Dat is nogal paternalistisch, niet? India moet gewoon zelf die verantwoording gaan pakken, en als jij dit blijft doen, pakken ze hem nooit.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat ik me dergelijke vormen van OWS voor India nog steeds prima voor kan stellen.
Als wij, als Europa gewoon zouden stoppen met landbouwsubsidies en handelsbarrieres zouden deze landen gewoon op onze markten kunnen en het geld zelf verdienen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:05 schreef okiokinl het volgende:
typisch rechtse manier van doen natuurlijk; (terechte) kritiek op hoeveel ontwikkelingssamenwerking bereikt, maar IPV verbeteren, gewoon afschaffen als je de kans hebt.
Op een positieve manier kennis delen kan volgens mij geen kwaad.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is nogal paternalistisch, niet? India moet gewoon zelf die verantwoording gaan pakken, en als jij dit blijft doen, pakken ze hem nooit.
Ik heb het niet over kwaad kunnen, ik heb het er over dat het belachelijk is dat wij ontwikkelingshulp aan een land als India geven, India is de belangrijkste ontvanger van NL ontwikkelingshulp.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:19 schreef 99.999 het volgende:
Op een positieve manier kennis delen kan volgens mij geen kwaad.
Ook zonder dat het veel geld hoeft te kosten kan je goede dingen doen. Daar heb ik niet zo'n problemen mee.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb het niet over kwaad kunnen, ik heb het er over dat het belachelijk is dat wij ontwikkelingshulp aan een land als India geven,
Dat heb ik dan gemist. Als ik zo wat zoek hebben we ook geen directe hulprelatie met India sinds 2003 (op verzoek van India overigens). Heb je eventueel een bron voor me?quote:India is de belangrijkste ontvanger van NL ontwikkelingshulp.
Dit land heeft dat niet nodig uit de NL belastingpot.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook zonder dat het veel geld hoeft te kosten kan je goede dingen doen. Daar heb ik niet zo'n problemen mee.
[..]
Dat heb ik dan gemist. Als ik zo wat zoek hebben we ook geen directe hulprelatie met India sinds 2003 (op verzoek van India overigens). Heb je eventueel een bron voor me?
http://www.rijksoverheid.(...)ng-ontwikkelingshulpquote:De 73 grotere ontwikkelingsorganisaties gaven in 2008 samen ongeveer ¤ 850 miljoen uit. Dit is niet alleen geld van de Rijksoverheid maar voor minimaal 25% ook eigen inkomsten (bijvoorbeeld via leden en donateurs) van deze organisaties. India, Indonesië en Soedan ontvingen het meest. Welk land hoeveel geld kreeg, staat in de externe link: NGO-database van het CIDIN en het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Dat is geld wat via de NGO's gaat. Van de begroting van OWS gaat daar dan zo'n 600 miljoen heen (naar al die clubs bij elkaar (75% van dik 800 miljoen)) en van dat bedrag gaat het grootste deel naar India, Indonesië en Soedan. Volgens de link op die site naar de NGO-database betrof het aandeel van India in 2010 ongeveer 46 miljoen euro. Ongeveer 1% van de OWS-begroting als ik het goed lees.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)ng-ontwikkelingshulp
Of begrijp ik het nu verkeerd?
Hoeft ook niet, gewoon geen belastinggeld aan uitgeven.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is geld wat via de NGO's gaat. Van de begroting van OWS gaat daar dan zo'n 600 miljoen heen (naar al die clubs bij elkaar (75% van dik 800 miljoen)) en van dat bedrag gaat het grootste deel naar India, Indonesië en Soedan. Volgens de link op die site naar de NGO-database betrof het aandeel van India in 2010 ongeveer 46 miljoen euro. Ongeveer 1% van de OWS-begroting als ik het goed lees.
En om de ontwikkelingsorganisaties ook nog eens volledig voor te schrijven aan welke landen ze hun geld uit mogen geven gaat misschien wat ver.
Het zou je verbazen hoe inventief men wordt als er minder geld valt te verkwisten.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:05 schreef okiokinl het volgende:
typisch rechtse manier van doen natuurlijk; (terechte) kritiek op hoeveel ontwikkelingssamenwerking bereikt, maar IPV verbeteren, gewoon afschaffen als je de kans hebt.
inderdaad. maar dan vernietigen we onze eigen landbouw sector. dus dat gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als wij, als Europa gewoon zouden stoppen met landbouwsubsidies en handelsbarrieres zouden deze landen gewoon op onze markten kunnen en het geld zelf verdienen.
raar, ik ken culturele instellingen die gewoon niet meer bestaan nu, amateur theaters die geen produsties meer kunnen draaien en 90% van hun personeel hebben moeten ontslaan, musea die complete historische collecties hebben moeten verkopen...quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:47 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het zou je verbazen hoe inventief men wordt als er minder geld valt te verkwisten.
Kijk naar de cultuursector, moord en brand riepen ze toen hun subsidies werden terug geschroefd tot het niveau van 4 of 5 jaar terug. Uiteindelijk lees je dan berichten dat ze nieuwe geldstromen hebben kunnen aanboren of het geld beter konden besteden (meer waar voor minder geld).
Sinds de dekolonisatie is er een ¤ 2.000.000.000.000 naar afrika gegaan in ontwikkelingshulp als ik me goed herinner. Het heeft verdomt weinig opgeleverd.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:28 schreef Amun90 het volgende:
Afrikaantjes eerst voor enkele honderden jaren beroven en nu ze bijna niks teruggeven.
daar musea 90% van hun bezit nooit tentoonstellen is dat geen gemisquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:16 schreef okiokinl het volgende:
[..]
raar, ik ken culturele instellingen die gewoon niet meer bestaan nu, amateur theaters die geen produsties meer kunnen draaien en 90% van hun personeel hebben moeten ontslaan, musea die complete historische collecties hebben moeten verkopen...
Uiteraard vallen de rotte appels uit de boom. Maar om nu te zeggen dat de cultuursector in Nederland de nek is omgedraaid....quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:16 schreef okiokinl het volgende:
[..]
raar, ik ken culturele instellingen die gewoon niet meer bestaan nu, amateur theaters die geen produsties meer kunnen draaien en 90% van hun personeel hebben moeten ontslaan, musea die complete historische collecties hebben moeten verkopen...
als je het niet ziet is het nutteloos?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
daar musea 90% van hun bezit nooit tentoonstellen is dat geen gemis
een deel zeker wel. journaal gezien?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 18:07 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Uiteraard vallen de rotte appels uit de boom. Maar om nu te zeggen dat de cultuursector in Nederland de nek is omgedraaid....
Als de mensen die je museum betalen het niet mogen zien dan zouden ze er ook niet voor hoeven moeten betalen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:28 schreef okiokinl het volgende:
[..]
als je het niet ziet is het nutteloos?
het betekend dat we het dus NOOIT zullen zien.
Wat, doe niet zo raar, doe die miljard maar bij defensie op, onze krijgsmacht is al zo ver uitgehold dat een verdere bezuiniging niet aankan.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat soort arbitraire grenzen heb ik niets mee. Of dat nu om de NAVO-norm voor Defensie gaat of om VN-normen voor OWS. Als er goede plannen zijn vind ik het prima dat er geld naar OWS gaat maar in deze tijden kan je ze ook niet volledig ontzien. Dit lijkt me een redelijk compromis, ook al omdat er onder Rutte-1 ook al flink in gesneden is. Nu nog een miljard eraf bij Defensie.
Die bunkerkunst had je ook nooit gezien, nu heeft tenminste iemand er plezier vanquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:28 schreef okiokinl het volgende:
[..]
als je het niet ziet is het nutteloos?
het betekend dat we het dus NOOIT zullen zien.
Afrika heeft het ook niet nodig. Het verbaasd me iedere keer dat mensen nog steeds denken dat Afrika één grote hongerige zandbak is. Ik ben er zelf geweest, en het gaat daar prima, ook zonder Westerse hulp,quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb het niet over kwaad kunnen, ik heb het er over dat het belachelijk is dat wij ontwikkelingshulp aan een land als India geven, India is de belangrijkste ontvanger van NL ontwikkelingshulp.
Dit land heeft dat niet nodig uit de NL belastingpot.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |