abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118745037
Nieuwe nationale Rasmussen poll: 48/48.
http://www.rasmussenrepor(...)ential_tracking_poll
  vrijdag 2 november 2012 @ 16:50:20 #127
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_118746703
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2012 15:01 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat Amerikanen sowieso weinig op kwaliteit letten. Elke keer als een ramp is zijn ze verbaasd dat hun huizen gebouwd uit waaihout (?) het niet overleefd hebben. Amerika is in dat opzicht een total joke.
Mja, al die houten pruthuizen daar. Gek dat het dan gaat rotten ...

En de armoedigheid die je ziet in bepaalde steden, daar is een Nederlandse achterstandswijk een droomwijk bij.

Amerika is wat dat betreft een land van grote tegenstellingen.
451 °F
pi_118749784
Geïnteresseerden kunnen vanavond op Canvas (Vlaamse openbare omroep) naar "Nixon" kijken met Hopkins om 22u05
http://www.canvas.be/programmas/nixon

Ook is er vanavond op Nederland 2 om 21.20 een documentaire over de jaren van Obama op Hawaï
http://nos.nl/artikel/436063-barack-obama-de-jaren-op-hawai.html

Heeft er iemand trouwens de reportage "Great expectations" op VPRO gezien ?
Ik was verbaasd om te zien wat voor een leegloop er tijdens de ambtstermijn van Obama is geweest. Emanuel, Axelrod, Gibbs... Best amusant om dat grapje te horen tijdens het White Correspondents Dinner, dat Obama en Biden alleen gingen achterblijven in het Witte Huis, sukkelend met het kopieertoestel. -O-
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:07:21 #129
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_118750473
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:52 schreef pberends het volgende:

Maarja, Amerika en goede infrastructuur gaan niet meer samen anno 2012.
Het is te makkelijk vergelijken met Nederland waar alles op elkaar gepropt staat, da's inderdaad een stuk makkelijker bouwen/onderhouden. Ga de Nederlandse grens over en je ziet de duidelijke verschillen al, da's echt niet alleen in de VS natuurlijk.

Moet toch zeggen dat ik liever in een gedeeltelijk houten/stenen huis met wat ruimte zit dan in een te krappe Nederlandse betonnen rijtjesbunker. Het heeft beide voor- en nadelen natuurlijk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_118751006
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:07 schreef popolon het volgende:

[..]

Het is te makkelijk vergelijken met Nederland waar alles op elkaar gepropt staat, da's inderdaad een stuk makkelijker bouwen/onderhouden. Ga de Nederlandse grens over en je ziet de duidelijke verschillen al, da's echt niet alleen in de VS natuurlijk.
Uiteraard maar er zit ook wel een verschil in mentaliteit tussen Nederland en de VS waar het gaat om het onderhoud van publieke infrastructuur.
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:27:11 #131
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_118751103
Klopt, die mentaliteit onstaat natuurlijk ook omdat het gewoon veel lastiger en onbetaalbaar is om het op z'n Nederlands te doen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_118751225
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:27 schreef popolon het volgende:
Klopt, die mentaliteit onstaat natuurlijk ook omdat het gewoon veel lastiger en onbetaalbaar is om het op z'n Nederlands te doen.
Financieel gezien kan regelmatig onderhoud natuurlijk wel kosten uitsparen op termijn.

Maar goed dit heeft met de verkiezingen weinig te maken :P
pi_118751431
Hoewel nog een aanverwant artikeltje hierover

http://www.volkskrant.nl/(...)-failliet-ging.dhtml
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:39:11 #134
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_118751474
Het wordt toch wat prijzig de hele Amerikaanse oostkust te voorzien van een soort van Deltawerken.

quote:
2s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Financieel gezien kan regelmatig onderhoud natuurlijk wel kosten uitsparen op termijn.

Maar goed dit heeft met de verkiezingen weinig te maken :P
De discussie is anders vrij actueel in de VS nu. ;)
pi_118751616
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:39 schreef popolon het volgende:
Het wordt toch wat prijzig de hele Amerikaanse oostkust te voorzien van een soort van Deltawerken.

[..]
Er wonen ook wat meer mensen en er is wat meer waarde te beschermen. Maar je moet zoiets wel taktisch doen. Kan me voorstellen dat men voor New York wel een paar cent wil investeren :+
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:46:56 #136
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_118751748
Genoeg nederlandse bedrijven die het voor ze willen bouwen :)
451 °F
  vrijdag 2 november 2012 @ 20:48:16 #137
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_118754366
Democratie? My ass ... _O-

Plutocratie lijkt een beter woord.

pi_118754478
All hail to the SuperPACs and Citizen United :')
pi_118755659
quote:
2s.gif Op
vrijdag 2 november 2012 14:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Al veel langer natuurlijk, investeren in infrastructuur doet het in de VS al heel lang niet zo goed. Zeker waar het gaat om onderhoud.
De VS zijn een immens land. Als je door een Nederlandse bril kijkt, dan kun je nog wel eens voor verrassingen komen te staan. Amerikaanse federal highways zijn buitengewoon goed ontworpen en worden ook uitermate netjes bijgehouden. Een genot om op te rijden, en geen files! Kunnen wij in Nederland nog wat van leren.

Treinen kunnen ze niet goed in de VS, daar is het land te groot voor en het gemak van de huurauto en het vliegtuig trekt veel mensen naar het auto- en vliegverkeer. Investeren in Californische high speed rail zal een groot drama worden. Aan de Oostkust kan de Acela de concurrentie met het vliegverkeer ook niet aan.

Jouw onderhoudmythe is gebaseerd op die brug die inderijd is ingestort. Dat was was te danken aan een constructiefout. Had niets te maken met achterstallig onderhoud.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 2 november 2012 @ 21:24:39 #140
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_118756111
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 21:15 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De VS zijn een immens land. Als je door een Nederlandse bril kijkt, dan kun je nog wel eens voor verrassingen komen te staan. Amerikaanse federal highways zijn buitengewoon goed ontworpen en worden ook uitermate netjes bijgehouden. Een genot om op te rijden, en geen files! Kunnen wij in Nederland nog wat van leren.

Treinen kunnen ze niet goed in de VS, daar is het land te groot voor en het gemak van de huurauto en het vliegtuig trekt veel mensen naar het auto- en vliegverkeer. Investeren in Californische high speed rail zal een groot drama worden. Aan de Oostkust kan de Acela de concurrentie met het vliegverkeer ook niet aan.

Jouw onderhoudmythe is gebaseerd op die brug die inderijd is ingestort. Dat was was te danken aan een constructiefout. Had niets te maken met achterstallig onderhoud.
Elke keer als ik hier zeg dat ik met de trein ben gereisd kijken mensen me verbaasd aan. Dan zeg ik dat het goedkoper was dan een vlucht, en dan is het "ECHT WAAR?!"
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_118759795
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:07 schreef popolon het volgende:
niet alleen in de VS natuurlijk.

Moet toch zeggen dat ik liever in een gedeeltelijk houten/stenen huis met wat ruimte zit dan in een te krappe Nederlandse betonnen rijtjesbunker. Het heeft beide voor- en nadelen natuurlijk.
Dat is meer te wijten aan de extreem gare woningmarkt/woninginterventie hier. In Duitsland heb je iets minder last van rijtjeshuizen en Amerikaans waaihout.
pi_118759831
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:27 schreef popolon het volgende:
Decennia geleden deden Amerikanen dat toch wel?

En het is ook voor Amerika wel te betalen. Gewoon minder aan defensie/veiligheid (lees: war on drugs) en inefficiënte zorg/onderwijs spenderen.
pi_118759930
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:37 schreef 99.999 het volgende:
Hoewel nog een aanverwant artikeltje hierover

http://www.volkskrant.nl/(...)-failliet-ging.dhtml
quote:
'De stad heeft domweg meer rekeningen te betalen, dan dat er geld binnen komt', zegt Hagen. 'Driekwart van het budget gaat op aan de salarissen van de politie en de brandweer. Er blijft niets over.'
Schaf de war on drugs af, kun je met de helft minder politieagenten het ook redden.
  vrijdag 2 november 2012 @ 23:04:15 #144
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_118760068
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 21:24 schreef Tanin het volgende:

[..]

Elke keer als ik hier zeg dat ik met de trein ben gereisd kijken mensen me verbaasd aan. Dan zeg ik dat het goedkoper was dan een vlucht, en dan is het "ECHT WAAR?!"
Heeft niks met de grootte van het land te maken, de luchtvaart / auto industrie is gewoon veel groter in Amerika. Met een auto ga je ergens heen, meer dan 4 uur, dan pak je het vliegtuig. Een trein is geen optie omdat het er gewoon niet is en dat is ook een beetje voor het volk wat geen geld heeft voor een auto.
  vrijdag 2 november 2012 @ 23:05:54 #145
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_118760136
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 november 2012 22:56 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat is meer te wijten aan de extreem gare woningmarkt/woninginterventie hier. In Duitsland heb je iets minder last van rijtjeshuizen en Amerikaans waaihout.
Als jij denkt dat een stenen huis onaangetast blijft bij een joekel van een storm dan heb je het goed mis. Er hoeft maar iets kapot te gaan en de hele structuur is onbetrouwbaar met als gevolg dat je het zal moeten afbreken. Het blijft appels met peren vergelijken: Ik heb in Michigan in zes jaar tijd veel heftiger natuurgeweld meegemaakt dan dertig jaar in Nederland.

Maar goed, back to buying votes. :P
pi_118760156
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 23:04 schreef xzaz het volgende:

[..]

Heeft niks met de grootte van het land te maken, de luchtvaart / auto industrie is gewoon veel groter in Amerika. Met een auto ga je ergens heen, meer dan 4 uur, dan pak je het vliegtuig. Een trein is geen optie omdat het er gewoon niet is en dat is ook een beetje voor het volk wat geen geld heeft voor een auto.
In Amerika heeft iedereen geld voor een auto. Car-loans!
pi_118760191
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 23:05 schreef popolon het volgende:

[..]

Als jij denkt dat een stenen huis onaangetast blijft bij een joekel van een storm dan heb je het goed mis. Er hoeft maar iets kapot te gaan en de hele structuur is onbetrouwbaar met als gevolg dat je het zal moeten afbreken. Het blijft appels met peren vergelijken: Ik heb in Michigan in zes jaar tijd veel heftiger natuurgeweld meegemaakt dan dertig jaar in Nederland.

Maar goed, back to buying votes. :P
Ik denk dat onze concrete-steel houses toch iets beter blijven staan bij een orkaan dan Amerikaans waaihout.
  vrijdag 2 november 2012 @ 23:08:48 #148
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_118760252
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 november 2012 23:07 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik denk dat onze concrete-steel houses toch iets beter blijven staan bij een orkaan dan Amerikaans waaihout.
Amerika denkt geen 10 jaar vooruit maar 4 jaar kijk maar naar het plan van de NASA, welk plan eigenlijk...
  vrijdag 2 november 2012 @ 23:58:53 #149
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_118762351
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 23:04 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dat is het dus niet, ze vonden het niet raar dat ik de trein nam, ze vonden het raar dat het goedkoper was dan het vliegtuig, want dat gebeurd bijna nooit.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_118764766

Mijn punt word hier wel gemaakt moet ik zeggen, er zitten gewoon mensen bij die geen idee hebben dat er andere kandidaten zijn waar je op kan stemmen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')