Het had inderdaad beter miljoenen uren werk kunnen verminderen, zoals jij het voorrekent gaat het in ieder geval de eerste jaren geen bezuiniging opleveren.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wel gaat het aanpassen ervan landelijk (schat ik) vele miljoenen uren werk kosten, en dus honderden zo niet duizenden banen "opleveren"...
Was laatst al op BNR dat veel van dat soort kleine ondernemers op het punt staan te stoppen omdat ze al een tijdje interen op hun vermogens. Nog een nasty bijeffect van de vastgoedbubble: de huren zijn onbetaalbaar geworden.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En de (ZZP'ers is wellicht een onhandig gekozen term, dat is slechts een deel van de mensen die het raakt...) kleine ondernemers die al met moeite hun hoofd boven water houden (al dan niet met 1 a 2 personeelsleden in dienst), die gaan er ook met 2693,- per jaar op achteruit...
Collateral damage?
Nou, als je als kleine ondernemer die uit liefde zijn vak beoefend (en dat zijn er een hele hele hoop, voor het geld hoeven ze het meestal niet te doen, dat is omgerekend qua uren vaak gewoon minimumloon, of zelfs nog lager), eerst je af te dragen BTW op 21% wordt gezet, dan op 23%, en je ook nog per maand netto 224,- in moet leveren ten gevolge van het schrappen van een aftrekpost, kun je ook gewoon beter stoppen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:58 schreef fedsingularity het volgende:
Was laatst al op BNR dat veel van dat soort kleine ondernemers op het punt staan te stoppen omdat ze al een tijdje interen op hun vermogens.
^^ Goedkope arbeidskrachten, helemaal VVD-stijl. En zakenbank-directieleden zullen hier ook blij om zijn. Keihard eigenbelang dus.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dan kun je beter voor 3 dagen per week een suf baantje aannemen, levert meer op.
Absoluut... er worden al reeds jaren mensen geslachtofferd om de huizenmarkt zeepbel op te blazen.quote:
Er wordt niemand geslachtofferd. Huizenprijzen zijn in jouw beleving te hoog, maar gezien het alternatief niet eens zo gek geprijsd.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:16 schreef ComplexConjugate het volgende:
Absoluut... er worden al reeds jaren mensen geslachtofferd om de huizenmarkt zeepbel op te blazen.
Ik heb het niet over morele bezwaren, maar over logica. Een ieder snapt dat dit de doodsteek voor vele ZZP'ers en kleine ondernemers is. Of je dat moreel gezien graag wilt of niet doet niet terzake.quote:Ga nu niet ineens met morele bezwaren komen![]()
Ik pas me aan aan het systeem om met minimale inspanning de grootst mogelijke opbrengst te krijgen.quote:Jij maakt tenslotte ook gebruik van het systeem zoals jou dat het beste uitkomt.
Dus als jij het 'verwacht', dan mag ik er niet tegen ageren?quote:Ik verwacht dan ook niks anders van banksters, overheden en ander graaivolk. Als daarbij de kleine hard werkende man of vrouw geplukt moet worden dan zij dat zo.
Iedereen doet altijd alles uit eigenbelang.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Goedkope arbeidskrachten, helemaal VVD-stijl. En zakenbank-directieleden zullen hier ook blij om zijn. Keihard eigenbelang dus.
Onzin, de mannen die zich kapot lieten schieten op Omaha Beach deden dat niet uit eigenbelang.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Iedereen doet altijd alles uit eigenbelang.
blijkbaar voelden ze zich daar beter bij dan laf thuis te blijven zitten. Eigenbelang, want ze deden wat ZIJ wilden doen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Onzin, de mannen die zich kapot lieten schieten op Omaha Beach deden dat niet uit eigenbelang.
Mensen handelen vaak genoeg uit hele andere motivaties dan enkel eigenbelang. In onze verhufterde samenleving is dat soms moeilijk voor te stellen
De samenleving is niet verhufterd maar sterk geindividualiseerd waarbij ook nog eens de loze kreet eigen verantwoordelijkheid bijna tot een geloof is verheven. Dat kan dan wel heel hufterig overkomen voor iets socialer ingestelde mensen, maar het grote publiek kan hier niets aan doen want dat is het enige manier in hun optiek van de samenleving die ze denken dat kan werken. Dit komt mijns inziens dan ook weer voort uit het verschraalde televisieaanbod waarbij 90% van de kijkers juist blij mee is, dat ze goedkoop vermaak met veel halve waarheden geprsenteerd krijgen. Dat die 90% niet doorheeft dat er ook gehele verhalen bestaan waarin veel meer nuance zit als de soundbites uit hun platte scherm is erg jammer.quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Onzin, de mannen die zich kapot lieten schieten op Omaha Beach deden dat niet uit eigenbelang.
Mensen handelen vaak genoeg uit hele andere motivaties dan enkel eigenbelang. In onze verhufterde samenleving is dat soms moeilijk voor te stellen
als iemand het met wetenschappelijke theorie kan toelichten, graagquote:De financiele topman van Allianz is beducht voor het ontstaan van een vastgoedbubble in Duitsland als gevolg van het 'goedkope' geld dat de centrale banken nu in de economie 'pompt'. Dat zei hij in een interview met de Süddeutsche Zeitung op zondag.
Volgens Maximilian Zimmerer krijgen beleggers en consumenten nu veel toegang tot krediet met een lage rente. ,,Goedkoop geld heeft al eerder geleid tot verkeerde investeringen'', aldus Zimmerer. ,,De vastgoedbubbles in Spanje, Ierland en de Verenigde staten zijn daar voorbeelden van''.
©ANP
Geen idee wat eraan toegelicht zou moeten worden. Lijkt me een duidelijk verhaal. Lage rente = meer kunnen lenen = makkelijker de vraagprijs kunnen bieden = makkelijker de vraagprijs ietsje verhogen. Zoiets?quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:16 schreef SuperImposed het volgende:
als iemand het met wetenschappelijke theorie kan toelichten, graag
Weer? Waar gaan we weer naartoe dan?quote:persoonlijk heb ik zoiets van: daar gaan we weer
maar waarom in vastgoed?quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Geen idee wat eraan toegelicht zou moeten worden. Lijkt me een duidelijk verhaal. Lage rente = meer kunnen lenen = makkelijker de vraagprijs kunnen bieden = makkelijker de vraagprijs ietsje verhogen. Zoiets?
we zijn nu in NL net bezig met het leeg laten lopen van een vastgoedbubbel.quote:Weer? Waar gaan we weer naartoe dan?
Omdat het voor elke particulier een eerste levensbehoefte is?quote:
Dat is jouw mening. Mijn woning mag alvast niet weg tegen de hoogste WOZ-waarde van de afgelopen jaren. Tel er dan nog maar minimaal 50% bij op. Dan ga ik er (misschien) eens over denken. Mijn mening is dus dat het wel meevalt met de zogenaamde 'bubble'.quote:we zijn nu in NL net bezig met het leeg laten lopen van een vastgoedbubbel.
Zie jij mensen op straat wonen? Ik niet... Wat ik wel weet is dat mensen zich massaal in de schulden hebben gestoken voor een eigen woning. Wat uiteraard ten koste gaat van andere economische activiteiten, SuperImposed stelt dus een terechte vraag: "waarom in vastgoed?".quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Omdat het voor elke particulier een eerste levensbehoefte is?
Jij bent gewoon een grote voorstander van zeepbellen, vandaar dat je ze niet zietquote:Dat is jouw mening. Mijn woning mag alvast niet weg tegen de hoogste WOZ-waarde van de afgelopen jaren. Tel er dan nog maar minimaal 50% bij op. Dan ga ik er (misschien) eens over denken. Mijn mening is dus dat het wel meevalt met de zogenaamde 'bubble'.
Ik zie wel mensen helemaal uitgeknepen worden door een huisbaas. Omdat ze anders wel degelijk op straat wonen. Maar laat me raden, dat telt niet zeker?quote:Op zondag 21 oktober 2012 22:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zie jij mensen op straat wonen? Ik niet...
Beter een kleine eigenwoning schuld, dan een 50/60/70 jaar durende (gigantische) huurschuld.quote:Wat ik wel weet is dat mensen zich massaal in de schulden hebben gestoken voor een eigen woning.
Non argument. Dat geldt zowel voor huur als voor koop. Of ik nou 600,- huur betaal of 600,- aan eigenwoning lasten, in beide gevallen kan ik die 600,- nergens anders meer aan uitgeven.quote:Wat uiteraard ten koste gaat van andere economische activiteiten
Het antwoord leek me al duidelijk. Niet iedereen (vrijwel niemand zelfs) wil zich gedwee laten kaal plukken door een verhuurder. Ik niet in ieder geval.quote:SuperImposed stelt dus een terechte vraag: "waarom in vastgoed?".
Heeft niks met zeepbellen te maken. Ik betaal voor een produkt wat ik het waard vind, en bij eventuele verkoop ook weer tegen wat IK het waard vindt. Niet wat Xeno het waard vindt, dat boeit geen hond.quote:Jij bent gewoon een grote voorstander van zeepbellen, vandaar dat je ze niet ziet
Lenen maakt meer kapot dan je lief isquote:Vier doden bij gezinsmoord Schalkwijk
HOUTEN - Bij een gezinsmoord in Schalkwijk zijn zondagmorgen vier mensen om het leven gekomen. Het gaat om een man, een vrouw en twee tienermeisjes. Een zoon, die ook bij het samengestelde gezin woonde, was zondag niet thuis. De politie heeft inmiddels contact met hem gelegd.
In de boerderij aan de Lekdijk waar het gezin woonde zijn sporen van geweld gevonden. De politie leidt uit onderzoek af dat de man des huizes zijn drie gezinsleden heeft omgebracht. Daarna zou hij het huis in brand hebben gestoken en de hand aan zichzelf hebben geslagen.
De brandweer vond de lichamen tijdens het blussen van de brand. Hoe de slachtoffers om het leven zijn gekomen, heeft de politie niet bekend gemaakt. Een woordvoerder wil alleen kwijt dat er geen vuurwapen is gebruikt. De Lekdijk werd zondagmorgen plaatselijk afgesloten voor het politieonderzoek en ging zondagmiddag om 16.45 uur pas weer open voor het verkeer.
FINANCIËLE PROBLEMEN
Diverse omstanders melden aan RTV Utrecht dat er signalen waren dat het de laatste dagen niet goed ging met de bewoner. Er zouden financiële problemen zijn en de man zou gezegd hebben dat hij met de aankoop van de boerderij "de grootste fout van zijn leven" had gemaakt.
De boerderij, een gemeentelijk monument, is eind mei van dit jaar in andere handen overgegaan. De gemeente kreeg rond die tijd een aanvraag voor een vergunning om op het adres een horecabedrijf met een terras en een speelweide te exploiteren.
bron
Ach ja, laat het maar aan Xeno over om despoot te spelen nu zijn 50% waardedaling een mythe blijkt te zijn.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Het niveau stijgt weer merk ik al...
Het is gewoon een trieste constatering, als deze man had gehandeld omdat hij aan de witte poeders had gezeten dan zouden de media weer moord en brand geschreeuwd hebben over de drugsdealers en hun smerige producten.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Het niveau stijgt weer merk ik al...
De waarde mag niet gevonden worden, tegen elke prijs moet de markt geholpen worden.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach ja, laat het maar aan Xeno over om despoot te spelen nu zijn 50% waardedaling een mythe blijkt te zijn.
Die man had dat huis net 5 maanden.... Lijkt me dat er al langer iets niet goed zit, denk je ook niet?quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:32 schreef ComplexConjugate het volgende:
Het is gewoon een trieste constatering, als deze man had gehandeld omdat hij aan de witte poeders had gezeten dan zouden de media weer moord en brand geschreeuwd hebben over de drugsdealers en hun smerige producten.
Dus je bent het met me eens dat jouw beweringen van 5 jaar geleden dat 50% verlies makkelijk gehaald zou worden pertinent onwaar zijn en je feitelijk niets meer of minder dan oeverloos en inhoudloos gelul verkondigde, iets wat je overigens nog steeds doet? Mooi. Volgend agendapuntje.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De waarde mag niet gevonden worden, tegen elke prijs moet de markt geholpen worden.
Wat is er mis met de markt zijn werk te laten doen? Ooh.... ja... dat is waar ook.... dan vallen de banken om
Ongetwijfeld... een junk gaat ook niet van 3 lijntjes door het lint.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Die man had dat huis net 5 maanden.... Lijkt me dat er al langer iets niet goed zit, denk je ook niet?
2013 word een bloedbad, let maar op. Dat is.... als we 2013 zelfs gaan halenquote:Op zondag 21 oktober 2012 23:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je bent het met me eens dat jouw beweringen van 5 jaar geleden dat 50% verlies makkelijk gehaald zou worden pertinent onwaar zijn en je feitelijk niets meer of minder dan oeverloos en inhoudloos gelul verkondigde, iets wat je overigens nog steeds doet? Mooi. Volgend agendapuntje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |