Dit. Regen staat praktisch garant voor minstens 1,5 keer zoveel filequote:Op donderdag 1 november 2012 22:19 schreef Descendent het volgende:
Regen en autorijden gaat bij veel mensen inderdaad niet goed samen.
Dat zenuwachtige gedoe op de weg irriteert me dan altijd zo. Rem gas, rem, gas, rem, gas etc etc. Ipv dat ze een beetje afstand houden en t gas gewoon kunnen loslaten....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tevens -purist.
Ja daar ben ik ook heel makkelijk in hoor. Of mensen die met 110 een vrachtwagen inhalen op de snelweg.quote:Op vrijdag 2 november 2012 01:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Vandaag weer zo'n kansloos figuur die met 90km/u links op een 120km/u ging rijden terwijl er rechts zat ruimte was. Zelfs na seinen nog stug links blijven hangen, dan maar rechts erlangs.
Nou de situatie maakt niet uit, maar als jij je remmen test wat zou jij doen dan? Pedaal indrukken? Je garage bellen wat de laatste status was van de remmen? Denk es na vent...quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Hoe test jij je remmen in zo een situatie?
Remmen testen is bij mij altijd even vol in de ABS remmen...quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou de situatie maakt niet uit, maar als jij je remmen test wat zou jij doen dan? Pedaal indrukken? Je garage bellen wat de laatste status was van de remmen? Denk es na vent...
Stoer om even te melden dat je ABS hebt...quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:15 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Remmen testen is bij mij altijd even vol in de ABS remmen...
ja hoor, jij welquote:Op vrijdag 2 november 2012 08:15 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Remmen testen is bij mij altijd even vol in de ABS remmen...
Misschien moet je zelf even nadenken. Remmen testen is bij mij wat anders dan remlicht testen. Remmen testen betekent voor mij dat je je rempedaal goed dirp intrapt. En dat doen om iemand een lesje te leren is oliedom en levensgevaarlijk. Bij dat soort acties zijn al eens doden gevallen (zie ook de recent aangehaalde zaak in dit topic).quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou de situatie maakt niet uit, maar als jij je remmen test wat zou jij doen dan? Pedaal indrukken? Je garage bellen wat de laatste status was van de remmen? Denk es na vent...
Dat is dan je eigen intepretatie van remmen testen. Bij mij is dat anders. Dat kan toch? Niet iedereen is hetzelfde als jou (gelukkig).quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Misschien moet je zelf even nadenken. Remmen testen is bij mij wat anders dan remlicht testen. Remmen testen betekent voor mij dat je je rempedaal goed dirp intrapt. En dat doen om iemand een lesje te leren is oliedom en levensgevaarlijk. Bij dat soort acties zijn al eens doden gevallen (zie ook de recent aangehaalde zaak in dit topic).
Dan weer je nu waarom ik het vroeg. Ik hoop dat je in het verkeer niet zo snel gepikeerd bent als in dit topic.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:34 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dat is dan je eigen intepretatie van remmen testen. Bij mij is dat anders. Dat kan toch? Niet iedereen is hetzelfde als jou (gelukkig).
Ik vind dit gepikeerder overkomen dan mijn posts hoor. Ik verdedig gewoon mijn standpunt.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Misschien moet je zelf even nadenken.
Het regende he, dus dan worden mensen ineens bang.quote:Op vrijdag 2 november 2012 09:30 schreef gebrokenglas het volgende:
Veel grootlicht-rijders gisteravond, en eentje die GEEN verlichting voerde (7 uur 's avonds), en ook niet reageerde op lichtsignalen....
En knetterdruk. Heb er drie kwartier over gedaan om de stad uit te komen. Normaal is dat 5 minuten werk. Wat dat nu ineens was....
Mag hopen dat je er een keer een achterop hebt zitten die een dashboardcamera heeft...quote:Op vrijdag 2 november 2012 07:51 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja daar ben ik ook heel makkelijk in hoor. Of mensen die met 110 een vrachtwagen inhalen op de snelweg.
Had vanmorgen weer zo'n bestelbusje achter me terwijl ik op een 100km/h weg een vrachtwagen inhaalde met 110. Even de remmen getest.
Er stak iets over meneer de politieagentquote:Op vrijdag 2 november 2012 15:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mag hopen dat je er een keer een achterop hebt zitten die een dashboardcamera heeft...
En ook dat zie je dan op de camera.quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:13 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Er stak iets over meneer de politieagent
Als een auto zo dicht achter mij zit, zie je dat echt niet..dan zie je alleen mijn achterraam..dan zie je de weg voor mij echt nietquote:Op vrijdag 2 november 2012 15:14 schreef lipjes het volgende:
[..]
En ook dat zie je dan op de camera.
Mag je dat mooi exact op het schadeformulier tekenen. Nogmaals, je denkt er veel te makkelijk over, ik heb er de afgelopen tijd een paar gezien die ook zoiets hadden (zowel als remmer als achterop komende) en het resultaat was hetzelfde, dus nogmaals voor jou, nu in hoofdletters zodat je het misschien wel leest: JE VERLIEST HET ALS REMMER EN BENT, BIJ DASHCAMS, KLOS. En waarom? Omdat degene met camera pas aan het einde vermeldt dat er een camera aan boord is.quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:13 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Er stak iets over meneer de politieagent
Mijn simpele 100 euro camera voor op de helm filmt zelfs een gedeelte van mijn helm.quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Als een auto zo dicht achter mij zit, zie je dat echt niet..dan zie je alleen mijn achterraam..dan zie je de weg voor mij echt niet
Nee, want de meeste dashcams zijn groothoek cams en met 100 km/h heb je met 10 meter voldoende ruimte, maar niet om te remmen. Als je me niet gelooft, ga het lekker proberen. Ik ken de beelden en ik ken de resultaten. Be my guest, schades variërend van ¤1000,00 tot ¤9000,00 voor conto van de remmer. Daarbij, als je pech hebt, krijg je op basis van beeld nog een EMG o.i.d. aan je broek.quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Als een auto zo dicht achter mij zit, zie je dat echt niet..dan zie je alleen mijn achterraam..dan zie je de weg voor mij echt niet
jazeker wel. Je vergeet dat die camera's een kijkhoek hebben van 120graden of meer.quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Als een auto zo dicht achter mij zit, zie je dat echt niet..dan zie je alleen mijn achterraam..dan zie je de weg voor mij echt niet
Ja maar dat is totaal wat anders dan een auto die remt...de aanleiding is vaak niet zichtbaar. Maar goed we verschillen gewoon van mening.quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:21 schreef gebrokenglas het volgende:
Op YouTube kun je onder de keywords dashcam insurance scam fraud
een paar mooie voorbeelden zien.
Ook van die overstekende voetgangers die zich op de motorkap proberen te werpen en zich daarna dramatisch op straat laten vallen...
Wens je heel veel succes. Gooi hem lekker in de remmen bij iemand die een dashcam heeft... Zie verder het eendjesarrest.quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja maar dat is totaal wat anders dan een auto die remt...de aanleiding is vaak niet zichtbaar. Maar goed we verschillen gewoon van mening.
Ja jullie hebben het steeds over vol in de ankers..ik heb het alleen over me remlichten laten branden.quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wens je heel veel succes. Gooi hem lekker in de remmen bij iemand die een dashcam heeft... Zie verder het eendjesarrest.
Verder kan je hem er beter vol overheen douwen dan gaan remmen en/of uitwijken...
Ook dat is een strafrechtelijke vervolging als daardoor ongeluk ontstaat.quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:37 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja jullie hebben het steeds over vol in de ankers..ik heb het alleen over me remlichten laten branden.
Klets niet. Je had het over je remmen testen, niet over je remlichten testen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:37 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
... ik heb het alleen over me remlichten laten branden.
quote:
De opmerking 'bij wijze van spreken' is voor sommige autistisch aangelegden maar wat moeilijk hé....quote:Op zaterdag 3 november 2012 12:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Klets niet. Je had het over je remmen testen, niet over je remlichten testen.
[..]
Kant, wal. Varken, tang.quote:Op zaterdag 3 november 2012 15:23 schreef Descendent het volgende:
[..]
De opmerking 'bij wijze van spreken' is voor sommige autistisch aangelegden maar wat moeilijk hé....![]()
(iedereen weet dat je zeker op een forum niet alles letterlijk moet nemen wat mensen zeggen.
wat moet men dan? navigatie instellen als ze er bijna zijn?quote:Op zaterdag 3 november 2012 17:41 schreef gebrokenglas het volgende:
En dan die navigatie aan op de snelweg, terwijl er een prima bewegwijzering is hier in nederland.
Inderdaad, dat ding gewoon in het midden van het raam hangen, in het zicht, en dan vooral niet de nachtstand gebruiken zodat 's avonds de auto als een laboratorium zo fel verlicht is.
Je trekt ze aanquote:Op zondag 4 november 2012 11:42 schreef John.Cevarez het volgende:
Ik weet niet hoe het komt, maar ik tref ALTIJD vrouwen die er een totale choas van creeren.
Er zijn er nog meer dan genoeg over voor je denk ik...quote:Op zondag 4 november 2012 12:42 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je trekt ze aanEn dat is natuurlijk prima, dan heb ik er geen last van
Je treft vanzelf een keer de verkeerde met dat soort acties.quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:37 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja jullie hebben het steeds over vol in de ankers..ik heb het alleen over me remlichten laten branden.
Great... Mijn chickmagnet werkt dus alleen op brokkenpiloten.. Fuck my lifequote:Op zondag 4 november 2012 12:42 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je trekt ze aanEn dat is natuurlijk prima, dan heb ik er geen last van
Correctquote:Op zondag 4 november 2012 14:22 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik kan de link tussen het bijpinnen en banden oppompen even niet leggen.
O wacht, ik snap, 50ct voor de luchtpomp...![]()
Ik ga geen 130 rijden (CC op 130 op de teller of je nu 120 of 130 mag). Het levert mij nauwelijks tijdswinst op en kost me alleen een sloot benzine extra. En ik rijd ook 100 op de linkerbaan. Als dat de maximale snelheid is....quote:Op maandag 5 november 2012 08:11 schreef jitzzzze het volgende:
Daarbij valt het mij op dat bijna niemand 130 rijdt. De meesten blijven 120, maar er zijn ook nog van die hapsnurkers die 100 rijden op de linkerbaan
Ik heb het over een v-max van 130 en dan mensen op de linkerbaan die doodleuk een vrachtwagen inhalen met 100 en te beroerd zijn om het gas in te trappen om er eventjes snel voorbij te gaan.quote:Op maandag 5 november 2012 08:36 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik ga geen 130 rijden (CC op 130 op de teller of je nu 120 of 130 mag). Het levert mij nauwelijks tijdswinst op en kost me alleen een sloot benzine extra. En ik rijd ook 100 op de linkerbaan. Als dat de maximale snelheid is....
Ik heb ze op een gegeven moment aangezet want ik was het zo beu dat mensen hun auto naar links smeten zonder te kijken zodat ik weer volop in de remmen moestquote:Op maandag 5 november 2012 08:11 schreef jitzzzze het volgende:
Gewoon je mistlampen aan laten staan, lekker belangrijk![]()
Want je dimlicht stond niet aan? Of het was enorm mistig vanmorgen?quote:Op maandag 5 november 2012 09:18 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ik heb ze op een gegeven moment aangezet want ik was het zo beu dat mensen hun auto naar links smeten zonder te kijken zodat ik weer volop in de remmen moest(ik reed niet overdreven hard, max 160 op 130 stukken).
Die stond aan hoor en het was gisterenavond. Ik heb ze echt zelden aan maar het gebeurde zo vaak gisteren dat ik het gewoon wilde proberen, kijken of ze me beter zagenquote:Op maandag 5 november 2012 09:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Want je dimlicht stond niet aan? Of het was enorm mistig vanmorgen?
Nou nou, of zou het kunnen dat 160 @ 130 bij nader inzien niet zo heel verstandig was? Te druk enzo?quote:Op maandag 5 november 2012 09:21 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Die stond aan hoor en het was gisterenavond. Ik heb ze echt zelden aan maar het gebeurde zo vaak gisteren dat ik het gewoon wilde proberen, kijken of ze me beter zagen
Nee, was helemaal niet druk. Anders had ik me er niet aan ge-ergerdquote:Op maandag 5 november 2012 09:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou nou, of zou het kunnen dat 160 @ 130 bij nader inzien niet zo heel verstandig was? Te druk enzo?
Toch is het vreemd dat er dan toch zoveel mensen je niet zien aankomen. als het zo rustig isquote:Op maandag 5 november 2012 09:24 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Nee, was helemaal niet druk. Anders had ik me er niet aan ge-ergerd.
Vond ik dus ook. Had nou niet het idee dat het snelheidsverschil nou zo enorm groot was eerlijk gezegd. Het is 30km/u als ze 130 rijden.quote:Op maandag 5 november 2012 09:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Toch is het vreemd dat er dan toch zoveel mensen je niet zien aankomen. als het zo rustig is
30km/h is best een groot verschil.quote:Op maandag 5 november 2012 09:28 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Vond ik dus ook. Had nou niet het idee dat het snelheidsverschil nou zo enorm groot was eerlijk gezegd. Het is 30km/u als ze 130 rijden.
Ook mooi trouwens, tussen Eindhoven en Den Bosch zijn ze bezig dus ik rij daar 90 km/u. Gaat er 1 achter me lopen seinen en haalt me vervolgens in. Hallo, er word aan de weg gewerkt hier
.
Dat is zeg maar door een woonwijk rijden langs stilstaande auto's. Is dat verschil nou echt zo groot? Het valt bijna niet opquote:Op maandag 5 november 2012 09:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
30km/h is best een groot verschil.
Ja, het is een serieus verschil. Mensen zien je wel aankomen, maar verwachten niet dat je 160 rijd. Dit terwijl de meesten niet eens 130 rijden.quote:Op maandag 5 november 2012 09:54 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dat is zeg maar door een woonwijk rijden langs stilstaande auto's. Is dat verschil nou echt zo groot? Het valt bijna niet op.
Ik zou je direct gelijk geven bij 180 of een hogere snelheid maar 160 is niet zo snel dat ik binnen 5 seconde op je bumper zitquote:Op maandag 5 november 2012 10:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, het is een serieus verschil. Mensen zien je wel aankomen, maar verwachten niet dat je 160 rijd. Dit terwijl de meesten niet eens 130 rijden.
Blijkbaar wel, want anders zou je je ergernis niet ervaren.quote:Op maandag 5 november 2012 10:02 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ik zou je direct gelijk geven bij 180 of een hogere snelheid maar 160 is niet zo snel dat ik binnen 5 seconde op je bumper zit. Het kost nog redelijk wat tijd eer ik bij die persoon ben.
Dat komt ook vaak voor.quote:Op maandag 5 november 2012 10:08 schreef rival het volgende:
die mensen gooien hem er niet voor omdat ze iets niet verwachten of niet zien hoor. maar gewoon omdat ze niet willen wachten / vinden dat jij niet zo hard moet rijden
Over wie heb je het?quote:en mensen die roepen over wat men zou kunnen verwachten?!?!?!?! je weet toch nooit van je leven niet wat je kan verwachten als je de weg op gaat? er kan zomaar een boeing op je kop landen.
wat je wel kan doen, is uit je doppen kijken.
quote:
quote:Op maandag 5 november 2012 10:01 schreef jitzzzze het volgende:
Ja, het is een serieus verschil. Mensen zien je wel aankomen, maar verwachten niet dat je 160 rijd. Dit terwijl de meesten niet eens 130 rijden.
jij zegt.. mensen verwachten niet dat je 160 rijdt, ik zeg dat die mensen moeten kijken ipv verwachten.quote:Op maandag 5 november 2012 10:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat hij uit z'n doppen moet kijken?
Met mijn opmerking zeg ik dus impliciet dat Muhahaha uit zijn doppen moet kijken omdat andere mensen niet verwachten dat hij een heel stuk harder aan komt rijden.quote:Op maandag 5 november 2012 10:17 schreef rival het volgende:
[..]
jij zegt.. mensen verwachten niet dat je 160 rijdt, ik zeg dat die mensen moeten kijken ipv verwachten.
en daarop antwoord ik dus dat die mensen niks moeten verwachten maar moeten kijken.quote:Op maandag 5 november 2012 10:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Met mijn opmerking zeg ik dus impliciet dat Muhahaha uit zijn doppen moet kijken omdat andere mensen niet verwachten dat hij een heel stuk harder aan komt rijden.
Maandagochtend, of niet?
Dat gebeurd ook hoorquote:Op maandag 5 november 2012 10:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Met mijn opmerking zeg ik dus impliciet dat Muhahaha uit zijn doppen moet kijken omdat andere mensen niet verwachten dat hij een heel stuk harder aan komt rijden.
Maandagochtend, of niet?
Ontspan, ontspan. Maak je niet zo druk zeg.quote:Op maandag 5 november 2012 10:21 schreef rival het volgende:
[..]
en daarop antwoord ik dus, dat die mensen niks moeten verwachten maar moeten kijken.
wat snap je daar niet van?
ik maak me nergens druk om. ik type gewoon.quote:Op maandag 5 november 2012 10:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ontspan, ontspan. Maak je niet zo druk zeg.
Prima, je hebt gelijk.quote:Op maandag 5 november 2012 10:26 schreef rival het volgende:
[..]
ik maak me nergens druk om. ik type gewoon.
roep je dat omdat je geen antwoord wil of kan geven?
Dat vind ik zo a-sociaal.quote:Op maandag 5 november 2012 10:00 schreef HiddenResponse het volgende:
En eenmaal op de snelweg hebben de auto's achter je vrij spel om als eerste in te halen.
Als ik op de rondweg rijd en er staat een vrachtwagen op de rechterbaan die naar links wilt om straks de snelweg op te draaien laat ook vaak niemand hem ertussen.quote:
Soms twijfel ik of ik ze ervoor zal laten. Als ik met 140 eraan kom rijden houden ze ook geen rekening met mij; als ze de vrachtwagen vlak voor je naar links gooien.quote:Op maandag 5 november 2012 11:58 schreef lipjes het volgende:
[..]
Als ik op de rondweg rijd en er staat een vrachtwagen op de rechterbaan die naar links wilt om straks de snelweg op te draaien laat ook vaak niemand hem ertussen.
Kom ik tussen de file door en zie ik dat, zet ik hem op de baan en houd ik even een paar tellen het verkeer tegen zodat hij er tussen kan.
Stroomt rechts ook beter door, en hoeft die straks geen rare dingen te doen om er alsnog tussen te gaan.
Hij blij, ik blij, auto achter mij chago want ik ga er daarna gewoon weer langs
Ja in mijn situatie is het dan ook file.quote:Op maandag 5 november 2012 12:17 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Soms twijfel ik of ik ze ervoor zal laten. Als ik met 140 eraan kom rijden houden ze ook geen rekening met mij; als ze de vrachtwagen vlak voor je naar links gooien.
Ik hou er wel rekening mee, leven en laten leven. Sowieso als ze op mensen met 140 moeten gaan wachten dan kunnen ze lang wachten want er komt er altijd wel 1 aanquote:Op maandag 5 november 2012 12:17 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Soms twijfel ik of ik ze ervoor zal laten. Als ik met 140 eraan kom rijden houden ze ook geen rekening met mij; als ze de vrachtwagen vlak voor je naar links gooien.
Ze moeten toch ook niet inhalen ? Het gaat er ook meer om dat ze een zware vrachtwagen er zomaar voorgooien met af en toe hun knipperlichten aan. Waardoor het totaal onverwacht komt.quote:Op maandag 5 november 2012 12:47 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ik hou er wel rekening mee, leven en laten leven. Sowieso als ze op mensen met 140 moeten gaan wachten dan kunnen ze lang wachten want er komt er altijd wel 1 aan
Het is ook afhankelijk van de situatie. Bij knooppunten moeten ze nog wel eens van baan wisselen en ik ben de zuurste niet. Als ze hem er zo voor gooien vind ik dat ook niet zo tof neequote:Op maandag 5 november 2012 13:11 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Ze moeten toch ook niet inhalen ? Het gaat er ook meer om dat ze een zware vrachtwagen er zomaar voorgooien met af en toe hun knipperlichten aan. Waardoor het totaal onverwacht komt.
Jij moet toch geen 140 rijden? Stomme redenering, als zij die paar km/h harder rijden, kan dat net in een klant meer op een dag doen uitmonden.quote:Op maandag 5 november 2012 13:11 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Ze moeten toch ook niet inhalen ? Het gaat er ook meer om dat ze een zware vrachtwagen er zomaar voorgooien met af en toe hun knipperlichten aan. Waardoor het totaal onverwacht komt.
Sommige laat ik ook voor en dan knipperen ze met hun knipperlichten en denk ik: ach, waarom ook niet.quote:Op maandag 5 november 2012 13:13 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Het is ook afhankelijk van de situatie. Bij knooppunten moeten ze nog wel eens van baan wisselen en ik ben de zuurste niet. Als ze hem er zo voor gooien vind ik dat ook niet zo tof nee.
Op een stuk van 130 maakt het niet uit of je 130 rijdt of 140. Zij halen dus in waardoor 10 andere auto's vertraging oplopen. Zij gaan echt niet 1 klant meer halen, zij moeten gewoon hun schema halen. En dan gaat het erom dat ze de vrachtwagen er zo voorgooien zonder na te denken over de consequenties.quote:Op maandag 5 november 2012 13:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Jij moet toch geen 140 rijden? Stomme redenering, als zij die paar km/h harder rijden, kan dat net in een klant meer op een dag doen uitmonden.
Nou nee. Vrachtwagenchauffeurs zijn zich dondersgoed bewust van de consequenties van hun handelen. En het is niet alleen een kwestie van een klant wel of niet halen, het kan zelfs een kwestie zijn van wel of niet binnen de rij-uren thuis komen.quote:Op maandag 5 november 2012 19:01 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Sommige laat ik ook voor en dan knipperen ze met hun knipperlichten en denk ik: ach, waarom ook niet.
[..]
Op een stuk van 130 maakt het niet uit of je 130 rijdt of 140. Zij halen dus in waardoor 10 andere auto's vertraging oplopen. Zij gaan echt niet 1 klant meer halen, zij moeten gewoon hun schema halen. En dan gaat het erom dat ze de vrachtwagen er zo voorgooien zonder na te denken over de consequenties.
Vrachtwagenchaffeurs en chaffeurs van busjes zijn volgens mij het gevaarlijkst op de weg.
Dus om hun werk uit te kunnen voeren moeten ze regelmatig de wet overtredenquote:Op maandag 5 november 2012 21:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nou nee. Vrachtwagenchauffeurs zijn zich dondersgoed bewust van de consequenties van hun handelen. En het is niet alleen een kwestie van een klant wel of niet halen, het kan zelfs een kwestie zijn van wel of niet binnen de rij-uren thuis komen.
Die vertraging van die tien auto's is vervelend, maar die lopen dat, als ze willen wel weer in.
Ik zit duizend keer liever tussen vrachtwagens in dan tussen ander forenzengespuis.
En het is chauffeur en niet chaffeur.![]()
Waar waarschijnlijk ook nog op die plaats en tijdstip een inhaalverbod geldt, want dat lappen ze massaal aan hun laars.quote:Op maandag 5 november 2012 18:02 schreef Marco001 het volgende:
Haalt niet weg dat ik vandaag op 60 km snelweg 5 keer in de remmen moest omdat een vrachtwagen een andere vrachtwagen besloot in te halen.
Je ziet toch al ver van te voren of een vrachtwagen misschien wil gaan inhalen? Iets met de afstand tot z'n voorligger die steeds kleiner wordt? Dan komt dat toch niet onverwachts?quote:Op maandag 5 november 2012 13:11 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Ze moeten toch ook niet inhalen ? Het gaat er ook meer om dat ze een zware vrachtwagen er zomaar voorgooien met af en toe hun knipperlichten aan. Waardoor het totaal onverwacht komt.
Wel als het niet mag.quote:Op maandag 5 november 2012 22:45 schreef OEM het volgende:
[..]
Je ziet toch al ver van te voren of een vrachtwagen misschien wil gaan inhalen? Iets met de afstand tot z'n voorligger die steeds kleiner wordt? Dan komt dat toch niet onverwachts?
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat jezelf voortbewegen in de drukte met een simpel busje + aanhanger soms al een helse klus is en je dan ook gewoon voorrang moet nemen omdat je andere morgen nog steeds op dezelfde plaats staat, dus ik kan mij voorstellen dat dit voor vrachtwagens nog even erger is. Een simpel ding als kruising vrijlaten snapt men tegenwoordig vaak al niet meer...quote:
En over welke situaties (anders dan inhalen op de snelweg) heb je het dan?quote:Op maandag 5 november 2012 22:30 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dus om hun werk uit te kunnen voeren moeten ze regelmatig de wet overtreden(hinderen, te hard rijden, voorrang nemen, gevaarlijke situaties veroorzaken) Apart...
Als zaken, die wettelijk gezien niet voor zouden moeten komen, jou overdonderen, ontbreekt het je simpelweg aan ervaring..quote:
Djies, hoeveel onverwachte dingen gebeuren er dan wel niet? Een beetje anticiperen kan geen kwaad hoor.quote:
Voor zover ik weet niet(A28 tussen Assen en Hoogeveen.)quote:Op maandag 5 november 2012 22:31 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Waar waarschijnlijk ook nog op die plaats en tijdstip een inhaalverbod geldt, want dat lappen ze massaal aan hun laars.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |