abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73430123
Speciaal voor mij en Nijn een kickje!
  zondag 15 november 2009 @ 09:06:09 #227
279894 winka
There is no place like home..
pi_74713356
Goed topic
Kreeg vroeger elk jaar voor Sinterklaas de nieuwste Kinderen voor Kinderen op een cassettebandje Dat was deel 1 t/m 9, toen werd ik er echt te oud voor Ik vind het ook zo leuk dat ze vroeger soms ook live zongen.

Mijn lievelingsnummers:
Tweeling zijn
De Lek
En ik en ik
Ik ben beroemd
Ik ben toch zeker Sinterklaas niet!

Ik lees wel eens kritiek dat Kinderen voor Kinderen vroeger leuker was. Zoals alles vroeger beter was Het is juist goed dat het met zijn tijd is meegegaan. Dat oude format zou denk ik nu echt niet meer werken
pi_74713416
Ik heb het verleden week gezien. Maar ze jaagden de nieuwe liedjes er maar een beetje doorheen, tussen alle 30 jaar Kinderen voor Kinderen-jubileum-items door. De liedjes waren verpakt in een paar medley's, en veel meer dan anderhalve minuut kreeg je er niet van te horen.

En wát er al aan nieuwe muziek te horen en te zien was, had het ook niet helemaal. Ook niet als ik me in de doelgroep probeer te verplaatsen. Ik kan er de vinger niet helemaal op leggen wat het precies is, want het klinkt en oogt allemaal zeer professioneel, maar érgens is er iets mis met het recente reportoire.

Vooral als ik die ene uit m'n eigen KVK-jeugd (deel 11) erna zou beluisteren... --> En nee, dat ligt niet alleen aan de herinneringen. In de kundige handen van meerdere leden van Het Goede Doel viel bij dat deel gewoon alles op z'n plaats. Precies de juiste arrangementen en koortjes en zo.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2009 09:17:58 ]
  zondag 15 november 2009 @ 09:31:56 #229
279894 winka
There is no place like home..
pi_74713541
quote:
Op zondag 15 november 2009 09:15 schreef female81 het volgende:
Ik heb het verleden week gezien. Maar ze jaagden de nieuwe liedjes er maar een beetje doorheen, tussen alle 30 jaar Kinderen voor Kinderen-jubileum-items door. De liedjes waren verpakt in een paar medley's, en veel meer dan anderhalve minuut kreeg je er niet van te horen.

En wát er al aan nieuwe muziek te horen en te zien was, had het ook niet helemaal. Ook niet als ik me in de doelgroep probeer te verplaatsen. Ik kan er de vinger niet helemaal op leggen wat het precies is, want het klinkt en oogt allemaal zeer professioneel, maar érgens is er iets mis met het recente reportoire.

Vooral als ik die ene uit m'n eigen KVK-jeugd (deel 11) erna zou beluisteren... --> En nee, dat ligt niet alleen aan de herinneringen. In de kundige handen van meerdere leden van Het Goede Doel viel bij dat deel gewoon alles op z'n plaats. Precies de juiste arrangementen en koortjes en zo.
Ik moet toegeven dat ik de muziek van nu ook niet echt denderend vind, maar ik had zelf het idee dat het meer te maken heeft met mijn leeftijd Maar goed, in eerdere edities waren er ook echt goede tekstschrijvers. Ik zal er eens goed naar luisteren
Wat ik eigenlijk ook bedoel, is de manier waarop het gepresenteerd wordt. Ik denk dat als er nu een volledige uitzending wordt gemaakt, waar liedje voor liedje wordt gezongen in een schouwburg. Ik denk dat heel veel mensen afhaken omdat het nu allemaal snel snel snel moet.

Maar de medleys die je hebt gezien was dat niet dat programma over 30 jaar kinderen voor kinderen? En was er geen aparte uitzending voor de nummers zelf
pi_74713728
Nee, er was geen aparte uitzending voor de nummers zelf.

Misschien moeten ze het eens proberen te doen zoals bij deel 16 (voor de goede orde: ik heb die ene dvd-box met de 25 eerste afleveringen). Een hele knusse concertzaal, Paul de Leeuw als presentator, een live-orkest en live-zang. Dat er dan weleens een valse noot tussen zit, is niet erg.

Op de een of andere manier stonden die liedjes me ook wel aan, ookal waren ze van een paar jaar ná mijn KVK-tijd. Niet te hip en ook niet te ouderwets. En eigenlijk gold dat voor het visuele gedeelte. Het hele geheel 'klopte'.

Het gekke was dat ze exact hetzelfde concept een jaar later probeerden te herhalen, maar dat die uitzending weer een stuk minder was. Het hangt volgens mij van heel veel piepkleine dingetjes af of zo'n uitzending 'het' heeft of niet.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2009 09:51:57 ]
pi_74727047
Waarschijnlijk al gepost maar als je de zender Best24 hebt (UPC heeft um bijv) kan kje elke dag KvK kijken:P
pi_74727851
Leuk die jubileum uitzending van vorige week!
pi_74734447
Ik vond juist kvk 11, 12, 13, 14 enzo leuk toen er een heel verhaal in zat!

Vooral kvk 14 met Justin Kiviet
  zondag 15 november 2009 @ 23:16:39 #234
277627 Seven.
We are Borg.
pi_74734649
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 23:56 schreef LenL het volgende:
Ineens viel het me op hoe fucking oud dit topic al is met opmerkingen over Kazaa.

OT: Filmverdriet en droeverig gevoel.
Resistance is futile.
pi_82291136
Op Hilversum Best is het KvK-maand; alle afleveringen plus een door Han 'Wordt Vervolgd' Peekel afgenomen interview met vier van de makers.
pi_82291168
Vroeger, toen mijn papa dat opnam op videoband.
Ik spaar ze nu op vinyl.
pi_82337984
Nu is deel 5 te zien; Marjon die op haar periode terugkijkt.
  Moderator vrijdag 4 juni 2010 @ 18:23:13 #238
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_82338241
Kinderen Tegen Kinderen heeft nu ook zijn eigen topic.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_82623138
Gisteren deel 9; sommige liedjes was ik vergeten maar kwamen ter plekke terug.
Roodharige Mark is met acht platen het langstdienende koorlid, een prestatie die door de huidige leeftijdsregels ongeevenaard zal blijven.

Maar ze hebben het mis maar we laten ze gaan
Wat er nou nog niet is komt er aan
Want na een jaartje of vijf zit het bewijs aan ons lijf
Wat er niet is komt er aan
pi_82634689
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
  vrijdag 11 juni 2010 @ 14:22:59 #241
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_82665184
Ik moet van m'n moeder op blokfluitles
Blokfluit vind ik flut
M'n zus speelt het al een jaar of zes
M'n zuster is een trut

Toptekst van chagrijn Dorrestijn, heerlijk om mee te brullen als kind

Andere favorieten: De Kerstezel (met name de latere versie van Jekkers zelf), Ik ben toch zeker Sinterklaas niet en Met éen been op de stoep (heerlijk herkenbaar).
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_82666758
KVK

Elk kind was fan, totdat K3 kwam. Zucht.
pi_82667932
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 14:22 schreef Sequencial het volgende:
Ik moet van m'n moeder op blokfluitles
Blokfluit vind ik flut
M'n zus speelt het al een jaar of zes
M'n zuster is een trut

Toptekst van chagrijn Dorrestijn, heerlijk om mee te brullen als kind

You said it. Gisteren werden deel 7 en 10 vertoond; De Lek is zeker een van de gevoeligste liedjes, net als Alleen van deel 5 ("M'n makkertje m'n maatje m'n gabbertje m'n vriend, zo oud en ziek te worden waar heb je het aan verdiend ?").
pi_82786574
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 16:37 schreef J_TM het volgende:
Mark van der Werf en Barbara zijn met elk zes platen de langstdienende koorleden, een prestatie die door de huidige leeftijdsregels ongeevenaard zal blijven.

Vandaag waren de KvK special te zien gevolgd door de delen 1 en 12. Een beetje verwarrend om Willem Nijholt te horen zeggen dat deel 1 de herhaling is van de uitzending van 5 december 1979; wel leuk om eindelijk wat meer te zien dan de voor terugblikken gebruikte flarden.

Deel 12, de tweede uit het rockgerichte Westbroek-tijdperk, heeft meer sterke nummers dan gedacht, en ook de inbreng van Youp mag er wezen. "(Agent) heeft U een vergunning om mij om een vergunning te vragen ?"

Een poll voor de beste KvK-plaat anyone ? Ik nomineer alvast De Eerste Tien.
pi_82849474
Vandaag was deel 13 te zien; juf Sylvia Millecam die droomt dat ze op vrijdag de 13e van Erik van Muiswinkel een schoolreis kado krijgt, en concierge Henk Westbroek maar aan de ouders uitleggen waar hun kinderen zijn. Alles Kwijt is de opvolger van het tien jaar oudere Ik Heb Het Allemaal Niet Bij Me.
pi_82849590
Was die hele schoolreis een droom?
Dat kwartje is destijds niet gevallen
pi_82849658
de tune in 1983 met Willem Ruis
pi_82943735
Gisteren deel 14 met Coen Flinck als oom Harrie (niet te verwarren met Oppas-opa Henry), nu deel 15 dat zich afspeelt in het plaatsje Niets (de familie Zitvlees in het bijzonder).
  donderdag 17 juni 2010 @ 18:54:20 #249
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_82944290
quote:
Op maandag 14 juni 2010 14:27 schreef J_TM het volgende:

[..]

Een poll voor de beste KvK-plaat anyone ? Ik nomineer alvast De Eerste Tien.
3, 5 en 8
pi_83192742
Gisteravond deel 17, de tweede van de back-to-basics-albums en wederom gepresenteerd door Paul de Leeuw. Een hoop sterke momenten; bij de door Bennie Jolink geschreven afsluiter Vieze Praatjes vraag je je af of er ook een versie bestaat van de Achterhokers zelve; de spijtbetuiging van de pestkop kan tot de beste KvK-ballades worden gerekend en dan is er natuurlijk DAT ENE NUMMER.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')