abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118451850
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:42 schreef lexgauw007 het volgende:

[..]

Een snelle google levert me dit op. Dit is maar een voorbeeldje van hoe het bedrijfsleven functioneert.

[..]

http://www.altadvocaten.n(...)ompany-transfer.html

Bij de Overheid is het "ons kent ons", "de slager keurt zijn eigen vlees" en "verdeel en heers". Er is heel vaak sprake van vriendjespolitiek (belangrijker dan kennis 8-) ) en dat ontstaat doordat de leidinggevenden en politici (via een vriendje) in een functie rollen en daar vervolgens de rest van hun leven blijven zitten. Men houdt elkaar de hand boven het hoofd, helpt elkaar en leert elkaar hoe te functioneren volgens de heersende cultuur. De wortels zitten diep. :Y

Er zijn uitzonderingen, dat weet ik ook.
Dat onder de overheidsfunctionarissen zoveel corruptie en machtsmisbruik is, komt naar mijn idee doordat er niemand maalt naar wat er met het geld gebeurt. Het is tenslotte het geld van een ander wat verspild wordt en waarmee geknoeid wordt.
Je haalt er iets bij dat weinig met de discussie te maken heeft. Voor overheidsinstellingen is het veel minder logisch om expats aan te trekken dan voor het bedrijfsleven.
pi_118451852
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat systeem is inderdaad behoorlijk verrot en mag een grote schoonmaak hebben.

Maar ethisch of onethisch. Het laten omvallen van het bankensysteem ontwricht de samenleving zodanig dat geen enkele bestuurder kan instaan voor de gevolgen daarvan.
Dat is een ethische questie, ik zou me prima staande houden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:47:07 #153
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_118451907
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is een ethische questie, ik zou me prima staande houden.
Staande waarin?

Een samenleving waar ineens nergens meer geld uit de muur komt en iedereen blut is? Waarmee het economische systeem geheel stilvalt?

Een goed recept voor een volledige chaos.
pi_118451940
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Staande waarin?

Een samenleving waar ineens nergens meer geld uit de muur komt en iedereen blut is? Waarmee het economische systeem geheel stilvalt?

Een goed recept voor een volledige chaos.
Ik kan me prima redden zonder geld.
pi_118452045
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:44 schreef 99.999 het volgende:

Voor overheidsinstellingen is het veel minder logisch om expats aan te trekken dan voor het bedrijfsleven.
Waarom is het voor overheidsinstelllingen minder logisch om expats aan te trekken dan voor het bedrijfsleven?
Trouwens mensen kunnen ook in het binnenland een tijdje ergens anders worden geplaatst om kennis over te dragen en om te kijken of alles goed verloopt he!
pi_118452128
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:53 schreef lexgauw007 het volgende:

[..]

Waarom is het voor overheidsinstelllingen minder logisch om expats aan te trekken dan voor het bedrijfsleven?
Trouwens mensen kunnen ook in het binnenland een tijdje ergens anders worden geplaatst om kennis over te dragen en om te kijken of alles goed verloopt he!
Je snapt niet waarom het voor de overheid logischer is om grotendeels met Nederlandse werknemers te werken?
pi_118452137
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik kan me prima redden zonder geld.
Je bent niet alleen op de wereld.
pi_118452145
De reden dat expats bij overheden minder zullen aarden is de taalbarriere.
pi_118452177
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:56 schreef raptorix het volgende:
Niet enkel, overheden hebben ook meer belang bij kennis van de nationale wetten, regels, gebruiken etc. Taal valt eenvoudig te organiseren en lijkt me nog het minste probleem.
pi_118452184
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je snapt niet waarom het voor de overheid logischer is om grotendeels met Nederlandse werknemers te werken?
Is dat je antwoord op mijn vraag? :O
pi_118452211
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Niet enkel, overheden hebben ook meer belang bij kennis van de nationale wetten, regels, gebruiken etc. Taal valt eenvoudig te organiseren en lijkt me nog het minste probleem.
Nou ja, binnen een papieren organisatie is al dat vertaal werk behoorlijk kostbaar, bovendien spreekt lang niet iedereen goed engels. Ooit wel eens meegemaakt dat een collega 600 pagina's FO had geschreven en niet wist dat hij feitelijk binnen een engelse organisatie zat :+
pi_118452266
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:58 schreef lexgauw007 het volgende:

[..]

Is dat je antwoord op mijn vraag? :O
Ik was oprecht verbaasd over je vraag en dacht dat je een grapje maakte...

Maar er wat dieper op ingaand Corruptie is bij de VVD heel normaal
pi_118452267
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:56 schreef raptorix het volgende:
ICT-afdeling iemand?
pi_118452299
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nou ja, binnen een papieren organisatie is al dat vertaal werk behoorlijk kostbaar, bovendien spreekt lang niet iedereen goed engels. Ooit wel eens meegemaakt dat een collega 600 pagina's FO had geschreven en niet wist dat hij feitelijk binnen een engelse organisatie zat :+
Taalkennis kan je ook bijspijkeren. (kennis van wetten en regels natuurlijk ook wel, kennis van cultuur en omgangsvormen is al minder eenvoudig)
pi_118452321
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 11:02 schreef lexgauw007 het volgende:

[..]

ICT-afdeling iemand?
Ik werk zelf in de ICT en ondanks dat iedereen bij ons goed engels spreekt kan dat alleen op bepaalde plekken, wij hebben 2 engelstalige mensen in dienst, en die doen feitelijk geisoleerd werk.
pi_118452324
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 11:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar er wat dieper op ingaand Corruptie is bij de VVD heel normaal
Dat noem jij er dieper op ingaan? Je begint nu weer bij het begin. Niet lullig bedoeld maar onderbouw jij wel eens iets? oO<
pi_118452383
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 11:04 schreef lexgauw007 het volgende:

[..]

Dat noem jij er dieper op ingaan? Je begint nu weer bij het begin. Niet lullig bedoeld maar onderbouw jij wel eens iets? oO<
Sorry maar dan toch even de tegenvraag wanneer het nu nog niet duidelijk is. Snap je echt niet dat expats in dienst nemen voor een overheid minder logisch is dan voor een (internationaal) bedrijf?
pi_118452432
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 11:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik werk zelf in de ICT en ondanks dat iedereen bij ons goed engels spreekt kan dat alleen op bepaalde plekken, wij hebben 2 engelstalige mensen in dienst, en die doen feitelijk geisoleerd werk.
En zo'n persoon aan burgers uit laten leggen waarom en hoe de HRA-regeling wordt aangepast of een inspraakavond laten leiden voor de herinrichting van een buurtje is niet heel praktisch lijkt me :+
pi_118452478
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 11:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En zo'n persoon aan burgers uit laten leggen waarom en hoe de HRA-regeling wordt aangepast of een inspraakavond laten leiden voor de herinrichting van een buurtje is niet heel praktisch lijkt me :+
Nouja, zelfs voor een ICT functie heb je te maken met veel documentatie over projecten die ze niet voor 1 man gaan vertalen, tjah daar red je niet even makkelijk uit, plus dat het toch wel jaar of 2 kost voor zo iemand het niveau heeft om dit soort documenten begrijpend te lezen.
pi_118452536
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 11:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nouja, zelfs voor een ICT functie heb je te maken met veel documentatie over projecten die ze niet voor 1 man gaan vertalen, tjah daar red je niet even makkelijk uit, plus dat het toch wel jaar of 2 kost voor zo iemand het niveau heeft om dit soort documenten begrijpend te lezen.
Klinkt aannemelijk.

En nu weer terug naar het onderwerp. Waar zullen er nog lijken uit de kast gaan rollen :9?

Veel gemeenten hebben of krijgen te maken met flinke afboekingen op hun grondposities, gaan daar nog wethouders op sneuvelen? Zijn er nog mooie omkoopschandalen?
pi_118452723
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 11:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klinkt aannemelijk.

En nu weer terug naar het onderwerp. Waar zullen er nog lijken uit de kast gaan rollen :9?

Veel gemeenten hebben of krijgen te maken met flinke afboekingen op hun grondposities, gaan daar nog wethouders op sneuvelen? Zijn er nog mooie omkoopschandalen?
In Amsterdam vinden er ook smerige zaakjes plaats, wat te denken van deze corrupte d66'er

Weer woningcorporatie in opspraak.
pi_118452737
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 11:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Sorry maar dan toch even de tegenvraag wanneer het nu nog niet duidelijk is. Snap je echt niet dat expats in dienst nemen voor een overheid minder logisch is dan voor een (internationaal) bedrijf?
Misschien was expats niet zo'n goed voorbeeld. Maar waarom kun je geen antwoord geven?
Als jij dat niet logisch vindt, kun je toch wel zeggen waarom je dat niet logisch vindt?
Het ging hierom he! Dit schreef ik ook en dit is precies de reden waarom er zoveel corruptie bij de overheid is.

quote:
pi_118452805
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 11:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De lijken worden gewoon weer teruggezet in de kast.

quote:
Aftreden en herbenoeming

Nadat bleek dat een feitenrelaas van Elatik over een ernstig financieel debacle bij muziekcentrum MuzyQ de ernst van de feiten verdoezelde trok de fractie van de PvdA zich terug uit de coalitie. Elatik werd hierdoor tot opstappen gedwongen[2][5]. Het debacle draaide om muziekcentrum MuzyQ dat niet aan de verplichtingen kon voldoen en zo kon de bank de garantie in een keer opeisen. Hierop besloot de deelraad om het pand aan te kopen[6]. Naast deze kwestie speelde ook mee dat het bestuur van het stadsdeel een dure boot huurde tijdens Sail - waarbij Elatik bekende de raad niet goed te hebben ingelicht.

Door het uitblijven van haar ontslagbrief bleef Elatik op de loonlijst staan terwijl ze feitelijk niet meer werkzaam was voor het stadsdeel. Na het indienen van het ontslag had ze recht op wachtgeld, ter hoogte van 80% van haar voormalige salaris.[7]

Herbenoeming als stadsdeelvoorzitter

Op 23 november werd Elatik weer herbenoemd als stadsdeelvoorzitter. Door de oppositie werd zij bij deze herbenoeming bekritiseerd vanwege haar declaratie van een taxi naar Nijmegen terwijl ze ook al een dienstauto heeft[8].
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fatima_Elatik
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:08:29 #174
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118454247
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Oh naast de pot pissende ambtenaren en politici moeten zeker aangepakt worden. Maar het feit dat er in een organisatie waar in totaal 1 miljoen mensen werken akkefietjes voorkomen is natuurlijk niet iets waar mensen ineens verbaasd over moeten doen. Dat is zoiets als een school waar nooit iemand spijbelt.

Paper_Tiger probeert vooral zijn libetarische verhaal hier te promoten door te doen iof iedere ambtenaar en politicus per definitie fout is.
Maar die lui worden niet aangepakt. Dan is het normaal dat mensen gaan denken dat dat kennelijk de geldende cultuur is, en dat de meesten zo zijn.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:12:23 #175
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118454358
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nevenactiviteiten zijn nevenactiviteiten, of je er nu geld voor krijgt of niet, dat de meeste bazen het gedogen zal best zo zijn, maar formeel mag het niet. Sommige vrijwilligerstaken zijn behoorlijk intensief, voorzitter van sportclub gaat zo 40 uur per week in zitten.
Er zijn genoeg bedrijven wara nevenactiviteiten en vrijwilliogerswerk actief worden aangemoedigd. Het is goed voor de PR van het bedrijf, en goed voor de persoonlijke ontwikkeling van hun mensen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')