Ja, want kranten zijn liefdadigheidsinstellingen..quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 18:30 schreef iFok. het volgende:
Vies gespeeld van Trouw, even geld verdienen, bah.
Nee, maar kom op zeg. Wat is dit voor een onzin? Even een krantenartikel kopiëren met een nette bronvermelding erbij.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 18:31 schreef Libris het volgende:
[..]
Ja, want kranten zijn liefdadigheidsinstellingen..
quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:28 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Mijn mening (en die van tig anderen). Vaker gevraagd en de 1 vind metro beter en de ander spits, maar nog niemand horen zeggen dat Trouw een goed krantje is. En oh... dit topic beïnvloed mijn toch al niet zo positieve mening over dit krantje ook nog.
Maar zo gaat het toch niet? Deden ze dat maar. Gewoon een waarschuwing, die al automatisch kan verschijnen zodra je iets van die site kopieert. Maar nee, er worden meteen facturen verstuurd met honderden euro's. Door Trouw.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 18:55 schreef sigme het volgende:
Is het een absurd hoge factuur?
Als het absurd hoog was zou het vast geen stand houden. Misschien is het aardiger om eerst een gratis waarschuwing te sturen.
Ik zou ook niet zo stellen dat Trouw totaal verkeerd bezig is. Ze willen graag dat hun artikelen niet gejat worden. Stuur 1 Oksel een niet mis te verstane (niet gratis!) waarschuwing en kijk - weer een handvol actieve internetgebruikers laat langzaam tot zich doordringen dat knippen en plakken van andermans werk niet mag. Is dat zo verkeerd?
Door Trouw dus.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 19:07 schreef Sloggi het volgende:
Door een bedrijf ingeschakeld door Trouw.
Om met die melding iedereen die iets voor toegestane doeleinden wil kopiëren ook te vervelen? Gelukkig niet zeg.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 19:05 schreef Staal het volgende:
[..]
Maar zo gaat het toch niet? Deden ze dat maar. Gewoon een waarschuwing, die al automatisch kan verschijnen zodra je iets van die site kopieert.
De Trouw is natuurlijk ook een regionale krant, het is logisch dat dat niet in grote getallen landelijk gelezen wordt.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 18:39 schreef Staal het volgende:
Ik heb ook nog nooit iemand horen zeggen dat Trouw een goede krant is. Reizigers pakken onderweg graag een gratis krantje als Metro en Spits mee om onderweg te lezen.
Trouw een regionale krant? Dat is nieuw voor mij...quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 19:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
De Trouw is natuurlijk ook een regionale krant, het is logisch dat dat niet in grote getallen landelijk gelezen wordt.
Ik haal de Trouw en het Parool door elkaar, mijn excusesquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:03 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Trouw een regionale krant? Dat is nieuw voor mij...
Zoals ik het begrijp gaat TS dus gewoon betalen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:10 schreef Staal het volgende:
Maar ben nu wel benieuwd naar het vervolg voor TS.
Kerelquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:13 schreef Oksel het volgende:
Goed punt. En ik wil graag bewijslast.
Heb 't bij mijn advocaat neergelegd.
En wie zegt dat zij daar niet voor betalen?quote:Op zondag 28 oktober 2012 16:25 schreef S95Sedan het volgende:
Trouw zijn gewoon een stelletje nsb-ers.
Zelf gebruiken ze ook nieuwsitems van meerdere bronnen, 1:1 overgenomen dus wie is hier nu fout bezig.
Daar betalen ze gewoon hoor. De meeste nieuwssites (inclusief FOK!) schrijven trouwens de meeste berichten niet zelf, maar halen ze van het ANP of een andere nieuwsbron. En die sites betalen daar goed geld voor.quote:Op zondag 28 oktober 2012 16:25 schreef S95Sedan het volgende:
Trouw zijn gewoon een stelletje nsb-ers.
Zelf gebruiken ze ook nieuwsitems van meerdere bronnen, 1:1 overgenomen dus wie is hier nu fout bezig.
Mag hopen dat ze er wel minder voor betalen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 17:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daar betalen ze gewoon hoor. De meeste nieuwssites (inclusief FOK!) schrijven trouwens de meeste berichten niet zelf, maar halen ze van het ANP of een andere nieuwsbron. En die sites betalen daar goed geld voor.
Er zit verschil tussen kosten die trouw eist als je hun berichten overneemt en het overkopen van nieuwsteksten hoorquote:Op zondag 28 oktober 2012 18:24 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Mag hopen dat ze er wel minder voor betalen.
0,36 cent per woord voor een nieuwsitem op fok! lijkt me niet winstgevend.
Ongeveer ieder uur een nieuwsitem, ongeveer 250 woorden per nieuwsitem zal 90 euro per nieuwsitem kosten. De advertentieopbrengsten worden daar echt niet uitgehaald.
Als ik al kijk naar hoeveel mensen op advertenties hier op het forum klikken, dan is dat niet meer dan een magere 5 personen bij 70.000 views.
Ongeveer 30 cent per klik dat ze wellicht verdienen, dan moeten ze 300 advertentie kliks binnenhalen per gepubliceerd artikel om break-even te spelen. Om maar even over de inkomsten van het fok forum te zwijgen, want die abbonementen leveren ook niet veel op.
Helft is herschreven, helft is ANP/NOVUM.quote:Op zondag 28 oktober 2012 17:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daar betalen ze gewoon hoor. De meeste nieuwssites (inclusief FOK!) schrijven trouwens de meeste berichten niet zelf, maar halen ze van het ANP of een andere nieuwsbron. En die sites betalen daar goed geld voor.
Het punt van Trouw is natuurlijk - en ik zeg niet dat ik het daar mee eens ben - dat het nieuws zo actueel is dat het binnen een paar dagen niet meer relevant is. Dus de 'schending' is dan al gebeurd, of het dan verwijderd wordt of niet maakt niet zo veel uit. De meeste nieuwsberichten zijn geen artikelen die maanden later nog gelezen wordenquote:Op zondag 28 oktober 2012 18:31 schreef yvonne het volgende:
[..]
Helft is herschreven, helft is ANP/NOVUM.
Wat dit hele gezeur zo zuur maakt is dat als Trouw gewoon een net mailtje stuurt met de vraag het artikel te verwijderen men dat gewoon netjes doet.
De auteur van het artikel krijgt maar 1x betaald voor zijn artikel, Trouw kan ieder bedrag eisen en dat in eigen Trouwzak steken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |