = gevaarlijk weggedrag, geen voorrang verlenen aan degene die zich al reeds op de rijstrook bevindt en onnodig links rijden. Schoolmeesteren noemen we dat ook wel. Heb jij er last van als een ander in zijn auto met 150 langs komt terwijl jij 130 rijdt? Denk het niet. Als hij/zij graag te hard wilt rijden, lekker laten gaan, zeker op de snelweg. Maar wat is dat nou? Het niet kunnen hebben dat de ander een duurdere/snellere auto rijdt dan jij? En natuurlijk, een foutje maken kan een keer. Jij kan een keer verkeerd inschatten hoe hard iemand rijdt bij een inhaalactie. Is jammer, shit happens. En als jij, bij het inrijden van een 50 zone, ondanks bumperklever de snelheid laat zakken tot 50 km/h, is dat helemaal prima. Maar als jij constant 80 rijdt in zo'n zone en wanneer er iemand aanhaakt opeens 50 gaat rijden, ben je een kinderachtige klootzak. | |
RealBizkit666 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 07:04 |
Als die ander aannemelijk kan maken dat jij zonder reden afgeremd hebt, dan wel ja. ![]() | |
Ridocar | dinsdag 30 oktober 2012 @ 07:10 |
Volgens mij quote je iemand die het over 'gas loslaten' heeft. Niet over remmen. | |
RealBizkit666 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 07:14 |
Met gas los laten rem je ook af... | |
Ridocar | dinsdag 30 oktober 2012 @ 07:16 |
Vergezocht, als je er dan achterop rijdt ben je wel zo'n bosmongool die het bezitten van een rijbewijs niet waardig is. Meneer die zijn gas loslaat kan hooguit een prent krijgen voor artikel 5, wegens te langzaam rijden, danwel stilstaan op de rijbaan. | |
Marco001 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:36 |
Pizza, ja, ik ben zo'n mongool die gewoon op de motor afremt tot de daar geldende max als iemand enorm bumperkleeft maar mij niet inhaalt terwijl daar voldoende gelegenheid voor is. Heeft, zoals ik al eerder zei, zelfs al eens geleid tot een complete stilstand op een verder doodstille weg. Mijn remmen zijn niet krachtig genoeg om 2 auto's zonder problemen af te remmen, dus als er iemand zo nodig moet bumperkleven, moet ik even voor wat extra ruimte voor me zorgen. Gister trouwens wel het toppunt van bumperkleven: Reed een Corrado achter mij, maar dusdanig dichtbij dat ik de koplampen niet eens meer zag! Zal in een winkelcentrum (30-zone) hooguit 1 meter achter me hebben gereden.. | |
jitzzzze | dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:54 |
Zulke lui heb ik regelmatig achter me. Zelfs als ik al ruim harder dan de V-max rijd ![]() | |
Kloonhommel | dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:58 |
Laat je motor eens nakijken, het is niet normaal dat hij sterk afremt als je het gas loslaat. | |
RealBizkit666 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:01 |
Dat is afhankelijk van je versnelling natuurlijk. ![]() Als ik 100 in de 2 rijd en dan het gas los laat, neem dan van mij maar aan dat ik sterk afrem. Maar goed, het begint nu echt op mierenneuken te lijken... Ik hoop voor jullie dat de bumperklever de schuldige zal zijn als het ooit tot een ongeluk mocht komen, en dat hoop ik van harte want ze zijn erg irritant. Maar helaas is recht hebben en recht krijgen iets heel anders. ![]() | |
Kloonhommel | dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:05 |
100 in zijn 2? Je hebt best een aparte auto als ie dat kan. De mijne kan geen 100 in zijn 2. Ik denk ook niet dat iemand 100 in zijn 2 rijdt. Dat moet aardig wat benzine kosten. | |
RealBizkit666 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:37 |
Koop een fatsoenlijke auto. Zowel deze als mijn vorige kunnen dat. En het ging hierbij om de theorie dat je met gas los laten wel degelijk hard kunt remmen, iets wat jij zei dat niet normaal was. Eigenlijk heb ik nu alweer teveel geschreven... | |
lipjes | dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:38 |
Zoals ik ook al in het MC Topic zei: Misschien is voor eigen rechter spelen niet goed, maar je kan er best op rekenen dat het de volgende keer wel gebeurd. Op fucking 10cm van mijn achterwiel gaan rijden, niet reageren op handgebaren dat die wat meer afstand moet houden. Mij van de weg af willen duwen op alle mogelijke manieren, vol op mij inrijden. En als ik dan naast hem sta in het rijtje voor het stoplicht, doen alsof het mijn schuld was. Gelukkig dat het stoplicht op groen stond en alles begon te rijden, want ik had niet voor mezelf ingestaan. Fucking idioot. | |
rival | dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:40 |
prutser ![]() rij eens een fatsoenlijke auto ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:52 |
En anders pak je de handrem, daar kun je ook rustig mee remmen en dan zie je geen remlichten. | |
OxygeneFRL | dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:08 |
Als iemand bij mij bumperkleeft en ik wil hem een lesje leren door even in de ankers te gaan, hij knalt bovenop mij..politie komt erbij en ik zeg: ik meende een klein kind tussen de auto's te zien dus remde instinctief...wie gaat dat nou ontkrachten? | |
jitzzzze | dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:13 |
Op de A1? Of op een N weg? ![]() | |
Actaeon | dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:21 |
Nee dan heb jij een aparte auto dat ie dat niet kan. Zat auto's waar dat gewoon kan. Care over die benzine, soms is het gewoon leuk om flink door te trekken in de toeren. | |
lipjes | dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:25 |
12.000 toeren in zijn 2 ![]() | |
Yreal | dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:36 |
Precies de reden om geen automaat te rijden
![]() ![]() | |
lipjes | dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:38 |
Bij 12.500 topt die ![]() | |
Yreal | dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:39 |
ajoh, ik kan niet eens over de 10.000 heen. 7000 bij normaal rijden is de top... | |
Actaeon | dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:40 |
Of een tiptronic automaat die je ver genoeg kan doortrekken. | |
OxygeneFRL | dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:40 |
Ja meneer er stak ineens een beest over de weg over, en remde instinctief! | |
lipjes | dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:43 |
Dat gaat bij mij niet op, ik heb geleerd, gas los en dan kijken of je nog kan uitwijken. En als het een ree betreft, gas geven! Bij een hert is het een ander verhaal ![]() Edit: Even goedom doen, een ree is kleiner als ene hert ![]() | |
RealBizkit666 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:00 |
Geen probleem met mijn DSG automaat hoor. ![]()
| |
Metalfreak | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:14 |
Die van mij haalt dat volgens mij in de 2 ook niet, en heb een 2 liter 6-cilinder met 6 versnellingen. Maar dat laatste geef ik je volledig gelijk in. Van die moraalridders die meteen over hun verbruik beginnen brrr. Dat zijn ook die mensen die met 80 invoegen op de snelweg omdat ze ooit geleerd hebben tussen de 2000 en 2500 toeren te schakelen en nooit anders doen... Als ik me aan die max. 2500 rpm regel houdt, zou ik nooit harder dan 90 kunnen rijden ![]() | |
Pizza_Boom | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:30 |
Ik vind je geen mongool, ik vind je gek dat je je laat opnaaien door een klever en daarop je rijstijl gaat aanpassen, alhoewel ik je wel heel goed snap. Doe het zelfs soms ook, vooral als in het donker iemand achter me zit met verblindende verlichting, wil ik nog wel eens het gas eraf gooien. Wegrijden kost veel geld (zeker als het een LAFje wordt), kan ik uit ervaring zeggen. En ja, klevers zijn irritant, maar ik laat me zo min mogelijk door ze opnaaien. Als jij wilt kleven, ga je gang, ik ga er niet harder van rijden. Zelfde geldt trouwens voor van die klap jostis die gas bijgeven als ze ingehaald worden... Veel succes. Meerdere gevallen bekend inmiddels die dat ook zeiden en de pech hadden dat er iemand met een dashboard camera was, waardoor de remmer kon betalen. Beter gewoon niet doen. Je moet het trouwens ook op het schadeformulier kunnen uittekenen en het is natuurlijk wel frappant dat jij dan als enige een beest zag oversteken en diverse getuigen niet. | |
OxygeneFRL | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:47 |
Hoeveel getuigen zijn er tegewoordig nog die erbij gaan staan en net zo lang wachten totdat de politie er is of helpen met het schadeformulier ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:54 |
Daar is ook jurisprudentie over. Ook zijn er mensen die rondrijden met een cameraatje achter de voorruit, dan val je direct door de mand. | |
BlackLining | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:09 |
Als jij doelbewust op de remt trapt ja. Als je het gas los laat, al is dat maar zonder reden, dan gaat er echt niks gebeuren. | |
BlackLining | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:13 |
Ligt volledig aan het type motor. Een viercilinder bijvoorbeeld zal al veel rustiger doorrollen dan een driecilinder. Je moet het voor de grap eens met een ééncilinder proberen. Nou weet ik niet of er auto's zijn met één cilinder, maar als je dat op een motor doet heeft gas loslaten hetzelfde effect als stevig remmen. Tevens 100 in zijn twee doe ik regelmatig ![]() ![]() ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door BlackLining op 30-10-2012 13:18:37 ] | |
rival | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:25 |
zal een motor zo sterk afremmen doordat het een 1 cilinder is of omdat hij zo weinig weegt? ![]() | |
BlackLining | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:50 |
Gewicht is niet bijzonder relevant in dit geval, maar nee, dat heeft daar niet mee te maken. ![]() De zuiger in de motor van een ééncilinder wordt immers tijdens zijn dode slagen niet op gang gehouden door andere cilinders die juist dan in hun arbeidsslag zitten. | |
rival | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:57 |
een zwaardere auto zal langer doorrollen dan een minder zware, dus gewicht is erg relevant in je verhaal. | |
Sweetpea8472 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:20 |
Heb ik wel eens gedaan ja. Geen tijd om op te schakelen en ik had ook geen zin om kilometers lang achter die trekker te blijven. Dus na de rotonde gas blijven geven, zo snel mogelijk er voorbij. (hij maakte wel een pokke herrie trouwens ![]() Mijn huidige auto kan het niet. Die heeft een redelijk lage max in z'n 2... Heb ik ook wel eens gedaan. Ik zag absoluut niets meer door diegene achter mij. Hij zat m'n trekhaak te zoeken (in de kofferbak want afneembaar) en zijn lampen stonden zo afgesteld dat ze in m'n beide buitenspiegels schenen. En ik zag mijn eigen koplamp schijnsel niet eens meer. Been steeds langzamer gaan rijden, tot hij bij 30km (80km weg) toch maar besloot mij in te halen (lege weg!). Als er geen mogelijkheid is om mij in te halen, raak ik alleen mijn rem aan. Soms is dat voldoende. Als dat niet is, ga ik gewoon langzamer rijden om de afstand tussen mij en m'n voorganger 4 seconden te maken (mijn 2 seconden en die 2 seconden van m'n achterligger) | |
BlackLining | dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:27 |
En de rest ga je niet op in? ![]() Het verschil is bij lange na niet zo groot als je doet voorkomen. De auto remt immers af door rolweerstand en luchtweerstand. Massa die een bepaalde beweging volgt zal zonder die invloeden dezelfde snelheid aanhouden. Rolweerstand is bij een auto (zwaarder) groter dan bij een motor, evenals de luchtweerstand (groter). Dat compenseert voor de energie die nodig is om de massa tot stilstand te brengen. Al zou je verhaal waar zijn, wat het dus niet is, dan nog is dat niet waar het over gaat. Immers, een auto met 4 of 6 cilinders remt minder zwaar op de motor dan een auto met 3 cilnders. Zo ook, mijn eigen motor met 4 cilinders loopt erg rustig uit. Motoren met 2 en met name met 1 cilinder remmen erg krachtig af op de motor. En ik heb het dan niet over rustig terugvallen in snelheid, met name de 1 cilinder blokken remmen daadwerkelijk af, zelfs te merken aan het duiken in de voorvork. Binnen dezelfde gewichtsklasse gebeurd er dus hetzelfde. | |
OxygeneFRL | dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:50 |
Dan zal diegene zichzelf ook meteen verraden dat hij aan het bumperkleven (te weinig afstand houden) was en dus schuldig. | |
Marco001 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:59 |
Een Seat Ibiza, VW Passat of Skoda Superb is dus geen fatsoenlijke auto? ![]() | |
Marco001 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:01 |
80 dan bij mij.. ![]() | |
Marco001 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:02 |
Het bekende "Eentjes-arrest" is een goed voorbeeld(en ook de reden waarom ik niet rem voor dieren.) | |
Metalfreak | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:03 |
Blijkbaar een Lexus IS200 ook al niet ![]() | |
Marco001 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:06 |
Inderdaad.. Ben volgens mij nog de E-klasse vergeten, maar durf zo niet te zeggen wanneer dat ding doorschakelde(automaat) als ik het gaspedaal helemaal intrapte. | |
Metalfreak | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:07 |
Volgens mij zat ik bij een CRX ook al met max. 90 in zijn 2 en die liep door tot 7200rpm... Was een hoogtoerig blokje en dat trok hard, maar kan mij eigenlijk geen auto herinneren die ik gereden heb die wel 100 in zijn 2 reed. | |
RealBizkit666 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:11 |
Ik irriteer me dan ook ontzettend aan mensen die al naar de 3 moeten schakelen terwijl ik nog in de 2 zit. ![]() | |
lipjes | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:17 |
Ik aan mensen die al in hun 5 rijden terwijl ik pas in de 2 zit. | |
RealBizkit666 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:20 |
Ik hoef pas bij 185 naar de 5, ik denk niet dat jouw motor dan nog in de 2 zit. ![]() Maar tegen een motor red ik het inderdaad niet nee, ook zo irritant als autorijder. ![]() | |
lipjes | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:22 |
Weet niet, eigenlijk nooit echt getest hoe hard die gaat op elke versnelling. Weet sinds afgelopen weekend wel dat die makkelijk over de 200 heen gaat ![]() | |
RealBizkit666 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:31 |
Dan kun je beter de versnellingsbak de schuld geven in plaats van die hoogtoerige motor. ![]() | |
Metalfreak | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:50 |
Niks mis met die versnellingsbak, die zorgde er wel voor dat de 230 goed haalbaar was. | |
jitzzzze | dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:22 |
Dan nog altijd mede schuldig, zo niet onschuldig daar jij onnodig hard gaat remmen. Gelijk hebben is niet automatisch gelijk krijgen, dat zou jij moeten weten. | |
2cv | dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:36 |
*knip* Verkeerde topic. [ Bericht 85% gewijzigd door 2cv op 30-10-2012 17:53:56 ] | |
gebrokenglas | dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:44 |
Vanavond eentje die met stadslichten reed. Dat snap ik dan niet. Je ziet toch dat het wel erg donker is, zo vlak voor je auto? Heb zelf snel even geprobeerd hoe dat is, maar rijden met alleen stadslichten moet je zelf echt wel opvallen. Je kunt amper de koers houden zonder licht. Maar goed. En weer die fietser zonder verlichting... 't is dat je een soort van schim ziet bewegen dat je denkt van ai dat moet een fietser zijn, even ruimte maken.... maar het is toch zo gevaarlijk.... | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:45 |
half nederland is lantaarnpaal. je kunt prima rijden zonder licht als het zou moeten. | |
Kloonhommel | dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:49 |
Ik zie de laatste tijd ook steeds meer en meer autos met slechts 1 koplamp, of 2 remlichten (midden en links OF rechts, gelukkig voor hun krijgen ze geen bekeuring hiervoor omdat 2 het minimum is). Vandaag zag ik zelfs 2 dimlichten oplichten achterin totdat ie gaat remmen, dan ging er links en in midden felle rode lampen branden maar rechts viel de dimlicht uit en zodra ie ophoudt met remmen ging de dimlicht links en rechts weer aan??? Heb nog eens zitten te kijken en ja hoor, ik verbeelde het me niet. | |
jitzzzze | dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:52 |
Totdat je dagelijks 160km rijd op onverlichte wegen ![]() | |
Kloonhommel | dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:52 |
Nu overdrijf je, of je woont in een plaats waar echt veel lantaarnpalen staan. Hierzo de weg naar Alphen a/d Rijn is er een flink stuk snelweg zonder lantaarnpalen. Hoe dan ook, mij zou het wel opvallen als mijn verlichting niet aanstaat. Dus ik snap de vraagsteller wel met wat ie bedoelt. | |
Kentekenplaat | dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:53 |
Ik schakel ook vroeg en let ook op mijn verbruik. Maar ik rijd niet als een bejaarde op zondag. Zuinig rijden is prima, maar het moet niet gevaarlijk worden. | |
Kentekenplaat | dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:55 |
Ik wel. ![]() ![]() | |
Kentekenplaat | dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:58 |
Van beide kwam ik ook een hoop tegen. Vooral die fietsers in Groningen hebben het idee dat ze niet dood te krijgen zijn. Waarom vinden mensen het zo moeilijk in te schatten hoeveel ruimte er nog voor hen is? Vandaag ook weer van die klapjosti's die de kruising blokkeerden omdat het verkeer stil stond. Ik heb geleerd om kruisingen vrij te houden. | |
Marco001 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:13 |
Maar kentekenplaat, de fietsers in Groningen zijn sowieso levensmoe.. | |
Actaeon | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:14 |
Volgens mij niet alleen in Groningen hoor... | |
Metalfreak | dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:07 |
Ja, een 4-traps automaat is natuurlijk niet te vergelijken met een 5 of 6 bak handgeschakeld. | |
TeringHenkie | woensdag 31 oktober 2012 @ 00:43 |
Heel irritant zijn mensen die niet in kunnen schatten wanneer ze een kruising op kunnen draaien. 2 koplampen in de verte en ze durven hun auto niet op de weg te gooien. Terwijl er tijd genoeg is. Zo sta je soms voor rotondes ook een minuut te wachten omdat een of andere bejaarden 2 afslagen verder een auto aan ziet komen. ![]() | |
AdoraBelle | woensdag 31 oktober 2012 @ 02:18 |
Als er voor 3 auto's genoeg ruimte is om de rotonde op te rijden en ze blijven staan, dan gebruik ik gewoon m'n toeter hoor. Oh ik rem trouwens gewoon voor dieren. Zolang er niemand achter me rijdt tenminste. | |
Sweetpea8472 | woensdag 31 oktober 2012 @ 08:17 |
Ik ben 1 keer weg gereden in het donker zonder dat ik het door had dat mijn verlichting niet aan stond. Dat was in de stad. Op het moment dat ik een donker stukje zat (wat gelukkig niet al te ver van m'n vertrek punt was en nog steeds erg rustig) viel het me pas op. Maar toen ik laatst in Amsterdam reed, kon ik absoluut niet zien dat ik mijn koplampen aan had (alleen door het lampje op m'n dash). Zo vreselijk veel licht zit daar. | |
#ANONIEM | woensdag 31 oktober 2012 @ 08:21 |
Instinctief nog wel allemaal, nou dan wordt jouw rijbewijs echt wel ingenomen als je instinct zo de overhand heeft bij jou. ![]() | |
OxygeneFRL | woensdag 31 oktober 2012 @ 08:47 |
Jouw eerste reactie als je iets ziet oversteken vlak voor je auto is bij jou gasgeven? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 31 oktober 2012 @ 08:50 |
Reflex is net zo goed een totaal verkeerde benaming. ![]() | |
OxygeneFRL | woensdag 31 oktober 2012 @ 08:53 |
Ga je ook verklaren waarom en een beter alternatief geven of ga je alleen schoppen tegen mensen ![]() | |
lipjes | woensdag 31 oktober 2012 @ 08:55 |
We kwamen er gisteravond 1 tegen die helemaal zonder verlichting reed..... Tevens werd er volgens mij vandaag naar mij geseind dat 1 van mijn koplampen kapot is. Misschien toch eens zo een duo-koplamp erin zetten. Heb nu dat links dimlicht is, rechts groot licht en middenin erboven stadslicht. | |
Kloonhommel | woensdag 31 oktober 2012 @ 11:16 |
Je denkt na voor je gaat remmen? Nou dan wordt jouw rijbewijs echt wel ingenomen als je niks automatisch kan doen en bij elke handeling moet nadenken wat te doen. Wil je aub opzouten met dit soort opmerkingen? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 31 oktober 2012 @ 11:17 |
Weet je wel wat een reflex is? ![]() Wil je aub opzouten met dit soort opmerkingen? ![]() | |
Kloonhommel | woensdag 31 oktober 2012 @ 11:29 |
Ja, dat weet ik. Wat een rare vraag. Wat wil je met deze vraag bereiken? Weet je het misschien zelf niet? En natuurlijk praat je me na, iets originelers had ik ook niet verwacht. Ga aub een ander topic fucken of zo ![]() | |
Metalfreak | woensdag 31 oktober 2012 @ 12:23 |
Het valt je niet op dat je dahsboardverlichting niet brandt ![]() | |
JDude | woensdag 31 oktober 2012 @ 12:32 |
In mijn auto brandt de dashboardverlichting altijd, ongeacht wat de koplampen doen. | |
Sweetpea8472 | woensdag 31 oktober 2012 @ 12:36 |
Electronische dash... Geen wijzerplaten ![]() | |
gebrokenglas | woensdag 31 oktober 2012 @ 18:17 |
Het zal beter gaan als het verplicht wordt permanent verlichting te voeren. Dan wordt het een soort van automatisme. | |
Actaeon | woensdag 31 oktober 2012 @ 19:07 |
Waarom? Ik vind het persoonlijk ook niet nodig om overdag gewoon verlichting te voeren. | |
Marco001 | woensdag 31 oktober 2012 @ 19:21 |
Inderdaad. ![]() Actaeon, het is in sommige EU-landen sowieso al verplicht om overdag mistlicht te voeren, en ik kan me daar wel goed in vinden. Je bent dan namelijk een stuk zichtbaarder. | |
JDude | woensdag 31 oktober 2012 @ 19:21 |
Dimlicht bedoel je? Ik laat het afhangen van de situatie. Op een bewolkte dag op een enkelbaans autoweg gaan de lampen sowieso aan, maar op een zonovergoten snelweg voegt het weinig toe. | |
Actaeon | woensdag 31 oktober 2012 @ 19:23 |
Ik weet dat het verplicht is. Voel er alleen niet zoveel voor om het hier ook verplicht te maken. | |
Marco001 | woensdag 31 oktober 2012 @ 19:35 |
ahja, tuurlijk.. ![]() | |
Kentekenplaat | woensdag 31 oktober 2012 @ 20:22 |
Het was een 3-traps. ![]() | |
Kentekenplaat | woensdag 31 oktober 2012 @ 20:24 |
WTF? Als er iets de weg op rent, trap ik gelijk op de rem. Volgens mij doet iedereen dat. | |
Kentekenplaat | woensdag 31 oktober 2012 @ 20:25 |
Het is bij mij allang automatisme, ik heb altijd mijn licht aan. | |
#ANONIEM | woensdag 31 oktober 2012 @ 20:29 |
Maar dat is geen instinct/reflex ook al is het een automatisme. | |
Kentekenplaat | woensdag 31 oktober 2012 @ 21:24 |
Volgens mij wel. Als er een vogel op mijn auto afvliegt duik ik ook automatisch naar beneden. ![]() | |
no1uknow | woensdag 31 oktober 2012 @ 21:28 |
Waarom rijden er zoveel mensen met niet werkende knipperlichten? | |
Ferdo | donderdag 1 november 2012 @ 00:04 |
Omdat ze denken ebola of de vinkentering te krijgen als ze te vaak aan de bijbehorende hendel zitten. Denk ik. | |
RBWO | donderdag 1 november 2012 @ 01:09 |
Wat een discussie over dat bumperkleven. ![]() Wanneer iemand zo dicht achter mij zit dat ik zijn koplampen helemaal niet meer kan zien tik ik ook heel zachtjes mijn rem even aan (alleen voor het licht). Mocht er iets gebeuren waardoor ik vol in de rem moet, heb ik namelijk niet graag zo'n bumperklevende josti achter me. Toegegeven. Het gebeurt haast niet.. Rij zelf ook stelselmatig iets te hard dus heeft kleven geen zin. | |
Turbomuis | donderdag 1 november 2012 @ 09:10 |
Even my two cents dan over dat bumperkleven; iemand gaf me ooit de tip om dan niet je rem aan te tikken, want in principe strafbaar, maar om dan je ruitensproeier te gebruiken. Dat is over het algemeen ook al voldoende hint zeg maar ![]() | |
Kloonhommel | donderdag 1 november 2012 @ 09:11 |
Eerst was het instinctief, vervolgens een reflex, nu is het een automatisme. Hoe kwam ik er in godsnaam bij dat je een vrouw bent, als je zo vaak van mening veranderd en niet eens wil/kan remmen zonder erbij na te denken als je dreigt te botsen met iets wat voor je auto opduikt? Of je bent gay, dat zou ook kunnen. In ieder geval kijk ik reikhalzend uit naar je volgend woordkeuze. | |
Kloonhommel | donderdag 1 november 2012 @ 09:12 |
Dat is een goede tip, helaas heeft niet elke auto een achterruitsproeier. De mijne iig wel. | |
jitzzzze | donderdag 1 november 2012 @ 09:15 |
Het gaat juist om je voorruit sproeiers ![]() | |
Turbomuis | donderdag 1 november 2012 @ 09:20 |
Psies. Met een beetje vaart komt een groot deel water achter je auto terecht. Daarom kijk ik ook altijd of er geen motorrijder achter me zit als ik de ruitensproeier wil gebruiken ![]() | |
lipjes | donderdag 1 november 2012 @ 09:23 |
Die heb ik heul niet op de motor ![]() en dat het strafbaar is zal mij aan mijn reet roesten. Als hij vol in de ankers gaat omdat ik mijn rem aantik en daarachter klapt iemand achterop. En ik krijg daarvoor een boete, betaal ik hem graag! | |
#ANONIEM | donderdag 1 november 2012 @ 09:24 |
Helemaal niet, ik heb dat helemaal niet gezegd sukkel ![]() Ik zeg dat het niet instinctief en een reflex is, want dat zijn heel andere dingen. Dat heb ik gezegd en daar ben ik geen enkele keer vanaf geweken. | |
jitzzzze | donderdag 1 november 2012 @ 09:31 |
Naast een boete zou je theoretisch ook aansprakelijk gesteld kunnen worden voor de geleden schade. Of je verzekering zoiets dekt durf ik niet te zeggen. LET OP: dit is puur theoretisch! Voordat alle mierenneukers weer door het dak gaan ![]() | |
lipjes | donderdag 1 november 2012 @ 09:32 |
Zelfs die betaal ik dan graag als ik daarmee heb voorkomen dat een automobilist over mij heenrijd als motorrijder. | |
jitzzzze | donderdag 1 november 2012 @ 09:33 |
Jouw portemonnee, jouw feestje ![]() | |
lipjes | donderdag 1 november 2012 @ 09:37 |
Ben ik ook, schat ook de risico's in als ik een bumperklever achter me heb - Wat is de kans dat hij vol in de remmen gaat - Wat is de kans dat hij niet op tijd reageert - Hoe groot is de kans dat ze voor me afremmen. - Hoe groot is de kans dat ze voor me vol in de ankers gaan - Hoe snel reageert mijn klever. Afgehangen daarvan, zwaai ik met het handje voor afstand, maak ik een slinger om hem te laten merken hoe dicht hij op mij zit, neem ik extra afstand van mijn voorganger om daarna volgas weg te schieten, of tik ik mijn rem aan. Weeg alles goed af, en ben mij bewust van de risico's. | |
Sweetpea8472 | donderdag 1 november 2012 @ 09:51 |
Je bent nog 1 vergeten... Jij tikt je rem aan. Degene achter je schikt en schiet in de ankers. Als degene daar achter ook zit te plakken, tja, dan heb je een kans op kop-staart achter je. Maar als ik zie dat de auto voor mij zit te plakken op zijn voorganger, neem ik wat extra afstand... Deze mensen zijn niet te voorspellen... | |
lipjes | donderdag 1 november 2012 @ 10:05 |
Dat had ik daarvoor al gezegd. Maar dat valt ook onder punt 1. | |
OxygeneFRL | donderdag 1 november 2012 @ 10:11 |
Ik doe altijd een combinatie van die twee ![]() | |
Sweetpea8472 | donderdag 1 november 2012 @ 10:24 |
Waarom je sproeiers? Als er iemand voor me rijdt die zijn sproeiers zo heeft staan dat alles over het dak vliegt, denk ik altijd: scheelt mij weer vloeistof... | |
jitzzzze | donderdag 1 november 2012 @ 10:26 |
Dat gaat vanzelf als je harder rijdt dan 70/80. Iets met luchtstromingen over je auto ![]() | |
Turbomuis | donderdag 1 november 2012 @ 10:31 |
Doordat je onverwacht water op je voorruit krijgt schijn je onbewust gas terug te nemen. Toch een soort schrikeffect ofzo. Ik heb het nog nooit geprobeert (ik heb alleen bumperklevers in een 30-zones, en daar werkt het niet), maar het schijnt wel te werken. | |
lipjes | donderdag 1 november 2012 @ 10:36 |
Tevens, ook een pluspuntje. Viel me vandaag en gisteren op dat veel auto's veel meer ruimte maken voor motoren, sommige gaan helemaal tegen de andere kant van de weghelft aanrjiden, niks anders dan lof daarvoor ![]() Ook bij stoplichten houden ze steeds vaker ruimte zodat ik er tussendoor kan ![]() | |
dester_martijn | donderdag 1 november 2012 @ 10:36 |
Daar zie ik ook het nut nu niet zo van in. Maar wat zul jij blij zijn met xenon dan ( en bijbehorende spoeiers ![]() | |
OxygeneFRL | donderdag 1 november 2012 @ 10:47 |
Als jij je spoeiers aan doet gaat er altijd door de wind wel een gedeelte over je auto heen en komt op het vooruit van de bumperklever. Omdat zijn raam vol zit met druppels en ik daarna mijn rem indruk, licht zijn hij voorraam rood op en zal hij afremmen. Dat hij daarna in botsing komt met iemand daarachter boeit me niet, moeten ze maar afstand bewaren. | |
Sweetpea8472 | donderdag 1 november 2012 @ 10:54 |
Dat hangt van je sproeiers af... En daarnaast, het is dus geen tip voor mij, aangezien ik maar zeer zelden op de snelweg kom en eigenlijk alleen op buiten wegen rijd... En daar komen mijn sproeiers tot ongeveer halverwege mijn raam... Ik zou het ook niet weten, ik kleef nooit... | |
dester_martijn | donderdag 1 november 2012 @ 10:57 |
Oke nu dekt de TT wel z'n inhoud gezien de voorlaatste reactie ![]() | |
jitzzzze | donderdag 1 november 2012 @ 10:59 |
Nee, want mijn sproeiers zijn goed afgesteld. Op de snelweg blaas ik een boel vloeistof over de auto heen, bij lagere snelheden niets tot weinig. Maar aangezien je niet op de snelweg rijdt, zal je het nooit meemaken. | |
RealBizkit666 | donderdag 1 november 2012 @ 11:27 |
En als diegene wat het ongeluk hebben gekregen kunnen bewijzen dat hij dat met opzet deed, is hij nog de sjaak ook. ![]() Die andere kunnen dan eventueel een boete krijgen voor bumperkleven, hij (of zijn verzekering) mag alle schade aan de voertuigen gaan betalen. En als er gewonden of dode zijn gevallen kan er zelfs nog ergere dingen gebeuren. Dat is net waar de hele discussie over ging, maar hij nog steeds niet begrijpt blijkbaar. Zodra er bewijs is, dat hij de veroorzaker is, heeft hij een groot probleem. En die kans is nogal groot als er meerdere voertuigen bij betrokken zijn. | |
OxygeneFRL | donderdag 1 november 2012 @ 11:49 |
Het is net als met achteruitrijden, de bumperklever staat altijd in het ongelijk. | |
RealBizkit666 | donderdag 1 november 2012 @ 11:54 |
Omdat je zo ongelovelijk achterlijk bent blijkbaar: http://zoeken.rechtspraak(...)6&vrije_tekst=AM2526 | |
dester_martijn | donderdag 1 november 2012 @ 11:56 |
Joh, laat hem gaan. Of hij zit de boel ongelooflijk te trollen of hij is inderdaad achterlijk. | |
OxygeneFRL | donderdag 1 november 2012 @ 11:57 |
Ja maar deze oekel heeft verklaard met opzet te hebben geremd. Ik rem alleen voor dieren. | |
RealBizkit666 | donderdag 1 november 2012 @ 11:58 |
Oh, maar je zei net nog dat de bumperklever altijd schuldig was. ![]() | |
OxygeneFRL | donderdag 1 november 2012 @ 12:47 |
Ja als je zegt dat je niet opzettelijk heb geremd om een ander te kloten wel. | |
RealBizkit666 | donderdag 1 november 2012 @ 13:01 |
Bewijslast hoeven niet alleen uitspraken te zijn natuurlijk. Hoe simpel ben je eigenlijk? ![]() Verder ga ik er echt niet meer op in. Het is nu goed geweest... | |
OxygeneFRL | donderdag 1 november 2012 @ 13:02 |
Niet zo simpel als iemand die zijn auto/type/cilinderinhoud/kw en pk in zijn naamonderschrift zet ![]() | |
jitzzzze | donderdag 1 november 2012 @ 13:23 |
En ook dat kan je schuldig maken -> zie eendjesarrest. | |
Metalfreak | donderdag 1 november 2012 @ 16:00 |
Omdat dat een optie is op premium Duitse auto's en die blijkbaar erg duur is... ![]() | |
Sweetpea8472 | donderdag 1 november 2012 @ 16:10 |
Niet alleen Duitse auto's hoor. Zat er vanmorgen ook zo een voor ons. Gewoon zonder knipperlicht van de rechter naar de linkerbaan (rechterbaan was practisch leeg) omdat hij een heel stuk verderop (na een stijle scherpe bocht die hij niet met max snelheid nam) naar links moest. Ook zonder knipperlicht... En dat was een Skoda! | |
Pizza_Boom | donderdag 1 november 2012 @ 16:22 |
Gewoon een VW dus. | |
jitzzzze | donderdag 1 november 2012 @ 17:18 |
Ook een Duitse wagen dus ![]() | |
Marco001 | donderdag 1 november 2012 @ 17:47 |
Achj, zag het vandaag gebeuren bij een Renault Kangoo, een Swift en een Volvo.. | |
muhahaha | donderdag 1 november 2012 @ 19:13 |
Ik knipper ook niet altijd. Als er geen hond om me heen zit en ik ga een truck inhalen bv ![]() | |
Bootje84 | donderdag 1 november 2012 @ 21:53 |
Vanochtend om half 11 reed ik op de A13 richting Delft. Spitsstrook open, heel de mikmak. Vermoedelijk veroorzaakte de regen een spontaan verlies van kunde.. spitsstrook praktisch leeg, heel treintje linksplakkers..... Heel het zwikkie maar rechts ingehaald.... ![]() | |
Descendent | donderdag 1 november 2012 @ 22:19 |
Regen en autorijden gaat bij veel mensen inderdaad niet goed samen. Dat zenuwachtige gedoe op de weg irriteert me dan altijd zo. Rem gas, rem, gas, rem, gas etc etc. Ipv dat ze een beetje afstand houden en t gas gewoon kunnen loslaten.... ![]() | |
NoBody122 | donderdag 1 november 2012 @ 22:46 |
Dit. Regen staat praktisch garant voor minstens 1,5 keer zoveel file ![]() Tevens:
| |
#ANONIEM | vrijdag 2 november 2012 @ 01:30 |
Vandaag weer zo'n kansloos figuur die met 90km/u links op een 120km/u ging rijden terwijl er rechts zat ruimte was. Zelfs na seinen nog stug links blijven hangen, dan maar rechts erlangs. | |
OxygeneFRL | vrijdag 2 november 2012 @ 07:51 |
Ja daar ben ik ook heel makkelijk in hoor. Of mensen die met 110 een vrachtwagen inhalen op de snelweg. Had vanmorgen weer zo'n bestelbusje achter me terwijl ik op een 100km/h weg een vrachtwagen inhaalde met 110. Even de remmen getest. | |
#ANONIEM | vrijdag 2 november 2012 @ 08:09 |
Hoe test jij je remmen in zo een situatie? | |
OxygeneFRL | vrijdag 2 november 2012 @ 08:09 |
Nou de situatie maakt niet uit, maar als jij je remmen test wat zou jij doen dan? Pedaal indrukken? Je garage bellen wat de laatste status was van de remmen? Denk es na vent... | |
Marco001 | vrijdag 2 november 2012 @ 08:15 |
Remmen testen is bij mij altijd even vol in de ABS remmen... | |
OxygeneFRL | vrijdag 2 november 2012 @ 08:23 |
Stoer om even te melden dat je ABS hebt... O nee remmen testen kan ook even aantikken..voelen of de auto vertraagd en weer verder. | |
jitzzzze | vrijdag 2 november 2012 @ 08:30 |
ja hoor, jij wel ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 2 november 2012 @ 08:34 |
Misschien moet je zelf even nadenken. Remmen testen is bij mij wat anders dan remlicht testen. Remmen testen betekent voor mij dat je je rempedaal goed dirp intrapt. En dat doen om iemand een lesje te leren is oliedom en levensgevaarlijk. Bij dat soort acties zijn al eens doden gevallen (zie ook de recent aangehaalde zaak in dit topic). | |
OxygeneFRL | vrijdag 2 november 2012 @ 08:34 |
Dat is dan je eigen intepretatie van remmen testen. Bij mij is dat anders. Dat kan toch? Niet iedereen is hetzelfde als jou (gelukkig). | |
#ANONIEM | vrijdag 2 november 2012 @ 08:50 |
Dan weer je nu waarom ik het vroeg. Ik hoop dat je in het verkeer niet zo snel gepikeerd bent als in dit topic. | |
OxygeneFRL | vrijdag 2 november 2012 @ 08:52 |
Ik vind dit gepikeerder overkomen dan mijn posts hoor. Ik verdedig gewoon mijn standpunt. | |
lipjes | vrijdag 2 november 2012 @ 09:26 |
Bitchfight ![]() Nee, gisteren ook weer lekker met de motor op weg naar huis, was niet te druk. kom op een stoplicht aanrijden wat op groen staat, met link van mij 2 rijbanen voor linksaf. Zag in mijn ooghoek dat de auto's op de directe baan naast bij afremde, toen ging bij mij al het vingertje naar de claxon. En ja hoor, kwam er 1tje die hem nog even snel voor mij wilde gooien, beetje bijremmen, stukkie uitwijken naar rechts en claxon erop. Rijd dan gewoon even 500 meter om ofzo..... En vandaag, prachtig weer afgezien van de wind. Heerlijk zonnetje, licht bewolkt, heerlijk gewoon. Rijd er een auto voor me met alle ruitenwissers vol aan.... Die zonnestralen kan je er niet afvegen hoor..... | |
gebrokenglas | vrijdag 2 november 2012 @ 09:30 |
Veel grootlicht-rijders gisteravond, en eentje die GEEN verlichting voerde (7 uur 's avonds), en ook niet reageerde op lichtsignalen.... En knetterdruk. Heb er drie kwartier over gedaan om de stad uit te komen. Normaal is dat 5 minuten werk. Wat dat nu ineens was.... | |
OxygeneFRL | vrijdag 2 november 2012 @ 09:31 |
Het regende he, dus dan worden mensen ineens bang. | |
ioko | vrijdag 2 november 2012 @ 10:57 |
Was erg druk op de weg gisteren idd. Een echte herfst donderdag. | |
NoBody122 | vrijdag 2 november 2012 @ 13:06 |
Donderdagen zijn over het algemeen anders dan andere dagen, qua verkeer. Drukker, meestal... | |
Pizza_Boom | vrijdag 2 november 2012 @ 15:10 |
Mag hopen dat je er een keer een achterop hebt zitten die een dashboardcamera heeft... | |
OxygeneFRL | vrijdag 2 november 2012 @ 15:13 |
Er stak iets over meneer de politieagent | |
lipjes | vrijdag 2 november 2012 @ 15:14 |
En ook dat zie je dan op de camera. | |
OxygeneFRL | vrijdag 2 november 2012 @ 15:15 |
Als een auto zo dicht achter mij zit, zie je dat echt niet..dan zie je alleen mijn achterraam..dan zie je de weg voor mij echt niet ![]() | |
Pizza_Boom | vrijdag 2 november 2012 @ 15:16 |
Mag je dat mooi exact op het schadeformulier tekenen. Nogmaals, je denkt er veel te makkelijk over, ik heb er de afgelopen tijd een paar gezien die ook zoiets hadden (zowel als remmer als achterop komende) en het resultaat was hetzelfde, dus nogmaals voor jou, nu in hoofdletters zodat je het misschien wel leest: JE VERLIEST HET ALS REMMER EN BENT, BIJ DASHCAMS, KLOS. En waarom? Omdat degene met camera pas aan het einde vermeldt dat er een camera aan boord is. | |
lipjes | vrijdag 2 november 2012 @ 15:16 |
Mijn simpele 100 euro camera voor op de helm filmt zelfs een gedeelte van mijn helm. Zelfs al steekt die er bijna helemaal voor uit, zoiets heet groothoeklens. Geloof me, dat zie je wel | |
Pizza_Boom | vrijdag 2 november 2012 @ 15:17 |
Nee, want de meeste dashcams zijn groothoek cams en met 100 km/h heb je met 10 meter voldoende ruimte, maar niet om te remmen. Als je me niet gelooft, ga het lekker proberen. Ik ken de beelden en ik ken de resultaten. Be my guest, schades variërend van ¤1000,00 tot ¤9000,00 voor conto van de remmer. Daarbij, als je pech hebt, krijg je op basis van beeld nog een EMG o.i.d. aan je broek. | |
jitzzzze | vrijdag 2 november 2012 @ 15:18 |
jazeker wel. Je vergeet dat die camera's een kijkhoek hebben van 120graden of meer. | |
gebrokenglas | vrijdag 2 november 2012 @ 15:21 |
Op YouTube kun je onder de keywords dashcam insurance scam fraud een paar mooie voorbeelden zien. Ook van die overstekende voetgangers die zich op de motorkap proberen te werpen en zich daarna dramatisch op straat laten vallen... ![]() | |
OxygeneFRL | vrijdag 2 november 2012 @ 15:25 |
Ja maar dat is totaal wat anders dan een auto die remt...de aanleiding is vaak niet zichtbaar. Maar goed we verschillen gewoon van mening. | |
Pizza_Boom | vrijdag 2 november 2012 @ 15:36 |
Wens je heel veel succes. Gooi hem lekker in de remmen bij iemand die een dashcam heeft... Zie verder het eendjesarrest. Verder kan je hem er beter vol overheen douwen dan gaan remmen en/of uitwijken... | |
OxygeneFRL | vrijdag 2 november 2012 @ 15:37 |
Ja jullie hebben het steeds over vol in de ankers..ik heb het alleen over me remlichten laten branden. | |
BlackLining | vrijdag 2 november 2012 @ 15:51 |
"Sorry mate, I didn't see you" ![]() 'Nuff said. | |
Garbageman | zaterdag 3 november 2012 @ 04:09 |
Ik werk in een ziekenhuis, en ik kan in de parkeergarage parkeren als ik een late of een nachtdienst heb. Opvallend is dan het gedrag van mijn (vaak vrouwelijke) medeparkeerders. Geen licht aan als ze in het donker uit de parkeergarage komen. (en je dom aankijken als je er iets van zegt) dan wordt er buiten ook nog heel veel geseind, maar strak voor je uit blijven kijken natuurlijk. Met de twingo/C1/107/picanto enz. twee plaatsen bezetten. (Mijn Xantia past op één plek) Met de dikke jas aan, sjaal om in de "neus op het stuur houding" naar huis rijden. (mijn auto heeft een kachel). Plankgas tegen de rijrichting op de linkerbaan naar dat ene mooie plekje scheuren. Plankgas met 70 door de stad scheuren want "ik wil naar huis". (eerst 50 op het ziekenhuisterrein natuurlijk want dat is "stapvoets") Gelukkig is het ziekenhuis dichtbij... ![]() | |
spoorrails | zaterdag 3 november 2012 @ 12:15 |
Ook dat is een strafrechtelijke vervolging als daardoor ongeluk ontstaat. | |
#ANONIEM | zaterdag 3 november 2012 @ 12:20 |
Klets niet. Je had het over je remmen testen, niet over je remlichten testen.
[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2012 12:22:00 ] | |
Descendent | zaterdag 3 november 2012 @ 15:23 |
De opmerking 'bij wijze van spreken' is voor sommige autistisch aangelegden maar wat moeilijk hé.... ![]() (iedereen weet dat je zeker op een forum niet alles letterlijk moet nemen wat mensen zeggen. | |
#ANONIEM | zaterdag 3 november 2012 @ 16:07 |
Kant, wal. Varken, tang. | |
jitzzzze | zaterdag 3 november 2012 @ 16:42 |
Wat een hoop zondagsrijders op de weg, onvoorstelbaar. Met 80 op de middelste baan blijven rijden, zonder te kijken gewoon van baan wisselen, slingeren, bumperkleven, geen verlichting aan in de stromende regen, bellen/smsen, klootviolen met een navigatie die ook nog eens midden voor je neus hangt, op ongeveer 10cm afstand van je stuur zitten met de handjes op 10 voor 2, het zijn slechts een aantal dingetjes die ik net in een uurtje heb meegemaakt ![]() En dan is het nog maar zaterdag, morgen weer de weg op. Ik hou mijn hart vast ![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 3 november 2012 @ 17:41 |
En dan die navigatie aan op de snelweg, terwijl er een prima bewegwijzering is hier in nederland. Inderdaad, dat ding gewoon in het midden van het raam hangen, in het zicht, en dan vooral niet de nachtstand gebruiken zodat 's avonds de auto als een laboratorium zo fel verlicht is. | |
spoorrails | zondag 4 november 2012 @ 11:40 |
wat moet men dan? navigatie instellen als ze er bijna zijn? verder kunnen veel navigatie systemen andere routes aangeven omdat die sneller, korter zijn of juist langer, maar toch sneller vanwege files op andere wegen. Andere punt inderdaad, ik heb hem links onder hangen, kijk je met gemak overheen en belemmerd dus niet het zicht ![]() | |
John.Cevarez | zondag 4 november 2012 @ 11:42 |
Ging afgelopen week naar de Jaarbeurs Utrecht. Moest P1 hebben en toen ik kwam aanrijden zag ik dat het verkeerslicht voor rechts afslaan op groen stond. Ik geef gas bij omdat ik het idee had het groene licht te redden. Vervolgens nader ik mijn voorligger die ook rechts af slaat en gaat opeens op de rem. Ik reed op dat moment al iets van 80 en remde mee. Terwijl ik mijn rem intrapte, besefte ik dat ik alsnog mijn voorligger snel benaderde. Wat bleek, deze automobilist trapte vol op haar rem, om een voetganger die voor het rode licht stond, voorrang te geven om over te steken ![]() Gelukkig kwam ik nog op tijd tot stilstand. Vervolgens rijd ze richting slagbomen om te parkeren, maar in in plaats van door te rijden trapt ze wederom vol op de rem. Vervolgens gaat het raampje naar beneden en gebaard ze naar een passerende voetganger. Schijnbaar om te vragen waar de ingang was, omdat de beste voetganger naar de slagbomen wees ![]() Vlak daarvoor op de snelweg ook 3 baans, waar een vrouw in een C2 links aan het kleven was, ik op de middelste baan reed en de vrachtwagens en andere 'trage wagens' rechts. Ik reed 110, en het leek erop dat ik de vrouw ging passeren. Ik hield in, omdat ik vaker nare ervaringen heb gehad om mensen rechts voorbij te gaan. Dit ging 10 minuten zo door, en ze was het verkeer onwijs aan het ophouden. Ik besloot vol gas te geven om er toch maar rechts langs te gaan. En ja hoor, net toen ik haar wilde passeren ging die knipper aan en gooide ze de auto naar rechts, Het scheelde maar een haartje ![]() Ik weet niet hoe het komt, maar ik tref ALTIJD vrouwen die er een totale choas van creeren. Doe mij maar die verkeershufters in de vorm van mannen in dikke Audi's of BMW's. Asociaal, hebben schijt aan alles, maar zijn wel voorspelbaar en kunnen over het algemeen goed rijden. [ Bericht 2% gewijzigd door John.Cevarez op 04-11-2012 11:50:30 ] | |
jitzzzze | zondag 4 november 2012 @ 12:42 |
Je trekt ze aan ![]() ![]() | |
Descendent | zondag 4 november 2012 @ 13:10 |
Er zijn er nog meer dan genoeg over voor je denk ik... ![]() Maar vrouwen in kleine autootjes zijn inderdaad best vaak onvoorspelbaar op de weg. Polen in een Fiat Cinquecento ook trouwens als ze nog ff een dieprood verkeerslicht denken mee te kunnen pakken, waardoor er 4 banen voor hen in de rem moeten..... ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 4 november 2012 @ 13:34 |
Je treft vanzelf een keer de verkeerde met dat soort acties. | |
John.Cevarez | zondag 4 november 2012 @ 13:34 |
Great... Mijn chickmagnet werkt dus alleen op brokkenpiloten.. Fuck my life ![]() Niet zo zeer een irritatie op de weg deze keer, maar een andere ergernis. Ik wilde net wegrijden, en hoorde een vreemd geluid van linksvoor. Ik direct uitgestapt, blijkt mijn linker voorwiel wat zachter te zijn dan normaal. En het geluid was afkomstig van mijn velg, welke ook al lauw was. Ik in de stress dat ik misschien ergens overheen ben gereden, naar de benzinepomp om dat ding op te pompen, en later nog eens te kijken of mijn band daarna leegloopt. Enigzins geirriteerd loop ik de shop in, en koop een pak peuken met de vraag of ik losse euro's kan bijpinnen. Ja hoor, maar waarom? was het antwoord. Ik zei hierop, dat ik mijn band moest oppompen. Zegt ZIJ lachend; Dat kan je toch met je mond doen? Lippen er omheen en blazen maar? ![]() "Als ik dat kon, had ik het wel gedaan" ![]() Waarom tergen mensen mij altijd als ik geirriteerd ben ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door John.Cevarez op 04-11-2012 13:45:26 ] | |
gebrokenglas | zondag 4 november 2012 @ 14:22 |
Ik kan de link tussen het bijpinnen en banden oppompen even niet leggen. ![]() O wacht, ik snap, 50ct voor de luchtpomp... ![]() | |
John.Cevarez | zondag 4 november 2012 @ 15:19 |
Correct ![]() Aangezien ik maar 1 band hoefde te vullen, wat in 10 seconden was gebeurd, had ik 'tijd over'. Gelukkig stond er een turk achter mij die ook zijn banden moest vullen met lucht. Snel die slang aan hem gegeven en hij kon op mijn kosten zijn banden vullen. Hij was er erg blij mee ![]() | |
jitzzzze | maandag 5 november 2012 @ 08:11 |
Gewoon je mistlampen aan laten staan, lekker belangrijk ![]() Daarbij valt het mij op dat bijna niemand 130 rijdt. De meesten blijven 120, maar er zijn ook nog van die hapsnurkers die 100 rijden op de linkerbaan ![]() | |
OxygeneFRL | maandag 5 november 2012 @ 08:26 |
Als je velg lauw is...loopt je rem dan niet aan? | |
Sweetpea8472 | maandag 5 november 2012 @ 08:36 |
Ik ga geen 130 rijden (CC op 130 op de teller of je nu 120 of 130 mag). Het levert mij nauwelijks tijdswinst op en kost me alleen een sloot benzine extra. En ik rijd ook 100 op de linkerbaan. Als dat de maximale snelheid is.... | |
jitzzzze | maandag 5 november 2012 @ 08:55 |
Ik heb het over een v-max van 130 en dan mensen op de linkerbaan die doodleuk een vrachtwagen inhalen met 100 en te beroerd zijn om het gas in te trappen om er eventjes snel voorbij te gaan. | |
lipjes | maandag 5 november 2012 @ 09:09 |
Gisteren, A16 op weg naar huis, waaide nogal en was op de motor dus even op mn gemakkie. Toch nader ik nog een belg welke op de middelste rijstrook bleef hangen. Paar auto's achter me die toch doorreden, 1e vloog er links voorbij. 2e vloog er links voor bij en sneed em, daarna was het rustig maar hij bleef nog op het midden rijden. Hup ik met de motor, naar links, ernaast, en even vingertje opzij van, wel opschuiven he. Dat hielp. Wel raar dat hij het dan pas begrijpt ![]() | |
muhahaha | maandag 5 november 2012 @ 09:18 |
Ik heb ze op een gegeven moment aangezet want ik was het zo beu dat mensen hun auto naar links smeten zonder te kijken zodat ik weer volop in de remmen moest ![]() | |
jitzzzze | maandag 5 november 2012 @ 09:20 |
Want je dimlicht stond niet aan? Of het was enorm mistig vanmorgen? ![]() | |
muhahaha | maandag 5 november 2012 @ 09:21 |
Die stond aan hoor en het was gisterenavond. Ik heb ze echt zelden aan maar het gebeurde zo vaak gisteren dat ik het gewoon wilde proberen, kijken of ze me beter zagen ![]() | |
jitzzzze | maandag 5 november 2012 @ 09:23 |
Nou nou, of zou het kunnen dat 160 @ 130 bij nader inzien niet zo heel verstandig was? Te druk enzo? | |
muhahaha | maandag 5 november 2012 @ 09:24 |
Nee, was helemaal niet druk. Anders had ik me er niet aan ge-ergerd ![]() | |
jitzzzze | maandag 5 november 2012 @ 09:26 |
Toch is het vreemd dat er dan toch zoveel mensen je niet zien aankomen. als het zo rustig is ![]() | |
muhahaha | maandag 5 november 2012 @ 09:28 |
Vond ik dus ook. Had nou niet het idee dat het snelheidsverschil nou zo enorm groot was eerlijk gezegd. Het is 30km/u als ze 130 rijden. Ook mooi trouwens, tussen Eindhoven en Den Bosch zijn ze bezig dus ik rij daar 90 km/u. Gaat er 1 achter me lopen seinen en haalt me vervolgens in ![]() ![]() | |
jitzzzze | maandag 5 november 2012 @ 09:48 |
30km/h is best een groot verschil. | |
muhahaha | maandag 5 november 2012 @ 09:54 |
Dat is zeg maar door een woonwijk rijden langs stilstaande auto's. Is dat verschil nou echt zo groot? Het valt bijna niet op ![]() | |
HiddenResponse | maandag 5 november 2012 @ 10:00 |
Hier mag ik mijn irritaties kwijt ? Vanochtend stond ik voor de stoplichten met een auto voor mij die langzaam aan het optrekken was en op zijn gemak naar en over de oprit van de snelweg reed. Op dat stuk waar we moeten invoegen wordt 120 gereden, maar die man bleef langzaam rijden tot aan het invoegen. We moesten invoegen met 60 km per uur. Op dat stuk oprit haal je makkelijk 140 op de teller als je gasgeeft. Word ik ook nog eens gekleeft door een auto achter mij; alsof dat helpt en ik over mijn voorganger heen kan rijden. En eenmaal op de snelweg hebben de auto's achter je vrij spel om als eerste in te halen. | |
jitzzzze | maandag 5 november 2012 @ 10:01 |
Ja, het is een serieus verschil. Mensen zien je wel aankomen, maar verwachten niet dat je 160 rijd. Dit terwijl de meesten niet eens 130 rijden. | |
muhahaha | maandag 5 november 2012 @ 10:02 |
Ik zou je direct gelijk geven bij 180 of een hogere snelheid maar 160 is niet zo snel dat ik binnen 5 seconde op je bumper zit ![]() | |
jitzzzze | maandag 5 november 2012 @ 10:05 |
Blijkbaar wel, want anders zou je je ergernis niet ervaren. | |
rival | maandag 5 november 2012 @ 10:08 |
die mensen gooien hem er niet voor omdat ze iets niet verwachten of niet zien hoor. maar gewoon omdat ze niet willen wachten / vinden dat jij niet zo hard moet rijden en mensen die roepen over wat men zou kunnen verwachten?!?!?!?! je weet toch nooit van je leven niet wat je kan verwachten als je de weg op gaat? er kan zomaar een boeing op je kop landen. wat je wel kan doen, is uit je doppen kijken. | |
jitzzzze | maandag 5 november 2012 @ 10:11 |
Dat komt ook vaak voor. Over wie heb je het? | |
rival | maandag 5 november 2012 @ 10:13 |
| |
jitzzzze | maandag 5 november 2012 @ 10:15 |
Ik zeg toch ook dat hij uit z'n doppen moet kijken? | |
muhahaha | maandag 5 november 2012 @ 10:15 |
Doe ik toch ook, anders zat ik er wel bovenop ![]() | |
rival | maandag 5 november 2012 @ 10:17 |
jij zegt.. mensen verwachten niet dat je 160 rijdt, ik zeg dat die mensen moeten kijken ipv verwachten. | |
jitzzzze | maandag 5 november 2012 @ 10:19 |
Met mijn opmerking zeg ik dus impliciet dat Muhahaha uit zijn doppen moet kijken omdat andere mensen niet verwachten dat hij een heel stuk harder aan komt rijden. Maandagochtend, of niet? | |
rival | maandag 5 november 2012 @ 10:21 |
en daarop antwoord ik dus dat die mensen niks moeten verwachten maar moeten kijken. wat snap je daar niet van? | |
muhahaha | maandag 5 november 2012 @ 10:22 |
Dat gebeurd ook hoor ![]() Het is alleen een ergenis die ik heb in het verkeer. Overigens gebeurd het ook wanneer ik me wel aan de limiet hou en zo een taart komt met 90 naar links geschoven zonder te kijken ![]() | |
jitzzzze | maandag 5 november 2012 @ 10:24 |
Ontspan, ontspan. Maak je niet zo druk zeg. | |
rival | maandag 5 november 2012 @ 10:26 |
ik maak me nergens druk om. ik type gewoon. roep je dat omdat je geen antwoord wil of kan geven? | |
jitzzzze | maandag 5 november 2012 @ 10:28 |
Prima, je hebt gelijk. | |
rival | maandag 5 november 2012 @ 10:30 |
ik vroeg iets dacht ik..... maar oke. ![]() | |
klaaskippegaas | maandag 5 november 2012 @ 10:30 |
Dat vind ik zo a-sociaal. | |
Saysem | maandag 5 november 2012 @ 11:50 |
Een achterligger heeft het bij mij wel eens gepresteerd om me op een weefvak in te halen op die manier. | |
lipjes | maandag 5 november 2012 @ 11:58 |
Als ik op de rondweg rijd en er staat een vrachtwagen op de rechterbaan die naar links wilt om straks de snelweg op te draaien laat ook vaak niemand hem ertussen. Kom ik tussen de file door en zie ik dat, zet ik hem op de baan en houd ik even een paar tellen het verkeer tegen zodat hij er tussen kan. Stroomt rechts ook beter door, en hoeft die straks geen rare dingen te doen om er alsnog tussen te gaan. Hij blij, ik blij, auto achter mij chago want ik ga er daarna gewoon weer langs ![]() | |
HiddenResponse | maandag 5 november 2012 @ 12:17 |
Soms twijfel ik of ik ze ervoor zal laten. Als ik met 140 eraan kom rijden houden ze ook geen rekening met mij; als ze de vrachtwagen vlak voor je naar links gooien. | |
lipjes | maandag 5 november 2012 @ 12:36 |
Ja in mijn situatie is het dan ook file. Maar ook op de snelweg heb ik weinig keus als ze hem ervoor duwen, ik leg het met 200 kilo toch echt af ![]() | |
muhahaha | maandag 5 november 2012 @ 12:47 |
Ik hou er wel rekening mee, leven en laten leven. Sowieso als ze op mensen met 140 moeten gaan wachten dan kunnen ze lang wachten want er komt er altijd wel 1 aan ![]() | |
HiddenResponse | maandag 5 november 2012 @ 13:11 |
Ze moeten toch ook niet inhalen ? Het gaat er ook meer om dat ze een zware vrachtwagen er zomaar voorgooien met af en toe hun knipperlichten aan. Waardoor het totaal onverwacht komt. | |
muhahaha | maandag 5 november 2012 @ 13:13 |
Het is ook afhankelijk van de situatie. Bij knooppunten moeten ze nog wel eens van baan wisselen en ik ben de zuurste niet. Als ze hem er zo voor gooien vind ik dat ook niet zo tof nee ![]() | |
Pizza_Boom | maandag 5 november 2012 @ 13:48 |
Jij moet toch geen 140 rijden? Stomme redenering, als zij die paar km/h harder rijden, kan dat net in een klant meer op een dag doen uitmonden. | |
Marco001 | maandag 5 november 2012 @ 18:02 |
Haalt niet weg dat ik vandaag op 60 km snelweg 5 keer in de remmen moest omdat een vrachtwagen een andere vrachtwagen besloot in te halen. | |
HiddenResponse | maandag 5 november 2012 @ 19:01 |
Sommige laat ik ook voor en dan knipperen ze met hun knipperlichten en denk ik: ach, waarom ook niet. ![]() Op een stuk van 130 maakt het niet uit of je 130 rijdt of 140. Zij halen dus in waardoor 10 andere auto's vertraging oplopen. Zij gaan echt niet 1 klant meer halen, zij moeten gewoon hun schema halen. En dan gaat het erom dat ze de vrachtwagen er zo voorgooien zonder na te denken over de consequenties. Vrachtwagenchaffeurs en chaffeurs van busjes zijn volgens mij het gevaarlijkst op de weg. | |
Kentekenplaat | maandag 5 november 2012 @ 21:37 |
Nou nee. Vrachtwagenchauffeurs zijn zich dondersgoed bewust van de consequenties van hun handelen. En het is niet alleen een kwestie van een klant wel of niet halen, het kan zelfs een kwestie zijn van wel of niet binnen de rij-uren thuis komen. Die vertraging van die tien auto's is vervelend, maar die lopen dat, als ze willen wel weer in. Ik zit duizend keer liever tussen vrachtwagens in dan tussen ander forenzengespuis. En het is chauffeur en niet chaffeur. ![]() | |
Actaeon | maandag 5 november 2012 @ 21:42 |
Tsja ik vind inhalende vrachtwagens ook vaak irritant eerlijk gezegd. | |
Metalfreak | maandag 5 november 2012 @ 22:30 |
Dus om hun werk uit te kunnen voeren moeten ze regelmatig de wet overtreden ![]() | |
Metalfreak | maandag 5 november 2012 @ 22:31 |
Waar waarschijnlijk ook nog op die plaats en tijdstip een inhaalverbod geldt, want dat lappen ze massaal aan hun laars. | |
Yreal | maandag 5 november 2012 @ 22:43 |
Zitten jullie dan te sms'en ofzo dat er ineens een vrachtwagen voor je neus zit? | |
OEM | maandag 5 november 2012 @ 22:45 |
Je ziet toch al ver van te voren of een vrachtwagen misschien wil gaan inhalen? Iets met de afstand tot z'n voorligger die steeds kleiner wordt? Dan komt dat toch niet onverwachts? | |
Ambrosius | maandag 5 november 2012 @ 22:49 |
Wel als het niet mag. | |
Pizza_Boom | maandag 5 november 2012 @ 22:51 |
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat jezelf voortbewegen in de drukte met een simpel busje + aanhanger soms al een helse klus is en je dan ook gewoon voorrang moet nemen omdat je andere morgen nog steeds op dezelfde plaats staat, dus ik kan mij voorstellen dat dit voor vrachtwagens nog even erger is. Een simpel ding als kruising vrijlaten snapt men tegenwoordig vaak al niet meer... | |
Light | maandag 5 november 2012 @ 22:53 |
En over welke situaties (anders dan inhalen op de snelweg) heb je het dan? | |
NoBody122 | maandag 5 november 2012 @ 22:56 |
Als zaken, die wettelijk gezien niet voor zouden moeten komen, jou overdonderen, ontbreekt het je simpelweg aan ervaring.. | |
OEM | maandag 5 november 2012 @ 22:57 |
Djies, hoeveel onverwachte dingen gebeuren er dan wel niet? Een beetje anticiperen kan geen kwaad hoor. | |
Marco001 | maandag 5 november 2012 @ 23:27 |
Voor zover ik weet niet(A28 tussen Assen en Hoogeveen.) En nee, ik was niet aan het sms-en ofzo, en Ja, ik zat op te letten, maar toch moest ik regelmatig remmen. Besides OEM, knappe vent die van achter een vrachtwagen kan zien dat hij inloopt en in gaat halen.. 1e keer was direct na de N33 de A28 op, reden 2 vrachtwagens voor mij de snelweg op, direct op de snelweg gooit de achterste hem naar links en gaat de voorste voorbij. Ik kwam eraan rijden met 120(had al geanticipeerd op het verkeer wat al op de snelweg reed.) maar kon dus weer lekker remmen voor hem.. | |
Marco001 | maandag 5 november 2012 @ 23:28 |
Inderdaad, regelmatig met verlengde busjes gereden, en soms moet je hem er dan gewoon tussen gooien omdat je er anders met Sint Juttemis nog staan. |