Ging zich halverwege het vorige decennium meer toeleggen op de korte rondes als Parijs-Nice, en was daar op een gegeven moment aardig succesvol in.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:55 schreef debeterebob het volgende:
Hoe kan ik eindbaas Bobby Julich vergetenDaar had ik ook echt hoge verwachtingen van. Maar hij viel ergens een keer en is nooit meer zo goed terug gekomen toch?
quote:
Slovenen hebben nooit veel gehad. En Spilak heeft echt baggerseizoen achter de rug. Net als Bole (ja dopingverdacht ja)quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:51 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zit nu de top 10 van de Ventoux-rit van Parijs-Nice vier jaar geleden te lezen. Spilak werd daar achtste.
Wat hadden die Slovenen toch veel subtoppers in die dagen.
Natuurlijk. Gent-Wevelgem winnaar.quote:
Ze zijn ook echt van alle markten thuis.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:24 schreef marcodej het volgende:
Die zaak die in Gazzetta wordt genoemd gaat naast het hele dopingverhaal rond Ferrari ook vooral om belastingontduiking. 20 ploegen worden genoemd maar dat is omdat alle contracten van renners bij ene Scimone onderzocht zijn. Gaat met name om Radioshack en Astana. Gaat om een zaak van in totaal 30 miljoen.
Volg @schmutzi voor vertaling van artikel.
Ferrari en zoon zouden inderdaad naast dope en traingsadvies een "totaalpakket" leveren aan renners. Officier van Justitie omschreef zijn onderzoek als een soort "Doos van Pandora".quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:28 schreef OProg het volgende:
[..]
Ze zijn ook echt van alle markten thuis.![]()
![]()
Faaaaaaaaaaaalquote:De Spanjaard Barredo (31) won in dienst van de Rabobank-ploeg in 2009 de Clásica San Sebastian en schreef een jaar later de vijftiende etappe in de Vuelta op zijn naam.
quote:Van 2007 tot en met 2010 reed Barredo voor Quick-Step en maakte in 2011 de overstap naar de Rabobank.
U gaat door voor de parketvloer.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:21 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Quick-Step. Wat heb ik nu gewonnen?
Kirchen was totaal nergens meer na de uitvinding van de CERA-test. Volgens mij heeft die de hele Tour van 2008 met dichtgeknepen billen gereden, en daarna nooit meer iets durven aan te raken.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:47 schreef DeeBee het volgende:
Die Kirchen vertrouwde ik ook voor geen meter, serieus, even 7e worden in de Tour als zo'n type renner...
Ook lekker lijstje ploegen met Fassa Bortolo, T-Mobile, Colombia en Katusha.Z'n CQ-graph gaat wel geleidelijk aan omhoog, dat spreekt dan misschien wel in z'n voordeel...
Inmiddels is er een nieuwe verklaring van zijn kant gekomen:quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:28 schreef TheVulture het volgende:
Verebruggen gaat ook eindelijk voor de bijl lijkt het... Mr. Doofpot... hoe dom kun je zijn om ook wat te sms'en met Telegraafjournalisten
quote:Nieuwe verklaring Verbruggen
Van onze Telesportredactie
Voormalig UCI-voorzitter Hein Verbruggen stelt dat hij zich ongelukkig heeft uitgelaten in zijn interview dat vandaag in De Telegraaf is gepubliceerd. Anders dan de Internationale Wielren Unie (UCI) in een communiqué liet weten, erkent hij zijn uitspraken te hebben gedaan. Bij nader inzien stelt hij echter dat zijn woorden voor meerdere uitleg vatbaar zijn.
Verklaring Hein Verbruggen:
"Er is een toelichting nodig op het verhaal dat in De Telegraaf van 18 oktober werd gepubliceerd. Ik heb via sms met Hans Ruggenberg gecorrespondeerd. De teksten die ik per sms heb verstuurd hadden enkel betrekking op de vermeende omkopingszaak die Nike intussen overigens formeel ontkend heeft. Mijn stelling is dat er nooit bewijs is geweest van een positieve labo-test van LA en dan valt er ook niets om te kopen. Wel realiseer ik me dat kort sms-verkeer niet ideaal is om duidelijke standpunten over te brengen, de tekst werd dus anders geïnterpreteerd dan de bedoeling was.'’
De betreffende sms die Verbruggen stuurde:
"Enige wat ik kan zeggen is dat er heel, heel veel verhalen en verdachtmakingen zijn, maar geen spoor van BEWIJS. Is er ook niet. LA werd nooit positief bevonden; ook niet door USADA. En wie de kontroleprocedures kent weet ook dat er niks te regelen valt, enz enz. Maar ik ben het "moe"stadium al beetje voorbij. Mooie nacht! Hein”
Telesport
ja ok, maar die vent deugt natuurlijk net zo min als al die renners... en het blijft domquote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:31 schreef TheArt het volgende:
[..]
Inmiddels is er een nieuwe verklaring van zijn kant gekomen:
[..]
Hoe bedoel je "Het ging alleen om de zaak Nike"...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:31 schreef TheArt het volgende:
[..]
Inmiddels is er een nieuwe verklaring van zijn kant gekomen:
[..]
twitter:johnleicester twitterde op donderdag 18-10-2012 om 17:21:11UCI spokesman Enrico Carpani tells AP its decision on @lancearmstrong "could happen as early as tomorrow." reageer retweet
Schorsing van 2 jaar en daarna 2 jaar niet uitkomen voor een Protour ploeg.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Net ff Lotz opgezocht, waarom heeft hij 2 jaar schorsing EN 4 jaar schorsing voor de Protour gekregen? Dat is de zwaarste straf ooit voor iemand die voor het eerst gepakt wordt
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:52 schreef debeterebob het volgende:
Marjanne Vos nog steeds niet genoemdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik voor 1 wielrenner mijn handen in het vuur moet steken dat die geen doping gebruikt dan is het Vos.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:52 schreef debeterebob het volgende:
Marjanne Vos nog steeds niet genoemdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.E.I.K.E.L. do I need to say more?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Want?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:33 schreef TargaFlorio het volgende:
Als ik voor 1 wielrenner mijn handen in het vuur moet steken dat die geen doping gebruikt dan is het Vos.![]()
Kirchen kreeg toch eens in volle koers een hartstilstand en raakte nadien in een coma ?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:02 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Kirchen was totaal nergens meer na de uitvinding van de CERA-test. Volgens mij heeft die de hele Tour van 2008 met dichtgeknepen billen gereden, en daarna nooit meer iets durven aan te raken.Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)![]()
Ja, dat snap ik, maar waarom?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:00 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Omdat ik het zeeeeer onwaarschijnlijk acht dat die doping bebruikt.
Ik zie een vrouw die zo ontzettend fanatiek, zo leeft voor de sport is en zo op succes uit is dat ze daarvoor vrijwel alles wil doen en laten. Een portietje doping zou daar prima in kunnen passen.
Ik zeg natuurlijk niet dat ze gebruikt (en ik hoop het natuurlijk helemaal niet), maar mijn handen in het buur steken; no way!![]()
Mensen die nu nog hun handen voor wie dan ook in het vuur durven te steken
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
Ik doe het niet eens voor Moncoutie, waarvan (gepakte) ploeggenoten eens beweerden dat hij clean was.
Zou wel een mooi verhaal zijn overigens.Neil LOVES Carrots!![]()
Werd dat niet ook eens geroepen over de Raboploeg in het algemeen?quote:Met een ritzege, een aantal dagen geel en zevende in het AK?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:02 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Kirchen was totaal nergens meer na de uitvinding van de CERA-test. Volgens mij heeft die de hele Tour van 2008 met dichtgeknepen billen gereden, en daarna nooit meer iets durven aan te raken.
Daarna misschien niet meer nee.
[ Bericht 21% gewijzigd door Gitank2 op 18-10-2012 22:58:30 ]Neil LOVES Carrots!![]()
![]()
al die oude namen
geweledig om terug te lezen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)![]()
Rabobank stopt per 31/12 met sponsoring van alle wielerploegen
Dit nav het dopingrapport aldus Radio 1![]()
1 dag moeten wachtenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Weer druppeltje.
Als Rabo niet binnen nu en een jaar bekend maakt te stoppen met de wielerploeg neem ik eenLance
UI
![]()
![]()
![]()
Is mooi klote voor de wilersport in Nederland.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:04 schreef Frutsel het volgende:
Rabobank stopt per 31/12 met sponsoring van alle wielerploegen
Dit nav het dopingrapport aldus Radio 1
Telegraaf gefeliciteerd met weer een geslaagde campagne![]()
![]()
Nou Boogey, Breukink, Dekker, de Rooy etc. bedankt voor het zwijgen en daarmee ook het vernielen van het Nederlandse wielrennen.
![]()
Zouden ze geen nieuwe sponsor kunnen vinden? Het is toch veruit de beste Nederlandse ploeg met veel aansprekende namen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:07 schreef TheArt het volgende:
Het Nederlandse wielrennen is hierdoor helaas overleden.![]()
Wordt hier ook al jaren geroepen dat iig 1 van de grote 3 eens naar een buitenlandse ploeg moet gaan. Kan nu ook in een stroomversnelling komen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zouden ze geen nieuwe sponsor kunnen vinden? Het is toch veruit de beste Nederlandse ploeg met veel aansprekende namen.![]()
Sky heeft met het vertrek van Cav nog een plekkie vrijquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wordt hier ook al jaren geroepen dat iig 1 van de grote 3 eens naar een buitenlandse ploeg moet gaan. Kan nu ook in een stroomversnelling komen.. Maar dat lijkt me dan juist weer niet zo slim
![]()
![]()
Erg triest...
Net alsof die renners nog naar veel andere ploegen kunnen...
En een overname zie ik echt niet gebeuren eigenlijk, moet ongeveer het niveautje multinational zijn of het budget moet naar 6 miljoen gaan of zo, maar dan kan je geen WT rijden en moet alsnog de helft van de renners weg.Jack does it in real time...![]()
Zou ff alles doorlezenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:37 schreef DeeBee het volgende:
Erg triest...
En een overname zie ik echt niet gebeuren eigenlijk, moet ongeveer het niveautje multinational zijn of het budget moet naar 6 miljoen gaan of zo, maar dan kan je geen WT rijden en moet alsnog de helft van de renners weg.
En ook tof voor het nieuwe vrouwenproject en de cyclocrossers enzo...![]()
![]()
de ploeg gaat gewoon verder, maar eerst seizoen zonder sponsornaam op shirtquote:Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+![]()
Even doorlezen, ploeg blijft volgend jaar bestaanquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:37 schreef DeeBee het volgende:
Erg triest...
En een overname zie ik echt niet gebeuren eigenlijk, moet ongeveer het niveautje multinational zijn of het budget moet naar 6 miljoen gaan of zo, maar dan kan je geen WT rijden en moet alsnog de helft van de renners weg.![]()
![]()
Hopelijk zijn we dan ook eindelijk van dat foeilelijke oranje afquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:40 schreef franklop het volgende:
[..]
de ploeg gaat gewoon verder, maar eerst seizoen zonder sponsornaam op shirtMet die nieuwe kledingleverancier (Etxeondo
) en zonder schreeuwerig reclame zou Rabo White-Label wel eens heel stijlvol voor de dag kunnen komen.
![]()
Ah lees t nuquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:40 schreef franklop het volgende:
[..]
de ploeg gaat gewoon verder, maar eerst seizoen zonder sponsornaam op shirtLekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
In een keer à la Cipollini, wat een bazenpakken had die soms aan.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hopelijk zijn we dan ook eindelijk van dat foeilelijke oranje afMet die nieuwe kledingleverancier (Etxeondo
) en zonder schreeuwerig reclame zou Rabo White-Label wel eens heel stijlvol voor de dag kunnen komen.
![]()
![]()
quote:Jaja, had al in het wielrennen topic gepost hierna...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:40 schreef TheArt het volgende:
[..]
Even doorlezen, ploeg blijft volgend jaar bestaan
Jack does it in real time...![]()
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:09 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Nou Boogey, Breukink, Dekker, de Rooy etc. bedankt voor het zwijgen en daarmee ook het vernielen van het Nederlandse wielrennen.
![]()
![]()
Als die hypocrieten kopfiguren uit die tijd nou ook een de omerta doorbreken had Rabobank en daarmee andere teams misschien een keer een echte doorstart kunnen maken en nog kunnen profiteren van hun jeugdige renners. Door nog steeds zo zielig te ontkennen maken ze zichzelf belachelijk en daarmee Rabobank.![]()
Zou wel grappig zijn als ze nu iets groots winnen met een nederlander zonder sponsor.
Were making, were making!
Radio Soulwax!![]()
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:15 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Als die hypocrieten kopfiguren uit die tijd nou ook een de omerta doorbreken had Rabobank en daarmee andere teams misschien een keer een echte doorstart kunnen maken en nog kunnen profiteren van hun jeugdige renners. Door nog steeds zo zielig te ontkennen maken ze zichzelf belachelijk en daarmee Rabobank.
En de Rabobank trekt de stekker er alleen maar uit omdat wielrennen onlosmakent verbonden is met doping. Elke keer de media die bij een scheet van een willekeurige wielrenner naar de Rabobank ploeg rent en vraagt, jullie ook doping, trekken jullie nu eindelijk de stekker er uit? Dat werkt ook niet mee.
En volgende maand is er weer genoeg aandacht rondom Rasmussen en misschien komt dan ook nog het Italiaanse onderzoek naar buiten.
Dat de stekker eruit getrokken is, is niet zo gek of verrassend![]()
Onzin? Rabo trekt de stekker eruit voor doping van 10 jaar geleden. Renners van nu, die waarschijnlijk schoner zijn, jonge gasten, die zijn daar nu de dupe van. Ik steek echt niet mijn handen in het vuur voor de huidige generatie, maar het moment om met zn allen aan een schone sport te beginnen is nu, dus als je dan na dit rapport opeens terug trekt terwijl je al die jaren in een smerige sport rond liep, wat je ook best wist, dan vind ik dat jammer en ergens ook wel beetje hypocriet. Maar het is vooral de schuld vna de generatie Boogerd ed.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat een onzin.
En de Rabobank trekt de stekker er alleen maar uit omdat wielrennen onlosmakent verbonden is met doping. Elke keer de media die bij een scheet van een willekeurige wielrenner naar de Rabobank ploeg rent en vraagt, jullie ook doping, trekken jullie nu eindelijk de stekker er uit? Dat werkt ook niet mee.
En volgende maand is er weer genoeg aandacht rondom Rasmussen en misschien komt dan ook nog het Italiaanse onderzoek naar buiten.
Dat de stekker eruit getrokken is, is niet zo gek of verrassend![]()
Wat zou een bekentenis van een bijv Boogerd voor positief verschil maken dan?
En ik vind het niet hun schuld, dat bewijst het rapport net.
En het gaat de Rabobank om de massa, de Nederlander, niet zo zeer die honderdduizend Nederlanders die wielrennen keihard volgen![]()
Hoe meer renners nu de omerta verbreken hoe schoner de sport kan worden. Het zou een goed signaal zijn dat ze nu naar buiten komen met hun verhaal. Dat zijn ze wel schuldig aan de renners die opeens nog maar 1 jaar een contract hebben.![]()
Ja dat is nog wel het erge. Ik denk dat er echt wel mensen bij Rabo weten hoe verziekt de sport was in die tijd. Nu dat dan opeens bij het grote publiek terecht komt halen ze hun handen er vanaf.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:35 schreef opgebaarde het volgende:
Wat zou een bekentenis van een bijv Boogerd voor positief verschil maken dan?
En ik vind het niet hun schuld, dat bewijst het rapport net.
En het gaat de Rabobank om de massa, de Nederlander, niet zo zeer die honderdduizend Nederlanders die wielrennen keihard volgen
En het is hun schuld wel. De hele sport was toen verziekt. Waarom zou Rabo anders opeens de stekker eruit trekken? Puur en alleen om Leipi? Niemand in Nederland van 'het grote publiek' die die kerel nog kent. Bijna 100% gebruikte in die tijd, ook wel bij Rabobank.![]()
Mooie verhalen, hoop dat die Atletiek doofpot ook eens helemaal open gaat.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 02:54 schreef THEFXR het volgende:
Victor conte over doping en schema's, coachesReis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Dat is bewezen?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:38 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Ja dat is nog wel het erge. Ik denk dat er echt wel mensen bij Rabo weten hoe verziekt de sport was in die tijd. Nu dat dan opeens bij het grote publiek terecht komt halen ze hun handen er vanaf.
En het is hun schuld wel. De hele sport was toen verziekt. Waarom zou Rabo anders opeens de stekker eruit trekken? Puur en alleen om Leipi? Niemand in Nederland van 'het grote publiek' die die kerel nog kent. Bijna 100% gebruikte in die tijd, ook wel bij Rabobank.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Klopt, maar dat kan ook over andere sporten gezegd worden (tennis/formule 1/voetbal/etc.), daar lijkt het beter te gaan maar weet je ook niet wat er allemaal gebeurd. Bij wielrennen heb je juist vele halve bekentenissen, waardoor doping een enorm grijs gebied is.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:50 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Gast, dat is het probleem bij het wielrennen, het zwijgen hierover.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Andere sporten zal het net zo erg zijn hoor, maar wielrennen dan maar ook de voorloper zijn om een beerput open te gooien.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Klopt, maar dat kan ook over andere sporten gezegd worden (tennis/formule 1/voetbal/etc.), daar lijkt het beter te gaan maar weet je ook niet wat er allemaal gebeurd. Bij wielrennen heb je juist vele halve bekentenissen, waardoor doping een enorm grijs gebied is.![]()
Wij denken dat dit een gevolg is van het usada rapport, maar kan het niet te maken hebben met het Rasmussen proces (einde deze maand toch?)?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:58 schreef marcodej het volgende:
Conclusie: begrijpelijke beslissing, argumentatie en timing gaan nergens over.![]()
Kan me inderdaad niet aan de indruk onttrekken dat ze een uitspraak in die zaak voor willen zijn.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wij denken dat dit een gevolg is van het usada rapport, maar kan het niet te maken hebben met het Rasmussen proces (einde deze maand toch?)?"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Mensen, sponsoring is bedoelt voor de massa. Dus het gaat gewoon om hoe de massa nu tegen wielrennen aankijkt. En dat is gekelderd na het USADA rapport.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wij denken dat dit een gevolg is van het usada rapport, maar kan het niet te maken hebben met het Rasmussen proces (einde deze maand toch?)?"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Jup, dat zei die ook over onderzoek onder de raboklanten. Wielrennen is nu 'opeens' een no go.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:06 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Mensen, sponsoring is bedoelt voor de massa. Dus het gaat gewoon om hoe de massa nu tegen wielrennen aankijkt. En dat is gekelderd na het USADA rapport.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: