Wat is de gedachte achter het citaat van Obama in je signature?quote:
Het is een quote uit de acceptance speech van Obama. Al je kijkt naar de debatten, en naar de inhoud van de advertenties, dan is het een strategie die Obama bij deze verkiezingen gebruikt heeft. Want hij heeft geen record dat goed ligt bij het electoraat, dus werd de aanval op Romney (Bain, hond, Pino) ingezet. Natuurlijk mag dat, maar het feit dat er zo zwaar werd ingezet op het demoniseren van Romney, in plaats van het verdedigen van de resultaten van de huidige regering, laat MI zien dat er maar weinig bereikt is.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:48 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wat is de gedachte achter het citaat van Obama in je signature?
Kansen tellen niet, dan was Nederland nu ook wereldkampioenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
52% tegen 46% lijkt me ook aan de hoge kant. De populair vote zal Romney wel winnen. Of hij genoeg staten gaat winnen? Eerder voorspelde ik dat hij zou winnen als er niets geks in het 2e en 3e debat zou gebeuren. Er gebeurde niks geks (alhoewel velen hier de winst in het 2e en 3e debat aan Obama gaven), dus blijf ik bij mij voorspelling. Maar als je kijkt naar wat voor een kansen Romney had om die debatten naar zich toe te trekken, dan had hij wat mij betreft wel wat harder door mogen drukken. Het zal daarom toch kielekiele worden.
Obama maakt morgen een tour met Chris Christies ... waarbij Christies Obama openlijk lof toedicht voor zn optreden...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:02 schreef balltazer het volgende:
Bwaha, prachtig toch dat die Romney in Ohio met z'n emmertje water staat te scheppen ipv de echt zwaar gebieden zoals New Jersey en New York. Als het niet echt waar was zou je 't je niet eens kunnen voorstellen.
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:16 schreef RM-rf het volgende:
... waarbij Christies Obama openlijk lof toedicht voor zn optreden...
Nee, want er zijn meer kandidaten. Wat de partij van de overledene doet weet ik niet.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:47 schreef Graslul het volgende:
Wat gebeurd er als één van de presidentskandidaten komt te overlijden. Stel dat Obama komt te overlijden, wordt Romney dan automatisch president?
Deze top republikein zit ook te rekenen. Als Romney wint, wordt het waarschijnlijk lastig voor Christie om over 4 jaar mee te doen. En zelfs over 8 jaar is het wat lastig, als je ervan uit gaat dat dan vaak de VP als semi-incumbent runt. Dus kan het Christie helemaal geen kwaad doen om te zorgen dat Obama wint, zeker als ie zichzelf daarmeee als bruggenbouwer en crisis manager neer kan zetten.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:16 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Obama maakt morgen een tour met Chris Christies ... waarbij Christies Obama openlijk lof toedicht voor zn optreden...
Meer 'in-your-face' voor Romney krijg je het eigenlijk niet, als je als Democraat 6 dagen voor de verkiezingen één van de machtigste en aanziensrijke republikeinse politici op je campagnepad meekrijgt..
voor wie het niet weet, Chris Christies is deze top-republikein (gouverneur van new jersey, de man centraal in beeld, ietwat naar links staat iemand die zn laatste kans net weggeblazen ziet worden):
[ afbeelding ]
Yep, Ohio is cruciaal. Plus nog een andere staat en hij is er wel. Romney moet heel veel meehebben om te winnen. Maar er zijn gekkere dingen gebeurd.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:35 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Klopt, maar dan nog heeft Obama aan alleen Ohio genoeg, en Romney moet Ohio en nog een andere staat (Colorado, Iowa, New Hampshire) krijgen (en dat is al er vanuit gaande dat Florida, North Carolina en Virginia allemaal naar Romney gaan, terwijl Virginia nog echt onzeker is), terwijl Obama op dit moment in deze staten (Colorado, Iowa, NH) allemaal voor ligt.
[..]
Vreemd.. Pennsylvania zou nog kunnen, maar Minnesota en Michigan zie ik nog niet zo snel omslaan naar Romney. Geld dat ze misschien beter kunnen besteden aan zekerheid dat ze Virginia winnen.
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:08 schreef Sloggi het volgende:
Hebben we met Sandy toch nog een October Surprise.
Als Chris Christie voor het Presidentschap was gegaan, had Obama denk ik veel minder kans gehad als nu. Ik ben het ook niet met Christie eens op veel beleidsfactoren, maar ik zou hem VEEL liever in het Witte Huis zien dan Mitt Romney.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:16 schreef RM-rf het volgende:
Obama maakt morgen een tour met Chris Christies ... waarbij Christies Obama openlijk lof toedicht voor zn optreden...
Meer 'in-your-face' voor Romney krijg je het eigenlijk niet, als je als Democraat 6 dagen voor de verkiezingen één van de machtigste en aanziensrijke republikeinse politici op je campagnepad meekrijgt..
de vice president vervangtquote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:47 schreef Graslul het volgende:
Wat gebeurd er als één van de presidentskandidaten komt te overlijden. Stel dat Obama komt te overlijden, wordt Romney dan automatisch president?
Nee. Als Obama komt te overlijden VOOR de verkiezingen, dan wordt Biden automatisch de kandidaat. (Het is nu ook te laat om de stembiljetten aan te passen, dus een stem voor Obama wordt dan een stem voor Biden). Als "Obama" dan wint, dan wordt Biden dus President. Hij IS dan ook al President natuurlijk, want een Vice-President wordt binnen enkele uren na de dood van een President ingezworen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:47 schreef Graslul het volgende:
Het is nog even wachten wat voor effect het heeft op de daadwerkelijke verkiezingen.... en daarmee bedoel ik dus of de duizenden stemlokalen open kunnen, elektriciteit hebben, en er voldoende vervoer/infrastructuur is om te kunnen stemmen. Het lijkt er niet op dat de metro snel open zal gaan bijvoorbeeld, en alle stroomlijnen repareren kan ook weken duren.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:08 schreef Sloggi het volgende:
Hebben we met Sandy toch nog een October Surprise.
De link van Sloggi hierboven heeft ook nog wat meer informatie. Congress can besluiten de verkiezingen te verzetten bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:59 schreef Graslul het volgende:
Dankje, achteraf beredeneerd klinkt het logisch dat de vice premier dan het stokje overneemt. Dat hoort bij de functie.
Dat ligt eraan hoe nek-aan-nek het is. In 2000 was het 's morgens om 07.30 nog niet bekend en ook in 2004 duurde het lang voor het duidelijk was. De laatste polls sluiten natuurlijk ook pas diep in onze nacht.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:57 schreef fp7igx het volgende:
Hoe laat komt de uitslag binnen op 6 november ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |