abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 februari 2003 @ 21:05:14 #51
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_8260344
Daar heb ik ook ooit aan meegedaan... leuke tijd

KvK is voor mij echte nostalgie. Vroeger kregen we met Sinterklaas altijd de nieuwste plaat (later: cassettebandje en daarna CD).

pi_8261813
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:50 schreef defender het volgende:
Waanzinnig gedroomd
Een collega van me vertrouwde me laatst toe dat Tonny Eyk dit nummer heeft geschreven. Ergens kijk ik daar dus echt niet van op, het is het enige nummer wat ik leuk vind.
ik was vroeger verliefd op dat meisje wat dat liedje zong
pi_8691618
de vlooienmars
en in vuur en vlam
van deel 13
pi_8691670
Ik begin een ouwe knar te worden op mijn vijf-en-twintigste, want de liedjes die ik me het best kan herinneren zijn allemaal van de eerste platen, zoals "Op een onbewoond ei-hei-land" of "Met een beesie voel je je beterrrrr" (compleet met Gooise -rrrr)
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  maandag 24 februari 2003 @ 19:21:25 #55
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_8691734
Nou zag ik laatst bij Bart Smit DVD's liggen van KvK...
zijn dat nou die volledige tv-programma's, met Herman van Veen als stationchef (ofzo) ???
Da's dan namelijk weer jeugdsentiment
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
pi_8691759
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:50 schreef defender het volgende:
Waanzinnig gedroomd
Geschreven door niemand minder dan.....jawel.....Tonny Eyk!!!!!
nooit geweten, en toch kijk ik er eigenlijk niet eens van op
pi_8691797
quote:
Op maandag 24 februari 2003 19:21 schreef Zapper het volgende:
Nou zag ik laatst bij Bart Smit DVD's liggen van KvK...
zijn dat nou die volledige tv-programma's, met Herman van Veen als stationchef (ofzo) ???
Da's dan namelijk weer jeugdsentiment
Nee, dat zijn compilatie-dvd's, allerlei liedjes dus

Ik vond KvK vroeger helemaal geweldig. Ik kende alle platen (en van 1990-1993 de cd's) helemaal uit m'n hoofd. Mijn favoriete nummers waren De Lek (zielig!), Mijn boom (ook zielig), Nieuwe kamer (beetje zielig) en de Kerstezel.

Ik hield dus meer van de zielige nummers

maandag 24 februari 2003 @ 19:28:03 #58
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_8691875
quote:
Op maandag 24 februari 2003 19:24 schreef Fannetje het volgende:

Nee, dat zijn compilatie-dvd's, allerlei liedjes dus

Ik hield dus meer van de zielige nummers

Jammer (en dom)

Zielige liedjes?
Ramon's Verjaardag is ook mooi (Gezongen door BB Kelly, voor de operatie)

Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
pi_8693427
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:41 schreef fijlo het volgende:
Wat is jouw favourite nummmer?
anders heb je mijn topic even gejat..........
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
pi_8693493
hehe nostalgie, ik heb er nog mp3's van ook
ff denken...

Onderweg
Wat je niet ziet, bestaat niet
Wij zijn kwaad
Verliefdheid is rampzalig
Allemaal kabaal

Dat is ut zo'n beetje

pi_8693606
Rikkie

Ik was 7 en verliefd op "Rikkie" het buurjongetje van mijn oma in
Hardewijk (waar we 2maal per jaar heen gingen)
En het liedje ging heel toevallig over een meisje dat verliefd was
op een jongetje dat Rikkie heette die ging verhuizen.
Ik heb dagen met mijn walkman op de vensterbank in mijn kamertje
gezeten terwijl ik naar de lucht keek, elke keer weer opnieuw dat liedje terug spoelend.

hehehe

pi_8693620
maar om dan toch maar weer even met mijn EIGEN topic mee te doen.................
mijn favoriet was met stip wakker met een wijsje... en dat werd ik dus ook altijd met dat wijsje
En iedere x als m'n achterlicht kapot is denk ik

meneer agent, is m'n achterlicht kapot, dat moet toch net gebeurd zijn want ik weet toch bijna zeker dat ie t deed!

Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
pi_8693672
quote:
Op maandag 24 februari 2003 20:35 schreef somegirl het volgende:
maar om dan toch maar weer even met mijn EIGEN topic mee te doen.................
mijn favoriet was met stip wakker met een wijsje... en dat werd ik dus ook altijd met dat wijsje
ik verstond vroeger altijd: wakker met een meisje.. dacht al, wat zingt die jongen nou!?
pi_8693680
quote:
Op maandag 24 februari 2003 20:35 schreef somegirl het volgende:
En iedere x als m'n achterlicht kapot is denk ik

meneer agent, is m'n achterlicht kapot, dat moet toch net gebeurd zijn want ik weet toch bijna zeker dat ie t deed!

* Tony_Montana67 voelt zich plotseling weer oud

Damned nou zit dat deuntje ook weer in m'n hoofd. Verwende nesten met die Gooische R

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_8693725
[nostalgie mode]
Oh jaa.. en dan had je vroeger bij de VARA altijd van die KvK songfestivals met allerlei verschillende steden die vertegenwoordig waren. En die liedjes kregen dan allemaal verschillende cijfers, dat was kewl!
[/nostalgie mode]

Ahum.

pi_8694509
Geef mij maar de Verona-versie van Ik Ben Toch Zeker Sinterklaas Niet: Ik Heb Die 'R' Niet (uitgevoerd door "de Boksbeugeltjes") :
quote:
Ik heb de R niet
Hij heeft er alles aan gedaan,
hij heeft de R niet

Ik leidt een ordinair bestaan
Hij krijgt die R gewoon niet lekker uit z'n strot
En als ik het probeer zing ik mijn stembanden kapot
Ik heb de R niet
Gooise kak
Ik heb die zwaarbekakte R niet
Gooise kak
Hij krijgt de R gewoon niet lekker uit zijn strot

En als ik het probeer zing ik mijn stembanden kapot
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_17258998
Even een kick... gewoon, omdat het Tietenlied geweldig is.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  dinsdag 17 februari 2004 @ 17:00:40 #68
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_17259091
- mijn oude kamer
- make-up
- de kerstezel
Are you gonna bark all day, little doggie? Or are you gonna bite?
pi_17259112
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 16:57 schreef sweek het volgende:
Even een kick... gewoon, omdat het Tietenlied geweldig is.
Dat is een behoorlijk understatement, sweek. Het Tietenlied is zonder twijfel het beste Nederlandstalige nummer ooit .
  woensdag 18 februari 2004 @ 19:15:00 #70
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_17292218
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 17:01 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Dat is een behoorlijk understatement, sweek. Het Tietenlied is zonder twijfel het beste Nederlandstalige nummer ooit .

Ik vond het altijd maar een gek nummer. Zowiezo vond ik de delen na deel 13 ofzo wat minder worden, misschien omdat ik toen de KvK leeftijd een beetje te boven kwam. Tegenwoordig kan ik er trouwens nog steeds van genieten.
pi_17294137
Alles is te koop! Het is alleen een kwestie van betalen! Ik wil jullie geld zien! En het liefst een hele hoop! (Nee nee wij spele lekker gratis buuiiten!)

ben afgehaakt toen ze weer naar binnen gingen, het theater/studio in. Die KvK's met Youp en Herman van Veen zijn wel klassiekers en alles vroeger natuurlijk met al diezelfde pakjes aan

zo maar even wat in me op komt:

"Gemopper gemekker, gezanik en gezeur..."

"Mijn miepie heeft een vogel opgegeten.. nouhja gegeten niet maarrrrr wel vermooorrrrrrd"

"lalaalalalaala lalaaalaalla lala.. moeders wil is wet maar vader lapt dat aan zijn laars als moeder weg is gaat een nieuwe wereld ooooopen!" (met Ronnie B )

"Dat wordt een reeeuze smulpartij... in dat tuintje van mij"

nahja kan nog wel ff doorgaan.. ga voetbal kijken

Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_17325910
Elke morgen wakker met een wijsje in mijn hoofd..ik loop heel de dag te zingen en te fluiten

Meneer agent..

help ik krijg tiete!

Billie Holiday is Lady Day!
pi_17325962
Met een been op de stoep en een been in de goot......
pi_17326150
daar heb je weer zo'n tweedehands jas,
een tweedehands jas een tweedehandsjas,
zo'n jas die eerst van een ander is geweest,
maar niet van een mens maar wel van een beest,
zo'n jas die eerst van een zeehondje was!
zo'n tweeeeedehands jas

ow ja en make up is ook gaaf!

zondag 7 mei 2006 @ 04:36:15 #75
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_37621167
Mijn lievelingsnummer was altijd Meidengroep

Mijn vader gaf mij altijd vanaf deel 1 een cassettebandje met Sinterklaas. Want dat was ook geloof ik de periode dat het altijd uitkwam? Op een gegeven moment is hij er mee gestopt omdat ik er een beetje te oud voor werd en mijn interesse erin verloor

Vraag me af hoe die mensen er nu uitzien die in de eerste delen meededen
pi_37621175
Tsjee, dan had je vorig jaar ff naar Carré moeten gaan. Er was een reünie van KvK. Er zal vast ook wel een DVD van zijn uitgekomen, maar dat weet ik dan weer niet.
  zondag 7 mei 2006 @ 04:47:25 #77
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_37621206
Ik zie inderdaad dat er een DVD is uitgekomen van 25 jaar KvK Maar er staat niet bij of er mensen in beeld komen die met de eerste afleveringen meededen.

Helaas regio 2
pi_37621244
quote:
Op zondag 7 mei 2006 04:47 schreef poohy het volgende:
<knip>
Helaas regio 2
Daar zijn wel tooltjes voor te vinden... DVD Region Free is een stukje software dat je zou kunnen helpen. Natuurlijk kun je ook nog ff je dvd-speler bij de dealer regiovrij laten maken. Daar vragen ze wel wat voor, maar 't is de moeite wel waard.
  zondag 7 mei 2006 @ 05:20:35 #79
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_37621305
Bedankt voor de tips
Ik ben helaas niet zo thuis in die dingen maar dit ga ik eens uitzoeken

En dan kan ik de DVD bestellen
  zondag 17 december 2006 @ 00:16:44 #80
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_44496563
tvp
pi_44496726
De kerstezel is (uiteraard) het beste nr van Kinderen voor Kinderen!

Andere nummer die ik niet meer uit mijn hoofd krijg: 'Vuur en vlam', 'Vlooienmars', 'Menneer agent (is mijn achterlicht kapot)', 'Alles is te koop!' enz enz!

Er zijn ook een aantal nummers die ik zo nog volledig uit mijn hoofd zou kunnen opzeggen (met een beetje hulp hier en daat)

(thevens een TVPtje)
pi_44498448
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 17:01 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Wisten jullie dat het Tietenlied toen gezongen werd door Elize?

Het filmpje uit KvK: http://www.youtube.com/watch?v=hbfra4YmlLY

http://nl.wikipedia.org/wiki/Elize
quote:
EliZe is geboren in Utrecht en opgegroeid in Bussum. Inmiddels woont ze in Amsterdam. EliZe heeft van haar 8e tot haar 15e deel uitgemaakt van het koor van Kinderen voor Kinderen: ze zingt mee op de Kinderen voor Kinderen-albums 12 t/m 17. Na vier jaar kreeg ze voor het eerst een solo op het nummer "Poster". EliZe nam afscheid met haar bekendste Kinderen voor Kinderen-nummer "Het tietenlied".

pi_44500461
quote:
Op zondag 17 december 2006 02:06 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Wisten jullie dat het Tietenlied toen gezongen werd door Elize?
Ja, en volgens mij minstens 90 % van Fok!foerum met jou.

(Overbekend, oud nieuws.)
  zondag 17 december 2006 @ 11:20:15 #84
157031 roosjeroosje1988
pi_44503416
quote:
Op zondag 17 december 2006 05:08 schreef apestaartje het volgende:

[..]

Ja, en volgens mij minstens 90 % van Fok!foerum met jou.

(Overbekend, oud nieuws.)
Sorry Tourniquet maar apestaartje heeft gelijk...
pi_44503473
quote:
Meidengroep

'Hooooouwwww maar op ik blijf er bij, dat zij, met mij. gaan zingen in een meiden groeeeep'
pi_44515090
Ok op marktplaats de DVD-box gevonden met alle 25 delen er in.. kijken of hij nog beschikbaar is!

(Hmmz miss is het dan niet handig er hier over te vertellen, haal niets in je hoofd hier, IK wil hem!)
  zondag 17 december 2006 @ 19:14:11 #89
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_44515169
Stond deze briljante link al in dit topic:? http://kvk.t-g-i.nl/new/index.asp?page=audio

Iemand had die in het 90's forum gepost en hij heeft hier al heel wat uurtjes lol opgeleverd. Echt grappig die hele oude liedjes en clips.
pi_44515431
quote:
Op zondag 17 december 2006 19:14 schreef Jojogirl het volgende:
Stond deze briljante link al in dit topic:? http://kvk.t-g-i.nl/new/index.asp?page=audio

Iemand had die in het 90's forum gepost en hij heeft hier al heel wat uurtjes lol opgeleverd. Echt grappig die hele oude liedjes en clips.
Bedankt!
pi_44515591
quote:
Op zondag 17 december 2006 19:11 schreef Goover het volgende:
Ok op marktplaats de DVD-box gevonden met alle 25 delen er in.. kijken of hij nog beschikbaar is!

(Hmmz miss is het dan niet handig er hier over te vertellen, haal niets in je hoofd hier, IK wil hem!)
Grr het zijn kopieen..
  zondag 17 december 2006 @ 21:05:57 #92
157031 roosjeroosje1988
pi_44519486
quote:
Op zondag 17 december 2006 12:48 schreef Goover het volgende:

[..]

Meidengroep

'Hooooouwwww maar op ik blijf er bij, dat zij, met mij. gaan zingen in een meiden groeeeep'
Dat is iets dat ik al tijden roeoep.
pi_44520928
quote:
Op zondag 17 december 2006 21:05 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Dat is iets dat ik al tijden roeoep.
'Nou dat gaf groot gedonder..' (ofzo )
  maandag 18 december 2006 @ 00:05:46 #94
157031 roosjeroosje1988
pi_44525709
quote:
Op zondag 17 december 2006 21:44 schreef Goover het volgende:

[..]

'Nou dat gaf groot gedonder..' (ofzo )
'T werd nog haast een handgemeen.
pi_44529190
quote:
Op maandag 18 december 2006 00:05 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

'T werd nog haast een handgemeen.
'Maar ik bleef er nuchter onder'
pi_44571481
"....en ik riep er dwars doorheeeeen.. "

De delen 9 tot 13 heb ik het meest beleefd. Een jongen bij ons in de buurt heette Jannes En ja hoor, hij zong dus de Kerstezel (Harry Jekkers) en Wakker met een Wijsje (Herman van Veen?)

Mijn favoriet is en blijft Ochtendhumeur

Veel kinderen die aan KvK hebben meegdaan kwamen trouwens wel uit het Gooi en uit de omgeving van Alkmaar e/o volgens mij ?
pi_44574134
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 16:01 schreef Meike26 het volgende:
"....en ik riep er dwars doorheeeeen.. "

De delen 9 tot 13 heb ik het meest beleefd. Een jongen bij ons in de buurt heette Jannes En ja hoor, hij zong dus de Kerstezel (Harry Jekkers) en Wakker met een Wijsje (Herman van Veen?)

Mijn favoriet is en blijft Ochtendhumeur

Veel kinderen die aan KvK hebben meegdaan kwamen trouwens wel uit het Gooi en uit de omgeving van Alkmaar e/o volgens mij ?
Jannes zingt nogsteeds wel eens wat toch?
pi_44574612
Ik weet niet of dat Jannes Drop is ? Nooit meer wat van hem gehoord, volgens mij ook later, ergens in 1997 uit onze buurt verhuisd (Hilversum)

Even op Google gezocht, maar hij is lekker actief in het mediawereldje ! www.jannesspreekt.nl is zijn eigen audio/visuele bedrijf !!

[ Bericht 41% gewijzigd door Meike26 op 19-12-2006 17:47:49 ]
  dinsdag 19 december 2006 @ 19:48:51 #99
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_44578389
Het is wel leuk te zien dat vooral de 'oudere' KVK nummers het leuks gevonden worden. Ben ik het ook mee eens. Al moet ik zeggen dat de nieuwere niet niet leuk zijn, maar tis toch anders. Mijn tijd was nr 13 t/m 16 ong
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_44589634
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:48 schreef Cuegirllie het volgende:
Het is wel leuk te zien dat vooral de 'oudere' KVK nummers het leuks gevonden worden. Ben ik het ook mee eens. Al moet ik zeggen dat de nieuwere niet niet leuk zijn, maar tis toch anders. Mijn tijd was nr 13 t/m 16 ong
Tuurlijk zijn de oudere het leukst! Die kennen we nog van vroegâh!

Maar de nieuwere nummer zijn ook nog steeds sterk. Van het laatste deel (de beste DJ geloof ik) heb ik 1 of 2 nummers gehoord, en de teksten zijn nog steeds sterk. De performance is alleen maar verbeterd, haalt wel beetje de 'lol' van de nummers er af soms.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')