abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50160726
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 12:25 schreef Heintje het volgende:
Op de DVD heb je 25 uur KvK.
Nou valt er op de CD een hoop tussen gebeuren weg.
Maar nog hou je denk ik ongeveer 3 kwartier over per jaar. Dus je kan niet twee delen op 1 CD kwijt en voor 3 kwartier 1 CD maken is ook niet rendebel.
Dus ik denk dat het niet heel vreemd is als ze over lopen over de CD's.
Klopt helemaal, maar ik vind het wel stom Dat deden ze op de dvd's namelijk niet.
pi_52810087
Laatst heb ik eindelijk KvK 17 in z'n geheel gezien; Paul de Leeuw die de ouders interviewt, en natuurlijk 'dat ene nummer'.
pi_52810151
Zomaar whaam in vuur & vlam
pi_52828526
Oew... TVP!!!

Vuur & Vlam
Make-Up
Wereld Van de Ster
pi_52847974
Oh, jeugd sentiment. Ik ben opgegroeid met KvK, ik was net 2 toen het begon... Ik heb de eerste jaren op vinyl!

- Als het vuur gedoofd is
- Treuzeltechniek
- Waa-waa-waa-waanzig gedroomd
- OP een onbewoond eiland
- Mama is morgen van mij (eigenlijk van na mijn tijd, maar zo'n leuk nummer)
- Kom je strakjes bij me spelen

Leuk topic!
pi_52862895
Ik word altijd wakker met wijsje in mijn hoofd, loop de hele dag te zingen en te fluiten
pi_52863302
quote:
Op zondag 17 december 2006 12:48 schreef Goover het volgende:

[..]

Meidengroep

'Hooooouwwww maar op ik blijf er bij, dat zij, met mij. gaan zingen in een meiden groeeeep'
Blijft ook geweldig ja
pi_52863993
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:03 schreef lushfemke het volgende:
Oh, jeugd sentiment. Ik ben opgegroeid met KvK, ik was net 2 toen het begon... Ik heb de eerste jaren op vinyl!

- Als het vuur gedoofd is
dan komen de wolven!?
Ik ken geen liedje van KvK dat 'Als het vuur gedoofd is' heet. Alleen van Acda en De Munnik...
quote:
- Treuzeltechniek
- Waa-waa-waa-waanzig gedroomd
- OP een onbewoond eiland
- Mama is morgen van mij (eigenlijk van na mijn tijd, maar zo'n leuk nummer)
- Kom je strakjes bij me spelen

Leuk topic!
pi_52864558
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 11:47 schreef Goover het volgende:

[..]

dan komen de wolven!?
Ik ken geen liedje van KvK dat 'Als het vuur gedoofd is' heet. Alleen van Acda en De Munnik...
[..]
Ik denk ze Als De Lichtjes Doven bedoelde
pi_52912698
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:15 schreef Maartel het volgende:

[..]

Ik denk ze Als De Lichtjes Doven bedoelde
Duh.. inderdaad... oops...
pi_52938822
Gisteren de 25 Uur DVD gekocht; dat wordt dus flink wat huiswerk. Op de Wikipedia-pagina's (Nederlands en Engels) zag ik de lijst met albumnoteringen, en het viel me op dat het na KvK 15 zo goed als gedaan was met de top 10-noteringen waar 's lands beroemdste kinderkoor het patent op had. Zou het komen doordat Paul de Leeuw (de Irritantste Nederlander van 1995) de delen 16 en 17 presenteerde, en hoe kan het dat deel 23 en de laatste verzamelaar geeneens de hitlijsten haalde ? Nou ja, in ieder geval blijft overeind dat de grootste successen in de jaren tachtig werden geboekt en dat KvK misschien de enige act uit die periode is die op een jaarlijkse basis top 40 albums scoort.
pi_52940996
Misschien generatie-kloof, wat een reden daarvoor kan zijn. Bovendien kwam er ook een einde aan die verhaallijn-specials. Zoals bijvoorbeeld KvK 13 toen die schoolklas met die bus op schoolkamp ging.
  dinsdag 4 september 2007 @ 18:12:31 #213
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_52941127
Ik denk dat het meer de opkomst van de commerciele kindertelevisie/muziek is geweest die de cd verkopen en kijkcijfers van KvK een beetje de das om hebben gedaan.Tot eind jaren 80 was er op de zondagochtend en woensdagmiddag na weinig voor kinderen op tv te beleven, dan is zoiets als KvK iets speciaals, nu heb je twee commercielen en een publieke die alledrie minimaal 1x per jaar zoiets organiseren, en daarnaast ook nog van die specifieke kleuterpop.
pi_52965618
Vanwege z'n 25 jarig jubileum binnenkort aandacht voor KvK 3, een van de bestverkochte albums uit het gehele oeuvre.
pi_52973418
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 18:04 schreef Urquhart het volgende:
Misschien generatie-kloof, wat een reden daarvoor kan zijn. Bovendien kwam er ook een einde aan die verhaallijn-specials. Zoals bijvoorbeeld KvK 13 toen die schoolklas met die bus op schoolkamp ging.
Eerste vijf delen hadden geen verhaallijn en 4 en 5 waren de hoogst verkopende albums. Dat hele er op uit gedoe is alleen maar verzonnen omdat de vara er na deel 5 eilk geen zin meer in had en het nou eenmaal goedkoper is om om een camping te filmen dan in een studio. 8, die nog niet eens een echt groot nummer erop had staan heeft er zelfs nog een prijs voor gekregen. die verhaalllijn specials vind ik als ik de afleveringen terugkijk wel tof , maar de echt toffe nummers zijn naar mijn mening in de studio opgevoerd.
pi_53007388
Spot on; maar wat het ontbreken van een groot nummer op KvK8 betreft, wat dacht je van een Moeders Wil Is Wet ?
pi_53071648
Met één been op de stoep
Vuur & Vlam
Kriebeltrui
Make up
Stoer of stom
Teddybeer
Zwemziek

Haha die goeie ouwe tijd
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_53071846
- batavieren
- knetterhard
- zakgeld
- mama heeft een dikke buik
pff,ze waren (vroeger) allemaal leuk!
r.e.d.h.e.a.d.
ready, erotic, desirable, horny, excellent, attractive, damn good
pi_53071970
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:29 schreef smammela het volgende:

pff,ze waren (vroeger) allemaal leuk!
Ik vind ze nu eigenlijk wel weer leuk, is lachen joh die teksten
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 19:00:14 #220
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_53726900
Ik heb de dvd box!!
Merk wel dat ik vanaf 16 pas leuk vind. De echte shows Niet de clips, ja sommige zijn leuk, maar de shows vind ik leuker
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_53781833
kvk12 is echt de beste, kende 8 tot 12 ook compleet uit m'n hoofd, nog steeds wel denk ik
pi_53787818
Ik vond 6 en 7 met Edwin Rutten als vader van een gezin het leukst.
I'm not lost, i'm just geocaching
pi_53866614
Blijkbaar gelooft platenkopend Nederland toch nog in KvK want vorige week kwam de 27 CD''s tellende boxset vanuit het niets op negen. Onlangs heb ik (eindelijk) de video-opname van KvK 20 bekeken; veel meezingteksten (het basisingredient voor een goed KvK-nummer) en een rap van MC Aldith Hunkar ter introductie van de afsluiter.
pi_54568404
Guuumoppurrrrr gu-mekkurrrr, guzanuk en guzurrrr
dat is bij ons thuis el-ku morgun strijk en zet
ze komun duf... en sjagerijnug uit hun bed
het helu stel is in minurrrr er wordt geslaaagun met de durrrr
ze hebbun allumaal un kanjurrr van un och-tund-humur!

Maaarrrr gulukkug is ur één in ons guzin,
en dat ben ik,
en ik heet Jurrrrrgun!

(maar "En ik", "Tandarts van der Tang" en "Tweedehands jas" van KvK2 vind ik ook nog altijd erg grappig)
pi_54576621
Ik heb 'De Gamer' (KvK 28) opgenomen en moet hem nog in z'n geheel terugzien; de afsluiter is een logische opvolger van Kip, Patat en Appelmoes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')