Dat zou wel supertof zijnquote:Op maandag 22 oktober 2012 17:07 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Wij zouden toch voor de datum 2ling gaan mocht de gyn gelijk krijgen?
Dat stofje zit toch alleen in kattenpoep?quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:15 schreef Kyara het volgende:
Twinkle, fijn dat je weer thuis bent. Blijf goed naar je lichaam luisteren
Hier een een 'gedoetje' met manlief over het opruimen van een kattenplasje. Mocht ik niet doen etc. Maar ik kan het ook moeilijk laten liggen. En mijn niet-alcoholische drankjes was ook al niks. Ondertussen maakt het niet uit dat ik soms amper de trap op kom met 10 kg kind want daar hebben de babies geen last van
Er lag ook nog een drol bij. Maar dan nog gaat het volgens mij alleen om kittens. En inderdaad goed, handen wassen. Vieze beesten zijn het toch ookquote:Op maandag 22 oktober 2012 20:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat stofje zit toch alleen in kattenpoep?
Ik heb gewoon de kaartenbakken verschoond bij m'n papa en mama toen ze weg waren en daarna meteen goed m'n handen wassen.
quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:30 schreef Troel het volgende:
Mogen kaartenbakken tegenwoordig ook al niet meer
Handschoenen aandoenquote:Op maandag 22 oktober 2012 20:30 schreef Kyara het volgende:
[..]
Er lag ook nog een drol bij. Maar dan nog gaat het volgens mij alleen om kittens. En inderdaad goed, handen wassen. Vieze beesten zijn het toch ook
ja, als het de keuze was tussen hij of ik dan was het makkelijk. Maar ik ga het niet laten liggen tot hij een keer thuis is.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:41 schreef Suikertante het volgende:
Nou, ik kan alles nog, maar ik ga écht niet klagen dat mijn vriend de stront van onze vier katten opruimt hoor!
ik moest hardop lachenquote:Op maandag 22 oktober 2012 20:30 schreef Troel het volgende:
quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:30 schreef Troel het volgende:
Ik heb het tot voor kort ook gewoon zelf gedaan, handen meteen goed wassen inderdaad. Ik leef al dertien jaar met die kat samen dus het zal verder wel loslopen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat stofje zit toch alleen in kattenpoep?
Ik heb gewoon de kaartenbakken verschoond bij m'n papa en mama toen ze weg waren en daarna meteen goed m'n handen wassen.
Wij hebben maar een bak voor vier katten, maken we eens per week schoon, en eens per week stront eruit scheppen. Dat kan ook alleen met catsanquote:Op maandag 22 oktober 2012 21:22 schreef papillion het volgende:
Dat is zeker knus. Ik ben nu al enorm blij dat we met 2 katten van 60m2 naar 'n rijtjeswoning zijn gegaan. Merk al enorm dat de katten wat meer ruimte hebben en dat het enkel al scheelt in de plaatsing van de kattenbak. Zelfs als we die dagelijks schoonmaken blijf je dat toch ruiken. Als recent dit huis niet aangeboden hadden gekregen dan waren we wss ook wel even blijven zitten en is 60m2 zeker mogelijk. Maar ik hoef als er 1 kat weg gaat eigenlijk echt geen 2e meer.
Ho, even voor de goede orde.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:07 schreef Suikertante het volgende:
Venco HAHA ik moest echt heel hard lachen omdat je je datum zelf hebt zitten bijstellen om bovenaan in het lijstje te staan![]()
![]()
Ik heb nog steeds geen termijnencho gehad dus wie weet kom ik vrijdag ook wel op jouw echte datum uit! Jaha, en dan kun jij niet meer terug!![]()
Dat valt mij ook op, en zoals Kyara zegt is het zeker zo dat de katten wel een andere positie in het huishouden hebben gekregen, maar ik kan me nog steeds níet voorstellen dat je ze zomaar 'discard' als je een kind krijgt. Het zijn nog steeds m'n liefjes hoorquote:Op maandag 22 oktober 2012 21:03 schreef becky27 het volgende:
Om me heen zie ik ook veel stelletjes die kinderen krijgen hun huisdieren weg doen of er komen geen nieuwe meer. Maar ik vind huisdieren op de manier waarop wij leven geen aanvulling, voor ons niet en voor hen niet.
Wij hebben ook 3 katten en die zijn vreselijk aanhankelijk. Ze eisen gewoon aandacht op. Natuurlijk moet je je tijd hierin leren verdelen want je moet natuurlijk ook opletten met de baby.quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:42 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Dat valt mij ook op, en zoals Kyara zegt is het zeker zo dat de katten wel een andere positie in het huishouden hebben gekregen, maar ik kan me nog steeds níet voorstellen dat je ze zomaar 'discard' als je een kind krijgt. Het zijn nog steeds m'n liefjes hoor
En de kattenbak, ik ben dan vast een enorme lafbek ofzo, maar ik begin er niet aan. Ik ben aan het begin van mijn zwangerschap (of die van Gabriël, ik weet niet eens meer) getest op dat gedoetje dat je ervan kunt krijgen en ondanks mijn bijna 10-jarige samenleving met de katten heb ik het nooit gehad. En ik heb begrepen dat als ze buiten komen, je daarop bedacht moet zijn en die van ons mogen dat, dus nouja.
Venco, fijn dat alles goed was! Succes met de nekplooimeting.
Beetje vals gespeeld.quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:40 schreef Suikertante het volgende:
Jaja, dus er komt ook nog luiheid bij kijken
Dat was hier precies zo (incl. het aantal exemplarenquote:Op maandag 22 oktober 2012 21:47 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wij hebben ook 3 katten en die zijn vreselijk aanhankelijk. Ze eisen gewoon aandacht op. Natuurlijk moet je je tijd hierin leren verdelen want je moet natuurlijk ook opletten met de baby.
Overigens, onze katten komen niet buiten (2-hoog), is het gevaar dan minder?
Zelf verwacht ik weinig problemen. We hebben sphynxen en die zijn qua karakter zo verschrikkelijk makkelijk niet zal wennen zijn maar echt zorgen maak ik me niet. We zullen het wel zien.quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:52 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Dat was hier precies zo (incl. het aantal exemplaren), en dat heeft wel een tijdje geduurd, maar heeft wel opnieuw z'n plekje gevonden. In ons oude huis hadden ze heel weinig ruimte en daardoor werden 2 van de 3 enorm ziek van de stress, dus daarom zijn we uiteindelijk groter gaan wonen (stond al wel in de planning, maar hadden we anders wat langer uitgesteld) en in dit huis zijn het weer heel tevreden beestjes. Je merkt wel aan ze dat ze een soort van zwaan-kleef-aan doen als Stef op bed ligt of niet thuis is, dat vinden ze nog steeds erg fijn, maar het gaat goed zo
En dat meen ik me wel te herinneren, maar zou ik niet klakkeloos op grond van mijn 'advies' overnemen. Misschien even navragen/nalezen ergens hoe dat zit? Ik kan me de bron van deze info ook niet meer herinneren..
Het loopt toch zoals het looptquote:Op maandag 22 oktober 2012 21:56 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zelf verwacht ik weinig problemen. We hebben sphynxen en die zijn qua karakter zo verschrikkelijk makkelijk niet zal wennen zijn maar echt zorgen maak ik me niet. We zullen het wel zien.![]()
Wij wonen nu ook heel klein maar we verhuizen over ongeveer een jaar. Daar ben ik eigenlijk ongeruster over.
Terechte observatie, daarom zul je mij ook niet snel zien oordelen over risico's die anderen nemen. Ik vind dat een keuze die iedereen voor zich moet maken.quote:Op maandag 22 oktober 2012 22:12 schreef Incantrix het volgende:
Overigens vind ik het best opmerkelijk dat er hier best wel 'scherp' gedacht wordt over het nemen van risico's tijdens de zwangerschap als bijv. roken en zulke dingen (terecht overigens, m.i.), terwijl toxoplasmose toch ook geen mietje is als dat bij je baby terecht komt![]()
Oh, ik vind trouwens ook dat iedereen dat zelf moet wetenquote:Op maandag 22 oktober 2012 22:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Terechte observatie, daarom zul je mij ook niet snel zien oordelen over risico's die anderen nemen. Ik vind dat een keuze die iedereen voor zich moet maken.
Die hoofdpijn en pijn tussen je schouder bladen staan bij mij op de lijst die ik mee kreeg als klachten voor zwangerschaps vergiftiging... Ik wil je niet bang maken, maar hou jezelf even goed in de gaten....quote:Op maandag 22 oktober 2012 23:07 schreef Cocotrimonium het volgende:
Blergh. Hoofdpijn (die lekker doorzeurt naar mijn nek en tussen mijn shouderbladen), misselijk (door maagzuur denk ik), en algehele blergh.
Dus, lekker slapen en morgen gaat het vast weer awesome as always
heb je ook andere klachten? sterretjes zien, bandgevoel over je buik? anders gewoon voor on tje safe side even je bloeddruk laten checken.quote:Op maandag 22 oktober 2012 23:07 schreef Cocotrimonium het volgende:
Blergh. Hoofdpijn (die lekker doorzeurt naar mijn nek en tussen mijn shouderbladen), misselijk (door maagzuur denk ik), en algehele blergh.
Dus, lekker slapen en morgen gaat het vast weer awesome as always
Hey, je hebt een kleurtje!quote:Op maandag 22 oktober 2012 23:34 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
heb je ook andere klachten? sterretjes zien, bandgevoel over je buik? anders gewoon voor on tje safe side even je bloeddruk laten checken.
Eens.quote:Op maandag 22 oktober 2012 23:09 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh, ik vind trouwens ook dat iedereen dat zelf moet wetenMaar heb er wel een oordeel/heel duidelijke mening over. Alleen zal ik dat pas zeggen als iemand me vraagt. Immers, eigen keus enzo
Maar je kunt dat toch ook maar 1x krijgen? Daar wordt je toch op getest?quote:Op maandag 22 oktober 2012 22:12 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Het loopt toch zoals het loopt
Heb het nog even nagezocht en ik vond info op de site van een dierenarts, toxoplasmose komt vooral (maar dus niet alleen maar) voor bij jonge katten en katten krijgen het door het eten van besmette prooidieren. Daar komt denk ik het verhaal vandaan dat binnenkatten niet zo veel risico lopen, die vangen doorgaans natuurlijk niet zomaar muizen en vogels
Overigens vind ik het best opmerkelijk dat er hier best wel 'scherp' gedacht wordt over het nemen van risico's tijdens de zwangerschap als bijv. roken en zulke dingen (terecht overigens, m.i.), terwijl toxoplasmose toch ook geen mietje is als dat bij je baby terecht komt![]()
Je wordt daar niet standaard op getest volgens mij, bij mij is het iig nooit getest. En Inca schrijft hierboven dat zij wel getest is en het dus niet gehad heeft, dus ik snap haar voorzichtigheid heel goed.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar je kunt dat toch ook maar 1x krijgen? Daar wordt je toch op getest?
En is het niet dat je dat via je mond binnen moet krijgen, het lijkt me toch niet dat je het binnen krijgt door huidcontact?
Ik ga ff googlen...
Men kan met deze parasiet in contact komen door:
de kattenbak te verschonen als daar jonge katten in hebben gepoept. Alle katten raken ermee besmet, maar ze scheiden alleen cysten uit gedurende een paar weken na de eerste besmetting; de cysten worden pas na 48 uur buiten het lichaam te hebben vertoefd infectieus. Normale hygiëne en geregeld verschonen zijn voldoende om besmetting te voorkomen.
tuinieren
rauw of onvoldoende verhit vlees (bijvoorbeeld van de barbecue) te eten
ongewassen groenten te eten (risico op besmetting met mest van besmette dieren)
zandbakken waar ook katten in komen
Na een primaire infectie ontstaat een levenslange immuniteit die gebaseerd is op pre-immuniteit, dat wil zeggen zolang er sprake is van een voortdurende latent aanwezige infectie. Bij immuno-incompetente personen kan een latent aanwezige infectie opleven en ernstige symptomen met zich meebrengen.
Klinkt bekend, en is zeker een voordeelquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Bijkomend voordeel is dat hij het is blijven doen en het nu tot zijn takenpakket ziet![]()
Ik alleen als het de spuigaten uitlooptquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:45 schreef Incantrix het volgende:
DML, da's hier ook gebeurd, tot op heden verschoon ik de kattenbakken niet of nauwelijks meer
En och, dikkequote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
Morgen!
Bedankt voor jullie reacties. Dat wist ik dus niet.. Hoofdpijn is minder, maar wel nog wat aanwezig. Algeheel gevoel van blergh ook. Denk niet dat het echt serieus is, maar zal het sowieso laten checken! Moet om 10.30u sowieso bij de gyn zijn, dus zal het dan meteen meldenBloeddruk wordt sowieso gemeten voor de afspraak, dus wat dat betreft ben ik vandaag meteen in goede handen
Free, succes!!
Oh, ik meld dan altijd gewoon dat ze stinkenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:46 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik alleen als het de spuigaten uitloopt
*fckmentalimages*
Zou je niet gewoon even bellen? Bellen kan geen kwaad he?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
Morgen!
Bedankt voor jullie reacties. Dat wist ik dus niet.. Hoofdpijn is minder, maar wel nog wat aanwezig. Algeheel gevoel van blergh ook. Denk niet dat het echt serieus is, maar zal het sowieso laten checken! Moet om 10.30u sowieso bij de gyn zijn, dus zal het dan meteen meldenBloeddruk wordt sowieso gemeten voor de afspraak, dus wat dat betreft ben ik vandaag meteen in goede handen
Free, succes!!
Sinds ik geen katten meer heb, vind ik het sowieso stinken...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:46 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Oh, ik meld dan altijd gewoon dat ze stinken
Ook, maar soms kom ik van buiten en denk ik 'blegh'. Dan doe ik het zelf wel.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:46 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Oh, ik meld dan altijd gewoon dat ze stinken
Nee, klopt, maar over 1,5u moet ik er toch al zijn. Voor ik gegeten heb en gedoucht/aangekleed ben, is het sowieso tijd om te gaanquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zou je niet gewoon even bellen? Bellen kan geen kwaad he?
Oh ik lees gewoon slecht... ik dacht dat je morgen moest.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:49 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nee, klopt, maar over 1,5u moet ik er toch al zijn. Voor ik gegeten heb en gedoucht/aangekleed ben, is het sowieso tijd om te gaan
Is ook.. Hoewel ik moet zeggen dat onze katten qua poep dus echt niet meer te ruiken zijn sinds ze rauw vlees eten. Echt níet gewoon. De urine daarentegen blijft gewoon op je strot slaanquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Sinds ik geen katten meer heb, vind ik het sowieso stinken...
Maar ik mis mn katten wel...
Dat had ik er eigenlijk ook uit gelezenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh ik lees gewoon slecht... ik dacht dat je morgen moest.
En dan scheelt het wel welk grit je gebruikt... Ik vind catsan erg fijn en elke dag een klein laagje in de bak... Dan gaat het...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:50 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Is ook.. Hoewel ik moet zeggen dat onze katten qua poep dus echt niet meer te ruiken zijn sinds ze rauw vlees eten. Echt níet gewoon. De urine daarentegen blijft gewoon op je strot slaan![]()
En succes dan zodadelijk, Coco!
Ja, wij hebben idd ook catsan, dat is zoveel fijner! Wij verschonen alleen niet dagelijks, wij hebben een gedragsdeskundige in de arm gehad (don't askquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En dan scheelt het wel welk grit je gebruikt... Ik vind catsan erg fijn en elke dag een klein laagje in de bak... Dan gaat het...
omgquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:53 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ja, wij hebben idd ook catsan, dat is zoveel fijner! Wij verschonen alleen niet dagelijks, wij hebben een gedragsdeskundige in de arm gehad (don't ask) en die heeft ons een schema geleerd van eens per week verschonen, elke dag wel even scheppen, de kattenbak niet schoonmaken met zeep oid maar eerst goed afspoelen en daarna een mini-beetje bleek erin. Zo doen wij het dus altijd
![]()
/offtopic
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
omg
Oh bleek erin, dat vinden ze vind jij zo lekker...
Sorry, ik wíst dat ik je daarmee ging triggerenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
omg
Oh bleek erin, dat vinden ze zo lekker...
Maar goed...
Over bleek gesproken.... Zin om mn huis te bleken...
Die gebruiken wij ook inderdaad. De rest vind ik gewoon stinken na een keertje plassenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En dan scheelt het wel welk grit je gebruikt... Ik vind catsan erg fijn en elke dag een klein laagje in de bak... Dan gaat het...
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:56 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Sorry, ik wíst dat ik je daarmee ging triggeren![]()
En jah, ik weet het, maar we waren redelijk wanhopig met 2 doodzieke katten en vierhonderd euro dierenartskosten per maand
Lekker op je knietjes over de vloer ?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Over bleek gesproken.... Zin om mn huis te bleken...
Wordt wel de vloer schoner... Kun je de plinten goed meepakken...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:00 schreef Joene het volgende:
[..]
Lekker op je knietjes over de vloer ?
wow, rauw vlees, doe maar luxe! die van ons wordt helemaal dol (wild!) als ie soms een stukje rauw vlees krijgt. gaat dat over als ze 't vaker krijgen of zou 't toevallig alleen iets voor de onze zijn om zo door te draaien van rauw vlees?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:50 schreef Incantrix het volgende:
Is ook.. Hoewel ik moet zeggen dat onze katten qua poep dus echt niet meer te ruiken zijn sinds ze rauw vlees eten. Echt níet gewoon. De urine daarentegen blijft gewoon op je strot slaan![]()
Je hebt dat in het vriesvak liggen van de super, of de dierenspeciaalzaak... Katten doen het wel echt beter op vers en rauw vlees..quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:01 schreef trui het volgende:
[..]
wow, rauw vlees, doe maar luxe! die van ons wordt helemaal dol (wild!) als ie soms een stukje rauw vlees krijgt. gaat dat over als ze 't vaker krijgen of zou 't toevallig alleen iets voor de onze zijn om zo door te draaien van rauw vlees?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |