Popquiz-kennis..nou, er worden dus punten uitgedeeld als er goeie antwoorden gegeven worden, SftPquote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:32 schreef pipster het volgende:
SftP komt nog even op de valreep zijn popquiz kennis verbreden voor zondag?
quote:
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Popquiz-kennis..nou, er worden dus punten uitgedeeld als er goeie antwoorden gegeven worden, SftP
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Da's de zwager van Madonna.
Joe Henry dus.
Daar is een meldpunt voorquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:06 schreef Blogman het volgende:
Het nummer van het topic is 1245 MCCXLV gebleven.
Ah, nooit van gehoord. Ik dacht dat Belsen dat altijd regelde ?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Daar is een meldpunt voor
[FB & FAQ] - FOK!abilly
Als ie het toevallig ziet. Hier kijken de moderators iig zeker.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:20 schreef Blogman het volgende:
[..]
Ah, nooit van gehoord. Ik dacht dat Belsen dat altijd regelde ?
SftP + 1quote:
Ah, ok.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Als ie het toevallig ziet. Hier kijken de moderators iig zeker.
En de topictitel veranderen kun je iig niet zelf doen.
quote:In augustus 1990 raakte hij tot aan zijn nek verlamd toen tijdens een concert in Brooklyn, New York een lichtbak op hem viel. Ondanks zijn verlamming bracht hij in 1996 nog een album uit, New World Order. In 1998 moest een van zijn benen worden geamputeerd als gevolg van diabetes. December 1999 overleed hij.werd 57 jaar oud.
bartrid + 1quote:
pipster +1quote:
quote:Maywood was a Dutch pop duo from Uitwellingerga, The Netherlands which had it's peak in the late 1970s and 1980s. The duo was formed by the real-life sisters Alice May and Caren May, pseudonyms for Alie (Aaltje) & Doetie (Doetje) de Vries.
quote:Alie de Vries [aka Alice May, Alice Maywood] (piano, vocals), Doetie de Vries [aka Caren Wood] (vocals)
Oplossing:quote:In februari 1996 was officieel vastgelegd dat alleen Alice voortaan de naam Maywood mocht gebruiken, maar Caren hield zich hier niet aan. Daarom spande Alice in 1999 een rechtszaak tegen Caren aan om haar te beletten nog langer de naam Maywood te gebruiken. De vicepresident van de rechtbank in Arnhem stelde Alice May uiteindelijk in het gelijk. Zij kreeg de rechten omdat zij de teksten en muziek had geschreven. Caren Wood mocht geen gebruik meer maken van de toevoegingen Maywood en ex-Maywood.
quote:Caren Wood maakte begin 2007 een doorstart zonder zus Alice. Caren ging in zee met kleinkunstenaar Henk Smaling en keerde terug op de planken met een café chantant-achtig programma, Hotel Weemoed.
Ah, hebben we gisteren Wulpse Woensdag overgeslagenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het lijkt wel Drawback-Donderdag
Ranja +1quote:
quote:
Dat klinkt wel heel fout..quote:
Die heb ik inderdaad thuis staanquote:
quote:
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 16:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Op FOK hebben ze allemaal 12"
quote:
Staat in de kast. Pulpquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:28 schreef belsen het volgende:
[..]
Bekend mee? Beste plaat van Pulp, imo. Met als leadtrack Babies.
WeezerButler +1
pipster +1quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:48 schreef pipster het volgende:
Ah medebandlid van Wayne Hussey bij de Mission.
als dat zondag maar goed gaat danquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:40 schreef Blogman het volgende:
Komt die zaterdag bij je langs ? Leuk !
fixed. You can leave your hat on baby, zeg ik dan tegen haar.quote:
Ben jij ook een Senseo playert pipster ??quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:01 schreef pipster het volgende:
Nog wel even als JePSen spellen natuurlijk.
ik heb niks aan de spelling gedaan, maar dat zou idd stom zijn. Daarnaast een bijl in m'n rug van m'n moppie is ook niet echt bevorderlijk voor de concentratie.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:03 schreef Blogman het volgende:
Dat zou wel stom zijn, als ze bij je langskomt en je spelt haar achternaam verkeerd.
cafca +1quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:23 schreef cafca het volgende:
Nee, men without hats natuurlijk
Safety Dance.
En de popquiz koorts begint hier ook te kriebelen...
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:06 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
ik heb niks aan de spelling gedaan, maar dat zou idd stom zijn. Daarnaast een bijl in m'n rug van m'n moppie is ook niet echt bevorderlijk voor de concentratie.
Naast deze Roy XXX staan er nog een aantal ééndagsvliegen in de NL hitparade onder met de naam Roy.... maar ik hoop eigenlijk dat we met deze hint snel verder kunnen naar de volgende vraagquote:Roy XXX, artiestennaam van Roy Poortmans, is een Nederlandse dj en producer. Naast het produceren voor anderen maakt Roy ook eigen werk.
Samen met producer John Marks (artiestennaam voor John Dirne) produceerde hij de singles Revolution voor Mental Theo, The game voor Dj Galaga, It's a shame voor Oliviya, en You voor Level 2 ft. Dexx.
In 2004 produceerde het duo onder de naam Team X de single Your smile 2004, een remix van een grote hit van Charly Lownoise & Mental Theo.
Begin oktober 2004 maakte Roy een remix van John Mark's Don't stop. Vanwege het grote succes van dit nummer bracht Roy zijn eerste echte eigen single op de markt: How deep.
De opvolger On my way werd in het voorjaar van 2005 een bescheiden hitje.
Single(s) met eventuele hitnoteringen in de Nederlandse Top 40
How deep 2004 11-12-2004 tip4 - #46 in de Single Top 100
On my way 2005 23-04-2005 tip13 - #41 in de Single Top 100
We rock together 2005 08-10-2005 tip4 - #36 in de Single Top 100
Lose myself 2006 29-04-2006 37 2 #26 in de Single Top 100
Midnight sun 2006 25-11-2006 35 4 #37 in de Single Top 100
Radio 538 Queensday Anthem 2007 2007 - #33 in de Single Top 100
Take u down 2007 19-05-2007 tip15 - #51 in de Single Top 100
On my way 2007 2007 - #87 in de Single Top 100
Hey 2007 24-11-2007 tip2 - #48 in de Single Top 100
Come alive 2008 - #100 in de Single Top 100
The world is spinning 2008 12-04-2008 tip5 - #27 in de Single Top 100
One touch 2008 - #17 in de Single Top 100
I am the music 2010 08-05-2010 tip15 - #96 in de Single Top 100
Freeze 2010 01-01-2011 tip12 -
Ach, ik doelde op achternamen, maar dit is ook een correct antwoord op de vraag.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 10:02 schreef ranja het volgende:
Roger Whitaker
Roger Waters
Rodger Hodson
en nog een band Roger ook dacht ik
Sweet Sixteenquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 10:40 schreef ranja het volgende:
De volgende, in de top 40 met voornaam: Peter. 7e juiste krijgt het antwoord.
peter de koning is de laatstequote:Op zaterdag 27 oktober 2012 10:52 schreef SftP het volgende:
Perst er 6 uit:
Peter Tosh
Peter Frampton
Peter Schilling
Peter Maffay
Peter Koelewijn
Peter Blanker
Peter 'het is altijd lente in de ogen van de tandartsassistente'
dat klopt... had 't al gezien toen ik een poosje geleden de vraag over 20 jaar geleden vroeg.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Rick Astley - Never gonna give you up, dus.
N00biedoobiedoo +1quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Rick Astley - Never gonna give you up, dus.
Burnett + 1quote:
dr lectroluvquote:Op zondag 28 oktober 2012 12:16 schreef Bol_Wan het volgende:
[ afbeelding ]
lekker toepasselijk voor Halloween. Wie is deze medicus?
wat van wie?quote:Masquerade, masquerade
Grab your mask and don't be late
Get out, get out well disguised
Heat and fever in the air tonight
quote:as Sonny – A street musician from Amsterdam who met Annie while she was backpacking in Europe. His drug use causes problems for both their professional and personal relationship.
Nope.quote:
WeezerButler +1quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:41 schreef WeezerButler het volgende:
Michiel Huisman
Heb seizoen 1 gezien, leuke serie.
Bartrid +1quote:
quote:Frank "The Fixer" Tagliano, played by, a former underboss of New York's Italian Mafia, is put in the witness protection program after testifying in a trial in the United States. Tagliano is relocated to Lillehammer, Norway; intrigued by the town when he saw television images of the 1994 Winter Olympics, he chooses to start his new life as Norwegian-American immigrant Giovanni Henriksen.
En het is inderdaad Stevequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:49 schreef pipster het volgende:
Je zou toch bijna denken aan Silvio Dante ---> Steve van Zandt. Misschien een nieuwe serie met type casting?
Het is vooral erg bizar, maar de eerste aflevering vond ik wel grappig. Verwacht geen Sopranosquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:07 schreef pipster het volgende:
Is het wat, die serie?
Just when I thought I was out... they pull me back in.
Nou maar even de obvious vervolgvraag dan.
Opening theme van The Sopranos, wat van wie?
Nou ter opfrissing dan maar even, naast intro van de Sopranos ook gewoon een lekker nummer om in je muziek rotatie op te nemen. (wat mij betreft dan)quote:![]()
Got yourself a gun,
Your mama always said you'd be
The Chosen One.
quote:Woke up, fell out of bed
Dragged a comb across my head
SftP + 1quote:
quote:XXXXXX are an American rock band from Haledon, New Jersey. They formed in 1976 and disbanded in 1992 having released four albums. The band reunited in 2008, and most recently released an album in 2011.
XXXXXX rarely worked with outside producers and created shimmering soundscapes with multiple guitar layers that set them apart from most of the punk/New Wave bands of the late 1970s and early 1980s.[citation needed] They frequently played at Maxwell's, a live music venue and bar restaurant in Hoboken during the 1980s, often on national holidays.
Welke band was dat?quote:All four members ofwere art students at the University of Georgia in Athens.[3] Guitarist Randall Bewley and bass guitarist Michael Lachowski began playing music and attempting to form a band in 1978. They practiced in a studio in downtown Athens which Lachowski rented from Curtis Crowe, upstairs from the current location of the Grill on College Avenue. The room was lit by a single 40-watt light bulb, so the band referred to it as the "40 Watt Club." Crowe soon joined the band as a drummer. On February 14, 1979, the three held auditions for a singer. Vanessa Briscoe (now Vanessa Briscoe Hay) was chosen.[2] The group was named for a novel by William Faulkner[2]
Trapt niet in de strikvraag:quote:
Wat van wie ?quote:,
![]()
The whole day through
(The whole day through)
Just an old sweet song
Keeps![]()
![]()
(![]()
)
I said a,
![]()
A song of you
Comes as sweet and clear
As moonlight through the pines
Other arms reach out to me
Other eyes smile tenderly
Still in the peaceful dreams I see
The road leads back to you
Goeie gokquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:43 schreef pipster het volgende:
Ik ga eens even heel wild gokken op Georgia van Ray Charles
A.s. zondag pas weer, onderweg dan naar het warme Florida...quote:
Welk nummer van wie?quote:Hoo Hoo Hoo Hoo Hoo Hoo Hoo Hoo Hoo
You're living in your own![]()
Living in your own![]()
Underground like a wild potato.
Don't go on the patio.
Beware of the pool,
Blue bottomless pool.
It leads you straight
Right through the gate
That opens on the pool
Yep.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 02:44 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Goeie gok![]()
Georgia on my mind van Ray Charles
pipster + 1
En dit is wat en van wie?quote:Dancing the night away
no time for tears and sorrow.
I`m going there tomorrow
I`m coming back someday.
Don`t you ask me why
got to live a little longer
Don`t you start to cry
got to be a little stronger.
Blogman +1quote:
Wat van wie ?quote:I wanna have some fun
I’m looking for adventure
We wanna say hello to all our friends so far away
I go to my pc (computer, computer)
and step into the magic screen
The world is in our hands - we’ll do Europe in one day
Gefeliciteerd, Mark !quote:
Dat was bijna zijn tweede naam:quote:
Ik bedoelde de tweede naam van de broer: die van jesse is Garon, van Elvis Aaronquote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:10 schreef pipster het volgende:
Ja ik weet dat het zijn tweede naam is, dacht misschien hebben ze die dode broer vernoemd....
Gary dan maar
Succes, dat wordt een Mission Impossiblequote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:26 schreef Ulx het volgende:
Geen vervolgvraag:
Noem eens negen artiesten uit Israel op.
Die laatste ken ik niet. Linkje?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:32 schreef pipster het volgende:
1. Ofra Haza
2. Dana International
3. Zo dat was het denk ik wel
ik ken negen joden die op zondag flink zingen.quote:
Meestal degene die het rijtje volmaakt, dus die het 9e antwoord geeftquote:
quote:Get up in the morning, slaving for bread, sir,
so that every mouth can be fed.
Poor me,. Aah.
Get up in the morning, slaving for bread, sir,
So that every mouth can be fed.
Poor me,. Aah.
My wife and my kids, they are
packed up and leave me.
Darling, she said, I was yours to be seen.
Poor me,. Aah.
Stir it up?quote:Op donderdag 1 november 2012 10:45 schreef Ulx het volgende:
Woke up in the morning ate beans for breakfast verstond ik altijd.
Wat was de eerste jamaicaanse wereldhit?
Telly Savalas...?quote:Op donderdag 1 november 2012 19:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Welke zanger kreeg tijdens een optreden in Oslo in 2004 een lolly in zijn oog?
Arn0 +1quote:
NBDBD +1quote:Op donderdag 1 november 2012 18:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ah, tuurlijk. My boy lollipop van Millie Small
Wat mochten we niet zien?quote:She was afraid to come out of the locker
She was as nervous as she could be
She was afraid to come out of the locker
She was afraid that somebody would see...
Itsy bitsy teeny weeny yellow polka dot bikini?quote:
Spezza19 +1quote:Op vrijdag 2 november 2012 17:27 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Itsy bitsy teeny weeny yellow polka dot bikini?
(los van eventuele spelfouten)
Oh yes I'm the great pretenderquote:
quote:Got bottle, I'm gonna use it.
Intention
I feel inventive,
Gonna make you, make you, make you notice
Pretenders - Brass in pocket?quote:
Die heeft toch wel meer 'soloalbums'?quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:29 schreef methodmich het volgende:
Dat moet bijna wel Johnny Marr van The Smiths zijn.
Je noemt zelf het verschil alquote:Op vrijdag 2 november 2012 21:14 schreef belsen het volgende:
[..]
Die heeft toch wel meer 'soloalbums'?
Van zijn eigen band The Healers dan...
It isquote:Op vrijdag 2 november 2012 19:29 schreef methodmich het volgende:
Dat moet bijna wel Johnny Marr van The Smiths zijn.
Wie?quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:20 schreef Bosbeetle het volgende:
the who
john entwistle, keith moon, pete townsend, roger daltrey
nope geen vervolg vraag.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |