West-friesquote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Verder en zuks... zoals ze in West-Friesland zeggen
Dus toch die veelzijdige duizendpoot!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik solliciteer nu op Functioneel Beheer (internet applicaties), projectmanager (internet), Teamleider, Product Manager, Product Owner, etc.
Tja. Ik hoorde gisteren van een ex-collega die nu teamlead is bij een grote verzekeringstoko dat er zelfs HBO schoolverlaters zijn die zich aanbieden voor niets voor 3 maanden. Waarom zou je dan als bedrijf een 42 jarige autodidact in dienst nemen die serieus knaken wil. Je kan het in ieder geval eerst proberen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:26 schreef Estrys het volgende:
Zoeken de meeste bedrijven niet gewoon een starter met 15 jaar ervaring?
En dat ze een salaris durven te vragen waarbij je nog net niet vraagt: en moet ik dan voor of na de middag komen werken?
Als starter op een moeilijke markt, het is zo slecht niet denk ik... Als je eenmaal binnen bent bij een grote toko... Ik snap de gedachte wel... Meestal woont het nog op kamers of bij de ouders.. Dus boeiend.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja. Ik hoorde gisteren van een ex-collega die nu teamlead is bij een grote verzekeringstoko dat er zelfs HBO schoolverlaters zijn die zich aanbieden voor niets voor 3 maanden. Waarom zou je dan als bedrijf een 42 jarige autodidact in dienst nemen die serieus knaken wil. Je kan het in ieder geval eerst proberen.
Uiteindelijk denk ik dat die ervaring echt zijn meerwaarde wel heeft, maar ja... De werklozen hebben momenteel niet de tijd mee.
A match in heaven!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens om op J's opmerking terug te komen "ik doe iets met computers" een letterlijke conversatie met een camping buurman afgelopen week
"Zeg... jij doet toch iets met computers?"
"Eh ja... maar daarbinnen is wel heel veel differe..."
"En je vliegt toch de hele wereld over?"
"Eh ja, ik ben wel regelmatig weg geweest voor m'n wer..."
"Ik heb een buurman die ook wat doet met computers en de hele wereld overvliegt."
"Ow... ok"
"Maar hij is ziek"
"Ah... vervelend"
"Ik zal wel eens peilen voor je!"
"Ja... doe dat."
Gruwelijk irritant idd. Alsof een loodgieter in z'n vrije tijd ook wel ff je waterleiding komt vervangen ofzo.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:41 schreef Estrys het volgende:
Meestal als ze aan mijn man vragen: 'jij doet toch iets met computers?' dan maakt hij dat hij wegkomt.![]()
Dan hebben ze meestal een probleem met hun computer.
Mijn standaard antwoord is nee...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:41 schreef Estrys het volgende:
Meestal als ze aan mijn man vragen: 'jij doet toch iets met computers?' dan maakt hij dat hij wegkomt.![]()
Een goede taktiek is ook dat je je uurprijs noemt...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:42 schreef Luigi het volgende:
[..]
Gruwelijk irritant idd. Alsof een loodgieter in z'n vrije tijd ook wel ff je waterleiding komt vervangen ofzo.
quote:Toptip van Susanne van Heesewijck-Smits: De wintertijd! Kinderen die normaal om 7 uur naast hun bed staan, doen dat vanaf zondag, wanneer de klok een uur achteruitgaat, waarschijnlijk om 6 uur. Maar daar valt op in te spelen, volgens professor Joke Meijer van het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC), expert op het gebied van de biologische klok en slaap.
„Ouders kunnen vanaf ongeveer drie d
agen voor het ingaan van de wintertijd hun kinderen er al op beginnen voor te bereiden door ze steeds wat later naar bed te laten gaan. Het idee is dat ze dan 's ochtends ook steeds wat later wakker worden”, legt Meijer uit.
[...]
Mijn engeltjes zijn gewoon standaard om 6 uur wakker... Ok, het wil wel eens half 7 worden... Of ik ze nu om 7 uur op bed leg of om 9, dat maakt niet uit...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:44 schreef Brighteyes het volgende:
Komt net voorbij op Facebook:
[..]Ik kan Oscar om 19 uur, 20 uur of 21 uur naar bed brengen, hij is de volgende dag toch echt niet later dan 6 uur wakker. Hooooooooguit zal het eens half 7 worden, maar echt verschil maakt het niet.
Ik doe niks met computers, mijn echtgenoot en zwager wel.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:41 schreef Estrys het volgende:
Ja, en raad eens wie er hier thuis gaat zitten prutsen om een issue opgelost te krijgen?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:41 schreef Estrys het volgende:
op den duur zal hij zich toch heus aanpassen aan de nieuwe tijden. dus iets eerder beginnen met het opschuiven van 't schema zal allicht een beetje helpen?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Ik kan Oscar om 19 uur, 20 uur of 21 uur naar bed brengen, hij is de volgende dag toch echt niet later dan 6 uur wakker. Hooooooooguit zal het eens half 7 worden, maar echt verschil maakt het niet.
Ja die andere twee die weten dat waarschijnlijk heel vakkundig te omzeilenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:45 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik doe niks met computers, mijn echtgenoot en zwager wel.
En dus ben ik degene die steeds de rotzooi op mijn vaders PC op mag lossen.![]()
![]()
Tijdje terug hele zooi gecleaned etc (met hulp van DIG) maar laatst met het KLPD virus heb ik de hulp van pchulplijn ingeschakeld, ideaal. Ik ben net niet handig genoeg om echt in de registry te gaan zitten klooien enzo.
Right.... Eva is hier dit weekendquote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:44 schreef Brighteyes het volgende:
Leuk, dan heb je wat aan je dag!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:47 schreef Lois het volgende:
[..]
Right.... Eva is hier dit weekendleuk...
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:47 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja die andere twee die weten dat waarschijnlijk heel vakkundig te omzeilen
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:48 schreef Luigi het volgende:
[..]
Leuk, dan heb je wat aan je dag!
*rent*
Gatverquote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:50 schreef Luigi het volgende:
[..]
Kusjekroel? Wordt je echt heus niet zwangert van!.
Dat zeggen wij op zaterdag ook altijd tegen elkaar, om 7 uur aan het ontbijt... Dat als we opschieten dat we misschien wel de eerste zijn bij de supermarkt...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:48 schreef Luigi het volgende:
[..]
Leuk, dan heb je wat aan je dag!
*rent*
Nou, iets subtieler afwijzen kan ook...quote:
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:45 schreef Estrys het volgende:
Nou ja ik ben communicatieadviseur en als je dan een afspraak verkeerd begrepen hebt of vergeten bent dan zeggen ze: ' Jij deed toch iets met communiceren' Terwijl ze heel hard lachen. Ja hoor. grapjas.
quote:
Lijkt me van niet nee?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 16:24 schreef Armageddon het volgende:
Heb net een ProLiant DL380 G7 ingericht met Windows 2008. Doe ik dan ook iets met computers?
Dat werkte niet hoorquote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:46 schreef trui het volgende:
[..]
op den duur zal hij zich toch heus aanpassen aan de nieuwe tijden. dus iets eerder beginnen met het opschuiven van 't schema zal allicht een beetje helpen?
quote:
de hele winter lang?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:00 schreef easy-going het volgende:
[..]
Dat werkte niet hoorLater naar bed betekende hier zelfde tijd wakker, maar met minder slaap, dus chagrijnig.
Hij was altijd 6 uur wakker. Als de wintertijd inging dus vroeger. Dat herstelde zich altijd wel weer in een paar dagen naar 6 uur, maar het is nooit gelukt om dat naar 7 uur te krijgen op de 1 of andere manier. Net als met het ingaan van de zomertijd we daar maar een paar dagen profijt van hadden en hij al snel weer om 6 uur wakker werd.quote:
Ik zei alleenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:23 schreef trui het volgende:
maar ik heb 't dus over het bijstellen naar de vaste (in dit geval 6 uur) wakkerwordtijd. niet dat wij eerder beginnen met het wennen aan zo'n nieuw schema hoor, maar ik vond het advies nou ook weer niet zó belachelijk.
Ik dacht ook toen ik het las dat die mevrouw in ieder geval geen expert was op het gebied van slapen en kinderenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:23 schreef trui het volgende:
maar ik heb 't dus over het bijstellen naar de vaste (in dit geval 6 uur) wakkerwordtijd. niet dat wij eerder beginnen met het wennen aan zo'n nieuw schema hoor, maar ik vond het advies nou ook weer niet zó belachelijk.
Bij mij zegt iedereen altijd: "Ohhh, lekker hoor, dat je vent kok is. Jij zal wel alle dagen lekker eten!" Uh, nee.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:02 schreef Estrys het volgende:
[..]![]()
Maar denk dat het in veel beroepen zo is.
Dat ze tegen een cabaretier in een restaurant zeggen: eej eej zeg eens wat grappigs.
Jaren 70, energiecrisis.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:41 schreef mikoxx het volgende:
Vroegah was het verschil er niet eens,volgens mij is dat ergens begin 80 heringevoerd, de zomer en wintertijd...
Gaat om het iq idd. N vindt r gewoon een beetje simpel.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:30 schreef miss_sly het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mentale_retardatie
Als ik dat lees, denk ik van wel. Helemaal in orde is ze niet, lijkt me.
Vroeger was die keurige DSMIII gradatie gewoonquote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:30 schreef miss_sly het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mentale_retardatie
Als ik dat lees, denk ik van wel. Helemaal in orde is ze niet, lijkt me.
Zwakbegaafd een woord waar hij mee kan leven?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:36 schreef -Spring het volgende:
[..]
Gaat om het iq idd. N vindt r gewoon een beetje simpel.
Achterlijk, zeg.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:37 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Vroeger was die keurige DSMIII gradatie gewoon
Debiel
Imbiciel
Idioot.
wel vroeger-vroeger hè.quote:
vroeger vroeger? Welnee joh, 12-13 jaar geleden gebruikten wij dat nog gewoon. Nu moet je het opeens over plusjes en minnetjes hebben en als de gedragdsdeskundige om de hoek komt heb je -- en ++ óók nog eens. En bijv. -4 enz enz. Tis net de lotto.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:42 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
wel vroeger-vroeger hè.
ik vond t wel grappigweet je ineens waar die termen vandaan komen.
oh, in mijn stagetijd in de psychiatrie mocht dat niet meer.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:47 schreef moussy het volgende:
[..]
vroeger vroeger? Welnee joh, 12-13 jaar geleden gebruikten wij dat nog gewoon. Nu moet je het opeens over plusjes en minnetjes hebben en als de gedragdsdeskundige om de hoek komt heb je -- en ++ óók nog eens. En bijv. -4 enz enz. Tis net de lotto.
En dan de plussen en minnen tegen elkaar wegstrepen, op nul uitkomen en geen recht hebben op ondersteuning?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:47 schreef moussy het volgende:
[..]
vroeger vroeger? Welnee joh, 12-13 jaar geleden gebruikten wij dat nog gewoon. Nu moet je het opeens over plusjes en minnetjes hebben en als de gedragdsdeskundige om de hoek komt heb je -- en ++ óók nog eens. En bijv. -4 enz enz. Tis net de lotto.
Voor functioneel beheerder zie ik salarisindicaties voorbij komen van 3K tot 5.5K dus dat valt toch wel mee?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 10:50 schreef livelink het volgende:
Geen fijn begin van de dag, Swets. Was het een functie als functioneel beheerder? Als functioneel beheerder verdien je niet zo heel erg veel, weet ik helaas uit eigen ervaring. Wij hebben vorig jaar na een jaar zoeken eindelijk een halfslachtige dubbelfunctie projectleider/functioneel beheerder ingevuld binnen onze afdeling. Ik weet dat salaris ook voor veel kandidaten het struikelblok was.
Dat is helaas het huidige sentiment. Ik denk dat ik het in hun positie trouwens ook zou doen. Wetende dat ik me intern meer problemen op m'n nek haal, maar ja... voor 10 tot 15K per jaar minder neem je dat voor lief.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 10:48 schreef Luigi het volgende:
Ik zie het hier ook gebeuren... waarom zou je iemand van 40 aannemen terwijl iemand van 25 het voor de helft doet.
Nou dat klopt. Op langere termijn denk ik niet dat het verstandig is wat werkgevers nu doen. Een heel stuk potentieel en werkervaring wordt buiten spel gezet. En ik denk dat veel bedrijven daar nog serieuze problemen mee gaan ondervinden de komende jaren.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:00 schreef livelink het volgende:
Het jammere is dat die jonge jongens dan ook weer snel weg zijn als ze elders toch meer kunnen verdienen. En ik neem het ze niet kwalijk.
Ja dat is echt ruk.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:07 schreef Armageddon het volgende:
En dan heb je ook nog de CloudSourcing zoals op mijn werk. Alles in de cloud zetten en dan 200 man eruit trappen.
Bij de klantenservice waar ik werkte was het mode om al het vaste personeel eruit te trappen en te vervangen door uitzendkrachten. Maar ja, het zal die roesten bij welk bedrijf ze de telefoon opnemen als er maar betaald wordt.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou dat klopt. Op langere termijn denk ik niet dat het verstandig is wat werkgevers nu doen. Een heel stuk potentieel en werkervaring wordt buiten spel gezet. En ik denk dat veel bedrijven daar nog serieuze problemen mee gaan ondervinden de komende jaren.
Maar goed... daar heb IK geen reet aan
oh godquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 10:42 schreef Swetsenegger het volgende:
En we beginnen de dag met wederom een afwijzing na een leuk eerste gesprek omdat mijn salarisindicatie dusdanig ver van hun idee van een beloning ligt dat ze zelfs na mijn verzekering dat er over mijn beloning te praten valt niet denken dat we tot elkaar kunnen komen.
Ja, het is een beetje te. Maar toch snap ik die gedachtegang op zich wel bij jouw werkgever.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:18 schreef PM-girl het volgende:
Haha buuf, you never know....
Pas kregen wij een cv met gezinsfoto. "Al 17 jaar héél gelukkig getrouwd met mijn vrouw."
Eerst even met de ijsklontjes in de weer he!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:16 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Bij de klantenservice waar ik werkte was het mode om al het vaste personeel eruit te trappen en te vervangen door uitzendkrachten. Maar ja, het zal die roesten bij welk bedrijf ze de telefoon opnemen als er maar betaald wordt.
Dat merk je dus duidelijk in de achteruitgang van de kwaliteit van de "service" niemand voelt meer binding met een bedrijf op die manier.
En ik heb wel tieten, maar vooralsnog geen baan. Ik zal ze in het vervolg meesturen.
Ja ik had ook een lekker inkomen. Ik vind 500 per maand minder nu al realistisch. En met een beetje pech moet ik nog een keer 500 zakken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:19 schreef lily het volgende:
[..]
oh god
ik word steeds nerveuzer
ik heb een supergoed salaris nu
dat kan ik straks wel vergeten, als er uberhaupt werk voor me is.
Dat gaat zo fout jongen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:08 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja dat is echt ruk.. Komen ze óók nog wel achter.
Ik weet het niet. Ik denk ondertussen dat het heel veel bedrijven allemaal niet zoveel meer uitmaakt wie het werk doet, als het maar gebeurt en zo goedkoop mogelijk. Als er daarbij spaanders vallen, mja, lekker belangrijk. De gemiddelde consument is helemaal niet zo kritisch meer dus die paar procent die voor de concurrent kiest neem je er gewoon bij.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:30 schreef miss_sly het volgende:
Pff, wat een narigheid allemaal
Het is toch wel een steeds terugkerend iets bij bedrijven dat ze jong en onervaren en goedkoop willen, terwijl ze toch in het verleden geleerd zouden moeten hebben dat ervaren mensen ondanks hogere kosten hun waarde voor een bedrijf hebben!
Nee, niks is nog zeker, alleen dat er 850 fte weg moet.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:29 schreef livelink het volgende:
Is het al zeker dat jij weg moet, Lily? Je hebt ook te maken met het afspiegelingsbeginsel. Dat zorgde bij onze reorganisatie nog voor onverwachte wendingen. Het is gewoon niet meer last in, first out.
oh ja, qua "perk" sowieso fotogenieker denk ik.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eerst even met de ijsklontjes in de weer he!
#tip
Ik heb wel het idee dat het steeds meer terugkomt. Ook bij zaken als Mediamarkt enzo. Klantgerichtheid lijkt wel weer belangrijker te worden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:34 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik denk ondertussen dat het heel veel bedrijven allemaal niet zoveel meer uitmaakt wie het werk doet, als het maar gebeurt en zo goedkoop mogelijk. Als er daarbij spaanders vallen, mja, lekker belangrijk. De gemiddelde consument is helemaal niet zo kritisch meer dus die paar procent die voor de concurrent kiest neem je er gewoon bij.
Vroeger werd je nog wel eens fatsoenlijk geholpen in een winkel door geinteresseerd personeel, tegenwoordig mag je al blij zijn dat je uberhaupt wordt gezien door zo'n 16 jarige kauwgom kauwer die met z'n vriendin staat te whatsappen. En ze blijven het gewoon doen.
We doen het onszelf een beetje aan ook natuurlijk. Door tv's van 100 euro te eisen en kipfilet van een euro de kilo. Niks kost meer wat het waard is.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:36 schreef Armageddon het volgende:
Klopt J. Ik werkte vroeger in zo'n "kwaliteits winkel" genaamd Staffhorst op het Vredenburg in Utrecht. Toen kwam de mediamarkt en was het einde oefening.
inderdaad jaquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:34 schreef Luigi het volgende:
[..]
Vroeger werd je nog wel eens fatsoenlijk geholpen in een winkel door geinteresseerd personeel, tegenwoordig mag je al blij zijn dat je uberhaupt wordt gezien door zo'n 16 jarige kauwgom kauwer die met z'n vriendin staat te whatsappen. En ze blijven het gewoon doen.
Klopt. Hier is m'n vriendin slachtoffer van geworden. Ze had het zo naar haar zin daar.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:39 schreef Estrys het volgende:
Het ergste is dat je het in de kinderopvang ook ziet. Alle vaste eruit en alleen maar invallers. Iedere twee weken een andere leidster. Laatst was er eentje en die zat gewoon met haar Iphone. En ze keek nog niet op van die telefoon toen ik binnen kwam. "ja ik moet even opzoeken of het koopavond is" JA en?
En dan écht flex.dat is al jaren aan de hand. als je dan op een dag niet kunt, omdat je jarig bent ofzo, of naar de dokter moet, lig je zo weer onderaan de stapel. motiverend ook.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:42 schreef Luigi het volgende:
De hele zorg hangt aan elkaar van flexers en tempers.
Klinkt een beetje gek en offtopic misschien maar het schiet me nu te binnen dat VMWare (oa) dit al 5 jaar geleden riep. Vwb hun end user computing visie dus. Dat je dus idd op een soort marktplaats jezelf verkoopt en opdrachtjes doet binnen je vakgebied ipv een vaste aanstelling. Vond dat toen heel raar maar het begint er steeds meer op te lijken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Over 10 jaar zijn we allemaal kleine ondernemertjes. Geloof me. Allemaal ZZP'end door het leven en je per maand verkopen aan een werkgever die je op elk moment kwijt wil. Slechts een enkeling zal nog een langdurige aanstelling krijgen.
Zoals mensen van mijn vaders leeftijd die toen ze 15 waren ergens begonnen en daar werkten tot ze met pensioen gingen en intern groeiden, zie je al nauwelijks meer.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Over 10 jaar zijn we allemaal kleine ondernemertjes. Geloof me. Allemaal ZZP'end door het leven en je per maand verkopen aan een werkgever die je op elk moment kwijt wil. Slechts een enkeling zal nog een langdurige aanstelling krijgen.
Ik ben nu 35 en heb 3 serieuze werkgevers gehad. Dat is al best uitzonderlijk merk ik.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoals mensen van mijn vaders leeftijd die toen ze 15 waren ergens begonnen en daar werkten tot ze met pensioen gingen en intern groeiden, zie je al nauwelijks meer.
Op zich klinkt het op papier heel leuk. Het probleem is natuurlijk dat vooral de zwakkeren in de samenleving hierdoor een serieus probleem hebben. En 'zwakker' wordt langzamerhand een heel ruim begrip, want dat ben je al bij 40+ met een behoorlijke hypotheek (en dus een bepaald inkomen noodzakelijk is).quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:48 schreef Luigi het volgende:
[..]
Klinkt een beetje gek en offtopic misschien maar het schiet me nu te binnen dat VMWare (oa) dit al 5 jaar geleden riep. Vwb hun end user computing visie dus. Dat je dus idd op een soort marktplaats jezelf verkoopt en opdrachtjes doet binnen je vakgebied ipv een vaste aanstelling. Vond dat toen heel raar maar het begint er steeds meer op te lijken.
In het bedrijf waar ik werk nog massa's. De gemiddelde leeftijd ligt hier vrij hoog en de meeste daarvan zijn hier op hun 17de begonnen en hebben nu de hoogste functies. Functies die nu een WO eis hebben terwijl de huidige werknemers alleen maar mulo op hun cv hebben staan.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoals mensen van mijn vaders leeftijd die toen ze 15 waren ergens begonnen en daar werkten tot ze met pensioen gingen en intern groeiden, zie je al nauwelijks meer.
Op papier vind ik het helemaal niet leuk klinkenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Op zich klinkt het op papier heel leuk. Het probleem is natuurlijk dat vooral de zwakkeren in de samenleving hierdoor een serieus probleem hebben. En 'zwakker' wordt langzamerhand een heel ruim begrip, want dat ben je al bij 40+ met een behoorlijke hypotheek (en dus een bepaald inkomen noodzakelijk is).
ik heb pas twee serieuze werkgevers gehad op mijn nu 41stequote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:50 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik ben nu 35 en heb 3 serieuze werkgevers gehad. Dat is al best uitzonderlijk merk ik.
Oh, dat was bij mijn vorige werkgever precies zo. En ook hele familieclans werkten daar. Vader, zoon, echtgenote van zoon, zus van echtgenote, etceteraquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:55 schreef lily het volgende:
[..]
In het bedrijf waar ik werk nog massa's. De gemiddelde leeftijd ligt hier vrij hoog en de meeste daarvan zijn hier op hun 17de begonnen en hebben nu de hoogste functies. Functies die nu een WO eis hebben terwijl de huidige werknemers alleen maar mulo op hun cv hebben staan.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:04 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh, dat was bij mijn vorige werkgever precies zo. En ook hele familieclans werkten daar. Vader, zoon, echtgenote van zoon, zus van echtgenote, etcetera
Ik heb daar 10 jaar gewerkt, maar het ging me zo tegenstaan. Nu werk ik bij een veel kleiner bedrijf, met weinig zekerheid en minder salaris, maar met veel meer plezier. Hopelijk kan ik hier nog wel een paar jaren verder.
ik had het alledriequote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:25 schreef debuurvrouw het volgende:
Plezier is gewoon echt meer waard dan zekerheid of een goed salaris.
je hebt wel pompoen?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:56 schreef RockabeIIa het volgende:
Wie heeft er nog een leuk receptje voor pompoencake oid?
Liefst zo makkelijk mogelijk met bijna 0 ingredienten want ik heb geen zin om naar de winkel te gaan. Oktnx!
Ik ben 37 en werk al vanaf mijn 17equote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:52 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben 37 en werk al 14 jaar voor mijn eerste werkgever.
cakemix gewoon maken, de pompoen wat voorkoken en dan pureren, alles bij elkaar doen en een cake van bakken?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:01 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik heb wel pompoenen! Verschillende soorten zelfs!
En cakemix ook, boter, eieren, suiker etc.
Moet toch wel iets van te bakken zijn?
Geen idee.quote:
Hoe laat bij jou?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:18 schreef PM-girl het volgende:
Rocka, ik maak deze morgen. Voor het eerst, dus geen idee of t wat is. Er moet wel kwark en karnemelk in.
http://www.cupcakesenmuffins.nl/muffin-recepten/pompoen-muffins/
Problemen?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Zijn er hier juristen in de zaal?
mijn moeder... Alleen op personeelsgebiedquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Was het maar zo'n feest. Dat verdient ook wel goed ja.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja, wij waren ook eerder wakker dan ons dametje, maar dat kan ook aan het rolluik liggenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 16:03 schreef Tally het volgende:
Wat een geluk dat die van mij wel de tijd verschuift
Afgelopen weekend is ze door een logeerpartij hier wat later naar bed gegaan en ik was eerder wakker dan mevrouw
Jurist-assistentquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Banaan uit je doos halen ?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 19:49 schreef Vicky het volgende:
ik word echt schijtziek van die fruitvliegjes. Ik blijf die koleredingen in huis hebben..
quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 19:49 schreef Vicky het volgende:
ik word echt schijtziek van die fruitvliegjes. Ik blijf die koleredingen in huis hebben..
Het moet dus wel echt appel cider azijn zijn he... met huistuinenkeuken spul wil het niet...quote:Battling a swarm of fruit flies in your kitchen or bathroom? Get rid of them quickly with this simple, homemade trap:
What You Need:
Apple cider vinegar
Dish soap
A jar or small bowl
What You Do:
1. Pour a cup of apple cider vinegar into a jar or small bowl.
2. Add a couple drops of dish soap to the jar.
3. Place in the area where you've seen the fruit flies, and wait for the trap to do its job.
Why This Works:
Fruit flies are attracted to the smell of the vinegar, and will attempt to land on its surface. However, they're in for a surpise – since the dish soap breaks the surface tension of the vinegar, the fruit flies fall in and drown. Say good-bye to that annoying swarm!
Eens.quote:Op zondag 28 oktober 2012 06:31 schreef Vicky het volgende:
Van.mij mogen ze die winter en zomertijd ergens steken waar het daglicht niet schijnt...
Same here! Eitje, croissantjes en verse jus. Enige verschil is dat N het maakt.quote:Op zondag 28 oktober 2012 06:38 schreef Ticootje het volgende:
Ik ga zo croissantjes maken met een eitje en jus d'orange. Al een week zin in.
Oh maar ik vind het niet leuk om op bed te blijven liggen. Ik vind het juist gezellig om het met z'n allen te maken.quote:Op zondag 28 oktober 2012 06:41 schreef -Spring het volgende:
[..]
Same here! Eitje, croissantjes en verse jus. Enige verschil is dat N het maakt.
Nee dat zegt m'n weerapp.quote:Op zondag 28 oktober 2012 06:41 schreef Estrys het volgende:
[..]
Je moet ook niet naar buiten gaan zo vroeg gek
Volgens mij is jouw en mijn woonplaats altijd exact gelijk, voor de vorm plakken ze er een andere naam op.quote:
Er zit ook alleen een bos tussenquote:Op zondag 28 oktober 2012 06:48 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Volgens mij is jouw en mijn woonplaats altijd exact gelijk, voor de vorm plakken ze er een andere naam op.
Dat kan anders reuzeveel regen en zon en wind tegenhouden!quote:
N had laatst een site gevonden met heel veel tweedehands Duplo. Heeft ie voor weinig een rails vandaan. Vermoed dat ze er ook wel Lego hebben.quote:Op zondag 28 oktober 2012 06:50 schreef PM-girl het volgende:
Duplo is nooit veel Spring!
Ik overweeg de duplotrein voor sint, voor beiden. Lego trein is a) duurder b) niks voor de jongste.
Hier is de duplo trein eigenlijk het enige waar na bijna twee jaar nog steeds mee gespeeld wordt.quote:Op zondag 28 oktober 2012 06:50 schreef PM-girl het volgende:
Duplo is nooit veel Spring!
Ik overweeg de duplotrein voor sint, voor beiden. Lego trein is a) duurder b) niks voor de jongste.
Ik weet niet waarom die kikker lacht. Maar het is bepaald geen leuke temperatuur. Ook voor kikkers niet.quote:Op zondag 28 oktober 2012 06:51 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Telefoon en iPad stonden vaNmorgen.op de goede tijd. Andrre tablet weet ik niog niet..
Ik vind het heel leuk om op bed te blijven liggen terwijl er eten voor me gemaakt wordt.quote:Op zondag 28 oktober 2012 06:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh maar ik vind het niet leuk om op bed te blijven liggen. Ik vind het juist gezellig om het met z'n allen te maken.
Dat is handig! Ik zag dat Bol nu ook wat aanbieding had, sowieso is vandaag nog de korting van toepassing ivm de legoweken.quote:Op zondag 28 oktober 2012 06:52 schreef -Spring het volgende:
[..]
N had laatst een site gevonden met heel veel tweedehands Duplo. Heeft ie voor weinig een rails vandaan. Vermoed dat ze er ook wel Lego hebben.
Jen vraagt dan of ik ziek ben ofzo.quote:Op zondag 28 oktober 2012 06:53 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik vind het heel leuk om op bed te blijven liggen terwijl er eten voor me gemaakt wordt.
me tooquote:Op zondag 28 oktober 2012 06:53 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik vind het heel leuk om op bed te blijven liggen terwijl er eten voor me gemaakt wordt.
dat!!quote:
Maar ik kom er wel uit om aan tafel te komen eten, hoor.quote:
Het is mijn uitslaapochtend, maar ik ben klaarwakker na een halfuur kinderen in en om het bed...quote:
Zomer... winter..... what's the differencequote:Op zondag 28 oktober 2012 06:22 schreef simmu het volgende:
heej gao,
voor jou gaat de stelling "fuck die wintertijd" niet op he
mogguh
Mooi, gewoon zeggen dat ze moet opbokken en zelf haar ding maar moet doenquote:Op zondag 28 oktober 2012 09:19 schreef Nijna het volgende:
Kwam er hier vanmorgen om 5 uur eentje melden dat ze moest poepen...
Met een 3 jarige help ik liever een handje met afvegen en zulks...quote:Op zondag 28 oktober 2012 09:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mooi, gewoon zeggen dat ze moet opbokken en zelf haar ding maar moet doen
Nou, mijn neefje (van mijn andere zus, voor de goede ordequote:Op zondag 28 oktober 2012 18:43 schreef mikoxx het volgende:
Hihi, buuf, keihard?? Gefeliciteerd iig!!
gefeliciteerd julliequote:Op zondag 28 oktober 2012 18:38 schreef debuurvrouw het volgende:
ik word gewoon keihard nog een keer tante
Mijn andere zus ook zwanger.vindikleuk!
nu van 4, dan van 5. Ze hebben er allemaal 1, op mijn broertje na.quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:58 schreef Vlindur het volgende:
Gefeliciteerd Buuf! Van hoeveel kinderen ben je nu tante?
Hoeveel broers en zussen heb je wel niet?? (snel rekenen zegt 6)quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:59 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nu van 4, dan van 5. Ze hebben er allemaal 1, op mijn broertje na.
Haar man kan ook nog broers en zussen hebbenquote:Op zondag 28 oktober 2012 20:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoeveel broers en zussen heb je wel niet?? (snel rekenen zegt 6)
zelf heb ik er 4 (of nou ja, allemaal halve), en Buum heeft er ook twee.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoeveel broers en zussen heb je wel niet?? (snel rekenen zegt 6)
in dat licht bezien zal ik nooit "echt" tante worden denk ik, en het maakt voor mij geen verschil.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:08 schreef Vlindur het volgende:
Tof buuf! Ik wil ook wel *echt* tante worden. Ik ben het al van 7 aan J's kant. Maar dat telt toch niet helemaal voor mn gevoel. Helaas zie ik het bij mn broertje en zus nog niet zo snel gebeuren
Ik ben een mathematisch wonder.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:07 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
zelf heb ik er 4 (of nou ja, allemaal halve), en Buum heeft er ook twee.dus dat klopt.
quick, put it on your cv!quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ben een mathematisch wonder.
quote:
Zou je dan nou wel doen?quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]staat er allang op.
"Ik ben knap, slim, mathematisch wonder, woest aantrekkelijk, makkelijk in de omgang, team player, individualist, en héél bescheiden."
Ja dat klinkt wel alsof ik "makkelijk meebuig in conflictsituaties" eigenlijk.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:35 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Zou je dan nou wel doen?
"bescheiden" da's toch een beetje mja, wat zal ik zeggen.
bescheiden.
ja, ik denk dat noem ik maar even niet.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat klinkt wel alsof ik "makkelijk meebuig in conflictsituaties" eigenlijk.
Ja en voor je het weet word ik helemaal "warrig"quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:40 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, ik denk dat noem ik maar even niet.![]()
anders wordt het zo emotioneel beladen allemaal.
voor onder de Lego?quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:42 schreef Brighteyes het volgende:
(Weet iemand waar ik bouwplaten kan kopen? )
Bij Action hebben ze dat wel. Maar uitprinten is ook nog een optie.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:55 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, van die uitknipdingen. Sasha is heelerg met knutselen en vooral dingen uitknippen bezig de laatste tijd en ineens schoot me te binnen dat een bouwplaat mss wel iets is voor hem.
je kan ook een kartonnetje in de printer doen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:08 schreef Brighteyes het volgende:
Het nadeel van zelf printen (ik had idd net ook wel het eea gevonden) is dat het papaier dan zo dun is.
Ik zal eens gaan kijken waar er hier een Action in de buurt zit en daar eens kijken iig.
Tx beide.
museaquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:55 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, van die uitknipdingen. Sasha is heelerg met knutselen en vooral dingen uitknippen bezig de laatste tijd en ineens schoot me te binnen dat een bouwplaat mss wel iets is voor hem.
Wij hebben een knutselblok v.d. hema dacht ik en daar zitten ook dingetjes in om bijv 3d vliegen te maken e.d t is van dik karton maar weet niet of dat te makkelijk is voor hem.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:42 schreef Brighteyes het volgende:
(Weet iemand waar ik bouwplaten kan kopen? )
Beetje wazige omschrijving maar het heet papierkunst v.d. hema van de lijn art&fun en thema insektenquote:
Whehehehehe.quote:Op maandag 29 oktober 2012 08:42 schreef livelink het volgende:
Ik dacht altijd dat geregistreerd partnerschap een soort trouwen was voor mensen die juist geen zin hebben in een feestje
quote:Noem één standpunt van D66. Eentje maar. Okee, wacht. Een uitvoerbaar standpunt. Lukt niet. Een goed tegenargument dan. Kan ook niet. Nooit immer was er een zoutlozere partij dan het meningloze D66. Als D66 zich morgen zou opheffen, zouden we daar pas eind 2013 achter komen. En dan alleen omdat iemand opmerkt dat we het opgeheven vingertje van Arrogander Peggold al een tijdje niet gezien hebben. U weet wel, Pechtold, de man die net zo spontaan is als een lijk in een blok beton op de bodem van de Noordzee. D66 de afgelopen anderhalf jaar kan samengevat worden in zes woorden: Geert Wilders is echt een lul. Dat was het. Meer bracht D66 niet ter tafel. En zo wel, dan was daar echt daadwerkelijk helemaal niemand in geïnteresseerd. D66 stemmers zijn mensen die bij enquêtes altijd de optie "geen mening/weet ik niet" aanvinken. We zouden dit graag onderstrepen met wat linkjes, maar de laatste keer dat D66 met iets zinnigs in de media was bestond het internet nog niet.
quote:Populistische partij vol professioneel idioten die alleen maar met knipperlichtissues komt. Moslims. O nee, de EU. Nee, toch moslims. Wacht, de EU. De naam PVV is bovendien slecht gekozen. Deze partij had PvdDDWKV moeten heet. Partij van de Dingen Die Wilders Kut Vindt. Die man bedrijft politiek met een sloopkogel. Hoppa, die zware bal dwars door het fundament van de zinnige politiek heen en dan kijken wat er nog staat als de stof neerdwarrelt. En mensen die op de PVV stemmen zijn ook onbegrijpelijke amoebes. "Wij haten achterlijke religie en achterkamertjespolitiek, dus stemmen we op iemand die met koffers geld stiekem gesponsord wordt door de Jood-Amerikaanse lobby!" Maar goed, het beste argument tegen de PVV blijft toch Dion Graus. Punt.
of voor homoseksuelenquote:Op maandag 29 oktober 2012 08:42 schreef livelink het volgende:
Ik dacht altijd dat geregistreerd partnerschap een soort trouwen was voor mensen die juist geen zin hebben in een feestje
wat heeft dat er nou weer mee te maken?quote:Op maandag 29 oktober 2012 09:21 schreef Luigi het volgende:
[..]
Want die mogen niet trouwen van mensen die liefde preken!.
En van het CDA. ().
Ja weet ik veel. Het leek te passen in die D66 / PVV meuk van Arma.quote:Op maandag 29 oktober 2012 09:25 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wat heeft dat er nou weer mee te maken?
geen idee hoe ze eruit ziet.quote:
Waar ben je nu weer van geschrokken J?quote:Op maandag 29 oktober 2012 09:16 schreef Luigi het volgende:
Goftedomme ik was al ff niet op GS geweest en nu weet ik weer waarom ook.
SGPquote:Op maandag 29 oktober 2012 09:27 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja weet ik veel. Het leek te passen in die D66 / PVV meuk van Arma..
Van niks en dat was het juist. Het is dezelfde site als 10 jaar geleden (als ze al zolang bestaan) met dezelfde verhaaltjes, hetzelfde toontje, dezelfde grapjes... Soort van FOK! maar dan anders dusquote:Op maandag 29 oktober 2012 09:32 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Waar ben je nu weer van geschrokken J?
Zie je nou dat we het best eens kunnen zijn over politiek?quote:
Ja das waarquote:Op maandag 29 oktober 2012 09:33 schreef Luigi het volgende:
[..]
Van niks en dat was het juist. Het is dezelfde site als 10 jaar geleden (als ze al zolang bestaan) met dezelfde verhaaltjes, hetzelfde toontje, dezelfde grapjes... Soort van FOK! maar dan anders dus.
CUquote:Op maandag 29 oktober 2012 09:33 schreef Luigi het volgende:
[..]
Zie je nou dat we het best eens kunnen zijn over politiek?. Zullen we ook nog even kotsen op CU?
Ja die ja. Had d'r helemaal de tiefus gewenst op Twittert.quote:Op maandag 29 oktober 2012 09:40 schreef Luigi het volgende:
[..]
Is dat die fundamentalistische opdringerige anti-abortus hoer (o.a.)?
Oh nou ja zelfs dat soort mensen hebben een mening he.quote:Op maandag 29 oktober 2012 09:44 schreef Armageddon het volgende:
Was ze 2 dagen offline maar ze is helaas weer terug.
Helaas wel.quote:Op maandag 29 oktober 2012 09:45 schreef Luigi het volgende:
[..]
Oh nou ja zelfs dat soort mensen hebben een mening he.
Mja ik zeg er verder maar niet teveel over want dan ben je weer intolerant enzo. Krijg je dat weer.quote:
Daar heb ik al jaren poep aan J.quote:Op maandag 29 oktober 2012 09:51 schreef Luigi het volgende:
[..]
Mja ik zeg er verder maar niet teveel over want dan ben je weer intolerant enzo. Krijg je dat weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |