Nee idd. Een post waarvan de resultaten hoogst discutabel zijn, laat staan wellicht averechts, zou een van de eerste punten zijn waarop bezuinigd moet worden!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:33 schreef opgebaarde het volgende:
De totale pot aan ontwikkelingshulp was 4,7 toch?
Ik vind een miljard hier op bezuinigen maar niks
Het is nu nog 4,4 miljard euro. Met een bezuiniging van 1 miljard neemt de PvdA afscheid van de kritische 0,7% grens.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:33 schreef opgebaarde het volgende:
Ach joh kijk eens voor de gein hoe fckn rijk we zijn en hoe hard we janken en krijsen. Met ons 36 urig werkweek en allemaal een auto en we kunnen ook nog eens een ziekenhuis inlopen. Bah bahquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:36 schreef Tware het volgende:
[..]
Nee idd. Een post waarvan de resultaten hoogst discutabel zijn, laat staan wellicht averechts, zou een van de eerste punten zijn waarop bezuinigd moet worden!
Ja hehe dat is jusit het probleem. Lekker storten en vervolgens volgens tradities ingezet door Pronk lekker struisvogelen. In plaats van het verstandig te investeren in locale economie en infrastructuur...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:42 schreef Zapata het volgende:
Belachelijk!
En dat zeg ik die minimumloon verdient.
Dat de ontwikkelingshulp op de schop moet is duidelijk, volgens mij is er in totaal door alle landen door de jaren heen al zoveel gestort dat heel Afrika een supermodern continent had kunnen zijn. Maar korten is asociaal.
Wat is het verband met geld over de balk smijten aan dictators. Regering van ethiotopie heeft een nieuw regeringsvliegtuig gekocht eind 2009. Overduidelijk dankzij NL ontwikkelings'hulp'quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ach joh kijk eens voor de gein hoe fckn rijk we zijn en hoe hard we janken en krijsen. Met ons 36 urig werkweek en allemaal een auto en we kunnen ook nog eens een ziekenhuis inlopen. Bah bah
Ik herinner me nog een leuk stukje uit de Volkskrant van even terug.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:45 schreef Tware het volgende:
[..]
Ja hehe dat is jusit het probleem. Lekker storten en vervolgens volgens tradities ingezet door Pronk lekker struisvogelen. In plaats van het verstandig te investeren in locale economie en infrastructuur...
Dat soort arbitraire grenzen heb ik niets mee. Of dat nu om de NAVO-norm voor Defensie gaat of om VN-normen voor OWS. Als er goede plannen zijn vind ik het prima dat er geld naar OWS gaat maar in deze tijden kan je ze ook niet volledig ontzien. Dit lijkt me een redelijk compromis, ook al omdat er onder Rutte-1 ook al flink in gesneden is. Nu nog een miljard eraf bij Defensie.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is nu nog 4,4 miljard euro. Met een bezuiniging van 1 miljard neemt de PvdA afscheid van de kritische 0,7% grens.
Dat soort redeneringen hebben er voor gezorgd dat PGB bijna niet meer bestaat, lekker simpelquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:46 schreef Tware het volgende:
[..]
Wat is het verband met geld over de balk smijten aan dictators. Regering van ethiotopie heeft een nieuw regeringsvliegtuig gekocht eind 2009. Overduidelijk dankzij NL ontwikkelings'hulp'
Ik ook niet. Nederland wil snel het braafste jongetje van de klas zijn en daarom wegen dit soort arbitraire grenzen nogal zwaar in Nederland.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat soort arbitraire grenzen heb ik niets mee. Of dat nu om de NAVO-norm voor Defensie gaat of om VN-normen voor OWS. Als er goede plannen zijn vind ik het prima dat er geld naar OWS gaat maar in deze tijden kan je ze ook niet volledig ontzien. Dit lijkt me een redelijk compromis, ook al omdat er onder Rutte-1 ook al flink in gesneden is. Nu nog een miljard eraf bij Defensie.
Ach in het ene land wordt het aangedragen voor Defensie en elders weer voor OWS. Uiteindelijk is het volgens mij vooral een perverse stimulans om maar geld uit te geven en dat is nooit goed.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Nederland wil snel het braafste jongetje van de klas zijn en daarom wegen dit soort arbitraire grenzen nogal zwaar in Nederland.
Eens. Blijf het apart vinden dat mensen die het hier goed hebben roepen dat mensen die al weinig hebben nog maar minder moeten krijgen ben het er overigens wel mee eens dat er beter gekeken moet worden naar waar het uit komt. Maar er op bezuinigen nee.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:33 schreef opgebaarde het volgende:
Mensen hier klagen dan ook niet als een verwend kind, maar omdat ze zien dat alles, wat ons van zulke malafide en in constante staat van (burger)oorlog verkerende landen onderscheid (sociaal stelsel, burger- en arbeidersrechten, kapitaal enz.), ons stukje bij beetje, maar stelselmatig en consequent afgenomen wordt. En degenen die het ons, met schimmige bedoelingen, afnemen spelen vanwege eigen belang onder één hoedje met Afrikaanse dictators en durven vervolgens glashard te beweren dat wij het goed hebben, niet moeten zeuren en vooral miljarden euro's naar hun dictatoriale Afrikaanse maatjes moeten door sluizen...quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 05:46 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Eens. Blijf het apart vinden dat mensen die het hier goed hebben roepen dat mensen die al weinig hebben nog maar minder moeten krijgen ben het er overigens wel mee eens dat er beter gekeken moet worden naar waar het uit komt. Maar er op bezuinigen nee.
[..]
Als dat zo is ben ik het er mee eens dat dat niet klopt. Maar dan moeten ze dat aanpakken. En dan niet op deze manier. Je bent het toch wel met me eens dat we de lokale bevolking daar moeten helpen? En dan niet de dictatorsquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 08:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Mensen hier klagen dan ook niet als een verwend kind, maar omdat ze zien dat alles, wat ons van zulke malafide en in constante staat van (burger)oorlog verkerende landen onderscheid (sociaal stelsel, burger- en arbeidersrechten, kapitaal enz.), ons stukje bij beetje, maar stelselmatig en consequent afgenomen wordt. En degenen die het ons, met schimmige bedoelingen, afnemen spelen vanwege eigen belang onder één hoedje met Afrikaanse dictators en durven vervolgens glashard te beweren dat wij het goed hebben, niet moeten zeuren en vooral miljarden euro's naar hun dictatoriale Afrikaanse maatjes moeten door sluizen...
Niks let je de helft van je salaris over de schutting naar Afrika te gooien... maar leg dat een ander niet op. Simpel toch? 1 miljard bezuinigen, dat 3,4 miljard te weinig imo. De mensen die hier op tegen zijn willen graag hun schuldgevoel afkopen, maar doe dat dan uit eigen portemonnee.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ach joh kijk eens voor de gein hoe fckn rijk we zijn en hoe hard we janken en krijsen. Met ons 36 urig werkweek en allemaal een auto en we kunnen ook nog eens een ziekenhuis inlopen. Bah bah
Laten we dat principe aanhouden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 08:26 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Niks let je de helft van je salaris over de schutting naar Afrika te gooien... maar leg dat een ander niet op. Simpel toch? 1 miljard bezuinigen, dat 3,4 miljard te weinig imo. De mensen die hier op tegen zijn willen graag hun schuldgevoel afkopen, maar doe dat dan uit eigen portemonnee.
Schuldgevoel afkopen? Hahaha. Niks mis met de medemens die het een stuk minder heeft een beetje helpen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 08:26 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Niks let je de helft van je salaris over de schutting naar Afrika te gooien... maar leg dat een ander niet op. Simpel toch? 1 miljard bezuinigen, dat 3,4 miljard te weinig imo. De mensen die hier op tegen zijn willen graag hun schuldgevoel afkopen, maar doe dat dan uit eigen portemonnee.
maar helpen die miljarden wel?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 08:28 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Schuldgevoel afkopen? Hahaha. Niks mis met de medemens die het een stuk minder heeft een beetje helpen.
Op deze manier misschien niet. Maar een miljard minder helpt natuurlijk helemaal nietquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 08:35 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
maar helpen die miljarden wel?
ik ben in ieder geval blij met die miljard minder! het had nog meer mogen zijn, maar het begin is er
En dus maar blind ons geld weggooien? Om nog maar te zwijgen van de rebellengroepen die juist van ontwikkelingsgeld in die landen vaak bewapend zijn geweest. Hoe kom jij er toch bij dat die mensen geholpen zijn met Westers geld? Als er blind geld wordt gestort is dat niks anders dan schuldgevoel afkopen. Alleen noodhulp en hulp waarbij de bevolking het leert zelf te doen. Nergens voor nodig om blind geld te storten naar bijvoorbeeld Indonesië waar atheïsten jarenlang in de cel worden geflikkersd. Om maar eens een voorbeeldje te noemen. Nogmaals, wil jij wel aan die poppenkast meewerken dan staat je dat vrij, maar leg dat een ander niet op.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 08:36 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Op deze manier misschien niet. Maar een miljard minder helpt natuurlijk helemaal niet
Ik zeg al een paar keer dat ik daar niet aan mee wil werken. Maar ontwikkelingshulp op zich zelf vind ik wel een goed iets en niet iets waar we mee moeten stoppen maar het moet wel op een andere manier dat ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 08:51 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
En dus maar blind ons geld weggooien? Om nog maar te zwijgen van de rebellengroepen die juist van ontwikkelingsgeld in die landen vaak bewapend zijn geweest. Hoe kom jij er toch bij dat die mensen geholpen zijn met Westers geld? Als er blind geld wordt gestort is dat niks anders dan schuldgevoel afkopen. Alleen noodhulp en hulp waarbij de bevolking het leert zelf te doen. Nergens voor nodig om blind geld te storten naar bijvoorbeeld Indonesië waar atheïsten jarenlang in de cel worden geflikkersd. Om maar eens een voorbeeldje te noemen. Nogmaals, wil jij wel aan die poppenkast meewerken dan staat je dat vrij, maar leg dat een ander niet op.
Ontwikkelingshulp moet gebeuren door bedrijven, materiaal en mensen in te kopen en daar aan de slag te gaan, om daadwerkelijk daar ook echt wat te doen. En als je het op deze manier doet, help je ook direct het volk en werk je veel kostenefficiënter.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 08:53 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Ik zeg al een paar keer dat ik daar niet aan mee wil werken. Maar ontwikkelingshulp op zich zelf vind ik wel een goed iets en niet iets waar we mee moeten stoppen maar het moet wel op een andere manier dat ben ik met je eens.
100% mee eens.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:01 schreef Killaht het volgende:
[..]
Ontwikkelingshulp moet gebeuren door bedrijven, materiaal en mensen in te kopen en daar aan de slag te gaan, om daadwerkelijk daar ook echt wat te doen. En als je het op deze manier doet, help je ook direct het volk en werk je veel kostenefficiënter.
Niet lukraak geld over de grens flikkeren. Dat heeft men jarenlang gedaan en de enige die hier beter van werden waren de rebellen en of zittende dictator. Meer wapens, macht en misbruik van het volk zelf.
En is dat nou niet juist altijd het beoogde doel geweest ? Het doelbewust stagneren van die landen heeft voor ons wel behoorlijk wat economische voordelen gehad. Weet niet of het slim is hier mee te stoppen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:01 schreef Killaht het volgende:
[..]
Ontwikkelingshulp moet gebeuren door bedrijven, materiaal en mensen in te kopen en daar aan de slag te gaan, om daadwerkelijk daar ook echt wat te doen. En als je het op deze manier doet, help je ook direct het volk en werk je veel kostenefficiënter.
Niet lukraak geld over de grens flikkeren. Dat heeft men jarenlang gedaan en de enige die hier beter van werden waren de rebellen en of zittende dictator. Meer wapens, macht en misbruik van het volk zelf.
Economische voordelen, verklaar je nader.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:53 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
En is dat nou niet juist altijd het beoogde doel geweest ? Het doelbewust stagneren van die landen heeft voor ons wel behoorlijk wat economische voordelen gehad. Weet niet of het slim is hier mee te stoppen.
Goedkope(re) grondstoffen, et cetera. Maar eigenlijk doelde ik op de eerste plaatst op de geopolitieke voordelen. In het kort: al die landen met door westers geld gesponsorde dictators hebben weinig te zeggen. Wij hebben niets aan een stabiel Afrika.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:56 schreef Killaht het volgende:
[..]
Economische voordelen, verklaar je nader.
Vergeten dat ze onder Rutte-1 al flink in OWS gesneden hebben?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:23 schreef Wokkel het volgende:
1 miljard bezuinigen is natuurlijk helemaal niets.
In hoeverre komen hier wederzijdse bronnen voor terug? Ik geloof niet dat landen als Somalië iets te bieden hebben namelijk. Je hebt wel gelijk, armoe dient te bestaan in dit huidige systeem. Maar dan is Ontwikkelingshulp ook een farce.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:00 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Goedkope(re) grondstoffen, et cetera. Maar eigenlijk doelde ik op de eerste plaatst op de geopolitieke voordelen. In het kort: al die landen met door westers geld gesponsorde dictators hebben weinig te zeggen. Wij hebben niets aan een stabiel Afrika.
Nee maar elke miljard minder te bezuinigen is er 1.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:23 schreef Wokkel het volgende:
1 miljard bezuinigen is natuurlijk helemaal niets. Dat bedrag compenseren ze waarschijnlijk weer met andere potjes zodat de ontvangers er niets van merken.
Kudo's voor de onderhandelaars van de PvdA.
En dan het werk van de lokale bevolking afpakken?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:17 schreef jakosi het volgende:
Laten we onze gevangenen de kans bieden om in Afrika aan de slag te gaan door bijvoorbeeld het planten van bomen in verwoestijnende gebieden en het bouwen van ziekenhuizen in ruil voor
Hulp in de vorm van ondersteuning bij het opbouwen van een openbaar bestuur of bijvoorbeeld de administratie van grondeigendom kan ik me bij zo'n land best nog wel voorstellen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Scheiden we nu eindelijk eens uit met een land als India ontwikkelingshulp te geven?
India geeft miljarden uit aan raketten, kernwapens, etc. Waarom zouden wij dat subsidiëren? Geef maar daar wat minder aan uit en houd je eigen broek op.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hulp in de vorm van ondersteuning bij het opbouwen van een openbaar bestuur of bijvoorbeeld de administratie van grondeigendom kan ik me bij zo'n land best nog wel voorstellen.
Ik heb het vooral voer kennisoverdracht. Daar gaat niet zo veel geld in zitten.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
India geeft miljarden uit aan raketten, kernwapens, etc. Waarom zouden wij dat subsidiëren? Geef maar daar wat minder aan uit en houd je eigen broek op.
En je punt?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik heb het vooral voer kennisoverdracht. Daar gaat niet zo veel geld in zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |