op een onbewoond eiland
1 been op de stoep
Aan 'op een onbewoond eiland' had ik een grote hekel. Net als aan 'teddybeer' en alle langzame zeikliedjes.
Ik heb trouwens over het algemeen ook een hekel aan de liedjes uit de laatste jaren. Die waren een stuk minder leuk. Maar misschien was ik gewoon al te oud toen...
wel nostalgie dit hoor!
quote:Cindy: Ik weet het niet, ik weet het wel
Op woensdag 21 augustus 2002 23:17 schreef Northpole het volgende:
d'r was een of ander zielig liedje met een meisje die verliefd was op haar engelse leraar ... enige stukje tekst dat mij nog te binnenschiet "i love you, i miss you, i love to be with you. das alles wat ik weet"
iemand die toevallig de naam nog kent?wel nostalgie dit hoor!
I love you
I miss you
I love to be with you
Dat is alles wat ik weet
Koor: Dat is alles wat ze weet
Cindy: I love to be with you
Als ik maar wist hoe
Als m'n vriendinnen weer eens verliefd zijn
Dan schrijven ze een naam
Bij de harten met een pijl
Op het beslagen raam
Maar ik denk dat hij het toch wel voelt
Dat hij ook zonder woorden snapt wat ik bedoel
I love you
I miss you
I love to be with you
Dat is alles wat ik weet
Cindy: Alles wat ik heb
Zijn de krullen en de strepen
Met z'n rode stift geschreven
In mijn Engelse schrift
'k Weet het niet, ik weet het wel
Ik weet dat het niet kan
Niemand die ik het vertel
Niemand weet ervan
Toch denk ik dat hij hetzelfde voelt als ik
Dat hij ook zonder woorden snapt wat ik bedoel
I love you
I miss you
I love to be with you
Dat is alles wat ik weet
Cindy: I love to be with you
Als ik maar wist hoe
Maar er is zoveel
Wat ik nog niet weet
Verliefd op de meester heet dat dus
http://www.angelfire.com/80s/kvk/kinderenvoorkinderen_index.htm
leuke cd.....en maar hard mebléren in een melige bui
quote:ouwe
Op donderdag 22 augustus 2002 00:17 schreef Manono het volgende:
Ken dat eik helemaal niet, kinderen voor kinderen.
quote:sssst!
Op donderdag 22 augustus 2002 00:21 schreef Nuoro het volgende:[..]
ouwe
en andere toppers:
- Sporten is gezond (ofzo)
- Kip, patat en appelmoes
- Je vader die is gek
- Ik ben toch zeker sinterklaas niet
- Met m'n walkman op (ofzo)
- Ik hou van hard
en de allerfoutste, of misschien toch wel de leukste:
Ik heb zo wa-wa-wa-waanzinnig gedroomd!
Op een onbewoond eiland
Meidengroep
Naar de kapper
Make-up
Moeders wil is wet
Brugsmurf blues
Ochtendhumeur
Ik ben toch zeker Sinterklaas niet
Stuntelkampioen
Zomaar
Ik wil nog dit, ik wil nog dat
Als niemand kijkt
De kerstezel
Wakker met een wijsje
2001
Vuur & vlam
Wel zo ongeveer de leukste vind ik zelf. Ik heb mijn ouders vroeger echt gèk gemaakt met die muziek.
Ik heb deel 11, 12 en een verzamelaar. Tijdens deel 12 luisterde ik 'normale' top 40 pop/house afgewisseld met die cd, dat was wel een héél opmerkelijke combinatie.
De cd daarna werd ik een beetje te oud al vond ik die single (vuur & vlam dus, uit 92) wel erg leuk.
Maar, ik ken vooral die hits natuurlijk wel. En in een melige bui zijn ze nog best geinig ook. Dus bij deze mijn lijstje favorieten :
- Ha ha ha je vader
- Op een onbewoond eiland
- Ik ben toch zeker Sinterklaas niet
- Ochtendhumeur
- Waanzinnig gedroomd
Er zijn een boel leuke liedjes, maar deze vind ik toch de leukste:
- Wakker met een wijsje
- De Kerstezel
- Bang voor de bal
- Stippen
- Kip patat en appelmoes
- Ochtendhumeur
Meer kan ik zo gauw niet bedenken.
Ideetje voor een Kinderen voor Kinderen cd-luister/video-kijk meeting?
quote:Die is errug goed, idd!
Op donderdag 22 augustus 2002 12:21 schreef WheeleE het volgende:- De Kerstezel
ik ken ze allemaal (tot een jaar of 4 geleden)
maar vanaf nr 7 hebben wij ze op de videoband en de rest daarvoor hebben we ze op cassette, is er vanaf de allereerste al een video bij gemaakt of was 7 ook pas de eerste?
mijn favourite is van nr 1 denk ik "de wrat" en "ik heb zo waanzinnig gedroomd"
en nu heb ik "de krantenbezorger" opstaan van nr 7, en van "de lek" moest ik altijd bijna huilen
en welk jaar is de eerste eigenlijk gemaakt?
[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 26-08-2002 22:57]
quote:In 1981 was de eerste als ik het goed heb.
Op maandag 26 augustus 2002 22:50 schreef heaven7 het volgende:
wiew wat gaafzo'n recent topic over kinderen voor kinderen, anders had ik er een geopend..
ik ken ze allemaal (tot een jaar of 4 geleden)
maar vanaf nr 7 hebben wij ze op de videoband en de rest daarvoor hebben we ze op cassette, is er vanaf de allereerste al een video bij gemaakt of was 7 ook pas de eerste?
mijn favourite is van nr 1 denk ik "de wrat" en "ik heb zo waanzinnig gedroomd"
en nu heb ik "de krantenbezorger" opstaan van nr 7, en van "de lek" moest ik altijd bijna huilen
en welk jaar is de eerste eigenlijk gemaakt?
quote:Jaha, die heet het Tietenlied.... Echt een van de leuksten... En de Kerstezel natuurlijk hoewel ik hem in de uitvoering van Harrie Jekkers leuker vindt.
Op woensdag 21 augustus 2002 23:37 schreef Grobbel het volgende:[..]
Erm, er bestaat werkelijk een KvK-liedje met *die* naam?
quote:Ik heb de eerste 3 op lp..... (van de sint)
Op dinsdag 27 augustus 2002 11:30 schreef WheeleE het volgende:[..]
In 1981 was de eerste als ik het goed heb.
Heb nog ergens een cassettebandje liggen met onder andere 'Kriebeltrui.' Geweldig!!
Ik ben gelijk gaan zoeken op Kazaa, maar kan niks vinden..
-edit- spelvaudt..
maar m'n favo is natuurlijk Vuur & Vlam
quote:Zoek eens op het Tietenlied!
Op vrijdag 15 november 2002 01:23 schreef Zusjevan het volgende:Kinderen voor Kinderen, wat een jeugdsentiment...
Heb nog ergens een cassettebandje liggen met onder andere 'Kriebeltrui.' Geweldig!!
Ik ben gelijk gaan zoeken op Kazaa, maar kan niks vinden..
offtopic
groeten aan kj
Kan ze denk ik nog steeds allemaal meezingen zodra ik ze hoor, kga s ff een aantal p2p progs langs om ze te zoeken.
Nog wel veel en veel meer favorieten. Ik ga eens kijken of ik de cd nog kan vinden
quote:Ik heb laatst voor weinig een verzamelaar gekocht van KvK. Was bij de vrije platen zaak
Op dinsdag 26 november 2002 15:42 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
LOM-Kind en Rik waren toch wel de toppers.
KvK is voor mij echte nostalgie. Vroeger kregen we met Sinterklaas altijd de nieuwste plaat (later: cassettebandje en daarna CD).
quote:Een collega van me vertrouwde me laatst toe dat Tonny Eyk dit nummer heeft geschreven. Ergens kijk ik daar dus echt niet van op, het is het enige nummer wat ik leuk vind.
Op woensdag 21 augustus 2002 22:50 schreef defender het volgende:
Waanzinnig gedroomd
quote:Geschreven door niemand minder dan.....jawel.....Tonny Eyk!!!!!
Op woensdag 21 augustus 2002 22:50 schreef defender het volgende:
Waanzinnig gedroomd
quote:Nee, dat zijn compilatie-dvd's, allerlei liedjes dus
Op maandag 24 februari 2003 19:21 schreef Zapper het volgende:
Nou zag ik laatst bij Bart Smit DVD's liggen van KvK...
zijn dat nou die volledige tv-programma's, met Herman van Veen als stationchef (ofzo) ???
Da's dan namelijk weer jeugdsentiment
Ik vond KvK vroeger helemaal geweldig. Ik kende alle platen (en van 1990-1993 de cd's) helemaal uit m'n hoofd. Mijn favoriete nummers waren De Lek (zielig!), Mijn boom (ook zielig), Nieuwe kamer (beetje zielig) en de Kerstezel.
Ik hield dus meer van de zielige nummers
quote:Jammer (en dom)
Op maandag 24 februari 2003 19:24 schreef Fannetje het volgende:Nee, dat zijn compilatie-dvd's, allerlei liedjes dus
Ik hield dus meer van de zielige nummers
Zielige liedjes?
Ramon's Verjaardag is ook mooi (Gezongen door BB Kelly, voor de operatie)
quote:anders heb je mijn topic even gejat..........
Op woensdag 21 augustus 2002 22:41 schreef fijlo het volgende:
Wat is jouw favourite nummmer?
Onderweg
Wat je niet ziet, bestaat niet
Wij zijn kwaad
Verliefdheid is rampzalig
Allemaal kabaal
Dat is ut zo'n beetje
hehehe
meneer agent, is m'n achterlicht kapot, dat moet toch net gebeurd zijn want ik weet toch bijna zeker dat ie t deed!
quote:ik verstond vroeger altijd: wakker met een meisje.. dacht al, wat zingt die jongen nou!?
Op maandag 24 februari 2003 20:35 schreef somegirl het volgende:
maar om dan toch maar weer even met mijn EIGEN topic mee te doen.................
mijn favoriet was met stip wakker met een wijsje... en dat werd ik dus ook altijd met dat wijsje
quote:* Tony_Montana67 voelt zich plotseling weer oud
Op maandag 24 februari 2003 20:35 schreef somegirl het volgende:
maar om dan toch maar weer even met mijn EIGEN topic mee te doen.................
mijn favoriet was met stip wakker met een wijsje... en dat werd ik dus ook altijd met dat wijsje
En iedere x als m'n achterlicht kapot is denk ikmeneer agent, is m'n achterlicht kapot, dat moet toch net gebeurd zijn want ik weet toch bijna zeker dat ie t deed!
Damned nou zit dat deuntje ook weer in m'n hoofd. Verwende nesten met die Gooische R
Ahum.
quote:
Ik heb de R niet
Hij heeft er alles aan gedaan,
hij heeft de R niet
Ik leidt een ordinair bestaan
Hij krijgt die R gewoon niet lekker uit z'n strot
En als ik het probeer zing ik mijn stembanden kapot
Ik heb de R niet
Gooise kak
Ik heb die zwaarbekakte R niet
Gooise kak
Hij krijgt de R gewoon niet lekker uit zijn strot
En als ik het probeer zing ik mijn stembanden kapot
quote:Dat is een behoorlijk understatement, sweek. Het Tietenlied is zonder twijfel het beste Nederlandstalige nummer ooit
Op dinsdag 17 februari 2004 16:57 schreef sweek het volgende:
Even een kick... gewoon, omdat het Tietenlied geweldig is.
quote:Ik vond het altijd maar een gek nummer. Zowiezo vond ik de delen na deel 13 ofzo wat minder worden, misschien omdat ik toen de KvK leeftijd een beetje te boven kwam. Tegenwoordig kan ik er trouwens nog steeds van genieten.
Op dinsdag 17 februari 2004 17:01 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Dat is een behoorlijk understatement, sweek. Het Tietenlied is zonder twijfel het beste Nederlandstalige nummer ooit
.
ben afgehaakt toen ze weer naar binnen gingen, het theater/studio in. Die KvK's met Youp en Herman van Veen zijn wel klassiekers en alles vroeger natuurlijk met al diezelfde pakjes aan
zo maar even wat in me op komt:
"Gemopper gemekker, gezanik en gezeur..."
"Mijn miepie heeft een vogel opgegeten.. nouhja gegeten niet maarrrrr wel vermooorrrrrrd"
"lalaalalalaala lalaaalaalla lala.. moeders wil is wet maar vader lapt dat aan zijn laars als moeder weg is gaat een nieuwe wereld ooooopen!" (met Ronnie B )
"Dat wordt een reeeuze smulpartij... in dat tuintje van mij"
nahja kan nog wel ff doorgaan.. ga voetbal kijken
Meneer agent..
help ik krijg tiete!
ow ja en make up is ook gaaf!
Daar zijn wel tooltjes voor te vinden... DVD Region Free is een stukje software dat je zou kunnen helpen. Natuurlijk kun je ook nog ff je dvd-speler bij de dealer regiovrij laten maken. Daar vragen ze wel wat voor, maar 't is de moeite wel waard.quote:
Wisten jullie dat het Tietenlied toen gezongen werd door Elize?quote:Op dinsdag 17 februari 2004 17:01 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Dat is een behoorlijk understatement, sweek. Het Tietenlied is zonder twijfel het beste Nederlandstalige nummer ooit.
quote:EliZe is geboren in Utrecht en opgegroeid in Bussum. Inmiddels woont ze in Amsterdam. EliZe heeft van haar 8e tot haar 15e deel uitgemaakt van het koor van Kinderen voor Kinderen: ze zingt mee op de Kinderen voor Kinderen-albums 12 t/m 17. Na vier jaar kreeg ze voor het eerst een solo op het nummer "Poster". EliZe nam afscheid met haar bekendste Kinderen voor Kinderen-nummer "Het tietenlied".
Ja, en volgens mij minstens 90 % van Fok!foerum met jou.quote:Op zondag 17 december 2006 02:06 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Wisten jullie dat het Tietenlied toen gezongen werd door Elize?
Sorry Tourniquet maar apestaartje heeft gelijk...quote:Op zondag 17 december 2006 05:08 schreef apestaartje het volgende:
[..]
Ja, en volgens mij minstens 90 % van Fok!foerum met jou.
(Overbekend, oud nieuws.)
Meidengroepquote:Op zondag 17 december 2006 11:20 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Die accenten:
http://www.youtube.com/watch?v=7VqqLWWKth0
http://www.youtube.com/watch?v=jORLcPbeT1I
![]()
quote:Op zondag 17 december 2006 19:14 schreef Jojogirl het volgende:
Stond deze briljante link al in dit topic:? http://kvk.t-g-i.nl/new/index.asp?page=audio
Iemand had die in het 90's forum gepost en hij heeft hier al heel wat uurtjes lol opgeleverd. Echt grappig die hele oude liedjes en clips.
Grr het zijn kopieen..quote:Op zondag 17 december 2006 19:11 schreef Goover het volgende:
Ok op marktplaats de DVD-box gevonden met alle 25 delen er in.. kijken of hij nog beschikbaar is!
(Hmmz miss is het dan niet handig er hier over te vertellen, haal niets in je hoofd hier, IK wil hem!)
Dat is iets dat ik al tijden roeoep.quote:Op zondag 17 december 2006 12:48 schreef Goover het volgende:
[..]
Meidengroep
'Hooooouwwww maar op ik blijf er bij, dat zij, met mij. gaan zingen in een meiden groeeeep'![]()
'Nou dat gaf groot gedonder..' (ofzoquote:Op zondag 17 december 2006 21:05 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Dat is iets dat ik al tijden roeoep.![]()
'T werd nog haast een handgemeen.quote:Op zondag 17 december 2006 21:44 schreef Goover het volgende:
[..]
'Nou dat gaf groot gedonder..' (ofzo)
'Maar ik bleef er nuchter onder'quote:Op maandag 18 december 2006 00:05 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
'T werd nog haast een handgemeen.![]()
Jannes zingt nogsteeds wel eens wat toch?quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:01 schreef Meike26 het volgende:
"....en ik riep er dwars doorheeeeen.. "
De delen 9 tot 13 heb ik het meest beleefd. Een jongen bij ons in de buurt heette JannesEn ja hoor, hij zong dus de Kerstezel (Harry Jekkers) en Wakker met een Wijsje (Herman van Veen?)
Mijn favoriet is en blijft Ochtendhumeur![]()
Veel kinderen die aan KvK hebben meegdaan kwamen trouwens wel uit het Gooi en uit de omgeving van Alkmaar e/o volgens mij ?
Tuurlijk zijn de oudere het leukst! Die kennen we nog van vroegâh!quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:48 schreef Cuegirllie het volgende:
Het is wel leuk te zien dat vooral de 'oudere' KVK nummers het leuks gevonden worden. Ben ik het ook mee eens. Al moet ik zeggen dat de nieuwere niet niet leuk zijn, maar tis toch anders. Mijn tijd was nr 13 t/m 16 ong
quote:Op woensdag 20 december 2006 09:16 schreef Meike26 het volgende:
Ze moeten weer op pad gaan ipv alleen maar studiowerk te doen. Neem een Jochem van Gelder, verzin een thema en klaar ben je, touringcar vol kids naarde locatie en zingen maar![]()
Juist dat vond ik de leukste KvK's. Met Edwin Rutten, Henk Westbroek, Herman van Veen en nog iemand die dan zeg maar als host figureerde !
Er was hier een ander KVK-topic waarin ik iets soortgelijks schreef toen Elize haar eerste single (Shake) uitbracht.quote:Op zondag 17 december 2006 02:06 schreef Tourniquet het volgende:
Wisten jullie dat het Tietenlied toen gezongen werd door Elize?
Meeste zijn gewoon naar school gegaan.. zie je niets meer van.quote:Op woensdag 20 december 2006 19:58 schreef J_TM het volgende:
[..]
Er was hier een ander KVK-topic waarin ik iets soortgelijks schreef toen Elize haar eerste single (Shake) uitbracht.
Wat is er eigenlijk geworden van Koorleden die geen Elize dan wel Kelly heten, of deel uitmaakten van Frizzle Sizzle ?
Ligt denk aan je leeftijd.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:24 schreef J_TM het volgende:
Misschien een overbodige stelling maar ik (her)plaats hem toch; de eerste tien platen zijn en blijven de beste.
Niet met je eens..quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:24 schreef J_TM het volgende:
Misschien een overbodige stelling maar ik (her)plaats hem toch; de eerste tien platen zijn en blijven de beste.
Komt doordat je er haast niet meer mee te maken krijgt. En je al snel iets hebt van; die oude nummers waren veel beter.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:33 schreef Christine het volgende:
Vroeger was ik er heel erg fan van, heb er zelfs aan meegedaan, maar de nieuwe albums doen me echt helemaal niks meer.
Die uitgekauwde, veel te vaak gedraaide nummers doen mij echt niets meer. 'Onbewoond eiland', 'Ik heb zo WA WA WA Waanzinnig gedroomd' etc...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:10 schreef Keromane het volgende:
'onbewoond eiland', een van de eerste nummers geloof ik, op de leeftijd dat je ook echt droomde van zo'n eiland. Het nummer kwam rondom de Citotoets als ik me niet vergis, 1981.
Die nummers zijn alleen nog leuk in van die medleys.. dan is het eventjes leuk maar wanneer t volgende nummer voorbij komt ben je daar blij om.. ik tenminste welquote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:42 schreef Goover het volgende:
[..]
Die uitgekauwde, veel te vaak gedraaide nummers doen mij echt niets meer. 'Onbewoond eiland', 'Ik heb zo WA WA WA Waanzinnig gedroomd' etc...
Maar de platen kwamen / komen altijd een paar weken voor sinterklaas uit. Ik kreeg ze namelijk met Sinterklaas. Ik geloof dat dat zo begonnen is en altijd zo gebleven.
Gooise Matrasquote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:34 schreef Stpan het volgende:
Op een onbewoond eiland natuurlijk.
Met van die onmogelijk keurige zinnetjes als:
'En toen ik m'n fiets besteeg, je raad het reeds'
Pardon, welk kind gebruikt dat soort taal?!
31,50 bij de Varaquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:30 schreef Cuegirllie het volgende:
36-39 euro ongeveer.. Bol.com
Op een onbewoond eiland heb je dubbel staan.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:58 schreef Keromane het volgende:
Meet the one and only Pim. Hij lijkt een beetje op Marc-Marie in miniuitvoering. :-D Heerlijk.
http://www.youtube.com/watch?v=NZgIrBBMiXI&mode=related&search=
En nog meer...
http://www.youtube.com/watch?v=0m_lU2RA9Ak&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=qAn6GGThlGo
http://www.youtube.com/watch?v=7VqqLWWKth0&mode=related&search=
---
http://www.youtube.com/watch?v=U0gcdY5SmH4&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=dkaNOAvscr0&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=7VqqLWWKth0&mode=related&search=
--
oww .
http://www.youtube.com/watch?v=h_sgvfXr-8w&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=4OFf5iDgBLs
http://www.youtube.com/watch?v=K0B2fCqvEog
http://www.youtube.com/watch?v=AwRLyligxHg&mode=related&search=
zieke geestquote:Op vrijdag 13 april 2007 13:16 schreef Goover het volgende:
Ik heb de DVD box, met ALLE tv afleveringen(1 t/m 25)
Ik ben bij deel 7 nu ofzo
En is het nog steeds zo leuk als dat het was toen je klein was?quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:16 schreef Goover het volgende:
Ik heb de DVD box, met ALLE tv afleveringen(1 t/m 25)
Ik ben bij deel 7 nu ofzo
De eerste paar shows zijn geinaalquote:Op zaterdag 14 april 2007 00:54 schreef Ilsjuhh het volgende:
[..]
En is het nog steeds zo leuk als dat het was toen je klein was?
de muziek vind ik nog steeds leuk! en ga dr ook altijd spontaan van mee zingen
Deel 13 .. daar stond toch dat leuke liedje Groen op? Deze heb ik ooit nog geplaybackt (?) op m'n basisschool. Met zo'n groen gezicht erbijquote:Op woensdag 23 mei 2007 21:18 schreef Viswijfje het volgende:
o hier is de topic!
me favoriete deel was 13..
er is al n tijdje een dvdset met alle delen uit, en nu sinds deze maand ook een 16cd-set met alle 27 afleveringen: weet iemand hiervan de indeling per cd??
Ik ben t effe gaan checken. . wilde je geen gelijk geven, maar ik moet t toch doenquote:Op woensdag 23 mei 2007 22:00 schreef Duizendpootje het volgende:
groen stond trouwens op 14 volgens mijn pc
ik heb hier dan ook 101 liedjes van Kinderen voor Kinderen op mijn computer staan..quote:Ik ben t effe gaan checken. . wilde je geen gelijk geven, maar ik moet t toch doen![]()
*trekt de kast open*quote:Op donderdag 24 mei 2007 01:00 schreef Cuegirllie het volgende:
Zo te zien ben jij ouder dan ik.. Want je hebt t volgens mij over de wat 'oudere' nummers. Je bent gestopt rond nr 13/14?? (op sommige nummers als dyslectisch na dan)
* Goover heeft hem besteldquote:Op donderdag 24 mei 2007 10:19 schreef Viswijfje het volgende:
die cdpakket is ook via vara te koop voor 35 euro ofzo.. ik wou toch al deel 1 tm 17 ongeveer es kopen dus dan is t wel een leuk prijsje, hoop alleen dat ze t een beetje per aflevering bij elkaar gehouden hebben!!!
op de DVD box staan er steeds een paar delen op 1 dvd die heb ik ook. Ik denk dat het bij de cd's ook zo is. Zal niet allemaal door elkaar staan. Als dat zo is, dan stuur ik hem weer terugquote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:17 schreef Viswijfje het volgende:
o laat je even weten hoe t is kwa indeling?? kan ik nerges wat over vinden!
ik ken de oudsten natuurlijk allemaal wel van de platen thuis, en heb het tot 16 gevolgd ofzo.. ben gestopt toen ze weer terug naar het podium ipv locatie gingen.. laatste was die met Ik Hou Van Hard en Filmverdriet
nee ik hou van hard was 15 of 16quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:45 schreef Goover het volgende:
[..]
op de DVD box staan er steeds een paar delen op 1 dvd die heb ik ook. Ik denk dat het bij de cd's ook zo is. Zal niet allemaal door elkaar staan. Als dat zo is, dan stuur ik hem weer terug
Ik houd van HARD, HARD, bikkel bikkel HARD.
Snoeiende gitaren en een box van 1000 watt!
Met Sylvia Millecamen Henk Westbroek
Een leuk deel was datuit 1992, deel 13
Oohw dat was dan met die Opa uit Opassen toch?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:48 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
nee ik hou van hard was 15 of 16![]()
vuur en vlam was met sylvia en henk![]()
ik vind 16 cdtjes zo raar aantal voor 27 afleveringen, ben benieuwd.. als bevoorbeeld op cd 1 aflevering 1 en de helft van 2 staat zou ik zon indeling ook iritant vinden![]()
Er kan 80 minuten (of meer soms) muziek op 1 cd... dus er kunnen meestal wel 2 delen op 1 cd..quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:48 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
nee ik hou van hard was 15 of 16![]()
vuur en vlam was met sylvia en henk![]()
ik vind 16 cdtjes zo raar aantal voor 27 afleveringen, ben benieuwd.. als bevoorbeeld op cd 1 aflevering 1 en de helft van 2 staat zou ik zon indeling ook iritant vinden![]()
ja maar dan zouden het maar 14 cds moeten zijn in plaats van 16.. nouja we zien welquote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:05 schreef Goover het volgende:
[..]
Er kan 80 minuten (of meer soms) muziek op 1 cd... dus er kunnen meestal wel 2 delen op 1 cd..
edwin rutten van ome willemquote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:42 schreef Heintje het volgende:
Ik heb geen idee welke delen ik heb gevolgt. Weet wel dat dat in de tijd van het nummer Ik ben toch zeker Sinterklaas niet was. Ik vraag me trouwens ook al weer een tijdje af wie daar nou in mee zingt.
Coen Flink speelde mee in KvK 14! hij was de opa van Justin Kiviet in het liedje Pretpakket!quote:Oohw dat was dan met die Opa uit Opassen toch?
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:21 schreef Duizendpootje het volgende:
[..]
Coen Flink speelde mee in KvK 14! hij was de opa van Justin Kiviet in het liedje Pretpakket!
*Oom Harry is de leukste oom, prutst altijd aan motoren!*![]()
![]()
![]()
Dat was zoals eerder gezegd Edwin 'Ome Willem' Rutte.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:42 schreef Heintje het volgende:
Ik heb geen idee welke delen ik heb gevolgt. Weet wel dat dat in de tijd van het nummer Ik ben toch zeker Sinterklaas niet was. Ik vraag me trouwens ook al weer een tijdje af wie daar nou in mee zingt.
En nog meer liedjes volgens mij? Hij speelde iig ook de vader bij 'Ochtendhumeur'quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:39 schreef Duizendpootje het volgende:
hij deed toch ook dat liedje van op vakantie met de tent ofzo?
*dan gaat hij knokken met die stokken* bla bla?
Dat is ook mijn favorietquote:Op woensdag 20 december 2006 09:34 schreef Goover het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Youp v/h Hek uiteraard! (Alles is te koop, het is alleen een kwestie van betalen)
Sylvia Millecam als schooljuf
(Ho ho ho, wat heb ik gezegt,
Zijn juillie een beetje doof?
De tafel van dertien en een beetje snel!)
Dat vond ik ook altijd de leukste
Kinderen valt nog wat aan te leren toch?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:30 schreef Cuegirllie het volgende:
haha.. net alsof ze daar ervaring mee hebben.. de limburgse G haha.. konden ze die nog uitspreken dan?
achja dat is na mijn tijd en daarbij waren er daarvoor al nummers die over ongeveer het zelfde gingenquote:Op zondag 3 juni 2007 00:11 schreef CocoJen het volgende:
Ik wil ook nog mededelen dat ik het tietenlied altijd het meest heb gehaat
In die tijd haatte ik hem wel, uit schaamte. Maar nu vind ik m vet, staat zelfs op m'n mp3-speler, haha.quote:Op zondag 3 juni 2007 00:11 schreef CocoJen het volgende:
Ik wil ook nog mededelen dat ik het tietenlied altijd het meest heb gehaat
Jammer dat ie niet op YouTube staat!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:45 schreef Goover het volgende:
[..]
Ik houd van HARD, HARD, bikkel bikkel HARD.
Snoeiende gitaren en een box van 1000 watt!
jaaa dat is Herbergier!quote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
er is zelfs een nummer op KVK5 die over de gooische R en de limburgse G gaat
Klopt helemaal, maar ik vind het wel stomquote:Op woensdag 6 juni 2007 12:25 schreef Heintje het volgende:
Op de DVD heb je 25 uur KvK.
Nou valt er op de CD een hoop tussen gebeuren weg.
Maar nog hou je denk ik ongeveer 3 kwartier over per jaar. Dus je kan niet twee delen op 1 CD kwijt en voor 3 kwartier 1 CD maken is ook niet rendebel.
Dus ik denk dat het niet heel vreemd is als ze over lopen over de CD's.
Blijft ook geweldig jaquote:Op zondag 17 december 2006 12:48 schreef Goover het volgende:
[..]
Meidengroep
'Hooooouwwww maar op ik blijf er bij, dat zij, met mij. gaan zingen in een meiden groeeeep'![]()
dan komen de wolven!?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:03 schreef lushfemke het volgende:
Oh, jeugd sentiment. Ik ben opgegroeid met KvK, ik was net 2 toen het begon... Ik heb de eerste jaren op vinyl!
- Als het vuur gedoofd is
quote:- Treuzeltechniek
- Waa-waa-waa-waanzig gedroomd
- OP een onbewoond eiland
- Mama is morgen van mij (eigenlijk van na mijn tijd, maar zo'n leuk nummer)
- Kom je strakjes bij me spelen
Leuk topic!
Ik denk ze Als De Lichtjes Doven bedoeldequote:Op zaterdag 1 september 2007 11:47 schreef Goover het volgende:
[..]
dan komen de wolven!?
Ik ken geen liedje van KvK dat 'Als het vuur gedoofd is' heet. Alleen van Acda en De Munnik...
[..]
Duh.. inderdaad... oops...quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:15 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ik denk ze Als De Lichtjes Doven bedoelde![]()
Eerste vijf delen hadden geen verhaallijn en 4 en 5 waren de hoogst verkopende albums. Dat hele er op uit gedoe is alleen maar verzonnen omdat de vara er na deel 5 eilk geen zin meer in had en het nou eenmaal goedkoper is om om een camping te filmen dan in een studio. 8, die nog niet eens een echt groot nummer erop had staan heeft er zelfs nog een prijs voor gekregen. die verhaalllijn specials vind ik als ik de afleveringen terugkijk wel tof , maar de echt toffe nummers zijn naar mijn mening in de studio opgevoerd.quote:Op dinsdag 4 september 2007 18:04 schreef Urquhart het volgende:
Misschien generatie-kloof, wat een reden daarvoor kan zijn. Bovendien kwam er ook een einde aan die verhaallijn-specials. Zoals bijvoorbeeld KvK 13 toen die schoolklas met die bus op schoolkamp ging.
Ik vind ze nu eigenlijk wel weer leuk, is lachen joh die tekstenquote:Op maandag 10 september 2007 13:29 schreef smammela het volgende:
pff,ze waren (vroeger) allemaal leuk!
Ik moet toegeven dat ik de muziek van nu ook niet echt denderend vind, maar ik had zelf het idee dat het meer te maken heeft met mijn leeftijdquote:Op zondag 15 november 2009 09:15 schreef female81 het volgende:
Ik heb het verleden week gezien. Maar ze jaagden de nieuwe liedjes er maar een beetje doorheen, tussen alle 30 jaar Kinderen voor Kinderen-jubileum-items door. De liedjes waren verpakt in een paar medley's, en veel meer dan anderhalve minuut kreeg je er niet van te horen.
En wát er al aan nieuwe muziek te horen en te zien was, had het ook niet helemaal. Ook niet als ik me in de doelgroep probeer te verplaatsen. Ik kan er de vinger niet helemaal op leggen wat het precies is, want het klinkt en oogt allemaal zeer professioneel, maar érgens is er iets mis met het recente reportoire.
Vooral als ik die ene uit m'n eigen KVK-jeugd (deel 11) erna zou beluisteren... --> En nee, dat ligt niet alleen aan de herinneringen. In de kundige handen van meerdere leden van Het Goede Doel viel bij dat deel gewoon alles op z'n plaats. Precies de juiste arrangementen en koortjes en zo.
Ineens viel het me op hoe fucking oud dit topic al is met opmerkingen over Kazaa.quote:Op woensdag 21 augustus 2002 23:56 schreef LenL het volgende:
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 14:22 schreef Sequencial het volgende:
Ik moet van m'n moeder op blokfluitles
Blokfluit vind ik flut
M'n zus speelt het al een jaar of zes
M'n zuster is een trut
Toptekst van chagrijn Dorrestijn, heerlijk om mee te brullen als kind
quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:37 schreef J_TM het volgende:
Mark van der Werf en Barbara zijn met elk zes platen de langstdienende koorleden, een prestatie die door de huidige leeftijdsregels ongeevenaard zal blijven.
3, 5 en 8quote:Op maandag 14 juni 2010 14:27 schreef J_TM het volgende:
[..]
Een poll voor de beste KvK-plaat anyone ? Ik nomineer alvast De Eerste Tien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |