quote:Uit(17): Vertonghen, Anita, Janssen, Aissati, Lodeiro, Bulykin, Özbiliz, Ooijer, Verhoeven, Cvitanich, El Hamdaoui, Castillion, Sneijder, Bizot, Jozefzoon en Silva en van der Wiel.
In(9): Sana, Moisander, Poulsen, Schøne, Boccara, Hoesen, Babel, Andersen en Meleg*
Doorgestroomd uit jeugdopleiding(6): Denswil, Veltman, Fischer, Dijks, Klaassen en van der Hart.
In: ¤26.655.000
Uit: ¤6.500.000
* = per 1 januari 2013.
SPOILER: Barca see thisOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Tyron op 25-10-2012 15:28:32 ]
Jou lijkt altijd wel iets anders beter.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Een TT over Ajax had iets beter geweest, lijkt me.
Mee eensquote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Een TT over Ajax had iets beter geweest, lijkt me.
Begon jij of ik nou over Eriksen? Help me even. Ik weet het nu niet...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:53 schreef Tyron het volgende:
[..]
Jou lijkt altijd wel iets anders beter.
Geen idee. Ik wou wel even melden dat hij gister bij elke combinatie aanwezig was, 1 goal heeft gemaakt en 1 assist heeft geleverd.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Begon jij of ik nou over Eriksen? Help me even. Ik weet het nu niet...
Prima. Hoef je dat riedeltje dat je er zelf nooit over begint ook nooit meer af te draaien he.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:55 schreef Tyron het volgende:
[..]
Geen idee. Ik wou wel even melden dat hij gister bij elke combinatie aanwezig was, 1 goal heeft gemaakt en 1 assist heeft geleverd.![]()
Volgens mij begon ik nu.
Hij had ook het meeste balverliesquote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:55 schreef Tyron het volgende:
[..]
Geen idee. Ik wou wel even melden dat hij gister bij elke combinatie aanwezig was, 1 goal heeft gemaakt en 1 assist heeft geleverd.![]()
Volgens mij begon ik nu.
Yep. Met dat moment waarop hij twijfelt om te schieten en alsnog dat veel te zachte passje op Sana geeft als typerend dieptepunt.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij had ook het meeste balverlies
Nee dat was van Rhijn in de eerste helft, mss niet het meeste maar wel het gevaarlijkste en Sana had toch echt het meeste balverlies. Als je bedoelt dat Eriksen alle kopduels verloren van Kompany en die andere boomstam nee joh? En het is logisch als je het meest aan de bal bent dat je iets meer balverlies lijdt. Het gaat erom dat de keren dat hij balverlies leed niet op gevaarlijke plekken waren maar bij aanvallende intenties.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij had ook het meeste balverlies
Haha. De eerste de beste keer dat City dreigend werd (schotje) kwam direct na balverlies Eriksen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:58 schreef Tyron het volgende:
[..]
Nee dat was van Rhijn in de eerste helft, mss niet het meeste maar wel het gevaarlijkste en Sana had toch echt het meeste balverlies. Als je bedoelt dat Eriksen alle kopduels verloren van Kompany en die andere boomstaan nee joh? En het is logisch als je het meest aan de bal bent dat je iets meer balverlies lijdt. Het gaat erom dat de keren dat hij balverlies leed niet op gevaarlijke plekken was maar bij aanvallende intenties.
Eerste goal was toch echt de schuld van van Rhijn en verder kan ik me geen kansen van City herinneren hoor? Behalve in de tweede helft dan maar dat was met name Sana die stond te klungelen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haha. De eerste de beste keer dat City dreigend werd (schotje) kwam direct na balverlies Eriksen.
Staat er ergens het woord kans in mijn post?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:00 schreef Tyron het volgende:
[..]
Eerste goal was toch echt de schuld van van Rhijn en verder kan ik me geen kansen van City herinneren hoor? Behalve in de tweede helft dan maar dat was met name Sana die stond te klungelen.
Had city een kans dan voor de goal? Heb ik wss gemist, ik weet wel dat Ricardo voor de goal 2x ontzettend dom bal verlies leed.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Staat er ergens het woord kans in mijn post?
Slecht was hij niet, hij speelde aardig maar niet topquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:01 schreef indiaantje89 het volgende:
Eriksen was erg slecht hoor.
Dat doelpunt was gewoon puur geluk, en heeft niks met kwaliteit te maken. Kompany glijd weg en zijn schot werd totaal van richting veranderdanders had hij waarschijnlijk weer van de goal afgedraaid zoals al zijn vorige schoten.
O en corners een assist noemen
Tweede helft speelde hij best goed, eerste was ver beneden peil.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:01 schreef indiaantje89 het volgende:
Dat doelpunt was gewoon puur geluk, en heeft niks met kwaliteit te maken. Kompany glijd weg en zijn schot werd totaal van richting veranderdanders had hij waarschijnlijk weer van de goal afgedraaid zoals al zijn vorige schoten.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:01 schreef indiaantje89 het volgende:
Staat er ergens het woord kans in mijn post?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:01 schreef Tyron het volgende:
[..]
Had city een kans dan voor de goal? Heb ik wss gemist, ik weet wel dat Ricardo voor de goal 2x ontzettend dom bal verlies leed.
City werd dreigend met een schotje dat geen kans was? Definieer het woordje dreigend dan.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Staat er ergens het woord kans in mijn post?
Dat is nou net het punt, gisteren haalde iedereen een voldoende, ook Eriksen, maar je geeft hem teveel eer om te stellen dat hij het team op sleeptouw nam, maar goed dat zijn we van jou wel gewend.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:03 schreef Tyron het volgende:
Ik heb steven beloofd niet veel op Eriksen door te drammen dus dat doe ik dan ook niet. Maar ik vind dat als je bij elke combinatie aanwezig bent, het spel versneld en eigenlijk niet eens op je favoritie positie staat en alsnog 1 goal en 1 assist levert je het erg goed hebt gedaan. Dan heb je het team eigenlijk een soort van op sleeptouw genomen tegen City.
Een schotje is toch geen kans?! Maar het was de eerste keer dat City een aanvallende poging deed, nadat Eriksen balverlies leed.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:04 schreef Tyron het volgende:
[..]
City werd dreigend met een schotje dat geen kans was? Definieer het woordje dreigend dan.
Misschien geef ik hem teveel eer, dat mag jij vinden. Maar hij was letterlijk bij elke combinatie aanwezig, dat is volgens mij zelfs een feit.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is nou net het punt, gisteren haalde iedereen een voldoende, ook Eriksen, maar je geeft hem teveel eer om te stellen dat hij het team op sleeptouw nam, maar goed dat zijn we van jou wel gewend.
Er stak gister niemand boven de rest uit, dus dat op sleeptouw nemen is gewoon weer door je roze Eriksen brilletje gezien.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:03 schreef Tyron het volgende:
Ik heb steven beloofd niet veel op Eriksen door te drammen dus dat doe ik dan ook niet. Maar ik vind dat als je bij elke combinatie aanwezig bent, het spel versneld en eigenlijk niet eens op je favoritie positie staat en alsnog 1 goal en 1 assist levert je het erg goed hebt gedaan. Dan heb je het team eigenlijk een soort van op sleeptouw genomen tegen City.
Ja. Ook bij alle mislukte combinaties. Tjonge.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:06 schreef Tyron het volgende:
[..]
Misschien geef ik hem teveel eer, dat mag jij vinden. Maar hij was letterlijk bij elke combinatie aanwezig, dat is volgens mij zelfs een feit.
Maar meningen verschillen.
Jij verwacht van Ajax dat 100% van alle combinaties lukken tegen City?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja. Ook bij alle mislukte combinaties. Tjonge.
En waar staat nu weer dat ik dat zeg? Kap eens met woorden in m'n mond te leggen. En voor iemand die belooft heeft niet zoveel meer over Eriksen te posten ben je knap irritant bezig.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:07 schreef Tyron het volgende:
[..]
Jij verwacht van Ajax dat 100% van alle combinaties lukken tegen City?
Dat jij Eriksen er niet bovenuit vond steken, is weer door je Eriksen-speelt-pas-goed-als-hij-3-goals-maakt brilletje gezien.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er stak gister niemand boven de rest uit, dus dat op sleeptouw nemen is gewoon weer door je roze Eriksen brilletje gezien.
Zondag zijn de ruimtes zeker kleinerquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:09 schreef TIM-846 het volgende:
Er is een wedstrijd gewonnen met goed spel. Ben nou blij en maak geen ruzie jongens. Zondag kan alles weer anders zijn..
Kon je zelf niets verzinnen?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:09 schreef Tyron het volgende:
[..]
Dat jij Eriksen er niet bovenuit vond steken, is weer door je Eriksen-speelt-pas-goed-als-hij-3-goals-maakt brilletje gezien.
Je reactie geeft toch aan dat je baalt van de mislukte combinaties? Anders eindig jij je zin niet met 'Tjonge'. Ik zeg alleen dat het niet geheel onlogisch is.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En waar staat nu weer dat ik dat zeg? Kap eens met woorden in m'n mond te leggen. En voor iemand die belooft heeft niet zoveel meer over Eriksen te posten ben je knap irritant bezig.
Maar dat staat er niet. Als je niet kunt begrijpen dat ik er mee bedoel dat betrokken zijn bij alle combinaties totaal geen graadmeter is of je een goede of slechte wedstrijd speelt, dan houdt het een eind op hoor.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:12 schreef Tyron het volgende:
[..]
Je reactie geeft toch aan dat je baalt van de mislukte combinaties? Anders eindig jij je zin niet met 'Tjonge'. Ik zeg alleen dat het niet geheel onlogisch is.
Oke dan verschillen onze mening. Ik vind het namelijk wel goed als je bij alle combinaties betrokken bent, vooral als je kijkt hoe goed sommige combinaties waren.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar dat staat er niet. Als je niet kunt begrijpen dat ik er mee bedoel dat betrokken zijn bij alle combinaties totaal geen graadmeter is of je een goede of slechte wedstrijd speelt, dan houdt het een eind op hoor.
Het is idd wel weer genoeg geweest.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:14 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Kanker nou eens op met die Eriksen discussies
Doe normaal man.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:14 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Kanker nou eens op met die Eriksen discussies
Ik vind het niets met meningen te maken hebben, eigenlijk.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:19 schreef Tyron het volgende:
[..]
Oke dan verschillen onze mening. Ik vind het namelijk wel goed als je bij alle combinaties betrokken bent, vooral als je kijkt hoe goed sommige combinaties waren.
[..]
Het is idd wel weer genoeg geweest.
Zondag wacht ons de volgende wedstrijd.
Je mag mijn mening ook best als een feit zien.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind het niets met meningen te maken hebben, eigenlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij kijken iets kritischer omdat eigen ploeg. Nogmaals, Eriksen speelde een puike tweede helft maar we mogen niet vergeten dat zijn eerste helft (weer) erg matig was.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Sporza en BBC noemen beiden Eriksen als uitblinker, en die lijken me toch wel wat objectiever dan de users hier. Eriksen verdient een pluim en die kritiek nu is gewoon vervelend getroll in mijn ogen.
Mogen we niet kritiek leveren of wat?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Sporza en BBC noemen beiden Eriksen als uitblinker, en die lijken me toch wel wat objectiever dan de users hier. Eriksen verdient een pluim en die kritiek nu is gewoon vervelend getroll in mijn ogen.
Liever geen EL man. Betekend alleen maar verlies punten in de Eredivisie.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:50 schreef Jivis het volgende:
Het was een mooie avond.
Hopelijk kunnen ze over twee weken ook indruk maken in Manchester en daarmee de Europa League-plek uit het vuur slepen. Zou een geweldige prestatie zijn.
Vanaf de aftrap? Of ergens in de 2e helft? Ik zou gewoon weer met dezelfde opstelling beginnen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:51 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik vind trouwens dat zondag wel Lukoki of Sulejmani het eens mag proberen. Of lul ik onzin?
Nou ja, Sana viel echt heel erg dik door de mand gister...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:52 schreef J2T het volgende:
[..]
Vanaf de aftrap? Of ergens in de 2e helft? Ik zou gewoon weer met dezelfde opstelling beginnen.
Hoezo dan? Waar gisteren iedereen een 8 scoorde (vermeer 9), vond ik Sana maar een 6 scoren in mijn ogen of misschien minderquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:52 schreef J2T het volgende:
[..]
Vanaf de aftrap? Of ergens in de 2e helft? Ik zou gewoon weer met dezelfde opstelling beginnen.
Ja vind ik ook, maar ergens lijkt me een kwartfinale tegen Inter of Liverpool ook wel hard.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:52 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Liever geen EL man. Betekend alleen maar verlies punten in de Eredivisie.
Da's nog positief.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:53 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Hoezo dan? Waar gisteren iedereen een 8 scoorde (vermeer 9), vond ik Sana maar een 6 scoren in mijn ogen of misschien minder
Das waar. En die 1 op 1 kans met Hart had gewoon de 4-1 moeten zijn.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:53 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Hoezo dan? Waar gisteren iedereen een 8 scoorde, vond ik Sana maar een 6 scoren in mijn ogen
Wat Feyenoord in 2002 kon, kan Ajax in 2013.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:52 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Over Sana? Man, Hij had de 4-1 moeten maken, hij had me een schot die Ebecilio nog beter doet.quote:
Plus de finale is in onze stad (L)quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:52 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
denk dat je wel een goed punt hier hebt. sana moet zeker nog wennen aan dit niveau. sulejmani mag het wat mij betreft proberen. zou ik leuk vindenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou ja, Sana viel echt heel erg dik door de mand gister...
Ja, ook weer waar. Maar de EL is wel een competitie waar Ajax serieus ver zou kunnen komen, in tegenstelling tot dat miljoenenbal van de CL.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:52 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Dat was nog een van de betere ballen...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:54 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Over Sana? Man, Hij had de 4-1 moeten maken, hij had me een schot die Ebecilio nog beter doet.
brrrr
Dat schot vond ik z'n dieptepunt. Maar ik kan in mijn euforie wat anders gezien hebbenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat was nog een van de betere ballen...
Ik twijfel of Sana ooit dit niveau aan gaat kunnen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:54 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
denk dat je wel een goed punt hier hebt. sana moet zeker nog wennen aan dit niveau. sulejmani mag het wat mij betreft proberen. zou ik leuk vinden
Ik weet niet, het is ook onbesuisdheid. Hij had wel een paar mooie acties waar hij de bal dan niet afgeeft, maar zelf schiet.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik twijfel of Sana ooit dit niveau aan gaat kunnen.
Hoe oud is hij eigenlijk? Als het nog een echt jonkie is zou ik hem nog even het voordeel van de twijfel geven.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik twijfel of Sana ooit dit niveau aan gaat kunnen.
23 al.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:59 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Hoe oud is hij eigenlijk? Als het nog een echt jonkie is zou ik hem nog even het voordeel van de twijfel geven.
23 dacht ik. Redelijk oud voor een Ajax speler.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:59 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Hoe oud is hij eigenlijk? Als het nog een echt jonkie is zou ik hem nog even het voordeel van de twijfel geven.
quote:
Oh ja, dan had hij eigenlijk al veel dwingender/zekerder moeten spelen. Hij speelt nu alsof het een A-junior is...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:00 schreef J2T het volgende:
[..]
23 dacht ik. Redelijk oud voor een Ajax speler.
Qua leerschool is hij dat natuurlijk wel nog. Hij moet echt nog veel leren, maar de vraag is of hij dat ook nog kan.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:01 schreef DonRaja het volgende:
[..]
[..]
Oh ja, dan had hij eigenlijk al veel dwingender/zekerder moeten spelen. Hij speelt nu alsof het een A-junior is...
Lukoki is natuurlijk ook gewoon een blind paard. Zie het liefst Sulejmani eigenlijk.. maar ja aflopend contract..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:51 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik vind trouwens dat zondag wel Lukoki of Sulejmani het eens mag proberen. Of lul ik onzin?
Nee, ik ben tegen vrijheid van meningsuiting.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:50 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Mogen we niet kritiek leveren of wat?
Het is geen zeiken. Maar goed, dat is blijkbaar tegen dovemansoren gezegd.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nee, ik ben tegen vrijheid van meningsuiting.
Tuurlijk wel, maar als iemand in de Champions League, tegen een Europese topclub, volgens internationale media de uitblinker is, en er wordt dan weer op 'em gezeken; dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het kritiek geven om het kritiek geven is, met als doel een aloude discussie op te rakelen.
Maar je speelt toch in de eredivisie om in de EL te komen?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:52 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Julie wel ja.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:14 schreef Paul het volgende:
[..]
Maar je speelt toch in de eredivisie om in de EL te komen?![]()
Oh ik dacht ff dat je de CL bedoelde, dat bedoelde ik namelijkquote:
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik dacht voor de wedstrijd, Ajax stelt helemaal niets meer voor in Europa. Nu denk ik: Real Madrid ligt ons niet. Verder gewonnen van AC Milan, Manchester United en City. Ook nog twee keer de betere tegen Lyon en dichtbij een punt in Dortmund, een van de beste teams van Europa. We doen helemaal mee!
Heerlijk, dat opportunisme.
quote:Mancini: Nederlaag is mijn fout
Trainer Roberto Mancini van Manchester City stak woensdagavond de hand in eigen boezem na de nederlaag van zijn ploeg tegen Ajax (3-1). "Het is mijn fout, ik heb mijn ploeg kennelijk niet goed op Ajax voorbereid", zei hij.
"Ajax was gewoon beter", vond de oefenmeester uit Italië. "We speelden niet goed, maar kregen wel kansen. Of de miljonairs van de tieners hebben verloren? Ja, dat mag je best schrijven. Ik heb daar geen probleem mee. Ajax heeft een jonge ploeg. Maar die spelers kunnen echt wel voetballen. Dat hebben ze laten zien. Ze speelden af en toe geweldig."
Ergernissen
Manchester City presenteerde zich niet als een vriendenploeg in de ArenA. Sommige vedetten deden geen moeite hun ergernissen over elkaar te verbergen. "Maar uiteindelijk is het allemaal mijn fout", herhaalde Mancini opnieuw.
"Of ik een idee heb waarom Lescott niet mee sprong en Moisander voor 2-1 liet zorgen. Nee. Maar ook dat was mijn fout. Ik had vergeten om te zeggen dat hij mee moest springen."
De kampioen van Engeland heeft nu na drie duels maar één punt gehaald in groep D van de Champions League.
.quote:Mancini: 'Mijn fout, ik heb de spelers slecht voorbereid'
Coach Roberto Mancini van Manchester City steekt de hand in eigen boezem na het Champions League-verlies van woensdag tegen Ajax. Een wonder is nu noodzakelijk is om door te gaan, denkt hij.
Door het 3-1 verlies in Amsterdam staat Manchester City laatste in poule D, met pas een punt uit drie wedstrijden. 'Het wordt nu erg moeilijk voor ons. Als we de laatste drie wedstrijden winnen wordt het nog spannend, maar we hebben een wonder nodig', stelt de keuzeheer in de Engelse pers. 'Ajax was beter aan de bal en ze bewogen beter', zei hij over de Amsterdammers.
Mancini, die vooraf het cruciale belang van de wedstrijd breed in de pers had uitgemeten, nam na afloop de schuld op zich. 'Het was waarschijnlijk mijn fout, doordat ik deze wedstrijd en de spelers slecht heb voorbereid. Soms loopt de wedstrijd uiteindelijk anders dan je verwacht.'
Ajax liet Eriksen in een rol als die van Lionel Messi bij Barcelona starten, als valse spits. Zo hadden de centrale verdedigers Vincent Kompany en Joleon Lescott geen directe tegenstander.
Om na de achterstand iets terug te doen, haalde Mancini twee middenvelders naar de kant en bracht eerst Carlos Tévez en later ook Mario Balotelli in waardoor City met drie verdedigers het duel vervolgde. Rechtsback Micah Richards plaatste zijn vraagtekens bij die tactiek.
'Het is niet iets waar we veel aan gedaan hebben, we zijn gewend met vier man achterin te spelen. Dit was een moeilijk systeem en ik denk dat de spelers liever aan 4-4-2 vasthouden. Maar Mancini is de coach en we doen wat hij bepaalt.'
Over twee weken ontmoeten de twee ploegen elkaar weer, dan in Manchester. Doordat Borussia Dortmund woensdag Real Madrid versloeg, zijn The Citizens vijf punten verwijderd van de Duitsers en de Spanjaarden, die momenteel op koers liggen voor de volgende ronde in de Champions League
quote:Manchester City head for early Champions League exit after 3-1 Ajax ambush in Amsterdam
Amsterdam resembled a watery grave for Manchester City, their Champions League hopes all but buried on Wednesday night.
With Borussia Dortmond beating Real Madrid elsewhere in Group D, bottom-placed City are now five points behind the Spaniards in second-place and six adrift of the Germans at the top of the group with three games to go. The Blue Moon has disappeared behind a cloud in Europe.
Brimming with talented individuals but still struggling to adapt collectively to the different currents in European waters, Citys £175.1 million starting line-up were given a lesson in the art of defending, passing and finishing by Frank de Boers excellent, young Dutch side, a team assembled for only £3.5 million.
If individual mistakes from the likes of Joleon Lescott scarred the display, throwing away a lead given by Samir Nasri, City were not helped by some of Roberto Mancinis tactical changes.
The Italian, a good manager still waiting to convince in Europe, altered his defence from back four to back three; poor, dizzy Gaël Clichy almost required a map and compass to remind him where he was, having gone from left-back to centre-half to right wing-back. Mancinis commitment to zonal marking will also come under renewed and acerbic scrutiny after more hapless defending at corners.
By the end, City were 3-3-1-3 with Carlos Tevez behind an attack of Mario Balotelli, Edin Dzeko and Sergio Aguero. There was too little width to serve this famous four.
At times, as Mancini made his tweaks, he resembled the piano-playing Eric Morecambe explaining to the conductor Andre Previn that I'm playing all the right notes - but not necessarily in the right order.
Mancini selflessly acted as the lightning rod afterwards, saying he would take all blame. His players underperformed but Mancini still needed to instil more shape.
No fight either. Barring Micah Richards, none of Citys players delivered. Ajax fans have a song that, roughly translated, salutes the qualities of hard work, of blood, sweat and tears, and such desire coursed through De Boers team. Citys attitude was not good enough and it hardly bode well for team spirit when two of players substituted, Lescott and James Milner, walked straight past Mancini with no acknowledgement on either side.
Yet it had all started promisingly for Mancinis men, who seized the lead, albeit against the run of play, after 22 minutes. Richards was the catalyst, picking out Milner, who darted upfield, drifting from right to left. Agüeros run dragged Ajaxs defence from its moorings, creating a gap for Nasri to run in to. Milner, shrugging off Niklas Moisander, found the Frenchman, who cut in from the left and curled a right-footed shot unerringly past Kenneth Vermeer.
The concert on the terraces continued. Nothing could silence the Dutch fans, a voice with ballad and banner. They had just been making their point about the monied nature of football in the 21st century when the £24million Nasri scored. One group held up a banner in a corner of the Amsterdam Arena depicting a sheikh clutching a fistful of dollars. Another knot of fans waved a banner containing the words Against Modern Football, a campaign raising concerns about the sport of Mammon. City fans could have been forgiven for wondering why Ajax then charged them ¤85 (£68.50) each to gain entry.
Ajax fans were making a general observation about the modern game, reminding the world of how their club sought to balance the books. Their team included seven graduates of the clubs fabled De Toekomst academy: Vermeer, Toby Alderweireld, Christian Eriksen, Siem de Jong, Daley Blind, Ricardo van Rhijn and Ryan Babel.
Many rose to the occasion, perhaps with one eye on future moves, perhaps simply because De Boer filled them with ambition and created a framework for them to express themselves, particularly Eriksen. The Dane was full of deft touches, accepting one first-half ball from Lasse Schone, nudging it elegantly away from the wrong-footed Gareth Barry. The space created, Eriksen had Joe Hart scrambling to his left but the Danes 20-yarder slid wide.
Ajaxs 23-year-old captain and midfielder, De Jong, was another who enhanced his reputation. Van Rhijn, a swift, mobile full-back, kept gliding down the right, fashioning chances. Already a full Dutch international, the 21 year-old looks a huge prospect and the sound of Premier League scouts scrambling for Amsterdams Schiphol Airport has already been heard.
Just before the break, Van Rhijn and De Jong combined beautifully. De Jong swept a pass out wide to Van Rhijn. With his second touch, the right-back drilled the ball into the area for De Jong, who had continued into the box. Shifting his weight cleverly, De Jong wrapped his foot around the ball in the manner of a Dutch Mark Hughes, sending the ball speeding into the net. It was a terrific goal .
Ajax fans continued with their drums, their songs, their paeans to their team. They carried on singing through the break, their rendition of Bob Marleys Three Little Birds, so good that the City fans, who have sung it on their travels before, joined in.
Dont worry about a thing? City had to. When Ajax won a corner after 57 minutes, Eriksen swept it over into an area supposedly protected by Mancinis zonal-marking system. Citys defenders could still have attacked the ball. Lescott was too sluggish in reacting to the danger, allowing Moisander to head home.
Within six minutes, Mancini had replaced Lescott, the clear inference being that he blamed the England international for Moisanders goal. Aleksandar Kolarov came on, going to left wing-back with Clichy tucking in as a third centre-half. Lescott, meanwhile, was walking past Mancini before turning towards the bench and shaking hands with the City subs.
Behind him, the Ajax choirs were in exceptional voice, the decibel level rising even higher after 68 minutes. Again Citys defence was found wanting. Vincent Kompany failed to move out smartly enough to close down Eriksen, who unleashed a shot which clipped Clichy and diverted past Hart.
Like a gambler on a losing streak in Vegas, Mancini played his final strong cards in a vain attempt to turn the game around. Tévez arrived, then Balotelli, but the discordant notes remained. Ajax fans all but played the Last Post for Citys Champions League hopes. Citys fans, to their credit, stood to applaud Ajaxs players as they made a deserved lap of honour.
Uit puntje pakken in Manchester en thuis winnen van Dortmund is mogelijk.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:48 schreef Ranja_Ranja het volgende:
We moeten ons focussen op die derde plek. Overwinteren in de cl is nog steeds ver weg.
Het is echt zo knap dat er een stijgende lijn in zit al is dat idd nog niet te zien in de Eredivisie maar onze belangrijkste spelers worden elk jaar verkocht, ook onze aanvoerders. Suarez, Stekelenburg en Vertonghen etc. En toch flikken we het tegen Cityquote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:52 schreef Stiggie het volgende:
Ac Milan, Man United en Man City verslagen. Verder goede kans tegen Dortmund gehad wat Real heeft verslagen. Tegen Real een complete off day gehad. We zijn gewoon goed bezig en het is een stijgende lijn. Zou fijn zijn als we ook wat constanter in de eredivisie zouden kunnen gaan presteren. Dan zijn we lang voor het einde kampioen.
Het verschil met de top is zo groot nog niet, wat sommige ons doen laten geloven. Spelen als collectief en volgens de Ajax filosofie is veel belangrijker
Ben je nog dronken? ook beste wedstrijd in de afgelopen 10 jaar betwijfel ik ten zeerste, al ben ik nooit zo goed in sportherinneringen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:49 schreef Moonlighter het volgende:
Voor mij was dit de mooiste overwinning van Ajax in de afgelopen 10 jaar
Eindelijk weer het geloof dat we op Europees niveau iets kunnen bereiken.
Barca, Real en misschien Bayern zullen ons compleet wegtikken, maar verder geloof ik dat wij het iedere ploeg in Europa lastig kunnen maken.
Blij dat jij het ook zietquote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:57 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik wil geen party pooper zijn hoor, maar jullie draven nu een beetje door hier.
Ik vind het een prachtige overwinning, maar zeker niet de mooiste van de afgelopen 10 jaar.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:49 schreef Moonlighter het volgende:
Voor mij was dit de mooiste overwinning van Ajax in de afgelopen 10 jaar
Eindelijk weer het geloof dat we op Europees niveau iets kunnen bereiken.
Barca, Real en misschien Bayern zullen ons compleet wegtikken, maar verder geloof ik dat wij het iedere ploeg in Europa lastig kunnen maken.
Ja, gistermiddag had iemand het hier nog over het slechtste Ajax sinds 1999....quote:
Ik vind het gewoon knap als je ziet wat er elk seizoen wordt verkocht en dat we met name dit seizoen er niet veel goeds voor terug kregen, behalve Babel dan.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:57 schreef Da_Sandman het volgende:
Ja voor mij ook wel denk ik.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:02 schreef Kopsterk het volgende:
De mooiste overwinning van de afgelopen 10 jaar is voor mij gewoon de kampioenswedstrijd tegen Twente in 2011.
Had je me gisteren op het leidse moeten zienquote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:57 schreef Da_Sandman het volgende:
Zondag is eigenlijk ook gewoon belangrijker.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Had je me gisteren op het leidse moeten zien.
Maar idd, 1 zwaluw etc. Geweldige prestatie hoor, maar nu eens kijken hoe ze het doorzetten zondag.
twitter:KJ_Huntelaar twitterde op woensdag 24-10-2012 om 23:44:17Ajax ook gewonnen zie ik..! Gefeliciteerd... Zat van der Gijp er toch net naast met zijn 1-14...
reageer retweet
twitter:vdsar1970 twitterde op donderdag 25-10-2012 om 00:38:01Great day all around with lunch @GNev2 and excellent win from Ajax against City!! Good to see young side Play well!! Great @FrankRonald1970 reageer retweet
twitter:pierrevh17 twitterde op woensdag 24-10-2012 om 23:09:09Congratulations @FrankRonald1970 and Ajax for their win over man city. #goodfordutchfootball reageer retweet
twitter:Johnheitinga twitterde op donderdag 25-10-2012 om 10:25:42Goodmorning all, Congratulations #Ajax. A well deserved win against ManCity yesterday #championsleague reageer retweet
Die tweet van Huntelaarquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:07 schreef Stiggie het volgende:
twitter:KJ_Huntelaar twitterde op woensdag 24-10-2012 om 23:44:17Ajax ook gewonnen zie ik..! Gefeliciteerd... Zat van der Gijp er toch net naast met zijn 1-14...
reageer retweet
twitter:vdsar1970 twitterde op donderdag 25-10-2012 om 00:38:01Great day all around with lunch @GNev2 and excellent win from Ajax against City!! Good to see young side Play well!! Great @FrankRonald1970 reageer retweet
twitter:pierrevh17 twitterde op woensdag 24-10-2012 om 23:09:09Congratulations @FrankRonald1970 and Ajax for their win over man city. #goodfordutchfootball reageer retweet
twitter:Johnheitinga twitterde op donderdag 25-10-2012 om 10:25:42Goodmorning all, Congratulations #Ajax. A well deserved win against ManCity yesterday #championsleague reageer retweet
Yo, dat was ik. En ik blijf bij mijn opmerking, ondanks deze winst. En ik bedoelde natuurlijk het slechtste Ajax sinds 1999 op papier, wat er in het veld gebeurd is een tweede.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, gistermiddag had iemand het hier nog over het slechtste Ajax sinds 1999....
Ja joh ik stuiterde gister ook van de ene euforie naar de andere. Ik zag Babel ergens in mei al een puntertje maken in de 86e minuut.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Had je me gisteren op het leidse moeten zien.
Maar idd, 1 zwaluw etc. Geweldige prestatie hoor, maar nu eens kijken hoe ze het doorzetten zondag.
Je voetbalt op gras he, niet op papier.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:10 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Yo, dat was ik. En ik blijf bij mijn opmerking, ondanks deze winst. En ik bedoelde natuurlijk het slechtste Ajax sinds 1999 op papier, wat er in het veld gebeurd is een tweede.
Same here. Heb al tien jaar een seizoenskaart maar dat is toch wel een van de mooiste wedstrijden waar ik ooit bij ben geweest.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:02 schreef Kopsterk het volgende:
De mooiste overwinning van de afgelopen 10 jaar is voor mij gewoon de kampioenswedstrijd tegen Twente in 2011.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:13 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Same here. Heb al tien jaar een seizoenskaart maar dat is toch wel een van de mooiste wedstrijden waar ik ooit bij ben geweest.
Wat niet wegneemt dat de overwinning van gisteren ook wel een aardig hoogtepuntje te noemen is.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:25 schreef wieisboos het volgende:
Iemand gifje van 0:37-0:44?http://nos.nl/video/433001-cl-ajax--manchester-city.html
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:41 schreef J2T het volgende:
Iemand een gif van die zieke combo van Ajax in de 1e helft pls?
quote:
twitter:KoertWesterman twitterde op woensdag 24-10-2012 om 21:06:26Wauw! Heel even Barcelona in een roodwit shirt. 21e minuut #ajaman #AJAMCI reageer retweet
Ik meer hoe de coach het heeft moeten uitleggen. Eeeeh ja, 160 miljoen aan spitsen, sja, het is maar middelmaat natuurlijk....quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:31 schreef Sala-adin het volgende:
Ik beelde mij net in hoe die oliesjeik die wedstrijd heeft gezien
En dan vraagt die hoe duur de spitsen van Ajax warenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik meer hoe de coach het heeft moeten uitleggen. Eeeeh ja, 160 miljoen aan spitsen, sja, het is maar middelmaat natuurlijk....
Ehm jaaa, die speelden eigenlijk niet met een échte spits...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:39 schreef Tyron het volgende:
[..]
En dan vraagt die hoe duur de spitsen van Ajax waren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik voorpel dat de volgende topictitel met: Waar Eriksen... gaat beginnen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:46 schreef PeeJie_ het volgende:
Topictitels met Eriksen bij Ajax beginnen me bijna net zo te irriteren als "Waar......" topictitels
hihiquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:50 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik voorpel dat de volgende topictitel met: Waar Eriksen... gaat beginnen.
Hij mag weg voor 32 miljoenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:47 schreef Sala-adin het volgende:
Nu kan je hem komend zomer voor 20+ mil verkopen
Al moeten we ook een team opbouwen en niet elk seizoen onze beste spelers verkopen. Al denk ik niet dat Van Rhijn meteen wilt vertrekken, Eriksen weet ik ook niet zeker, ligt denk ik aan de rest van het seizoen en de Jong denk ik wel. Maar het ligt natuurlijk ook aan de bedragen die ze gaan bieden.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:59 schreef ValHallen het volgende:
Maargoed, zo'n wedstrijd is wel uitstekend voor de spelerswaarde. Als je leest dat Rio Ferdinand en Gary Neville beiden onder de indruk waren van Van Rhijn, dat buitenlandse kranten Eriksen bestempelen als MOTM en dat ze zien dat de pas 23-jarige aanvoerder van Ajax een belangrijke en knappe goal maakt, daar gaan geheid aanbiedingen voor komen, en je kunt wederom flink gaan cashen.
Hmm...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:50 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik voorpel dat de volgende topictitel met: Waar Eriksen... gaat beginnen.
Ben ik met je eens, maar Van Rhijn en De Jong zijn sowieso goed op te vangen vanuit de jeugd. Al denk ik niet dat Siem vertrekt komende zomer. Van Rhijn zie ik wel snel vertrekken eerlijk gezegd, 21 jaar, basisspeler in het Ned. elftal en gisteren indruk gemaakt in een high profile wedstrijd.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:01 schreef Tyron het volgende:
[..]
Al moeten we ook een team opbouwen en niet elk seizoen onze beste spelers verkopen. Al denk ik niet dat Van Rhijn meteen wilt vertrekken, Eriksen weet ik ook niet zeker, ligt denk ik aan de rest van het seizoen en de Jong denk ik wel. Maar het ligt natuurlijk ook aan de bedragen die ze gaan bieden.
Het is een prachtige combinatie, maar Eriksen had hier wel door moeten lopen na dat hakballetje. Een zee van ruimte voor zich..quote:
Precies! En waar is van Rhijn? Waarom komt die niet keihard op? En waarom sprint Babel niet door? Tempo had ook wel omhoog gemoeten. Hopelijk gaat het zondag beter.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:04 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Het is een prachtige combinatie, maar Eriksen had hier wel door moeten lopen na dat hakballetje. Een zee van ruimte voor zich..
*trollface*
In de afgelopen jaren overwinningen bij AC Milan en Manchester United. Vorig seizoen Real-thuis groot deel van de wedstrijd bovenliggende partij en gewoon genaaid door arbitrage, anders win je die pot en kwalificeer je je voor de volgende ronde CL. En dit seizoen bij de Duitse kampioen gelijkwaardig en in eigen huis sterrenteam en kampioen van Engeland van de mat tikken... We kunnen ons best wel regelmatig meten met de Europese top. Het is in ieder geval niet zo rampzalig als velen ons willen laten geloven.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:52 schreef Stiggie het volgende:
Ac Milan, Man United en Man City verslagen. Verder goede kans tegen Dortmund gehad wat Real heeft verslagen. Tegen Real een complete off day gehad. We zijn gewoon goed bezig en het is een stijgende lijn. Zou fijn zijn als we ook wat constanter in de eredivisie zouden kunnen gaan presteren. Dan zijn we lang voor het einde kampioen.
Het verschil met de top is zo groot nog niet, wat sommige ons doen laten geloven. Spelen als collectief en volgens de Ajax filosofie is veel belangrijker
Je begrijpt toch wel dat dat soort teams tegen ons niet met de volledige concentratie spelen? Ook niet als ze de punten hard nodig hebben zoals City. In een competitiewedstrijd zouden we gewoon van de mat getikt worden 90% van de keer.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:07 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
In de afgelopen jaren overwinningen bij AC Milan en Manchester United. Vorig seizoen Real-thuis groot deel van de wedstrijd bovenliggende partij en gewoon genaaid door arbitrage, anders win je die pot en kwalificeer je je voor de volgende ronde CL. En dit seizoen bij de Duitse kampioen gelijkwaardig en in eigen huis sterrenteam en kampioen van Engeland van de mat tikken... We kunnen ons best wel regelmatig meten met de Europese top. Het is in ieder geval niet zo rampzalig als velen ons willen laten geloven.
Een Fulham of Swansea City wint in de competitie ook weleens van een team als City hoor.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:12 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel dat dat soort teams tegen ons niet met de volledige concentratie spelen? Ook niet als ze de punten hard nodig hebben zoals City. In een competitiewedstrijd zouden we gewoon van de mat getikt worden 90% van de keer.
Dan zou je ditzelfde over Heracles - Ajax kunnen zeggen...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:12 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel dat dat soort teams tegen ons niet met de volledige concentratie spelen? Ook niet als ze de punten hard nodig hebben zoals City. In een competitiewedstrijd zouden we gewoon van de mat getikt worden 90% van de keer.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:13 schreef Tyron het volgende:
[..]
Een Fulham of Swansea City wint in de competitie ook weleens van een team als City hoor.
Ja dus? Dan blijft het kwaliteitsverschil toch nog wel zo groot..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:14 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Dan zou je ditzelfde over Heracles - Ajax kunnen zeggen...
Dus? Ook in de competitie zijn ze niet onverslaanbaar, dat is niemand.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:16 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
[..]
Ja dus? Dan blijft het kwaliteitsverschil toch nog wel zo groot..
Als ze dit vooraf de belangrijkste wedstrijd van het seizoen noemen spelen ze echt wel met volledige concentratie en wil om te winnen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:12 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Ik heb het toch ook over het feit dat er ondanks zulke overwinningen nog steeds een groot gat tussen zit. Begrijpend lezen is niet jouw ding he?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:17 schreef Tyron het volgende:
[..]
Dus? Ook in de competitie zijn ze niet onverslaanbaar, dat is niemand.
Bla bla, pers praatjes.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:19 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Als ze dit vooraf de belangrijkste wedstrijd van het seizoen noemen spelen ze echt wel met volledige concentratie en wil om te winnen.
Juist in de competitie verslapt de concentratie van topteams vaker.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:12 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Kortom, het ligt altijd aan de tegenstander dat Ajax wint. Zo kan je wel door blijven gaan met een negatieve bril.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:19 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Bla bla, pers praatjes.
Jij zegt dat Manchester City ons 90% vd keer van de mat zou tikken? Dus dan is mijn reactie logisch als ik zeg dat ze heus niet zo onverslaanbaar zijn als jij denkt.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:19 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Ik heb het toch ook over het feit dat er ondanks zulke overwinningen nog steeds een groot gat tussen zit. Begrijpend lezen is niet jouw ding he?
Idd 90% is bullshit, net als dat 1-14 gelul van Gijppiequote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:24 schreef Tyron het volgende:
[..]
Jij zegt dat Manchester City ons 90% vd keer van de mat zou tikken? Dus dan is mijn reactie logisch als ik zeg dat ze heus niet zo onverslaanbaar zijn als jij denkt.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:25 schreef wieisboos het volgende:
Iemand gifje van 0:37-0:44?http://nos.nl/video/433001-cl-ajax--manchester-city.html
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:31 schreef stevenmac26 het volgende:
Was heerlijk gisteren![]()
En gratis naar binnen gesneakt en een dikke overwinning
Dat hoor ik inderdaad ook TE vaak. Tegenstander slap, tegenstander had ze dag niet, tegenstander zus en zo. Misschien ligt het wel aan Ajax dat de tegenstander zijn eigen spel niet kan spelen. Sowieso, als ik als voetballer in het veld sta, sta ik er voor de volle 100%, wil wel eens inhouden ivm blessure ofzo, maar ik neem aan dat dat voor topsporters niet anders is.. Of kan je als Benzema in een keer minder goed vrij lopen als je je niet inzet? Of schiet Ronaldo express naast als hij op goal schiet ?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:23 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Kortom, het ligt altijd aan de tegenstander dat Ajax wint. Zo kan je wel door blijven gaan met een negatieve bril.
Dit keer was Ajax gewoon erg goed net als tegen Dortmund. Beide keren speelde ze op volledige sterkte, de tegenstander. Die twee potten kan je weinig van zeggen dat de andere partij hun best niet deed.
Hoe dat nou?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:31 schreef stevenmac26 het volgende:
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:31 schreef stevenmac26 het volgende:
Ik zou een kaartje overnemen maar die gast kwam niet en toen ben ik naar de ArenA gegeaan en gewoon de rij gestaan voor Zuid.quote:
Hopen dat dat niet een keer een tweede Wesley luktquote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:36 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ik zou een kaartje overnemen maar die gast kwam niet en toen ben ik naar de ArenA gegeaan en gewoon de rij gestaan voor Zuid.
Uiteindelijk ging ik gewoon voor iemand staan bij die metalen draaideuren en we liepen met zijn 2en naar binnen
Ik heb het vaker gedaan als ik eerlijk benquote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:38 schreef Tyron het volgende:
[..]
Hopen dat dat niet een keer een tweede Wesley lukt
boefquote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:38 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ik heb het vaker gedaan als ik eerlijk ben
quote:'Het begin van Ajax deed aan het tijdperk-Cruijff denken'
Donderdag, 25 oktober 2012 om 11:11
De stunt van Ajax tegen Manchester City heeft indruk gemaakt. Niet alleen in Nederland zijn de media lovend over de prestaties van de jonge Amsterdammers tegen de steenrijke Engelsen, ook in het buitenland is de 3-1 zege niet onopgemerkt gebleven. “Ajax begon de wedstrijd op een manier waarmee de club aan het tijdperk van Cruijff deed denken”, zo begon de BBC de wedstrijdanalyse.
“Het grotendeels zelf opgeleide elftal van Frank de Boer, Champions League-winnaar in 1995, kon zich prima meten met de duurbetaalde selectie van City”, zag de Britse staatsomroep. The Guardian had vooral oog voor de nieuwe lichting jonge Amsterdamse talenten. “Ricardo van Rhijn, een van de zeven spelers uit de eigen opleiding, was simpelweg geweldig. Hij bediende de al net zo sterke Siem de Jong bij de gelijkmaker. City kon niet meer doen dan klappen voor de Ajax-kids.”
In eigen land sieren termen als ‘sensatie’ en ‘megastunt’ de sportkaternen van de dagbladen. “Wat zal opleidingsinstituut Ajax nog dagen nagenieten van de knappe overwinning tegen het bij elkaar gekochte gezelschap voetbalmiljonairs van Manchester City”, schrijft de Volkskrant. “De zege is natuurlijk ook een vorstelijke triomf voor Cruijff en gelijkgestemden, de hoeders van het pure voetbal. (…) Bomen van kerels begaven het na te zijn omgewiekt door brutale jongens met lef in hun donder.”
“Ajax telt weer mee”, kopt De Telegraaf. “Door de megastunt, maar vooral de manier waarop City werd verslagen, zal de naam Ajax in Europa weer met respect worden uitgesproken”, weet de krant. “Alsof een Trabant een rally had gewonnen van de Mercedes”, schrijft het Haarlems Dagblad. “Dat gevoel overheerste in de Arena. Het Arabische grootkapitaal uit Manchester verloor van een financiële dwerg uit Nederland.”
De gratis ochtendkrant Metro vindt dat Ajax met de logica heeft gespot door de Engels landskampioen op overtuigende wijze te verslaan. “De Engelse miljoenenploeg ligt hoogstwaarschijnlijk uit het miljoenenbal. Ajax mag nog volop hopen, alhoewel de 2-1 winst van Borussia Dortmund op Real Madrid in dat opzicht niet meehelpt”, luidt evenwel de nuchtere optelsom.
quote:Babel: 'Tegen Feyenoord tijd voor een panna'
Ajax tankte woensdagavond een enorme dosis zelfvertrouwen door Manchester City in eigen huis met 3-1 te kloppen. Zondag gaan de Amsterdammers op bezoek bij aartsrivaal Feyenoord. Aanvaller Ryan Babel blikt met een flinke portie Amsterdamse bluf vooruit op de Klassieker. "Het resultaat is het belangrijkste. Mochten we het duel al vroeg op slot hebben gegooid, dan is het misschien tijd voor een panna", zegt Babel desgevraagd tegenover AT5. "Het is een Klassieker, dus het wordt weer een beladen wedstrijd. Ik verwacht zeker een mooie wedstrijd."
De voorhoedespeler is in de wolken met de zege op City. "Het is lekker dat je van zo'n grote club wint. Velen hadden dit waarschijnlijk niet verwacht. Wij hadden wel het geloof dat er mogelijkheden waren om te winnen. Als er elf spelers op het veld staan die in vorm zijn en het geloof hebben, dan maak je zeker een kans. Dat ontbrak tegen Real Madrid."
Oke, de kans dat we van City en clubs van dat niveau winnen is inderdaad 50/50, dat is ook te zien aan de CL resultaten van de afgelopen 10 jaarquote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:24 schreef Tyron het volgende:
[..]
Jij zegt dat Manchester City ons 90% vd keer van de mat zou tikken? Dus dan is mijn reactie logisch als ik zeg dat ze heus niet zo onverslaanbaar zijn als jij denkt.
Dit hoeft van mij echt niet hoor, het is wel weer heel erg hosanna opeens. Dit is vragen om problemenquote:
Alleen Madrid was echt te hoog gegrepen voor ons. Tegen Milan, Lyon, Dortmund, Man United en nu ook City deden we het goed.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:49 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Oke, de kans dat we van City en clubs van dat niveau winnen is inderdaad 50/50, dat is ook te zien aan de CL resultaten van de afgelopen 10 jaar
Dus die cijfers van de NOS kloppen wel?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:38 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ik heb het vaker gedaan als ik eerlijk ben
Aah leuk dat je dit even aanhaalt:quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:35 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Dat hoor ik inderdaad ook TE vaak. Tegenstander slap, tegenstander had ze dag niet, tegenstander zus en zo. Misschien ligt het wel aan Ajax dat de tegenstander zijn eigen spel niet kan spelen. Sowieso, als ik als voetballer in het veld sta, sta ik er voor de volle 100%, wil wel eens inhouden ivm blessure ofzo, maar ik neem aan dat dat voor topsporters niet anders is.. Of kan je als Benzema in een keer minder goed vrij lopen als je je niet inzet? Of schiet Ronaldo express naast als hij op goal schiet ?
Welke cijfers?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:57 schreef muzas het volgende:
[..]
Dus die cijfers van de NOS kloppen wel?
quote:Klopp hekelt 'onzin': "Ajax zou als laatste eindigen in de groep en wij als derde"
Na drie duels is Borussia Dortmund de trotse koploper van Groep D van de Champions League. De regerend Duits landskampioen passeerde Real Madrid woensdag door de zege in het onderlinge duel (2-1) en Jürgen Klopp is in de zevende hemel. "Dit gevoel is fantastisch, het was een sensationele avond, een droom."
"We speelden geen perfecte wedstrijd, maar kwamen daar qua passie en vechtlust wel dichtbij", analyseerde Klopp op de website van de UEFA. "In de eerste helft ging niet alles volgens plan, maar ik zie geen reden om kritisch terug te blikken, aangezien we erg goed speelden. Het was een buitengewone Champions League-avond."
Klopp verwacht dat de wedstrijd zijn spelers vertrouwen geeft. "Ze werden de afgelopen weken nogal bekritiseerd. Maar als iemand twijfelde aan ons karakter, dan neem ik hem niet serieus", zegt de coach, die geen waarde hecht aan de voorspellingen voorafgaand aan het seizoen. "Alles wat over de poule werd gezegd, is onzin. Ajax zou als laatste eindigen en wij als derde, maar Ajax heeft laten zien dat het op dit niveau mee kan. Het is nog altijd een lastige groep en dat zal het blijven."
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:59 schreef HeatWave het volgende:
Om nog even te azijnzeiken. Dit maakt de wanvertoning tegen Heracles nog erger natuurlijk, een aanval van 160 miljoen kunnen ze tegenhouden, een aanval van 3 kratten bier en een frikandel speciaal maakt er 3
.
Er waren rond de 49000 mensen denk ikquote:
Bijna goedquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:00 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Er waren rond de 49000 mensen denk ik
In 1 hoekje van het stadion waren er lege plekken maar voor de rest zat het aardig vol
Lyon zuigt, United was een B-team en die waren inderdaad niet gemotiveerd. De wedstrijd tegen Dortmund was redelijk en City was een gevalletje onderschatting. Dat doet niets af aan het resultaat, maar puur oom aan te geven dat er nog wel een groot gat tussen Ajax en de Europese top zit. Ik denk dat het gat even groot is als Ajax en clubs als RKC.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:51 schreef Tyron het volgende:
[..]
Alleen Madrid was echt te hoog gegrepen voor ons. Tegen Milan, Lyon, Dortmund, Man United en nu ook City deden we het goed.
Maar natuurlijk hadden die er allemaal geen zin in.
Zo weinigquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bijna goed
Ajax v Man City 2012 attendance:- 45,743
Niks onderschatting. Ajax speelde gewoon erg goed en af en toe op het hoogste niveau.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:02 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Lyon zuigt, United was een B-team en die waren inderdaad niet gemotiveerd. De wedstrijd tegen Dortmund was redelijk en City was een gevalletje onderschatting. Dat doet niets af aan het resultaat, maar puur oom aan te geven dat er nog wel een groot gat tussen Ajax en de Europese top zit. Ik denk dat het gat even groot is als Ajax en clubs als RKC.
Als er uit ook gewonnen wordt ga je gelijk krijgen maar vooralsnog ga ik er ook vanuit dat ze het wat makkelijk opnamenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:09 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Niks onderschatting. Ajax speelde gewoon erg goed en af en toe op het hoogste niveau.
[ afbeelding ]
Na de 2-1 van Ajax moest City wel gaan knallen en toen kwamen er alleen maar meer ruimtes en werden ze nog zwakker en viel de 3-1. Bijna ook nog de 4-1. Heeft niks met onderschatting te maken, maar individuen vs een collectief.
Waarom?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als er uit ook gewonnen wordt ga je gelijk krijgen maar vooralsnog ga ik er ook vanuit dat ze het wat makkelijk opnamen
Dat de organisatie/coach de wedstrijd heel serieus namen geloof ik wel, maar je hebt toch met spelers te maken die denken "dat doen we wel even".quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:18 schreef CaasS het volgende:
[..]
Waarom?
Ze zijn een dag eerder naar Amsterdam gekomen om in de Arena te kunnen trainen, wat ze normaal nooit doen. Ik hoorde Johan Derksen gister bij Sport inside zelfs zeggen dat ze de spelersbus over hebben laten komen uit Engeland (serieus) om dat stukje van hotel naar de Arena te kunnen rijden zodat alles vertrouwd was.
Man City is weggespeeld in Madrid en had het thuis tegen Dortmund moeilijk. Dit was hun laatste kans. Ze MOESTEN winnen.
Gaat ie weer beginnen hoe goed het Nederlandse clubvoetbal isquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:31 schreef Stiggie het volgende:
Louis zit trouwens vnv bij Dwdd. Leuk even over Ajax praten
Misschien, maar ik denk dat het meer te maken had met de tactiek gisteren.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat de organisatie/coach de wedstrijd heel serieus namen geloof ik wel, maar je hebt toch met spelers te maken die denken "dat doen we wel even".
quote:City, Mancini running out of excuses
Soccer won out over cynicism in the UEFA Champions League on Wednesday, as three giants were slayed by underdogs who took the game to their favored opponents.
Borussia Dortmund audaciously brought its usual up-tempo, pass-happy fluidity against visiting powerhouse Real Madrid and was rewarded when Robert Lewandowski put it ahead and Marcel Schmelzer notched the winner after a Cristiano Ronaldo equalizer. Schalke 04 upset Arsenal, picking it apart for a 2-0 win, courtesy of Klaas-Jan Huntelaar and Ibrahim Afellay goals. And, most notably, Ajax recalled memories of its long-lost glory by resoundingly outplaying mighty but reluctant Manchester City in a 3-1 win, spearheaded by Siem de Jong and Christian Eriksen.
In today’s modern game, playing good football is often penalized. Those with aspirations of attractive, attacking soccer and doing right by the spectator are preyed upon by clubs with no other objective than results. Good deeds are punished. Play optimistically and lose; play cynically and win — those seem to be the options. That made it all the more refreshing that optimism won the day over cynicism, for once.
This third round of the group stage also offered up a sobering realization for the Barclays Premier League teams. A league that is widely considered the world’s best fared exceedingly poorly over the last two days. It begged the question whether English sides are structurally overrated on the European scene. When sides from Ukraine, Portugal and the Netherlands — modest feeder leagues compared to the wealth and gravitas of the Premiership — can comprehensively defeat their clubs, the gap between the have and have-nots is clearly not so large as assumed.
On Tuesday, Chelsea lost to eminently beatable Shakhtar Donetsk 2-1 and Manchester United needed to stage a furious rally to turn an early 2-0 deficit into a 3-2 win over Braga, a side that intimidates nobody.
In its loss to Schalke on Wednesday, Arsenal looked devoid of ideas and, as it has all season long, lacked firepower and urgency.
Despite the Gunners’ setback, Manchester City made the worst impression of all.
Against a young Ajax side made up mostly of players born in the late 1980s and early '90s, City and its designs on global domination emerged as the clumsy foes in a vintage Ajax performance. Showing the same temerity and callousness against a bigger club with bigger names as it did in the mid-90s, when a young, homegrown team trashed all in its path, Ajax zipped the ball around the huge field in an extended game of keep-away from City.
While Eriksen, de Jong and Lasse Schone swung the ball from side to side as the City midfield halfheartedly gave chase, wing backs Daley Blind and Ricardo van Rhijn made penetrating runs, to the deep discomfort of Gael Clichy and Micah Richards. Ajax’s long spells of possession were a symphony of triangles and deft little taps and sharp dribbles and graceful movement.
“The way they’re hitting it from side to side and making runs up the wing, it’s almost the perfect football, really,” commentator Gary Neville said.
City merely sat back in hopes that Ajax would overplay its hand and catch itself out. And indeed, in the 22nd minute, Richards split open the recovering Ajax defense with a ball into James Milner on a quick counter attack. Milner laid the ball wide for Samir Nasri, who curled his shot around Kenneth Vermeer.
But Ajax kept on playing, unafraid and true to its attacking beliefs as City stood and watched.
On the brink of half time, de Jong found van Rhijn on the right, whose return-ball met de Jong’s burst into the box. His one-time smash swerved crisply around Joe Hart for the just equalizer.
City was forced out of its shell in the second half. But its newly aggressive and forward-thinking approach didn’t solve its lack of possession. It lacked presence in central midfield.
Ajax went ahead in the 57th minute, as Niklas Moisander once again exposed the flaws of zonal marking on corners by slipping between two static defenders and heading in.
And in the 68th, to add insult to City’s injury, Eriksen danced laterally through its defense and watched as his shot took a bounce off Clichy and past the wrong-footed Hart and skipped into the net.
The game cast a damning light on City manager Roberto Mancini’s tactical ineptitude within continental football. Mancini has won much silverware, but none of it outside of the borders of whatever club he was managing. In Europe, his achievements are far outweighed by abortive campaigns. His Inter Milan sides never reached the latter rounds of the Champions League, which was won by his successor Jose Mourinho with more or less the same team. City crashed out of the group stage last season and look like a good bet to do so again this year with just a point from three games.
When Ajax hogged the ball by spreading its players, Mancini once again failed to adapt. His idea for improving matters was to take off central defender Joleon Lescott for wide midfielder Aleksandr Kolarov. Then, when panic set in, he started robbing the already overburdened midfield of manpower in favor of more central attackers, bringing on Carlos Tevez and Mario Balotelli for Gareth Barry and James Milner. Needless to say, this 3-3-4 formation with four men in a forward line already starved for supply didn’t help matters any.
If this slate of Champions League games was a victory for proactive soccer, it was most decidedly a loss for the English teams, too. As Neville noted, “there is no system now.”
And the biggest loser on the night?
Mancini without a doubt.
Er is natuurlijk niets Engels meer aan City. Dat is het gekke.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:44 schreef ValHallen het volgende:
Ik dacht vantevoren al dat we tegen City de meeste kans zouden maken. Die Engelse teams spelen vaak nogal lomp en op fysiek, als je je daar tegen wapent zijn ze toch wel verslaanbaar. Het Engelse voetbal ligt ons Nederlanders gewoon goed, terwijl het Italiaanse voetbal ons van nature juist niet goed ligt.
hebben ze eigenlijk nog wel fans? De enige die lawaai maakten uit het buitenland op het leidse gisteren was een groep Solna-supporters, geen engelsman gezien...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er is natuurlijk niets Engels meer aan City. Dat is het gekke.
Spelers en coach niet, maar ze spelen toch vrij simpel recht toe recht aan 4-4-2?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk die zaten in het stadion...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
hebben ze eigenlijk nog wel fans? De enige die lawaai maakten uit het buitenland op het leidse gisteren was een groep Solna-supporters, geen engelsman gezien...
Wat een onzin.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:43 schreef Stiggie het volgende:
Foxsports! Het respect voor Ajax lijkt terug internationaal. Een ontzettend lovend stuk over ajax. Dikgedrukt wat leuke stukjes.
[..]
Ja ok, maar daarna dan? Ik was tot 2:00 in de stad... En ook overdag bijna niemand gezien verder.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk die zaten in het stadion...
Joah, maar of dat nu typisch Engels is. Meer de opvatting, het fysieke kracht voetbal. Box to box enzo. Dat hebben ze niet, het is allemaal wat Europeser..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:46 schreef CaasS het volgende:
[..]
Spelers en coach niet, maar ze spelen toch vrij simpel recht toe recht aan 4-4-2?
Waar ze 's nachts waren weet ik niet, maar op de Wallen liep toch een aardig grote groep gistermiddag.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja ok, maar daarna dan? Ik was tot 2:00 in de stad... En ook overdag bijna niemand gezien verder.
Ach, na Milan-uit en United-uit las ik dezelfde euforische verhalen overal. Ooit...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:47 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wat een onzin.De telegraaf ook al vanochtend, dat Ajax internationaal weer meetelt..
![]()
Ajax heeft gisteren een goede wedstrijd gespeeld, hoewel Manchester City zeer matig speelde. Maar Ajax heeft niks te zoeken in de absolute Europese top, en daar veranderd deze wedstrijd niks aan.
Verdediging denk ik wel. Middenveld met Yaya Toure en Milner ook? En dan 4 spelers van wereldklasse die het voorin moeten uitmaken. Mix van engels en italiaans voetbal.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Joah, maar of dat nu typisch Engels is. Meer de opvatting, het fysieke kracht voetbal. Box to box spelers. Dat hebben ze niet.
[..]
Waar ze 's nachts waren weet ik niet, maar op de Wallen liep toch een aardig grote groep gistermiddag.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
hebben ze eigenlijk nog wel fans? De enige die lawaai maakten uit het buitenland op het leidse gisteren was een groep Solna-supporters, geen engelsman gezien...
De opvatting is nog aardig Engels hoor. 4 statische verdedigers met 2 grote beren centraal, 2 box-to-box middenvelders, een linkshalf en een rechtshalf en 2 spitsen, waarbij 1 de targetman is en de ander er omheen zwerft. Als alles klopt denderen ze puur op fysiek en conditie over ons heen (wat Chelsea en Liverpool ook altijd doen/deden), loopt het niet zijn ze eenvoudig te verdedigen. En dit City liep voor geen meter, Mancini snapt er echt niks vanquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Amen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:53 schreef ValHallen het volgende:
[..]
De opvatting is nog aardig Engels hoor. 4 statische verdedigers met 2 grote beren centraal, 2 box-to-box middenvelders, een linkshalf en een rechtshalf en 2 spitsen, waarbij 1 de targetman is en de ander er omheen zwerft. Als alles klopt denderen ze puur op fysiek en conditie over ons heen (wat Chelsea en Liverpool ook altijd doen/deden), loopt het niet zijn ze eenvoudig te verdedigen. En dit City liep voor geen meter, Mancini snapt er echt niks vanJe vraagt gewoon om problemen als je met Gareth Barry speelt en je een spits opoffert om op een positie te staan die niet natuurlijk voor hem is.
Daar sta je dan met 4 spitsen en niemand meer in het veld die ze kan bedienenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:54 schreef CaasS het volgende:
[..]
Amen.
Maar idd, die wissels...het werd er niet moeilijker op voor Ajax..
Bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:57 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Daar sta je dan met 4 spitsen en niemand meer in het veld die ze kan bedienenHad hij 4-3-3 gespeeld met Sinclair en Milner op de flank, Nasri AMC en Dzeko in de spits hadden ze gewonnen van ons denk ik.
Tja, het is niet voor niks dat er maar weinig Engelsen slagen buiten Engeland.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:58 schreef CaasS het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
Die commentator ook over Clicy die maar niet begreep wat hij moest doen.
Edit; vraag me wel af of die Engelse zich überhaupt aan kunnen passen. Volgens mij spelen die altijd hetzelfde.
OK, tnxquote:
En dat ze met het nationale elftal niets presteren. Allemaal dezelfde recht toe recht aan voetballers. Prima om er 1 of 2 te hebben, maar geen 11.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:06 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Tja, het is niet voor niks dat er maar weinig Engelsen slagen buiten Engeland.
Ze houden daar nog steeds heel erg van spelers die elke wedstrijd alles geven, het maakt niet eens uit of hij dan wel of niet kan voetballen. Gewoon de hele wedstrijd draven, beuken, incasseren, en je bent daar een held. Kijk maar naar Dirk Kuyt.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:10 schreef CaasS het volgende:
[..]
En dat ze met het nationale elftal niets presteren. Allemaal dezelfde recht toe recht aan voetballers. Prima om er 1 of 2 te hebben, maar geen 11.
Van het weekend ook Tottenham - Chelsea gekeken en het is spektakel enzo, maar er zit vaak echt geen gedachte achter.
Edit; Maar dat lijken ze daar ook niet erg te vinden. Speler die een actie maakt, dan een bal moet spelen op een medespeler omdat daar superveel ruimte ligt, en dan doorgaat met een kansloze actie tegen 3 verdedigers, logischerwijs de bal kwijtraakt en een applaus krijgt.In Nederland wordt je dan gewoon uitgefloten.
Ja bijzonder is dat.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:16 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Ze houden daar nog steeds heel erg van spelers die elke wedstrijd alles geven, het maakt niet eens uit of hij dan wel of niet kan voetballen. Gewoon de hele wedstrijd draven, beuken, incasseren, en je bent daar een held. Kijk maar naar Dirk Kuyt.
Nederlandersquote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:20 schreef CaasS het volgende:
[..]
Ja bijzonder is dat.
Doe mij maar de NL manier. Het hoogst haalbare nastreven, en als het niet lukt (of zelfs als het wel lukt) nog steeds zeiken.Gewoon, omdat je het beste wilt.
Oh vanavond even kijken. Heb het wel vaker gezegd, maar in mijn omgeving blijven ze er altijd bij dat niemand zin heeft om tegen Ajax te spelen, behalve clubs als ADO en Utrecht (en Feyenoord).quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:58 schreef Syntix het volgende:
[..]
Aah leuk dat je dit even aanhaalt:
http://nos.nl/video/433010-we-konden-eigen-spel-spelen.html
Vanaf 0.28 - 0.45 vindt Frank dit ook en gelijk heeft ie!
Tegen United speelde wij ook met een B teamquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:02 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Lyon zuigt, United was een B-team en die waren inderdaad niet gemotiveerd. De wedstrijd tegen Dortmund was redelijk en City was een gevalletje onderschatting. Dat doet niets af aan het resultaat, maar puur oom aan te geven dat er nog wel een groot gat tussen Ajax en de Europese top zit. Ik denk dat het gat even groot is als Ajax en clubs als RKC.
En dat met maar 17 mln man.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:22 schreef ValHallen het volgende:
[..]
NederlandersOveral ter wereld goed kunnen spelen omdat we zo zijn opgevoed
Beat that Engeland, Italië, Duitsland (in mindere mate)_O_
De hele nieuwe opzet van Ajax is eigenlijk om voor Europese begrippen met een B/C team te spelenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:26 schreef Tyron het volgende:
[..]
Tegen United speelde wij ook met een B team
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie niet dom is moet slim zijn!
ja maar hij verloor kopduels van kompanyquote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:31 schreef The_Groove het volgende:
Overal ter wereld iedereen lyrische over Eriksen maar op Fok zitten er weer een paar enorme zuurpruimen
Chrisje is een baas.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:39 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
De hele nieuwe opzet van Ajax is eigenlijk om voor Europese begrippen met een B/C team te spelenop 3-4 spelers na, die bij de meeste topclubs nog niet eens de bank warm mogen houden
Goed dat je weg dookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Inderdaad. Koppers en van Rhijn hadden toen beiden pas 5 eredivisieduels in de benen. En kijk die voorhoede...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:26 schreef Tyron het volgende:
[..]
Tegen United speelde wij ook met een B team
Nee denk het ook niet, het alternatief is beter. Ook heeft hij niet echt een uitstraling wat een meerwaarde zou zijn.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 16:32 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Die klaassen gaat het ook niet redden vrees ik.
Is een mindere versie van Siem de Jong. Overbodige spelert dus.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 16:32 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Die klaassen gaat het ook niet redden vrees ik.
Ik klap altijd voor Ajaxquote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:20 schreef truedestiny het volgende:
Mooi van de ManC fans dat ze gister de Ajax spelers een applaus gaven. Dat zie je niet in Nederland.
Super mooi stukje. Vooral de ogen van Frankquote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:58 schreef Syntix het volgende:
[..]
Aah leuk dat je dit even aanhaalt:
http://nos.nl/video/433010-we-konden-eigen-spel-spelen.html
Vanaf 0.28 - 0.45 vindt Frank dit ook en gelijk heeft ie!
Ik zie het nu pas echt goed, die loopactie van De Jong nadat hij die bal zelf breed legt op Van Rhijnquote:
mooi inderdaadquote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:40 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik zie het nu pas echt goed, die loopactie van De Jong nadat hij die bal zelf breed legt op Van Rhijn
Viel me ook op ja.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:40 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik zie het nu pas echt goed, die loopactie van De Jong nadat hij die bal zelf breed legt op Van Rhijn
yeah die was mooi idd. als dat schot van eriksen ook nog in t doel eindigde was t de hele wereld overgegaanquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:09 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Niks onderschatting. Ajax speelde gewoon erg goed en af en toe op het hoogste niveau.
[ afbeelding ]
Na de 2-1 van Ajax moest City wel gaan knallen en toen kwamen er alleen maar meer ruimtes en werden ze nog zwakker en viel de 3-1. Bijna ook nog de 4-1. Heeft niks met onderschatting te maken, maar individuen vs een collectief.
yups en hoe hij zijn eigen ruimte creëert oor dat duwtje vlak voor de bal komtquote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:40 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Welk schot?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:37 schreef gomi het volgende:
[..]
yeah die was mooi idd. als dat schot van eriksen ook nog in t doel eindigde was t de hele wereld overgegaan
"Ze zijn kampioen van Engeland, dan ben je wel een topteam hoor"quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:27 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Super mooi stukje. Vooral de ogen van Frank
die aanval eindigde met dat schot van eriksen. ging naast.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:56 schreef Tyron het volgende:
[..]
Welk schot?
[..]
"Ze zijn kampioen van Engeland, dan ben je wel een topteam hoor"
Oh jaquote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:57 schreef gomi het volgende:
[..]
die aanval eindigde met dat schot van eriksen. ging naast.
twitter:_LORENSS twitterde op donderdag 25-10-2012 om 18:43:26@ryanbabel moet een kogel krijgen hi-ha-ho #kkzwarte reageer retweet
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:19 schreef Gramulanion het volgende:
Babel is weer mensen aan het trollen op Twitter hoor.![]()
twitter:RyanBabel twitterde op donderdag 25-10-2012 om 20:03:42RT @InternetPolice4: Alles: Telefoonnummer L. Turfboer: 0639862784 Ping: 29B74D07. Adresgegevens: Frankenthaler 19 2678WE De Lier #racisme reageer retweet
Toffe gast is Ryan heb hem een aantal keer ontmoetquote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
twitter:RyanBabel twitterde op donderdag 25-10-2012 om 20:03:42RT @InternetPolice4: Alles: Telefoonnummer L. Turfboer: 0639862784 Ping: 29B74D07. Adresgegevens: Frankenthaler 19 2678WE De Lier #racisme reageer retweet
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
quote:Van der Gijp: ‘Sana en onze vriend Babel heb ik weer niet gezien’
René van der Gijp voorspelde in de aanloop naar Ajax-Manchester City dat de Amsterdammers flink op de broek zouden krijgen van de Engelsen. Met een knipoog gaf de oud-prof aan dat hij rekende op 1-14 als eindstand, maar Van der Gijp kwam bedrogen uit. Daags na de 3-1 overwinning voor Ajax op the Citizens erkent hij dat hij fout zat, maar echt helemaal overtuigd is hij ook niet.
“Ik moest lachen om de verwonderde gezichten na afloop. Want als je de wedstrijd analyseert, heeft Ajax in het centrum van de verdediging best matig gespeeld”, geeft Van der Gijp donderdag te kennen bij RTL 7. Volgens hem liet het hart van de Ajax-defensie gaatjes vallen en profiteerde City daar simpelweg niet van. “Ik vond die Deen Poulsen niet zo geweldig. Die twee backs vond ik goed.”
“En met name Schöne, de Jong en Eriksen vond ik fantastisch spelen”, geeft Van der Gijp ruiterlijk toe. “Maar Sana en onze vriend Babel heb ik weer niet gezien. Dus als je het analyseert, was het niet zo geweldig. Er wordt altijd gezegd ‘je moet alle elf echt helemaal top zijn’, wil je er van winnen. Maar dat bleek gisteren toch niet het geval. Ajax heeft hartstikke goed gevoetbald voor Ajax-begrippen. Maar het is natuurlijk niet zo dat ze Manchester City ondersteboven gevoetbald hebben.”
Wat een hoop onzinquote:
http://www.rtl.nl/xl/#/u/957df1ee-298b-4e1a-b3e1-875dc7495cb5quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:26 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Wat een hoop onzin
Babel speelde gewoon goed en vond Sana ook niet eens zo heel beroerd
Tja zijn mening tochquote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:29 schreef Tyron het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/xl/#/u/957df1ee-298b-4e1a-b3e1-875dc7495cb5
Johan Derksen zei gister dat Ajax niet in de CL hoort.
Zal wel een negatief lul verhaal zijn dat city gewoon slecht wasquote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:31 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat hij vrijdag te zeggen heeft.
Dat zegt meestal Rene toch? Vind het wonderbaarlijk dat het niet in het artikel staat.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:31 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Zal wel een negatief lul verhaal zijn dat city gewoon slecht was
Ze zullen het allemaal wel zeggenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:31 schreef Tyron het volgende:
[..]
Dat zegt meestal Rene toch? Vind het wonderbaarlijk dat het niet in het artikel staat.
Who cares dat ik Sana en Babel niet heb gezien? Resultaat is wat telt en de overmacht op het veld wat mij betreft. Babel ben ik het overigens niet mee eens, volgens mij was die vrij balvast en goed in de passing. Sana was compleet dramatisch, maar gelukkig viel uit een corner die door hem werd veroorzaakt een doelpunt. Vond Enoh het overigens als vervanger van Sana net zo kut doen.quote:
Babel was goed, niet zo goed als de Jong en Eriksen maar wel gwn goed.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:50 schreef Lemsterr het volgende:
Sana, Poulsenen Babel waren ook matig
quote:
Waar gaat dit over dan?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Die gast noemde hem een kk neger en wou hem doodschieten ofzo..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:56 schreef Sala-adin het volgende:
[..]Jammer dat het niet op tv te zien was.
[..]
Waar gaat dit over dan?
Hoezo? Je gaat toch niet iemand een kk neger noemen? Moet je maar nadenken voor je wat Twittertquote:
Hij zei trouwens kk zwarte, foutje van mij maar niet minder erg.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Hoezo? Je gaat toch niet iemand een kk neger noemen? Moet je maar nadenken voor je wat Twittert
Dat joch dat 'm zwarte noemt heeft zelf een 8rgrond foto van Villhena van Feyenoordquote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:02 schreef Tyron het volgende:
[..]
Hij zei trouwens kk zwarte, foutje van mij maar niet minder erg.
Komt op hetzelfde neer tochquote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:02 schreef Tyron het volgende:
[..]
Hij zei trouwens kk zwarte, foutje van mij maar niet minder erg.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:04 schreef Littlerabbit het volgende:
Babel heeft een hobby nodig, wellicht kan hij zijn photoshop carriere weer oppakken.
De intro doet het hemquote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:30 schreef GGMM het volgende:
Ik kwam hier om iets te vertellen maar ik werd ontzettend afgeleid door de website van Ryan Babel..
Heldquote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:57 schreef j0rdiiii het volgende:
http://www.trilulilu.ro/video-evenimente/a3-1mc-ourmatch-net
Samenvatting met Engels commentaar van Sky Sports.
FIFA commentaar.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:57 schreef j0rdiiii het volgende:
Faal project van van der Aat. Ik neem aan dat ze nog steeds van plan zijn om deze nietsnut weg te doen.quote:Ajax heeft volgens AT5 het afgelopen jaar maar liefst ruim vier miljoen euro verlies geleden op het nieuwe museum aan het Rembrandtplein, de Ajax Experience. De bezoekersaantallen vallen tegen en de kosten van de 'Ajax Experience' in het centrum zijn erg hoog.
nicequote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:57 schreef j0rdiiii het volgende:
800.000quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:35 schreef bjanaan het volgende:
Voor winst in de CL krijg je toch 1miljoen?
Dacht ik ook inderdaad, vorig jaar was het 800000 toch?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:50 schreef Sala-adin het volgende:
Het is verhoogd naar 1 mil dacht ik...
Onbegrijpelijk dat deze man er nog zit. Hij doet niks goed voor Ajax.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:16 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]
Bieden maar.
[..]
Faal project van van der Aat. Ik neem aan dat ze nog steeds van plan zijn om deze nietsnut weg te doen.
Daar had je de wedstrijden van vanavond niet voor nodig om dat te constateren lijkt me.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:30 schreef bjanaan het volgende:
Beste Nederlandse club deze week qua Europees voetbal!
dit jaquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar had je de wedstrijden van vanavond niet voor nodig om dat te constateren lijkt me.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:30 schreef bjanaan het volgende:
Beste en mooiste Nederlandse club ter wereld deze week qua Europees voetbal! :D
P$V had wel 3 punten moeten halenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar had je de wedstrijden van vanavond niet voor nodig om dat te constateren lijkt me.
Ja maar had nooit een beter resultaat als Ajax neergezet.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:34 schreef bjanaan het volgende:
[..]
P$V had wel 3 punten moeten halen!
En zo is dat!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:36 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ja maar had nooit een beter resultaat als Ajax neergezet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |