abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 oktober 2012 @ 15:41:28 #101
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_118376383
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:37 schreef betyar het volgende:

[..]

Ga een brood bakken met je gezwets.
Jammer om te zien dat je geen argumenten hebt. Je toont meer en meer je ware aard. Geen fraai plaatje.

- Iemand zomaar kunnen ontslaan heeft gevolgen voor die persoon: Minder inkomen, geen pensioenopbouw, banken eisen een vast contract of een werkgeversverklaring dat men een vast contract krijgt bij het afsluiten van een hypotheek.

- Geen brood meer kopen bij die bakker heeft gevolgen voor die persoon: Minder inkomen, geen pensioenopbouw, banken eisen een vast inkomen bij het afsluiten van een hypotheek.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_118376568
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:41 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Jammer om te zien dat je geen argumenten hebt. Je toont meer en meer je ware aard. Geen fraai plaatje.

- Iemand zomaar kunnen ontslaan heeft gevolgen voor die persoon: Minder inkomen, geen pensioenopbouw, banken eisen een vast contract of een werkgeversverklaring dat men een vast contract krijgt bij het afsluiten van een hypotheek.

- Geen brood meer kopen bij die bakker heeft gevolgen voor die persoon: Minder inkomen, geen pensioenopbouw, banken eisen een vast inkomen bij het afsluiten van een hypotheek.
Niet voor niets bestaan er verschillen tussen ondernemers en werknemers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 24 oktober 2012 @ 15:46:51 #103
379943 Paper_Tiger
pi_118376603
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet voor niets bestaan er verschillen tussen ondernemers en werknemers.
Een constatering maar geen onderbouwing. Leg mij eens uit waarom.
pi_118376616
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 14:37 schreef betyar het volgende:

Dat vind jij.

Nee, dat is een feit van algemene bekendheid.

quote:
Jawel hoor, het is een duwtje in de rug.
Leg eens uit hoe de balans kan worden gevonden in de situatie dat een werkgever slechts met grote moeite van een werknemer af kan komen? Hoe kan hij die werknemer dwingen om zich langdurig te binden bij gebreke waaraan de werknemer een afkoopsom moet betalen dan wel gewoon niet weg komt?

quote:
Een ontslagen IT'er kan ook een bouwplaats opruimen. Een ontslagen bouwvakker kan zich ook om laten scholen naar een ander vak of gaan schoonmaken om aan een inkomen te komen.
Je weet toch wel dat niet alle banen ongeschoold werk betreffen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_118376626
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 01:43 schreef Voorschrift het volgende:
Bestaat zoiets echt? :')

Idioten die zich daar voor inschrijven, beg your pardon.
Dat bestaat al decennia lang. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_118376700
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:12 schreef betyar het volgende:

Argumenten?

Waarom zou een werkgever iemand zomaar moeten kunnen ontslaan? Wat is de reden erachter?

Als de werknemer vertrekt is dat veelal om: Het salaris is te laag, de werksfeer is niet goed of men wil dichter bij huis werken. Die eerste twee dingen zijn het belangrijkste en daar kan de werkgever wat aan doen.
Kortom: jij wil een zeer ongelijke positie.

Dat is natuurlijk volstrekt irreëel. Verbondenheid werkt twee kanten op. Waarom investeren in iemand die bwvs morgen weg is.
pi_118376868
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:46 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Een constatering maar geen onderbouwing. Leg mij eens uit waarom.
De beloning voor ondernemers is doorgaans groter. Ze krijgen daarnaast te maken met andere regelingen, aftrekposten, etc. Maar bovenal is het ondernemerschap nou eenmaal een sprong in het diepe waar risico's aan zijn verbonden.

Ik zie dan ook geen enkele reden om een soort van gelijk speelveld te creëren door het ontslagrecht te slopen. Temeer omdat dat de werknemer sowieso al in een zwakkere positie zit.

Maar goed, het gaat al fout met je vergelijking. De relatie werkgever-werknemer is natuurlijk anders dan die tussen de ondernemer en zijn klant.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 15:53:14 #108
379943 Paper_Tiger
pi_118376871
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk volstrekt irreëel. Verbondenheid werkt twee kanten op. Waarom investeren in iemand die bwvs morgen weg is.
Waar zit die ongelijkheid dan? ik zie die niet zo.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 16:00:15 #109
379943 Paper_Tiger
pi_118377145
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De beloning voor ondernemers is doorgaans groter. Ze krijgen daarnaast te maken met andere regelingen, aftrekposten, etc. Maar bovenal is het ondernemerschap nou eenmaal een sprong in het diepe waar risico's aan zijn verbonden.

Ik zie dan ook geen enkele reden om een soort van gelijk speelveld te creëren door het ontslagrecht te slopen. Temeer omdat dat de werknemer sowieso al in een zwakkere positie zit.

Maar goed, het gaat al fout met je vergelijking. De relatie werkgever-werknemer is natuurlijk anders dan die tussen de ondernemer en zijn klant.
Was jij niet iemand die nog niet zo lang geleden zei dat ondernemer zijn ook maar gewoon een baan was?
De ondernemer ontvangt zijn inkomen van de klant de werknemer van de ondernemer. Ik zie daar niet zo'n verschil. De ondernemer is niet verzekerd voor het wegvallen van inkomen de werknemer wel. De eerste schijf van het inkomen van de ondernemer bestaat uit ordinaire loonbelasting en bij de werknemer uit premie's voor volksverzekeringen. De werknemer kan zomaar opstappen en iets anders gaan doen de ondernemer zit vast aan allerhande verplichtingen. De enige reden dat de werknemer zo goed wordt verzorgt en niet ontslagen kan worden is dat er meer van zijn dan ondernemers. Het zijn die twee wolven en dat schaap die democratisch bepalen waaruit de lunch van vandaag bestaat.
Er is geen enkele morele grond voor die ontslagvergoeding en voor de moeizame procedure om van overtollige medewerkers af te komen.
pi_118377582
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:53 schreef KoosVogels het volgende:

De beloning voor ondernemers is doorgaans groter.
Helaas is er een grote groep ondernemers die behoren tot werkende armen... Het is een fabel dat ondernemers een veel hogere beloning krijgen. Zeker niet in het MKB. Er zijn zat ondernemers die minder verdienen dan hun personeel EN meer uren draaien EN die een volstrekt afhankelijke positie hebben van die werknemers en toch worden de werknemers beschermd.

Dat lijkt gewoon nergens op.
pi_118377605
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:53 schreef Paper_Tiger het volgende:

Waar zit die ongelijkheid dan? ik zie die niet zo.
Werknemer kan te allen tijde ontslag nemen, maar werkgever kan slechts met veel moeite van werknemer afkomen.
pi_118377724
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Helaas is er een grote groep ondernemers die behoren tot werkende armen... Het is een fabel dat ondernemers een veel hogere beloning krijgen. Zeker niet in het MKB. Er zijn zat ondernemers die minder verdienen dan hun personeel EN meer uren draaien EN die een volstrekt afhankelijke positie hebben van die werknemers en toch worden de werknemers beschermd.

Dat lijkt gewoon nergens op.
Zal ik niet ontkennen. Maar omdat er ook ondernemers bestaan die het zwaar hebben, moet de ontslagbescherming de nek om worden gedraaid?
pi_118378144
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:15 schreef KoosVogels het volgende:

Zal ik niet ontkennen. Maar omdat er ook ondernemers bestaan die het zwaar hebben, moet de ontslagbescherming de nek om worden gedraaid?
Nee en dat zeg ik ook niet.

Ik pleit voor balans. Dus ofwel beiden kunnen snel van elkaar af, ofwel je gaat een verbond aan met elkaar. Zeg maar "LAT-relatie" vs "samenwonen" vs "huwelijk".

Daarmee stimuleer je ook investeren in je werknemers.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 16:52:47 #114
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_118379172
quote:
0s.gif
Op woensdag 24
oktober 2012 16:26
schreef
DS4 het volgende:

[..]

Nee en dat zeg ik ook niet.

Ik pleit voor balans. Dus ofwel beiden kunnen snel van elkaar af, ofwel
je gaat een verbond aan met elkaar. Zeg maar "LAT-relatie" vs
"samenwonen" vs "huwelijk".

Daarmee stimuleer je ook investeren in je werknemers.
Vind ik ook...
  woensdag 24 oktober 2012 @ 17:23:00 #115
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_118379981
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, dat is een feit van algemene bekendheid.
Je eigen feiten.

quote:
[..]

Leg eens uit hoe de balans kan worden gevonden in de situatie dat een werkgever slechts met grote moeite van een werknemer af kan komen? Hoe kan hij die werknemer dwingen om zich langdurig te binden bij gebreke waaraan de werknemer een afkoopsom moet betalen dan wel gewoon niet weg komt?
Hoezo kan hij moeilijk van die werknemer afkomen? Waarom wil je überhaupt van een goed functionerende werknemer af? Functioneert hij niet? Ontslag is zo rond. Bedrijfseconomische redenen? Ontslag is zo rond.

quote:
Je weet toch wel dat niet alle banen ongeschoold werk betreffen?
Je weet toch wel dat niet iedere werkloze laaggeschoold is?
  woensdag 24 oktober 2012 @ 17:23:47 #116
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_118380014
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat geeft de werkgever juist een extra prikkel om goed te zijn voor zijn mensen.
pi_118380520
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 17:23 schreef betyar het volgende:

Je eigen feiten.

Jij stelde dat alle werkgevers dat willen, dus je mag het bewijzen.

quote:
Hoezo kan hij moeilijk van die werknemer afkomen? Waarom wil je überhaupt van een goed functionerende werknemer af? Functioneert hij niet? Ontslag is zo rond. Bedrijfseconomische redenen? Ontslag is zo rond.
Dat is niet zo.

quote:
Je weet toch wel dat niet iedere werkloze laaggeschoold is?
Dat zeg ik toch ook niet?
pi_118380551
quote:

Dat geeft de werkgever juist een extra prikkel om goed te zijn voor zijn mensen.
Die prikkel heb je ook als je aan elkaar verbonden bent. Wel eens getrouwd geweest, of getrouwd? Dat is toch ook geen reden om je vrouw vervolgens te verwaarlozen?
  woensdag 24 oktober 2012 @ 18:15:06 #119
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_118381481
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 17:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij stelde dat alle werkgevers dat willen, dus je mag het bewijzen.
Lees de berichten van Wientjes die vertegenwoordigt het bedrijfsleven.

quote:
Dat is niet zo.
Wel alleen bij het niet functioneren zal je een vergoeding mee moeten geven, die vergoeding zit de werkgevers juist dwars.

quote:
Dat zeg ik toch ook niet?
Mooi
  woensdag 24 oktober 2012 @ 18:15:39 #120
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_118381500
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 17:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die prikkel heb je ook als je aan elkaar verbonden bent. Wel eens getrouwd geweest, of getrouwd? Dat is toch ook geen reden om je vrouw vervolgens te verwaarlozen?
Als je niet goed functioneert kun je gewoon buiten getrapt worden.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 18:22:38 #121
379943 Paper_Tiger
pi_118381720
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:15 schreef betyar het volgende:

[..]

Als je niet goed functioneert kun je gewoon buiten getrapt worden.
Nou ja gewoon.....

Als u een werknemer wilt ontslaan omdat hij slecht presteert, hebt u een ontslagdossier nodig. In het ontslagdossier moet u bewijzen dat uw werknemer slecht presteert. Zonder dat bewijs zal het UWV WERKbedrijf of de kantonrechter het ontslag niet toestaan.
Hoe bouw ik een ontslagdossier op?

Een ontslagdossier bij disfunctioneren bouwt u op aan de hand van het onderstaande stappenplan.
Stap 1: functieomschrijving opstellen

Om te beginnen is het van belang dat u een functieomschrijving opstelt. Zowel u als uw werknemer moet die functieomschrijving ondertekenen. Zonder functieomschrijving loopt u het gevaar dat uw werkgever beweert dat hij niet wist wat van hem werd verwacht.
Stap 2: functioneringsgesprekken en waarschuwingen

Als uw werknemer een fout begaat of zich ongepast gedraagt, is het van belang hem hier zo snel mogelijk in een persoonlijk gesprek op te wijzen. Maak hier een notitie van en behandel dit tijdens het periodieke functioneringsgesprek.

Gaat het om een ernstige fout of gedraging? Bespreek dit dan uiterlijk de volgende dag en geef uw werknemer een officiële waarschuwing. Maak vervolgens een verslag van het gesprek en neem dat op in het personeelsdossier.
Stap 3: verbetertraject aanbieden

Blijft uw werkgever fouten maken of zich ongepast gedragen en bent u van mening, dat er sprake is van disfunctioneren? U moet uw werknemer dan de kans bieden zich te verbeteren. Daarbij speelt uw begeleiding een essentiële rol.

Eens per 2 of 3 weken moet u een gesprek voeren met uw werknemer. Leg alles wat u bespreekt vast in het dossier van uw werknemer. De duur van het verbetertraject hangt onder andere af van de functie en de mate van disfunctioneren, maar meestal duurt het traject minimaal 3 maanden.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 18:25:34 #122
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118381831
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:22 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Nou ja gewoon.....

Als u een werknemer wilt ontslaan omdat hij slecht presteert, hebt u een ontslagdossier nodig. In het ontslagdossier moet u bewijzen dat uw werknemer slecht presteert. Zonder dat bewijs zal het UWV WERKbedrijf of de kantonrechter het ontslag niet toestaan.

Een ontslagdossier bij disfunctioneren bouwt u op aan de hand van het onderstaande stappenplan.

Om te beginnen is het van belang dat u een functieomschrijving opstelt. Zowel u als uw werknemer moet die functieomschrijving ondertekenen. Zonder functieomschrijving loopt u het gevaar dat uw werkgever beweert dat hij niet wist wat van hem werd verwacht.

Als uw werknemer een fout begaat of zich ongepast gedraagt, is het van belang hem hier zo snel mogelijk in een persoonlijk gesprek op te wijzen. Maak hier een notitie van en behandel dit tijdens het periodieke functioneringsgesprek.

Gaat het om een ernstige fout of gedraging? Bespreek dit dan uiterlijk de volgende dag en geef uw werknemer een officiële waarschuwing. Maak vervolgens een verslag van het gesprek en neem dat op in het personeelsdossier.

Blijft uw werkgever fouten maken of zich ongepast gedragen en bent u van mening, dat er sprake is van disfunctioneren? U moet uw werknemer dan de kans bieden zich te verbeteren. Daarbij speelt uw begeleiding een essentiële rol.

Eens per 2 of 3 weken moet u een gesprek voeren met uw werknemer. Leg alles wat u bespreekt vast in het dossier van uw werknemer. De duur van het verbetertraject hangt onder andere af van de functie en de mate van disfunctioneren, maar meestal duurt het traject minimaal 3 maanden.
geen wonder dat bedrijven liever met uitzendkrachten werken.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 18:25:43 #123
379943 Paper_Tiger
pi_118381835
quote:

[..]

Neemt een werkgever niet juist mensen aan zodat die goed zijn voor hem? :?
  woensdag 24 oktober 2012 @ 18:26:47 #124
379943 Paper_Tiger
pi_118381880
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:25 schreef Viajero het volgende:

[..]

geen wonder dat bedrijven liever met uitzendkrachten werken.
Personeel in een aparte personeels BV. Goedkoper om die failliet te laten gaan dan een rotte appel een tas geld meegeven.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 18:27:39 #125
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_118381903
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:22 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Nou ja gewoon.....

Ja dat is toch gewoon, of wil je iemand al buiten kunnen trappen als hij de veger ondersteboven wegzet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')