abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119427947
Ow ja, nu ik hier toch ben, even een vraagje: bij het meerderen staat:

Meerder 1 st aan het begin van elke nld als volgt: 1 st r, 1 omsl, brei de rest van de nld r. Brei in de volgende nld de omsl gedraaid (dus brei achter in de st).

Wat is achter in de steek breien als je gewoon alles recht breit? De naald van achter naar voren steken, of achter de achterste draad steken en daar breien?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_119428220
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:24 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, nu ik hier toch ben, even een vraagje: bij het meerderen staat:

Meerder 1 st aan het begin van elke nld als volgt: 1 st r, 1 omsl, brei de rest van de nld r. Brei in de volgende nld de omsl gedraaid (dus brei achter in de st).

Wat is achter in de steek breien als je gewoon alles recht breit? De naald van achter naar voren steken, of achter de achterste draad steken en daar breien?
In het Engels heet dit knit through back loop en dat wordt - naar mijn mening - goed beschreven op deze site.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_119428268
Heel duidelijk! fijne site, zo te zien, die hou ik er in :)
Dank je!
pi_119429261
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:18 schreef miss_sly het volgende:
SChattig vestje O+ Mooi ook die verschillende steken.

Ik heb het breien ook weer opgepakt, haken lukte niet zo :') Het is wel dik 20 jaar geleden dat ik heb gebreid, dus ik moet er wel weer even inkomen. Heb gisteren het eerste lapje voor een lapjesdeken voor mijn dochter gebreid. Als die deken af is en goed gelukt, ga ik er eentje in het groot met mooie wol maken voor onszelf.

Zoiets: [ afbeelding ]
oei die is mooi en succes met je eigen deken............

en het vestje van KwakzOr schattiggggggg
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_119455260
Het was inderdaad knit thruogh back loop. Nu heb ik een mooi lapje zonder gaatjes! Dank!
pi_119455493
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 09:22 schreef miss_sly het volgende:
Het was inderdaad knit thruogh back loop. Nu heb ik een mooi lapje zonder gaatjes! Dank!
Fijn dat het gelukt is!
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_119463933
Hallo

Ik heb hier nog nooit gepost, kwam vaker in het haaktopic. Ik ben een col aan het breien via de luie wijvensteek,of de riviersteek. Naald 1 is me gelukt maar nu lukt het me niet om naald 2 te maken. Kortgezegd komt het neer op, rechtse steek, steek laten vallen, averechtse steek, steek laten vallen, rechtse steek.nu weet ik niet hoe ik de steek moet laten vallen. Ik denk dat de steek overeen komt met de sjaal hier in de OT. Kan er mij iemand helpen oe ik naald 2 moet doen zodat ik verder kan?
pi_119464670
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:12 schreef StefanieV het volgende:
Hallo

Ik heb hier nog nooit gepost, kwam vaker in het haaktopic. Ik ben een col aan het breien via de luie wijvensteek,of de riviersteek. Naald 1 is me gelukt maar nu lukt het me niet om naald 2 te maken. Kortgezegd komt het neer op, rechtse steek, steek laten vallen, averechtse steek, steek laten vallen, rechtse steek.nu weet ik niet hoe ik de steek moet laten vallen. Ik denk dat de steek overeen komt met de sjaal hier in de OT. Kan er mij iemand helpen oe ik naald 2 moet doen zodat ik verder kan?
De luiewijvensteek
Misschien heb je hier wat aan............... teruggaande naald gewoon de steek recht de andere laten vallen
pi_119464764
:@ dubbel
pi_119465135
Dank je wel Toverheks! Het is me nu inderdaad gelukt! Nu gewoon verderdoen tot de bol op is, bedankt!
pi_119465371
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:46 schreef StefanieV het volgende:
Dank je wel Toverheks! Het is me nu inderdaad gelukt! Nu gewoon verderdoen tot de bol op is, bedankt!
^O^ graag foto als het af is *O*
pi_119487951
misschien leuk voor hier:
voor als je in de buurt van deventer woont:
http://www.dol-op-wol.nl/
quote:
Nieuwe workshops

15 november 2012

We gaan alvast bezig voor de kerst! We gaan kerstservies breien en kerstballen breien. We breien onderborden, mandjes, servetringen, placemats of theelichthouders in mooi glanzend garen in verschillende kleuren en met verschillende motieven. Vervolgens wordt dit met behulp van textielverharder hard gemaakt en je hebt je eigen unieke ontwerp ter decoratie op de Kersttafel!

De kerstballen breien en vilten we van de Reggae van Schoppel Wolle of de Feltro van Lana Grossa. Deze gevilte kerstballen naar eigen ontwerp hebben geen zichtbare naden en zijn op verschillende niveaus te breien. Brei kerstballen en leer nieuwe technieken zoals de magic loop op de rondbreinaald, breien met verkorte toeren, patronen inbreien, opmazen of breien en vilten! geschikt voor breiers en breisters van ieder niveau!

Voor wie al aan de slag wil en geen hulp nodig heeft: vanaf vrijdag hebben we kant en klare pakketten inclusief patronen klaar liggen in de winkel!
en voor iedereen die verder weg woont:

quote:
Verlenging Internet actie

30 oktober 2012

Wegens succes verlengd: Nu ook in de hele maand november. Wij nemen de verzendkosten voor onze rekening bij bestellingen vanaf ¤25,00!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_119493936
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:12 schreef StefanieV het volgende:
gepost, kwam vaker in het haaktopic. Ik ben een col aan het breien via de luie wijvensteek,of de riviersteek. Naald 1 is me gelukt maar nu lukt het me niet om naald 2 te maken. Kortgezegd komt het neer op, rechtse steek, steek laten vallen, averechtse steek, steek laten vallen, rechtse steek.nu weet ik niet hoe ik de steek moet laten vallen. Ik denk dat de steek overeen komt met de sjaal hier in de OT. Kan er mij iemand helpen oe ik naald 2 moet doen zodat ik verder kan?
Zo'n col heb ik ook gemaakt (volgens mij zelfs zelfde kleur :D )

Het patroon wat op de wikkel stond was inderdaad lui wijvensteek met naald 10 (geloof ik). Ik heb 'gewoon' 1r, 1a gebreid op pennen 20, zelfde effect. Kan je niet helpen dus!
  donderdag 22 november 2012 @ 13:48:38 #74
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_119501486
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 23:04 schreef kwakz0r het volgende:
Ohja, ik kwam showen!! Gebreid voor het dochtertje van een collega (maat: 6 maanden)

Vestje van Phildar Coton 3, een patroon van Phildar babykleertjes. Kleur is lichtgeel, frisser dan de foto, dit is nogal geel licht (avond). Er moeten alleen nog 3 knoopjes op, die moet ik nog kopen...

Ben behoorlijk trots. voor t eerst gelukt om iets fatsoenlijk in elkaar te zetten, zelfs de halsbies die steek voor steek aangenaaid moest worden is best goed gegaan.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ach, wat schattg O+
Vooral het lintje vind ik erg leuk!

Ik ben bezig met een coin and lace shawl voor en collega, en ondanks dat het zwart is en met kabels, vlot het toch aardig inmiddels :)

Niet om te spammen, maar bij Hobbygigant hebben ze momenteel een pakketje in de aanbieding met 2 toerentellers, 2 eindstoppers, 2 breiwerknaalden, een stekenhouder en 2 Kabelnaalden, voor maar 5,50 :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 22 november 2012 @ 19:50:05 #75
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_119513438
quote:
7s.gif Op donderdag 22 november 2012 08:50 schreef Serinde het volgende:

[..]

Zo'n col heb ik ook gemaakt (volgens mij zelfs zelfde kleur :D )

Het patroon wat op de wikkel stond was inderdaad lui wijvensteek met naald 10 (geloof ik). Ik heb 'gewoon' 1r, 1a gebreid op pennen 20, zelfde effect. Kan je niet helpen dus!
Hebben jullie het hier over de Bravo Big wol? Die heb ik (breinoob, brei sinds een maandje) gister online besteld samen met breipennen dikte 10.
Geluk is een richting, geen punt
pi_119513484
Ik ben ook aan het breien met bravo big op naalden 10. maar dan met 20 steken opgezet en met alle naalden rechts gebreid. Zou dat een fatsoenlijke col worden?
pi_119516784
echt wordt dat wel mooi zo een col, met of zonder Bravo :P en Yvonnetje ^O^ gesjellig en een foto straks he als het af is
pi_119518787
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:50 schreef Yvonnetje het volgende:

[..]

Hebben jullie het hier over de Bravo Big wol? Die heb ik (breinoob, brei sinds een maandje) gister online besteld samen met breipennen dikte 10.
Geen idee welke het is, ik kon deze bestellen via Flair in een pakket om zelf te maken maar er staat niet op welke wol het is..

Ondertussen ben ik al eens opnieuw begonnen, zaten nogal wat fouten in. Maar nu vordert het goed, ik heb doorhoe het moet ;)
  donderdag 22 november 2012 @ 21:49:59 #79
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_119519249
Ok... De luiewijvensteek is duidelijk (geweldig filmpje, kan niet missen zo!) en ook lukt het om afwisselend een steek r en een steek ar te breien. Maar hoe brei je dan de luiewijvensteek met 1r, 1ar?
Geluk is een richting, geen punt
pi_119519487
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:50 schreef Yvonnetje het volgende:

[..]

Ja, ik heb die van Scheepjeswol gebruikt maar is hetzelfde :)
Lekker warm joh!
pi_119522866
Ik denk dat ik mn sjaal uit ga trekken en wel het zo ga breien als op de wikkel staat. Nu is het idd wel erg dicht
pi_119527830
Volgens mij is dit dezelfde als die colls die ik laatst had gemaakt! Als je m doorhebt is het echt super makkelijk.
Je breit 1 steek recht. Dan sla je de draad 1x helemaal rond de naald en brei je averecht. Dan sla je m weer een keer helemaal rond je naald en brei je weer recht.
De volgend naald brei jeprecies hetzelfde maar de extra omslagen die je de vorige naald gemaakt hebt laat je dan steeds vallen.
pi_119527870
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:49 schreef Yvonnetje het volgende:
Ok... De luiewijvensteek is duidelijk (geweldig filmpje, kan niet missen zo!) en ook lukt het om afwisselend een steek r en een steek ar te breien. Maar hoe brei je dan de luiewijvensteek met 1r, 1ar?
Op naald 2 moetje steeds 1r breien, dan de volgende steek laten vallen en dan weer 1r. E dit steeds herhalen dus uiteindelijk laat je steeds 1 vallen en daardoor heb je de grotere steken. Naald 2 heeft lang geduurd maar met het filmpje hierboven zouhet moeten lukken ongeveer.
  vrijdag 23 november 2012 @ 09:48:31 #84
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_119529865
Omdat een plaatje zoveel meer zegt dan woorden, het begin van de coin and lace wrap:

It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  vrijdag 23 november 2012 @ 10:15:16 #85
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_119530424
mooi Muck!
in de haak.
pi_119531657
Vanavond mn bravo col stukje uittrekken en de luie wijvensteek proberen :D
pi_119536468
mooi Muck!

@StefanieV bij naald 2 moet je ook weer de omslag maken he! Die laatje bij naald 3 weer vallen.
dus altijd een extra omslag maken en die in de volgende naald laten vallen.
pi_119537673
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:48 schreef Muck het volgende:
Omdat een plaatje zoveel meer zegt dan woorden, het begin van de coin and lace wrap:

[ afbeelding ]
jij kent toch zulke mooie dingen maken ^O^
pi_119540927
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:02 schreef SpaceInvaders het volgende:
Vanavond mn bravo col stukje uittrekken en de luie wijvensteek proberen :D
Niet doen joh. Uitgehaald garen is rommelig. Dan krijg je een heel onregelmatige ouwewijvensteek. Gewoon met nieuw garen beginnen.
pi_119541150
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:45 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Niet doen joh. Uitgehaald garen is rommelig. Dan krijg je een heel onregelmatige ouwewijvensteek. Gewoon met nieuw garen beginnen.
Grapje? :P Ik heb nog geen stuk van 20cm in de lengte gebreid gok ik, ik was niet van plan niets met die bol te doen en een nieuwe te kopen :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')