abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118457792
typisch rechtse manier van doen natuurlijk; (terechte) kritiek op hoeveel ontwikkelingssamenwerking bereikt, maar IPV verbeteren, gewoon afschaffen als je de kans hebt.
pi_118457953
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En je punt?
Dat ik me dergelijke vormen van OWS voor India nog steeds prima voor kan stellen.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:17:09 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118458318
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat ik me dergelijke vormen van OWS voor India nog steeds prima voor kan stellen.
Dat is nogal paternalistisch, niet? India moet gewoon zelf die verantwoording gaan pakken, en als jij dit blijft doen, pakken ze hem nooit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:18:33 #54
45206 Pietverdriet
pi_118458381
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:05 schreef okiokinl het volgende:
typisch rechtse manier van doen natuurlijk; (terechte) kritiek op hoeveel ontwikkelingssamenwerking bereikt, maar IPV verbeteren, gewoon afschaffen als je de kans hebt.
Als wij, als Europa gewoon zouden stoppen met landbouwsubsidies en handelsbarrieres zouden deze landen gewoon op onze markten kunnen en het geld zelf verdienen.
pi_118458434
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is nogal paternalistisch, niet? India moet gewoon zelf die verantwoording gaan pakken, en als jij dit blijft doen, pakken ze hem nooit.
Op een positieve manier kennis delen kan volgens mij geen kwaad.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:22:06 #56
45206 Pietverdriet
pi_118458539
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:19 schreef 99.999 het volgende:

Op een positieve manier kennis delen kan volgens mij geen kwaad.
Ik heb het niet over kwaad kunnen, ik heb het er over dat het belachelijk is dat wij ontwikkelingshulp aan een land als India geven, India is de belangrijkste ontvanger van NL ontwikkelingshulp.
Dit land heeft dat niet nodig uit de NL belastingpot.
pi_118458905
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb het niet over kwaad kunnen, ik heb het er over dat het belachelijk is dat wij ontwikkelingshulp aan een land als India geven,
Ook zonder dat het veel geld hoeft te kosten kan je goede dingen doen. Daar heb ik niet zo'n problemen mee.
quote:
India is de belangrijkste ontvanger van NL ontwikkelingshulp.
Dat heb ik dan gemist. Als ik zo wat zoek hebben we ook geen directe hulprelatie met India sinds 2003 (op verzoek van India overigens). Heb je eventueel een bron voor me?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:37:09 #58
45206 Pietverdriet
pi_118459114
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook zonder dat het veel geld hoeft te kosten kan je goede dingen doen. Daar heb ik niet zo'n problemen mee.

[..]

Dat heb ik dan gemist. Als ik zo wat zoek hebben we ook geen directe hulprelatie met India sinds 2003 (op verzoek van India overigens). Heb je eventueel een bron voor me?
quote:
De 73 grotere ontwikkelingsorganisaties gaven in 2008 samen ongeveer ¤ 850 miljoen uit. Dit is niet alleen geld van de Rijksoverheid maar voor minimaal 25% ook eigen inkomsten (bijvoorbeeld via leden en donateurs) van deze organisaties. India, Indonesië en Soedan ontvingen het meest. Welk land hoeveel geld kreeg, staat in de externe link: NGO-database van het CIDIN en het ministerie van Buitenlandse Zaken.
http://www.rijksoverheid.(...)ng-ontwikkelingshulp
Of begrijp ik het nu verkeerd?
pi_118459358
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

http://www.rijksoverheid.(...)ng-ontwikkelingshulp
Of begrijp ik het nu verkeerd?
Dat is geld wat via de NGO's gaat. Van de begroting van OWS gaat daar dan zo'n 600 miljoen heen (naar al die clubs bij elkaar (75% van dik 800 miljoen)) en van dat bedrag gaat het grootste deel naar India, Indonesië en Soedan. Volgens de link op die site naar de NGO-database betrof het aandeel van India in 2010 ongeveer 46 miljoen euro. Ongeveer 1% van de OWS-begroting als ik het goed lees.

En om de ontwikkelingsorganisaties ook nog eens volledig voor te schrijven aan welke landen ze hun geld uit mogen geven gaat misschien wat ver.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:46:22 #60
45206 Pietverdriet
pi_118459443
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is geld wat via de NGO's gaat. Van de begroting van OWS gaat daar dan zo'n 600 miljoen heen (naar al die clubs bij elkaar (75% van dik 800 miljoen)) en van dat bedrag gaat het grootste deel naar India, Indonesië en Soedan. Volgens de link op die site naar de NGO-database betrof het aandeel van India in 2010 ongeveer 46 miljoen euro. Ongeveer 1% van de OWS-begroting als ik het goed lees.

En om de ontwikkelingsorganisaties ook nog eens volledig voor te schrijven aan welke landen ze hun geld uit mogen geven gaat misschien wat ver.
Hoeft ook niet, gewoon geen belastinggeld aan uitgeven.
pi_118459471
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:05 schreef okiokinl het volgende:
Het zou je verbazen hoe inventief men wordt als er minder geld valt te verkwisten.

Kijk naar de cultuursector, moord en brand riepen ze toen hun subsidies werden terug geschroefd tot het niveau van 4 of 5 jaar terug. Uiteindelijk lees je dan berichten dat ze nieuwe geldstromen hebben kunnen aanboren of het geld beter konden besteden (meer waar voor minder geld).
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:48:45 #62
45206 Pietverdriet
pi_118459530
En moet je eens zien wat die NGO's aan mooie baantjes en kantoren hebben
pi_118462253
Nieuwe bezuiniging OS 'onverantwoord'

DEN HAAG - Een mogelijke nieuwe stevige bezuiniging op Ontwikkelingssamenwerking zou „heel slecht” en „onverantwoord” zijn. Dat zegt directeur Farah Karimi van Oxfam Novib vrijdag. Bronnen hebben bevestigd dat er 1 miljard euro van het budget voor Ontwikkelingssamenwerking afgaat. Dat ligt nu op ruim 4 miljard.

De minderheidsregering van VVD en CDA die in 2010 aantrad, bezuinigde al een miljard op Ontwikkelingssamenwerking. En een nieuwe bezuiniging zal een „aanslag” zijn op het budget waardoor Nederland internationaal „nauwelijks meer invloed” overhoudt, aldus Karimi.

Ze vindt het „onbestaanbaar” dat de PvdA de 0,7 procent zou loslaten. In het verkiezingsprogram van de partij staat: „Wij bezuinigen niet verder op de armsten in deze wereld en handhaven de internationale norm van 0,7 procent van het bnp voor het budget voor ontwikkelingssamenwerking”.

Volgens Karimi moet een nieuwe bewindspersoon voor Ontwikkelingssamenwerking beginnen met „heel veel reparatiewerkzaamheden“ om het beeld over en invloed van Nederland internationaal te herstellen. Met nog een nieuwe bezuiniging zou onze geloofwaardigheid helemaal weg zijn, meent ze. http://www.telegraaf.nl/b(...)nverantwoord___.html

Farah Karimi....waar ken ik die ook alweer van?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_118465315
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als wij, als Europa gewoon zouden stoppen met landbouwsubsidies en handelsbarrieres zouden deze landen gewoon op onze markten kunnen en het geld zelf verdienen.
inderdaad. maar dan vernietigen we onze eigen landbouw sector. dus dat gaat niet gebeuren.
pi_118465389
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:47 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Het zou je verbazen hoe inventief men wordt als er minder geld valt te verkwisten.

Kijk naar de cultuursector, moord en brand riepen ze toen hun subsidies werden terug geschroefd tot het niveau van 4 of 5 jaar terug. Uiteindelijk lees je dan berichten dat ze nieuwe geldstromen hebben kunnen aanboren of het geld beter konden besteden (meer waar voor minder geld).
raar, ik ken culturele instellingen die gewoon niet meer bestaan nu, amateur theaters die geen produsties meer kunnen draaien en 90% van hun personeel hebben moeten ontslaan, musea die complete historische collecties hebben moeten verkopen...
pi_118465824
Afrikaantjes eerst voor enkele honderden jaren beroven en nu ze bijna niks teruggeven. :7
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:42:27 #67
45206 Pietverdriet
pi_118466384
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 17:28 schreef Amun90 het volgende:
Afrikaantjes eerst voor enkele honderden jaren beroven en nu ze bijna niks teruggeven. :7
Sinds de dekolonisatie is er een ¤ 2.000.000.000.000 naar afrika gegaan in ontwikkelingshulp als ik me goed herinner. Het heeft verdomt weinig opgeleverd.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:43:16 #68
45206 Pietverdriet
pi_118466429
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 17:16 schreef okiokinl het volgende:

[..]

raar, ik ken culturele instellingen die gewoon niet meer bestaan nu, amateur theaters die geen produsties meer kunnen draaien en 90% van hun personeel hebben moeten ontslaan, musea die complete historische collecties hebben moeten verkopen...
daar musea 90% van hun bezit nooit tentoonstellen is dat geen gemis
pi_118467289
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 17:16 schreef okiokinl het volgende:

[..]

Uiteraard vallen de rotte appels uit de boom. Maar om nu te zeggen dat de cultuursector in Nederland de nek is omgedraaid....
pi_118472494
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

daar musea 90% van hun bezit nooit tentoonstellen is dat geen gemis
als je het niet ziet is het nutteloos?
het betekend dat we het dus NOOIT zullen zien.
pi_118472515
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 18:07 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Uiteraard vallen de rotte appels uit de boom. Maar om nu te zeggen dat de cultuursector in Nederland de nek is omgedraaid....
een deel zeker wel. journaal gezien?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:33:29 #72
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_118472706
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:28 schreef okiokinl het volgende:

[..]

Als de mensen die je museum betalen het niet mogen zien dan zouden ze er ook niet voor hoeven moeten betalen.
Edit
90% van je product ergens opslaan kan alleen in een overheidsorganisatie. Snel je voor dat Apple of Samsung morgen beslist dat van iedere 10 tablets en smartphones die ze maken er slechts 1 naar de winkel gaat en de rest wordt opgeslagen in een magazijn met de belofte dat het ''voor de volgende generatie'' is. Te bizar voor woorden.
pi_118473793
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat soort arbitraire grenzen heb ik niets mee. Of dat nu om de NAVO-norm voor Defensie gaat of om VN-normen voor OWS. Als er goede plannen zijn vind ik het prima dat er geld naar OWS gaat maar in deze tijden kan je ze ook niet volledig ontzien. Dit lijkt me een redelijk compromis, ook al omdat er onder Rutte-1 ook al flink in gesneden is. Nu nog een miljard eraf bij Defensie.
Wat, doe niet zo raar, doe die miljard maar bij defensie op, onze krijgsmacht is al zo ver uitgehold dat een verdere bezuiniging niet aankan.
De Republiek
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:58:00 #74
45206 Pietverdriet
pi_118474079
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:28 schreef okiokinl het volgende:

[..]

Die bunkerkunst had je ook nooit gezien, nu heeft tenminste iemand er plezier van
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:11:48 #75
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_118474738
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb het niet over kwaad kunnen, ik heb het er over dat het belachelijk is dat wij ontwikkelingshulp aan een land als India geven, India is de belangrijkste ontvanger van NL ontwikkelingshulp.
Afrika heeft het ook niet nodig. Het verbaasd me iedere keer dat mensen nog steeds denken dat Afrika één grote hongerige zandbak is. Ik ben er zelf geweest, en het gaat daar prima, ook zonder Westerse hulp,

Ja afschaffen dus!,
Poepje miauw, kom eens gauw
bruin substantie lekker rauw
Eet ik snel lekker weg
en andere visjes hebben lekker pech!
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:19:13 #76
45206 Pietverdriet
pi_118475101
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 21:11 schreef Poepje-miauw het volgende:

[..]

Afrika heeft het ook niet nodig. Het verbaasd me iedere keer dat mensen nog steeds denken dat Afrika één grote hongerige zandbak is. Ik ben er zelf geweest, en het gaat daar prima, ook zonder Westerse hulp,

Ja afschaffen dus!,
Kijk dit eens
http://www.novatv.nl/page/detail/uitzendingen/7301/'Stop+de+hulp+aan+Afrika'
quote:
Westerse ontwikkelingshulp aan Afrika is verantwoordelijk voor corruptie en blijvende armoede. Dat zegt de Zambiaanse econome Dambisa Moyo. Haar boek 'Doodlopende hulp' (Dead Aid) kreeg veel kritiek, maar ook veel bijval.

Verkeerde keuzes
De afgelopen vijftig jaar heeft het Westen miljarden en miljarden uitgegeven aan ontwikkelingshulp in Afrika. Volgens Moyo is het continent er echter helemaal niet rijker of beter van geworden. In tegendeel: financiële steun zou leiden tot verkeerde economische keuzes. Wat haar betreft moet alle hulp aan Afrika stopgezet worden.

Over Moyo
Moyo werd geboren in Zambia en studeerde aan Harvard en Oxford University, waar zij haar doctoraat in economie behaalde. Ze werkte bij de Wereldbank en voor de bank Goldman Sachs, waar zij zich onder meer bezighield met schuldenkwesties en macro-economie. Haar boek Dead Aid sloeg in Groot-Brittannië in als een bom. Voor het eerst pleit een jonge, succesvolle, hoogopgeleide Afrikaanse voor afschaffing van ontwikkelingshulp. Tot nu toe beheersten westerse mannen van middelbare leeftijd dat debat. Economen als William Easterley en Jeffrey Sachs en rocksterren als Bono en Bob Geldof.

Hirsi Ali
"Het gevaar bestaat dat dit boek meer aandacht krijgt dan het verdient”, aldus The Guardian, die Moyo’s pleidooi de hulpkraan dicht te draaien 'onverantwoordelijk' noemde. In The Independent schreef de ontwikkelingseconoom Paul Collier: 'Dambisa Moyo is voor ontwikkelingshulp wat Ayaan Hirsi Ali is voor de islam.'

Begin 2009 noemde Time Magazine Moyo één van de honderd meest invloedrijke mensen ter wereld. NOVA spreekt met haar.

vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:20:21 #77
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_118475161
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:33 schreef opgebaarde het volgende:
De totale pot aan ontwikkelingshulp was 4,7 toch?

Ik vind een miljard hier op bezuinigen maar niks
maar de vvd krijgt er centjes voor terug dus geld moet rollen he
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:23:06 #78
372522 me_gusta
cp, mijn cp, ja mijn ceepeeee!
pi_118475313
Gewoon helemaal niets meer geven!
Rente heffen op wat er de afgelopen jaren aan hulp is uitgegeven!
dag 84: de FOK!kers hebben niet door wie ik ben
dag 91: alles verloopt volgens plan, de honden zijn niet op de hoede
dag 128: paniek, OVERAL PANIEK
dag 155: Miljoenen doden, de overname van FOK! zal gesmeerd lopen
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:24:15 #79
45206 Pietverdriet
pi_118475374
OWS dient vooral de NGOs hun overhead
pi_118475720
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:29 schreef okiokinl het volgende:

[..]

een deel zeker wel. journaal gezien?
Met het Twitter orkest? Dat zijn blijkbaar op financieel gebied rotte appels, de rest van de kunst sector denkt er namelijk heel anders over.

quote:
De kunst- en cultuursector wordt minder hard geraakt door bezuinigingen dan een jaar geleden nog werd gevreesd. In totaal gaan de inkomsten - overheidssubsidies en eigen inkomsten - vanaf volgend jaar met 10 procent omlaag.
quote:
Volgens Vinkenburg zijn de lagere bezuinigingen dan verwacht een meevaller voor de kunstwereld. 'Een jaar geleden leek het erop dat gemeenten en provincies tussen de 300 en, in het zwartste scenario, 600 miljoen minder zouden gaan uitgeven in de cultuursector, mede door de grote bezuinigingen van het Rijk op de gemeenten. Nu blijkt het om in totaal 240 miljoen te gaan.'
http://www.volkskrant.nl/(...)n-werd-gedacht.dhtml

Een museum of orkest wat geen 10% daling kan verwerken is gewoon niet van deze tijd.
pi_118475728
RIP Friesland.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:37:16 #82
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_118476025
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:33 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Als de mensen die je museum betalen het niet mogen zien dan zouden ze er ook niet voor hoeven moeten betalen.
Edit
90% van je product ergens opslaan kan alleen in een overheidsorganisatie. Snel je voor dat Apple of Samsung morgen beslist dat van iedere 10 tablets en smartphones die ze maken er slechts 1 naar de winkel gaat en de rest wordt opgeslagen in een magazijn met de belofte dat het ''voor de volgende generatie'' is. Te bizar voor woorden.
Tentoonstellen is gewoon veel duurder dan opslaan. Je stelt daarom alleen de topstukken uit de collectie permanent ten toon; de rest, grote hoeveelheden botfragmenten, artefacten enz., die ontzettend veel data voor onderzoek kunnen leveren maar voor het grote publiek vaak niet interessant zijn, wordt opgeslagen en geconserveerd en blijft zo toegankelijk voor wetenschappelijk onderzoek. Als je 90% van je collectie verkoopt ben je die functie goeddeels kwijt.
pi_118479354
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:53 schreef stroopdoosch het volgende:

[..]

Wat, doe niet zo raar, doe die miljard maar bij defensie op, onze krijgsmacht is al zo ver uitgehold dat een verdere bezuiniging niet aankan.
Wat een geleuter.
pi_118479771
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:33 schreef opgebaarde het volgende:
De totale pot aan ontwikkelingshulp was 4,7 toch?

Ik vind een miljard hier op bezuinigen maar niks
De totale pot van Den Haag alleen. Dan tellen we de honderden miljoenen van de provincies, waterschappen en gemeenten nog niet mee. En dan nog eens de individuele giften van bedrijven en burgers...
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:07:17 #85
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_118480252
Voor die mensen die zeggen dat 1 miljard korten op ontwikkelingshulp 'niks' is, wil ik zeggen: er is door het huidige, demisionaire kabinet ook al bezuinigd op ontwikkelingshulp (ook 1 miljard geloof ik, ik heb het niet zo gauw paraat): er is dus duidelijk sprake van een trendbreuk, lijkt me.

En wat wil je dan, alle ontwikkelingshulp opheffen?

Ik ben het met veel mensen hier eens dat het veel beter besteed dient te worden, maar sommige mensen lijken te denken dat wanneer je ontwikkelingshulp helemaal afschaft, er helemaal niet bezuinigd hoeft te worden, of zo. Terwijl de realiteit is, dat ontwikkelingshulp in verhouding tot bijvoorbeeld sociale zekerheid en economie, een relatief 'kleine' jaarlijkse uitgavenpost is.
Ook zonder tanden kan je best een mooi liedje zingen.
pi_118480377
Ja, ontwikkelingshulp stoppen en tegelijkertijd bezuinigen als in minder uitgeven. De ontwikkelingslanden lachen zich rot om dat gratis geld. De laatste VN bijeenkomst zou je voor de lol eens moeten achterhalen wat de ontwikkelingslanden hebben besteedt daar in NYC.. Daar valt Nederland bij in het niet.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:17:12 #87
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_118480702
quote:
En wat wil je dan, alle ontwikkelingshulp opheffen?

Uitstekend idee
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:50:11 #88
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_118482268
Gemakzuchtig / egoïstisch idee wat mij betreft,

Nederland staat steevast in de top-tiens ter wereld wanneer het gaat om: BNP, welvaart, geluksgevoel, welzijn, noem maar op.

Maar op een of andere manier blijft een (wat mij betreft veels te) groot deel van de bevolking maar kankeren op alles wat in ons land gebeurd: als je de mensen die op de telegraaf-site reageren en de PVV-aanhangers mag geloven, is de derde wereldoorlog nabij, komt armaggedon eraan, de heilige oorlog tussen het westen en moslims. Misschien kankeren hier in Nederland juist wel zoveel mensen omdat we het zo goed hebben, dat mensen zich vervelen en zaken niet meer in perspectief zien.

Ik herhaal nog maar eens: ik ben het eens met de opvatting dat ontwikkelingshulp goed besteed dient te worden, maar gezien de rijkdom die we in dit land hebben, en die we ook voor een deel te danken hebben aan wat we in het verleden in de koloniën hebben gedaan, vind ik het niet meer normaal dat we een paar miljard per jaar (ja echt) aan ontwikkelingshulp besteden, zeker in verhouding tot de tientallen en honderden miljarden die we aan allerlei andere sectoren binnen onze samenleving besteden.
pi_118484567
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:50 schreef Poolhond39 het volgende:
Gemakzuchtig / egoïstisch idee wat mij betreft,

Nederland staat steevast in de top-tiens ter wereld wanneer het gaat om: BNP, welvaart, geluksgevoel, welzijn, noem maar op.

Maar op een of andere manier blijft een (wat mij betreft veels te) groot deel van de bevolking maar kankeren op alles wat in ons land gebeurd: als je de mensen die op de telegraaf-site reageren en de PVV-aanhangers mag geloven, is de derde wereldoorlog nabij, komt armaggedon eraan, de heilige oorlog tussen het westen en moslims. Misschien kankeren hier in Nederland juist wel zoveel mensen omdat we het zo goed hebben, dat mensen zich vervelen en zaken niet meer in perspectief zien.

Ik herhaal nog maar eens: ik ben het eens met de opvatting dat ontwikkelingshulp goed besteed dient te worden, maar gezien de rijkdom die we in dit land hebben, en die we ook voor een deel te danken hebben aan wat we in het verleden in de koloniën hebben gedaan, vind ik het niet meer normaal dat we een paar miljard per jaar (ja echt) aan ontwikkelingshulp besteden, zeker in verhouding tot de tientallen en honderden miljarden die we aan allerlei andere sectoren binnen onze samenleving besteden.
Je helpt ze er niet mee hoor met dat gratis geld dat mag inmiddels duidelijk zijn. Wel erg fijn dat jouw schuldgevoel er wat mee afgekocht wordt.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:48:04 #90
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_118484666
Dat is wel een dooddoener hoor.

Het gaat er ten om hoe dat geld besteed wordt.

En daarnaast heb ik geen schuldgevoel: ook weer zo iets simplistisch. Ik verbaas me eerder over het cynisme egoisme van mensen die dat soort opmerkingen maken.
pi_118485669
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:17 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Uitstekend idee
Dit. Ik vind het maar onzinnig dat de overheid er überhaupt geld aan uitgeeft. Mensen geven zelf al een hoop aan ontwikkelingssamenwerking, daar hebben we geen overheid voor nodig.
pi_118486204
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:33 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Edit
volgens mij snap je het concept museum niet helemaal. het bis hun taak om kunst op te slaan. en deel ervan stellen ze ten toon tegen betaling, en een deel van de tentoonstelling wisseld.
het zijn en soort kluizen waar we een kijkje kunnen nemen. zo bewaren we belangrijke kunst en cultureel erfgoed en zo meer.

natuurlijk vind je het bizar, omdat je het met een telefoon vergelijkt, een wegwerp product.
pi_118486272
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die bunkerkunst had je ook nooit gezien, nu heeft tenminste iemand er plezier van
ik denk dat het meer is dat jij het belang van de zaken die ze in musea bewaren voor het nageslacht, niet op juiste waarde schat.

in engeland zijn musea gratis, en snappen ze dat wel.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:31:19 #94
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_118492370
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 21:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kijk dit eens
http://www.novatv.nl/page/detail/uitzendingen/7301/'Stop+de+hulp+aan+Afrika'

[..]

Ja, ontwikkelingshulp is 90% onzinnig. Zelfs het geld dat gaat naar natuurrampen zoals in Haiti.
Afrika blijft altijd corrupt, toch zijn er afrikaanse landen waar het minder maar ook heel goed gaat, zoals Ghana bijv. Terwijl naar de betere Afrikaanse landen het meeste geld gaat (Ghana, Kenia, Tanzania)

;(
Poepje miauw, kom eens gauw
bruin substantie lekker rauw
Eet ik snel lekker weg
en andere visjes hebben lekker pech!
pi_118606829
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
Bezuinigingen

Naar verluidt willen de partijen uitkomen op een nettobedrag aan bezuinigingen van 15 miljard euro. Waarschijnlijk wordt er nog meer bezuinigd,
EMU-saldo inclusief effect pakket (% bbp) bron (pagina 10, tabel 4.1)

2013 -2,6
2014 -2,7
2015 -1,9
2016 -1,9
2017 -1,5

Oftewel de komende vijf jaar weer dikke begrotingstekorten en een oplopende staatsschuld.

"Besparen"/ "bezuinigen" volgens de overheid. :') :') :')

|:(

[ Bericht 6% gewijzigd door heiden6 op 30-10-2012 07:59:01 ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 06:41:59 #96
45206 Pietverdriet
pi_118609061
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 01:40 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ik denk dat het meer is dat jij het belang van de zaken die ze in musea bewaren voor het nageslacht, niet op juiste waarde schat.

in engeland zijn musea gratis, en snappen ze dat wel.
Oh, en dat kunnen alleen rijks gefinancieerde musea? En musea zijn nooit gratis, iemand betaald.
pi_118609369
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 00:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

EMU-saldo inclusief effect pakket (% bbp) (url=file:///home/chronos/user/Downloads/cpb-notitie-29okt2012-analyse-economische-effecten-financieel-kader-regeerakkoord.pdf]bron[/url]

2013 -2,6
2014 -2,7
2015 -1,9
2016 -1,9
2017 -1,5

Oftewel de komende vijf jaar weer dikke begrotingstekorten en een oplopende staatsschuld.

Het is natuurlijk maar de vraag in hoeverre het realistisch haalbaar is om in korte tijd tot overschotten te komen. Ik weet dat jij geen enkele waarde hecht aan het nakomen afspraken en een zorgvuldig opererende overheid maar daar heb je in de echte wereld natuurlijk wel mee te maken.
pi_118609375
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 07:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk maar de vraag in hoeverre het realistisch haalbaar is om in korte tijd tot overschotten te komen. Ik weet dat jij geen enkele waarde hecht aan het nakomen afspraken en een zorgvuldig opererende overheid maar daar heb je in de echte wereld natuurlijk wel mee te maken.
Je mag er van vinden wat je wilt, maar het is gewoon een feit dat er niet bezuinigd wordt dus de berichtgeving klopt niet. :)

Je legt mij verder weer bewust dingen in de mond waarvan je weet dat ik dat niet zo vind. Ik ga daar verder niet op in hier, ik wilde alleen even melding maken van de fout in het nieuwsbericht (dit is NWS en geen POL). Maar houd er toch maar mee op.
pi_118609417
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 07:48 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je mag er van vinden wat je wilt, maar het is gewoon een feit dat er niet bezuinigd wordt dus de berichtgeving klopt niet. :)
Huh? Er wordt volgens mij wel heel degelijk bezuinigd. Dat echter niet per direct het begrotingstekort is weggewerkt (ik zie graag hoe jij dit op realistische wijze per 2013 voor elkaar zou krijgen) wil niet zeggen dat er niet bezuinigd wordt...

Wat overigens niet wil zeggen dat de volledige 15 miljard daadwerkelijke bezuinigingen zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2012 07:53:45 ]
pi_118609452
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 07:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Huh? Er wordt volgens mij wel heel degelijk bezuinigd. Dat echter niet per direct het begrotingstekort is weggewerkt (ik zie graag hoe jij dit op realistische wijze per 2013 voor elkaar zou krijgen) wil niet zeggen dat er niet bezuinigd wordt...

Wat overigens niet wil zeggen dat de volledige 15 miljard daadwerkelijke bezuinigingen zijn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 00:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

EMU-saldo inclusief effect pakket (% bbp) bron (pagina 10, tabel 4.1)

2013 -2,6
2014 -2,7
2015 -1,9
2016 -1,9
2017 -1,5

Welk onderdeel van het woord begrotingstekort begrijp je niet? Er wordt dus van 2013-2017 elk jaar meer uitgegeven dan er binnenkomt. Wat wordt er dan wanneer bezuinigd? :?

quote:
Naar verluidt willen de partijen uitkomen op een nettobedrag aan bezuinigingen van 15 miljard euro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')