abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118497366
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 15:03 schreef Staal het volgende:

Maar dan ben je terecht verontwaardigd. Dat begrijp ik uiteraard.
En inderdaad dat komt ook veelvuldig voor. Van ja, het staat toch op internet en dus is het ook van mij en hoppa, knippen en plakken. Dat is misplaatst.

Maar het ging me om deze situatie van TS. En dan vind ik sommige users zich bar slecht inleven in zijn situatie terwijl hij te goeder trouw was.

Laten we eerlijk zijn? Wie van jullie heeft de algemene voorwaarden en policy van FOK! gelezen? En dan ook nog alle policy van alle subfora waar je in post? Ik in ieder geval niet. Kom hier al tien jaar en als je een beetje normaal doet krijg je geen ban. Ik had geen benul dat er geen artikelen van Trouw (met bronvermelding) geplaatst mochten worden dus het had mij ook in NWS kunnen gebeuren dat ik Danny onbewust in problemen had gebracht.
Al het compleet knippen en plakken is misplaatst. Het mag gewoon niet voor de wet, klaar. Trouw gaat er nu eenmaal achteraan, anderen misschien niet. Bronvermelding of niet, link of niet, je bent fout.

TS is ZZP-er. Voordat ik ook maar *iets* regel met spullen van een ander, of het nu voor een kleurplaat is of voor iemands website of wat dan ook, kijk ik hoe het zit met het copyright. Ook als het gaat om het plaatsen van citaten van klanten voor mijn eigen website. Zorg dat je je zaakjes goed op orde hebt als ZZP-er. Ken de wet. Geen rechter die je je laat verschuilen achter: "Ja, maar ik was ter goeder trouw en ik wist het niet".

Ja, policy van FOK! heb ik inderdaad gelezen ja. Het meerendeel van de mensen kent inderdaad de wet niet of leest de policy niet. En gaat dan brullen als je het deksel op je neus krijgt... tja... daar kan ik niets aan doen en daar heeft een rechter geen boodschap aan.

[ Bericht 9% gewijzigd door kahlie op 27-10-2012 15:16:41 ]
pi_118497469
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 15:07 schreef Kloonhommel het volgende:

Sorrie Kahlie maar dit is een opmerking van niks. Want of je nou wel of niet bronvermelding doet, je zult hoe dan ook aan Trouw/AD moeten betalen. Dit terwijl het eigenlijk gratis reklame is als er bronvermelding is en extra views oplevert.

Ik zie even niet staan waar ik had gezegd dat dit mocht? Ik reageerde op Staal (vandaar dat ik die quote) en diens reactie dat het begrijpelijk is om te doen en dat een factuur misplaatst is. Ik legde even uit waarom ik het niet begrijpelijk vond, want het scenario dat geschetst wordt komt het minst voor en is nog steeds een overtreding van de wet. Dat stond ook al in een eerdere post van mij (dat het niet mag). Het is namelijk heel vaak geen gratis reclame en levert je als copyright houder dus alleen maar schade op.

quote:
Als ik op 1 of andere website steeds lees dat Trouw een goed artikel heeft staan, dan ga ik vanzelf voortaan naar Trouw hoor, ook zelfs hier op het forum als iemand een nieuwssubmit heeft met bronvermelding kijk ik vrijwel altijd op de bronpagina en de reacties die daar erbij staan. Maar toevallig vond ik Trouw al een kutkrant en mag het van mij opgeheven worden, zeker nu ik dit topic heb gelezen.
Jij wel, meerendeel van de mensen misschien niet. In ieder geval maakt het niet uit. Het mag niet.
Ik lees geen Trouw, dus over de kwaliteit kan ik niets zeggen :P
pi_118497470
Als we dan toch in 40-45 termen blijven, 'Ich habe es nicht gewüsst' is natuurlijk de meest stompzinnige, domme, kortzichtige en idiote smoes die iemand ooit voor de rechtbank heeft weten te produceren. TS zal dan ook hard uitgelachen worden mocht hij dit willen aanvechten.
  Redactie Frontpage zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:19:05 #104
38148 crew  Innisdemon
pi_118497682
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 14:36 schreef Staal het volgende:

[..]

Wat zit je nu te ouwehoeren, man? Zijn laatste post was om 11:10 uur vanmorgen. Misschien heeft hij nog geen antwoord gehad. Dat gaat meestal ook niet zo snel.

En mag die jongen heel misschien balen of hoe zou jij het vinden als er zo'n factuur van honderden euro's op je mat valt omdat je argeloos een krantenberichtje met bron op je site gezet hebt? Ik zou daar echt goed ziek van zijn. Maar ja, ik heb dan ook geen internetpenis van 21 centimeter en ook ben ik geen multimiljonair met drie afgeronde studies zoals veel van de users die hier 24/7 posten.
Ja, ok misschien ben ik ook wel wat te voorbarig. Komt waarschijnlijk door alle nep-topics die we hier voor onze kiezen krijgen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:23:45 #105
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_118497843
quote:

[..]

Sorrie Kahlie maar dit is een opmerking van niks. Want of je nou wel of niet bronvermelding doet, je zult hoe dan ook aan Trouw/AD moeten betalen. Dit terwijl het eigenlijk gratis reklame is als er bronvermelding is en extra views oplevert.

[..]

Als ik op 1 of andere website steeds lees dat Trouw een goed artikel heeft staan, dan ga ik vanzelf voortaan naar Trouw hoor, ook zelfs hier op het forum als iemand een nieuwssubmit heeft met bronvermelding kijk ik vrijwel altijd op de bronpagina en de reacties die daar erbij staan. Maar toevallig vond ik Trouw al een kutkrant en mag het van mij opgeheven worden, zeker nu ik dit topic heb gelezen.
Eens. Trouw en AD zie ik nu dus als sites die je beter kunt mijden.
Maar ik kwam tijdens de afgelopen verkiezingen ook nog weleens op NUjij.nl en bleef een beetje hangen daar. Maar ik heb daar sites opgedaan waar ik vaker langsging.

Wat ik me nu het meest aan stoor is dat er geen eenduidigheid is op internet. Neem bijv. het subforum NWS. Je quote juist in dat subforum nieuwsberichten, je houdt je netjes aan bronvermelding dus denk je dat je het goed doet. Totdat 2 kranten een uitzondering bedacht hebben en dus maar absurde facturen gaat versturen. Nou als dat je krantje moet redden, stop de persen dan maar.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_118497998
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 15:23 schreef Staal het volgende:

Wat ik me nu het meest aan stoor is dat er geen eenduidigheid is op internet. Neem bijv. het subforum NWS. Je quote juist in dat subforum nieuwsberichten, je houdt je netjes aan bronvermelding dus denk je dat je het goed doet. Totdat 2 kranten een uitzondering bedacht hebben en dus maar absurde facturen gaat versturen. Nou als dat je krantje moet redden, stop de persen dan maar.
Er is wel eenduidigheid op het internet. Hele artikelen overnemen, met bronvermelding, met link, zonder link, zonder bronvermelding MAG NIET. Een artikel schrijven op basis van het andere artikel of als reactie mag wel (en dan het oorspronkelijke artikel linken is netjes). Een deel van het artikel citeren mag ook. Toestemming krijgen en dan het hele artikel neerzetten mag ook.

Enige uitzondering is als je zelf een nieuwssite hebt, maar aangezien bijna niemand die heeft ga ik daar niet op in. Plus dat je het kan teruglezen eerder in dit draadje hoe het dan zit.

Alleen de ene copyright houder doet niets. De andere copyright houder stuurt een beleefde brief of je het eraf wil halen en dan is de kous af. En de derde stuurt een gepeperde rekening. En ze hebben dus allemaal gelijk ;)
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:34:01 #107
42366 Staal
pi_118498188
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 15:08 schreef kahlie het volgende:

[..]

Al het compleet knippen en plakken is misplaatst. Het mag gewoon niet voor de wet, klaar. Trouw gaat er nu eenmaal achteraan, anderen misschien niet. Bronvermelding of niet, link of niet, je bent fout.

TS is ZZP-er. Voordat ik ook maar *iets* regel met spullen van een ander, of het nu voor een kleurplaat is of voor iemands website of wat dan ook, kijk ik hoe het zit met het copyright. Ook als het gaat om het plaatsen van citaten van klanten voor mijn eigen website. Zorg dat je je zaakjes goed op orde hebt als ZZP-er. Ken de wet. Geen rechter die je je laat verschuilen achter: "Ja, maar ik was ter goeder trouw en ik wist het niet".

Ja, policy van FOK! heb ik inderdaad gelezen ja. Het meerendeel van de mensen kent inderdaad de wet niet of leest de policy niet. En gaat dan brullen als je het deksel op je neus krijgt... tja... daar kan ik niets aan doen en daar heeft een rechter geen boodschap aan.
Oja? Ook die van alle subfora waar jij in post en de algemene voorwaarden?

Het gaat mij er om dat deze twee kranten een uitzondering op een verdomd grote regel zijn.
Alles mag jij door linken op internet zolang je maar aan bronvermelding doet. Dat is de regel.

En waarom geeft Trouw niet al bij het kopiëren van de tekst een melding dat het schending is?
Dat kun je gewoon instellen op je site namelijk. Maar nee, mensen internet laten afspeuren of iemand misschien een fout gemaakt heeft en daar vette rekeningen naartoe sturen is veel winstgevender.

Nou als je zo je geld moet verdienen?

Er bestaat bestaat trouwens wel degelijk te goeder trouw voor een rechter.

Maar het lijkt wel of een aantal figuren het TS wel gunnen die hoge rekening. En als dat o.a. voortkomt uit uit frustratie omdat iemand zelf schrijft en er stukjes letterlijk gejat worden of om dat het gewoon leuk is om iemand uit te lachen. Bedenkelijk.
Un certain jeune homme
pi_118498492
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 15:34 schreef Staal het volgende:

[..]

Het gaat mij er om dat deze twee kranten een uitzondering op een verdomd grote regel zijn.
Alles mag jij door linken op internet zolang je maar aan bronvermelding doet. Dat is de regel.

Ik heb geen idee waar jij die 'regel' vandaan haalt.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_118498511
quote:

[..]

Oja? Ook die van alle subfora waar jij in post en de algemene voorwaarden?

Ja, is dat verboden dan? Om je goed in te lezen? Ik lurkte al een jaar of 4 voordat ik ging posten.

quote:
Nee, dat is dus juist de regel niet. Daarom geef ik dus aan dat ik het raar vindt dat zoveel mensen denken dat dit de regel is. De regel is juist dat het niet mag. Dat er mensen zijn die er vanaf zien om hier achteraan te gaan is wat anders. Dit is ook een van de weinige redenen waarom ik me in deze discussie had gemengd. Omdat ik liever niet heb dat nog meer mensen denken dat het mag en rekeningen krijgen. Of het nu gaat om teksten of om foto's (Getty Images is ook een bloedhond op dit soort dingen!)

quote:
Er bestaat bestaat trouwens wel degelijk te goeder trouw voor een rechter.

Er bestaat zeker ter goeder trouw voor de rechter. Maar je kunt niet ter goeder trouw de wet overtreden, omdat je enkel stelt dat je niet wist dat dit de wet was. Ik vind het ook een hoog bedrag en sneu dat TS het moet betalen, maar zijn vraag was of dit rechtsgeldig is en dat is het. Het beste advies blijft om te bemiddelen en de rekening proberen te verlagen. Dit heb ik dus ook in mijn eerste post gegeven.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:43:24 #110
42366 Staal
pi_118498530
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 15:42 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ik heb geen idee waar jij die 'regel' vandaan haalt.
Sinds wanneer is dat veranderd dan?
Un certain jeune homme
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:46:05 #111
42366 Staal
pi_118498608
Wil daar wel graag antwoord op.

Maar dan kan een topic als "beeld van de dag" dus ook meteen opgedoekt worden.
Een reeks die ik toevallig jaren geleden bedacht heb en nu dus in me opkomt maar zo zullen er nog wel meer zijn. Dat is alleen maar schending.
Un certain jeune homme
pi_118498740
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 15:46 schreef Staal het volgende:
Wil daar wel graag antwoord op.

Maar dan kan een topic als "beeld van de dag" dus ook meteen opgedoekt worden.
Een reeks die ik toevallig jaren geleden bedacht heb en nu dus in me opkomt maar zo zullen er nog wel meer zijn. Dat is alleen maar schending.
Het is kennelijk sinds 1912 beschermd. Al was er toen geen internet, maar goed, het gaat ook om het verspreiden van andersmans werk. Internet wordt niet specifiek genoemd in de wetgeving.

De exacte wettekst vindt je hier. Een wat makkelijker te lezen tekst staat op Wikipedia, al is dit niet altijd de betrouwbaarste bron.

Nogmaals, we hebben wel citaatrecht en andere rechten voor nieuwsbronnen. Ik heb geen idee over welk topic je het hebt trouwens... Maar mocht je veel werk van anderen gebruiken, dan loont het zeker om de wet te lezen hierover.

Regelmatig staan er topics in WGR van mensen die hun foto's terugvinden op andere sites en mensen die rekeningen krijgen van Getty Images of andere fotografen. Dit is eigenlijk een van de weinigen waar het over tekst gaat, maar als ze echt bezig zijn met dit doen, dan zal het wel weer vol lopen.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:10:14 #113
42366 Staal
pi_118499367
Dan heb ik vandaag weer wat geleerd. Nu begrijp ik bij het lezen over citaatrecht ook meteen waarom een UI maar een max aantal pixels mag bevatten.

Maar ben nu wel benieuwd naar het vervolg voor TS.
Un certain jeune homme
pi_118499812
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:10 schreef Staal het volgende:
Dan heb ik vandaag weer wat geleerd. Nu begrijp ik bij het lezen over citaatrecht ook meteen waarom een UI maar een max aantal pixels mag bevatten.

Laten we hopen dat TS een wat betere schikking krijgt dan het huidige bedrag. Daar valt best nog wel wat op te bedingen.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:02:48 #115
42366 Staal
pi_118500945
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:25 schreef kahlie het volgende:

[..]

Laten we hopen dat TS een wat betere schikking krijgt dan het huidige bedrag. Daar valt best nog wel wat op te bedingen.
Hoop echt voor hem dat dat lukt. Het is echt sneu voor hem.

Zat me net nog af te vragen waarom ik eigenlijk zo overtuigd was dat het met bronvermelding wel mocht en dat dat "de" regel was. Want je hebt gewoon 100% gelijk, Trouw staat in haar recht of het populair maakt doet er niet toe. Het is best eigenaardig, als iets op grote schaal voorkomt en kranten gedogen het als er maar een bronvermelding bij staat dat zoiets dan automatisch als algemene regel wordt opgepikt. Oh zo kun je het doen en nu ja.

Dat andere topic verkleint automatisch afbeeldingen en gaat vrijwel altijd via direct linken. Dus dan is dat wel afgevangen. Ik zal in ieder nooit meer ergens artikelen bij posten als er ergens een discussie over loopt en er een update is maar alleen een linkje plaatsen.
Un certain jeune homme
pi_118501425
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 15:11 schreef kahlie het volgende:

[..]

Ik zie even niet staan waar ik had gezegd dat dit mocht?

knip

Het is namelijk heel vaak geen gratis reclame en levert je als copyright houder dus alleen maar schade op.
Je schreef: en dat die teruglinkt en dat die aan bronvermelding doet. Dit gebeurd dus vaak niet. En dat het voor degene die het artikel maakt, loont om zo meer publiciteit te krijgen. En dat is dus vaak niet zo. = Omdat er vaak niet gelinkt wordt naar bron, loopt de artikelschrijver publiciteit mis. Dus dan zou elke copypaster met bronvermelding geen factuur moeten krijgen want er is publiciteit, gratis reklame, meningen over het artikel, het staat niet op 1 plek maar verspreid op het internet=grotere publiekbereik, meer bekendheid. Joh, goed geschreven artikel, die Trouwwebsite oogt ook goed, lekker leesbaar en veel goede artikels. Ik zie geen schade, niemand doet alsof ie het zelf geschreven heeft en krijgt zo alle eer, daar is auteursrecht toch voor, zodat iedereen credits krijgt en eventueel als er geld voor gevraagd wordt, dit ook krijgt.

quote:
Ik lees geen Trouw, dus over de kwaliteit kan ik niets zeggen :P
Trouw is een flutkrantje, voor onderin mijn kattenbak, het is dus wel ergens goed voor... Ik heb het wel eens proberen te lezen in de trein of zo, maar ik vond het maar niks, liever spits/metro.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kloonhommel op 27-10-2012 17:25:42 ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_118501631
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 17:02 schreef Staal het volgende:

[..]

Hoop echt voor hem dat dat lukt. Het is echt sneu voor hem.

Zat me net nog af te vragen waarom ik eigenlijk zo overtuigd was dat het met bronvermelding wel mocht en dat dat "de" regel was. Want je hebt gewoon 100% gelijk, Trouw staat in haar recht of het populair maakt doet er niet toe. Het is best eigenaardig, als iets op grote schaal voorkomt en kranten gedogen het als er maar een bronvermelding bij staat dat zoiets dan automatisch als algemene regel wordt opgepikt. Oh zo kun je het doen en nu ja.

Dat andere topic verkleint automatisch afbeeldingen en gaat vrijwel altijd via direct linken. Dus dan is dat wel afgevangen. Ik zal in ieder nooit meer ergens artikelen bij posten als er ergens een discussie over loopt en er een update is maar alleen een linkje plaatsen.
Ik had dit idee omdat ik erg vaak heb gelezen dat men toestemming geeft voor hergebruik van wat er gepubliceerd is (kan apps zijn, customroms, afbeeldingen, artikelen, passages, OP's, van alles) maar dat men graag credits krijgt. Ik doe het ook uit beleefdheid, linken naar het oorspronkelijke artikel zodat men zelf daar kan gaan kijken. Maar goed, daar kap ik meteen mee.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:25:59 #118
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118501687
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 17:17 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Je schreef: en dat die teruglinkt en dat die aan bronvermelding doet. Dit gebeurd dus vaak niet. En dat het voor degene die het artikel maakt, loont om zo meer publiciteit te krijgen. En dat is dus vaak niet zo. = Omdat er vaak niet gelinkt wordt naar bron, loopt de artikelschrijver publiciteit mis. Dus dan zou elke copypaster met bronvermelding geen factuur moeten krijgen want er is publiciteit, gratis reklame, meningen over het artikel, het staat niet op 1 plek maar verspreid op het internet=grotere publiekbereik, meer bekendheid. Joh, goed geschreven artikel, die Trouwwebsite oogt ook goed, lekker leesbaar en veel goede artikels. Ik zie geen schade, niemand doet alsof ie het zelf geschreven heeft en krijgt zo alle eer, daar is auteursrecht toch voor, zodat iedereen credits krijgt en eventueel als er geld voor gevraagd wordt, dit ook krijgt. (tijdschriften, boeken en dergelijke).

[..]

Trouw is een flutkrantje, voor onderin mijn kattenbak, het is dus wel ergens goed voor...
Ik heb jarenlang Trouw gelezen en de kwalificatie 'flutkrantje' is nogal misplaatst.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:26:20 #119
42366 Staal
pi_118501697
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 17:17 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Je schreef: en dat die teruglinkt en dat die aan bronvermelding doet. Dit gebeurd dus vaak niet. En dat het voor degene die het artikel maakt, loont om zo meer publiciteit te krijgen. En dat is dus vaak niet zo. = Omdat er vaak niet gelinkt wordt naar bron, loopt de artikelschrijver publiciteit mis. Dus dan zou elke copypaster met bronvermelding geen factuur moeten krijgen want er is publiciteit, gratis reklame, meningen over het artikel, het staat niet op 1 plek maar verspreid op het internet=grotere publiekbereik, meer bekendheid. Joh, goed geschreven artikel, die Trouwwebsite oogt ook goed, lekker leesbaar en veel goede artikels. Ik zie geen schade, niemand doet alsof ie het zelf geschreven heeft en krijgt zo alle eer, daar is auteursrecht toch voor, zodat iedereen credits krijgt en eventueel als er geld voor gevraagd wordt, dit ook krijgt. (tijdschriften, boeken en dergelijke).

[..]

Trouw is een flutkrantje, voor onderin mijn kattenbak, het is dus wel ergens goed voor...
Dit is dus precies waarom andere bladen en kranten het allemaal gedogen met bronvermelding i.p.v. facturen versturen met een bedragje die weliswaar voor de ontvanger heel hoog is maar voor zo'n bedrijf verhoudingsgewijs niet veel oplevert.

MaarTrouw of AD halen liever hun gelijk, dat het ze impopulair maakt staan ze niet bij stil joh.
Un certain jeune homme
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:27:12 #120
42366 Staal
pi_118501723
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 17:24 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ik had dit idee omdat ik erg vaak heb gelezen dat men toestemming geeft voor hergebruik van wat er gepubliceerd is (kan apps zijn, customroms, afbeeldingen, artikelen, passages, OP's, van alles) maar dat men graag credits krijgt. Ik doe het ook uit beleefdheid, linken naar het oorspronkelijke artikel zodat men zelf daar kan gaan kijken. Maar goed, daar kap ik meteen mee.
Ik ook.
Un certain jeune homme
pi_118501741
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 17:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb jarenlang Trouw gelezen en de kwalificatie 'flutkrantje' is nogal misplaatst.
Mijn mening (en die van tig anderen). Vaker gevraagd en de 1 vind metro beter en de ander spits, maar nog niemand horen zeggen dat Trouw een goed krantje is. En oh... dit topic beïnvloed mijn toch al niet zo positieve mening over dit krantje ook nog. :)
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:09:34 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118502878
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 17:28 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Mijn mening (en die van tig anderen). Vaker gevraagd en de 1 vind metro beter en de ander spits, maar nog niemand horen zeggen dat Trouw een goed krantje is. En oh... dit topic beïnvloed mijn toch al niet zo positieve mening over dit krantje ook nog. :)
Als die tig mensen die jij vraagt de Metro en de Spits als goed betitelen, dan hecht ik verdomd weinig waarde aan hun mening, eigenlijk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_118503223
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 18:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als die tig mensen die jij vraagt de Metro en de Spits als goed betitelen, dan hecht ik verdomd weinig waarde aan hun mening, eigenlijk.
Vanwaar het gescheld? En omdat tig mensen jouw lievelingskrantje flut vinden hecht je weinig waarde aan hun mening? Wauw? Als zij het een geweldige krantje hadden gevonden dan dacht je anders over hun? Hoezo bekrompen kijk? Hoe komt het dat wij elke keer weer in zulke discussies belanden waar jij op 1 of andere manier, hoe ik ook schrijf, beledigt lijkt te zijn? Ik heb niets tegen je, ik zal ook nooit iets tegen je hebben, ik vind het alleen jammer hoe snel een discussie of slowchat tussen ons de verkeerde kant opgaat. Als jij Trouw een geweldig krantje vindt, prima, we kunnen niet allemaal hetzelfde leuk vinden.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:27:02 #124
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_118503398
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 18:21 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

En omdat tig mensen jouw lievelingskrantje flut vinden hecht je weinig waarde aan hun mening?
Nee, omdat ze een vodje als Spits of Metro waarderen, wat niet meer is dan reclame en ANP berichten. Dat staat er toch vrij duidelijk, dacht ik. En als zulke mensen een krant met wat meer diepgang dan een flutkrantje noemen, dan kan ik daar ook weinig waarde aan hechten.

Trouw vind ik overigens ook niet zozeer de moeite van het lezen waard.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_118503510
Vies gespeeld van Trouw, even geld verdienen, bah.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:31:59 #126
19840 Libris
Live from Singapore
pi_118503544
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 18:30 schreef iFok. het volgende:
Vies gespeeld van Trouw, even geld verdienen, bah.
Ja, want kranten zijn liefdadigheidsinstellingen.. :D
pi_118503591
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 18:31 schreef Libris het volgende:

[..]

Ja, want kranten zijn liefdadigheidsinstellingen.. :D
Nee, maar kom op zeg. Wat is dit voor een onzin? Even een krantenartikel kopiëren met een nette bronvermelding erbij.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:39:14 #128
42366 Staal
pi_118503788
Ik heb ook nog nooit iemand horen zeggen dat Trouw een goede krant is. Reizigers pakken onderweg graag een gratis krantje als Metro en Spits mee om onderweg te lezen. De betaalde papieren krant is namelijk al lang en breed op zijn retour. De Telegraaf is de meest gelezen betaalde krant in Nederland. Dat laatste valt best serieus te nemen hoor, mevrouw Lienekien. Het aantal Telegraaflezers is nogal veel namelijk.

Maar het is een beetje raar dat je je naar de hemel gerichte neus offtopic laat zien om te zeggen dat jij een zekere krantlezer niet serieus neemt en dat je binnenvalt om te melden dat je jaren de Trouw hebt gelezen. Kennelijk ben je uiteindelijk dan toch afgehaakt. Maar wat voegt het toe?

Mag men kritiek hebben op Trouw en AD vanwege het feit dat ze totaal verkeerd bezig zijn omdat ze mensen absurd hoge facturen sturen? Want dat speelt namelijk wel mee.
Un certain jeune homme
pi_118504379
Is het een absurd hoge factuur?
Als het absurd hoog was zou het vast geen stand houden. Misschien is het aardiger om eerst een gratis waarschuwing te sturen.

Ik zou ook niet zo stellen dat Trouw totaal verkeerd bezig is. Ze willen graag dat hun artikelen niet gejat worden. Stuur 1 Oksel een niet mis te verstane (niet gratis!) waarschuwing en kijk - weer een handvol actieve internetgebruikers laat langzaam tot zich doordringen dat knippen en plakken van andermans werk niet mag. Is dat zo verkeerd?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_118504442
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 17:28 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

:')
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:05:30 #131
42366 Staal
pi_118504779
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 18:55 schreef sigme het volgende:
Is het een absurd hoge factuur?
Als het absurd hoog was zou het vast geen stand houden. Misschien is het aardiger om eerst een gratis waarschuwing te sturen.

Ik zou ook niet zo stellen dat Trouw totaal verkeerd bezig is. Ze willen graag dat hun artikelen niet gejat worden. Stuur 1 Oksel een niet mis te verstane (niet gratis!) waarschuwing en kijk - weer een handvol actieve internetgebruikers laat langzaam tot zich doordringen dat knippen en plakken van andermans werk niet mag. Is dat zo verkeerd?
Maar zo gaat het toch niet? Deden ze dat maar. Gewoon een waarschuwing, die al automatisch kan verschijnen zodra je iets van die site kopieert. Maar nee, er worden meteen facturen verstuurd met honderden euro's. Door Trouw.

En dus stel ik wel dat Trouw en AD verkeerd bezig zijn. Overigens gaat het hier ook nog eens niet om jatten want jatten is iets afpakken en doen alsof het van jou is.
Un certain jeune homme
pi_118504856
Door een bedrijf ingeschakeld door Trouw.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:14:45 #133
42366 Staal
pi_118505135
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 19:07 schreef Sloggi het volgende:
Door een bedrijf ingeschakeld door Trouw.
Door Trouw dus.
Un certain jeune homme
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:16:02 #134
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_118505184
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 19:05 schreef Staal het volgende:

[..]

Maar zo gaat het toch niet? Deden ze dat maar. Gewoon een waarschuwing, die al automatisch kan verschijnen zodra je iets van die site kopieert.
Om met die melding iedereen die iets voor toegestane doeleinden wil kopiëren ook te vervelen? Gelukkig niet zeg.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_118505245
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 19:14 schreef Staal het volgende:

[..]

Door Trouw dus.
Banning / Cozzmoss / Auxen advocaten namens Trouw inderdaad.

Dit is de rekening die ìk destijds voorgeschoteld kreeg van ze:

De gehele brief: Deel 1, deel 2 en deel 3

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2012 19:23:19 ]
pi_118505415
Grappig, bij mij rekende ze 2x de economische waarde als schade. Misschien heeft mijn sites meer bezoekers ;)
Facts don't care about your feelings
pi_118506663
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 18:39 schreef Staal het volgende:
Ik heb ook nog nooit iemand horen zeggen dat Trouw een goede krant is. Reizigers pakken onderweg graag een gratis krantje als Metro en Spits mee om onderweg te lezen.
De Trouw is natuurlijk ook een regionale krant, het is logisch dat dat niet in grote getallen landelijk gelezen wordt.
pi_118506811
En verder: tsja. Vanuit persoonlijk oogpunt vind ik het zuur voor TS, maar dat doet natuurlijk weinig af van het feit dat je Trouw's artikelen niet vrij mag verspreiden en dat ze wat dat betreft ook geheel in hun recht staan.
pi_118506965
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 19:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

De Trouw is natuurlijk ook een regionale krant, het is logisch dat dat niet in grote getallen landelijk gelezen wordt.
Trouw een regionale krant? Dat is nieuw voor mij...
pi_118507043
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:03 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Trouw een regionale krant? Dat is nieuw voor mij...
Ik haal de Trouw en het Parool door elkaar, mijn excuses :') _O-
pi_118507927
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:10 schreef Staal het volgende:

Zoals ik het begrijp gaat TS dus gewoon betalen.
Tenminste zo interpreteer ik zijn antwoord op Surveilance-Fiets.
pi_118539945
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:13 schreef Oksel het volgende:
Goed punt. En ik wil graag bewijslast.

Heb 't bij mijn advocaat neergelegd.
Kerel :|W dit valt gewoon onder civiel. Kun jezelf met een beetje logisch nadenken en wat leeswerk ook zelf aanpakken.

Desnoods ga je langs het juristenloket voor extra advies en dan kan je jezelf vertegenwoordigen.
  zondag 28 oktober 2012 @ 16:25:36 #143
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_118541153
Trouw zijn gewoon een stelletje nsb-ers.

Zelf gebruiken ze ook nieuwsitems van meerdere bronnen, 1:1 overgenomen dus wie is hier nu fout bezig.
  zondag 28 oktober 2012 @ 16:36:29 #144
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_118541654
Het gemakkelijkst lijkt me kopieën van hun artiekelen te vinden als er een bronvermelding bij staat. Je zoekt in google gewoon op alle vormen van die bronvermelding.

Zo kunnen die ratten het geld wel binnenharken. :')
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 17:49:35 #145
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_118543636
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:25 schreef S95Sedan het volgende:

Zelf gebruiken ze ook nieuwsitems van meerdere bronnen, 1:1 overgenomen dus wie is hier nu fout bezig.
En wie zegt dat zij daar niet voor betalen?
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_118543687
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:25 schreef S95Sedan het volgende:

Daar betalen ze gewoon hoor. De meeste nieuwssites (inclusief FOK!) schrijven trouwens de meeste berichten niet zelf, maar halen ze van het ANP of een andere nieuwsbron. En die sites betalen daar goed geld voor.
pi_118544783
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 17:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

Daar betalen ze gewoon hoor. De meeste nieuwssites (inclusief FOK!) schrijven trouwens de meeste berichten niet zelf, maar halen ze van het ANP of een andere nieuwsbron. En die sites betalen daar goed geld voor.
Mag hopen dat ze er wel minder voor betalen.

0,36 cent per woord voor een nieuwsitem op fok! lijkt me niet winstgevend.

Ongeveer ieder uur een nieuwsitem, ongeveer 250 woorden per nieuwsitem zal 90 euro per nieuwsitem kosten. De advertentieopbrengsten worden daar echt niet uitgehaald.

Als ik al kijk naar hoeveel mensen op advertenties hier op het forum klikken, dan is dat niet meer dan een magere 5 personen bij 70.000 views.

Ongeveer 30 cent per klik dat ze wellicht verdienen, dan moeten ze 300 advertentie kliks binnenhalen per gepubliceerd artikel om break-even te spelen. Om maar even over de inkomsten van het fok forum te zwijgen, want die abbonementen leveren ook niet veel op.
pi_118544900
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 18:24 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Mag hopen dat ze er wel minder voor betalen.

0,36 cent per woord voor een nieuwsitem op fok! lijkt me niet winstgevend.

Ongeveer ieder uur een nieuwsitem, ongeveer 250 woorden per nieuwsitem zal 90 euro per nieuwsitem kosten. De advertentieopbrengsten worden daar echt niet uitgehaald.

Als ik al kijk naar hoeveel mensen op advertenties hier op het forum klikken, dan is dat niet meer dan een magere 5 personen bij 70.000 views.

Ongeveer 30 cent per klik dat ze wellicht verdienen, dan moeten ze 300 advertentie kliks binnenhalen per gepubliceerd artikel om break-even te spelen. Om maar even over de inkomsten van het fok forum te zwijgen, want die abbonementen leveren ook niet veel op.
Er zit verschil tussen kosten die trouw eist als je hun berichten overneemt en het overkopen van nieuwsteksten hoor :P
  Admin zondag 28 oktober 2012 @ 18:31:56 #149
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_118545150
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 17:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

Helft is herschreven, helft is ANP/NOVUM.

Wat dit hele gezeur zo zuur maakt is dat als Trouw gewoon een net mailtje stuurt met de vraag het artikel te verwijderen men dat gewoon netjes doet.
De auteur van het artikel krijgt maar 1x betaald voor zijn artikel, Trouw kan ieder bedrag eisen en dat in eigen Trouwzak steken.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_118545277
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 18:31 schreef yvonne het volgende:

[..]

Helft is herschreven, helft is ANP/NOVUM.

Wat dit hele gezeur zo zuur maakt is dat als Trouw gewoon een net mailtje stuurt met de vraag het artikel te verwijderen men dat gewoon netjes doet.
De auteur van het artikel krijgt maar 1x betaald voor zijn artikel, Trouw kan ieder bedrag eisen en dat in eigen Trouwzak steken.
Het punt van Trouw is natuurlijk - en ik zeg niet dat ik het daar mee eens ben - dat het nieuws zo actueel is dat het binnen een paar dagen niet meer relevant is. Dus de 'schending' is dan al gebeurd, of het dan verwijderd wordt of niet maakt niet zo veel uit. De meeste nieuwsberichten zijn geen artikelen die maanden later nog gelezen worden :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')