Hopelijk gebruik je die alleen als decoratie en niet om daadwerkelijk je whisk(e)y uit te drinken?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:17 schreef kensei het volgende:
Ik vind mn kristallen tumblers wel weer kitsch genoeg
ik ook. Wel incl open haard, bruine chesterfield stoel en enorme boekenkastquote:
En een stel jachthonden die aan je voeten liggen voor de open haard, terwijl je Winnetoe leest, en Joost je een glaasje belegen port single malt reikt.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:31 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ik ook. Wel incl open haard, bruine chesterfield stoel en enorme boekenkast
Ik weet dat het een zonde is maar die glazen zorgen voor een betere drinkervaring voor mijquote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:16 schreef totalatool het volgende:
[..]
Hopelijk gebruik je die alleen als decoratie en niet om daadwerkelijk je whisk(e)y uit te drinken?
Idem hier.quote:
Als je die fles Breezer er maar uit laat!quote:
Wat voor verschil merk/proef je dan?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:28 schreef Karstman het volgende:
[..]
Als je die fles Breezer er maar uit laat!
Wat glazen betreft. Dronk vroeger uit zware kristallen tumblers, tegenwoordig uit Glencairn glazen, ruikt en smaakt toch echt beter.
En hier.quote:
Ja klinkt wel logisch.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:55 schreef Karstman het volgende:
Door de vorm blijft de geur beter hangen in het glas. Daarmee ruikt het lekkerder en ruiken is de helft van de smaak. De geur blijft ook lang hangen (zeker bij een Islay) in het glas zelf. Ik zit met enige regelmaat ook lang nadat het glas leeg is met m'n neus erin
doe maar een suggestie.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 08:26 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Ja klinkt wel logisch.
Ik drink eigenlijk altijd whisky uit een tumbler, maar heb wel zo'n gevormd (nosing?) glas staan.
Mag ik wel nog even opmerken dat ik 'slobberwhisky' echt een hele stomme term vind?. Ik snap wat ermee wordt aangeduid, maar het klinkt echt zo stom...
Kunnen we daar niet iets anders voor verzinnen?.
En op welke foto van Peat M. staat Karstman?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:59 schreef Karstman het volgende:
Vanavond een klein proeverijtje georganiseerd door De Druiventuin. De gastheren waren David Stirk en Marcel Bol van WIN.
[ afbeelding ]
Mijn winnaar was de Bunnahabain, de Glendronach 2de en dan de Coal Ila.
Dank aan Piet M. voor de foto
Beetje water erbij.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:38 schreef Cynix ® het volgende:
Zijn dat alcoholpercentages?
Oei, daar ben ik nog niet aan toe.
Water, anders zijn ze in mijn ogen vaak te scherp om alle smaken goed naar voren te laten komen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:38 schreef Cynix ® het volgende:
Ligt ook heel erg aan de whisky. Ik heb laatst een Aberlour A'Bunadh 8 (zonder water) op, die was 60% maar 1 van de zachtste Whisky's die ik ooit geproefd hebquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:38 schreef Cynix ® het volgende:
Yup da's de alcohol. De laatste drie waren uitstekend zonder water te drinken. De Glendronach trok iets meer open en werd wat voller en completer van smaak met een paar drupjes. De Coal Ila werd zelfs wat vlakker van een paar drupjes, beter zonder dus.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:38 schreef Cynix ® het volgende:
Foto's 3 en 11quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 03:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En op welke foto van Peat M. staat Karstman?
Ik heb hem hier ook open staan maar vind hem niet zo heel bijzonderquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:44 schreef The_Hives het volgende:
zojuist een Glenlivet 12yo ingeschonken. Moet zeggen, ik vind hem niet verkeerd
ik ben een beginnerquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:54 schreef kensei het volgende:
[..]
Ik heb hem hier ook open staan maar vind hem niet zo heel bijzonder
de 15yo is ook alweer een stuk beter. Maar cadeau gekregen, dus een gegeven paard.......quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:57 schreef kensei het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Maar recentelijk een paar 18 jaar oude op en nu ben ik verwend
Niks mis mee, maar ik vind zelf de GL15yo veel lekkerder.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:44 schreef The_Hives het volgende:
zojuist een Glenlivet 12yo ingeschonken. Moet zeggen, ik vind hem niet verkeerd
En we zijn er uiteraard live bij! Zit nog te dubben of ik 's middags 's avonds of beide gaquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:14 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Er zat een aankondiging in mijn mail voor Whiskey in Leiden 2013..
20 april is de datum .. locatie: De Stadsgehoorzaal!
Kaarten zijn nu te koop!!
leiden is zo ver weg...quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:14 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Er zat een aankondiging in mijn mail voor Whiskey in Leiden 2013..
20 april is de datum .. locatie: De Stadsgehoorzaal!
Kaarten zijn nu te koop!!
Ja!quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 01:58 schreef gianni61 het volgende:
[..]
leiden is zo ver weg...
Is dat de moeite waard?
Mijn man is vorig jaar voor het eerst geweest, en die vond het grandioos!quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 01:58 schreef gianni61 het volgende:
[..]
leiden is zo ver weg...
Is dat de moeite waard?
Waarom verras je me nietquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 00:44 schreef Karstman het volgende:
[..]
En we zijn er uiteraard live bij! Zit nog te dubben of ik 's middags 's avonds of beide ga
Moest ik die voor mijzelf nu nog regelen? Of heb je die erbijgedaan?quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:10 schreef Karstman het volgende:
Zo de kaartjes voor 20 april zijn binnen! Vooralsnog alleen de avondsessie maar wie weet wat er nog komt. Gelijk even twee flesjes opgepikt voor in de kast een Cadenhead Ledaig 11 en een Port Askaig 12. En uiteraard even wat snoepjes mogen proeven van ome Jack.
Is voor u gefixtquote:Op vrijdag 9 november 2012 17:35 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Moest ik die voor mijzelf nu nog regelen? Of heb je die erbijgedaan?
Ben jij volgende week nog in het Haagse te vinden?quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:10 schreef Karstman het volgende:
Zo de kaartjes voor 20 april zijn binnen! Vooralsnog alleen de avondsessie maar wie weet wat er nog komt. Gelijk even twee flesjes opgepikt voor in de kast een Cadenhead Ledaig 11 en een Port Askaig 12. En uiteraard even wat snoepjes mogen proeven van ome Jack.
Mijn voorkeur gaat echt uit naar Aberlour 12y 48%, of de 10y sherry finish. De 'normale' 10y is een echte instapwhisky; niet slecht, maar kan voor iets meer geld, veel beter...quote:Op zondag 11 november 2012 18:35 schreef Cynix ® het volgende:
Ik vond de 10yo prima te drinken. Geen absolute top, maar zeker niet slecht. Ik ken de 12yo echter nog niet.
Zegt Lagavulin je iets?quote:Op zondag 11 november 2012 21:37 schreef Cynix ® het volgende:
Ik heb gisteren spontaan een flesje ILEACH Islay Single Malt aangeschaft. Had er nog nooit van gehoord, maar ik ben altijd in voor iets nieuws en hij was nog leuk geprijsd ook (26,75¤).
Het lijkt wel een soort huismerk-label (The Highlands & Islands Scotch Whisky Company Limited), maar ik vind hem verrassend lekker! Maar vooral: verrassend apart! Een vreemde smaak, natuurlijk rokerig, maar ik ruik en proef ook nog allerlei andere dingen.
Echt een leuke verrassing voor wie eens iets anders wil.
Er zit (jonge) lagavulin in...quote:Op maandag 12 november 2012 13:50 schreef Cynix ® het volgende:
Yep, is het daar een van?
Of is het een parallel merk of zo?
Geen ervaring met de hierboven genoemde club, maar kan je Whiskyreizen.nl van de binnen whiskykringen zeer bekende Teun van Wel (o.a. mede-organistor van Maltstock, één van de Bruichladdies die rondleidingen verzorgen tijdens whiskyfestivals in NL én reisorganistor) aanbevelen...quote:Op woensdag 14 november 2012 08:04 schreef gianni61 het volgende:
zijn er hier toevallig mensen met ervaring met travel4reasons.nl ?
ik was op zoek naar whisky reizen en kwam op hun site wel een paar interessante reisjes tegen.
de site op zich ziet er niet heel professioneel uit en de info is wat summier maar het aanbod lijkt me wel interessant.
als mensen ervaring hebben met deze organisatie of een andere aanbevelen om een paar dagen mee naar islay te gaan hoor ik het graag
die had ik ook al gevonden via het whisky forum. (toevallig vandaag aangemeldquote:Op woensdag 14 november 2012 13:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Geen ervaring met de hierboven genoemde club, maar kan je Whiskyreizen.nl van de binnen whiskykringen zeer bekende Teun van Wel (o.a. mede-organistor van Maltstock, één van de Bruichladdies die rondleidingen verzorgen tijdens whiskyfestivals in NL én reisorganistor) aanbevelen...
Teun werkt vooral met maatwerk, op speciaal verzoek van de klant.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:25 schreef gianni61 het volgende:
[..]
die had ik ook al gevonden via het whisky forum. (toevallig vandaag aangemeld)
via die link zie ik echter niks over schotland of whisky, maar ik kan natuurlijk eens contact met hem opnemen
daar ga ik helaas niet heen.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Teun werkt vooral met maatwerk, op speciaal verzoek van de klant.
Als je a.s. weekend naar het Whisky Festival in Den Haag gaat, kan je hem daar ook spreken via de Maltstock stand.
Weet niet of er volgend jaar ook weer een reis georganiseerd wordt, maar vorig jaar heb ik deze trip gemaakt, incl Islay:quote:Op woensdag 14 november 2012 13:42 schreef gianni61 het volgende:
[..]
daar ga ik helaas niet heen.
wat ik eigenlijk zoek is een groepsreis waarbij je je kunt aanmelden. om met een clubje gelijkgezinden naar schotland te gaan. aangezien ik weinig hoop heb om mensen uit mijn omgeving mee te krijgen
Bij drankdozijn.nl is hij redelijk goedkoop (55) maar site is nu even downquote:Op woensdag 14 november 2012 22:44 schreef falling_away het volgende:
[..]
deze dus? http://www.bestofwhisky.nl/default/highland-park-18-y-070-43.html
helaas iets boven budget.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Weet niet of er volgend jaar ook weer een reis georganiseerd wordt, maar vorig jaar heb ik deze trip gemaakt, incl Islay:
http://www.whiskyunlimited.nl/whiskysail.html
black grousequote:Op zaterdag 17 november 2012 01:11 schreef Ringo het volgende:
Whisky! Maar dan in grote hoeveelheden. Wat is nu, zeg maar ook een beetje betaalbaar, merk om je fatsoenlijk mee dood te drinken?
zie TT, je hebt in jouw situatie gelijk.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:21 schreef Ringo het volgende:
Nu drink ik hartstochtelijk whisky sinds mijn negentiende. En kenners hebben mij sindsdien altijd verteld dat whisky on the rocks een doodzonde is.
Well, dat is het dus niet.
Wederhelft is gister naar de middagsessie geweest met een goeie vriend van ons en die vonden het geweldig weer allemaal!quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:07 schreef JeMoeder het volgende:
Gaan er nog mensen naar het IWF in Den Haag dit weekend?
Ik heb een kaartje, maar ik ben sinds gister snipverkouden; al mijn holtes dicht, geen smaak, geen reuk...
Lekker dit
Ik vind dat soms nog best prima, een goedkopere whisky on the rocks of bij de cola.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:21 schreef Ringo het volgende:
Nu drink ik hartstochtelijk whisky sinds mijn negentiende. En kenners hebben mij sindsdien altijd verteld dat whisky on the rocks een doodzonde is.
Well, dat is het dus niet.
Of een troll.quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:19 schreef Orbeatle het volgende:
Maar als je dat gaat doen met een echt goeie single malt ben je gek.
Ja het gaat hem niet worden. Mijn vriendin gaat ipv van mij. Ik baal enorm, maar het is goed dat het kaartje nog door iemand anders gebruikt kan worden.quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:11 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Wederhelft is gister naar de middagsessie geweest met een goeie vriend van ons en die vonden het geweldig weer allemaal!
Jij sterkte!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |