abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118294045
Zwangerschap & geboorte

16 oktober: _Ophelia_
22 oktober: Spockjuh_
31 oktober: Twinkle20 (meisje)

04 november: onlogisch (papa) (jongetje)
08 november: Cocotrimonium
10 november: Spees_Eend (jongetje)
13 november: Freecell
26 november: Keshet (jongetje)
26 november: OooLizaooO (jongetje)
30 november: Kaatjejannie (jongetje)

06 december: Nytar (jongetje)
12 december: Solagratia
17 december: ohnee (meisje)
24 december: Ladylike (jongetje)
29 december: Incantrix (meisje)
31 december: becky27 (meisje)
31 december: rebel-angel

2013

01 januari: Estrys
10 januari: eliis
16 januari: draculettetje
***16 januari: Ticootje & Joene*** (baby)
18 januari: papillion (meisje)
22 januari: __Isis__ (jongen)
23 januari: Omentielvo (meisje)

05 februari: As1981 (jongen)
14 februari: Zillah666 (meisje)
21 februari: pessie en kleiduif
22 februari: Logician78 & -Spenny- (meisje)
22 februari: Fieder (jongetje)
27 februari: Klumsy (meisje)
27 februari: Asfalthooligan (papa)

06 maart: Gulara
11 maart: Kyara (meisjes-tweeling)
18 maart: Barbabientje01 & pipo_de_clown
20 maart: Milka82
31 maart: LadyBlack

***06 april: Knetterkrankjorum & JJH***
10 april: bellelena
11 april: dananana tweeling
11 april: Ereshkigal
12 april: _Wolk82_
15 april: Danic
16 april: L0t
22 april: Tally

03 mei: Vencodark
04 mei: Spirit82
05 mei: Suikertante
06 mei: -mandy-
12 mei: Shandaly

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_118294274
Fipo!
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_118294468
quote:
16s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:25 schreef Logician78 het volgende:
Fipo!
Leipo!
pi_118295296
Twinkle, maar goed dat je gebeld hebt. :*

KJ, fijn dat de fysio wel geholpen heeft. Gelukkig dat je nu 2 dagen rustig aan kan doen :*

Becky, jouw mini met 12 weken is echt O+

Haha Hooiwagen. Toch fijn dat de zwangere man (vast een man die ontzettend meeleeft met zijn vrouw) ook kan kijken wat ie nu mag eten

Mineola, wat fijn dat het zo goed gaat *O*.
  maandag 22 oktober 2012 @ 19:46:54 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_118295390
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:07 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Wij zouden toch voor de datum 2ling gaan mocht de gyn gelijk krijgen? :P
Dat zou wel supertof zijn O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118296560
Allereerst, ook al maakt het geen reet uit, ik heb dus geen echo gehad maar alleen het hartje gehoord.. O+ vrijdag heb ik een uitgebreide echo (combitest).

Venco HAHA ik moest echt heel hard lachen omdat je je datum zelf hebt zitten bijstellen om bovenaan in het lijstje te staan _O- _O-
Ik heb nog steeds geen termijnencho gehad dus wie weet kom ik vrijdag ook wel op jouw echte datum uit! Jaha, en dan kun jij niet meer terug! })

Verder heel hard bijgelezen, zie bijnamaartochgeenzwangerschapsvergiftiging :o Slaap maar lekker vannacht in je eigen bedje!

En verder moet iedereen gewoon lekker rustig aan doen, maar andere mensen mogen dat niet tegen je zeggen natuurlijk. Maken we heus wel zelf uit! :(

En Becky wat leuk om te zien! Zo ziet mijn uk er dus ook uit, alleen dan nog knapper natuurlijk ;)
pi_118296798
quote:
12s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:29 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Leipo!
you called? :7
pi_118296834
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:46 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat zou wel supertof zijn O+
Stiekem best wel O+
pi_118296840
quote:
16s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:10 schreef Logician78 het volgende:

[..]

you called? :7
Ik antwoordde :Y
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:11:35 #10
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_118296850
Suiker! _O-
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:11:57 #11
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_118296869
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:11 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik antwoordde :Y
Bijdehandje :P
pi_118297000
Dan wordt dit toch echt het topic van Ophelia! :Y
Had ik de vorige bijna weggekaapt voor mijn beurt :@

Zo en vanaf nu ga ik weer lekker meelezen met jullie :) .. Heb dat andere even langs me heen moeten laten gaan. Voel me nu gelukkig weer wat beter!

Vooral instructies meegekregen over hoe zwangerschapsvergiftiging tot stand komt (want dat wist ik niet zo goed) en wat nog meer de symptomen zijn. En niet schromen om aan de bel te trekken .. Ik heb weer geleerd van vandaag! Voelde me echt met de minuut beroerder voelen straks. Gelukkig liep het allemaal met een sisser af :)

Nu lekker op bed met tv aan en rustig aan :)
pi_118297113
Twinkle, fijn dat je weer thuis bent. Blijf goed naar je lichaam luisteren :*

Hier een een 'gedoetje' met manlief over het opruimen van een kattenplasje. Mocht ik niet doen etc. Maar ik kan het ook moeilijk laten liggen. En mijn niet-alcoholische drankjes was ook al niks. Ondertussen maakt het niet uit dat ik soms amper de trap op kom met 10 kg kind want daar hebben de babies geen last van :(
pi_118297620
quote:
17s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:15 schreef Kyara het volgende:
Twinkle, fijn dat je weer thuis bent. Blijf goed naar je lichaam luisteren :*

Hier een een 'gedoetje' met manlief over het opruimen van een kattenplasje. Mocht ik niet doen etc. Maar ik kan het ook moeilijk laten liggen. En mijn niet-alcoholische drankjes was ook al niks. Ondertussen maakt het niet uit dat ik soms amper de trap op kom met 10 kg kind want daar hebben de babies geen last van :(
Dat stofje zit toch alleen in kattenpoep?
Ik heb gewoon de kaartenbakken verschoond bij m'n papa en mama toen ze weg waren en daarna meteen goed m'n handen wassen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:30:13 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_118297919
Mogen kaartenbakken tegenwoordig ook al niet meer :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118297924
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb gewoon de kaartenbakken verschoond bij m'n papa en mama toen ze weg waren en daarna meteen goed m'n handen wassen.
Er lag ook nog een drol bij. Maar dan nog gaat het volgens mij alleen om kittens. En inderdaad goed, handen wassen. Vieze beesten zijn het toch ook
pi_118297966
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:30 schreef Troel het volgende:
:D
pi_118298024
quote:
17s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:30 schreef Kyara het volgende:

[..]

Er lag ook nog een drol bij. Maar dan nog gaat het volgens mij alleen om kittens. En inderdaad goed, handen wassen. Vieze beesten zijn het toch ook
Handschoenen aandoen :Y
pi_118298573
Nou, ik kan alles nog, maar ik ga écht niet klagen dat mijn vriend de stront van onze vier katten opruimt hoor!
pi_118298664
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:41 schreef Suikertante het volgende:
Nou, ik kan alles nog, maar ik ga écht niet klagen dat mijn vriend de stront van onze vier katten opruimt hoor!
ja, als het de keuze was tussen hij of ik dan was het makkelijk. Maar ik ga het niet laten liggen tot hij een keer thuis is.
pi_118298778
M'n autocorrectie. :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:46:30 #22
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_118298882
quote:
ik moest hardop lachen _O-
pi_118299050
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:44 schreef Ticootje het volgende:
M'n autocorrectie. :')
geef je autocorrectie maar de schuld ja....
pi_118299197
Ben stiekem wel heel blij dat mijn man heeft besloten dat de zwangerschap wel een hele goede reden is om de kattenbak dagelijks te doen. Hij had er een grote hekel aan, maar goed wie doet dat nu voor zijn plezier ;).

Als het nodig is dan ruim ik het ook wel gewoon op, daarna gewoon goed handen wassen. Weet niet of het nu echt beter werkt (of naja het werkt als je je handen GOED wast), maar voor de zekerheid ook antibacteriële handzeep voor die keren in huis.
pi_118299198
Kattenbak mag ik van vent al negen maanden lang niet verschonen en eigenlijk bevalt me dat wel :-D ... had ie gelezen in een of ander zwanger tijdschrift.

Snap wel dat jij je er boos om maakt dat hij je dan wel met baby aan laat plaren Kyara! Want dat is het punt toch als ik je goed begrijp? Assertief zijn! :-)
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:56:08 #26
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_118299503
Ben blij dat wij geen katten hebben...... :D
pi_118299593
Hee ik las in het vorige topic dat warme douches bij stuwing niet aan te raden zijn? Balen zeg! I loooove warme douches en baden (hoe slecht ook .. I know). Maar daar ontspant mijn buik altijd zo lekker van!
pi_118299740
Als ze dood zijn hoef ik ook rcht geen nieuwe meer. Heb ze uit het asiel en vind dat ik de plicht heb om ze dan zo goed mogelijk te verzorgen tot hin dood. Maar het nadeel van asielkatten is dat niemand me kan vertellen hoe oud ze zijn :'( ... Enige zekerheid die ik nu heb is dat ze minstens acht zijn want zo lang heb ik ze al.

Het zijn schatjes verder hoor :)
pi_118299764

[ Bericht 100% gewijzigd door Kursor op 22-10-2012 21:01:23 (Verkeerde topic) ]
pi_118299814
antibacteriele zeep hebben we sowieso.

Ach, het was goed bedoeld maar het kwam een beetje over als alles voor de kindjes en jij zoekt het zelf maar uit. Nou is dat natuurlijk ook wel het belangrijkste en als ik iets vraag dan neemt hij het ook heus wel over. Maar dan wel een boel stampij om een kattenplasje. Nou dat trok ik even niet. /hormonaal.

Ik heb trouwens mijn badpak nog even gepast. We gaan over 2 weken naar cp en ik had een tijd geleden een badpak voor dikke mensen gekocht in de opruiming (dus geen positie maar wel met ruimte bij de buik). Volgens mij moet je dan wel heel dik zijn van het past nog prima. Alleen mijn tieten vallen er bijna uit maar ik ga toch niet van de wildwaterbaan :D
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:03:36 #31
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_118299950
Om me heen zie ik ook veel stelletjes die kinderen krijgen hun huisdieren weg doen of er komen geen nieuwe meer. Maar ik vind huisdieren op de manier waarop wij leven geen aanvulling, voor ons niet en voor hen niet.
pi_118300234
Hier zijn de katten ook gewoon oud. Hele leuke beesten maar je merkt wel dat zodra er kinderen komen, de beesten een andere plek krijgen binnen het gezin en dat is wennen voor allemaal.
pi_118300473
Daar ben ik heel benieuwd naar. Twee volwassenen, vier katten en een baby op 62 m2, geen deuren, ik verwacht dat het een knusse boel wordt! O+
Het kan ook niet zo lekker gaan natuurlijk, maar dat zie ik dan wel weer. Heb het nog nooit zien gebeuren om me heen, gelukkig.
pi_118301064
Dat is zeker knus. Ik ben nu al enorm blij dat we met 2 katten van 60m2 naar 'n rijtjeswoning zijn gegaan. Merk al enorm dat de katten wat meer ruimte hebben en dat het enkel al scheelt in de plaatsing van de kattenbak. Zelfs als we die dagelijks schoonmaken blijf je dat toch ruiken. Als recent dit huis niet aangeboden hadden gekregen dan waren we wss ook wel even blijven zitten en is 60m2 zeker mogelijk. Maar ik hoef als er 1 kat weg gaat eigenlijk echt geen 2e meer.
pi_118301436
quote:
:D

quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb het tot voor kort ook gewoon zelf gedaan, handen meteen goed wassen inderdaad. Ik leef al dertien jaar met die kat samen dus het zal verder wel loslopen.
pi_118301721
Vandaag bij de verloskundige geweest voor resultaten van bloedonderzoek etc. Alles is in orde, bloedgroep is duidelijk, dus nergens een probleem. Verder heeft ze even naar het hartje geluisterd. Nou, dat ging weer flink tekeer. Rond de 172 slagen per minuut. Leek wel een trein die aankwam. Morgen dus de derde echo en nekplooimeting. O+
pi_118301770
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:22 schreef papillion het volgende:
Dat is zeker knus. Ik ben nu al enorm blij dat we met 2 katten van 60m2 naar 'n rijtjeswoning zijn gegaan. Merk al enorm dat de katten wat meer ruimte hebben en dat het enkel al scheelt in de plaatsing van de kattenbak. Zelfs als we die dagelijks schoonmaken blijf je dat toch ruiken. Als recent dit huis niet aangeboden hadden gekregen dan waren we wss ook wel even blijven zitten en is 60m2 zeker mogelijk. Maar ik hoef als er 1 kat weg gaat eigenlijk echt geen 2e meer.
Wij hebben maar een bak voor vier katten, maken we eens per week schoon, en eens per week stront eruit scheppen. Dat kan ook alleen met catsan *O*
Beetje zijspoor voor dit topic, maar we hebben op het punt gestaan naar een boerderijtje in Friesland te verhuizen. Toen kwam de vierde kat erbij. En toen viel het hele plan in het water. Dus had ze graag een grote tuin gegund, maar dat komt nu pas als de baby er is. Eerst maar even bevallen enzo hoor..

Zo, zal nu weer on topic gaan :)
pi_118301806
Venco we lopen écht supergelijk op! Spannend, laat je morgen even weten hoe lang zo'n echo duurt en wat ze allemaal vertellen enzo? Ben benieuwd!
pi_118302048
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:07 schreef Suikertante het volgende:

Venco HAHA ik moest echt heel hard lachen omdat je je datum zelf hebt zitten bijstellen om bovenaan in het lijstje te staan _O- _O-
Ik heb nog steeds geen termijnencho gehad dus wie weet kom ik vrijdag ook wel op jouw echte datum uit! Jaha, en dan kun jij niet meer terug! })

Ho, even voor de goede orde. :+
Ik was eerst echt uitgerekend op 3 mei, dat kwam in de OP. Later zeiden ze 5 mei maar dat heb ik hier niet meer benoemd omdat het wel leuk vond om bovenaan de mei-lijst te staan. ;)
pi_118302077
Jaja, dus er komt ook nog luiheid bij kijken :+
pi_118302081
Dat klinkt wel als een super idee Suikertante, gewoon over 'n tijdje als de baby er is naar een mooi boerderijtje verhuizen. Dan zal ik vervolgens super jaloers op je zijn ;).

Venco, fijn om te horen! Veel succes morgen met de echo.
pi_118302214
Overigens doe ik ook sporadisch de kattenbakken maar mijn vriend is altijd eerder klaar dus doet hij het meestal. Ik schep, hij giet het over in een rooster, op ons balkon. Ik mag niet te zwaar tillen dus ik kan het niet op zijn manier doen. Ik was daarna echt minstens 2 keer mijn handen heel grondig en wij hebben ook anti-bacteriële zeep. :)
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:42:57 #43
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_118302215
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:03 schreef becky27 het volgende:
Om me heen zie ik ook veel stelletjes die kinderen krijgen hun huisdieren weg doen of er komen geen nieuwe meer. Maar ik vind huisdieren op de manier waarop wij leven geen aanvulling, voor ons niet en voor hen niet.
Dat valt mij ook op, en zoals Kyara zegt is het zeker zo dat de katten wel een andere positie in het huishouden hebben gekregen, maar ik kan me nog steeds níet voorstellen dat je ze zomaar 'discard' als je een kind krijgt. Het zijn nog steeds m'n liefjes hoor O+

En de kattenbak, ik ben dan vast een enorme lafbek ofzo, maar ik begin er niet aan. Ik ben aan het begin van mijn zwangerschap (of die van Gabriël, ik weet niet eens meer) getest op dat gedoetje dat je ervan kunt krijgen en ondanks mijn bijna 10-jarige samenleving met de katten heb ik het nooit gehad. En ik heb begrepen dat als ze buiten komen, je daarop bedacht moet zijn en die van ons mogen dat, dus nouja. Handschoenen zou een optie zijn, maar ik durf het gewoon niet. Maarja, ik ben sowieso een zeikstraal, want mijn nagels lakken doe ik ook niet heel vaak meer. Er is nog niet echt een sluitend iets over bekend, maar in Amerika wordt het al wel afgeraden en er zitten gewoon oplosmiddelen in, dus een beetje mijden kan m.i. geen kwaad. Ohja, en ik vermijd ook nog eens contact met rauw vlees waar mogelijk..

Venco, fijn dat alles goed was! Succes met de nekplooimeting.
3!
pi_118302533
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:42 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Dat valt mij ook op, en zoals Kyara zegt is het zeker zo dat de katten wel een andere positie in het huishouden hebben gekregen, maar ik kan me nog steeds níet voorstellen dat je ze zomaar 'discard' als je een kind krijgt. Het zijn nog steeds m'n liefjes hoor O+

En de kattenbak, ik ben dan vast een enorme lafbek ofzo, maar ik begin er niet aan. Ik ben aan het begin van mijn zwangerschap (of die van Gabriël, ik weet niet eens meer) getest op dat gedoetje dat je ervan kunt krijgen en ondanks mijn bijna 10-jarige samenleving met de katten heb ik het nooit gehad. En ik heb begrepen dat als ze buiten komen, je daarop bedacht moet zijn en die van ons mogen dat, dus nouja.

Venco, fijn dat alles goed was! Succes met de nekplooimeting.
Wij hebben ook 3 katten en die zijn vreselijk aanhankelijk. Ze eisen gewoon aandacht op. Natuurlijk moet je je tijd hierin leren verdelen want je moet natuurlijk ook opletten met de baby.
Overigens, onze katten komen niet buiten (2-hoog), is het gevaar dan minder?
pi_118302560
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:40 schreef Suikertante het volgende:
Jaja, dus er komt ook nog luiheid bij kijken :+
Beetje vals gespeeld. :@
pi_118302726
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:47 schreef vencodark het volgende:

[..]

Beetje vals gespeeld. :@
Vooruit dan maar :*
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:52:31 #47
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_118302843
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:47 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wij hebben ook 3 katten en die zijn vreselijk aanhankelijk. Ze eisen gewoon aandacht op. Natuurlijk moet je je tijd hierin leren verdelen want je moet natuurlijk ook opletten met de baby.
Overigens, onze katten komen niet buiten (2-hoog), is het gevaar dan minder?
Dat was hier precies zo (incl. het aantal exemplaren :)), en dat heeft wel een tijdje geduurd, maar heeft wel opnieuw z'n plekje gevonden. In ons oude huis hadden ze heel weinig ruimte en daardoor werden 2 van de 3 enorm ziek van de stress, dus daarom zijn we uiteindelijk groter gaan wonen (stond al wel in de planning, maar hadden we anders wat langer uitgesteld) en in dit huis zijn het weer heel tevreden beestjes. Je merkt wel aan ze dat ze een soort van zwaan-kleef-aan doen als Stef op bed ligt of niet thuis is, dat vinden ze nog steeds erg fijn, maar het gaat goed zo :)

En dat meen ik me wel te herinneren, maar zou ik niet klakkeloos op grond van mijn 'advies' overnemen. Misschien even navragen/nalezen ergens hoe dat zit? Ik kan me de bron van deze info ook niet meer herinneren..
3!
pi_118303138
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:52 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Dat was hier precies zo (incl. het aantal exemplaren :)), en dat heeft wel een tijdje geduurd, maar heeft wel opnieuw z'n plekje gevonden. In ons oude huis hadden ze heel weinig ruimte en daardoor werden 2 van de 3 enorm ziek van de stress, dus daarom zijn we uiteindelijk groter gaan wonen (stond al wel in de planning, maar hadden we anders wat langer uitgesteld) en in dit huis zijn het weer heel tevreden beestjes. Je merkt wel aan ze dat ze een soort van zwaan-kleef-aan doen als Stef op bed ligt of niet thuis is, dat vinden ze nog steeds erg fijn, maar het gaat goed zo :)

En dat meen ik me wel te herinneren, maar zou ik niet klakkeloos op grond van mijn 'advies' overnemen. Misschien even navragen/nalezen ergens hoe dat zit? Ik kan me de bron van deze info ook niet meer herinneren..
Zelf verwacht ik weinig problemen. We hebben sphynxen en die zijn qua karakter zo verschrikkelijk makkelijk niet zal wennen zijn maar echt zorgen maak ik me niet. We zullen het wel zien. :)
Wij wonen nu ook heel klein maar we verhuizen over ongeveer een jaar. Daar ben ik eigenlijk ongeruster over. :P
pi_118303582
Vencodark, succes en veel plezier morgen bij de nekplooimeting!

Wij hebben gelukkig geen katten, alleen 2 konijnen. En die mag ik gelukkig gewoon schoonmaken :)

Mijn gyn begon vandaag zelf even over borstvoeding in combinatie met mijn medicijnen. Ze had er recent naar gekeken voor iemand anders en het advies op dit moment is 'afwegen'. Het mag maar het kindje krijgt het binnen. Maar ze gaat sowieso overleggen met de kinderarts en we krijgen nog extra gesprekken met de lactatiekundige. Gelukkig hoeven we nu nog niet te beslissen, maar wel fijn dat het direct wordt opgepakt.
E.
pi_118304001
Wel fijn dat er wordt meegedacht Sparkling!
Mijn vk begon vanmorgen ook nog eens over de invloed van hormonen op je gesteldheid, en dat het helemaal niet gek zou zijn als er wat angst terugkomt en dan met name na de geboorte. Ze wilde nu vast op me in gaan praten zodat ik straks geen drempel voel om aan de bel te trekken. Als het echt misgaat kan ik echt niet functioneren en zal ik wel aan de bel moéten trekken, maar toch fijn dat ze meedenken, vind ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')