abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118306575
quote:
13s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:29 schreef marcodej het volgende:
Kerckhoffs maakt ook wel carriere door deze hele USADA-zaak. Lance, wat heb je gedaan...
Nare, vermoeiende kerel inderdaad :').
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 22:48:31 #52
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_118306681
quote:
13s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:29 schreef marcodej het volgende:
Kerckhoffs maakt ook wel carriere door deze hele USADA-zaak. Lance, wat heb je gedaan...
_O-
pi_118307846
Nu weer in Pauw en Witteman.
sig verwijderd door FA
  maandag 22 oktober 2012 @ 23:18:07 #54
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118308402
Armstrong heeft 100.000 overgemaakt naar de UCI voor de strijd tegen doping _O-
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_118308406
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:08 schreef Ambrosius het volgende:
Nu weer in Pauw en Witteman.
tnx
pi_118308433
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:18 schreef Parafernalia het volgende:
dat was al 10 jaar bekend,ja
  maandag 22 oktober 2012 @ 23:21:46 #57
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118308614
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:18 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat was al 10 jaar bekend,ja
ja maar nu is het helemaal supergrappig _O_ wat een verrotte bende
  maandag 22 oktober 2012 @ 23:22:48 #58
242879 Onnoman
The On And Only
pi_118308664
het zou me niet verbazen als lance het lot in eigen handen neemt
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_118308852
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:18 schreef Parafernalia het volgende:
Dat is al een jaar of wat bekend.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 22 oktober 2012 @ 23:32:58 #60
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118309232
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:26 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dat is al een jaar of wat bekend.
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:21 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

ja maar nu is het helemaal supergrappig _O_ wat een verrotte bende
  maandag 22 oktober 2012 @ 23:36:42 #61
6941 APK
Factual, I think.
pi_118309468
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:22 schreef Onnoman het volgende:

Mij wel eigenlijk.
Zat er afgelopen weekend ook aan te denken, maar dat lijkt mij niets voor hem.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 01:27:45 #62
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_118313957
quote:
Zat er van het weekend ook aan te denken. Zou mij niets verbazen. Enige manier waarop hij nog een beetje schoon schip kan maken is door te bekennen. Maar eigenlijk is hij dat punt ook al een beetje voorbij.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 04:39:06 #63
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118316107
quote:
Zat er afgelopen weekend ook aan te denken
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:01:31 #64
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_118316740
Kerel kan toch gewoon een boek gaan schrijven?
It's Not About The Dope: My Journey Back To Life - by Lance Armstrong

Amerikanen zijn van die Christenhonden, dus die zijn ook altijd wel in voor een please-forgive-me verhaaltje; op de bank bij Dr. Phil zielige verhalen ophangen en kloar.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_118317014
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Niet voor niks hoor, dit soort mensen zien hem nog steeds als held

[..]

:').

Armstrong was inderdaad de beste dopinggebruiker uit zijn tijd. Maar alle levens die hij kapot heeft gemaakt, geen enkel probleem hebben met leugens over mensen verspreiden in de media -mensen die de waarheid spraken!-, vrouwen van vrienden bedreigen, jonge renners onder druk zetten doping te gebruiken zodat hij zelf kon winnen. Het is een verschrikkelijke, narcistische psychopaat, die goed kon fietsen.
Als ze doping gebruiken zou zijn kans om te winnen toch juist kleiner zijn?

Ik neem die verklaringen uit het USADA rapport met een korreltje zout, Armstrong heeft gebruikt, maar hoe hij nu wordt weggezet gaat alle perken te buiten en is behoorlijk selctief.
Riis en Vinokourov staan straks weer als ploegleiders in Parijs, zijn zij dan vrij van dopingzonden? En kerels als Merckx of Indurain, deden die het dan op een pakje brood met pindakaas?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_118317035
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 08:27 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Als ze doping gebruiken zou zijn kans om te winnen toch juist kleiner zijn?

Je bent de overmacht van zijn ploeg bergop vergeten? Voor die overmacht waardoor hij relatief eenvoudig kon winnen was dope nodig.
pi_118317059
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 08:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je bent de overmacht van zijn ploeg bergop vergeten? Voor die overmacht waardoor hij relatief eenvoudig kon winnen was dope nodig.
Ah op die fiets, ok.
Toch raar dat alle wielrenners in de buurt van Armstrong slappe wezentjes worden zonder eigen wil en verantwoordelijkheid.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_118317158
Erg benieuwd naar de houding van de nationale bonden. De knwu heeft zich kritisch opgesteld richting mcquaid (mc kweethetookniet). Benieuwd of er meer volgen en hun nek durven uitsteken. Tijd voor een Motie van Wantrouwen richting zwitserland. Bezem erdoor en ook daar opnieuw beginnen..
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:44:15 #69
28167 matthijst
pi_118317191
Terecht dat ze Armstrong aanpakken, al vind ik het rijkelijk laat, maar goed.
Ook een beetje triest dat ze Armstrong van zijn titels strippen, aangezien je dan volgens mij in de geschiedenis van de tour nog wel meer af kunt nemen.
En suf dat sommigen een tik op de vingers krijgen met 6 maanden niet fietsen in de winter en Armstrong levenslang gebanned wordt. En wat hierboven al wordt gezegd: alsof alle renners opeens als makke lammetjes deden wat Armstrong wilde; die eikels lieten hun bloed afnemen, doodle-den er een tekentje op en lieten het een maand later weer toedienen |:( |:(

[ Bericht 0% gewijzigd door matthijst op 23-10-2012 08:50:30 ]
pi_118317271
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 08:31 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ah op die fiets, ok.
Toch raar dat alle wielrenners in de buurt van Armstrong slappe wezentjes worden zonder eigen wil en verantwoordelijkheid.
Ze profiteerden ook volop mee.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:35:42 #71
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118318149
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 08:44 schreef matthijst het volgende:
Terecht dat ze Armstrong aanpakken, al vind ik het rijkelijk laat, maar goed.
Ook een beetje triest dat ze Armstrong van zijn titels strippen, aangezien je dan volgens mij in de geschiedenis van de tour nog wel meer af kunt nemen.
En suf dat sommigen een tik op de vingers krijgen met 6 maanden niet fietsen in de winter en Armstrong levenslang gebanned wordt. En wat hierboven al wordt gezegd: alsof alle renners opeens als makke lammetjes deden wat Armstrong wilde; die eikels lieten hun bloed afnemen, doodle-den er een tekentje op en lieten het een maand later weer toedienen |:( |:(
Er valt wel wat te zeggen voor die lichte straffen hoor. Zonder die bekentenissen stonden we nu nog even ver als 7 jaar geleden, waarbij Lance alles kon afketsen met 'er is geen positieve test' of je anders wel zou ruïneren via zijn advocaten. Spijtig dat Lance zelf niets lost, hij had er hoogstwaarschijnlijk ook wel wat beter van af gekomen dan nu het geval is en de dingen nog gedetailleerder en vollediger kunnen weergeven.

Hoe meer ik nu lees over UCI persconferentie, nadat ik ze gisteren gevolgd had, hoe slapper hun antwoorden worden.
pi_118318207
Wat wel grappig is, ten tijden van de tour kwam de televaag met het bericht naar buiten dat een aantal Amerikanen gedetailleerde getuigenverklaringen hadden afgegeven omtrent Lance en zijn dope gebruik. Allemaal waren ze pissed, ontkende ze (Vaughter toch ook?) of vooral wilde ze er niet op reageren en kijk wat twee weken geleden naar buiten is gekomen
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:43:02 #73
14505 OProg
A Life in Music
pi_118318304
quote:
Ook Stiphout schrapt naam van Lance Armstrong

Lance Armstrong bij de start van de 25ste Profronde van Stiphout in 2004. © anp.
Niet alleen zijn zeven Tourzeges worden Lance Armstrong afgenomen. Zelfs de kleinste prijsjes vanaf 1 augustus 1998 raakt hij kwijt, waaronder zijn twee overwinningen in Nederland, de Rondes van Stiphout van 2002 en 2004.

Tour de France-winnaar Lance Armstrong (links) en de Australier Robbie McEwen staan in 2004 aan de start van de Profronde van Stiphout. © anp. 'Tja, het lijkt er op dat ook onze erelijst moet worden aangepast', verzucht Frank Verberne, secretaris van het na-Tourse criterium.

'De nummers twee waren toen Giovanni Lombardi en Robbie McEwen, inderdaad minder imposante namen. We moeten sowieso eens om de tafel want als alle dopingzondaars van onze lijst af moeten, blijven er niet veel namen meer over. In 2006 won bij ons Floyd Landis, maar een dag later kwam hij niet opdagen in Chaam. Inmiddels weten we allemaal waarom.'

'Het zijn moeilijke tijden, meneer', vervolgt Verberne. 'Straks haakt Rabobank misschien ook nog wel af als een van onze belangrijke sponsors. De vraag is of we nog zin moeten hebben om een criterium te organiseren, met alles wat nu op ons afkomt.'
Dit is pas de echte klap. ;(
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_118318873
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:43 schreef OProg het volgende:

[..]

Dit is pas de echte klap. ;(
Dat is de definitieve bottleneck. _O-
pi_118319073
Ik heb even gemist waarom de zaak van Armstrong niet verjaard is na 8 jaar en die van bijv. Riis en Zabel wel?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:21:16 #76
28167 matthijst
pi_118319224
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:15 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik heb even gemist waarom de zaak van Armstrong niet verjaard is na 8 jaar en die van bijv. Riis en Zabel wel?
Omdat Armstrong
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:50:25 #77
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118320114
quote:
Met zo'n regel dweil je met de kraan open en ik hoop dat ze dat beseffen nu met de Armstrong-zaak. Ik hoop dat dit geen uitzondering zal zijn maar een aanpassing van die termijn. 8 jaar is veel te kort, groeihormoon, daar hebben ze minstens 25 jaar over gedaan om uiteindelijk een test te ontwikkelen. Bloeddoping, heeft ook 25 jaar of zo geduurd. Ja, dan schiet een termijn van 8 jaar niet echt op hé. Epo, wordt ook al eind jaren 80 (vanaf half jaren 90 echt een explosie in gebruik) gebruikt, dus ruim 25 jaar later hebben we een test die hopelijk niet al te veel controverse rond zich heeft.
Gewoon geen termijn, klaar. Van mijn part mogen ze Riis en Zabel hun overwinningen ook afnemen hoor. Dat is ook zoiets al dat juridisch gescherm of halfbakken regels zoals deze termijn waarmee overtreders toch nog wegkomen met hun overtredingen.
pi_118320216
"7-time Tour de France winner" staat niet meer in z'n Twitter bio, beginnetje van een bekentenis? :P
pi_118320269
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:53 schreef Helly het volgende:
"7-time Tour de France winner" staat niet meer in z'n Twitter bio, beginnetje van een bekentenis? :P
Zijn advocaat had zich toch al versproken, iets in de trant van: "gestreden met gelijke middelen"?

Ik zie dat aanpassen van zijn profiel niet als een begin van een bekentenis, meer dat hij voor nu genoegen neemt met het oordeel van de UCI. Hij had toch ook dat bericht geretweet?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:56:27 #80
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118320317
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zijn advocaat had zich toch al versproken, iets in de trant van: "gestreden met gelijke middelen"?

Ik zie dat aanpassen van zijn profiel niet als een begin van een bekentenis, meer dat hij voor nu genoegen neemt met het oordeel van de UCI. Hij had toch ook dat bericht geretweet?
Van vrienden neem je al sneller iets aan he. :P
pi_118321173
quote:
schijnt te maken te hebben met feit dat Usada --> amerikaans recht.. in dit verslag ziet dat er wel gebruikt is. Dat betekent dus, dat Armstrong onder ede gelogen heeft ---> meineed. En in dat geval gaat in amerikaans recht de 8jaar niet meer.
Waarom Uci dit overneemt, want geen amerikaans recht.. is mij ook een raadsel..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_118321857
quote:
‘Er is geen bewijs dat Lance daadwerkelijk epo heeft gebruikt’
Harm Kuipers, (bijna) emeritus hoogleraar Sport, Beweging en Gezondheid aan de Universiteit Maastricht, noemt de bewijsvoering tegen Armstrong in het Usada-rapport “niet erg overtuigend”. “Armstrong had clean ook zeven keer de Tour de France kunnen winnen”, zegt hij vanochtend in nrc.next.

In een gesprek met NRC-sportredacteur Henk Stouwdam zegt Kuipers, die werkzaam was voor de werelddopingwaakhond WADA, dat de verklaringen van Armstrongs ploeggenoten in het Usada-rapport vooral gebaseerd zijn op aannames.

“Hij zou vaak uit een thermoskan hebben gedronken waarin epo werd bewaard. Als hij zichzelf injecteerde, zou dat met epo zijn geweest. Maar nergens het bewijs dat het daadwerkelijk epo betrof. Van dergelijke veronderstellingen en interpretaties hangt het rapport aan elkaar. Ik geloof er niks van dat hij de boef is voor wie hij nu wordt gehouden.”

‘Dwang? Ben je een vent die zelf ook nadenkt?’

Als Armstrong al tot het geboefte behoort, kent hij veel partners in crime. Aan dat aspect wordt volgens Kuipers wel heel gemakkelijk voorbij gegaan. Omdat vrijwel iedere profwielrenner indertijd gebruikte, was er sprake van een gelijk speelveld, zegt Kuipers.

“We praten over de periode 1997-2005. Zeker in die begintijd waren de wielrenners ervan overtuigd dat je moest meedoen aan doping om sowieso in het peloton mee te kunnen komen. Hij zou ploeggenoten hebben gedwongen tot deelname aan zijn systeem? Dan zeg ik: ben je een vent die zelf ook nadenkt?”

Kuipers vindt bovendien dat de werking van epo niet moet worden overschat en zegt dat het “geen wondermiddel” is.

“Ik geloof best dat hij epo heeft gebruikt, maar dan nog. Zowel epo als een bloedtransfusie kan voor een paar procent meer vermogen zorgen, net dat beetje extra om in een finale iets harder bergop te kunnen rijden. Maar doping maakt van een Lelijke Eend echt geen Ferrari.”

‘Bloedwaarden tonen aan: geen grootgebruiker’

Bij een analyse van Armstrongs bloedwaarden moet Kuipers vaststellen dat de Amerikaan geen excessief gebruiker was. Ook opvallend: een hematrocrietwaarde [volume rode bloedcellen] van boven de 45 kan Kuipers bij Armstrong niet ontdekken. “Dat zou je niet verwachten van een sporter die volgens het Usada-rapport zo actief dope heeft gebruikt.”

Maar om de zaak zeven jaar na zijn laatste Tourzege op te rakelen, vindt hij zinloos.

“Accepteer dat Armstrong cum suis de controleurs destijds te slim zijn af geweest. Wat win je ermee door hem nu aan de schandpaal te nagelen? We weten nu toch ook dat alle DDR-medailles met doping zijn gewonnen? Op een goed moment moet je een zaak laten rusten.”
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:50:07 #83
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_118322156
Deze man praat alsof hij sinds gister pas het wielrennen volgt :')
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_118322396
Ook opvallend: een hematrocrietwaarde [volume rode bloedcellen] van boven de 45 kan Kuipers bij Armstrong niet ontdekken. “Dat zou je niet verwachten van een sporter die volgens het Usada-rapport zo actief dope heeft gebruikt.”

dat vind ik dan wel weer een opvallende constatering.. wie kan die uitleggen?!
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:57:28 #85
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118322438
Die paar procenten zijn net wel een wereld van verschil in de topsport. Daar gaat het net om die (halve) procent extra.

quote:
Het gaat vooral over hoe zijn hematocriet zich gedraagt tijdens de tour de france, dus als ie start met 45 en eindigt met 45 dan is er iets helemaal niet pluis. En dat is al opgemerkt geweest bij de tour 2009 of 2010 dacht ik.

[ Bericht 51% gewijzigd door kl1172 op 23-10-2012 12:06:01 ]
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:01:25 #86
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_118322604
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:56 schreef the_critic het volgende:
Ook opvallend: een hematrocrietwaarde [volume rode bloedcellen] van boven de 45 kan Kuipers bij Armstrong niet ontdekken. “Dat zou je niet verwachten van een sporter die volgens het Usada-rapport zo actief dope heeft gebruikt.”

Dat gaat over de bloedwaarden uit 2009/2010, die door vele experts al op zijn minst als "verdacht" zijn opgemerkt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_118322776
Er worden twee dingen door elkaar gehaald telkens wat betreft die 8 jaar, dat is een beetje vermoeiend.

Het gaat om de teksten die in de World-Anti doping code staan en als eerste moet er binnen 8 jaar een zaak gestart worden en dat is ook gebeurd, want Lance fietste nog in 2004 en overtrad toen ook de doping regels (article 17: statute of limitations).

Vervolgens gaat het over de strafmaat die bij een bewezen overtreding moet volgen. Volgens article 10.6 kan er vervolgens bij verzwarende omstandigheden niet alleen de periode van 2 jaar gelden voor een schorsing, maar zelfs een levenslange schorsing als de overtreding in article 2.7 (trafficking) en 2.8 (administration) bewezen worden. Beide zijn behandeld in het rapport en is bewijs voor, dus is een lifetime ban gerechtvaardigd volgens de World Anti-Doping code.

Tot slot bepaalt dan article 10.8 wat er met de resultaten gebeurt; en daarin staat dat bij doping overtredingen (en niet alleen bij positieve test, maar ook bij het verhandelen etc.) dat er vanaf de eerste bewezen overtreding in de strafzaak alle resultaten geschrapt zullen worden. In het geval van Lance was dit vanaf zijn rentree en 1999, en dus worden ook die resultaten meegenomen en dus volgens de regels geschrapt. Niets te maken met klassejustitie of bedachte regels van Amerikanen, maar de artikelen in de World Anti-Doping code (waar Lance met z'n volle verstand onder sportte) laten die mogelijkheid toe.

Maar het is erg verwarrend dat niemand die in de main stream media een keertje toelicht, dan is al die conspiracy gelijk afgelopen. Maar het zal wel te saai zijn om een paar artikelen uit de World Anti-doping Code te lezen of zo...

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:56 schreef the_critic het volgende:

Eehm, wanneer kijkt Harm Kuipers ernaar? Lance zal vast wel ooit een bloedprofieltje hebben afgestaan waar z'n hematocriet onder de 45 was, maar ik neem aan dat Harm Kuipers verder niet alle bloedtest van Lance ooit gezien heeft? Een keer onder de 45 scoren zal Riis vast ook wel eens overkomen zijn... En constant op alle momenten 45 scoren is net zo onwerkelijk.

Verder, Harm Kuipers, en dat is dan een 'expert', wat een interviews geeft die man de laatste dagen... :')_

[ Bericht 0% gewijzigd door DeeBee op 23-10-2012 12:14:04 ]
Jack does it in real time...
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:10:42 #88
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118322950
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:06 schreef DeeBee het volgende:
Er worden twee dingen door elkaar gehaald telkens wat betreft die 8 jaar, dat is een beetje vermoeiend.

Het gaat om de teksten die in de World-Anti doping code staan en als eerste moet er binnen 8 jaar een zaak gestart worden en dat is ook gebeurd, want Lance fietste nog in 2004 en overtrad toen ook de doping regels (article 17: statute of limitations).

Vervolgens gaat het over de strafmaat die bij een bewezen overtreding moet volgen. Volgens article 10.6 kan er vervolgens bij verzwarende omstandigheden niet alleen de periode van 2 jaar gelden voor een schorsing, maar zelfs een levenslange schorsing als de overtreding in article 2.7 (trafficking) en 2.8 (administration) bewezen worden. Beide zijn behandeld in het rapport en is bewijs voor, dus is een lifetime ban gerechtvaardigd volgens de World Anti-Doping code.

Tot slot bepaalt dan article 10.8 wat er met de resultaten gebeurt; en daarin staat dat bij doping overtredingen (en niet alleen bij positieve test, maar ook bij het verhandelen etc.) dat er vanaf de eerste bewezen overtreding in de strafzaak alle resultaten geschrapt zullen worden. In het geval van Lance was dit vanaf zijn rentree en 1999, en dus worden ook die resultaten meegenomen en dus volgens de regels geschrapt. Niets te maken met klassejustitie of bedachte regels van Amerikanen, maar de artikelen in de World Anti-Doping code (waar Lance met z'n volle verstand onder sportte) laten die mogelijkheid toe.

Maar het is erg verwarrend dat niemand die in de main stream media een keertje toelicht, dan is al die consipiracy gelijk afgelopen. Maar het zal wel te saai zijn om een paar artikelen uit de World Anti-doping Code te lezen of zo...

Goede verduidelijking over die termijn!
pi_118323040
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:06 schreef DeeBee het volgende:
thnx duidelijk zo :)

quote:
Verder, Harm Kuipers, en dat is dan een 'expert', wat een interviews geeft die man de laatste dagen... :')_
voor wie em in het vorig topic gemist heeft: hier een lezing tijdens afgelopen wk waar ie vreemde aannames doet en vragen uit publiek eenzijdig beantwoordt. Leuk om te kijken vond ik :)

pi_118323072
Hoe dan ook heeft hij wel gelijk (afgaande op wat de media vertellen dat in het rapport staat, toegegeven) dat er (vrijwel) geen direct bewijs is. Heel veel verklaringen van verschillende personen, maar er is geen concreet bewijs geleverd dat hij zeven jaar lang actief doping heeft gebruikt. Er is bij mijn weten maar één positieve dopingtest beschikbaar, uit 1999.
pi_118323173
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:13 schreef Sloggi het volgende:
Hoe dan ook heeft hij wel gelijk (afgaande op wat de media vertellen dat in het rapport staat, toegegeven) dat er (vrijwel) geen direct bewijs is. Heel veel verklaringen van verschillende personen, maar er is geen concreet bewijs geleverd dat hij zeven jaar lang actief doping heeft gebruikt. Er is bij mijn weten maar één positieve dopingtest beschikbaar, uit 1999.
Dat is toch niet anders dan bij Ulrich? Of Valverde of Basso. Om maar 3 grote te noemen.
pi_118323256
Ja, dat 'nooit positief' argument is hier al tot in den treure behandeld en natuurlijk te hilarisch voor woorden.

Harm Kuipers is te naief voor woorden als hij denkt dat de 'professionele gebruikers' het tot een positieve test laten komen en verder zijn al die verklaringen weldegelijk bewijs. Er is notabene een heel hoofdstuk gewijd in het rapport over het onderwerp hoe ze die controles zo makkelijk konden beinvloeden en negatief konden krijgen en dan tegelijkertijd gaan mensen roepen dat ze 'een positieve test' willen zien, tsja...

En dan nog, ik mag toch aannemen dat een man in zijn vakgebeid niet zo naief is om te denken dat gebruikers vaak positief zullen testen. De hele DDR had ongeveer 2 decennia een gereguleerd programma met 'basic drugs' als testosteron en er waren slechts een handje vol positieve testen...

In Faust's Gold (interessant boek over de DDR-praktijken) staat ook al in de details hoe Oost-Duitse wetenschappers meehielpen de testosteron / epitestosteron-test te ontwikkelen en zodoende direct wisten hoe je hem ook kon ontlopen... Dat zal 20 jaar later met de EPO-test niet anders zijn geweest en dan nog loopt de wetenschap en de dopingjagers vaak achter op de sporters.

Ik vind dat Harm Kuipers dan vooral ook een verkeerd signaal afgeeft als expert en aardig aan het bazelen is...
Jack does it in real time...
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:29:04 #93
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118323636
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:12 schreef prinsrob het volgende:

[..]

thnx duidelijk zo :)

[..]

voor wie em in het vorig topic gemist heeft: hier een lezing tijdens afgelopen wk waar ie vreemde aannames doet en vragen uit publiek eenzijdig beantwoordt. Leuk om te kijken vond ik :)

Nou ik heb ook wel eens amfetamine gebruikt en ik ga er toch wel degelijk harder van fietsen
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:33:27 #94
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118323766
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:18 schreef DeeBee het volgende:

En dan nog, ik mag toch aannemen dat een man in zijn vakgebeid niet zo naief is om te denken dat gebruikers vaak positief zullen testen. De hele DDR had ongeveer 2 decennia een gereguleerd programma met 'basic drugs' als testosteron en er waren slechts een handje vol positieve testen...

Precies geteld 1 positieve test op 2000 atleten in het DDR systeem in 20 jaar tijd. Terwijl er verschillende atletes rondliepen als halve mannen.
pi_118323770
quote:
Ja, dat 'nooit positief' argument is hier al tot in den treure behandeld en natuurlijk te hilarisch voor woorden.
...
Als hij zo heeft gebruikt als wordt beweerd is het heel raar dat hij nooit betrapt is toch?
pi_118323933
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:33 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Als hij zo heeft gebruikt als wordt beweerd is het heel raar dat hij nooit betrapt is toch?
Nee, tijdgenoten zijn toch ook niet betrapt? Een Ullrich, Basso, Zulle etc leverden ook niet een positief plasje af. Het systeem was er volledig op gericht om de dopingjagers te slim af te zijn. Het systeem lijkt er overigens nog steeds op gericht te zijn maar dan met minder doping.
pi_118324103
quote:

Harm Kuipers is te naief voor woorden als hij denkt dat de 'professionele gebruikers' het tot een positieve test laten komen en verder zijn al die verklaringen weldegelijk bewijs. Er is notabene een heel hoofdstuk gewijd in het rapport over het onderwerp hoe ze die controles zo makkelijk konden beinvloeden en negatief konden krijgen en dan tegelijkertijd gaan mensen roepen dat ze 'een positieve test' willen zien, tsja...

Het rapport bestaat uit heel veel indirect bewijs dat is samengevoegd. Dat maakt het rapport sterk, niet het feit dat de individuele verklaringen nu zo overtuigend zijn. En dat er manieren zijn om dopingcontroles te beïnvloeden / omzeilen betekent natuurlijk niet het ook daadwerkelijk keer op keer is gebeurd. Ik zeg niet dat het niet zo is, ik beweer enkel dat er geen hard bewijs is dat het wél is gebeurd.

Niet dat ik denk dat hij (of welke grote renner dan ook) schoon is, maar deze hele zaak lijkt meer op een heksenjacht dan op een gedegen onderzoek met een juridische basis.
pi_118324110
quote:
Het argument in het rapport van de USADA is dat de verjaring niet absoluut is, maar er van afgeweken kan worden als daar belangrijke redenen voor zijn. Volgens de amerikaanse wet is zo'n reden dat de verdachte consequent liegt en door intimidatie het onderzoek tegengaat. Daar is sprake van volgens het USADA.
(Dit is even in mijn eigen woorden, voor de precieze formulering moet je in het rapport kijken, daarin staat het beschreven).

Edit: de posts van DeeBee beschrijven het ook goed, als het rapport lezen teveel moeite is :)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2012 12:46:37 ]
pi_118324260
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:43 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het rapport bestaat uit heel veel indirect bewijs dat is samengevoegd. Dat maakt het rapport sterk, niet het feit dat de individuele verklaringen nu zo overtuigend zijn. En dat er manieren zijn om dopingcontroles te beïnvloeden / omzeilen betekent natuurlijk niet het ook daadwerkelijk keer op keer is gebeurd. Ik zeg niet dat het niet zo is, ik beweer enkel dat er geen hard bewijs is dat het wél is gebeurd.

Niet dat ik denk dat hij (of welke grote renner dan ook) schoon is, maar deze hele zaak lijkt meer op een heksenjacht dan op een gedegen onderzoek met een juridische basis.
Alles bij elkaar is er echt wel sprake van "beyond reasonable doubt" wat volgens mij het criterium is in de amerikaanse rechtspraak.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:02:23 #100
28167 matthijst
pi_118324750
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Alles bij elkaar is er echt wel sprake van "beyond reasonable doubt" wat volgens mij het criterium is in de amerikaanse rechtspraak.
Ik denk dat Armstrong dat graag aan een jury over zou laten: die getuigen zijn nu niet de meest betrouwebare personen.
Begin eens met Landis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')