Dus bij deze: het allereerste huizenmarktnieuwstopic!quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:29 schreef iamcj het volgende:
Is dit een idee?:
Een apart topic waarin je het dagelijkse nieuws kunt/moet posten. De mensen die dat willen kunnen zo op de hoogte blijven en andere topics blijven schoon.
http://www.nu.nl/economie(...)e-wsg-opgeheven.htmlquote:De Brabantse woningcorporatie WSG (4000 woningen) verkeert in zulke ernstige financiėle problemen dat de corporatie opgeheven moet worden.
Niet zo raar toch? Citaat uit het artikel:quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)e-wsg-opgeheven.html
Dat zeg ik ook niet.quote:
Maar, als je vindt dat scheefleners niet gesubsidieerd mogen worden, dan mogen scheefhuurders dat toch ook niet? Sterker nog, als je al die dingen weg haalt, dan haal je dus ook de huursubsidie weg. Immers, als je tegen subsidies bent ben je tegen subsidies, en dus moet alles weg.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Niet zo raar toch? Citaat uit het artikel:
WSG kwam volgens het CFV in de problemen door onverantwoorde aankopen. Het ging daarbij om de aanschaf van honderden hectare bouwgrond.
Of ze nu speculeren met bouwgrond of met derivaten, ze komen in de problemen omdat ze dingen doen die niet tot hun kerntaken behoren!
Al die bestuurders die zich hieraan schuldig hebben gemaakt moeten ze kielhalen, vierendelen, op de brandstapel zetten en wat al niet meer. Het gejank van scheefleners over 'gesubsidieerde' huisje is gewoon een broodjes aap... wat gesubsidieerd word zijn banksters en de verzekeringsmaffia
Prima... weg huursubsidie in ruil voor lagere belastingen en een hogere belastingvrije som. Moet aanbeveling van Dijkhuizen nog lezen (je zou denken dat zo'n vrije vogels als ik daar genoeg tijd voor heb maar niets is minder waar, moest nog even chatten met mijn toy boysquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar, als je vindt dat scheefleners niet gesubsidieerd mogen worden, dan mogen scheefhuurders dat toch ook niet? Sterker nog, als je al die dingen weg haalt, dan haal je dus ook de huursubsidie weg. Immers, als je tegen subsidies bent ben je tegen subsidies, en dus moet alles weg.
Ik doe nu de aanname dat jij huursubsidie hebt, en als je die inderdaad hebt, en ze halen die subsidie weg, waar ga jij (en met jou dan nog tig andere mensen) dan wonen? Dan heb je toch een probleem of niet?
Enkele miljoenen vierkante meters bouwgrond, en een schuld van 62 miljoen... Dat moet zelfs in deze tijd toch tegen elkaar weg te strepen zijn? Verkoop het voor 30 euro per vierkante meter en ze zijn uit de kosten, da's toch ver onder elke andere aanbieder van bouwgrond?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
WSG kwam volgens het CFV in de problemen door onverantwoorde aankopen. Het ging daarbij om de aanschaf van honderden hectare bouwgrond.
Prima, maar dan blijft de vraag open staan hoe mensen die nu afhankelijk zijn van de huursubsidie dan een huurhuis kunnen bekostigen. (eh..toy boys..? dat klinkt...eng, Xenoquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 17:10 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Prima... weg huursubsidie in ruil voor lagere belastingen en een hogere belastingvrije som. Moet aanbeveling van Dijkhuizen nog lezen (je zou denken dat zo'n vrije vogels als ik daar genoeg tijd voor heb maar niets is minder waar, moest nog even chatten met mijn toy boys).
Denk na man. Als niemand meer zijn huur kan betalen en op straat staat, dan dalen de huurprijzen minimaal 50% want de vraag daalt. Dat zal die huurzeepbel leren...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:09 schreef CoolGuy het volgende:
Prima, maar dan blijft de vraag open staan hoe mensen die nu afhankelijk zijn van de huursubsidie dan een huurhuis kunnen bekostigen.
Agree.quote:(eh..toy boys..? dat klinkt...eng, Xeno)
Das leuk, maar das niet van vandaag op morgen he, daar gaat wat tijd overheen, maar in de tussentijd is 'het niet kunnen bekostigen' wel per direct realiteit voor een hoop mensen. Maar dat boeit niet? Dat is collateral damage ofzo?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Denk na man. Als niemand meer zijn huur kan betalen en op straat staat, dan dalen de huurprijzen minimaal 50% want de vraag daalt.
[..]
Agree.
Even rekenen... Een bepaalde blog is al vanaf 2003 actief met doomsday voorspellingen.... Xeno sinds 2007.... Dat maal het aantal klonen...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:13 schreef CoolGuy het volgende:
Das leuk, maar das niet van vandaag op morgen he, daar gaat wat tijd overheen, maar in de tussentijd is 'het niet kunnen bekostigen' wel per direct realiteit voor een hoop mensen.
naja, je maakt er een lolletje over, maar dat is natuurlijk wel de consequentie als zoiets zou worden doorgevoerd. Ik vermoed stiekem, dat die mensen die daardoor in de shit komen, niet zo boeiend worden gevonden door de mensen hier die dergelijke regelingen willen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Even rekenen... Een bepaalde blog is al vanaf 2003 actief met doomsday voorspellingen.... Xeno sinds 2007.... Dat maal het aantal klonen...
Yup, dat wordt minimaal 20 jaar op straat leven.
Daarom zei ik het ook. Xeno heeft er kennelijk nul komma niks moeite mee als er daardoor mensen op straat komen te staan.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:17 schreef CoolGuy het volgende:
naja, je maakt er een lolletje over, maar dat is natuurlijk wel de consequentie als zoiets zou worden doorgevoerd. Ik vermoed stiekem, dat die mensen die daardoor in de shit komen, niet zo boeiend worden gevonden door de mensen hier die dergelijke regelingen willen.
Met de nadruk inderdaad op 'denken ze'...quote:Zie, het is nu wel allemaal geroep dat het niet eerlijk is en weet ik veel wat allemaal, maar als er gerealiseerd wordt wat ZIJ willen, varen ZIJ daar wel bij (denken ze), en dat daardoor andere mensen in de shit komen is dan ineens niet boeiend.
Nou ja, van mij hoeft niemand in de problemen te komen. Voor jou maakt het minder uit, maar je doet tenminste niet alsof het je wel uitmaakt.quote:Dus dat hele opkomen voor een specifieke groep, waar sommigen zich hier achter verschuilen zal in de praktijk allemaal wel heel erg meevallen zodra zij zelf hoog en droog zitten, wat in principe niet meer is dan wat mijn mening nu is (immers, als ik 't maar goed heb), dus eigenlijk zijn zij dan niet zo heel veel anders
Nee wacht even, van mij hoeft ook helemaal niemand in de problemen te komen! Maar als dat gebeurd, dan slaap ik daar niet minder om, en ik denk dat dat voor iedereen geldt. Zolang het niemand is waar jij om geeft, dan lig jij daar toch geen seconde wakker van? Of lig jij er wakker van dat er momenteel in Amsterdam een paar zwervers buiten slapen? Ik niet, en ik denk niemand hier.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Daarom zei ik het ook. Xeno heeft er kennelijk nul komma niks moeite mee als er daardoor mensen op straat komen te staan.
[..]
Met de nadruk inderdaad op 'denken ze'...
[..]
Nou ja, van mij hoeft niemand in de problemen te komen. Voor jou maakt het minder uit, maar je doet tenminste niet alsof het je wel uitmaakt.
Xeno doet alsof hij de belangen van diverse mensen verdedigd, maar ondertussen zal het hem worst zijn.Geeft ansich niks, maar kom er dan eerlijk voor uit.
Zo bedoel ik het dan ook niet. Meer in de trant van: als de rente morgen stijgt naar 12% heb ik daar profijt van. En niet zo'n beetje ook.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:32 schreef CoolGuy het volgende:
Nee wacht even, van mij hoeft ook helemaal niemand in de problemen te komen! Maar als dat gebeurd, dan slaap ik daar niet minder om, en ik denk dat dat voor iedereen geldt. Zolang het niemand is waar jij om geeft, dan lig jij daar toch geen seconde wakker van? Of lig jij er wakker van dat er momenteel in Amsterdam een paar zwervers buiten slapen? Ik niet, en ik denk niemand hier.
Ja, maar dat afschaffen van de HRA toejuichen, waardoor een hoop lui in de shit komen doe je alleen maar als je nu zelf in de 'shit' zit. Of dat in ieder geval vindt. Maar nu zijn die lui allemaal criminelen en weet ik veel wat allemaal, maar zodra het andersom is, dan zijn die andere lui zeker geen criminelen, omdat ze dan zelf aan de 'goede' kant zitten?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het dan ook niet. Meer in de trant van: als de rente morgen stijgt naar 12% heb ik daar profijt van. En niet zo'n beetje ook.
Maar dat zou vele mensen met bv een variabele hypotheek of een binnenkort verlopende rentevaste periode in grote problemen brengen.
Moet ik dan net als Xeno het afschaffen van de HRA dan maar actief toejuichen? Terwijl je op je je klompen kunt aanvoelen dat er dan 1 miljoen (mijn schatting, kan er een paar % naastzitten...) huishoudens in de problemen komen?
Nou. hou dan je rente van 12% maar, als dat de prijs voor 12% rente is dan doe ik het wel waarmee ik het nu doe. Ik hoef niet zo nodig over de rug van een ander voordeel te behalen.
Klopt als voorbeeld, ik ga geen namen noemen, een user uit deze reeks. HMMmmmm hoe zal ik hem eens noemen? Nou ja, gewoon Hypo (~theek, ~criet) dan maar.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:44 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, maar dat afschaffen van de HRA toejuichen, waardoor een hoop lui in de shit komen doe je alleen maar als je nu zelf in de 'shit' zit. Of dat in ieder geval vindt. Maar nu zijn die lui allemaal criminelen en weet ik veel wat allemaal, maar zodra het andersom is, dan zijn die andere lui zeker geen criminelen, omdat ze dan zelf aan de 'goede' kant zitten?
HMMmmmja, inderdaad. Nou, dat is dus precies zo'n voorbeeld wat je daar geeft, mmaar, daar kun je niks van zeggen, want dan weet je zogenaamd niet waar je het over hebt, ja, hmmhmm, dat zal wel ja.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Klopt als voorbeeld, ik ga geen namen noemen, een user uit deze reeks. HMMmmmm hoe zal ik hem eens noemen? Nou ja, gewoon Hypo (~theek, ~criet) dan maar.
Deze Hypo heeft zelf een premie A woning gekocht, 30 jaar HRA gelurkt, en is nu die woning verkocht is ineens fel tegenstander van de HRA.
Spontaan is de HRA in plaats van korting op de belasting die een bepaald persoon moet afdragen, ineens diefstal van Hypo ZIJN(!) belastinggeld. 30 jaar lang was het kennelijk geen probleem voor Hypo om in ZIJN optiek van anderen te stelen, maar sinds Hypo dat niet meer kan, is het spontaan ineens diefstal.
![]()
Ben je hier al aangekomen:...?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 17:10 schreef ComplexConjugate het volgende:
Moet aanbeveling van Dijkhuizen nog lezen
http://www.rtl.nl/compone(...)komstenbelasting.xmlquote:De huren gaan omhoog. Voor mensen die minder verdienen dan 43.000 euro per jaar met 2 procent bovenop de inflatie, voor mensen die meer verdienen zelfs met 5 procent.
ben altijd tegen subsidie geweestquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Klopt als voorbeeld, ik ga geen namen noemen, een user uit deze reeks. HMMmmmm hoe zal ik hem eens noemen? Nou ja, gewoon Hypo (~theek, ~criet) dan maar.
Deze Hypo heeft zelf een premie A woning gekocht, 30 jaar HRA gelurkt, en is nu die woning verkocht is ineens fel tegenstander van de HRA.
Spontaan is de HRA in plaats van korting op de belasting die een bepaald persoon moet afdragen, ineens diefstal van Hypo ZIJN(!) belastinggeld. 30 jaar lang was het kennelijk geen probleem voor Hypo om in ZIJN optiek van anderen te stelen, maar sinds Hypo dat niet meer kan, is het spontaan ineens diefstal.
![]()
Dat is geen antwoord, en dat weet je zelf ook wel. Je bent altijd tegen subsidie geweest, maar toen JIJ in aanmerking kwam voor subsidie hield je toch maar mooi je handje open, want toen was het voordelig voor je. Nu kun je er geen gebruik meer van maken en nu ineens moet 't maar afgeschaft worden, omdat jij er geen gebruik meer van kunt makenquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 08:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ben altijd tegen subsidie geweest
, en ook nu nog , ook tegen kunstsubsidies en natuursubsidies en landbouwsubsidies en belastingkortingen
Ook tegen de loonheffingskorting voor ouderen , alhoewel ik die zelf krijg
dat ik met een gelijk bruto meer netto over hield was volslagen kolder en dat men dat nu weer wil instellen is waanzin, allemaal zelf kietelen van regelmakers
http://www.rijksoverheid.(...)werkgelegenheid.html
Ik ben het dus wel met de commissie eens
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 07:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zal het bloed vandaag weer over de straten vloeien? Ik hoop het niet want dat is niet goed voor mijn beleggingshypotheek.
Als je zoveel klonen hebt als Xeno, dan is het niet vreemd dat je af en toe vergeet uit en weer in te loggen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:59 schreef monkyyy het volgende:
Huurt Xeno? Ongeveer een jaartje terug zat ie nog te bitchen over zijn beleggingshypotheek.
Nee, maar dat ze 2% extra huursverhoging bovenop de inflatie gaan krijgen wel.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:04 schreef Scorpie het volgende:
Dat mm en Xenotje hypocriete subsidielurkers zijn of waren is toch allang geen nieuwsfeit meer ?
Huren want mijn 'eigen huis' ging in de executieramsjquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:59 schreef monkyyy het volgende:
Huurt Xeno? Ongeveer een jaartje terug zat ie nog te bitchen over zijn beleggingshypotheek.
[..]
Jij neemt de term 'droom'-huis wel erg letterlijk....quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
Huren want mijn 'eigen huis' ging in de executieramsj![]()
Ah het wordt wat concreter.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ben je hier al aangekomen:...?
[..]
http://www.rtl.nl/compone(...)komstenbelasting.xml
valt mee.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:53 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Ah het wordt wat concreter.
De tering zeg, 5% bovenop de inflatie is gewoon asociaal!
Ik huur al niet echt goedkoop, vrije sector, en volgend jaar 65 eu erbij per maand!
Die vlaktaks daarentegen, dat wordt interessant![]()
Mijn bierviltje zegt dat het me 200-300 per maand gaat opleveren.
Aangezien we beide werken zal het tussen 300-500 netto opleveren, dan is die 65 euro verhoging helemaal niks.
Het beperken van de HRA en het verplichten van aflossen zal naar mijn mening nog wat druk op de huizenprijzen geven, terwijl de overdrachtsbelasting afgeschaft wordt.
Ik verwacht van het afschaffen van de overdrachtsbelasting geen opleving in de huizenmarkt, nog niet gelijk in ieder geval.
Damn zeg het was even wachten maar het is nu inderdaad bijna weer tijd om een huis te kopen.
Oh ja wel nog even invoeren plz, een 2 schijvenstelsel scheelt ook aardig wat ambtenaren![]()
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
valt mee.
Dit zijn de maatregelen, die vertaling van RTL klopt niet, is daar iemand met veel fantasie aan het rommelen geweest
http://www.rijksoverheid.(...)werkgelegenheid.html
quote:Mensen krijgen een grotere positieve financiėle prikkel om meer te gaan werken. De commissie wil het rondpompen van geld verminderen.
Nou, onder andere dus bij de ZZP'ers en bij de mensen die met pensioen zijn. Die gaan van 16% naar 37%quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:53 schreef fedsingularity het volgende:
Edit: waar maak ik een denkfout? Het zal toch niet zo zijn dat de regering een maatregel neemt waar ik beter van wordt? Ze komen geld tekort, snijden niet in eigen apparaat, en moeten het geld dus bij de werkende mensen halen. Linksom of rechtsom.
Ik lees niets over zzp'ers.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Zo zie je maar, er zit voor elk wat wils tussen.![]()
Behalve voor de ZZP'ers , die gaan gedurende 8 jaar beetje bij beetje hun aftrek van 7.280,- inleveren. Oftewel een uiteindelijke lastenverzwaring van 2693,- per jaar.
http://www.z24.nl/economi(...)zzp_ers_de_klos.htmlquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:03 schreef fedsingularity het volgende:
Ik lees niets over zzp'ers.
Zou overigens wel een flinke aderlating zijn voor al die mensen.
Dus even de nadelen samenvatten:quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)komstenbelasting.xml
Valt meequote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:10 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dus even de nadelen samenvatten:
-minder belasting voor rijken (49% voor iets wat tot voor kort 60% was!)
-huren omhoog om de koopmarkt te "redden"
-BTW (lees: inflatie!) direct nogmaals omhoog
-hypotheekrenteaftrek wordt de komende jaren nog nauwelijks aangepakt
-afschaffing overdrachtsbelasting maakt nieuwbouw nog minder aantrekkelijk (beter zou zijn huizen in ieder geval tot x euro in het 6% BTW-tarief te stoppen)
-mensen die onverantwoord geleend hebben zonder af te lossen worden (opnieuw) geholpen ten koste van mensen die wel verantwoord bezig zijn geweest
Gaat lekker dus daar!
quote:Ook stelt de belastingcommissie maatregelen voor om de huizenmarkt weer op gang te brengen. Zij stelt voor de hypotheekrenteaftrek te beperken.
Bestaande en nieuwe gevallen worden fiscaal gelijk behandeld. Verder beveelt de commissie aan aflossing niet fiscaal te verplichten, maar om de renteaftrek geleidelijk gedurende de looptijd via een (forfaitair) annuļtair schema te verminderen.
De renteaftrek vindt vervolgens plaats tegen het tarief van de nieuwe eerste schijf. Ter bevordering van de doorstroming op de woningmarkt schaft de commissie de overdrachtsbelasting voor woningen volledig af. Ook voor de zogenaamde restschuldproblematiek draagt zij een oplossing aan. Rente daarop wordt fiscaal aftrekbaar.
Je vergeet de ZZP'ers en de gepensioneerden nog.quote:
-Het toptarief kan je wat van vinden, consumptie wordt daarentegen wel zwaarder belast.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:10 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dus even de nadelen samenvatten:
-minder belasting voor rijken (49% voor iets wat tot voor kort 60% was!)
-huren omhoog om de koopmarkt te "redden"
-BTW (lees: inflatie!) direct nogmaals omhoog, dit keer ook voor eten (van 6 naar 8% is 33% meer!)
-hypotheekrenteaftrek wordt de komende jaren nog nauwelijks aangepakt
-afschaffing overdrachtsbelasting maakt nieuwbouw nog minder aantrekkelijk (beter zou zijn huizen in ieder geval tot x euro in het 6% BTW-tarief te stoppen)
-mensen die onverantwoord geleend hebben zonder af te lossen worden (opnieuw) geholpen ten koste van mensen die wel verantwoord bezig zijn geweest
Gaat lekker dus daar! Werkelijk ongehoord wat voor "adviezen" zo'n commissie geeft. Ik ben wel benieuwd wat die "commissie" daar zelf voor opstrijkt... Schaamteloos graaien i.p.v. uitgaven te verminderen! Begin eens met ALLE subsidies af te schaffen, van leensubsidie tot huursubsidie, van kindersubsidie tot kunstsubsidie. Daarmee zal het tekort in een klap een overschot zijn!
ZZPers is inderdaad vreemd, en dit is met name naar voor de mensen die noodgedwongen voor zichzelf begonnen zijn en geen keus hebben. Veel postbodes volgens mij, zodat ze onder het minimumloon kunnen werken...quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Je vergeet de ZZP'ers en de gepensioneerden nog.
Dat wordt toch alleen maar meer? Neem nou de zorgverzekeringen... Dat is opgezet rondom een geld-rondpomp-systeem! En ik kan me niet voorstellen dat politici zichzelf overbodig gaan maken, dus ik zie het aantal ambtenaren simpelweg niet afnemen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:27 schreef fedsingularity het volgende:
Wat ik wel goed vind aan die commissie is dat het nutteloos rondpompen ook daadwerkelijk benoemd wordt.
Ik ben volledig vóór het efficienter maken van de overheid, daar sloeg ik op aan.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
ZZPers is inderdaad vreemd, en dit is met name naar voor de mensen die noodgedwongen voor zichzelf begonnen zijn en geen keus hebben. Veel postbodes volgens mij, zodat ze onder het minimumloon kunnen werken...
Qua rijke bejaarden vind ik het helemaal niet zo gek dat ze hun belastingkorting inleveren.
[..]
Dat wordt toch alleen maar meer? Neem nou de zorgverzekeringen... Dat is opgezet rondom een geld-rondpomp-systeem! En ik kan me niet voorstellen dat politici zichzelf overbodig gaan maken, dus ik zie het aantal ambtenaren simpelweg niet afnemen.
Toen W Bos dit voorstelde noemde in 200 men het nog de Bosbelasting die AOW ers straatarm zou makenquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Qua rijke bejaarden vind ik het helemaal niet zo gek dat ze hun belastingkorting inleveren.
Is bedoelt om nepondernemers de wind uit de zeilen te halen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Zo zie je maar, er zit voor elk wat wils tussen.![]()
Behalve voor de ZZP'ers , die gaan gedurende 8 jaar beetje bij beetje hun aftrek van 7.280,- inleveren. Oftewel een uiteindelijke lastenverzwaring van 2693,- per jaar.
Verwende en volgevreten BB'ers schreeuwen altijd maar wat.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Toen W Bos dit voorstelde noemde in 200 men het nog de Bosbelasting die AOW ers straatarm zou maken
Verklaar je nader...quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:45 schreef ComplexConjugate het volgende:
Is bedoelt om nepondernemers de wind uit de zeilen te halen.
Veel ZZP'ers zijn gewoon in loondienst.quote:
En de (ZZP'ers is wellicht een onhandig gekozen term, dat is slechts een deel van de mensen die het raakt...) kleine ondernemers die al met moeite hun hoofd boven water houden (al dan niet met 1 a 2 personeelsleden in dienst), die gaan er ook met 2693,- per jaar op achteruit...quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
Veel ZZP'ers zijn gewoon in loondienst.
Juist het aantal schijven maakt niet uit. Probeer voor de gein eens uit te rekenen hoeveel er nu van een bruto salaris van 1000 euro euro netto overblijft. En hoeveel belasting je moet betalen. Dat lukt je niet! De schijven zijn nog wel te begrijpen, de arbeidskorting wordt al lastiger, en de ZVW maakt het vrijwel onmogelijk.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:40 schreef fedsingularity het volgende:
Als ze van 4 naar 2 schijven gaan en ze flikkeren de helft of meer van de belastingdienst eruit gaat heel Nederland erop vooruit.
Ach, die commissie zal 300 euro p.p. per uur declareren. Excl. 21% BTW natuurlijk he!quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
En de (ZZP'ers is wellicht een onhandig gekozen term, dat is slechts een deel van de mensen die het raakt...) kleine ondernemers die al met moeite hun hoofd boven water houden (al dan niet met 1 a 2 personeelsleden in dienst), die gaan er ook met 2693,- per jaar op achteruit...
kunne ze toch wat meer zwart werkenquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En de (ZZP'ers is wellicht een onhandig gekozen term, dat is slechts een deel van de mensen die het raakt...) kleine ondernemers die al met moeite hun hoofd boven water houden (al dan niet met 1 a 2 personeelsleden in dienst), die gaan er ook met 2693,- per jaar op achteruit...
Collateral damage?
Ze zullen wel moeten ja.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:52 schreef michaelmoore het volgende:
kunne ze toch wat meer zwart werken
Het had inderdaad beter miljoenen uren werk kunnen verminderen, zoals jij het voorrekent gaat het in ieder geval de eerste jaren geen bezuiniging opleveren.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wel gaat het aanpassen ervan landelijk (schat ik) vele miljoenen uren werk kosten, en dus honderden zo niet duizenden banen "opleveren"...
Was laatst al op BNR dat veel van dat soort kleine ondernemers op het punt staan te stoppen omdat ze al een tijdje interen op hun vermogens. Nog een nasty bijeffect van de vastgoedbubble: de huren zijn onbetaalbaar geworden.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Collateral damage?
Nou, als je als kleine ondernemer die uit liefde zijn vak beoefend (en dat zijn er een hele hele hoop, voor het geld hoeven ze het meestal niet te doen, dat is omgerekend qua uren vaak gewoon minimumloon, of zelfs nog lager), eerst je af te dragen BTW op 21% wordt gezet, dan op 23%, en je ook nog per maand netto 224,- in moet leveren ten gevolge van het schrappen van een aftrekpost, kun je ook gewoon beter stoppen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:58 schreef fedsingularity het volgende:
Was laatst al op BNR dat veel van dat soort kleine ondernemers op het punt staan te stoppen omdat ze al een tijdje interen op hun vermogens.
^^ Goedkope arbeidskrachten, helemaal VVD-stijl. En zakenbank-directieleden zullen hier ook blij om zijn. Keihard eigenbelang dus.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dan kun je beter voor 3 dagen per week een suf baantje aannemen, levert meer op.
Absoluut... er worden al reeds jaren mensen geslachtofferd om de huizenmarkt zeepbel op te blazen.quote:
Er wordt niemand geslachtofferd. Huizenprijzen zijn in jouw beleving te hoog, maar gezien het alternatief niet eens zo gek geprijsd.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:16 schreef ComplexConjugate het volgende:
Absoluut... er worden al reeds jaren mensen geslachtofferd om de huizenmarkt zeepbel op te blazen.
Ik heb het niet over morele bezwaren, maar over logica. Een ieder snapt dat dit de doodsteek voor vele ZZP'ers en kleine ondernemers is. Of je dat moreel gezien graag wilt of niet doet niet terzake.quote:Ga nu niet ineens met morele bezwaren komen![]()
Ik pas me aan aan het systeem om met minimale inspanning de grootst mogelijke opbrengst te krijgen.quote:Jij maakt tenslotte ook gebruik van het systeem zoals jou dat het beste uitkomt.
Dus als jij het 'verwacht', dan mag ik er niet tegen ageren?quote:Ik verwacht dan ook niks anders van banksters, overheden en ander graaivolk. Als daarbij de kleine hard werkende man of vrouw geplukt moet worden dan zij dat zo.
Iedereen doet altijd alles uit eigenbelang.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Goedkope arbeidskrachten, helemaal VVD-stijl. En zakenbank-directieleden zullen hier ook blij om zijn. Keihard eigenbelang dus.
Onzin, de mannen die zich kapot lieten schieten op Omaha Beach deden dat niet uit eigenbelang.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Iedereen doet altijd alles uit eigenbelang.
blijkbaar voelden ze zich daar beter bij dan laf thuis te blijven zitten. Eigenbelang, want ze deden wat ZIJ wilden doen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Onzin, de mannen die zich kapot lieten schieten op Omaha Beach deden dat niet uit eigenbelang.
Mensen handelen vaak genoeg uit hele andere motivaties dan enkel eigenbelang. In onze verhufterde samenleving is dat soms moeilijk voor te stellen
De samenleving is niet verhufterd maar sterk geindividualiseerd waarbij ook nog eens de loze kreet eigen verantwoordelijkheid bijna tot een geloof is verheven. Dat kan dan wel heel hufterig overkomen voor iets socialer ingestelde mensen, maar het grote publiek kan hier niets aan doen want dat is het enige manier in hun optiek van de samenleving die ze denken dat kan werken. Dit komt mijns inziens dan ook weer voort uit het verschraalde televisieaanbod waarbij 90% van de kijkers juist blij mee is, dat ze goedkoop vermaak met veel halve waarheden geprsenteerd krijgen. Dat die 90% niet doorheeft dat er ook gehele verhalen bestaan waarin veel meer nuance zit als de soundbites uit hun platte scherm is erg jammer.quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Onzin, de mannen die zich kapot lieten schieten op Omaha Beach deden dat niet uit eigenbelang.
Mensen handelen vaak genoeg uit hele andere motivaties dan enkel eigenbelang. In onze verhufterde samenleving is dat soms moeilijk voor te stellen
als iemand het met wetenschappelijke theorie kan toelichten, graagquote:De financiele topman van Allianz is beducht voor het ontstaan van een vastgoedbubble in Duitsland als gevolg van het 'goedkope' geld dat de centrale banken nu in de economie 'pompt'. Dat zei hij in een interview met de Süddeutsche Zeitung op zondag.
Volgens Maximilian Zimmerer krijgen beleggers en consumenten nu veel toegang tot krediet met een lage rente. ,,Goedkoop geld heeft al eerder geleid tot verkeerde investeringen'', aldus Zimmerer. ,,De vastgoedbubbles in Spanje, Ierland en de Verenigde staten zijn daar voorbeelden van''.
©ANP
Geen idee wat eraan toegelicht zou moeten worden. Lijkt me een duidelijk verhaal. Lage rente = meer kunnen lenen = makkelijker de vraagprijs kunnen bieden = makkelijker de vraagprijs ietsje verhogen. Zoiets?quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:16 schreef SuperImposed het volgende:
als iemand het met wetenschappelijke theorie kan toelichten, graag
Weer? Waar gaan we weer naartoe dan?quote:persoonlijk heb ik zoiets van: daar gaan we weer
maar waarom in vastgoed?quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Geen idee wat eraan toegelicht zou moeten worden. Lijkt me een duidelijk verhaal. Lage rente = meer kunnen lenen = makkelijker de vraagprijs kunnen bieden = makkelijker de vraagprijs ietsje verhogen. Zoiets?
we zijn nu in NL net bezig met het leeg laten lopen van een vastgoedbubbel.quote:Weer? Waar gaan we weer naartoe dan?
Omdat het voor elke particulier een eerste levensbehoefte is?quote:
Dat is jouw mening. Mijn woning mag alvast niet weg tegen de hoogste WOZ-waarde van de afgelopen jaren. Tel er dan nog maar minimaal 50% bij op. Dan ga ik er (misschien) eens over denken. Mijn mening is dus dat het wel meevalt met de zogenaamde 'bubble'.quote:we zijn nu in NL net bezig met het leeg laten lopen van een vastgoedbubbel.
Zie jij mensen op straat wonen? Ik niet... Wat ik wel weet is dat mensen zich massaal in de schulden hebben gestoken voor een eigen woning. Wat uiteraard ten koste gaat van andere economische activiteiten, SuperImposed stelt dus een terechte vraag: "waarom in vastgoed?".quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Omdat het voor elke particulier een eerste levensbehoefte is?
Jij bent gewoon een grote voorstander van zeepbellen, vandaar dat je ze niet zietquote:Dat is jouw mening. Mijn woning mag alvast niet weg tegen de hoogste WOZ-waarde van de afgelopen jaren. Tel er dan nog maar minimaal 50% bij op. Dan ga ik er (misschien) eens over denken. Mijn mening is dus dat het wel meevalt met de zogenaamde 'bubble'.
Ik zie wel mensen helemaal uitgeknepen worden door een huisbaas. Omdat ze anders wel degelijk op straat wonen. Maar laat me raden, dat telt niet zeker?quote:Op zondag 21 oktober 2012 22:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zie jij mensen op straat wonen? Ik niet...
Beter een kleine eigenwoning schuld, dan een 50/60/70 jaar durende (gigantische) huurschuld.quote:Wat ik wel weet is dat mensen zich massaal in de schulden hebben gestoken voor een eigen woning.
Non argument. Dat geldt zowel voor huur als voor koop. Of ik nou 600,- huur betaal of 600,- aan eigenwoning lasten, in beide gevallen kan ik die 600,- nergens anders meer aan uitgeven.quote:Wat uiteraard ten koste gaat van andere economische activiteiten
Het antwoord leek me al duidelijk. Niet iedereen (vrijwel niemand zelfs) wil zich gedwee laten kaal plukken door een verhuurder. Ik niet in ieder geval.quote:SuperImposed stelt dus een terechte vraag: "waarom in vastgoed?".
Heeft niks met zeepbellen te maken. Ik betaal voor een produkt wat ik het waard vind, en bij eventuele verkoop ook weer tegen wat IK het waard vindt. Niet wat Xeno het waard vindt, dat boeit geen hond.quote:Jij bent gewoon een grote voorstander van zeepbellen, vandaar dat je ze niet ziet
Lenen maakt meer kapot dan je lief isquote:Vier doden bij gezinsmoord Schalkwijk
HOUTEN - Bij een gezinsmoord in Schalkwijk zijn zondagmorgen vier mensen om het leven gekomen. Het gaat om een man, een vrouw en twee tienermeisjes. Een zoon, die ook bij het samengestelde gezin woonde, was zondag niet thuis. De politie heeft inmiddels contact met hem gelegd.
In de boerderij aan de Lekdijk waar het gezin woonde zijn sporen van geweld gevonden. De politie leidt uit onderzoek af dat de man des huizes zijn drie gezinsleden heeft omgebracht. Daarna zou hij het huis in brand hebben gestoken en de hand aan zichzelf hebben geslagen.
De brandweer vond de lichamen tijdens het blussen van de brand. Hoe de slachtoffers om het leven zijn gekomen, heeft de politie niet bekend gemaakt. Een woordvoerder wil alleen kwijt dat er geen vuurwapen is gebruikt. De Lekdijk werd zondagmorgen plaatselijk afgesloten voor het politieonderzoek en ging zondagmiddag om 16.45 uur pas weer open voor het verkeer.
FINANCIĖLE PROBLEMEN
Diverse omstanders melden aan RTV Utrecht dat er signalen waren dat het de laatste dagen niet goed ging met de bewoner. Er zouden financiėle problemen zijn en de man zou gezegd hebben dat hij met de aankoop van de boerderij "de grootste fout van zijn leven" had gemaakt.
De boerderij, een gemeentelijk monument, is eind mei van dit jaar in andere handen overgegaan. De gemeente kreeg rond die tijd een aanvraag voor een vergunning om op het adres een horecabedrijf met een terras en een speelweide te exploiteren.
bron
Ach ja, laat het maar aan Xeno over om despoot te spelen nu zijn 50% waardedaling een mythe blijkt te zijn.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Het niveau stijgt weer merk ik al...
Het is gewoon een trieste constatering, als deze man had gehandeld omdat hij aan de witte poeders had gezeten dan zouden de media weer moord en brand geschreeuwd hebben over de drugsdealers en hun smerige producten.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Het niveau stijgt weer merk ik al...
De waarde mag niet gevonden worden, tegen elke prijs moet de markt geholpen worden.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach ja, laat het maar aan Xeno over om despoot te spelen nu zijn 50% waardedaling een mythe blijkt te zijn.
Die man had dat huis net 5 maanden.... Lijkt me dat er al langer iets niet goed zit, denk je ook niet?quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:32 schreef ComplexConjugate het volgende:
Het is gewoon een trieste constatering, als deze man had gehandeld omdat hij aan de witte poeders had gezeten dan zouden de media weer moord en brand geschreeuwd hebben over de drugsdealers en hun smerige producten.
Dus je bent het met me eens dat jouw beweringen van 5 jaar geleden dat 50% verlies makkelijk gehaald zou worden pertinent onwaar zijn en je feitelijk niets meer of minder dan oeverloos en inhoudloos gelul verkondigde, iets wat je overigens nog steeds doet? Mooi. Volgend agendapuntje.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De waarde mag niet gevonden worden, tegen elke prijs moet de markt geholpen worden.
Wat is er mis met de markt zijn werk te laten doen? Ooh.... ja... dat is waar ook.... dan vallen de banken om
Ongetwijfeld... een junk gaat ook niet van 3 lijntjes door het lint.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Die man had dat huis net 5 maanden.... Lijkt me dat er al langer iets niet goed zit, denk je ook niet?
2013 word een bloedbad, let maar op. Dat is.... als we 2013 zelfs gaan halenquote:Op zondag 21 oktober 2012 23:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je bent het met me eens dat jouw beweringen van 5 jaar geleden dat 50% verlies makkelijk gehaald zou worden pertinent onwaar zijn en je feitelijk niets meer of minder dan oeverloos en inhoudloos gelul verkondigde, iets wat je overigens nog steeds doet? Mooi. Volgend agendapuntje.
Vermoedelijk omdat zijn jaarsalaris een tikje hoger lag dan dat van jou.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
Maar hoe kan zo'n instabiele malloot een giflening kirjgen voor een boerderij? Zeker in deze tijd waarin banksters je eerst helemaal doorlichten?
Toegegeven het is niet helemaal fris want ik ken natuurlijk de exacte details niet.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Vermoedelijk omdat zijn jaarsalaris een tikje hoger lag dan dat van jou.
Overigens, wellicht is het juist de gemeente die door regelneukerij hem over het randje heeft geholpen. Je weet het niet he?
Maar om nu een gezinsdrama aan te grijpen in je wanhoopspogingen om je gelijk aan te tonen staat je niet erg netjes. En dan druk ik me vriendelijk uit.
Wellicht is de lening voor het pand geen enkel probleem geweest met het gezinsinkomen van deze mensen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ongetwijfeld... een junk gaat ook niet van 3 lijntjes door het lint.
Maar hoe kan zo'n instabiele malloot een giflening kirjgen voor een boerderij? Zeker in deze tijd waarin banksters je eerst helemaal doorlichten?
Of zoals ik al aangaf werd de man wellicht gemangeld door de gemeente die qua regelgeving dwars zat. Je weet het niet. Blijft zinloze speculatie.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:45 schreef Ivo1985 het volgende:
Wellicht is de lening voor het pand geen enkel probleem geweest met het gezinsinkomen van deze mensen.
Naar wat ik heb opgevangen uit de berichtgeving wilden ze het omtoveren tot een horecagelegenheid. Als het pand daar voorheen niet voor gebruikt is, dan kun je er van uit gaan dat de totale verbouwingskosten voldoende zijn om een appartement of simpele woning te kopen in een stad als Utrecht. Wellicht dat de kosten daarvan wat te rooskleurig zijn ingeschat. Om nog maar te zwijgen van de overige risico's van ondernemerschap wanneer je zo'n grote investering doet.
Dan nog maakt dat geen reet uit. Die man (dat gezin) woonde er net 5 maanden, Het is niet alsof in die 5 maanden de woningmarkt met 40% gedaald is toch? Dus al kon hij na 5 maanden zijn schulden al niet betalen, dan nog heeft dat dus niks te maken met de woningmarkt.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
Als nou later blijkt dat de hoge schuldenlast wel degelijk een rol speelt? Dan had ik toch een goed punt?
Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand zo zwaar in de financiele problemen zit dat deze geen andere uitweg meer ziet.
Dat het niets met de woningmarkt te maken heeft, kan je natuurlijk ook nooit met zekerheid zeggen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan nog maakt dat geen reet uit. Die man (dat gezin) woonde er net 5 maanden, Het is niet alsof in die 5 maanden de woningmarkt met 40% gedaald is toch? Dus al kon hij na 5 maanden zijn schulden al niet betalen, dan nog heeft dat dus niks te maken met de woningmarkt.
Dat is correct, maar dan kun je dat van elke moord en elk drama wel gaan roepen. Net als alle andere dingen die je kunt roepen omdat je nooit met zekerheid kunt zeggen dat het niks met X te maken heeft. Om dergelijke berichten in dit topic te gaan trekken om daarmee meer gewicht in de schaal te gooien is wel heel erg goedkoop, en doe je m.i. alleen maar als je door je gewone argumenten heen bent.quote:Op maandag 22 oktober 2012 04:33 schreef KneeDeep het volgende:
[..]
Dat het niets met de woningmarkt te maken heeft, kan je natuurlijk ook nooit met zekerheid zeggen.
http://www.nu.nl/geldzake(...)-verder-gedaald.htmlquote:Huizenprijzen opnieuw verder gedaald
DEN HAAG - De huizenprijzen in Nederland zijn vorige maand opnieuw sterk gedaald.
De prijzen van verkochte koopwoningen lagen in september gemiddeld 7,9 procent lager dan een jaar eerder. Dat blijkt maandag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en het Kadaster.
Ook in juli en augustus daalde de huizenprijzen met gemiddeld 8 procent. Ten opzichte van augustus 2008, toen de huizenprijzen een piek bereikten, bedraagt de prijsdaling inmiddels ruim 16 procent. De laatste maand dat koophuizen duurder werden was januari 2009. Inmiddels ligt de prijs van een verkochte woning op hetzelfde niveau als 2004.
In de eerste drie kwartalen van 2012 wisselden 81.000 woningen van eigenaar. Dit is 8 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar.
Noem dan eens een methodiek die wel geschikt om de waarde van een huis weer te geven. Blijken allemaal uit de lucht gegrepen te zijn.quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:42 schreef Basp1 het volgende:
Wat een vreemde methodiek houdt het cbs er trouwens op na om die daling/ stijging te staven, men vergelijkt het met de WOZ waarde.Als er iets al uit de lucht gegrepen is, dan is dat wel de WOZ waarde die ook nog eens naijlt op de markt.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)staande-woningen.htm
Een methode zou kunnen zijn om vergelijkbare huizen met elkaar te vergelijken ipv uit te gaan van woz waardes.quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:48 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Noem dan eens een methodiek die wel geschikt om de waarde van een huis weer te geven. Blijken allemaal uit de lucht gegrepen te zijn.
Klopt. Het levert een soort "demping" op in de prijsveranderingen. Ik neem aan dat dit bedoeld is om verschillen in "soorten" huis uit de index te verwijderen (om toch verschil te zien tussen een duur huis dat goedkoper wordt, en een goedkoop huis dat duurder wordt).quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:42 schreef Basp1 het volgende:
Wat een vreemde methodiek houdt het cbs er trouwens op na om die daling/ stijging te staven, men vergelijkt het met de WOZ waarde.
Bij de woz waarde word al uit gegaan van vergelijking vergelijkbare huizen dit nav laatst verkochte huizen. Loopt krom als je opeens geen vergelijkbare huizen meer verkocht hebt natuurlijk.quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een methode zou kunnen zijn om vergelijkbare huizen met elkaar te vergelijken ipv uit te gaan van woz waardes.
Verder is deze statistiek natuurlijk ook nog een vreemd omdat dit de gemiddelde verkochte huizenprijs is als mensen geen hogere financieringen meer kunnen krijgen maar toch willen kopen, koopt men iets goedkopers waardoor niet perse de huizenprijs gezakt hoeft te zijn maar er meer verkochte woningen uit de goedkopere segmenten behoren.
Heeeee, Istrilyin, waarom moet het mij wat boeien hoeveel mensen er wel of geen huis kunnen kopen? Ik stel alleen maar dat de reden dat mensen in de problemen komen bij hunzelf ligt in beginsel, niet bij de bank. Ik heb toch nooit beweerd dat de huizenmarkt gezond is?quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:14 schreef Istrilyin het volgende:
Heeee, BVZ, CG en zo, zien jullie dat? Het gaat goed met de huizenmarkt!
Vorige maand -8,0% op jaarbasis, nu nog maar 7,9%... Als dat zo door gaat, dan gaat er nog maar 6,7 + 5,5 + 4,3 + 3,1 + 1,9 + 0,7 procent af, zeg maar tegen de 20%, en dan kunnen we weer stijgen hoor!
Het lijkt soms wel of er bij het CBS stel amateurs rondlopen, ik verbaasde me al jaren geleden er over dat huizen prijzen niet in het inflatiemandje zitten.quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:59 schreef RemcoDelft het volgende:
"Vanaf 24 januari 2008 publiceren het CBS en het Kadaster de Prijsindex Bestaande Koopwoningen"... Waarom een andere publicatiemethode gebruiken op het moment dat een langdurige prijsstijging over gaat in een prijsdaling?
Ik denk dat je kamerleden iets te hoog inschat...quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:19 schreef Basp1 het volgende:
Dat er niet uit de 2e kamer vaker kritische vragen kome over de gebruikte methodieken van die club is dan eigenlijk wel vreemd.
Ik zou het niet we-ten!quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:06 schreef CoolGuy het volgende:
bij
Heeeee, Istrilyin, waarom moet het mij wat boeien hoeveel mensen er wel of geen huis kunnen kopen?
Tja... bal voor open doel. Reflexquote:Ik stel alleen maar dat de reden dat mensen in de problemen komen bij hunzelf ligt in beginsel, niet bij de bank. Ik heb toch nooit beweerd dat de huizenmarkt gezond is?
Iets minder graag willen scoren hoor.
CoolGuy,quote:Vertel eens, al wordt mijn huis nog maar 70%, waard van wat ik ervoor betaald heb, hoe heb ik daar last van dan, als ik daar met alle plezier en naar volle tevredenheid woon? Kan ik 't dan ineens niet meer betalen, of wat?
Alsof het mij wat boeit dat de rest van Nederland geen huis meer kan kopen, ik woon toch al.
* RemcoDelft drinkt geen bierquote:Op maandag 22 oktober 2012 11:35 schreef Istrilyin het volgende:
en de 10 frequente forumposters bij elkaar met een biertje. Goed idee?
Hoi!quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:14 schreef Istrilyin het volgende:
Heeee, BVZ, CG en zo, zien jullie dat? Het gaat goed met de huizenmarkt!
Vorige maand -8,0% op jaarbasis, nu nog maar 7,9%... Als dat zo door gaat, dan gaat er nog maar 6,7 + 5,5 + 4,3 + 3,1 + 1,9 + 0,7 procent af, zeg maar tegen de 20%, en dan kunnen we weer stijgen hoor!
Nou, dit is een discussieforum natuurlijk, en geeft mij een stukje vermaak. De verhitte discussies vind ik ook vemakelijk, maar op het moment dat er iets geroepen wordt wat niet waar is, dan reageer ik daar inhoudelijk op.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:35 schreef Istrilyin het volgende:
[..]
Ik zou het niet we-ten!
[..]
Tja... bal voor open doel. Reflex
[..]
CoolGuy,
Als jij inderdaad zo lekker woont, en lekker blijft wonen... Waarom boeit het jou dan uberhaupt wat andere mensen doen, of wat er op dit forum wordt gezegd over die andere mensen? Waarom woon je hier? Je kan dan ook lekker in je tuintje werken of zo.
Elke keer wanneer ik een forum post lees, dan krijg ik een soort beeld van de persoon die aan het typen is geweest. Ik kan me bij jou en de overige "rijke, gelukkige huizenbezitters" gewoon geen voorstelling ervan maken. Moeilijk precies aan te geven waarom. De vernijnigheid richting CC die ook maar door blijft posten misschien. Maar mijn indruk is dat jullie helemaal niet zo blij zijn.
Eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd naar de mensen achter de posts... Weet je wat... Een zondagmiddag, een centraal punt (Utrecht bij het station of zo), en de 10 frequente forumposters bij elkaar met een biertje. Goed idee?
Tja, ik weet wat mijn huis mij verspreid over 30 jaar in totaal kost, en dan is het afbetaald. Moet ik me werkelijk druk maken om tussentijdse dalingen en/of stijgingen? Al verdubbeld de waarde heb ik er nog niks aan. Het is een papieren winst, of verlies. Meer niet.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:04 schreef piepeloi55 het volgende:
Ik geloof niet dat een dalende waarde van je huis je gelukkiger maakt, dat je er niets om geeft en prioriteiten anders liggen is een tweede. En het is je goed recht om je daar niets van aan te trekken (keep it going), maar ik denk dat de meeste 'nieuwe' huizenbezitters wel aangetast worden in hun geluksgevoel. Vooral als je kijkt welk soort hypotheken de afgelopen jaren verstekt zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |