abonnement Unibet Coolblue
  zondag 28 oktober 2012 @ 11:08:30 #1
211083 Angelof9
I must go first
pi_118527922
De vorige delen: Topicreeks: Breien, breien, breien

Veel breiplezier!

Een paar creaties uit het vorige topic:







You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_118531035
De TT. :') Ik heb wel wat op de pennen maar dat staat er al sinds de vorige winter op. _O-
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_118538965
^O^ *O* ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_118539846
TT _O-

Mijn breisel:


Ben nu bezig met één voor kerst tussen alle andere projectjes door :Y
  zondag 28 oktober 2012 @ 16:51:47 #5
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_118542341
Voorpand van mn trui af *O* met halsopening en al *trots*
an urge to help mankind overcomes me
pi_118542383
quote:
10s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:56 schreef PaarsBeestje het volgende:
TT _O-

Mijn breisel:
[ afbeelding ]

Ben nu bezig met één voor kerst tussen alle andere projectjes door :Y
ohhhhhhhhhhhhh wat schattig.......................

en Saaw foto *O*
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  zondag 28 oktober 2012 @ 16:59:44 #7
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_118542683
Oeh, netjes, PaarsBeestje!

Angelof, dat jurkje, geweldig! :D Gaat het breien nu al wat sneller?
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 28 oktober 2012 @ 18:06:16 #8
211083 Angelof9
I must go first
pi_118544164
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:59 schreef phluphy het volgende:
Angelof, dat jurkje, geweldig! :D Gaat het breien nu al wat sneller?
Als het een leuk project is wel :D
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_118549102
erg leuke krans!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_118549113
leuke TT ook :P
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_118562382
het aaple met rokje aan gewoon geweldig ^O^ ^O^ ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_118597381
Erg leuk jurkje Angel! Ik heb het boekje met de kleding (ook de broek dus) op de beurs gekocht. Maar eerst m'n eerste Jacobus' grote broer af maken.

Hihi m'n mini mutsje in de OP... heb er inmiddels 7 af, hoop de 10 nog te halen voor ik naar de Kreadoe ga, moet wel lukken denk ik.

Het plaatje van Paarsbeestje doet het hier niet trouwens ;(
  woensdag 31 oktober 2012 @ 12:16:31 #13
211083 Angelof9
I must go first
pi_118661623
Ik heb handschoentjes gebreid voor een swap:



Ik vond ze vreselijk om te maken, lol! Maar dat kwam voornamelijk door het garen.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_118663935
Het ziet er mooi uit, eigenlijk als de lastigheid in het patroon zat.
Kan je dat knoopje niet beter bovenop zetten?
Wat is een swap?
pi_118664281
Die TT _O- :')
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_118669306
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:18 schreef KarinvdB het volgende:
Erg leuk jurkje Angel! Ik heb het boekje met de kleding (ook de broek dus) op de beurs gekocht. Maar eerst m'n eerste Jacobus' grote broer af maken.

Hihi m'n mini mutsje in de OP... heb er inmiddels 7 af, hoop de 10 nog te halen voor ik naar de Kreadoe ga, moet wel lukken denk ik.

Het plaatje van Paarsbeestje doet het hier niet trouwens ;(
Ik heb welgeteld 1 mutsje af, maar wilde er 20 af hebben voor vrijdag. Helaas heeft een griep roet in het eten gegooid. Gelukkig voel ik me sinds vandaag weer beter, alleen moet ik nu weer werken. Pff.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_118674368

Deze mummy kat had ik ook gemaakt voor een swap, helaas geen goede foto gemaakt zonder het spinnenrag (hetgeen een trick was voor de trick or treat!)


Ter illustratie van het formaat ;)


En deze Gardenslug en Krab had ik ook nog gemaakt!
  woensdag 31 oktober 2012 @ 17:24:01 #18
211083 Angelof9
I must go first
pi_118674377
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 13:21 schreef Teslynd het volgende:
Het ziet er mooi uit, eigenlijk als de lastigheid in het patroon zat.
Kan je dat knoopje niet beter bovenop zetten?
Wat is een swap?
Dat je een pakketje maakt voor iemand en iemand anders maakt een pakketje voor jou.
Het knoopje zit op de pols, alleen voor de sier natuurlijk :)
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_118685513
Dat klinkt wel leuk, ik dacht al half aan even wat anders doen.
Ik denk dat het knoopje een beetje in de weg gaat zitten. Nu ben ik wel onhandiger dan gemiddeld, maar bv. als je in de tas graaft dat ik dan hangen blijf.
  vrijdag 2 november 2012 @ 10:15:29 #20
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_118734598
Ik ben inmiddels aardig gevorderd met het linker voorpand van het Hey Teach-vest, ik zal komend weekend eens wat foto's maken *O*

Ondertussen heb ik de opdracht van mijn collega gekregen om deze te maken:

It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_118749062
Twee soorten garen op de kreadoe gehaald om met naalden 20 te breien, heb net al steken opgezet! :D
pi_118798329
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:18 schreef SpaceInvaders het volgende:
Twee soorten garen op de kreadoe gehaald om met naalden 20 te breien, heb net al steken opgezet! :D
Hoe ver ben je nu al? Het zal wel snel gaan he?!
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_118798966
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 07:37 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Hoe ver ben je nu al? Het zal wel snel gaan he?!
Ja gaat best snel! Alleen kan ik geen handigheid vinden met de naalden 20, zo groot! Ook niet alle steken zijn even strak maar voor een eerst echt breiwerk ben ik tevreden :) moet nog ongeveer 1.5 bol breien maar hij had wel in 1 dag af kunnen zijn als ik niets anders te doen had.
pi_118799511
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 09:47 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Ja gaat best snel! Alleen kan ik geen handigheid vinden met de naalden 20, zo groot! Ook niet alle steken zijn even strak maar voor een eerst echt breiwerk ben ik tevreden :) moet nog ongeveer 1.5 bol breien maar hij had wel in 1 dag af kunnen zijn als ik niets anders te doen had.
ik ben ook net met een col begonnen op breinaald 20 en ik zet 1 naald rechtop tussen mijn benen en hou in mijn linkerhand de naald met steken vast en zo brei ik :D kan het niet zo goed uitleggen geloof ik. Ik doe dit omdat ik 1 r 1 a brei en dan vind ik het heel onhandig om beide naalden vast te houden omdat ze en heel dik zijn, en ik moet steeds de draad er tussendoor halen.
pi_118801235
Wat leuk Lyssa!

En een mooie sjaal moet dat gaan worden Muck.

Ik heb weer een col gemaakt. Deze keer voor een collega. Het is dezelfde als vorige week maar nu in het zwart.
Voorlopig zal ik niet zoveel aan breien toekomen vermoed ik. Ik heb een paar ambitieuze haakplannen bedacht!
  zondag 4 november 2012 @ 15:24:18 #26
211083 Angelof9
I must go first
pi_118808826
Ik heb weer wat monstertjes gebreid:

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_118810706
ooh wat supercute!!!
pi_118825957
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 10:29 schreef Serinde het volgende:

[..]

ik ben ook net met een col begonnen op breinaald 20 en ik zet 1 naald rechtop tussen mijn benen en hou in mijn linkerhand de naald met steken vast en zo brei ik :D kan het niet zo goed uitleggen geloof ik. Ik doe dit omdat ik 1 r 1 a brei en dan vind ik het heel onhandig om beide naalden vast te houden omdat ze en heel dik zijn, en ik moet steeds de draad er tussendoor halen.
Moet je eens zoeken op "Norwegian purl" (noorweegs averechts). Dan kan je de draad aan de achterkant laten hangen. Het ziet er in eerste instantie vreemd en ingewikkeld uit maar ik had het zelf vrij snel door en ik kan nu al niet meer gewoon averechts breien! Heb ik ook gebruikt bij die col die ik gemaakt had omdat je daar ook elke 2e rij 1r1a moest breien.
pi_118826867
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:42 schreef KarinvdB het volgende:

[..]

Moet je eens zoeken op "Norwegian purl" (noorweegs averechts). Dan kan je de draad aan de achterkant laten hangen. Het ziet er in eerste instantie vreemd en ingewikkeld uit maar ik had het zelf vrij snel door en ik kan nu al niet meer gewoon averechts breien! Heb ik ook gebruikt bij die col die ik gemaakt had omdat je daar ook elke 2e rij 1r1a moest breien.
Ziet er superhandig uit, ik heb het filmpje even opgeslagen. Weet niet of ik dit ga kunnen met zulke dikke breinaalden want moet mezelf het continental knitting ook nog aanleren. Heb het ooit op de oude manier geleerd. Bedankt voor de tip!
pi_118828178
Ik ben vorig jaar eerst begonnen met haken en brei nu een paar maandjes, voor mij is continental veel makkelijker omdat het op haken lijkt. Ik kan ook niet goed met lange breinaalden overweg, brei nu alles op rondbreinaalden. Weet eigenlijk niet of daar 20mm punten voor zijn, ik heb wel laatst 15mm punten gekocht, voor een gehaakte col waar wat 'broomstick lace' in zit (stokhaken).

Maar als je niet continentaal breit is norwegian purl inderdaad niet direct voor de hand liggend, want dan heb je de draad ook anders vast. Daar kwam ik achter toen ik het m'n moeder probeerde uit te leggen die al heel haar leven 'gewoon' breit ;)
pi_118883375
Hoi hoi!

Ben sinds kort weer eens wat aan het breien hier en daar en hoorde via via over der Adventsjaal die je KAL kan breien (via ravelry) heeft iemand hier ervaring mee? Vind het namelijk een zeer leuk idee dat je elke dag een deel van het patroon krijgt die je kan breien! Het is niet zo dat ik een ervaren breister ben, integendeel, heb nog niet veel meer gedaan dan recht/averecht.
hier is het patroon: http://www.ravelry.com/pa(...)es-2012-advent-scarf

denken jullie dat het goed te volgen is? Ben ook niet bekend met ingewikkelde patronen etc, maar denk dat ik wel veel kan leren van youtube :)
pi_118884950
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:54 schreef wild-r0se het volgende:
Hoi hoi!

Ben sinds kort weer eens wat aan het breien hier en daar en hoorde via via over der Adventsjaal die je KAL kan breien (via ravelry) heeft iemand hier ervaring mee? Vind het namelijk een zeer leuk idee dat je elke dag een deel van het patroon krijgt die je kan breien! Het is niet zo dat ik een ervaren breister ben, integendeel, heb nog niet veel meer gedaan dan recht/averecht.
hier is het patroon: http://www.ravelry.com/pa(...)es-2012-advent-scarf

denken jullie dat het goed te volgen is? Ben ook niet bekend met ingewikkelde patronen etc, maar denk dat ik wel veel kan leren van youtube :)
Oh dat is leuk! Misschien ga ik dat ook wel doen ook al ben ik niet zo goed in breien
pi_118910169
Heeft iemand van jullie zo n geweldige breivork? Waar je van die gave armbanden of koortjes mee kan maken? Ik wil hem ook :(. Hoe groot en breed is ie in het echt? Net zo lang als een haaknaald?
By DMB
pi_118913366
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:54 schreef CREADO het volgende:
Heeft iemand van jullie zo n geweldige breivork? Waar je van die gave armbanden of koortjes mee kan maken? Ik wil hem ook :(. Hoe groot en breed is ie in het echt? Net zo lang als een haaknaald?
Ik vond het zonde die te kopen. Je kunt volgens mij hetzelfde doen met zo'n grote vleesvork.

Het is volgens mij iets langer dan een haaknaald en zo'n 5 a 6 cm breed in het vorkgedeelte.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_118913430
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:54 schreef wild-r0se het volgende:
Hoi hoi!

Ben sinds kort weer eens wat aan het breien hier en daar en hoorde via via over der Adventsjaal die je KAL kan breien (via ravelry) heeft iemand hier ervaring mee? Vind het namelijk een zeer leuk idee dat je elke dag een deel van het patroon krijgt die je kan breien! Het is niet zo dat ik een ervaren breister ben, integendeel, heb nog niet veel meer gedaan dan recht/averecht.
hier is het patroon: http://www.ravelry.com/pa(...)es-2012-advent-scarf

denken jullie dat het goed te volgen is? Ben ook niet bekend met ingewikkelde patronen etc, maar denk dat ik wel veel kan leren van youtube :)
Wat ik zo zie, zijn het aardig bewerkelijke patronen. Misschien niet direct iets voor een beginner, maar anders zeker een leuke uitdaging! :)
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_118914390
Nou ik ben ook maar weer eens echt gestart met breien :+ het is weer even omschakelen van het haken af...

Laatste twee projectjes niet meegeteld. Dat waren de kindersjaaltjes met pompomdraad op naald 20 :') Overigens houd ik die flinke pennen wel gewoon vast zoals normale pennen, maar het valt niet mee hoor! Dus ik ben wel nieuwschierig naar de 1 tussen de been actie manier :9

Nu bezig met een kindersjaaltje met de grijze variant van super soft van de zeeman op 4 mm naald. Ik heb eens wat nieuws gevonden om te doen. Een soort vissegraatje.

voor de nieuwschierige en uitprobeerders
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
leuke monsters gezien weer.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_118916342
Guimpe. Een keer geprobeerd, maar het werd een geknoei.
pi_118928146
misschien dat ik het toch wel ga doen :) 1. het is leuke uitdaging, 2. concept is leuk 3. het hoeft niet in 20 dagen af :p
pi_118929903
We willen graag foto's zien van het proces ;)
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_118931874
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 11:54 schreef Dottey het volgende:
We willen graag foto's zien van het proces ;)
als jij ook mee dot :7
pi_118934763
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:53 schreef wild-r0se het volgende:

[..]

als jij ook mee dot :7
ohw ik heb al een project liggen om te maken.de kleine vissegaat sjaal bijvoorbeeld +mutsje.
Daarnaast is het totale project niet zo mijn smaak en dan vind ik het zonde..
Maar wel leuk om er naar te kijken om te zien wat een ander ervan maakt.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_118945470
Ik heb dat patroon voor de adventshawl 'gekocht' ik heb nu ongeveer 400 meter garen nodig voor naalden 5. Geen idee welk garen, ben vandaag naar de stad geweest o.a. bij wibra, zeeman, de greef, een naaimachine winkeltje met wol en pipoos maar niks naar mijn zin kunnen vinden. Jullie suggesties voor iets wat niet al te duur is?
pi_118986320
Zo kan ik niet breien en het is niet nodig ook. Draad links maar voor het werk houden en lekker vlot doorbreien zonder moeilijk gehaak.
pi_118992471
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 18:01 schreef Teslynd het volgende:
Zo kan ik niet breien en het is niet nodig ook. Draad links maar voor het werk houden en lekker vlot doorbreien zonder moeilijk gehaak.
het worden bij mij met norwegian purl nettere rechte steken dan als ik de draad voor en achterlangs doe. ik vind t voor een boordje of voor een bobbelpatroontje ideaal, niet voor lange stukken achter elkaar.
Kwak
pi_119035460
hmz.. sjaaltje klaar,.... denk ik start aan het mutsje.. en na 10 rondes besloot ik de naalden maar weer aan de kant te gooien :') wat heb ik toch een hekel aan rondbreien :')
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  zaterdag 10 november 2012 @ 18:06:07 #46
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_119059445
Net de tweede mouw aan mn trui gezet en nu halverwege met de col, morgen hopelijk helemaal af *O*
Foto's volgen uiteraard, ben zeer trots op mijn eerste breisel :D

Oh en die monsters zijn te gek! O+
an urge to help mankind overcomes me
pi_119098312


Ik heb Jacobus ook gemaakt, maar dan in 1 kleur!

pi_119169684
Ik was net bij de Wibra, daar zag ik heel schattige breipakketjes, met een olifant, tijger of zebra. Maar 2,49, zag er wel schattig uit.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_119185721
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:22 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

het worden bij mij met norwegian purl nettere rechte steken dan als ik de draad voor en achterlangs doe. ik vind t voor een boordje of voor een bobbelpatroontje ideaal, niet voor lange stukken achter elkaar.
Ik heb nog eens naar dat Noorse breien gekeken. Kwam een duidelijker filmpje tegen: http://www.knittinghelp.c(...)orwegian-continental Tot mijn verbazing staat er onder: This is the most common method used in Norway, Denmark and Switzerland. Nu heb ik niet veel zien breien in Noorwegen, maar wat ik zag was niet dit ingewikkelde gedoe.

In Zwitserland heb ik vrij veel zien breien (er waren periodes dat vrouwen overal kans zagen te breien). Dat ging echt niet op deze manier. Ze zaten in rotvaart de steken te plukken alsof ze een breimachine waren, zowel recht als averecht. Vaak zaten ze met de naalden op hoofdhoogte en met kaarsrechte rug. Recht breien: draad links erachter en met de rechternaald de draad door de steek heen plukken. Averechts: draad links voor en met de rechternaald achter in steken om de draad naar achteren te plukken. Voor hun was er geen enkel verschil tussen breien op rechte naalden of op een rondbreinaald. Toen breide je nog uitsluitend traditioneel rond op de rondbreinaald, dus altijd met een kleinere naald dan de wijdte.

Edit: nog een filmpje: hoe je achteruit kan breien, zodat je voor de teruggaande toer het breiwerk niet hoeft om te draaien (of niet hoeft te wisselen tussen naald recht en naald averecht): http://www.knittinghelp.com/video/play/knitting-back-continental
pi_119198791
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 18:01 schreef Teslynd het volgende:
Zo kan ik niet breien en het is niet nodig ook. Draad links maar voor het werk houden en lekker vlot doorbreien zonder moeilijk gehaak.
Breien is sowieso niet (meer) 'nodig', toch? ;)
pi_119206034
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:08 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ik heb nog eens naar dat Noorse breien gekeken. Kwam een duidelijker filmpje tegen: http://www.knittinghelp.c(...)orwegian-continental Tot mijn verbazing staat er onder: This is the most common method used in Norway, Denmark and Switzerland. Nu heb ik niet veel zien breien in Noorwegen, maar wat ik zag was niet dit ingewikkelde gedoe.

In Zwitserland heb ik vrij veel zien breien (er waren periodes dat vrouwen overal kans zagen te breien). Dat ging echt niet op deze manier. Ze zaten in rotvaart de steken te plukken alsof ze een breimachine waren, zowel recht als averecht. Vaak zaten ze met de naalden op hoofdhoogte en met kaarsrechte rug. Recht breien: draad links erachter en met de rechternaald de draad door de steek heen plukken. Averechts: draad links voor en met de rechternaald achter in steken om de draad naar achteren te plukken. Voor hun was er geen enkel verschil tussen breien op rechte naalden of op een rondbreinaald. Toen breide je nog uitsluitend traditioneel rond op de rondbreinaald, dus altijd met een kleinere naald dan de wijdte.

Edit: nog een filmpje: hoe je achteruit kan breien, zodat je voor de teruggaande toer het breiwerk niet hoeft om te draaien (of niet hoeft te wisselen tussen naald recht en naald averecht): http://www.knittinghelp.com/video/play/knitting-back-continental
jamaar dat is toch de purlstitch? dat is toch niet zoals recht/averecht.,..
of begrijp ik je nu even mis? dat kan ook gemakkelijk hoor :9

Handig filmpje van dat terug breien als je hele kleine sjaaltjes of dunne bandjes aan het breien bent en het keren beu bent :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_119206937
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 17:17 schreef Dottey het volgende:

[..]

jamaar dat is toch de purlstitch? dat is toch niet zoals recht/averecht.,..
of begrijp ik je nu even mis? dat kan ook gemakkelijk hoor :9

Handig filmpje van dat terug breien als je hele kleine sjaaltjes of dunne bandjes aan het breien bent en het keren beu bent :D
Purl= averecht. Dus het is inderdaad de purl stitch, allen dan van links naar rechts "recht" gebreid, maar dan op de Engelse manier. Ze zou het ook op de Continentale manier kunnen doen, met de draad in de rechterhand. Dat lijkt me veel eenvoudiger.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_119207134
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 17:49 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Purl= averecht.
ohw ik ben echt niet thuis met de engelse benamingen :D
Dacht altijd dat de purl een soort "dopje/bobbeltje" moest worden. maar ik denk dat ik een andere steek voor ogen heb :D Dit zag er idd heel erg ingewikkeld eruit voor een gewone averechtse steek:D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_119207819
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 17:54 schreef Dottey het volgende:

[..]

ohw ik ben echt niet thuis met de engelse benamingen :D
Dacht altijd dat de purl een soort "dopje/bobbeltje" moest worden. maar ik denk dat ik een andere steek voor ogen heb :D Dit zag er idd heel erg ingewikkeld eruit voor een gewone averechtse steek:D
De Engelse termen zijn niet geheel logisch bedacht. Ach ja, wat doe je eraan?! ;)
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_119213019
Het eerste filmpje is van de omslachtige Noorse averechtse steek. Er staat bij dat filmpje dat er vaak in Noorwegen, Denemarken en Zwitserland zo gebreid wordt. Maar ik heb vrij vaak zien breien in Zwitserland en dit nooit eerder gezien. Gaf de beschrijving van wat ik zag in Zwitserland (zowel recht als averecht).

Van links naar rechts breien staat op dezelfde site/bladzij. Ander linkje.
pi_119409674
Je bent altijd zo lekker stellig TeslynD!

De steek is volgens mij wel oorspronkelijk Noors/Scandinavisch, ik gebruik hem bij de boordsteek vaak, nu ik hem goed beheerd. Wordt bij mij zo echt een stuk regelmatiger en strakker dan als ik de draad van achter naar voor doe steeds. :Y vind t wel een leuk techniekje om te kunnen, voor patronen waar af en toe een averecht steekje tussendoor moet.
Kwak
pi_119410087
Ohja, ik kwam showen!! Gebreid voor het dochtertje van een collega (maat: 6 maanden)

Vestje van Phildar Coton 3, een patroon van Phildar babykleertjes. Kleur is lichtgeel, frisser dan de foto, dit is nogal geel licht (avond). Er moeten alleen nog 3 knoopjes op, die moet ik nog kopen...

Ben behoorlijk trots. voor t eerst gelukt om iets fatsoenlijk in elkaar te zetten, zelfs de halsbies die steek voor steek aangenaaid moest worden is best goed gegaan.




Kwak
pi_119413023
erg cute!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_119415475
Echt superleuk geworden! Knap gedaan zeg!
pi_119427774
SChattig vestje O+ Mooi ook die verschillende steken.

Ik heb het breien ook weer opgepakt, haken lukte niet zo :') Het is wel dik 20 jaar geleden dat ik heb gebreid, dus ik moet er wel weer even inkomen. Heb gisteren het eerste lapje voor een lapjesdeken voor mijn dochter gebreid. Als die deken af is en goed gelukt, ga ik er eentje in het groot met mooie wol maken voor onszelf.

Zoiets:
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_119427947
Ow ja, nu ik hier toch ben, even een vraagje: bij het meerderen staat:

Meerder 1 st aan het begin van elke nld als volgt: 1 st r, 1 omsl, brei de rest van de nld r. Brei in de volgende nld de omsl gedraaid (dus brei achter in de st).

Wat is achter in de steek breien als je gewoon alles recht breit? De naald van achter naar voren steken, of achter de achterste draad steken en daar breien?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_119428220
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:24 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, nu ik hier toch ben, even een vraagje: bij het meerderen staat:

Meerder 1 st aan het begin van elke nld als volgt: 1 st r, 1 omsl, brei de rest van de nld r. Brei in de volgende nld de omsl gedraaid (dus brei achter in de st).

Wat is achter in de steek breien als je gewoon alles recht breit? De naald van achter naar voren steken, of achter de achterste draad steken en daar breien?
In het Engels heet dit knit through back loop en dat wordt - naar mijn mening - goed beschreven op deze site.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_119428268
Heel duidelijk! fijne site, zo te zien, die hou ik er in :)
Dank je!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_119429261
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:18 schreef miss_sly het volgende:
SChattig vestje O+ Mooi ook die verschillende steken.

Ik heb het breien ook weer opgepakt, haken lukte niet zo :') Het is wel dik 20 jaar geleden dat ik heb gebreid, dus ik moet er wel weer even inkomen. Heb gisteren het eerste lapje voor een lapjesdeken voor mijn dochter gebreid. Als die deken af is en goed gelukt, ga ik er eentje in het groot met mooie wol maken voor onszelf.

Zoiets: [ afbeelding ]
oei die is mooi en succes met je eigen deken............

en het vestje van KwakzOr schattiggggggg
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_119455260
Het was inderdaad knit thruogh back loop. Nu heb ik een mooi lapje zonder gaatjes! Dank!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_119455493
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 09:22 schreef miss_sly het volgende:
Het was inderdaad knit thruogh back loop. Nu heb ik een mooi lapje zonder gaatjes! Dank!
Fijn dat het gelukt is!
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_119463933
Hallo

Ik heb hier nog nooit gepost, kwam vaker in het haaktopic. Ik ben een col aan het breien via de luie wijvensteek,of de riviersteek. Naald 1 is me gelukt maar nu lukt het me niet om naald 2 te maken. Kortgezegd komt het neer op, rechtse steek, steek laten vallen, averechtse steek, steek laten vallen, rechtse steek.nu weet ik niet hoe ik de steek moet laten vallen. Ik denk dat de steek overeen komt met de sjaal hier in de OT. Kan er mij iemand helpen oe ik naald 2 moet doen zodat ik verder kan?
pi_119464670
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:12 schreef StefanieV het volgende:
Hallo

Ik heb hier nog nooit gepost, kwam vaker in het haaktopic. Ik ben een col aan het breien via de luie wijvensteek,of de riviersteek. Naald 1 is me gelukt maar nu lukt het me niet om naald 2 te maken. Kortgezegd komt het neer op, rechtse steek, steek laten vallen, averechtse steek, steek laten vallen, rechtse steek.nu weet ik niet hoe ik de steek moet laten vallen. Ik denk dat de steek overeen komt met de sjaal hier in de OT. Kan er mij iemand helpen oe ik naald 2 moet doen zodat ik verder kan?
De luiewijvensteek
Misschien heb je hier wat aan............... teruggaande naald gewoon de steek recht de andere laten vallen
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_119464764
:@ dubbel
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_119465135
Dank je wel Toverheks! Het is me nu inderdaad gelukt! Nu gewoon verderdoen tot de bol op is, bedankt!
pi_119465371
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:46 schreef StefanieV het volgende:
Dank je wel Toverheks! Het is me nu inderdaad gelukt! Nu gewoon verderdoen tot de bol op is, bedankt!
^O^ graag foto als het af is *O*
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_119487951
misschien leuk voor hier:
voor als je in de buurt van deventer woont:
http://www.dol-op-wol.nl/
quote:
Nieuwe workshops

15 november 2012

We gaan alvast bezig voor de kerst! We gaan kerstservies breien en kerstballen breien. We breien onderborden, mandjes, servetringen, placemats of theelichthouders in mooi glanzend garen in verschillende kleuren en met verschillende motieven. Vervolgens wordt dit met behulp van textielverharder hard gemaakt en je hebt je eigen unieke ontwerp ter decoratie op de Kersttafel!

De kerstballen breien en vilten we van de Reggae van Schoppel Wolle of de Feltro van Lana Grossa. Deze gevilte kerstballen naar eigen ontwerp hebben geen zichtbare naden en zijn op verschillende niveaus te breien. Brei kerstballen en leer nieuwe technieken zoals de magic loop op de rondbreinaald, breien met verkorte toeren, patronen inbreien, opmazen of breien en vilten! geschikt voor breiers en breisters van ieder niveau!

Voor wie al aan de slag wil en geen hulp nodig heeft: vanaf vrijdag hebben we kant en klare pakketten inclusief patronen klaar liggen in de winkel!
en voor iedereen die verder weg woont:

quote:
Verlenging Internet actie

30 oktober 2012

Wegens succes verlengd: Nu ook in de hele maand november. Wij nemen de verzendkosten voor onze rekening bij bestellingen vanaf ¤25,00!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_119493936
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:12 schreef StefanieV het volgende:
gepost, kwam vaker in het haaktopic. Ik ben een col aan het breien via de luie wijvensteek,of de riviersteek. Naald 1 is me gelukt maar nu lukt het me niet om naald 2 te maken. Kortgezegd komt het neer op, rechtse steek, steek laten vallen, averechtse steek, steek laten vallen, rechtse steek.nu weet ik niet hoe ik de steek moet laten vallen. Ik denk dat de steek overeen komt met de sjaal hier in de OT. Kan er mij iemand helpen oe ik naald 2 moet doen zodat ik verder kan?
Zo'n col heb ik ook gemaakt (volgens mij zelfs zelfde kleur :D )

Het patroon wat op de wikkel stond was inderdaad lui wijvensteek met naald 10 (geloof ik). Ik heb 'gewoon' 1r, 1a gebreid op pennen 20, zelfde effect. Kan je niet helpen dus!
  donderdag 22 november 2012 @ 13:48:38 #74
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_119501486
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 23:04 schreef kwakz0r het volgende:
Ohja, ik kwam showen!! Gebreid voor het dochtertje van een collega (maat: 6 maanden)

Vestje van Phildar Coton 3, een patroon van Phildar babykleertjes. Kleur is lichtgeel, frisser dan de foto, dit is nogal geel licht (avond). Er moeten alleen nog 3 knoopjes op, die moet ik nog kopen...

Ben behoorlijk trots. voor t eerst gelukt om iets fatsoenlijk in elkaar te zetten, zelfs de halsbies die steek voor steek aangenaaid moest worden is best goed gegaan.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ach, wat schattg O+
Vooral het lintje vind ik erg leuk!

Ik ben bezig met een coin and lace shawl voor en collega, en ondanks dat het zwart is en met kabels, vlot het toch aardig inmiddels :)

Niet om te spammen, maar bij Hobbygigant hebben ze momenteel een pakketje in de aanbieding met 2 toerentellers, 2 eindstoppers, 2 breiwerknaalden, een stekenhouder en 2 Kabelnaalden, voor maar 5,50 :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 22 november 2012 @ 19:50:05 #75
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_119513438
quote:
7s.gif Op donderdag 22 november 2012 08:50 schreef Serinde het volgende:

[..]

Zo'n col heb ik ook gemaakt (volgens mij zelfs zelfde kleur :D )

Het patroon wat op de wikkel stond was inderdaad lui wijvensteek met naald 10 (geloof ik). Ik heb 'gewoon' 1r, 1a gebreid op pennen 20, zelfde effect. Kan je niet helpen dus!
Hebben jullie het hier over de Bravo Big wol? Die heb ik (breinoob, brei sinds een maandje) gister online besteld samen met breipennen dikte 10.
Geluk is een richting, geen punt
pi_119513484
Ik ben ook aan het breien met bravo big op naalden 10. maar dan met 20 steken opgezet en met alle naalden rechts gebreid. Zou dat een fatsoenlijke col worden?
pi_119516784
echt wordt dat wel mooi zo een col, met of zonder Bravo :P en Yvonnetje ^O^ gesjellig en een foto straks he als het af is
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_119518787
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:50 schreef Yvonnetje het volgende:

[..]

Hebben jullie het hier over de Bravo Big wol? Die heb ik (breinoob, brei sinds een maandje) gister online besteld samen met breipennen dikte 10.
Geen idee welke het is, ik kon deze bestellen via Flair in een pakket om zelf te maken maar er staat niet op welke wol het is..

Ondertussen ben ik al eens opnieuw begonnen, zaten nogal wat fouten in. Maar nu vordert het goed, ik heb doorhoe het moet ;)
  donderdag 22 november 2012 @ 21:49:59 #79
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_119519249
Ok... De luiewijvensteek is duidelijk (geweldig filmpje, kan niet missen zo!) en ook lukt het om afwisselend een steek r en een steek ar te breien. Maar hoe brei je dan de luiewijvensteek met 1r, 1ar?
Geluk is een richting, geen punt
pi_119519487
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:50 schreef Yvonnetje het volgende:

[..]

Hebben jullie het hier over de Bravo Big wol? Die heb ik (breinoob, brei sinds een maandje) gister online besteld samen met breipennen dikte 10.
Ja, ik heb die van Scheepjeswol gebruikt maar is hetzelfde :)
Lekker warm joh!
pi_119522866
Ik denk dat ik mn sjaal uit ga trekken en wel het zo ga breien als op de wikkel staat. Nu is het idd wel erg dicht
pi_119527830
Volgens mij is dit dezelfde als die colls die ik laatst had gemaakt! Als je m doorhebt is het echt super makkelijk.
Je breit 1 steek recht. Dan sla je de draad 1x helemaal rond de naald en brei je averecht. Dan sla je m weer een keer helemaal rond je naald en brei je weer recht.
De volgend naald brei jeprecies hetzelfde maar de extra omslagen die je de vorige naald gemaakt hebt laat je dan steeds vallen.
pi_119527870
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:49 schreef Yvonnetje het volgende:
Ok... De luiewijvensteek is duidelijk (geweldig filmpje, kan niet missen zo!) en ook lukt het om afwisselend een steek r en een steek ar te breien. Maar hoe brei je dan de luiewijvensteek met 1r, 1ar?
Op naald 2 moetje steeds 1r breien, dan de volgende steek laten vallen en dan weer 1r. E dit steeds herhalen dus uiteindelijk laat je steeds 1 vallen en daardoor heb je de grotere steken. Naald 2 heeft lang geduurd maar met het filmpje hierboven zouhet moeten lukken ongeveer.
  vrijdag 23 november 2012 @ 09:48:31 #84
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_119529865
Omdat een plaatje zoveel meer zegt dan woorden, het begin van de coin and lace wrap:

It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  vrijdag 23 november 2012 @ 10:15:16 #85
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_119530424
mooi Muck!
in de haak.
pi_119531657
Vanavond mn bravo col stukje uittrekken en de luie wijvensteek proberen :D
pi_119536468
mooi Muck!

@StefanieV bij naald 2 moet je ook weer de omslag maken he! Die laatje bij naald 3 weer vallen.
dus altijd een extra omslag maken en die in de volgende naald laten vallen.
pi_119537673
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:48 schreef Muck het volgende:
Omdat een plaatje zoveel meer zegt dan woorden, het begin van de coin and lace wrap:

[ afbeelding ]
jij kent toch zulke mooie dingen maken ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_119540927
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:02 schreef SpaceInvaders het volgende:
Vanavond mn bravo col stukje uittrekken en de luie wijvensteek proberen :D
Niet doen joh. Uitgehaald garen is rommelig. Dan krijg je een heel onregelmatige ouwewijvensteek. Gewoon met nieuw garen beginnen.
pi_119541150
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:45 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Niet doen joh. Uitgehaald garen is rommelig. Dan krijg je een heel onregelmatige ouwewijvensteek. Gewoon met nieuw garen beginnen.
Grapje? :P Ik heb nog geen stuk van 20cm in de lengte gebreid gok ik, ik was niet van plan niets met die bol te doen en een nieuwe te kopen :+
  vrijdag 23 november 2012 @ 16:35:33 #91
211083 Angelof9
I must go first
pi_119542635
Ik haal dingen regelmatig uit om opnieuw te beginnen, ga echt niet elke keer de draad weggooien hoor!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_119543362
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 22:57 schreef kwakz0r het volgende:
Je bent altijd zo lekker stellig TeslynD!

De steek is volgens mij wel oorspronkelijk Noors/Scandinavisch, ik gebruik hem bij de boordsteek vaak, nu ik hem goed beheerd. Wordt bij mij zo echt een stuk regelmatiger en strakker dan als ik de draad van achter naar voor doe steeds. :Y vind t wel een leuk techniekje om te kunnen, voor patronen waar af en toe een averecht steekje tussendoor moet.
Beetje laat, maar ik weet nu pas hoe je moet quoten op deze pc (beetje anders dan normaal).
Het is net of je zegt dat ik zei dat het een andere steek is. Wat ik zeg, is dat ik deze steek niet in Zwitserland tegengekomen ben. Op die site wordt beweerd dat het in Zwitserland veel gebruikt wordt. Maar dat is misschien in de andere delen van het land, waar taalgrenzen nogal barri`eres en ook wel cultuurgrenzen zijn. Ik kwam hoofdzakelijk in het duitstalige deel.
pi_119543377
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:48 schreef Muck het volgende:

[..]

Ach, wat schattg O+
Vooral het lintje vind ik erg leuk!

Ik ben bezig met een coin and lace shawl voor en collega, en ondanks dat het zwart is en met kabels, vlot het toch aardig inmiddels :)

Niet om te spammen, maar bij Hobbygigant hebben ze momenteel een pakketje in de aanbieding met 2 toerentellers, 2 eindstoppers, 2 breiwerknaalden, een stekenhouder en 2 Kabelnaalden, voor maar 5,50 :)
Met die kabelnaalden kon ik helemaal niet overweg. Ben toen op de " veiligheidsspelden" overgestapt.
Hoe werken de toerentellers?
pi_119543956
Het is zo al te zien wanneer er met uitgehaalde wol gebreid wordt. Met de luiewijvensteek is dat extra rommelig en bovendien is het voor beginners extra lastig.
pi_119545410
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:43 schreef annelotje het volgende:

@StefanieV bij naald 2 moet je ook weer de omslag maken he! Die laatje bij naald 3 weer vallen.
dus altijd een extra omslag maken en die in de volgende naald laten vallen.
Hmm zeker? Er staat nergens bij dat ik een steek moet laten vallen op naald 1. Het ziet er vrij gelijkaardig uit, we zullen zien waar weuitkomen denk ik ;)
  vrijdag 23 november 2012 @ 21:20:53 #96
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_119553807
Wol is bezorgd, en ik ben begonnen!
Eerst met de aanwijzingen op de wikkel (1r, 1ar en dat alles met luiewijvensteek) ,maar toen ik daar al een paar fouten in een halfuur had gemaakt, ben ik nu gewoon de luiewijvensteek aan het doen. Dat gaat een stuk beter! Ik heb het dus gelijk uitgehaald en er zitten nu geen deukjes meer in de wol ofzo :)
Ik heb wel het idee dat het erg breed wordt, en dat 1 bol niet genoeg is om een col te maken die 2x omgeslagen kan worden... Maar goed, we zullen zien!
Geluk is een richting, geen punt
pi_119554017
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 21:20 schreef Yvonnetje het volgende:
Wol is bezorgd, en ik ben begonnen!
Eerst met de aanwijzingen op de wikkel (1r, 1ar en dat alles met luiewijvensteek) ,maar toen ik daar al een paar fouten in een halfuur had gemaakt, ben ik nu gewoon de luiewijvensteek aan het doen. Dat gaat een stuk beter! Ik heb het dus gelijk uitgehaald en er zitten nu geen deukjes meer in de wol ofzo :)
Ik heb wel het idee dat het erg breed wordt, en dat 1 bol niet genoeg is om een col te maken die 2x omgeslagen kan worden... Maar goed, we zullen zien!
Ik heb de bol op de kreadoe gekocht (bravo big heb je het over toch) en de verkoopster zei dat je 20 steken op moest zetten ipv de 24? die op de wikkel staan :)
  zaterdag 24 november 2012 @ 09:54:28 #98
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_119566178
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 21:24 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Ik heb de bol op de kreadoe gekocht (bravo big heb je het over toch) en de verkoopster zei dat je 20 steken op moest zetten ipv de 24? die op de wikkel staan :)
Hmm, ik heb die idd ook en heb er 24 opgezet. We zullen zien, ik heb nog een bol gekocht, paars gemeleerd, dus kan altijd dingen aanpassen bij de volgende.
Geluk is een richting, geen punt
pi_119574007
Ik heb de mijne gewoon met 24 steken gemaakt. Inmiddels ook al weer 2 in opdracht en bij iedereen kan ie gewoon 2 x omgeslagen wordrn.
  zaterdag 24 november 2012 @ 19:30:51 #100
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_119579687
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 16:10 schreef annelotje het volgende:
Ik heb de mijne gewoon met 24 steken gemaakt. Inmiddels ook al weer 2 in opdracht en bij iedereen kan ie gewoon 2 x omgeslagen wordrn.
Heb jij de steken r-ar gebreid? Ik heb nu dus alle steken r gebreid, zou daar het verschil in kunnen zitten?
Geluk is een richting, geen punt
pi_119579904
Nevermind, ik ga mijn schoonmoeder lastigvallen. Mag zij het breien :@

[ Bericht 56% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2012 21:51:40 ]
pi_119599574
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 19:30 schreef Yvonnetje het volgende:

[..]

Heb jij de steken r-ar gebreid? Ik heb nu dus alle steken r gebreid, zou daar het verschil in kunnen zitten?
Ja ik heb de steken om en om r-ar gebreid
  dinsdag 27 november 2012 @ 12:13:22 #103
211083 Angelof9
I must go first
pi_119669350
Ik ben begonnen met deze te breien. En het lukt nog ook! Ik vind het heel bijzonder dat ik dat zomaar kan.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_119669414
Ik wil graag deze hebben. Aangezien ik zelf amper kan breien wil mijn schoonmoeder hem wel voor me maken.
Heeft iemand een suggestie voor garen? En waar vind ik zo'n grote rondbreinaald?

http://www.ravelry.com/patterns/library/texelle-chunky-shawl

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2012 12:15:46 ]
  dinsdag 27 november 2012 @ 12:24:55 #105
211083 Angelof9
I must go first
pi_119669657
Ik heb zo'n set met verschillende lengtes draden. Ik zou zoiets in een sokkengaren maken denk ik. Dan krijg je ook mooie kleurverloopjes.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_119670760
mooi patroon Angel, alleen de laatste foto had ik er niet bij gedaan als ik de ontwerpster was, lijkt alsof dat alles behalve netjes is in het midden.
  dinsdag 27 november 2012 @ 14:16:49 #107
211083 Angelof9
I must go first
pi_119672822
Viel mij ook al op, lijkt of ze hier en daar een steek heeft laten vallen!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  dinsdag 27 november 2012 @ 17:43:14 #108
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_119679769
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 23:04 schreef kwakz0r het volgende:
Ohja, ik kwam showen!! Gebreid voor het dochtertje van een collega (maat: 6 maanden)

Vestje van Phildar Coton 3, een patroon van Phildar babykleertjes. Kleur is lichtgeel, frisser dan de foto, dit is nogal geel licht (avond). Er moeten alleen nog 3 knoopjes op, die moet ik nog kopen...

Ben behoorlijk trots. voor t eerst gelukt om iets fatsoenlijk in elkaar te zetten, zelfs de halsbies die steek voor steek aangenaaid moest worden is best goed gegaan.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Late reactie (wegens vakantie), maar: wat mooi! Echt heel mooi gemaakt! O+
... ♥ ik mis je ♥
pi_119699900
Het tijdschrift Landleven heeft enige egelwanten in het decembernummer.

Breibeschriving: http://www.landleven.nl/d(...)brei-deze-egelwanten. De "stekels" zijn er naderhand op geknoopt.

Als ik nog goed breien kon, had ik er denk ik een schaapskop van gemaakt. Zonder overhangende snuit, met twee duimen als oren (geen linker- en rechterwant meer), ingebreide lussen als vacht en een lager beginnende langere boord. .
pi_119772534


Ik heb mijn eigen wintertrui voor 2012. *O*
pi_119810097
Is er iemand wie de adventshawl gaat breien en dag 1 al vertaald heeft? Of de termen uit de key? Ik kom er bij sommige termen niet echt uit :P
pi_119828751
Hallo! Ik ben op zoek naar een brei-patroon voor baby-sokjes maatje 50/56! Mijn eerste neefje/nichtje is onderweg en ik wil sokjes breien O+ Maar: waar moet ik zoeken voor een brei-patroon? Welke en hoeveel breipennen heb ik nodig? Wat is goede wol voor sokjes? Een collega wil me brei-les geven, dus praktijkondersteuning zal er zijn gelukkig... Alleen het begin van het begin: patronen, pennen, wol. Welke brei-er of -ster helpt me op weg?
pi_119829512
Hier 351 patroontjes op Ravelry voor gebreide babysokjes en door mensen als makkelijk (niveau 1 en 2) aangegeven.
Als je je nog niet aangemeld hebt op Ravelry, zeker doen. Al is het op eigen risico want je zult soms meer patronen kijken dan daadwerkelijk handwerken ;)

Met de andere vragen kan ik je niet helpen maar bij de patronen kun je wel zien welke dikte van garen en pennen er gebruikt wordt :)

Oh en proficiat *O*
  zondag 2 december 2012 @ 00:04:31 #114
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_119829583
gewoon patroon gebreide baby sokjes intikken kom je er ook wel, of wat Serinde zegt, of Drops-garnstudio of jessicatromp.nl.................en ook van mij kant hieperdepiep en hoera.......
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  zondag 2 december 2012 @ 00:09:13 #115
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_119829731
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:14 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb mijn eigen wintertrui voor 2012. *O*
lekker warm ook *O*
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_119830711
quote:
7s.gif Op zondag 2 december 2012 00:02 schreef Serinde het volgende:
Hier 351 patroontjes op Ravelry voor gebreide babysokjes en door mensen als makkelijk (niveau 1 en 2) aangegeven.
Als je je nog niet aangemeld hebt op Ravelry, zeker doen. Al is het op eigen risico want je zult soms meer patronen kijken dan daadwerkelijk handwerken ;)

Met de andere vragen kan ik je niet helpen maar bij de patronen kun je wel zien welke dikte van garen en pennen er gebruikt wordt :)

Oh en proficiat *O*
Wauw, Ravelry is heel erg ehm... overweldigend?

Ik heb deze slofjes via google gevonden, en ze zien er simpel maar schitterend uit! Maar wat voor wol moet je daar nu voor nemen? Hoe dik, met welke eigenschappen? En dat naaien, dat doe je met een dikkige, stompe naald met dezelfde wol als waarmee je gebreid hebt toch? En hoe lastig is het om een tweede kleur erbij te gebruiken?
pi_119836070
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 00:47 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Wauw, Ravelry is heel erg ehm... overweldigend?

Ik heb deze slofjes via google gevonden, en ze zien er simpel maar schitterend uit! Maar wat voor wol moet je daar nu voor nemen? Hoe dik, met welke eigenschappen? En dat naaien, dat doe je met een dikkige, stompe naald met dezelfde wol als waarmee je gebreid hebt toch? En hoe lastig is het om een tweede kleur erbij te gebruiken?
Wat een leuke slofjes, zeg. Heb je ook een patroon gevonden ervoor? Bij het patroon staat normaal gesproken aangegeven welk soort wol je kunt gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld bij de wibra of de zeeman een bol acryl uitzoeken. Dat is een goede dikte voor die schoentjes, lijkt mij. Bij de zeeman heet de soort wol Royal en bij de Wibra Saskia.

Als ik het goed zie, bestaat het patroon uit ribbels in twee kleuren. Dat is niet zo heel lastig te doen. Als ik jou was, zou ik het eerst beginnen met één kleur en als dat goed lukt, kun je overgaan op twee kleuren.

Succes ermee!
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_119836197
Vraagje, voor een patroon moet ik sock weight, lace weight of fingering weight draad gebruiken met naald 4.5.

Ik gebruik nu zeeman royal, dat is volgens de amerikaanse termen 'aran weight' (volgens de wikkel is het voor naalden 4-5) en ik heb naalden 5. Zou ik dan grotere naalden moeten nemen? Bijvoorbeeld 6?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2012 10:48:26 ]
pi_119850626
Voor sock weight neem je meestal naald 2.5. Voor dit patroon ga je dan 2 omhoog. Bij Royal zou je dan uit kunnen gaan van 6.

Of je gaat heel technisch rekenen en dan kom je op 4 * 4.5 / 2.5 = 7.2. Dan zou je dus naald 7 kunnen nemen.

Ik neem aan dat het een luchtig gebreid patroon is, dus kun je ms beter uitgaan van de 7.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_119850666
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 19:26 schreef MizzEnroe het volgende:
Voor sock weight neem je meestal naald 2.5. Voor dit patroon ga je dan 2 omhoog. Bij Royal zou je dan uit kunnen gaan van 6.

Of je gaat heel technisch rekenen en dan kom je op 4 * 4.5 / 2.5 = 7.2. Dan zou je dus naald 7 kunnen nemen.

Ik neem aan dat het een luchtig gebreid patroon is, dus kun je ms beter uitgaan van de 7.
Ik ben nu opnieuw begonnen op 6 en dat is al beter, vind t wel mooi zo :)
pi_119932621
Ik zag op wolplein.nl een breipakket voor het volgende vest:



Ik vind 'm zo mooi... maar er staat zo weinig info bij. Ik heb geen idee welke moeilijkheidsgraad dit patroon heeft, bijvoorbeeld. Ik ben geen ervaren breier, maar ik heb wel sjaals en mitsen e.d. gebreid. Wat denken jullie?
pi_119934122
Ik vind m supermooi maar ik ben ook nog niet verder dan sjaals en mutsen!
Wat kost het pakket?
pi_119934368
hij lijkt me niet zo moeilijk, ga even kijken hoe ik foto kan vergroten voor je, volgens mij is het soort gaatjes breien, en als je nou slim bent, koop mooie wol bij de Wibra kleurtjes die bij elkaar passen, kan je eens een foutje maken, weet niet wat dit pakket kost........
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_119934656
rechte steken bij de boord aan de zijkant, en valse patentsteek met een gaatje ertussen, vrij simpel te breien, de boord is gewoon recht en averecht, allemaal kleurtjes maar denk dat dit wol is met kleurverloop. dus als je besluit hem te maken maar weet niet wat pakket kost kan je ook gewoon saskia van Wibra nemen en zelf leuke kleurtjes bij elkaar zoeken.

nee volgens mij dus geen gaatjes patroon, maar valse patent en de steek erna gewoon recht op de verkeerde kant en averecht op de goede kant, maar misschien dat een ander er meer verstand van heeft welke steek dit is.( kan de foto niet groot openen)

heb ook de prijs gezien :@


_O- _O- _O- _O- echt he, tuur gelijk naar de foto inplaats dat ik ff lees, ribbel en boordpatroon deze kan je maken hoor erg makelijk......... :Y als je wil ga ik hem anders wel ff voor je uitrekenen hoeveel steken etc.etc. als je me natuurlijk wilt vertellen welke maat enzo :P

[ Bericht 7% gewijzigd door Toverheks op 04-12-2012 21:35:42 ]
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_119935126
Kun je dat na aanleiding van n foto? Wat knap!
Ik heb zeker interesse mits je daar niet een hele avond zoet mee bent!
Ff kijken of ik de prijs ook kan vinden op mn telefoon...
pi_119935283
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:36 schreef annelotje het volgende:
Kun je dat na aanleiding van n foto? Wat knap!
Ik heb zeker interesse mits je daar niet een hele avond zoet mee bent!
Ff kijken of ik de prijs ook kan vinden op mn telefoon...
prijs is 58 euro nog wat, vind ik duur al zal het mooie wol wezen
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_119935582
Ja ik zag het ook net. Ik vind altijd dat als ik iets zelf maak dat het dan niet meer mag kosten dan iets wat ik kant en klaar koop. En dit zou ik zelf teveel geld vinden. Zeker aangezien ik nog nooit zoiets heb gemaakt en niet weet of ik het wel kan.
pi_119935753
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:45 schreef annelotje het volgende:
Ja ik zag het ook net. Ik vind altijd dat als ik iets zelf maak dat het dan niet meer mag kosten dan iets wat ik kant en klaar koop. En dit zou ik zelf teveel geld vinden. Zeker aangezien ik nog nooit zoiets heb gemaakt en niet weet of ik het wel kan.
daarom zeg ik, mooie kleurtjes Saskia bij elkaar, bredere strepen bv aan 10 a 11 bollen heb je al teveel zeg maar, gebruik voor trui lange mouw meestal iets meer dan 6 bollen ( ligt eraan met col etc)
Kijk als je beetje strak en egaal kan breien dan is er niks mis met de Saskia van de wibra, en in haaktopic las ik van die wasverzachter dan voelt het ook niet zo stug aan, en als je strak breit kan je nog op pen 4 half ook.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_119936971
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:19 schreef annelotje het volgende:
Ik vind m supermooi maar ik ben ook nog niet verder dan sjaals en mutsen!
Wat kost het pakket?
Ik ben nog steeds bezig met een shrug...met andere woorden een rechthoekige lap. Ooit, in de jaren 80- wel eens een trui weten te breien, zachtpaars met een rimpelkraag....ik zie het nog zo voor me. O+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 5 december 2012 @ 10:53:36 #130
211083 Angelof9
I must go first
pi_119948846
58.95 Euro
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_119949801
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:28 schreef Toverheks het volgende:
rechte steken bij de boord aan de zijkant, en valse patentsteek met een gaatje ertussen, vrij simpel te breien, de boord is gewoon recht en averecht, allemaal kleurtjes maar denk dat dit wol is met kleurverloop. dus als je besluit hem te maken maar weet niet wat pakket kost kan je ook gewoon saskia van Wibra nemen en zelf leuke kleurtjes bij elkaar zoeken.

nee volgens mij dus geen gaatjes patroon, maar valse patent en de steek erna gewoon recht op de verkeerde kant en averecht op de goede kant, maar misschien dat een ander er meer verstand van heeft welke steek dit is.( kan de foto niet groot openen)

heb ook de prijs gezien :@

_O- _O- _O- _O- echt he, tuur gelijk naar de foto inplaats dat ik ff lees, ribbel en boordpatroon deze kan je maken hoor erg makelijk......... :Y als je wil ga ik hem anders wel ff voor je uitrekenen hoeveel steken etc.etc. als je me natuurlijk wilt vertellen welke maat enzo :P
Mocht er ook een patentsteek inzitten (wat er inderdaad wel op lijkt op de foto), dan kan cinnamongirl naar deze site gaan. Daarin wordt patent echt geweldig uitgelegd.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_119950103
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:25 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Mocht er ook een patentsteek inzitten (wat er inderdaad wel op lijkt op de foto), dan kan cinnamongirl naar deze site gaan. Daarin wordt patent echt geweldig uitgelegd.
helemaal top, leuk zo met zijn alle meedenken ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_119953303
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:34 schreef Toverheks het volgende:

[..]

helemaal top, leuk zo met zijn alle meedenken ^O^
Ja, dat is leuk he?!
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_119959232
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 13:11 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Ja, dat is leuk he?!
*O* en ik zat te denken misschien ook maar een leuk vest te gaan breien :P
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  maandag 10 december 2012 @ 15:51:19 #135
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_120151944
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:17 schreef Toverheks het volgende:

[..]

jij kent toch zulke mooie dingen maken ^O^
Dank je :@
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:55 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Met die kabelnaalden kon ik helemaal niet overweg. Ben toen op de " veiligheidsspelden" overgestapt.
Hoe werken de toerentellers?
Toerentellers doe je aan het begin van de naald en draai je elke toer een slagje verder, zodat het aantal toeren wordt bijgehouden :)

(dit is een hele hippe met een knopje, maar meestal zijn ze iets simpeler uitgevoerd)


quote:
6s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:14 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb mijn eigen wintertrui voor 2012. *O*
Prachtig O+
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 13:19 schreef SpaceInvaders het volgende:
Is er iemand wie de adventshawl gaat breien en dag 1 al vertaald heeft? Of de termen uit de key? Ik kom er bij sommige termen niet echt uit :P
Die adventshawl vind ik zo tof he! De editie van 2011 zou ik graag willen maken, maar ik heb geen tijd :X
Eerst de sjaal van mijn collega af en dan een poncho voor mijn nichtje, dan mijn Hello Teach vestje ein-de-lijk eens afmaken. En dan, ja dán 'mag' ik aan iets nieuws beginnen :P

De Coin and Lace wrap voor mijn collega vlot lekker inmiddels, al kost het veel meer tijd dan ik ingeschat had:



Detail:


Door mijn camera lijkt het niet echt zwart, maar in het echt valt dat reuze mee. Ook loopt ie natuurlijk niet taps toe, maar omdat aan de rechterkant de rondbreinaald zit, lijkt dat wel zo :P

[ Bericht 36% gewijzigd door Muck op 10-12-2012 16:01:27 ]
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_120155292
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:51 schreef Muck het volgende:

[..]

Dank je :@

[..]

Toerentellers doe je aan het begin van de naald en draai je elke toer een slagje verder, zodat het aantal toeren wordt bijgehouden :)
[ afbeelding ]
(dit is een hele hippe met een knopje, maar meestal zijn ze iets simpeler uitgevoerd)

[..]

Prachtig O+

[..]

Die adventshawl vind ik zo tof he! De editie van 2011 zou ik graag willen maken, maar ik heb geen tijd :X
Eerst de sjaal van mijn collega af en dan een poncho voor mijn nichtje, dan mijn Hello Teach vestje ein-de-lijk eens afmaken. En dan, ja dán 'mag' ik aan iets nieuws beginnen :P

De Coin and Lace wrap voor mijn collega vlot lekker inmiddels, al kost het veel meer tijd dan ik ingeschat had:

[ afbeelding ]

Detail:
[ afbeelding ]

Door mijn camera lijkt het niet echt zwart, maar in het echt valt dat reuze mee. Ook loopt ie natuurlijk niet taps toe, maar omdat aan de rechterkant de rondbreinaald zit, lijkt dat wel zo :P
jij kan echt alles he, mooi hoor die kabels ziet er gelikt uit. ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_120175549
Gewoon slingerende kabels tot 6 steken breed (2x3) zijn niet moeilijk. Bij verschillende kabels naast elkaar wordt het lastiger.

Die toerenteller had ik vroeger goed kunnen gebruiken. Tellen was een kleine ramp, mede door dyslectie wat zich natuurlijk niet alleen tot letters beperkt, maar ook dwars ligt bij een breiwerk boordevol steken.
  Moderator dinsdag 11 december 2012 @ 22:05:14 #138
5428 crew  miss_sly
pi_120208859
Maakt het met een rondbreinaald nog uit hoe lang deze is als je iets specifieks wil breien?

Ik wil een muts breien, en heb daarvoor een rondbreinaald. Hij is alleen langer dan het aantal steken dat ik nodig heb. Dan gaat het nooit mooi strak tegen elkaar zitten, lijkt me?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:56:42 #139
211083 Angelof9
I must go first
pi_120211939
Het ligt eraan, je kunt ook met de magic loop breien, dan doet de lengte van de draad er niet zo toe (langer is beter dan korter). Maar het ligt aan het patroon of dit mogelijk is.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_120220909
Mooi boek over breien gescoord bij de Action, (3.99) alleen om te hebben hoor :@
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_120227204
Ik ben helemaal nieuw hier, maar ik heb een vraagje waar hopelijk iemand me mee kan helpen. Sinds enkele tijd ben ik fanatiek aan het breien geslagen. Nu wil ik heel graag een grote deken maken. Ik heb al heel wat geoefend met verschillende steken, maar ik vraag me af welke steek ik hiervoor het beste kan gebruiken.
Ook tips wat betreft welke naalden ik kan gebruiken zijn van harte welkom. Ik brei nu alleen met gewone naalden, maar misschien is een rondbreinaald beter/makkelijker in dit geval.
  woensdag 12 december 2012 @ 13:54:06 #142
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_120227847
Welkom :)

Een rondbreinaald zou ik voor een deken zeker willen adviseren, zo kun je het grote aantal steken namelijk een stuk makkelijker kwijt.
Wat voor steken geschikt zijn.... Tsja, dat hangt af van het soort deken dat je wilt maken. Ik zou eens op Ravelry kijken voor mooie voorbeelden als ik jou was :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_120228788
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:35 schreef sillie1985 het volgende:
Ik ben helemaal nieuw hier, maar ik heb een vraagje waar hopelijk iemand me mee kan helpen. Sinds enkele tijd ben ik fanatiek aan het breien geslagen. Nu wil ik heel graag een grote deken maken. Ik heb al heel wat geoefend met verschillende steken, maar ik vraag me af welke steek ik hiervoor het beste kan gebruiken.
Ook tips wat betreft welke naalden ik kan gebruiken zijn van harte welkom. Ik brei nu alleen met gewone naalden, maar misschien is een rondbreinaald beter/makkelijker in dit geval.
welkom, en wat Muck net zei, je kan ook de linkjes uit de OP eens doen, jessicatromp heeft ook nederlandse breisteken moeilijk en makelijk met prima uitleg. en Drops-garnstudio heeft ook nederlandse uitleg staan ook hele mooie dingen tussen................
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_120229548
Dank je voor jullie tips! Als ik het goed begrepen heb kan je met een rondbreinaald ook gewoon heen en weer breien? Ik ben van plan om dikke naalden te gebruiken (bijv.15), zodat ik er niet jaren mee bezig ben. Dat kan ook met een rondbreinaald toch? (misschien wat domme vragen, maar ben nog niet zo ervaren..)
pi_120229665
Ik ben ook een deken aan het breien, maar ik brei een lapjesdeken. De lapjes haak ik straks aan elkaar. Zit je ook niet met zo'n enorme lap breiwerk :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 12 december 2012 @ 15:58:58 #146
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_120232185
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:47 schreef sillie1985 het volgende:
Dank je voor jullie tips! Als ik het goed begrepen heb kan je met een rondbreinaald ook gewoon heen en weer breien? Ik ben van plan om dikke naalden te gebruiken (bijv.15), zodat ik er niet jaren mee bezig ben. Dat kan ook met een rondbreinaald toch? (misschien wat domme vragen, maar ben nog niet zo ervaren..)
Ja hoor, dat kan :)
De Coin and lace wrap (zie hier een stukje boven) brei ik ook op een rondbreinaald en die gaat gewoon heen en weer
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_120261758
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:47 schreef sillie1985 het volgende:
Dank je voor jullie tips! Als ik het goed begrepen heb kan je met een rondbreinaald ook gewoon heen en weer breien? Ik ben van plan om dikke naalden te gebruiken (bijv.15), zodat ik er niet jaren mee bezig ben. Dat kan ook met een rondbreinaald toch? (misschien wat domme vragen, maar ben nog niet zo ervaren..)
:@ ik kan niet met een rondbreinaald breien, echt heb best geoefend maar het lukt me gewoon niet, wilde het zo graag, want er is een vrouw, kan niet zo snel op haar naam komen, die maakt soort poncho`s en dan knip je het door, weet ik veel hoe dat heet maar is zo schitterend, daarom wilde ik het leren heb verschillende rondbreinaalden hier liggen in de la, maar ze zullen er altijd blijven liggen -O-
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_120261930
ik ben er ook echt geen held in :( :'(
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_120263855
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:35 schreef sillie1985 het volgende:
Ik ben helemaal nieuw hier, maar ik heb een vraagje waar hopelijk iemand me mee kan helpen. Sinds enkele tijd ben ik fanatiek aan het breien geslagen. Nu wil ik heel graag een grote deken maken. Ik heb al heel wat geoefend met verschillende steken, maar ik vraag me af welke steek ik hiervoor het beste kan gebruiken.
Ook tips wat betreft welke naalden ik kan gebruiken zijn van harte welkom. Ik brei nu alleen met gewone naalden, maar misschien is een rondbreinaald beter/makkelijker in dit geval.
Welkom! Wat voor soort deken wil je maken? Een rechthoekige of een ronde? :)
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_120265122
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:40 schreef Dottey het volgende:
ik ben er ook echt geen held in :( :'(
echt Dotje, als je me zag pielen met die krengen _O- wie dat verzonnen heeft, brei toch het liefst op mijn Hema breinaalden, die zijn al jaar of 20 oud dacht ik, worden ook niet meer gemaakt maar dat breit zo lekker, zit een soort verhoging aan de begin van de pen en zijn erg licht. overal gezocht maar worden niet meer gemaakt.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  donderdag 13 december 2012 @ 13:40:00 #151
211083 Angelof9
I must go first
pi_120265797
Ik vind het ZOVEEL makkelijker! :D Ik ben echt superblij met de uitvinding van rondbreinaalden, gebruik de rechte helemaal niet meer.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_120289875
quote:
brei toch het liefst op mijn Hema breinaalden, die zijn al jaar of 20 oud dacht ik, worden ook niet meer gemaakt maar dat breit zo lekker, zit een soort verhoging aan de begin van de pen en zijn erg licht. overal gezocht maar worden niet meer gemaakt.
Bedoel je zoiets?
http://www.hobbydoos.nl/winkel/producten/snelbreinaald-nr-4.asp
Ik brei al ruim 30 jaar, voornamelijk truien en kan dus ook absoluut niets met een rondbreinaald. Ik moet toch echt één naald onder mijn arm.
pi_120290657
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:39 schreef Timtom het volgende:

[..]

Bedoel je zoiets?
http://www.hobbydoos.nl/winkel/producten/snelbreinaald-nr-4.asp
Ik brei al ruim 30 jaar, voornamelijk truien en kan dus ook absoluut niets met een rondbreinaald. Ik moet toch echt één naald onder mijn arm.
Angel is er blij me, ik jaloers want echt het lukt me niet -O-

en de Hema pennen zijn heell licht en zilverkleurig en de punt is iets dikker dan de rest van de pen, zal er morgen een foto van maken van de snelbreipennen kan ik het niet goed zien. :@

en ook ik moet wat onder mijn armen voelen :Y
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_120293582
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:22 schreef Toverheks het volgende:

[..]

echt Dotje, als je me zag pielen met die krengen _O- wie dat verzonnen heeft, brei toch het liefst op mijn Hema breinaalden, die zijn al jaar of 20 oud dacht ik, worden ook niet meer gemaakt maar dat breit zo lekker, zit een soort verhoging aan de begin van de pen en zijn erg licht. overal gezocht maar worden niet meer gemaakt.
oeh! maak er eens een foto van!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_120296040
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:58 schreef Toverheks het volgende:

[..]

Angel is er blij me, ik jaloers want echt het lukt me niet -O-

en de Hema pennen zijn heell licht en zilverkleurig en de punt is iets dikker dan de rest van de pen, zal er morgen een foto van maken van de snelbreipennen kan ik het niet goed zien. :@

en ook ik moet wat onder mijn armen voelen :Y
Ik heb laatst zulke breinaalden gezien bij een webshop! Dan was de punt iig de 'goede' maat en de rest van de naald dunner. Ik zal na gaan denken waar het was :P
pi_120311510
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:22 schreef Toverheks het volgende:

[..]

echt Dotje, als je me zag pielen met die krengen _O- wie dat verzonnen heeft, brei toch het liefst op mijn Hema breinaalden, die zijn al jaar of 20 oud dacht ik, worden ook niet meer gemaakt maar dat breit zo lekker, zit een soort verhoging aan de begin van de pen en zijn erg licht. overal gezocht maar worden niet meer gemaakt.
mijn moeder kan ook echt niet met rondbreinaalden. ik brei er juist alles op, vind lange breinaalden maar lastig. ik denk dat rondbreinaalden wel makkelijker zijn als je met de draad links breit :Y
Kwak
pi_120312050
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:13 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

mijn moeder kan ook echt niet met rondbreinaalden. ik brei er juist alles op, vind lange breinaalden maar lastig. ik denk dat rondbreinaalden wel makkelijker zijn als je met de draad links breit :Y
Ik brei ook alles met rondbreinaalden. Vroeger breidde ik met lange naalden, maar dan kreeg ik last van RSI. Als ik met de draad links brei, merk ik dat ik redelijk snel last van mijn polsen krijg. Ik houd het dus maar op de oude manier, met rondbreinaalden.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_120323414
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:13 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

mijn moeder kan ook echt niet met rondbreinaalden. ik brei er juist alles op, vind lange breinaalden maar lastig. ik denk dat rondbreinaalden wel makkelijker zijn als je met de draad links breit :Y
ik brei wel met de draad rechts, maar brei op een manier, mijn moeder kon veel sneller breien die had de draad om haar wijsvinger en maakte amper een beweging, ik sla nog netjes met een grote omslag :@
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_120323712
Mijn moeder breide ook door bijna alleen die ene wijsvinger te bewegen. 't Ging razendsnel.
pi_120325845
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:23 schreef Teslynd het volgende:
Mijn moeder breide ook door bijna alleen die ene wijsvinger te bewegen. 't Ging razendsnel.
ja en ze heeft me het echt wel vaak voorgedaan maar lukte gewoon niet, brei zoals ik het van de handwerkjuf op de lagere school had geleerd en het haken heb ik van mijn Oma geleerd, die maakte op haar 90 ste nog hele dekens inderdaad ook al met Saskia van de Wibra (vroeger heten het Scholten) en koste een bol 1 gulden
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_120344437
Een hele late reactie maar dames: superbedankt voor het meedenken! De wol heeft idd een kleurverloop, het is de Medio van Lana Grossa en in 't echt is de wol fantastisch....ik heb uiteindelijk de wol en het patroon los gekocht dus nu moet ik wel. De steek die wordt gebruikt is de "hebemaschenmuster".Het is me niet duidelijk welke steek dat nu is!
Als ik weer thuis ben (zit in het buitenland), zal ik de steek eens hier neerzetten. Misschien herkennen jullie dan de steek!
pi_120345519
Met enige vertraging toch een foto van mijn luie-wijven-steek-sjaal :D

http://s525.beta.photobuc(...)html?evt=email_share

Even als een link maar, ik weet niet hoe ik hier een afbeelding kan invoegen..
pi_120348873
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:21 schreef cinnamongirl het volgende:
Een hele late reactie maar dames: superbedankt voor het meedenken! De wol heeft idd een kleurverloop, het is de Medio van Lana Grossa en in 't echt is de wol fantastisch....ik heb uiteindelijk de wol en het patroon los gekocht dus nu moet ik wel. De steek die wordt gebruikt is de "hebemaschenmuster".Het is me niet duidelijk welke steek dat nu is!
Als ik weer thuis ben (zit in het buitenland), zal ik de steek eens hier neerzetten. Misschien herkennen jullie dan de steek!
Heben is optillen. Je "tilt" als het ware een steek van de vorige rij omhoog.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  maandag 17 december 2012 @ 12:35:00 #164
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_120411668
Het is goed te doen, hier kun je zien hoe het in zijn werk gaat. Gewoon een kwestie van om de paar steken een steek afhalen ipv te breien en dat doe je dan een paar pennen - 2 of 4 pennen steek alleen afhhalen-en dan brei je die steek weer wel mee.

Vond het ook een erg leuk vest op wolplein zit er nu ook over te denken maar dan in een andere kleur. :)

sorry dat ik zomaar kom binnenvallen, kijk hier wel vaker omdat ik breien ook leuk vind

[ Bericht 0% gewijzigd door deedeetee op 17-12-2012 16:13:29 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_120414554
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 12:35 schreef deedeetee het volgende:
Het is goed te doen, hier kun je zien hoe het in zijn werk gaat. Gewoon een kwestie van om de paar steken een steek afhalen ipv te breien en dat doe je dan een paar pennen - 2 of 2 pennen steek alleen afhhalen-en dan brei je die steek weer wel mee.

Vond het ook een erg leuk vest op wolplein zit er nu ook over te denken maar dan in een andere kleur. :)

sorry dat ik zomaar kom binnenvallen, kijk hier wel vaker omdat ik breien ook leuk vind
Leuk, zo'n voorbeeld!

Je mag hier gewoon binnenvallen hoor. :Y
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_120453192
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:41 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Welkom! Wat voor soort deken wil je maken? Een rechthoekige of een ronde? :)
Een rechthoekige moet het worden. Ik ben nu eerst maar het een en ander aan het uitproberen qua steken en randen, maar kan nog niet zo goed kiezen en weet nog niet precies wat het handigste gaat zijn.
  woensdag 19 december 2012 @ 14:26:51 #167
211083 Angelof9
I must go first
pi_120507207
Ik heb mijn eerste shawl gebreid! Er zitten wat fouten in en de wol wilde niet blokken, dus niet helemaal tevreden. Ben meteen maar weer aan een nieuwe begonnen...

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  woensdag 19 december 2012 @ 14:27:16 #168
211083 Angelof9
I must go first
pi_120507223
PS hij lijkt scheef, maar dat komt door de foto!!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_120514805
als hij scheef blijft *zien*Angel, dan ga je ook maar scheef lopen :P

Deedeetee welkom en kom maar vaker binnen huppelen hoor, gezellig.
en over dat vest ( post) hierboven, o0p drops staan ook hele mooie..............
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_120680426
Hallo allemaal. Ik lees al een tijdje mee maar besloot nu ook maar eens iets te posten.

Ik ben nog maar sinds kort aan het breien (weekje of 5) maar heb er superveel plezier in. Tot nu toe 2 sjaals gebreid, polswarmers (poging 3 ziet er redelijk uit maar verdient geen schoonheidsprijs) en de bijpassende hoofdband is finaal mislukt. Aldoende leert men :D

Ik heb al een hoop tips gelezen en bewonder al jullie werk!
  zondag 23 december 2012 @ 19:42:16 #171
211083 Angelof9
I must go first
pi_120683527
Ik heb vandaag bijna een hele shawl uitgehaald en ik baal ontzettend. Ik had een foutje gemaakt waar ik niet mee kon leven, maar het lukte me niet om de steken terug te halen, het werd steeds lelijker en uiteindelijk heb ik zo'n uur of 15 (gok ik) aan breiwerk uitgetrokken :'(

En nu weer opnieuw beginnen -O-
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_120707519
oh wat erg Angel! Succes met de motivatie vinden om opnieuw te beginnen!
pi_120742574
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 19:42 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb vandaag bijna een hele shawl uitgehaald en ik baal ontzettend. Ik had een foutje gemaakt waar ik niet mee kon leven, maar het lukte me niet om de steken terug te halen, het werd steeds lelijker en uiteindelijk heb ik zo'n uur of 15 (gok ik) aan breiwerk uitgetrokken :'(

En nu weer opnieuw beginnen -O-
toch niet de groene sjawl die je gepost had hier boven???
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  dinsdag 25 december 2012 @ 10:48:40 #174
211083 Angelof9
I must go first
pi_120751660
Nee, een rode die ik daarna begonnen was. De groene is klaar.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_120751993
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 10:48 schreef Angelof9 het volgende:
Nee, een rode die ik daarna begonnen was. De groene is klaar.
ja ik zat gister al te koekeloeren naar je groene kon geen foutje ontdekken, zonde van je andere sjawl.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_120757894
col gemaakt voor schoonmama :)


pi_120760325
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 14:40 schreef NoralyZ het volgende:
col gemaakt voor schoonmama :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
^O^ die is mooi geworden, en leuke kleur en welke steek???
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_120780806
Niet om nu wat zeurderig over te komen maar ik zie heel weinig zelf gebreide truien in dit topic.( op de mijne na) Koopt men deze liever dan dat men het zelf in elkaar flanst?
pi_120782589
quote:
6s.gif Op woensdag 26 december 2012 13:00 schreef Iwanius het volgende:
Niet om nu wat zeurderig over te komen maar ik zie heel weinig zelf gebreide truien in dit topic.( op de mijne na) Koopt men deze liever dan dat men het zelf in elkaar flanst?
Ik ben dit topic gaan volgen, omdat ik een trui WIL GAAN breien, mijn moeder breit de ene na de andere.
Als ik die trui zie die jij in dit topic gepost heb, mag ik wel eens op een goeie cursus denk ik, zoiets wil ik ook leren breien, wat mooi! O+

Vooralsnog ben ik druk bezig met haken, een nieuw deken.
Dus. Ooit. Komt. Die. Trui. *O*
  woensdag 26 december 2012 @ 16:26:58 #180
211083 Angelof9
I must go first
pi_120787044
een trui, ik moet er niet aan denken. :{w

Ten eerste draag ik geen truien en ten tweede is dat me veel te veel werk. Het moet wel leuk blijven!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_120790194
ik brei alleen kindertruitjes als ik zin heb.
Veel te veel werk :P
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_120794360
Is hier iemand online?
Ik wil deze col breien:

http://www.ravelry.com/patterns/library/drop-stitch-cowl-3

Maar op naalden 12 en niet in het rond, ik brei brei het dan in de lengte en dan naai ik het aan elkaar. Maar heb dus geen idee hoeveel steken ik op moet zetten :X
pi_120794536
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 21:25 schreef SpaceInvaders het volgende:
Is hier iemand online?
Ik wil deze col breien:

http://www.ravelry.com/patterns/library/drop-stitch-cowl-3

Maar op naalden 12 en niet in het rond, ik brei brei het dan in de lengte en dan naai ik het aan elkaar. Maar heb dus geen idee hoeveel steken ik op moet zetten :X
Blijkbaar 46 steken met naalden 15 en ze gebruiken 1 bol van 101 meter. Als je meer steken toevoegt, moet het in ieder geval een meervoud van 2 zijn omdat je in rij 5 een rechts met een yarnover hebt en dat moet herhalen. Dus je zult iets meer steken nodig hebben bij naalden 12. Hangt ook een beetje van je voorkeuren af vind ik bij cowls.

-edit- Aanvulling: Jij moet als je 'm op rechte naalden breidt in rij 5 altijd eindigen met 1 rechts, anders vallen je steken eruit :+ en heb je daarnaast niets om 'm aan elkaar te zetten.
pi_120794837
quote:
7s.gif Op woensdag 26 december 2012 21:31 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Blijkbaar 46 steken met naalden 15 en ze gebruiken 1 bol van 101 meter. Als je meer steken toevoegt, moet het in ieder geval een meervoud van 2 zijn omdat je in rij 5 een rechts met een yarnover hebt en dat moet herhalen. Dus je zult iets meer steken nodig hebben bij naalden 12. Hangt ook een beetje van je voorkeuren af vind ik bij cowls.

-edit- Aanvulling: Jij moet als je 'm op rechte naalden breidt in rij 5 altijd eindigen met 1 rechts, anders vallen je steken eruit :+ en heb je daarnaast niets om 'm aan elkaar te zetten.
Ik heb nu 60 steken opgezet, ga wel breien en kijken wat eruit komt. :) bedankt voor de tips!
pi_120795753
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 21:25 schreef SpaceInvaders het volgende:
Is hier iemand online?
Ik wil deze col breien:

http://www.ravelry.com/patterns/library/drop-stitch-cowl-3

Maar op naalden 12 en niet in het rond, ik brei brei het dan in de lengte en dan naai ik het aan elkaar. Maar heb dus geen idee hoeveel steken ik op moet zetten :X
Bedoel je naalden van 12 mm? Zij gebruikt naalden van 10 mm, dus dan zal je met 60 steken veel te veel hebben.

Wat is de stekenverhouding bij jouw garen?
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_120798667
Oh neemt zij niet maat 15? Faal :')
Ik heb wel rondbreinaalden 10 in 60cm. Maar zij gebruikt 16 inch dus dan is dat te groot toch? ;(

Voor 10*10 cm was het 8 steken, 11 naalden :)
pi_120811585
60 cm zou wel genoeg moeten zijn, zolang de lengte maar langer is dan de omtrek van je breiwerk.

Als ik jou was, zou ik met die rondbreinaalden 48 steken opzetten en dan heen en weer breien, zoals je al van plan was. Overal waar purl staat moet je dan rechts breien.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_120811731
Ik denk dat ik maar ander garen ga bestellen, en iets anders met wat ik nu heb ga doen. Vind het nog steeds een heel tof patroon dus dan wil ik meteen goede rondbreinaalden hebben. Ik heb nu van bamboe maar ik heb het gevoel alsof mijn draad daar heel erg van gaat pluizen, zonde ;(
pi_120826357
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 16:33 schreef Toverheks het volgende:

[..]

^O^ die is mooi geworden, en leuke kleur en welke steek???
Dankje! :D ik heb dit patroon gebruikt:
http://www.ravelry.com/patterns/library/hourglass-cowl

en dit is de link naar mijn project:
http://www.ravelry.com/projects/Noraly/hourglass-cowl

die van mij is iets soepeler/luchtiger geworden, naar wens van de ontvangster :)
de kleur is echt prachtig, een heel diepe kleur blauwgroen!
pi_120833277
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:53 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Dankje! :D ik heb dit patroon gebruikt:
http://www.ravelry.com/patterns/library/hourglass-cowl

en dit is de link naar mijn project:
http://www.ravelry.com/projects/Noraly/hourglass-cowl

die van mij is iets soepeler/luchtiger geworden, naar wens van de ontvangster :)
de kleur is echt prachtig, een heel diepe kleur blauwgroen!
dank je wel voor je link, sla hem op. :Y
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_120835598
Ik heb wat advies nodig. Ik ben begonnen aan een muts met de restjes van mijn deken. Ik heb havo'er niet echt een patroon gebruikt, gewoon een paar centimeter begonnen in boordsteek en daarna verder in tricotsteek op een rondbreinaald. Ik ben nu op een lengte dat ik wil gaan minderen om naar het einde toe te breien. Hoe kan ik dat minderen het beste doen? In andere patronen zag ik meestal om de naald een aantal steken minderen, dus bijvoorbeeld alle even naalden minderen, oneven naalden gewoon breien.

Belangrijkste vraag is eigenlijk met hoeveel steken ik moet eindigen om de muts mooi af te werken. Ik heb nu 92 steken in phildar partner 6 op mijn naald staan.

Kan iemand me helpen, of moet ik maar op goed geluk wat gaan proberen? :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_120856822
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 21:07 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb wat advies nodig. Ik ben begonnen aan een muts met de restjes van mijn deken. Ik heb havo'er niet echt een patroon gebruikt, gewoon een paar centimeter begonnen in boordsteek en daarna verder in tricotsteek op een rondbreinaald. Ik ben nu op een lengte dat ik wil gaan minderen om naar het einde toe te breien. Hoe kan ik dat minderen het beste doen? In andere patronen zag ik meestal om de naald een aantal steken minderen, dus bijvoorbeeld alle even naalden minderen, oneven naalden gewoon breien.

Belangrijkste vraag is eigenlijk met hoeveel steken ik moet eindigen om de muts mooi af te werken. Ik heb nu 92 steken in phildar partner 6 op mijn naald staan.

Kan iemand me helpen, of moet ik maar op goed geluk wat gaan proberen? :)
Het is inderdaad belangrijk dat je gelijkmatig mindert.

Dus je doet *2 samenbreien, x aantal steken gewoon breien* en dat 1 toer; dan 1 toer gewoon breien, en om en om - zoals je inderdaad al beschreef. Ik adviseer je om met een aantal steken onder de 10 te eindigen; ik eindig meestal met 6 of 7 steken :-). En iedere 'minder-toer' wordt het x aantal steken 1 steek minder; zo blijven de minderingen boven elkaar in het patroon van je muts en ziet het er netter uit.

Net een muts afgemaakt toevallig, zal binnenkort eens een foto maken!
  Moderator vrijdag 28 december 2012 @ 11:50:25 #193
5428 crew  miss_sly
pi_120856910
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 11:47 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Het is inderdaad belangrijk dat je gelijkmatig mindert.

Dus je doet *2 samenbreien, x aantal steken gewoon breien* en dat 1 toer; dan 1 toer gewoon breien, en om en om - zoals je inderdaad al beschreef. Ik adviseer je om met een aantal steken onder de 10 te eindigen; ik eindig meestal met 6 of 7 steken :-). En iedere 'minder-toer' wordt het x aantal steken 1 steek minder; zo blijven de minderingen boven elkaar in het patroon van je muts en ziet het er netter uit.

Net een muts afgemaakt toevallig, zal binnenkort eens een foto maken!
Hmm, ik heb het iets anders gedaan, maar wel ongeveer zo. Ik zal eens kijken of het aardig geworden is, anders zal ik met jouw opmerking nog eens opnieuw beginnen, hoewel uithalen me niet heel erg aanstaat :') Ik had gisteravond uiteraard niet het geduld te wachten op antwoord, heb wat patronen opgezocht en zo zelf een methode bedacht :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_120857374
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 11:47 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Het is inderdaad belangrijk dat je gelijkmatig mindert.

Dus je doet *2 samenbreien, x aantal steken gewoon breien* en dat 1 toer; dan 1 toer gewoon breien, en om en om - zoals je inderdaad al beschreef. Ik adviseer je om met een aantal steken onder de 10 te eindigen; ik eindig meestal met 6 of 7 steken :-). En iedere 'minder-toer' wordt het x aantal steken 1 steek minder; zo blijven de minderingen boven elkaar in het patroon van je muts en ziet het er netter uit.

Net een muts afgemaakt toevallig, zal binnenkort eens een foto maken!
Dat verklaard meteen waarom ik mijn muts van laatst zo rommelig vond! Ik snapte al niet zo goed waar het aan had gelegen. Op naar poging twee dan maar. :P

(ik post hier niet zo vaak, maar lees vooral mee. Ik ben een trage breier dus heb nooit zo heel veel te vertellen/vragen. :+ )
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator woensdag 2 januari 2013 @ 21:14:43 #195
5428 crew  miss_sly
pi_121086564
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 11:47 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Het is inderdaad belangrijk dat je gelijkmatig mindert.

Dus je doet *2 samenbreien, x aantal steken gewoon breien* en dat 1 toer; dan 1 toer gewoon breien, en om en om - zoals je inderdaad al beschreef. Ik adviseer je om met een aantal steken onder de 10 te eindigen; ik eindig meestal met 6 of 7 steken :-). En iedere 'minder-toer' wordt het x aantal steken 1 steek minder; zo blijven de minderingen boven elkaar in het patroon van je muts en ziet het er netter uit

Net een muts afgemaakt toevallig, zal binnenkort eens een foto maken!
Ik had het niet netjes gedaan en heb hem net uitgehaald voor wat betreft het deel dat ik al had geminderd. Even resumerend:

ik heb 92 steken. Het mooiste wordt het dus als ik 4 steken per toer minder, 92/4=23 steken dus om de 23 steken minder ik een steek. Dan een naald gewoon, dan om de 22 steken, naald gewoon, 21 steken.

Zit ik zo goed?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 2 januari 2013 @ 22:20:24 #196
5428 crew  miss_sly
pi_121089677
En brei ik dan steek 22+23 samen of 23+24?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121095675
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 22:20 schreef miss_sly het volgende:
En brei ik dan steek 22+23 samen of 23+24?
Dan brei je steek 22 en 23 samen. Maar zo krijg je wel een erg lang spits toelopende muts! Ik zou het dan misschien de eerste rondes zo geleidelijk minderen, en de laatste 1/3 van de 'minder-rondes' misschien elke ronde.

Dus de eerste ronde doe je 21 recht, 2 samenbreien (x4).
dan 1 recht
dan 20 recht, 2 samenbreien (x4)
etc.

tot je op een gegeven moment bij ongeveer 6 recht, 2 samenbreien zit, dan zou ik elke ronde gaan minderen...
  Moderator donderdag 3 januari 2013 @ 08:47:07 #198
5428 crew  miss_sly
pi_121101085
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 00:22 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Dan brei je steek 22 en 23 samen. Maar zo krijg je wel een erg lang spits toelopende muts! Ik zou het dan misschien de eerste rondes zo geleidelijk minderen, en de laatste 1/3 van de 'minder-rondes' misschien elke ronde.

Dus de eerste ronde doe je 21 recht, 2 samenbreien (x4).
dan 1 recht
dan 20 recht, 2 samenbreien (x4)
etc.

tot je op een gegeven moment bij ongeveer 6 recht, 2 samenbreien zit, dan zou ik elke ronde gaan minderen...
Ja, dat idee begon ik ook te krijgen, inderdaad. Ik zou anders op 21 toeren samenbreien en dus 21 toeren rechtbreien zitten, en dat zijn dus nog 42 toeren voor ik bij het einde ben. Dat wordt een kaboutermuts :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 3 januari 2013 @ 12:28:31 #199
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_121106489
Hoera *O*

De coin&lace-sjaal voor mijn collega begon een behoorlijk blok aan mijn been te worden, omdat hij lang niet zo snel vorderde als ik gehoopt had en ik nog zoooooveel andere dingen wil breien en haken... Maaaaar hij is af *O*
Vanavond nog wat draadjes afwerken en blokken en dan kan ie weg _O_ *O*
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Moderator donderdag 3 januari 2013 @ 17:16:22 #200
5428 crew  miss_sly
pi_121118036
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 00:22 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Dan brei je steek 22 en 23 samen. Maar zo krijg je wel een erg lang spits toelopende muts! Ik zou het dan misschien de eerste rondes zo geleidelijk minderen, en de laatste 1/3 van de 'minder-rondes' misschien elke ronde.

Dus de eerste ronde doe je 21 recht, 2 samenbreien (x4).
dan 1 recht
dan 20 recht, 2 samenbreien (x4)
etc.

tot je op een gegeven moment bij ongeveer 6 recht, 2 samenbreien zit, dan zou ik elke ronde gaan minderen...
Nogmaals bedankt voor je antwoord en uitleg. Het is nu stukken mooier! Ik ben er bijna, nu alleen over van rondbreinaald op 4 naalden, want het past niet meer. Ook een nieuw iets voor me. Kan ik het het beste breiend overzetten op vier naalden? En daarna brei je daarmee hetzelfde verder als ware het één ronde breinaald?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 3 januari 2013 @ 20:02:27 #201
5428 crew  miss_sly
pi_121124680
Gelukt, op vier naalden zetten, en er is best aardig mee te breien. Hij is nog niet af, maar ik ben nu al reuzetrots op mijn eerste breiwerk dat ik ook nog eens af lijk te gaan maken :P

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121132170
Leuk! Mooie kleurencombo ook!

Ik ben momenteel niets aan het breien. Even wat vorderingen maken met mn borduurwerk.
Misschien dat ik binnenkort start met n bolero voor mezelf!
pi_121135641
Ik ben met ander garen en de juiste garen aan de dropstitch cowl begonnen. Ik heb niet veel tijd gehad maar ik zal m showen als ie af is!

Edit: ander garen en juiste rondbreinaalden! Oeps foutje :P

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2013 11:28:33 ]
  vrijdag 4 januari 2013 @ 08:30:18 #204
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_121140566
Ik ben benieuwd SpaceInvaders!

De coin and lace-sjaal ligt sinds gisteravond te drogen en hij is echt ontzettend opgeknapt van even wassen en opspelden _O_





Even voor het formaat: hij zit op een stapeltje handdoeken op de doos van onze nieuwe tv geprikt :P
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 09:27:56 #205
5428 crew  miss_sly
pi_121141380
Mooi Muck! Welke kleur is het nou? :D

Hoe doen jullie dat blocken trouwens? met een wasmiddel voor fijne was (Eucalan ofzo) erbij?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 4 januari 2013 @ 09:35:26 #206
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_121141524
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 20:02 schreef miss_sly het volgende:
Gelukt, op vier naalden zetten, en er is best aardig mee te breien. Hij is nog niet af, maar ik ben nu al reuzetrots op mijn eerste breiwerk dat ik ook nog eens af lijk te gaan maken :P

[ afbeelding ]
^O^ voor het eerst, top hoor en vooral op 4 naalden, mooie wol leuke kleuren zo bij elkaar.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  vrijdag 4 januari 2013 @ 09:36:19 #207
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_121141549
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 08:30 schreef Muck het volgende:
Ik ben benieuwd SpaceInvaders!

De coin and lace-sjaal ligt sinds gisteravond te drogen en hij is echt ontzettend opgeknapt van even wassen en opspelden _O_

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Even voor het formaat: hij zit op een stapeltje handdoeken op de doos van onze nieuwe tv geprikt :P
hier ben ik ff stil van, heel mooi met die kabeltjes :Y
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 09:36:57 #208
5428 crew  miss_sly
pi_121141563
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 09:35 schreef Toverheks het volgende:

[..]

^O^ voor het eerst, top hoor en vooral op 4 naalden, mooie wol leuke kleuren zo bij elkaar.
Dank je!
Het is ook heel fijn garen, Phildar Partner 6. Het is lekker warm en heerlijk zacht. Alleen het laatste stuk was op vier naalden, hoor, een groot deel was op een rondbreinaald.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 09:37:40 #209
5428 crew  miss_sly
pi_121141584
Ja, die kabeltjes vind ik ook erg mooi. Ik wil ook wel eens iets met kabeltjes gaan maken, ziet er zo mooi uit O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 4 januari 2013 @ 09:38:02 #210
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_121141593
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 09:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dank je!
Het is ook heel fijn garen, Phildar Partner 6. Het is lekker warm en heerlijk zacht. Alleen het laatste stuk was op vier naalden, hoor, een groot deel was op een rondbreinaald.
je mag trots zijn op jezelf, vooral die rondbreinaald, ik krijg het niet oner de knie brei gewoon vrolijk verder met 2 pennen.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  vrijdag 4 januari 2013 @ 09:38:55 #211
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_121141611
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 09:37 schreef miss_sly het volgende:
Ja, die kabeltjes vind ik ook erg mooi. Ik wil ook wel eens iets met kabeltjes gaan maken, ziet er zo mooi uit O+
gaat je lukken, kabels zijn niet moeilijk, eerst een kabelnaald en dan eens surfen voor voorbeelden op internet, echt mooie kabels heb jij ook zo onder de knie
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  vrijdag 4 januari 2013 @ 09:44:57 #212
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_121141725
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 09:27 schreef miss_sly het volgende:
Mooi Muck! Welke kleur is het nou? :D

Hoe doen jullie dat blocken trouwens? met een wasmiddel voor fijne was (Eucalan ofzo) erbij?
Het is zwart, maar door de foto is dat niet zo goed te zien :P

Bedankt allemaal O+

En miss_sly, dat moet wel lukken hoor! Kabels zijn niet moeilijk om te maken, en als je doorhebt hoe het gaat, is het heel leuk om te doen :)
Edit: Wat heksie zegt dus :+
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 09:49:23 #213
5428 crew  miss_sly
pi_121141825
En dat blocken, hoe doen jullie dat? Ik heb wel wat gevonden via Google, maar daar wordt gesproken over Eucalan. Is daar een alternatief voor, of moet ik echt Eucalan hebben?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 4 januari 2013 @ 10:41:13 #214
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_121143183
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 09:49 schreef miss_sly het volgende:
En dat blocken, hoe doen jullie dat? Ik heb wel wat gevonden via Google, maar daar wordt gesproken over Eucalan. Is daar een alternatief voor, of moet ik echt Eucalan hebben?
Ik heb in dit geval zwarte reus gebruikt en een klein scheutje wasverzachter, maar het kan met elk wasmiddel hoor. Alleen met zuivere wol zou ik voorzichtig zijn en een wolwasmiddel gebruiken :)

Nadat ik het gewassen heb, knijp ik er voorzichtig zoveel mogelijk water uit en prik het op een kussen of, zoals nu, op een stuk karton met een berg speldjes :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_121143396
Eucalan wordt vaak voor wol en duurdere vezels gebruikt, ook niet altijd wassen maar soms gewoon laten weken. Bij geen wol en/of "goedkoper" garen (is ook maar relatief) zou ik een gewoon wasmiddel gebruiken,
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 10:50:23 #216
5428 crew  miss_sly
pi_121143467
Maar een gewoon wasmiddel moet je eruit spoelen, bij Eucalan hoeft dat niet, lees ik.
Phildar Partner 6 is 25% wol/50% polyamide/25% acryl.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121144785
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 08:30 schreef Muck het volgende:
Ik ben benieuwd SpaceInvaders!

De coin and lace-sjaal ligt sinds gisteravond te drogen en hij is echt ontzettend opgeknapt van even wassen en opspelden _O_

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Even voor het formaat: hij zit op een stapeltje handdoeken op de doos van onze nieuwe tv geprikt :P
wauw!
pi_121147583
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 17:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nogmaals bedankt voor je antwoord en uitleg. Het is nu stukken mooier! Ik ben er bijna, nu alleen over van rondbreinaald op 4 naalden, want het past niet meer. Ook een nieuw iets voor me. Kan ik het het beste breiend overzetten op vier naalden? En daarna brei je daarmee hetzelfde verder als ware het één ronde breinaald?
Fijn om te horen! Ik ga meestal breiend over op 4 naalden. Geleidelijk, met een gelijk aantal steken per naald ongeveer. En daarna brei je gewoon door in het rond - hetzelfde als op een rondbreinaald, maar dan wat onhandiger, eigenlijk ;)
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 13:06:04 #219
5428 crew  miss_sly
pi_121148028
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:49 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Fijn om te horen! Ik ga meestal breiend over op 4 naalden. Geleidelijk, met een gelijk aantal steken per naald ongeveer. En daarna brei je gewoon door in het rond - hetzelfde als op een rondbreinaald, maar dan wat onhandiger, eigenlijk ;)
Ja, zo heb ik het nu ook gedaan, en dat ging prima. Het is wat onhandiger inderdaad, omdat er telkens wel ergens een stuk naald in de weg zit :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121148539
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, zo heb ik het nu ook gedaan, en dat ging prima. Het is wat onhandiger inderdaad, omdat er telkens wel ergens een stuk naald in de weg zit :D
Oh haha ik zie nu je foto's pas! ziet er goed uit!
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 16:51:12 #221
5428 crew  miss_sly
pi_121158068
Ik denk erover dit vestje te gaan breien. Ik heb het patroon bekeken en heb daarover een vraag. Er staat zowel 'vest' in het patroon als apart vermeld achterpand, voorpand.

Ik neem aan dat het patroon onder 'vest' is voor als je op rondbreinaald breit, en de panden apart als je op gewone naalden breit?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 8 januari 2013 @ 22:02:29 #222
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_121331379
Misschien dat ze met vest de voorkant bedoelen?

Nu de coin and lace-doek eindelijk af is, ben ik met een lekker 'tussendoor-projectje' begonnen; de one row lace scarf. Lekker snel en heel leuk om te doen tijdens het tv kijken :P

It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_121343492
Mag ik even op dit topic inbreken met een vraag? Ik ben onlangs begonnen met breien en ik vind van die megadikke wol voor een grote sjaal het mooist.

Nu zag ik dat Phildar Tango echt een dikke wol is, maar bij het sjaalvoorbeeld hebben ze de wol uiteengehaald. Hebben jullie enig idee of je de wol ook als dikke wol kan gebruiken, en hoeveel bollen je dan nodig hebt voor een (col)sjaal?
  Moderator woensdag 9 januari 2013 @ 10:05:16 #224
5428 crew  miss_sly
pi_121343682
http://www.wolplein.nl/wol/phildar/phildar-tango

Hier staat dat je met deze wol kunt breien op naald 13-15, dus dat zijn hele dikke naalden. om 10x10 cm te breien heb je met deze wol 6 steken breeedte en 9 gebreide naalden hoogte nodig. Hier staat ook 1 sjaal 1 bol, maar dat zal ook afhankelijk zijn van breedte en lengte van je sjaal.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121343877
Ik had dat inderdaad ook zien staan, maar op andere sites staat er vervolgens een plaatje van een 'uitelkaargehaalde' sjaal bij (bijv: http://www.hetwolhuis.nl/merken-1/tango.html), dus ik ging er eigenlijk vanuit dat 1 bol, 1 sjaal voor zo'n sjaal geldt.

Eén bol is namelijk maar 29 meter, en de colsjaal die ik nu bijvoorbeeld aan het maken ben van Bravo Bog color staat 120 meter voor één sjaal :?
  Moderator woensdag 9 januari 2013 @ 10:18:36 #226
5428 crew  miss_sly
pi_121344031
Welke sjaal wil je breien?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 9 januari 2013 @ 14:12:40 #227
256170 7leintje93
Starting fires without sparks.
pi_121351531
Hallo allemaal,

Ik ben supernieuw in het breien. Ik heb het als kind wel geleerd (die basissteek die iedereen kan).

Ik zou voor mijn tablet graag een hoesje willen breien.
Mijn idee was om een groot vierkant vlak te breien, die om de rand van het tablet valt.
Dit betekent dus dat de zijkanten van het vierkant iets kleiner moeten zijn dan de rest, en daarnaast moet het een klein beetje elastisch zijn (of in ieder geval de randen) voor als hij eraf moet.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken? Ik heb geen idee naar welke breitechnieken ik hiervoor moet zoeken.

Groetjes Marjolein
20 jaar, studente Business IT & Management, Project Manager / Teamleider Businessteam bij B302 (http://www.b302.nl/), muziekverslaafde, filmfanaat, levensgenieter.
--
HEY, HO, LET'S GO!
pi_121353160
ik zou denk ik twee vierkanten haken iets groter dan het voorwerp, dat aan elkaar maken / naaien / haken.
En dan een flapje breien voor de bovenkant. Geen in de hoogte randje..
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  Moderator woensdag 9 januari 2013 @ 14:51:06 #229
5428 crew  miss_sly
pi_121353233
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 9 januari 2013 @ 14:58:18 #230
256170 7leintje93
Starting fires without sparks.
pi_121353516
Misschien had ik erbij moeten zeggen dat ik alleen voor de achterkant een hoesje wil maken. Het moet er zeg maar omheenvallen zoals een zadelhoesje om een zadel valt. Daar zit elastiek in de randen, ik weet niet of dat ook bij breien moet.
20 jaar, studente Business IT & Management, Project Manager / Teamleider Businessteam bij B302 (http://www.b302.nl/), muziekverslaafde, filmfanaat, levensgenieter.
--
HEY, HO, LET'S GO!
  woensdag 9 januari 2013 @ 15:29:08 #231
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_121354806
Als je dat wilt, doe je er wel goed aan om elastiek in de rand te maken ja :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_121363306
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:13 schreef Incognita het volgende:
Ik had dat inderdaad ook zien staan, maar op andere sites staat er vervolgens een plaatje van een 'uitelkaargehaalde' sjaal bij (bijv: http://www.hetwolhuis.nl/merken-1/tango.html), dus ik ging er eigenlijk vanuit dat 1 bol, 1 sjaal voor zo'n sjaal geldt.

Eén bol is namelijk maar 29 meter, en de colsjaal die ik nu bijvoorbeeld aan het maken ben van Bravo Bog color staat 120 meter voor één sjaal :?
Hi Incognita, ik ben iemand die haakt breit borduurt en kleding maakt en volg alle relevante toppics met veel interesse. Ik zag je vraag over Phildar Tango en wil je graag wat vertellen over mijn ervaring met dit garen.

Ik heb de volgende sjaal gebreid van 1 bol


met uittrekken bedoelen ze dat je het garen in de breedte uit elkaar haalt. Je breit alleen in de bovenste lijn. Ik raad je aan op youtube te zoeken naar filmpjes over Phildar Tango, dan krijg je goede instructies over hoe je moet breien. Want als je er geen ervaring mee hebt dan is het even ingewikkeld. Heb je het een maal onder de knie dan gaat het heel snel en ben je klaar na 2 avondjes doorzetten. :Y
Verder heb ik al eens eerder met dit garen gebreid en toen dacht ik dat 1 bol niet genoeg was en heb toen een tweede bol gebreid, maar met dragen blijkt de sjaal nog "uit te zakken", en wordt ie langer. Dus 1 bol is genoeg.
Ik hoop je hiermee wat verder geholpen te hebben.
pi_121364274
Kaatjeka, bedankt voor je reactie! Maar dat wat jij beschrijft is nou net juist hoe ik hem niet wil gebruiken ;) .

Ik dacht meer om de draad op zijn volle dikte te gebruiken en dan bijv zo'n model te maken: http://www.babs-puppen-un(...)_Big_Color_Schal.jpg (is van Bravo Big Color).

(Mss_Sly, is gelijk het antwoord op jou vraag :) ). Alleen heb je met dat model dan ook voldoende aan 1 bol?
  woensdag 9 januari 2013 @ 19:44:06 #234
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_121364969
Nou, daarvoor is dit garen niet zo geschikt incognita. Hiervoor zou ik op zoek gaan naar 'normaal' dik garen :)
Ikzelf gebruik graag Nigar van Zeeman, maar er zijn meer dikke garens op de markt natuurlijk
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_121365278
Ik ben het eens met Muck, daar is dit garen niet geschikt voor. Maar als je het toch zou willen dan heb je niet genoeg aan 1 bol. Normaliter gebruik je met dit garen 6-8 steken en dan brei je een stuk van ongeveer 10 cm breed. Die coll is veel breder en is schat ik toch ook wel 1-1,5 meter lang. Dus dan kom je de rest van de breedte te kort.
Ik heb zelf laatst een sjaal gebreid van Scheepjeswol Maxima, is een multicollor garen en ook een stuk dikker, is ook heel geschikt denk ik.
pi_121383819
Bedankt voor jullie reacties. Ik kreeg zojuist een antwoord terug van een breiwinkel (waar ik een tijdje geleden hetzelfde had gevraagd) en die geven aan dat de garen ook geschikt is om als dikke wol te breien (maarja, daar had ik zelf dus al mijn twijfels over en jullie dus ook).

Ik heb gekeken voor de Scheepjeswol Maxima en die is wel heel erg mooi!!!
pi_121401127
ik ben ook erg tevreden over het resultaat.

Ik heb hem met de knifty knitter gebreid en de kleurovergang vind ik heel mooi van dit garen.

fotootje
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:37:07 #238
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_121402281
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:02 schreef Kaatjeka het volgende:
ik ben ook erg tevreden over het resultaat.

Ik heb hem met de knifty knitter gebreid en de kleurovergang vind ik heel mooi van dit garen.

fotootje
[ afbeelding ]
Oh, mooi zeg O+
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_121478866
Kaatjeka, wat mooi zo met die kleutjes!!!

Ik heb wat online wolwinkels afgestruind en zie zoveel moois dat ik niet kan kiezen :@ . Maar mag van mezelf pas wat bestellen als het lukt om mijn eerste sjaal te breien... (van Bravo Big Color, ben er vandaag aan begonnen).

Als je de steken kent, is het dan moeilijk om truien o.i.d. te breien?
  zaterdag 12 januari 2013 @ 19:58:21 #240
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_121480173
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:23 schreef Incognita het volgende:
Kaatjeka, wat mooi zo met die kleutjes!!!

Ik heb wat online wolwinkels afgestruind en zie zoveel moois dat ik niet kan kiezen :@ . Maar mag van mezelf pas wat bestellen als het lukt om mijn eerste sjaal te breien... (van Bravo Big Color, ben er vandaag aan begonnen).

Als je de steken kent, is het dan moeilijk om truien o.i.d. te breien?
nee hoor, het zijn dan veel steken, maar als je goed oplet, is het goed te doen :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_121486811
Hoi allemaal :) Ik ben nieuw in dit topic, maar brei al wel een paar jaar. Ik was al actief in het haaktopic, maar het leek me ook leuk om hier mee te kletsen.

Dat is mooi geworden Kaatjeka! Werkt zo'n knifty knitter handig?

@ rondbreinaald en overgaan op vier naalden: ik gebruik de magic loop method, dat vind ik een stuk makkelijker dan al die naalden in de gaten houden ;)
Een van m'n laatste breiwerken is een col voor een vriend van me:
pi_121495675
Hi MarinaJozina, mooie col geworden.

De Knifty Knitter werkt wel makkelijk, het is eigenlijk net punniken. De steek die ik hier gebruikt heb gaat heel goed. Ik heb ook filmpjes gezien om recht en averecht te werken en die zijn wel ingewikkelder, daar vraag ik mij af of gewoon breien niet veel sneller gaat. Deze sjaal was in 2 avondjes klaar. O+
pi_121497203
Dankje :)

Mooi dat zo'n knifty knitter snel werkt. Punniken heb ik vroeger wel gedaan, met zo'n poppetje.
  zondag 13 januari 2013 @ 13:50:40 #244
211083 Angelof9
I must go first
pi_121501973
De shawl die ik twee keer moest breien, is eindelijk af:

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_121502969
Angelof, hier heb ik maar één woord voor: WOW!!!!! Ik wou dat ik dat kon :)
pi_121504758
Wow, mooi lace patroon :D Hoeveel wol zit daarin?
  zondag 13 januari 2013 @ 19:23:12 #247
211083 Angelof9
I must go first
pi_121515627
1 bol Zauberball (100 gram)
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_121515922
Ohjee, het is sokkenwol zie ik, waar koop je deze? Ik ben gek op sokkenwol :)
  zondag 13 januari 2013 @ 19:31:49 #249
211083 Angelof9
I must go first
pi_121516115
Ik heb deze op een beurs gekocht, maar ze verkopen bijna overal sokkenwol. Hobbydoos bv of Hobbygigant.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_121517371
super Angelof wat een mooie sjaal *O*
  zondag 13 januari 2013 @ 21:51:19 #251
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_121524455
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:50 schreef Angelof9 het volgende:
De shawl die ik twee keer moest breien, is eindelijk af:

[ link | afbeelding ]
mooi O+
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_121538564
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:50 schreef Angelof9 het volgende:
De shawl die ik twee keer moest breien, is eindelijk af:

[ link | afbeelding ]
deze is schitterend O+
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_121541270
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:50 schreef Angelof9 het volgende:
De shawl die ik twee keer moest breien, is eindelijk af:

[ link | afbeelding ]
Erg mooi geworden.
pi_121562947
Vraagje: ik heb een sjaal gebreid en wil er een col van maken. Welke steek moet ik ervoor gebruiken om het aan elkaar te naaien?
pi_121563055
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:25 schreef Incognita het volgende:
Vraagje: ik heb een sjaal gebreid en wil er een col van maken. Welke steek moet ik ervoor gebruiken om het aan elkaar te naaien?
de mattress stitch :)
http://www.knitty.com/ISSUEspring04/mattress.html
pi_121563398
quote:
Dat is een snel antwoord, thnx :) .

Maaruhh.. hoe zie ik wat de goede kant is? :@ (het is deze sjaal)
pi_121563695
Ook hier even, het haak- en breigaren en attributen zijn komende week in de aanbieding bij de Lidl! Weet niets over de kwaliteit maar als je nog net die ene maat naald zoekt of iets uit wilt proberen misschien de moeite waard!
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_121564253
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:40 schreef Lutte het volgende:
Ook hier even, het haak- en breigaren en attributen zijn komende week in de aanbieding bij de Lidl! Weet niets over de kwaliteit maar als je nog net die ene maat naald zoekt of iets uit wilt proberen misschien de moeite waard!
kom ik nog ff met de prijzen

net op de site gekeken, de wol is vrij dik, verschillende kleuren 6 bollen voor 9.95, het haakgaren 4 bolletjes 3.99 en dan brei haaknaalden rondbrei en kabelnaalden vanaf 1.49....paar jaar terug had ik aqua blauw gekocht was duits merk, mooie kabeltrui van gebreid en het bleef mooi hoe , jammer genoeg moeten weggooien, heb tegen een natte geverfde deur gelopen toen en kreeg het niet meer uit de mouw.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_121603418
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:34 schreef Incognita het volgende:

[..]

Dat is een snel antwoord, thnx :) .

Maaruhh.. hoe zie ik wat de goede kant is? :@ (het is deze sjaal)
Hi Incognita, je hebt hem af *O*
Wel een fotootje :Y. Heb je hem van de tango wol gemaakt?

Als de voor en anderkant hetzelfde is kun je volgens mij kiezen welke kant je als de goede kant kiest.
Heb hier nog een filmpje van de mattress stitch
http://verypink.com/2010/11/17/mattress-stitch/
Je vind ook nog verschillende gratis patronen op deze site voor de liefhebbers.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 20:47:07 #260
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_121609814
Nog een vraagje; Hoe ontwerp ik zelf een patroon voor een trui? En dan bedoel ik niet de vorm, maar een afbeelding, zoals bijvoorbeeld een vrachtwagen of een panda o.i.d. Zoals je bij borduren ook dat zelf kan maken. Is daar een methode voor?
pi_121614773
Dat kan je gewoon tekenen. Google maar eens op fair-isle knitting of jaquard breien :) Je breit dan met twee kleuren en op die manier kan je patronen inbreien.
pi_121615596
Wat mooi, Angelof9. Heb je hem geblocked? Zo ja, hoe heb je het gedaan? Ik ben nu een ' wrap' aan het breien waarvoor het noodzakelijk is om hem te blocken. Pas dan komt het patroon volgens de beschrijving mooi uit en krijgt hij de vereiste afmetingen (blijkbaar groeit wol nogal door blocks).

[ Bericht 0% gewijzigd door cinnamongirl op 15-01-2013 22:30:02 ]
pi_121653246
Ik ben bezig een trui te breien en een stukje in de omschrijving is me niet helemaal duidelijk. Dus ik vraag de ervaren breiers hier maar eens om hulp.
Het gaat om dit stuk (en dan voornamelijk het dikgedrukte):
quote:
Meerder vanaf een hoogte van 36 cm 3 x 1 st aan weerskanten van beide merkdraden op elke 5-5-6-6-7-7 cm.[/b] Kant tegelijkertijd bij een hoogte van 37-38-39-40-41-42 cm de middelste 16-16-18-18-20-20 st van het voorpand af. Het werk wordt nu heen en weer gebreid. Kant bij een hoogte van 48-49-50-51-52-53 cm 1 st af op het middenvoor aan weerskanten. Kant tegelijkertijd bij een hoogte van 50-51-52-53-54-55 cm 6 st af aan de zijkanten voor de armsgaten (dwz, 3 st aan weerskanten van beide merkdraden).
De delen worden afzonderlijk verder gebreid.
Er staat 'de delen worden afzonderlijk verder gebreid', maar hoe gaat dat als de boel op rondbreinaalden staat? Kan iemand me even uitleggen hoe dat gaat?

Alvast bedankt voor de hulp, dit is mijn eerste echt ingewikkelde project dus ik vind het al redelijk knap dat ik tot zover ( zo'n beetje 32 cm) gekomen ben zonder hulp. :p

[ Bericht 2% gewijzigd door Nanuke op 16-01-2013 21:39:55 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_121662787
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 18:37 schreef Kaatjeka het volgende:

[..]

Hi Incognita, je hebt hem af *O*
Wel een fotootje :Y. Heb je hem van de tango wol gemaakt?

Ik heb hem af ja! Niet met de tangowol (die is nog onderweg), maar van met Bravo Big Color. Hij is niet geheel foutloos en net iets te kort om dubbel om te slaan (het lukt wel, maar ik hou niet zo van dingen echt tegen mn keel aan), maar toch ben ik er trots op!

  Moderator woensdag 16 januari 2013 @ 23:36:57 #265
5428 crew  miss_sly
pi_121663041
Ik vind hem mooi! Zoiets wil ik ook nog wel breien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 16 januari 2013 @ 23:40:57 #266
5428 crew  miss_sly
pi_121663252
Mijn dochter wilde dat ik een hartje voor haar zou breien. Dat heb ik dan maar in een mutsje verwerkt. :)

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 16 januari 2013 @ 23:42:55 #267
5428 crew  miss_sly
pi_121663370
Photobucket is er zeker van dat ie ondersteboven moet, krijg hem niet gedraaid, maar het idee is wel duidelijk, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 17 januari 2013 @ 12:04:25 #268
211083 Angelof9
I must go first
pi_121674241
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 22:22 schreef cinnamongirl het volgende:
Wat mooi, Angelof9. Heb je hem geblocked? Zo ja, hoe heb je het gedaan?
Ja. Ik heb de shawl gewassen met wolwasmiddel en azijn (om hem zacht te maken) en vervolgens op vloer (met vloerbedekking) vastgepind en op laten drogen. Het is inderdaad nodig, anders krijg je een raar kreukelig sjaaltje. Als je met acryl werkt, heeft blocken niet veel zin, daarom is het beter dit soort projecten met sokkenwol o.i.d. te breien.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_121709914
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:47 schreef Trini-Kwan het volgende:
Nog een vraagje; Hoe ontwerp ik zelf een patroon voor een trui? En dan bedoel ik niet de vorm, maar een afbeelding, zoals bijvoorbeeld een vrachtwagen of een panda o.i.d. Zoals je bij borduren ook dat zelf kan maken. Is daar een methode voor?
daar is ruitjes papier voor om het een beetje zichtbaar te krijgen. Daarvan zijn de blokjes breder dan hoog.

Je moet het uitrekenen aan de hand van aantal steken en toeren per cm2, want dat verschilt per breigaren en breihand. Je kan een proeflapje maken door met twee kleuren rechthoekige blokjes te breien
pi_121712619
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 07:30 schreef Teslynd het volgende:

[..]

daar is ruitjes papier voor om het een beetje zichtbaar te krijgen. Daarvan zijn de blokjes breder dan hoog.

Je moet het uitrekenen aan de hand van aantal steken en toeren per cm2, want dat verschilt per breigaren en breihand. Je kan een proeflapje maken door met twee kleuren rechthoekige blokjes te breien
ik doe dat altijd in excel.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_121712663
Nou na een hele poos gehaakt te hebben muv 1 babymutsje "got milk?" ben ik weer gestart met breien.

Doel: blauwe trui voor mijzelf.

ik ben verwend met meters maken met haken ^^. wat gaat het toch langzaam! Maar ik vind het nu alweer mooi en leuk. Simpele trui hoor. Geen kabels en die dingen. Ik moet weer inkomen :@
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_121712883
O ja, natuurlijk. Excell valt een beetje buiten mijn dagelijkse bewustzijn. Maar het gaat er dus om dat je eerst de juiste lengte-breedteverhouding van de door te breien steken een beetje kent.
pi_121715108
de Sandra, gisteren gekocht zomer editie, staan mooie truien in, nummer 1+2 in het blad staan op mijn tedoenlijstje
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_121808609
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:31 schreef Toverheks het volgende:
de Sandra, gisteren gekocht zomer editie, staan mooie truien in, nummer 1+2 in het blad staan op mijn tedoenlijstje
ik heb nr 38 gekocht. staan ook leuke dingen in!
Ben echt een rund.. gisteren zo een heerlijk eind opgeschoten met het voorpand (tijdens film breien). pakte ik het vandaag.. zie ik dat ik een rij recht heb gdaan die averechts moest zijn :')
Stukje uithalen dus maar weer 8)7
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  zondag 20 januari 2013 @ 17:46:34 #275
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_121809475
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 17:29 schreef Dottey het volgende:

[..]

ik heb nr 38 gekocht. staan ook leuke dingen in!
Ben echt een rund.. gisteren zo een heerlijk eind opgeschoten met het voorpand (tijdens film breien). pakte ik het vandaag.. zie ik dat ik een rij recht heb gdaan die averechts moest zijn :')
Stukje uithalen dus maar weer 8)7
welke trui ga je breien Dottey, ik ben begonnen aan 1+2 alleen heb aquablauw van Cantanis en Petrol van Catania die wil ik er gewoon als rand onder beien ( heb niet genoeg petrol).

inmiddels zal je wel uitgehaald hebben, zonde van je werk maar gewoon weer met frisse moed verder O+
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_121809671
pullover van chilco

was een truipatroon die bij mijn gekochte wol zat.. ik ben benieuwd.. vond het wel een leuk cadeautjes patroon omdat ik niet wist dat het erbij zat.

donkerblauw dus kan het s'avonds niet zo heel goed zien. Gelukkig kan ik redelijk blind breien als ht niet te moeilijk is :D mja, dt kan ook wel een mis gaan dus :+
ik moet nog een heel kein sukje uithalen (laatste pen) en dan gelijk weer goed op de andere pen zetten. Vanavond na het eten weer een beetje verder met voorpand.
Ben alweer ongeveer bij toer 120
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  zondag 20 januari 2013 @ 18:06:34 #277
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_121810220
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 17:52 schreef Dottey het volgende:
pullover van chilco

was een truipatroon die bij mijn gekochte wol zat.. ik ben benieuwd.. vond het wel een leuk cadeautjes patroon omdat ik niet wist dat het erbij zat.

donkerblauw dus kan het s'avonds niet zo heel goed zien. Gelukkig kan ik redelijk blind breien als ht niet te moeilijk is :D mja, dt kan ook wel een mis gaan dus :+
ik moet nog een heel kein sukje uithalen (laatste pen) en dan gelijk weer goed op de andere pen zetten. Vanavond na het eten weer een beetje verder met voorpand.
Ben alweer ongeveer bij toer 120
wel straks foto hoor ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_121815786
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 18:06 schreef Toverheks het volgende:

[..]

wel straks foto hoor ^O^
zal morgen eens kijken.. tis nu alleen een dikke boord en tricotsteek.. niet zo spannend
heb wel naald 4 gepat ipv de naald 3 zoals in het patroon staat./. want dat voelde beter :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  zondag 20 januari 2013 @ 20:49:51 #279
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_121818009
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 20:07 schreef Dottey het volgende:

[..]

zal morgen eens kijken.. tis nu alleen een dikke boord en tricotsteek.. niet zo spannend
heb wel naald 4 gepat ipv de naald 3 zoals in het patroon staat./. want dat voelde beter :D
het liefst brei ik op 2 half of 3, ben nu bezig met 3 half en voor mij voelt dat te *dik* aan hahaa, maar moet hem weer ff aan de kant leggen, moet even een sjaal haken voor een vriendin, en dat doe ik met liefde.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  maandag 21 januari 2013 @ 09:58:34 #280
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_121834349
hey breisterren, kenden jullie dit filmpje al? O+
in de haak.
pi_121881673
Geweldig dat filmpje!!! :D
pi_121899757
Wat een geweldig filmpje! Ik wil zo'n stippen trui :)
pi_121929615
ik moet echt eens stoppen met in de schemer / avond breien :(
Had een regel of 30 uitgehaald de eerste keer... lekker weer aan de slag.. was ik klaar met het voorpand, merkte ik ineens op dat ik een draad raar had gedraaid ERGENS ONDERAAN en een steek achterste voren (te weinig uitgehaald schijnbaar de eerste keer)
DUS FLOEP! :|W gisteren weer van regel 174 naar 112 en opnieuw starten :')
Ben nu weer op de hoogte van de boord r143... strakjes onder een felle lamp + daglicht even afbreien :+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_121933248
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:37 schreef Dottey het volgende:
ik moet echt eens stoppen met in de schemer / avond breien :(
Had een regel of 30 uitgehaald de eerste keer... lekker weer aan de slag.. was ik klaar met het voorpand, merkte ik ineens op dat ik een draad raar had gedraaid ERGENS ONDERAAN en een steek achterste voren (te weinig uitgehaald schijnbaar de eerste keer)
DUS FLOEP! :|W gisteren weer van regel 174 naar 112 en opnieuw starten :')
Ben nu weer op de hoogte van de boord r143... strakjes onder een felle lamp + daglicht even afbreien :+
:P je bent me ook wel een doos he, zo duurt het veel te lang voor je trui af is.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_121950958
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:03 schreef Toverheks het volgende:

[..]

:P je bent me ook wel een doos he, zo duurt het veel te lang voor je trui af is.
haha ja!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122007265
what to do!
Ik heb al twee dagen mijn breiwerk niet aangeraakt.... eigenlijk heb ik zo kans om te chillen, zitten en te breien bij de tvserie :P

Mja de vorige keren heeft me eigenlijk weer afgeleerd bij de tv te breien ^^. Haken dan maar? of toch gewoon met felle lamp erbij breien? Of gewoon eens helemaal niets doen... maar mijn handen missen dan wat te doen..

wie heeft dat probleem ook wel eens? :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122007546
ik trek dan altijd de staande lamp erbij en laat die over mn schouder op mn werk schijnen :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_122007901
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 22:16 schreef Mirjam het volgende:
ik trek dan altijd de staande lamp erbij en laat die over mn schouder op mn werk schijnen :D
maar eigenlijk kijk ik meer naar de tv en doen mijn handen en hersenpan hun ding :P
mja.... de laatste twee keer enorm uithalen zegt wel iets over het vermogen van mijn paninhoud :@

Ik was wel lekker bezig! Dat dan weer wel..
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122061743
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 22:22 schreef Dottey het volgende:

[..]

maar eigenlijk kijk ik meer naar de tv en doen mijn handen en hersenpan hun ding :P
mja.... de laatste twee keer enorm uithalen zegt wel iets over het vermogen van mijn paninhoud :@

Ik was wel lekker bezig! Dat dan weer wel..
brei of haak altijd onder de tv, en de lap ligt naast me dus die wordt ook aangeraakt tussendoor, en in mijn hoofd heb ik al weer tig breipatronen en mooie wol die hier op me ligt te wachten, maar de A sjaal he, het trekt moet er weer eentje haken _O-
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_122061822
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 09:58 schreef trui het volgende:
hey breisterren, kenden jullie dit filmpje al? O+
oh wat is dit leuk, en wat een mooie patroontjes zag ik, was meisje die haar twirlstokje om haar nek liet draaien die had gave trui aan. maar wat leuk al deze mensen van de buurt die dat aandeden
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_122061891
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 09:52 schreef Toverheks het volgende:

[..]

brei of haak altijd onder de tv, en de lap ligt naast me dus die wordt ook aangeraakt tussendoor, en in mijn hoofd heb ik al weer tig breipatronen en mooie wol die hier op me ligt te wachten, maar de A sjaal he, het trekt moet er weer eentje haken _O-
ik vroeger ook... Haken doe ik zelfs in het donker :D
Maar breien was een beetje roestiger geworden denk ik.

Maar ik heb net de boord van de achterkant gemaakt! *O* Dus ik vorder weer! Ik maak wel een foto als hij helemaal klaar is, want een foto van de voorkant alleen ziet er zo stom uit. Het is toch alleen maar in tricotsteek. Niets bijzonders.

Wat ben jij nu aan het breien Toverheks?
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122061923
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 10:02 schreef Dottey het volgende:

[..]

ik vroeger ook... Haken doe ik zelfs in het donker :D
Maar breien was een beetje roestiger geworden denk ik.

Maar ik heb net de boord van de achterkant gemaakt! *O* Dus ik vorder weer! Ik maak wel een foto als hij helemaal klaar is, want een foto van de voorkant alleen ziet er zo stom uit. Het is toch alleen maar in tricotsteek. Niets bijzonders.

Wat ben jij nu aan het breien Toverheks?
die trui uit de sandra, maar met Catania maar breit niet zo lekker en patroon staat op pen 4 maar hou van 3 of driehalf en vind Catania moet op 3 gebreid worden. nou had ik heel mooi roestig bruin en iets lichter bruin gekocht van phildar ( bol een euro) dus denk dat ik het daar mee ga doen, ook een rondbreinaald maatje 4 _O- ga ik weer proberen met de rondbreinaald maar vind dat zo verdomd moeilijk je wilt me niet zien pielen en peuteren
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_122062029
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 10:05 schreef Toverheks het volgende:

[..]

die trui uit de sandra, maar met Catania maar breit niet zo lekker en patroon staat op pen 4 maar hou van 3 of driehalf en vind Catania moet op 3 gebreid worden. nou had ik heel mooi roestig bruin en iets lichter bruin gekocht van phildar ( bol een euro) dus denk dat ik het daar mee ga doen, ook een rondbreinaald maatje 4 _O- ga ik weer proberen met de rondbreinaald maar vind dat zo verdomd moeilijk je wilt me niet zien pielen en peuteren
ik vind kabels moeilijk op de rond..
Is dat sandra nr 38?
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122062132
de Sandra nummertje 39, en dan patroon1+2, maar zat al te bedenken je moet een top eronder breien, zie je er een stukje aan de onderkant en bovenkant aan, maar omdat ik het toch van Phildar ga doen misschien eronder *aannaaien* dus alleen breien wat je ziet zeg maar
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_122062390
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 10:05 schreef Toverheks het volgende:

[..]

die trui uit de sandra, maar met Catania maar breit niet zo lekker en patroon staat op pen 4 maar hou van 3 of driehalf en vind Catania moet op 3 gebreid worden. nou had ik heel mooi roestig bruin en iets lichter bruin gekocht van phildar ( bol een euro) dus denk dat ik het daar mee ga doen, ook een rondbreinaald maatje 4 _O- ga ik weer proberen met de rondbreinaald maar vind dat zo verdomd moeilijk je wilt me niet zien pielen en peuteren
Catania kan ook mooi gebreid worden op 3,5 :Y mijn babyvestje is op 3 mm inderdaad, maar dan moet je wel los breien anders wordt t te hard met katoen...
Kwak
pi_122062436
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 10:33 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Catania kan ook mooi gebreid worden op 3,5 :Y mijn babyvestje is op 3 mm inderdaad, maar dan moet je wel los breien anders wordt t te hard met katoen...
heb wel vaker gebreid met Catania, maar vind het mooist boord pen 2 half en de rest met 3.......


en ik volg het Schaep, dat winkeltje met al die bollen garen ppffftt zou er echt eens willen rondneuzen _O- _O- _O-
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_122066204
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 10:18 schreef Toverheks het volgende:
de Sandra nummertje 39, en dan patroon1+2, maar zat al te bedenken je moet een top eronder breien, zie je er een stukje aan de onderkant en bovenkant aan, maar omdat ik het toch van Phildar ga doen misschien eronder *aannaaien* dus alleen breien wat je ziet zeg maar
39. die moet ik nog even in de winkel zoeken :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122066543
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 12:53 schreef Dottey het volgende:

[..]

39. die moet ik nog even in de winkel zoeken :D
nou hoppa, das op muts op, daarbovenop nog lekkere oorwarmers, wanten aan en vergeet je jas niet en lekker blubberen, op naar de primera *O*
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_122110802
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 13:02 schreef Toverheks het volgende:

[..]

nou hoppa, das op muts op, daarbovenop nog lekkere oorwarmers, wanten aan en vergeet je jas niet en lekker blubberen, op naar de primera *O*
ik heb geen jas ^^.
Ik had mijn handschoenen aan en een gehaakte muts op ;) was voldoende hoor.
Heb hem al wel sinds zaterdag in huis! Leuke patronen weer! Ik zie wel dat ik veel meer moet gaan breien en oefenen :P Het s een beetje weggezakt :@

Achterpand gaat wel goed. Zit nu op toer 40 ^^. op naar de 169 en dan weer de boord opzetten ^^. Voorlopig nog niet spannend!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122111157
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 15:17 schreef blabbel6 het volgende:
Mooi die col!

Grrr ik had gisteren wol van zolder gehaald en zat zo'n beetje in de startblokken om aan de Alpineshawl te beginnen, toen mijn man er over begon dat hij de sjaal die ik vorig jaar voor hem gebreid had, eigenlijk te dik vond.
Zucht! Die heb ik nu uitgehaald en ga ik dan eerst maar wat dunner voor hem maken. Maar ja, dat is breien, dus ik zal hier mijn mond houden :{w . De Alpine moet nog even wachten.
wat interessant :9
Hoe bedoelde hij te dik? te breed? of te dikke wol?
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  zondag 27 januari 2013 @ 15:06:42 #301
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122114713
waarom heb je die sjaal uitgehaald dan? ik zou misschien wel overwegen om een nieuwe te maken van dunner garen. en dan deze aan iemand anders geven die wel van een dikke sjaal houdt. :)
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')