abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118215399
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 19:04 schreef Scorpie het volgende:
Dat mm en Xenotje hypocriete subsidielurkers zijn of waren is toch allang geen nieuwsfeit meer ?
Nee, maar dat ze 2% extra huursverhoging bovenop de inflatie gaan krijgen wel. :Y
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_118215793
quote:
11s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 18:59 schreef monkyyy het volgende:
Huurt Xeno? Ongeveer een jaartje terug zat ie nog te bitchen over zijn beleggingshypotheek.

[..]

Huren want mijn 'eigen huis' ging in de executieramsj -O-

Zit nu in een huurhuisje en de WSNP *O*
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_118215846
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 19:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
Huren want mijn 'eigen huis' ging in de executieramsj -O-
Jij neemt de term 'droom'-huis wel erg letterlijk.... :D
pi_118216612
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 00:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ben je hier al aangekomen:...?

[..]

http://www.rtl.nl/compone(...)komstenbelasting.xml
Ah het wordt wat concreter.

De tering zeg, 5% bovenop de inflatie is gewoon asociaal!
Ik huur al niet echt goedkoop, vrije sector, en volgend jaar 65 eu erbij per maand!

Die vlaktaks daarentegen, dat wordt interessant :P
Mijn bierviltje zegt dat het me 200-300 per maand gaat opleveren.
Aangezien we beide werken zal het tussen 300-500 netto opleveren, dan is die 65 euro verhoging helemaal niks.

Het beperken van de HRA en het verplichten van aflossen zal naar mijn mening nog wat druk op de huizenprijzen geven, terwijl de overdrachtsbelasting afgeschaft wordt.
Ik verwacht van het afschaffen van de overdrachtsbelasting geen opleving in de huizenmarkt, nog niet gelijk in ieder geval.

Damn zeg het was even wachten maar het is nu inderdaad bijna weer tijd om een huis te kopen. ^O^

Oh ja wel nog even invoeren plz, een 2 schijvenstelsel scheelt ook aardig wat ambtenaren :7

Edit: waar maak ik een denkfout? Het zal toch niet zo zijn dat de regering een maatregel neemt waar ik beter van wordt? Ze komen geld tekort, snijden niet in eigen apparaat, en moeten het geld dus bij de werkende mensen halen. Linksom of rechtsom.

[ Bericht 3% gewijzigd door fedsingularity op 20-10-2012 19:58:53 ]
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:58:09 #30
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_118216743
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 19:53 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Ah het wordt wat concreter.

De tering zeg, 5% bovenop de inflatie is gewoon asociaal!
Ik huur al niet echt goedkoop, vrije sector, en volgend jaar 65 eu erbij per maand!

Die vlaktaks daarentegen, dat wordt interessant :P
Mijn bierviltje zegt dat het me 200-300 per maand gaat opleveren.
Aangezien we beide werken zal het tussen 300-500 netto opleveren, dan is die 65 euro verhoging helemaal niks.

Het beperken van de HRA en het verplichten van aflossen zal naar mijn mening nog wat druk op de huizenprijzen geven, terwijl de overdrachtsbelasting afgeschaft wordt.
Ik verwacht van het afschaffen van de overdrachtsbelasting geen opleving in de huizenmarkt, nog niet gelijk in ieder geval.

Damn zeg het was even wachten maar het is nu inderdaad bijna weer tijd om een huis te kopen. ^O^

Oh ja wel nog even invoeren plz, een 2 schijvenstelsel scheelt ook aardig wat ambtenaren :7
valt mee.

Dit zijn de maatregelen, die vertaling van RTL klopt niet, is daar iemand met veel fantasie aan het rommelen geweest
http://www.rijksoverheid.(...)werkgelegenheid.html
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_118216801
Zo zie je maar, er zit voor elk wat wils tussen. ^O^

Behalve voor de ZZP'ers , die gaan gedurende 8 jaar beetje bij beetje hun aftrek van 7.280,- inleveren. Oftewel een uiteindelijke lastenverzwaring van 2693,- per jaar. :o
pi_118216824
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 19:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

valt mee.

Dit zijn de maatregelen, die vertaling van RTL klopt niet, is daar iemand met veel fantasie aan het rommelen geweest
http://www.rijksoverheid.(...)werkgelegenheid.html
quote:
Mensen krijgen een grotere positieve financiėle prikkel om meer te gaan werken. De commissie wil het rondpompen van geld verminderen.
^O^
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_118216884
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 19:53 schreef fedsingularity het volgende:

Edit: waar maak ik een denkfout? Het zal toch niet zo zijn dat de regering een maatregel neemt waar ik beter van wordt? Ze komen geld tekort, snijden niet in eigen apparaat, en moeten het geld dus bij de werkende mensen halen. Linksom of rechtsom.

Nou, onder andere dus bij de ZZP'ers en bij de mensen die met pensioen zijn. Die gaan van 16% naar 37% :X
pi_118216910
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Behalve voor de ZZP'ers , die gaan gedurende 8 jaar beetje bij beetje hun aftrek van 7.280,- inleveren. Oftewel een uiteindelijke lastenverzwaring van 2693,- per jaar. :o
Ik lees niets over zzp'ers.
Zou overigens wel een flinke aderlating zijn voor al die mensen.
Als de regering gelijk het onslagrecht versoepelt, geloof ik dat veel van die zzp'ers gewoon weer een baan in loondienst aangeboden wordt.
pi_118216985
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:03 schreef fedsingularity het volgende:
Ik lees niets over zzp'ers.
Zou overigens wel een flinke aderlating zijn voor al die mensen.
http://www.z24.nl/economi(...)zzp_ers_de_klos.html
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:10:59 #36
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118217230
quote:
Dus even de nadelen samenvatten:
-minder belasting voor rijken (49% voor iets wat tot voor kort 60% was!)
-huren omhoog om de koopmarkt te "redden"
-BTW (lees: inflatie!) direct nogmaals omhoog, dit keer ook voor eten (van 6 naar 8% is 33% meer!)
-hypotheekrenteaftrek wordt de komende jaren nog nauwelijks aangepakt
-afschaffing overdrachtsbelasting maakt nieuwbouw nog minder aantrekkelijk (beter zou zijn huizen in ieder geval tot x euro in het 6% BTW-tarief te stoppen)
-mensen die onverantwoord geleend hebben zonder af te lossen worden (opnieuw) geholpen ten koste van mensen die wel verantwoord bezig zijn geweest

Gaat lekker dus daar! Werkelijk ongehoord wat voor "adviezen" zo'n commissie geeft. Ik ben wel benieuwd wat die "commissie" daar zelf voor opstrijkt... Schaamteloos graaien i.p.v. uitgaven te verminderen! Begin eens met ALLE subsidies af te schaffen, van leensubsidie tot huursubsidie, van kindersubsidie tot kunstsubsidie. Daarmee zal het tekort in een klap een overschot zijn!
censuur :O
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:13:43 #37
323876 michaelmoore
pi_118217356
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:10 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

-BTW (lees: inflatie!) direct nogmaals omhoog
-afschaffing overdrachtsbelasting maakt nieuwbouw nog minder aantrekkelijk (beter zou zijn huizen in ieder geval tot x euro in het 6% BTW-tarief te stoppen)
-mensen die onverantwoord geleend hebben zonder af te lossen worden (opnieuw) geholpen ten koste van mensen die wel verantwoord bezig zijn geweest

Gaat lekker dus daar!
Valt mee
quote:
Ook stelt de belastingcommissie maatregelen voor om de huizenmarkt weer op gang te brengen. Zij stelt voor de hypotheekrenteaftrek te beperken.
Bestaande en nieuwe gevallen worden fiscaal gelijk behandeld. Verder beveelt de commissie aan aflossing niet fiscaal te verplichten, maar om de renteaftrek geleidelijk gedurende de looptijd via een (forfaitair) annuļtair schema te verminderen.
De renteaftrek vindt vervolgens plaats tegen het tarief van de nieuwe eerste schijf. Ter bevordering van de doorstroming op de woningmarkt schaft de commissie de overdrachtsbelasting voor woningen volledig af. Ook voor de zogenaamde restschuldproblematiek draagt zij een oplossing aan. Rente daarop wordt fiscaal aftrekbaar.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_118217787
quote:
Je vergeet de ZZP'ers en de gepensioneerden nog. :P
pi_118217917
quote:

[..]

-BTW (lees: inflatie!) direct nogmaals omhoog, dit keer ook voor eten (van 6 naar 8% is 33% meer!)

Gaat lekker dus daar! Werkelijk ongehoord wat voor "adviezen" zo'n commissie geeft. Ik ben wel benieuwd wat die "commissie" daar zelf voor opstrijkt... Schaamteloos graaien i.p.v. uitgaven te verminderen! Begin eens met ALLE subsidies af te schaffen, van leensubsidie tot huursubsidie, van kindersubsidie tot kunstsubsidie. Daarmee zal het tekort in een klap een overschot zijn!
-Het toptarief kan je wat van vinden, consumptie wordt daarentegen wel zwaarder belast.
-De koopmarkt redden? Eerst maar eens zien of dit allemaal zo uitpakt als verwacht, voorlopig zie ik het eerder gebeuren dat ze wel de verzwaringen maar niet de lastenverlichting doorvoeren. Voor huurders wordt de koopkracht nog verder beperkt door de huurverhoging en de btw. En hoeveel zzp'ers hadden we ook al weer? 900.000? Ik denk dat het eerst een tijdje stabiel moet zijn voordat de daling in de huizenmarkt voorbij is. Het is sowieso een markt die erg traag reageert.
-Misschien is de aanpak van de HRA nog tekort maar in ieder geval is het geen taboe meer. Zo lang er geld te halen valt zullen politici ervan blijven plukken, zeker als het taboe eraf is. Straks komt er elke kabinetsperiode een extra maatregel, omdat het zo goed is voor de huizenmarkt :'(
-De nieuwbouw ben ik 100% met je eens. Dit geeft op de middellange termijn echt ongelooflijke problemen en een nieuwe huizenmarkthausse, of het moet zo lang duren dat de BB'ers er niet meer zijn maar dat duurt nog wel even.
-Die mensen zullen toch uit het slop gehaald moeten worden ook al keur ik het leengedrag van het afgelopen decennium volledig af, maar praktisch iedereen deed eraan mee dus dat zwartepieten heeft ook weinig zin. Om vooruit te komen vrees ik dat je er niet onderuit komt om die groep toch te helpen.

Wat ik wel goed vind aan die commissie is dat het nutteloos rondpompen ook daadwerkelijk benoemd wordt. Volgens mij is een van de oorzaken van onze hoge lasten dat de overheid vreselijk los en inefficiėnt is. Van alle commissies vind ik dat deze ook daadwerkelijk wat zinnigs melden.
Neem nou de commissie van Job Cohen, dat gaat toch niks brengen.... flikker het geld dan in de sloot.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:32:16 #40
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118218171
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Je vergeet de ZZP'ers en de gepensioneerden nog. :P
ZZPers is inderdaad vreemd, en dit is met name naar voor de mensen die noodgedwongen voor zichzelf begonnen zijn en geen keus hebben. Veel postbodes volgens mij, zodat ze onder het minimumloon kunnen werken...

Qua rijke bejaarden vind ik het helemaal niet zo gek dat ze hun belastingkorting inleveren.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:27 schreef fedsingularity het volgende:
Wat ik wel goed vind aan die commissie is dat het nutteloos rondpompen ook daadwerkelijk benoemd wordt.
Dat wordt toch alleen maar meer? Neem nou de zorgverzekeringen... Dat is opgezet rondom een geld-rondpomp-systeem! En ik kan me niet voorstellen dat politici zichzelf overbodig gaan maken, dus ik zie het aantal ambtenaren simpelweg niet afnemen.
pi_118218581
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

ZZPers is inderdaad vreemd, en dit is met name naar voor de mensen die noodgedwongen voor zichzelf begonnen zijn en geen keus hebben. Veel postbodes volgens mij, zodat ze onder het minimumloon kunnen werken...

Qua rijke bejaarden vind ik het helemaal niet zo gek dat ze hun belastingkorting inleveren.

[..]

Dat wordt toch alleen maar meer? Neem nou de zorgverzekeringen... Dat is opgezet rondom een geld-rondpomp-systeem! En ik kan me niet voorstellen dat politici zichzelf overbodig gaan maken, dus ik zie het aantal ambtenaren simpelweg niet afnemen.
Ik ben volledig vóór het efficienter maken van de overheid, daar sloeg ik op aan.
Dat de uitvoering anders wordt en dat er uiteindelijk alleen maar ambtenaren bijkomen is een triest feit wat onze samenleving eerder zwakker als sterker maakt.
Als ze van 4 naar 2 schijven gaan en ze flikkeren de helft of meer van de belastingdienst eruit gaat heel Nederland erop vooruit.
Kaasschaven bij de overheid, reorganiseren van de overheid, een andere vorm van bestaansrecht voor gemeenten organiseren dan heffen van ozb en verkoop van grond, als dat toch eens van de grond komt....
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:41:27 #42
323876 michaelmoore
pi_118218613
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:32 schreef RemcoDelft het volgende:

Toen W Bos dit voorstelde noemde in 200 men het nog de Bosbelasting die AOW ers straatarm zou maken
pi_118218746
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Is bedoelt om nepondernemers de wind uit de zeilen te halen.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_118218858
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Toen W Bos dit voorstelde noemde in 200 men het nog de Bosbelasting die AOW ers straatarm zou maken
Verwende en volgevreten BB'ers schreeuwen altijd maar wat.
pi_118218860
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:45 schreef ComplexConjugate het volgende:
Is bedoelt om nepondernemers de wind uit de zeilen te halen.
Verklaar je nader...
pi_118218879
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Verklaar je nader...
Veel ZZP'ers zijn gewoon in loondienst.
pi_118219002
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
Veel ZZP'ers zijn gewoon in loondienst.
En de (ZZP'ers is wellicht een onhandig gekozen term, dat is slechts een deel van de mensen die het raakt...) kleine ondernemers die al met moeite hun hoofd boven water houden (al dan niet met 1 a 2 personeelsleden in dienst), die gaan er ook met 2693,- per jaar op achteruit...

Collateral damage?
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:52:15 #48
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118219083
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:40 schreef fedsingularity het volgende:
Als ze van 4 naar 2 schijven gaan en ze flikkeren de helft of meer van de belastingdienst eruit gaat heel Nederland erop vooruit.
Juist het aantal schijven maakt niet uit. Probeer voor de gein eens uit te rekenen hoeveel er nu van een bruto salaris van 1000 euro euro netto overblijft. En hoeveel belasting je moet betalen. Dat lukt je niet! De schijven zijn nog wel te begrijpen, de arbeidskorting wordt al lastiger, en de ZVW maakt het vrijwel onmogelijk.
Maar of we nu 2, 4 of 36 schijven hebben gaat geen ambtenaar minder aan het werk houden. Wel gaat het aanpassen ervan landelijk (schat ik) vele miljoenen uren werk kosten, en dus honderden zo niet duizenden banen "opleveren"...

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
En de (ZZP'ers is wellicht een onhandig gekozen term, dat is slechts een deel van de mensen die het raakt...) kleine ondernemers die al met moeite hun hoofd boven water houden (al dan niet met 1 a 2 personeelsleden in dienst), die gaan er ook met 2693,- per jaar op achteruit...
Ach, die commissie zal 300 euro p.p. per uur declareren. Excl. 21% BTW natuurlijk he!
Dus waarom zouden ze zich drukmaken om kleine zelfstandigen? Die krijgen sowieso geen WW dus kosten niets als ze failliet gaan... :')
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:52:39 #49
323876 michaelmoore
pi_118219104
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Collateral damage?
kunne ze toch wat meer zwart werken
pi_118219134
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:52 schreef michaelmoore het volgende:
kunne ze toch wat meer zwart werken
Ze zullen wel moeten ja. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')