Kraakpanden bedoel je ?quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:12 schreef Ulx het volgende:
Wat een lijer. Ik ben voorstander van het opdoeken van die organisatie en met de sloopkogel door al hun huizen beuken. Terwijl de bewoners binnen zijn. Dat zal ze leren huur te betalen aan zo'n schoft.
Elk land heerst corruptie, al helemaal in NL.quote:Op woensdag 23 mei 2012 21:05 schreef Jellereppe het volgende:
Het zal niet alleen deze organisatie zijn. Ik krijg het idee dat corruptie de laatste tijd in Nederland hoogtij viert.
Ik krijg wel steeds meer het gevoel dat corruptie hoogtij viert in ons landje, ja. Het is er altijd al geweest, maar nu gaan de ogen ook eindelijk eens open.quote:Op woensdag 23 mei 2012 21:25 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Elk land heerst corruptie, al helemaal in NL.
Klopt, je moet anders maar even googlen op het onderhoud van de oostlijn, is nog een groter drama dan de NZ lijn.quote:Op woensdag 23 mei 2012 21:05 schreef Jellereppe het volgende:
Het zal niet alleen deze organisatie zijn. Ik krijg het idee dat corruptie de laatste tijd in Nederland hoogtij viert. Een heel bekende fiasco is de Noord/Zuidlijn. Ze hebben hun budget dik en dik overschreden. Het kan niet anders zijn geweest dat er steekpenningen zijn aangenomen. Je maakt mensen niet wijs dat ze zulke fouten hebben gemaakt in de kostenberekeningen. Er speelde belangenverstrengeling mee in dit gigantische project. De kosten zijn nu al met meer dan 200% overschreden en ze zijn waarschijnlijk nog 20 a 30 jaar bezig met de lijn.
Laat ik meer voorbeelden maar achterwege laten.
En deze beste man is ook nog een voormalig wethouder met water in ze portefeuille, en NIEMAND die van te voren even googled? Dan was zo duidelijk geweest dat hij ook voor lovers werkte, en dat gaat maar zo door in Amsterdam. Ik kan zo 50 voorbeelden op noemen van vergelijkbare zaken (o.a. een wethouder die 2 maanden voor vetrek 10 vastgoedobjecten voor een miljoen verkoopt....).quote:10 februari 2012, Dubbelrol van Guido Frankfurther uitgespeeld.
Stadsdeel Centrum heeft besloten om Guido Frankfurther niet meer als adviseur in te huren. AT5 onthulde donderdag 9 februari 2012 dat hij zowel adviseur was van het Stadsdeel Centrum als van rederij de Kooygroep. En dat wekt de indruk van belangenverstrengeling. In de plannen van het Stadsdeel moet er een Eilandenboulevard komen langs de Nieuwe Vaart waarvan de totale kosten op 9 miljoen euro worden geraamd. Een belangrijk deel van dat geld wordt besteed aan het ophogen van een brug, het verbreden van de doorvaart onder die brug en het verwijderen van een knik in die doorvaart. Dat alles om er rondvaartboten door te kunnen laten. En Frankfurther was adviseur van het Stadsdeel over dit project. Ook bleek Franfurther al eerder een rol te hebben gespeeld bij het plan om twee 'tall ships' in de Nieuwe Vaart te leggen. Leuk voor de rondvaartboten maar er moesten wel acht legale mooie woonboten voor verhuizen. Gelukkig is met Frankfurther ook het plan voor twee tallships op die plaats verdwenen.
Nee, het is echt niet iets van alleen de laatste tijd. alleen als het goed gaat storen we ons er minder aan/ valt het minder op. Het komt momenteel gewoon eerder aan het licht doordat er beter op de financiën gelet wordt als in tijden van voorspoed.quote:Op woensdag 23 mei 2012 21:05 schreef Jellereppe het volgende:
Het zal niet alleen deze organisatie zijn. Ik krijg het idee dat corruptie de laatste tijd in Nederland hoogtij viert. Een heel bekende fiasco is de Noord/Zuidlijn. Ze hebben hun budget dik en dik overschreden. Het kan niet anders zijn geweest dat er steekpenningen zijn aangenomen. Je maakt mensen niet wijs dat ze zulke fouten hebben gemaakt in de kostenberekeningen. Er speelde belangenverstrengeling mee in dit gigantische project. De kosten zijn nu al met meer dan 200% overschreden en ze zijn waarschijnlijk nog 20 a 30 jaar bezig met de lijn.
Laat ik meer voorbeelden maar achterwege laten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |