abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118609611
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 07:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

[..]

Welk onderdeel van het woord begrotingstekort begrijp je niet? Er wordt dus van 2013-2017 elk jaar meer uitgegeven dan er binnenkomt. Wat wordt er dan wanneer bezuinigd? :?

[..]

Ondanks een begrotingstekort kan je prima bezuinigen ten opzichte van het jaar ervoor. Als een ministerie miljarden minder uit moet geven is dat dan geen bezuiniging?
pi_118609670
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 08:14 schreef 99.999 het volgende:

Ondanks een begrotingstekort kan je prima bezuinigen ten opzichte van het jaar ervoor. Als een ministerie miljarden minder uit moet geven is dat dan geen bezuinig
Worden er miljarden minder uitgegeven? Dat zie ik niet terug hoor.

Wat ze doen is ze gaan uit van een grote stijging van de uitgaven, en daar vergelijken ze dit dan mee. Dus als er oorspronkelijk was afgesproken dat het begrotingstekort 10 miljard zou worden, en ze hebben nu afgesproken dat het 6 miljard wordt, dan noemene ze dat een bezuiniging van 4 miljard.

Dat heet baseline budgeting, is gewoon een politieke truc. Maar alle media nemen het klakkeloos over.

Als ik 1500 euro per maand verdien, ik geef 1800 euro per maand uit. Ik was van plan om de uitgaven te laten stijgen naar 2000 euro per maand, en dan vervolgens maak ik een nieuw plan waarin ik 1850 euro per maand uit ga geven.

Volgens de overheid bezuinig ik dan 150 euro per maand. _O-

You're entitled to your own opinion, but not to your own facts. Dus je kan wel vinden dat het goed is om in 2013, 2014, 2015, 2016 en 2017 meer geld uit te geven dan er binnenkomt, maar erken in elk geval dat dat gebeurt en er dan dus niet 15/16 miljard bezuinigd wordt om de schatkist op orde te brengen (woorden van Rutte) in de komende jaren.

quote:
What is Baseline Budgeting?

In short The Congressional Budget Office defines the baseline as a benchmark for measuring the budgetary effects of proposed changes in federal revenue or spending, with the assumption that current budgetary policies or current services are continued without change. The baseline includes automatic adjustments for inflation and anticipated increases in program participation. Baseline, or current services, budgeting, therefore builds automatic, future spending increases into Congress's budgetary forecasts. Source for the definition
In other words, you budget in projected growth. So the standard baseline in our time is about 7%. So every year you assume 7% increase in spending, but it is not called an increase. It is treated as flat.

Why Is This Important?

Let's say you have a "baseline" of seven percent growth per year. The budget for next year by default will add, using a round number, 4 trillion dollars in spending. Then you come out with a budget plan that cuts "spending" by 1 trillion dollars for the next 3 years. Well, if you are using baseline budgeting you are actually raising spending by 9 trillion dollars over the next three years. You haven't cut anything. You have just lowered your growth projections. Current spending is not only untouched, but actually grows.

Where Is This Used?

The current budgets being proposed by both parties are using this tactic. They aren't doing anything to actually reduce real spending levels. All they are doing is reducing the amount of growing spending. And since that growth is already budgeted in, they can technically call it "cutting spending."
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread733182/pg1

Hier hebben ze dat blijkbaar overgenomen onder de naam "basispad".

[ Bericht 10% gewijzigd door heiden6 op 30-10-2012 08:33:11 ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_118609870
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 08:19 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Worden er miljarden minder uitgegeven? Dat zie ik niet terug hoor.
Er wordt bezuinigd op defensie en OWS, daar zal gewoon echt gesneden gaan worden. Ook is de intentie wel degelijk om de totale uitgaven niet te laten stijgen en zelfs wat te laten dalen. Dat laatste is echter niet het enige criterium om te kunnen spreken van bezuinigingen. Je kan daarbij ook goed naar deelterreinen kijken.
quote:
Wat ze doen is ze gaan uit van een grote stijging van de uitgaven, en daar vergelijken ze dit dan mee. Dus als er oorspronkelijk was afgesproken dat het begrotingstekort 10 miljard zou worden, en ze hebben nu afgesproken dat het 6 miljard wordt, dan noemene ze dat een bezuiniging van 4 miljard.

Dat heet baseline budgeting, is gewoon een politieke truc. Maar alle media nemen het klakkeloos over.
De media weer de schuld van alles geven vind ik nooit zo sterk...
quote:
Als ik 1500 euro per maand verdien, ik geef 1800 euro per maand uit. Ik was van plan om de uitgaven te laten stijgen naar 2000 euro per maand, en dan vervolgens maak ik een nieuw plan waarin ik 1850 euro per maand uit ga geven.

Volgens de overheid bezuinig ik dan 150 euro per maand. _O-

You're entitled to your own opinion, but not to your own facts. Dus je kan wel vinden dat het goed is om in 2013, 2014, 2015, 2016 en 2017 meer geld uit te geven dan er binnenkomt, maar erken in elk geval dat dat gebeurt en er dan dus niet 15/16 miljard bezuinigd wordt om de schatkist op orde te brengen (woorden van Rutte) in de komende jaren.
Dat er geen sprake is van 15 miljard aan pure bezuinigingen ben ik met je eens maar dan roepen dat er niet bezuinigd wordt is gewoon onzin.
pi_118610052
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 08:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er wordt bezuinigd op defensie en OWS, daar zal gewoon echt gesneden gaan worden. Ook is de intentie wel degelijk om de totale uitgaven niet te laten stijgen en zelfs wat te laten dalen. Dat laatste is echter niet het enige criterium om te kunnen spreken van bezuinigingen. Je kan daarbij ook goed naar deelterreinen kijken.

Intentie? :P

Het gaat toch om het totaalplaatje? De claim is dat er 15/16 miljard bezuinigd wordt om de schatkist op orde te brengen, terwijl er elk jaar tekorten worden gepland en er volgens mij ook niet minder wordt uitgegeven dan de afgelopen jaren

quote:
De media weer de schuld van alles geven vind ik nooit zo sterk...

Ik neem het een nieuwsmedium als NRC, RTL of BNR wel kwalijk om deze verkeerde voorstelling van zaken zomaar over te nemen en dat doen ze allemaal wel.

quote:
Dat er geen sprake is van 15 miljard aan pure bezuinigingen ben ik met je eens maar dan roepen dat er niet bezuinigd wordt is gewoon onzin.
Er wordt geen cent bezuinigd. Nogmaals: you're entitled to your own opinion, but not to your own facts.
pi_118611587
De hardst groeiende Afrikaanse landen van het moment smeken voor een stop op ontwikkelingshulp. Beetje arrogant om dan te denken dat wij er goed aan doen om 0.7% van ons GDP weg te geven.
pi_118615647
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 06:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oh, en dat kunnen alleen rijks gefinancieerde musea? En musea zijn nooit gratis, iemand betaald.
niet iemand, maar iedereen.
als het in prive verzamelingen verdwijnt, zie je het op zn hoogst zelden. weet je hoeveel moeite musea en expos moeten doen om prive verzamelingen tentoon gesteld te krijgen? en hoeveel dat kost?
pi_118617323
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 09:54 schreef Panthera. het volgende:
De hardst groeiende Afrikaanse landen van het moment smeken voor een stop op ontwikkelingshulp. Beetje arrogant om dan te denken dat wij er goed aan doen om 0.7% van ons GDP weg te geven.
Dat geld is dan ook vooral bedoeld om die NGO's die het geld verdelen in stand te houden. Het geld dat er echt aan "hulp" wordt besteed, is vaak slecht voor de locale economie. Kappen dus met deze flauwekul.
pi_118674868

PvdA laat allerarmsten dupe worden

De PvdA maakt samen met de VVD de overheidsbegroting sluitend 'op rekening van de allerarmsten' in de wereld, door 1 miljard euro te bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking. Dat zei GroenLinks-fractievoorzitter Bram van Ojik woensdag in het Kamerdebat over de kabinetsformatie.

Hij noemde die maatregel de 'meest pijnlijke' in het regeerakkoord van VVD en PvdA. 'Tegen de traditie van de partij in laat de PvdA het zuiden links liggen. De 1 miljard bezuiniging op ontwikkelingssamenwerking na de 1 miljard uit het kabinet-Rutte I is een lelijke vlek op dit akkoord', zei Van Ojik.
http://www.volkskrant.nl/(...)en-dupe-worden.dhtml

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_118674968
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]

De PvdA maakt samen met de VVD de overheidsbegroting sluitend 'op rekening van de allerarmsten' in de wereld, door 1 miljard euro te bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking. Dat zei GroenLinks-fractievoorzitter Bram van Ojik woensdag in het Kamerdebat over de kabinetsformatie.

Hij noemde die maatregel de 'meest pijnlijke' in het regeerakkoord van VVD en PvdA. 'Tegen de traditie van de partij in laat de PvdA het zuiden links liggen. De 1 miljard bezuiniging op ontwikkelingssamenwerking na de 1 miljard uit het kabinet-Rutte I is een lelijke vlek op dit akkoord', zei Van Ojik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hij geeft GroenLinks het laatste zetje de afgrond in.
pi_118676812
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:58 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Geen slechte ontwikkeling, maar dan moet het resterende geld wel naar de mensen in landen gaan die het daadwerkelijk verdienen. Verder moet worden gekeken waar het geld uiteindelijk terecht komt en hoe het geld wordt besteedt.
Ik denk dat het grootste deel van de ontwikkelingshulp rechtstreeks naar de bankrekening van allerlei dictators en hun paladijnen gaan.
pi_118678936
Slechts 1 miljard bezuinigen hierop :') :') :W . Ze kunnen het beter omdraaien: maximaal 1 miljard naar ontwikkelingshulp i.p.v. 4 miljard :Y .
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:48:28 #112
297051 schaal_9
Caissičre B
pi_118679976
Dit vind ik positief in het licht van de Nederlandse belastingbetaler. We zitten met een fors begrotingstekort en ook nog eens een hoge werkloosheid. De andere optie is nog hogere zorgpremies, in ieder geval meer er op achteruit. Wel lijkt het me redelijk dat deze maatregel wordt teruggedraaid als het weer beter gaat met de economie.

[ Bericht 6% gewijzigd door schaal_9 op 31-10-2012 19:55:58 ]
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:56:31 #113
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118680434
quote:
[ afbeelding ]

SPOILER
Populistische bullshit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_118722191
quote:
[ afbeelding ]

SPOILER
Nou Bram, we zijn nu 40 jaar verder en minimaal 200 miljard lichter (alleen Nederland al...) en wat heeft dat opgeleverd? Geen oorlogen meer? Gelukkig heeft de regering van Angola een mooie Boeing 777 waarbij onze oude Fokker verbleekt..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_118726330
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 09:54 schreef Panthera. het volgende:
aan doen om 0.7% van ons GDP weg te ge
We kunnen beter stoppen met landbouwsubsidies en importheffingen, daar hebben ze veel meer aan en dat bespaart ons geld in plaats van dat geld kost. :)
  donderdag 1 november 2012 @ 23:19:54 #116
241662 Jian
Well, well, well
pi_118728529
Er kan nog meer af, er kan nog meer af *O*
pi_118932850
Ontwikkelingshulp voor wat hoort wat

Ineke Dezentje

Nederland moet alleen ontwikkelingshulp geven als we daar zelf van meeprofiteren. Werkgeversvereniging FME-CWM vindt dat de nieuwe minister Lillianne Ploumen geen cent uit moet geven als het Nederlandse bedrijfsleven er niet van meeprofiteert.

"Een land dat Nederlandse ontwikkelingshulp krijgt en machines nodig heeft, moet die machines kopen bij Nederlandse bedrijven." Dat zegt voorzitter en oud VVD kamerlid Ineke Dezentjé van de metaalwerkgevers FME in gesprek met RTLZ.

Dezentjé: “Politiek gezien zou ik het niet kunnen verkopen dat ons belastinggeld, dat naar een ontwikkelingsland gaat, in China wordt neergelegd om te produceren, terwijl we hier een hele grote en belangrijke taak hebben om Nederland uit de crisis te halen en onze economie een impuls te geven.”

“Ik ben niet voor protectionisme (..) maar we kunnen dat soort dingen slim aanpakken. Andere landen doen dat ook. Duitsland, Frankrijk werken ook zo. Dus laten wij dat ook zo doen.”
http://www.rtl.nl/compone(...)or-wat-hoort-wat.xml
  woensdag 7 november 2012 @ 13:26:01 #118
45206 Pietverdriet
pi_118932945
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
Ineke Dezentje

Nederland moet alleen ontwikkelingshulp geven als we daar zelf van meeprofiteren. Werkgeversvereniging FME-CWM vindt dat de nieuwe minister Lillianne Ploumen geen cent uit moet geven als het Nederlandse bedrijfsleven er niet van meeprofiteert.

"Een land dat Nederlandse ontwikkelingshulp krijgt en machines nodig heeft, moet die machines kopen bij Nederlandse bedrijven." Dat zegt voorzitter en oud VVD kamerlid Ineke Dezentjé van de metaalwerkgevers FME in gesprek met RTLZ.

Dezentjé: “Politiek gezien zou ik het niet kunnen verkopen dat ons belastinggeld, dat naar een ontwikkelingsland gaat, in China wordt neergelegd om te produceren, terwijl we hier een hele grote en belangrijke taak hebben om Nederland uit de crisis te halen en onze economie een impuls te geven.”

“Ik ben niet voor protectionisme (..) maar we kunnen dat soort dingen slim aanpakken. Andere landen doen dat ook. Duitsland, Frankrijk werken ook zo. Dus laten wij dat ook zo doen.”
Beste reden om het af te schaffen lees je hier boven
pi_118933060
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Beste reden om het af te schaffen lees je hier boven
Het is alleen een schande dat de VVD bereid is zulke grote concessies te doen voor 1 miljard minder.
  woensdag 7 november 2012 @ 13:34:18 #120
45206 Pietverdriet
pi_118933251
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is alleen een schande dat de VVD bereid is zulke grote concessies te doen voor 1 miljard minder.
Iedere regering sinds de oorlog heeft de overheid harder laten groeien dan de economie.
pi_118933567
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nieuwe bezuiniging OS 'onverantwoord'

DEN HAAG - Een mogelijke nieuwe stevige bezuiniging op Ontwikkelingssamenwerking zou „heel slecht” en „onverantwoord” zijn. Dat zegt directeur Farah Karimi van Oxfam Novib vrijdag. Bronnen hebben bevestigd dat er 1 miljard euro van het budget voor Ontwikkelingssamenwerking afgaat. Dat ligt nu op ruim 4 miljard.

De minderheidsregering van VVD en CDA die in 2010 aantrad, bezuinigde al een miljard op Ontwikkelingssamenwerking. En een nieuwe bezuiniging zal een „aanslag” zijn op het budget waardoor Nederland internationaal „nauwelijks meer invloed” overhoudt, aldus Karimi.

Ze vindt het „onbestaanbaar” dat de PvdA de 0,7 procent zou loslaten. In het verkiezingsprogram van de partij staat: „Wij bezuinigen niet verder op de armsten in deze wereld en handhaven de internationale norm van 0,7 procent van het bnp voor het budget voor ontwikkelingssamenwerking”.

Volgens Karimi moet een nieuwe bewindspersoon voor Ontwikkelingssamenwerking beginnen met „heel veel reparatiewerkzaamheden“ om het beeld over en invloed van Nederland internationaal te herstellen. Met nog een nieuwe bezuiniging zou onze geloofwaardigheid helemaal weg zijn, meent ze. http://www.telegraaf.nl/b(...)nverantwoord___.html

Farah Karimi....waar ken ik die ook alweer van?
Sowieso kan die beste man zijn buikje prima rond eten met zijn loon van ¤124.432
pi_118933661
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:41 schreef Murdera het volgende:

[..]

Sowieso kan die beste manvrouw zijnhaar buikje prima rond eten met zijnhaar loon van ¤124.432
  woensdag 7 november 2012 @ 13:44:27 #123
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_118933741
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:41 schreef Murdera het volgende:

[..]

Sowieso kan die beste man zijn buikje prima rond eten met zijn loon van ¤124.432
Wat mij nog wel het meeste verbaasd in dit stukje is dat het budget voor buitenlandse warlords dus bijna net zo hoog is geweest als dat van onze eigen defensie.
pi_118933751
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Touché.
  woensdag 7 november 2012 @ 13:45:06 #125
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_118933784
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
Ineke Dezentje

En zo hoort het. Voor elke miljard die naar het buitenland gaat moeten er minimaal twee terug deze kant op.
The more debt, the better
pi_118933862
quote:
10s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:44 schreef Murdera het volgende:

[..]

Touché.
Dank, maar je hebt wel gelijk uiteraard. Farah Karima intikken op google en je vind honderden hits over nepotisme, hypocrisie en belachelijke salarissen.
pi_118933869
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:44 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Wat mij nog wel het meeste verbaasd in dit stukje is dat het budget voor buitenlandse warlords dus bijna net zo hoog is geweest als dat van onze eigen defensie.
Aan de andere kant weten die warlords wel wat ze aan moeten schaffen.
pi_118933914
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dank, maar je hebt wel gelijk uiteraard. Farah Karima intikken op google en je vind honderden hits over nepotisme, hypocrisie en belachelijke salarissen.
Hoeveel leden zijn er nodig om de top te betalen? :D _O-
SPOILER
pi_119049655
Dubieuze bron, maar wat is er van waar?

quote:
Korting op Ontwikkelingssamenwerking slechts 210 miljoen

De VVD schept er graag trots over op, dat er één miljard op Ontwikkelingssamenwerking wordt bezuinigd. Spekman (PvdA) veinst dat dit een enorme aderlating voor de PvdA is, als onderhandelingstactiek.

Maar wat is het geval? Er zijn vooral naambordjes van Rijksuitgaven verhangen, om te doen alsof 1 miljard minder aan ontwikkelingssamenwerking wordt uitgegeven. Maar in werkelijkheid blijft van die toch al karige bezuiniging, slechts 21% over de komende drie jaar.

Er wordt de komende drie jaar namelijk geen 1 miljard bezuinigd, zoals ooit in het Catshuisberaad beoogt was. Dat getal blijft rondzingen, maar er wordt de komende drie jaar slechts 750 miljoen bezuinigd op Ontwikkelingssamenwerking, zo blijkt uit het regeeraccoord. En zelfs dat is niet waar.

De bezuiniging is eigenlijk 710 miljoen, want er wordt 40 miljoen op ambassades gekort, wat helemaal geen ontwikkelingssamenwerkingsgeld is, maar geld voor diplomatie. Die 710 miljoen korting op ontwikkelingssamenwerking gaat vervolgens niet naar aflossing van de staatsschuld of naar belastingverlaging of naar verkleining van het begrotingstekort, nee:

- 250 miljoen per jaar van de 710 miljoen gaat de komende drie jaar naar een 'revolving fund'. Wat gewoon een fonds voor ontwikkelingssamenwerking is, onder een andere naam. Dus wordt er slechts 460 miljoen minder uitgegeven aan Ontwikkelingsamenwerking. Maar zelfs dit is niet waar.

- Een andere uitgavenpost van 250 miljoen wordt voortaan uitgegeven aan een nieuwe pot 'vrede en veiligheid' bij het Ministerie van Defensie. Wederom een nieuw etiket voor iets dat normaal gesproken gewoon ontwikkelingssamenwerking is. In wezen verhuist er dus 250 miljoen aan ontwikkelingssamenwerking naar defensie en wordt het door dat ministerie gebruikt voor.... juist, Ontwikkelingsamenwerking. Daardoor wordt er 250 miljoen bezuinigd op defensie en niet op Ontwikkelingsamenwerking, maar die boodschap verkoopt wat moeilijker voor de VVD.

Er wordt dus geen 1 miljard, geen 750 miljoen, geen 710 miljoen, geen 460 miljoen, maar slechts 210 miljoen Euro op Ontwikkelingssamenwerking bezuinigd de komende drie jaar.

En toch ‘spinnen’ VVD- en PvdA-politici dat er een miljard op ontwikkelingssamenwerking wordt bezuinigd, want een meerderheid van de Nederlanders is voor fors bezuinigen op die bodemloze put. Dus wekt dat vertrouwen. Maar ze liegen aantoonbaar. En komen er mee weg in de media. Als dit soort gedrag van politici geen kiezersbedrog is, is het op zijn minst misleiding.
http://www.dagelijksestan(...)-slechts-210-miljoen
pi_119049829
quote:
[ afbeelding ]

SPOILER
Ik ben erg benieuwd naar het salaris van de heer Ojik.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119059047
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 12:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik ben erg benieuwd naar het salaris van de heer Ojik.
104.000 Euro per jaar
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_119077718
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Scheiden we nu eindelijk eens uit met een land als India ontwikkelingshulp te geven?
Of 50 miljoen naar een land wat mensen 2,5 jaar de gevangenis inflikkert als ze niet in allah geloven:

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)en-waterbeheer.dhtml

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)theist-te-zijn.dhtml

8)7
pi_119738311
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 12:02 schreef Wokkel het volgende:
Dubieuze bron, maar wat is er van waar?

[..]

http://www.dagelijksestan(...)-slechts-210-miljoen
Ontwikkelingshulp levert netto 200 miljoen in

AMSTERDAM - do 29 nov 2012

De bezuiniging van een miljard euro per jaar op ontwikkelingshulp die het kabinet heeft aangekondigd, valt in de praktijk lager uit. Het effect ervan blijft in 2017 beperkt tot 200 miljoen, omdat de uitgaven de komende jaren blijven groeien.

Dat schrijft de Volkskrant. De uitkomst blijkt uit berekeningen van PVV-Tweede Kamerlid Joram van Klaveren, op basis van de financiėle paragraaf van het regeerakkoord en de speciale begroting voor ontwikkelingssamenwerking die voor de afzonderlijke ministeries is opgesteld. „Iedereen heeft het over een miljard eraf per jaar en niemand kijkt werkelijk naar de cijfers”, zegt Van Klaveren.

Volgens het Centraal Planbureau is de berekening van Van Klaveren correct en 'een manier om de bezuinigingen te relativeren'.
http://www.telegraaf.nl/b(...)bij_hulpclubs__.html

Het is dus zelfs nog erger. Wat mij betreft mag er daarom direct weer bezuinigd worden. Dit keer echt een miljard.
pi_119738536
Dus dit is het resultaat van keihard onderhandelen van Mark Rutte, waarbij hij zoveel andere belangrijke zaken heeft moeten toegeven.

Als het dan in de praktijk zo uitpakt, dan mag het 'nivellieringsfeest' van die Hans Spektrui ook wel met 80% teruggedraaid worden.
  donderdag 29 november 2012 @ 10:39:46 #135
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_119740070
Zelden heb ik zo verlangd naar het vallen van een regering.......
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_119740427
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:39 schreef deedeetee het volgende:
Maak je geen zorgen, die maken de 4 jaar niet vol.
Die mogen blij zijn als ze de 3 jaar halen :')
pi_119740884
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:39 schreef deedeetee het volgende:
Ze zijn pas net begonnen :P.

Maar jij verwacht een regering die zoveel bezuinigt zonder lastige keuzes te maken?
pi_119740973
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 17:52 schreef kawotski het volgende:

[..]

104.000 Euro per jaar
Zoals verwacht een topsalaris man dus. Laat hem maar eens beginnen met de helft in te leveren of zo. Heeft hij nog steeds een prima salaris.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119742912
Er wordt van Nederlanders verwacht dat ze op hun oude dag hun huis maar gaan "opeten" om rond te kunnen komen. Waarom laten we die Afrikaanse zelfverrijkers niet hun weelde "opeten" en aan het volk schenken voor ze nog een extra Euro van ons krijgen?
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  donderdag 29 november 2012 @ 12:18:30 #140
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_119742948
quote:
10s.gif Op donderdag 29 november 2012 11:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze zijn pas net begonnen :P.

Maar jij verwacht een regering die zoveel bezuinigt zonder lastige keuzes te maken?
Ik verwacht eerlijke en fatsoenlijke keuzes. Niet dit * we pakken de groep die er hard voor werkt, die hoeven er niet van te profiteren dat ze hard werken en moeten maar flink inleveren voor de zielepieten die niet ( kunnen/willen ) werken...... *
Zoveel geld naar de 3e wereld sturen terwijl landen in Europa het zelf hard nodig hebben vind ik eerlijk gezegd misdadig.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')