abonnement Unibet Coolblue
pi_118081360
Initiatief van Spees_Eend: een centraal topic met algemene vragen voor aankomende ouders.
Simpele of wat ingewikkeldere vragen voor wie nog weinig of geen ervaring met baby's heeft. Vragen zoals:

• Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven. Moet ik dan toch wat flesjes in huis halen?
• Moet je voor in de box ook een dekentje hebben?
• Moet je flesjes uitkoken?
• Kun je met katten jaloerse taferelen krijgen/deze voorkomen?
• Twaalf hydrofielluiers, kom ik daar de oorlog mee door?

Vragen die voor de ervaren OUD-ers misschien wat knullig overkomen, maar hey, we moeten het allemaal leren!
pi_118081453
Ik was hele post aan het tikken is het topic dicht en post weg }:|

quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Hebben jullie eigenlijk beneden ook een commode staan om niet steeds naar boven te moeten met verschonen? Of is misschien gewoon een extra verschoon/aankleedkussen op de tafel handig?
Ik vond dat niet zo nodig. Toen M. klein(er) was nam ik hem gewoon mee naar boven en nu hij zwaarder en ik steeds zwangerder minder mobiel wordt, heb ik beneden gewoon de verschoningstas met luiers en doekjes staan. En daar zit ook zo'n matje bij. Commode of aankleedkussen vind ik persoonlijk een beetje onzin.
pi_118081489
Oh ja ik heb ook gewoon een luiertas met zo'n mat erin. Niet eens aan gedacht dat je die gewoon thuis bij wijze van aankleedkussen kunt gebruiken :)
pi_118081571
Ja, en dan gewoon op de tafel of bank of zo. Joh, op vakantie heb ik M. meestal op de hoedenplank van de auto verschoond. Ging ook prima. wel extra goed opletten dat hij dan niet ging plassen maar dat is dus een jongetjesiets.
pi_118081591
Ik heb nooit beneden verschoond. Zeker als ze zo klein zijn en toch veel in bed slapen ben je toch boven. Nu heeft Matthias niet zo heel vaak meer een schone luier voor dus die red ik met het naar bed brengen en halen. Voor het geval ie tussendoor poept heb ik nu wel een dikke handdoek met zo'n matje uit kraampakket beneden liggen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_118081642
Ik heb hier een extra aankleedkussen klaarliggen beneden. Bij mijn oudste ging ik gewoon altijd naar boven maar dat zie ik niet voor me met twee, dan blijf ik bezig.
Met een meidenkwartet
pi_118081708
quote:
17s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:30 schreef Kyara het volgende:
Ik was hele post aan het tikken is het topic dicht en post weg }:|

[..]

Ik vond dat niet zo nodig. Toen M. klein(er) was nam ik hem gewoon mee naar boven en nu hij zwaarder en ik steeds zwangerder minder mobiel wordt, heb ik beneden gewoon de verschoningstas met luiers en doekjes staan. En daar zit ook zo'n matje bij. Commode of aankleedkussen vind ik persoonlijk een beetje onzin.
Dat dus.
Zo doe ik t ook.
Elise verschoon ik 9 vd 10x beneden. Sowieso omdat als.ik naar boven ga Floris ook mee wil. Op zich niet erg, maar naar beneden is t dan eerst floris naar beneden,brengen en dan weer naar boven om Elise te halen. Durf niet de trap af met hem en elise tegelijkertijd. Hij kan wel traplopen, maar vooral naar beneden ben ik er graag bij. Gek doen op de trap is namelijk erg leuk.
pi_118081804
quote:
17s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:33 schreef Kyara het volgende:
Ja, en dan gewoon op de tafel of bank of zo. Joh, op vakantie heb ik M. meestal op de hoedenplank van de auto verschoond. Ging ook prima. wel extra goed opletten dat hij dan niet ging plassen maar dat is dus een jongetjesiets.
Meisjes plassen ook hoor. Heel sneaky...dat je t niet doorheb en dat dan de hele rug nat is.... Bij Floris zag ik het aankomen. Gelukkig plassen mn kinderen niet heel vaak als de luier afgaat.
pi_118081827
Ok, duidelijk 8-) Blij met het antwoord, want zag het al niet echt zitten om hier beneden nog ergens een commode kwijt te moeten.... :+
pi_118082172
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:39 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Meisjes plassen ook hoor. Heel sneaky...dat je t niet doorheb en dat dan de hele rug nat is.... Bij Floris zag ik het aankomen. Gelukkig plassen mn kinderen niet heel vaak als de luier afgaat.
damn, daar gaat mijn illusie }:|

Cathmar, ja dat is ook wel een goede. Sowieso met 3 kinderen in de luiers misschien toch wel handig...
pi_118082402
wildplassende jongetjes kan je te vlug af zijn door snel een hydrofiel washandje op de wiewie te leggen zodra je de luier opendoet :P

meestal werkt het wel O-)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_118082643
totdat ze het doekje er zelf afpakken :')
pi_118083114
Ik ga zeer zeker wel een verschoontafeltje beneden neerzetten... Gewoon goedkoop ikea dingetje...

Voegah woonde ik platvloers, maar nu zou ik dan steeds de trap op moeten, en daar heb ik toch wel vrij weinig zin in.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118083164
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:36 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Dat dus.
Zo doe ik t ook.
Elise verschoon ik 9 vd 10x beneden. Sowieso omdat als.ik naar boven ga Floris ook mee wil. Op zich niet erg, maar naar beneden is t dan eerst floris naar beneden,brengen en dan weer naar boven om Elise te halen. Durf niet de trap af met hem en elise tegelijkertijd. Hij kan wel traplopen, maar vooral naar beneden ben ik er graag bij. Gek doen op de trap is namelijk erg leuk.
Spelen op de trap... Mijn grote ergernis...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118083248
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Spelen op de trap... Mijn grote ergernis...
Dat mag hier ook absoluut niet. Sinds de val van Matthias weten ze dat heel goed en krijgen daar ook zonder waarschuwing straf voor!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_118083305
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:15 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Dat mag hier ook absoluut niet. Sinds de val van Matthias weten ze dat heel goed en krijgen daar ook zonder waarschuwing straf voor!!
Hier zijn ze allebei wel eens een trede gestuiterd omdat er toch gespeeld werd... Op dat moment krijgen ze gewoon nog eens te horen eigen schuld en ik ga dan ook niet oppakken of troosten... Eigen schuld... dan leer je het maar op de harde manier.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118083376
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier zijn ze allebei wel eens een trede gestuiterd omdat er toch gespeeld werd... Op dat moment krijgen ze gewoon nog eens te horen eigen schuld en ik ga dan ook niet oppakken of troosten... Eigen schuld... dan leer je het maar op de harde manier.
Harde manier is hier al geweest. En moet zeggen dat ze sindsdien ook nooit meer op de trap spelen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_118083494
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:17 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Harde manier is hier al geweest. En moet zeggen dat ze sindsdien ook nooit meer op de trap spelen.
Die manier was iets te hard wel...

J is een week of wat terug met Leyla gevallen... Leyla had niets, J heeft nu nog steeds last van zn rug, gewricht is weer verschoven... Maar dat kwam ook duidelijk aan bij Jen.. Jaloen is ook gevallen van de trap he? Jaloen geen pleister... (Jen moest en zou een pleister op de blauwe plek die ze had van het wegglijden van haar voet bij naar boven lopen, dus dan kom je met je scheenbeen tegen de traptree...)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118083762
Ja die manier was idd iets te hard. Heeft in ieder geval wel indruk gemaakt. Al snapte Leander eerst niet dat het ook voor de trap van bovenverdieping naar beneden telt en niet alleen voor de zoldertrap.
Mijn buurmeisjes weten nu ook heel goed dat hier op de trap allee rustig naar boven/beneden gelopen word want anders mogen ze hier niet meer spelen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_118083845
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier zijn ze allebei wel eens een trede gestuiterd omdat er toch gespeeld werd... Op dat moment krijgen ze gewoon nog eens te horen eigen schuld en ik ga dan ook niet oppakken of troosten... Eigen schuld... dan leer je het maar op de harde manier.
Laatst gleed ie een trede, ging ie lachen :') (en toen deed ie niet eens gek).

Maar mag ook niet idd, maar daarom ga k niet met hem en elise de trap af. Moet er niet aan denken dat we allemaal vallen :X
pi_118084027
Hier een extra verschoningskussen voor beneden en die word nog steeds gebruikt, vind het ideaal beneden verschonen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 15:37:44 #22
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_118084332
hier hebben we straks alles gelijkvloers dus dat is makkelijk
maar ik vindt dat ding van pvoesss uit het vorige topic wel een handig ding voor in m'n tas eigenlijk
W
Z
E
pi_118084516
Ik neem enkel dat ding mee kunnen luiers, doekjes en zalfjes in.
Als ik dat uit een tas vis weet ik dat ik direct alles heb (op reserve kleertjes na maar dat hoeft nu sowieso niet meer :) Ik mik het ook in de tas van kinderwagen en zo :)
pi_118084578
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:36 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Dat dus.
Zo doe ik t ook.
Elise verschoon ik 9 vd 10x beneden. Sowieso omdat als.ik naar boven ga Floris ook mee wil. Op zich niet erg, maar naar beneden is t dan eerst floris naar beneden,brengen en dan weer naar boven om Elise te halen. Durf niet de trap af met hem en elise tegelijkertijd. Hij kan wel traplopen, maar vooral naar beneden ben ik er graag bij. Gek doen op de trap is namelijk erg leuk.
treintje maken een idee? zo deed/doe ik het altijd en ik ben ook geen trapheld. mama eerst, met de kleinste op schoot in een arm en dan de grote erachteraan. heb je nog 1 arm vrij om te corrigeren/terug te duwen/te vangen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 17 oktober 2012 @ 15:48:41 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118084753
Wij hadden beneden op tafel een extra verschoningskussen liggen, na de laatste vakantie is dat niet meer teruggekomen... die paar luiers op een dag kunnen nu ook wel boven en hij kan de trap opklimmen, hoef ik hem alleen nog maar neer beneden te tillen, scheelt net voldoende om je rug niet te breken op de net te lage eettafel ;)

Ik heb een klein rugzakje met daarin een paar luiers, pak billendoekjes, een hydrofiel om hem op te leggen, en wat te snaaien, dus onderweg van alles voorzien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 17 oktober 2012 @ 16:26:09 #26
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_118086176
quote:
17s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:59 schreef Kyara het volgende:
totdat ze het doekje er zelf afpakken :')
of net zo lang met de benen schoppen zodat ze alsnog vrij spel hebben ;)

keten op de trap is beperkt. ze treuzelen en kruipen soms, maar echt geiten doen ze nket echt, gelukkig.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 20:33:59 #27
35189 Troel
scherp en bot
pi_118097081
Hier nooit een doekje gedaan en ik kan me niet herinneren dat ze bij mij zo geplast hebben. Alleen van Ruben, toen die in het ziekenhuis na de bevalling door een verpleegster werd aangekleed :D Toen was de romper nat :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118097235
Sofie plastte regelmatig als de luier af was. En soms ook wel met een boogje.
*poef* nu is het weg
pi_118114941
Jullie hebben het over plasboogjes. Hier hadden we in de eerste week 's nachts thuis een grote poepboog/ explosie. Konden we midden in de nacht de kast, vloerbedekking en gordijnen schoonmaken. ;( :')


quote:
10s.gif Op donderdag 19 januari 2012 02:31 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]

Ik zweer het je: Tubgirl was een amateur. Het zouden banwaardige foto's geweest zijn.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_118115478
Hihi, spuitpoep kwam bij ons ook rustig een meter ver de kamer in zetten :D
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118115856
Ah, de poepincidenten. Check :7
Dat je denkt, verschoon ik nou eerst de baby, of het huis?
pi_118116414
Geen spetterpoep tot aan het plafond gehad hiet )thankgod!' wel paar keer dat we m op de bank verschoonden en luier afdeden en meneer meteen begon te persen. Zaten we beide rap met billendoekjes onder zn kont om t op te vangen _O- . die kleintjes poepen heel snel! En veel! haha
pi_118116757
Wij hebben helemaal geen commode. Verschonen boven op bed of de droger op een aankleedkussen en beneden op de tafel of voetenbank. Nooit gesnapt dat mensen naar boven gingen voor alleen het verschonen van een luier :@
pi_118116845
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:15 schreef Rixtje het volgende:
Wij hebben helemaal geen commode. Verschonen boven op bed of de droger op een aankleedkussen en beneden op de tafel of voetenbank. Nooit gesnapt dat mensen naar boven gingen voor alleen het verschonen van een luier :@
ik heb geen boven maar dat wat jij.zegt...

En spuitpoep.. Ja hoor.. Op de, gelukkig oranje, muur...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_118117371
Heb wel een commode (die je eraf kan halen trouwens en dan houd je een gewone kast over :P )
Maar idd, ik ging nooit naar boven puur om luier te verschonen.. Heb beneden altijd wat luiers en luierdoekjes liggen. Nu nog steeds, nu peuter staand wordt verschoond en ik niet meer 10x de trap op kan is het alleen maar heerlijk gewoon beneden verschonen. :)
pi_118117560
Ik verschoon lang niet altijd op de commode, maar gewoon overal waar het maar enigszins kan.
Bank, zitzak, bed, vloerkleed bij mijn ouders...
Maar ik verschoon dan ook al 5 jaar en 4 maanden lang dagelijks luiers :o
.... met gevoel voor drama....
pi_118117648
En ik haal voordat de poepluier opengaat altijd al 2 of 3 doekjes uit de verpakking. Ik krijg altijd ruzie met die krengen als het net niet uit komt namelijk }:|
.... met gevoel voor drama....
pi_118117728
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:44 schreef Kersjes het volgende:
En ik haal voordat de poepluier opengaat altijd al 2 of 3 doekjes uit de verpakking. Ik krijg altijd ruzie met die krengen als het net niet uit komt namelijk }:|
Jep, sterker nog, ik haal een hele berg doekjes eruit...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118117745
Hier geen boven, wel een commode. op beide kinderkamers staat er een. Ik vind het een fijne hoogte om te verschonen.
Poepincidenten niet gehad. En idd, wat Kersjes al zegt. Al veel doekjes pakken voor de poepluier losgaat.
*poef* nu is het weg
pi_118117811
Ik check bij die hele kleintjes wel vaak wat de schade is... Die van mij hebben zich allebei meerdere malen tot aan de nek volgescheten...

Ik check even of doekjes uberhaupt zin hebben, of dat ik meteen doorloop naar de badkamer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118117848
haha ja idd. soms zit t tot aan de nek... :X Dan moet ik wel even naar boven.. Kind in bad en schone kleding.. :P
pi_118117899
Zelfs bij Leyla heb ik nog wel eens dat ik denk, dit is gewoon niet grappig meer...

Oh en ik heb standaard miconazol creme in de commode... Rode billetjes of andere delen, wat rood blijft en open gaat, gaat meestal niet weg met alleen zinkzalf of billen zalf....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118117910
Bij korreltjespoep, hoe weinig ook, sowieso niet beginnen aan doekjes. Gewoon onder de kraan ermee.
.... met gevoel voor drama....
pi_118117957
En reservekleding in de luiertas is fijn, maar zorg dan ook voor plastic (luier)zakjes om de vieze kleding in te doen. Scheelt een hoop luiertas-schade _O-
.... met gevoel voor drama....
pi_118118064
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:55 schreef Kersjes het volgende:
En reservekleding in de luiertas is fijn, maar zorg dan ook voor plastic (luier)zakjes om de vieze kleding in te doen. Scheelt een hoop luiertas-schade _O-
Ik vind die zakjes met een luchtje eraan erg fijn voor in de luiertas ja...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118118131
Ja, die zitten er hier ook standaard in. Al bedenk ik me nu dat ze op waren, dus zo gelijk een lading weer erin doen.
*poef* nu is het weg
pi_118121331
Jongens wat een geniale tips. Ik moet nu nog lachen om jullie verhalen maar de realiteit haalt ons vast in!
pi_118121401
Ik ga maar eens plastic inslaan voor onze stoffen meubels en ben opeens extra blij met onze okergele muur ;)
pi_118137943
Korreltjespoep... Serieus, rampzalige uitvinding!
pi_118138023
Hier ook een keer een doorgelekte luier toen man hem vast hield. Die riep ineens "ik voel iets warms". Helemaal ondergezeken _O-

Gelukkig bij zijn ouders dus hij kon wel wat lenen....
pi_118139624
Miconazol ook.standaard in huis.

En altijd een extra doosje zetpillen. Zodra er een doos leeg is koop ik meteen een nieuwe. Het is al een paar keer voorgekomen dat io niks meer in huis had terwijl het nodig.was..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 20:00:52 #52
258612 nytar
boys boys boys
pi_118140421
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:53 schreef Ticootje het volgende:
Zelfs bij Leyla heb ik nog wel eens dat ik denk, dit is gewoon niet grappig meer...

Oh en ik heb standaard miconazol creme in de commode... Rode billetjes of andere delen, wat rood blijft en open gaat, gaat meestal niet weg met alleen zinkzalf of billen zalf....
Hier fan van Bepanthen! Helpt tegen alles :)
pi_118140488
Bepanthen heeft ook lotion :Y *O* *O* *O*
pi_118140789
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:00 schreef nytar het volgende:

[..]

Hier fan van Bepanthen! Helpt tegen alles :)
Ideaal spul, wordt door iedereen hier in huis voor alle schrammen gebruikt.
Met een meidenkwartet
pi_118141206
Heb nooit veel in huis maar wel inderdaad altijd:
zetpillen
luuf (smeer je op de borst bij verkoudheid, weet niet of dit voor babies is eigenlijk..)
jodiumzalf (dat is bepanthen geloof ik? )
pleisters
vallen en stoten gel.
Oh en zo'n pompje om snot mee op te zuigen. En een thermometer, maar die staat ook op t lijstje van babyuitzet want kraamhulp meet dagelijks de temp.

Dan heb je het meest noodzakelijke wel in huis. :) Wil je niet zoveel, zorg iig dat je zetpillen in huis hebt. kleintjes kunnen heel snel koorts krijgen en nog best hoog ook binnen no time. (en kan net zo snel weer weg zijn ook trouwens :S) En natuurlijk een thermometer. :)
pi_118141314
Luuf heb je ook voor babies. En zoutoplossing is ook erg fijn als ze goed vol zitten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118141413
Snotpompje :)
Nooit gebruikt. Raar ding.
Met een meidenkwartet
pi_118141421
Ja idd zoutoplossing is erg prettig, die moet ik weer in huis halen idd. :) Je hebt van die handige capsules waar een klein beetje inzit. Dan hoef je niet een hele fles aan te breken die na een maand weggegooid moet worden maar heb je 10 kleine capsules met neusdruppels. :) (ben naam kwijt maar is een pakje met een worm ofzo erop )

snotpompje hier nu dagelijks in gebruik. zoonlief HAAT neusspray en pompt liever t snot uit zn neus. :P Lucht schijnbaar meer op..
pi_118141537
Ik heb een wereld aan kleine tubes bepathen de kraamverzorgster had een hele partij meegenomen omdat wij ze zo fijn vinden :D
pi_118141547
Daro volgens mij. Idd 10 knijpdingetjes. Precies goed om 2 neusgaten te spoelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118141582
Hier altijd in huis:
- Arnica (blauwe plekken ed)
- Calendula (open plekjes/huidbeschadigingen)
- Billenbalsem (sudo,bepanthen, nu Balsem! van de groene vrouwe, die bevalt tot nu toe het best)
- Paracetamol
- Dentinox (tandenpijn)

En tot ze een half jaar zijn ofzo, zuig ik die neusjes zelf wel uit als het echt nodig is :@
pi_118141740
Huh? hoe zuig je die uit dan? Gewoon je mond erop? :@

Sudocrem is hier ook idd. Werkte hier als enige tegen rode billen. Heb dus nog allerlei zinkzalf spul staan waar zoonlief niet tegen kon. :P Ik zweer bij sudocrem. Werkt ook tegen schimmeltjes op de huid trouwens. :) (Ik ben allergisch voor zo'n beetje elk zalfje voor op de huid dus nu moet ik van de huisarts maar sudo smeren als ik iets mankeer... Duurt wel lang een maand of langer maar je krijgt idd schimmeltjes en rode schrale plekken er mee weg )
pi_118141798
Ja, gewoon mond-op-neus :)
pi_118141855
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:25 schreef freecell het volgende:
Ja, gewoon mond-op-neus :)
:r :r :r :r
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_118141861
Iew. ik ben zo'n muts die daar echt nooit op zou komen, vraag me af of ik dat ook zou doen haha. (nouja wie weet als je kleintje huilt van ellende kan ik me voorstellen dat je als moeder zijnde dan iets doet wat je anders niet snel zou doen..)

haha vicky, ik dacht t, jij zegt t :P
pi_118141967
Hahaha, ook alleen maar bij hele kleintjes hoor :P
Ik haal het boven de 6 maanden oid niet meer in mijn hoofd.
pi_118142838
Nee? Zo'n lekkere peutersnottebel die er uit 2 neusgaten tegelijkertijd uit komt bubbelen doe je niet? Dat zijn de lekkerste :9 :+

Mijn zusje gruwelt ervan als ik even snel snottebellen met mijn hand wegveeg om hem daarna af te spoelen onder de kraan. Zij werkt op een kdv en is gewend om overal handschoenen en doekjes voor te gebruiken. Ik mag haar graag plagen :D

Maar snot eten van mijn kinders? Expres? (dus niet dat je recht in je bakkes geniest wordt oid) No thanks!
.... met gevoel voor drama....
  † In Memoriam † donderdag 18 oktober 2012 @ 20:48:59 #68
7074 moussy
kuttekop
pi_118143084
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:21 schreef freecell het volgende:


En tot ze een half jaar zijn ofzo, zuig ik die neusjes zelf wel uit als het echt nodig is :@
en bij obstipatie?
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 18 oktober 2012 @ 20:51:16 #69
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118143204
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:48 schreef moussy het volgende:

[..]

en bij obstipatie?
:D
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118143228
Mous
Daar gaat mijn pizza... _O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_118143239
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:44 schreef Kersjes het volgende:
Nee? Zo'n lekkere peutersnottebel die er uit 2 neusgaten tegelijkertijd uit komt bubbelen doe je niet? Dat zijn de lekkerste :9 :+

Mijn zusje gruwelt ervan als ik even snel snottebellen met mijn hand wegveeg om hem daarna af te spoelen onder de kraan. Zij werkt op een kdv en is gewend om overal handschoenen en doekjes voor te gebruiken. Ik mag haar graag plagen :D

Maar snot eten van mijn kinders? Expres? (dus niet dat je recht in je bakkes geniest wordt oid) No thanks!
Eten niet! :o
Ik ga naast de wasbak staan en spuug het meteen weer uit!

En met de hand afvegen doe ik dan weer niet :@

quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:48 schreef moussy het volgende:

[..]

en bij obstipatie?
Ook via de neus, doorblazen!
pi_118143321
Neus afvegen met mijn hand doe ik ook
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † donderdag 18 oktober 2012 @ 21:02:12 #73
7074 moussy
kuttekop
pi_118143840
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:53 schreef Vicky het volgende:
Neus afvegen met mijn hand doe ik ook
Tsk, gewoon, binnenkant van je eigen shirt, en dan zo'n koude natte plak kledder tegen je buik O+
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_118144430
heeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_118144898
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:53 schreef Vicky het volgende:
Neus afvegen met mijn hand doe ik ook
Ik alleen onder de douche. Ik gruwel van snot en dotjes nat, voorgekauwd eten. :r
pi_118144986
Onder de douche snuit ik ook m'n eigen neus lekker uit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118145134
Dat ook ja.

En van de week onder de douche in het zwembad, moest ik aan Buuf(?) denken die zich altijd afvraagt hoeveel mensen hun automatische doucheplasje staan op te houden.
pi_118145160
Het lukte me zelf maar nét namelijk.
pi_118145199
Whahaha!!! Je kan toch stiekem plassen? :p
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118145228
wat een ranzig topic. Het lijkt z&g wel....
pi_118145245
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:23 schreef -Spring het volgende:
O wacht, dit is de sc niet.
_O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_118145444
Kom naar de sc.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118145454
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:23 schreef Ticootje het volgende:
Whahaha!!! Je kan toch stiekem plassen? :p
's Ochtends na twee bakken koffie ruik je dat echt wel. :')
pi_118145510
Gewoon je kind de schuld geven of een beetje vies naar je naaste kijken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118146441
Mss past dit hier toch niet zo goed. :')

[ Bericht 37% gewijzigd door -Spring op 18-10-2012 22:44:14 ]
pi_118151013
Haha ik had het al gezien! :D
Ik doe altijd net alsof ik er niks van merk. Zoals alle andere mensen ook doen :+
pi_118160547
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:48 schreef moussy het volgende:

[..]

en bij obstipatie?
:o _O-
pi_118340652
Vraagje;

Ik ben nu 34 1/2 week zwanger, en heb zo'n beetje alles klaar en voorbereid.
Nu heb ik twee pakken pampers (Kruidvat) liggen, maatje NewBorn en Mini (vanaf 5kg).
Is het verstandig om extra pakken NewBorn te halen als die in de aanbieding zijn? Of zijn ze daar zo uitgegroeid? Ik verwacht een grote jongen te krijgen, aangezien wij zelf ook lang zijn..

Ennn... Flesvoeding! Ik wil BV gaan geven, maar sowieso een pak voeding achter de hand houden. Welk merk? Ik heb daar (nog) geen verstand van.
pi_118340812
Newborn zou ik matig mee zijn. Daar zijn ze vrij snel uit. Je hebt voldoende voor de eerste dagen en je man kan zo bijhalen toch?

Qua flesvoeding. Eigenlijk wat jij wilt. Wil je veel uitgeven want je denkt dat dit het beste product is dan koop je Nutrilon maar Friso en eigen merk kruidvat etc voldoen net zo.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118340831
Dan zou ik gaan voorhypo-allergenevoeding, merk is een eigen beslissing.
Hier waren de kleine maatjes al snel overbodig bij de 1 en heel lang nodig bij de ander. Ik zou niet vooruit kopen in kleine maatjes :N
pi_118340908
Geheel offtopic, maar ik las "Poepstokje" als laatste poster in dit topic. Dus ik was even nieuwsgierig...

O tjonge jullie zijn wel erg snel met posten :D.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:56:17 #93
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_118341512
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:46 schreef Wumb het volgende:
Geheel offtopic, maar ik las "Poepstokje" als laatste poster in dit topic. Dus ik was even nieuwsgierig...

O tjonge jullie zijn wel erg snel met posten :D.
Ik lees ook steeds poepopstokje :@ :7
Heb ook van veel mensen gehoord om vooral niet teveel kleine luiertjes te kopen!
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:57:02 #94
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_118341564
Pvoess, waarom zou je standaard hypoallergene voeding geven?
Ik vind dit terug:

quote:
In het AMC hebben neonatologen en lactatiekundigen zich over deze kwestie gebogen. Ze kwamen tot de conclusie dat er geen goede reden is om moedermelk standaard aan te vullen met hypo-allergene voeding. In de literatuur wordt aangegeven dat hypo-allergene voeding alleen aanbevolen wordt bij baby's waarvan een of beide ouders, of broertjes en zusjes, een allergische aandoening hebben.
pi_118342231
Ik ben Pvoesss niet maar stel ze hebben een allergie of intolerantie of overgevoeligheid kun je daar beter iets later achter komen. Het eerste half jaar zijn de darmen nog lang niet sterk genoeg en dan zit je ineens met een doodziek kleintje.
pi_118342332
Nou dat dus, ik zou sowieso iedereen hypo allergeen aan raden :D
pi_118342451
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:06 schreef Wumb het volgende:
Ik ben Pvoesss niet maar stel ze hebben een allergie of intolerantie of overgevoeligheid kun je daar beter iets later achter komen. Het eerste half jaar zijn de darmen nog lang niet sterk genoeg en dan zit je ineens met een doodziek kleintje.
Als je kind echt allergisch is, is die hypo allergeen ook niet genoeg hoor en is je kleintje als nog goed ziek.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118342598
Hypo allergeen is gewoon minder zware voeding. :Y
pi_118342626
Dat is ook waar, maar het is de beste optie van het slechtste.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:17:23 #100
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118342920
Als je bv wilt geven en je hebt flesvoeding nodig om bij te voeden dan wordt ook hypo allergeen aangeraden. Tenminste bij ons wel.

edit: aangeraden door het ziekenhuis
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:17:30 #101
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_118342930
Ik begrijp dat sommigen, waaronder Pvoess, dat een veilige optie vinden. Maar ik ben nu zelf op zoek naar een wetenschappelijke onderbouwing hiervan en kan deze vooralsnog niet vinden, eerder het tegendeel. Maar misschien dat iemand anders deze onderbouwing wel heeft?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118343059
Lisa kreeg in het ziekenhuis ook hypoallergene voeding bij de borstvoeding. bij een volgende kindje wil ik beter mijn best daar op gaan doen en zal ik dus weer die keuze maken wanneer er dan flesjes nodig zijn. het lijkt me gewoon beter..
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_118343101
Een veilige optie? _O- _O- Really? Het is niet minder dan andere kunstvoeding.
De eiwitten zijn gewoon minder belastend en dat is fijn voor kinderen.

Maar ik ben gewoon dol op risico lekker onveilig doen met hypoallergeen :D
pi_118343144
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik begrijp dat sommigen, waaronder Pvoess, dat een veilige optie vinden. Maar ik ben nu zelf op zoek naar een wetenschappelijke onderbouwing hiervan en kan deze vooralsnog niet vinden, eerder het tegendeel. Maar misschien dat iemand anders deze onderbouwing wel heeft?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hypoallergeen lijkt meer op moedermelk omdat de eiwitten meer verknipt zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118343172
Ik weet niet waarom je je kindje onnodig pijn zou laten leiden, mocht het intolerant of allergisch zijn.

Ik denk dat het niet wordt aangeraden omdat er minder winst te halen valt op hypoallergene voeding.
pi_118343222
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:22 schreef Wumb het volgende:
Ik weet niet waarom je je kindje onnodig pijn zou laten leiden, mocht het intolerant of allergisch zijn.
Als het kindje al een allergie heeft dan werkt hypoallergeen ook niet.

De eerste voorkeur is afgekolfde melk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:24:07 #107
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_118343277
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:20 schreef Pvoesss het volgende:
Een veilige optie? _O- _O- Really? Het is niet minder dan andere kunstvoeding.
De eiwitten zijn gewoon minder belastend en dat is fijn voor kinderen.

Maar ik ben gewoon dol op risico lekker onveilig doen met hypoallergeen :D
Jij bent wel altijd een kei in woorden verdraaien he?
Je neemt dan toch hypo-allergene voeding omdat je bang bent dat gewone kunstvoeding klachten zal geven? Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik zeg alleen dat ik nieuwsgierig ben naar een wetenschappelijke onderbouwing om dit standaard aan te raden. Ik zeg ook daarbij niet dat het niet zo is, ik kan alleen het officiële advies niet vinden.

En ik weet ook wat hypoallergene voeding is en dat die eiwitten verknipt zijn. Ik heb het nu even alleen over het advies om het standaard te adviseren.
pi_118343342
Alright, overgevoeligheid of intolerantie dan.
Zelfs als het kind gezond is, is het minder belastend omdat gemakkelijker verteerbaar. Onze darmen en al helemaal die van jonge kinderen zijn nog niet ingesteld op het verteren van eiwitten anders dan die van mama's.
pi_118343424
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:24 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Jij bent wel altijd een kei in woorden verdraaien he?
Je neemt dan toch hypo-allergene voeding omdat je bang bent dat gewone kunstvoeding klachten zal geven? Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik zeg alleen dat ik nieuwsgierig ben naar een wetenschappelijke onderbouwing om dit standaard aan te raden. Ik zeg ook daarbij niet dat het niet zo is, ik kan alleen het officiële advies niet vinden.

En ik weet ook wat hypoallergene voeding is en dat die eiwitten verknipt zijn. Ik heb het nu even alleen over het advies om het standaard te adviseren.
Nee ik geef dan hypoallergene voeding omdat het makkelijker te verdragen valt.
En het bijkomende feit dat er iets te voorkomen valt is ook prettig.
Ik verdraai geen woorden veiligheid heeft er gewoon weinig mee te maken.
pi_118343614
Maar borstvoedng geniet natuurlijk altijd voorkeur!
Het is alleen handig dat kunstvoeding bestaat als uitweg als het echt niet anders kan.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:31:39 #111
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_118343646
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:31 schreef Wumb het volgende:
Maar borstvoedng geniet natuurlijk altijd voorkeur!
Het is alleen handig dat kunstvoeding bestaat als uitweg als het echt niet anders kan.
Dat sowieso.
pi_118343820
Hypoallergeen dus! Maar ben wel een beetje huiverig voor het Kruidvat merk, zit dat tussen de oren?
Ik weet dat er erg strenge eisen worden gesteld aan babyvoeding, maar toch..

En wat de pampers betreft, dat is meer koopjesjagen. Tuurlijk kan mijn man zo een pak halen, maar dan heb ik toch liever 2=1 of 50% korting. Maar dat gaat nu dus niet meer op.

Bedankt!
Groetjes, Poepstokje
pi_118343873
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:31 schreef Wumb het volgende:
Maar borstvoedng geniet natuurlijk altijd voorkeur!
Het is alleen handig dat kunstvoeding bestaat als uitweg als het echt niet anders kan.
Dat is ook zeker de bedoeling! Maar wil toch een pot voeding achter de hand houden, je weet nooit hoe het loopt.
pi_118343933
_O- "Groetjes, Poepstokje"

Misschien is het een idee om de samenstellingen te vergelijken en zo een keuze te maken. En ik zou nog niet direct een pot achter de hand houden; als het nodig is kun je het alsnog kopen. Baby's hebben in het begin veel reserves.
pi_118344083
Poepstokje. dat is echt pure marketing.
Ik vind overigens Nestle wel hel heel fijn :Y Zitten in fijne ijzeren bussen en lossen fijn op.
pi_118344103
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:35 schreef Poesopstokje het volgende:
Hypoallergeen dus! Maar ben wel een beetje huiverig voor het Kruidvat merk, zit dat tussen de oren?
Ik weet dat er erg strenge eisen worden gesteld aan babyvoeding, maar toch..

En wat de pampers betreft, dat is meer koopjesjagen. Tuurlijk kan mijn man zo een pak halen, maar dan heb ik toch liever 2=1 of 50% korting. Maar dat gaat nu dus niet meer op.

Bedankt!
Groetjes, Poepstokje
Je hebt eigenlijk geen slechte kunstvoeding. Daarmee bedoel ik, wat je kunt kopen voldoet aan de eisen.

Pampers is altijd duurder dan huismerk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118350034
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je hebt eigenlijk geen slechte kunstvoeding. Daarmee bedoel ik, wat je kunt kopen voldoet aan de eisen.

Pampers is altijd duurder dan huismerk.
Nee dat dacht ik ook al. Kan altijd nog even in de winkel kijken.
En die pampers, die koop ik ook gewoon van het eigen merk ;) Hoor er veel positieve verhalen over, dus zolang mijn ventje het straks goed doet met die dingen kopen we ze mooi bij de Kruidvat.

En samenstelling?? Ik heb serieus géén idee wat er in hoort te zitten en wat een baby nodig heeft. Daarom vraag ik het ook hier ;) Ik wil toch een pak achter de hand houden, je zult maar net treffen dat je zonder zit op een zondag, of toevallig met de kerstdagen. Ik noem maar wat.
pi_118351299
Bij mijn dochter hebben de newborn luiers van Kruidvat nooit goed gezeten...iedere poepluier lekte door :')
Mijn kraam had het er ook over dat ze kleiner vallen dan pampers was haar ervaring.
Met de maat 2 had ze hetzelfde probleem.
Dus nu zitten we gewoon aan de pampers. Sowieso vind ik die het fijnst met de (bv) poep. Daar wordt het beter in opgenomen (heb de new baby variant nog).
pi_118353848
Het ging over kunstvoeding van Pampers en Kruidvat, maar ach :D.
pi_118354478
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:57 schreef Wumb het volgende:
kunstvoeding van Pampers.
Lijkt me niet de juiste voedingsstoffen bevatten/ erg ongezond :D
pi_118355703
Het absorbeert in ieder geval wel alle voedingsstoffen, kunnen sommige darmen nog wat van leren.

Zonder gekheid, ik las een beetje krom hierboven, oeps :D.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:54:54 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118357457
Ik had overigens geen pot (hypo-allergene :+ ) kunstvoeding voor "what if" momenten, maar zo'n doosje met 5 sachets, een hele pot open moeten maken voor een keer een noodgeval is behoorlijk zonde, want geopend is het maar beperkt houdbaar.

Overigens heb ik het amper gebruikt, ik had het ook niet op voorhand in huis, ik heb het pas gekocht toen ik een begrafenis had en niet wist of ik op tijd voor de volgende voeding terug kon zijn (nee, ik heb nooit gekofd), en wegens "melk op" heb ik pas de laatste sachet aangemaakt om in de koffie te kunnen mieteren :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118357663
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 23:54 schreef Leandra het volgende:
Ik had overigens geen pot (hypo-allergene :+ ) kunstvoeding voor "what if" momenten, maar zo'n doosje met 5 sachets, een hele pot open moeten maken voor een keer een noodgeval is behoorlijk zonde, want geopend is het maar beperkt houdbaar.

Overigens heb ik het amper gebruikt, ik had het ook niet op voorhand in huis, ik heb het pas gekocht toen ik een begrafenis had en niet wist of ik op tijd voor de volgende voeding terug kon zijn (nee, ik heb nooit gekofd), en wegens "melk op" heb ik pas de laatste sachet aangemaakt om in de koffie te kunnen mieteren :')
Die had ik idd ook.
Ik had ze wel,van te voren gekocht, aangezien ik het bij Floris nodig had.
En dan zie je dat t dit keer niet nodig.was :')
Binnenkort maar weggeven.
pi_118362485
Ik had t wel in huis en was er heel blij mee. Was zeker twee weken, misschien drie, nodig als aanvulling. Daarna kon ik de vraag aan met de borst. In die tijd wel stevig gekolfd met tweezijdig ding van de thuiszorgwinkel uiteraard.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_118363324
Ik had inderdaad van die kant en klaar pakjes...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118551228
Ik heb hier op het forum een keer gelezen (weet niet meer wie) dat je kleding beter niet teveel maten te groot moet kopen als ze nog zo heel klein zijn, omdat de kleding misschien helemaal niet zal staan als het er eenmaal ingegroeid is. In hoeverre moet ik dat zien dan. Dat het karakter er niet bij past? Of is het echt uiterlijk?
pi_118551363
Risu toen ik zwanger was kocht ik soms dingen in maat 80 omdat ik ze zo leuk vond :') nu trok ik dus een uit de kast en denk...pff dat is niks! 1. niet handig
2. niet voor dit seizoen
3. staat haar helemaal niet
moraal van het verhaal: geen. want toen ik zwanger was moest ik het hebben :')
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118551595
Oh ja, dat niet handig kan ik me wel wat bij voorstellen. Dat weet je soms pas als je zoiets heb uitgeprobeerd. Zoals broekjes met voetjes of vestjes met capuchon.

Nog een vraag, heel anders. Als je met je kind in de auto gaat zitten. Uiteraard in de maxi-cosi. Doe je dan de MC naast je op de passagiersstoel, of juist achterin. En als je die achterin zet, ga je dan ernaast zitten?
Ik denk dat ik (mocht ik in het ziekenhuis gaan bevallen) op de terugweg naar huis de eerste keer, naast het kindje wil gaan zitten. Het lijkt me zo ver weg, die achterbank (of overdrijf ik nu heel erg)
pi_118551769
Ik heb op de terugrit van het zkh inderdaad naast haar gezeten O+ nee wacht even! mijn man heeft naast haar gezeten! ik had zooo veel pijn ik kon niet achterin...ik zat voorin naast schoonpa die reed!

Voor kortere ritten nu naar het kinderdagverblijf doe ik haar naast mij in de passagier stoel maar voor langere ritten altijd achterin...(mijn auto heeft maar 3 deuren dus blijft een gehannes)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118552076
De passagiersstoel voorin is de minste veilige plek en flink wat auto's hebben daar een airbag die niet uitgeschakeld kan worden dus dat heb ik nog nooit gedaan.

Terug vanaf het ziekenhuis was maar 5 minuten en voorin kwam ik een stuk makkelijker in met een beurse onderkant dus kind achterin en wij voorin. Wel steeds omkijkend :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118552171
Daan zat de eerste keer naast me op de achterbank. Chris ook.
Nu 10 maand later zit daan meestal op de passagiers stoel, en ik/man naast Chris (5) achterin. Dan kunnen we beide jongens helpen..

Kleren zijn soms qua kleur (wit staat Daan gek), maar soms ook qua pasvorm(smalle heupen, neefjes brede billen, kun je niet uitwisselen), of je eigen smaak(ik hou niet van geel) of omdat het niet praktisch is ( capuchon lijkt leuk, maar minder functioneel bij het op de rug liggen)..
pi_118552220
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
De passagiersstoel voorin is de minste veilige plek en flink wat auto's hebben daar een airbag die niet uitgeschakeld kan worden dus dat heb ik nog nooit gedaan.

Terug vanaf het ziekenhuis was maar 5 minuten en voorin kwam ik een stuk makkelijker in met een beurse onderkant dus kind achterin en wij voorin. Wel steeds omkijkend :P
Dat idd, x 2
Oh en laatste keer zat de andere stoel er ook naast, dus dat pastte niet eens :P
pi_118552307
Ik denk dat ik de maxi cosi maar achterin laat. We hebben zo'n isofix systeem en als je blijft wisselen, dan gaat het hele nut van dat systeem natuurlijk weg. Bovendien lijkt het me een gehannes met de airbag voorin inderdaad. (die van ons kan wel uit)
Dan ga ik er wel naast zitten :) (mijn ouders wonen ruim een uur weg) En de eerste rit, ja dat moet ik dan nog maar even bekijken. We wonen een half uurtje ofzo van het ziekenhuis vandaan, wat me op de volgende vraag brengt.

Is het handig om dan van te voren voor het ziekenhuis te kiezen omdat het zo ver is? Of maakt dat geen reet uit. En geeft het veel rotzooi om thuis te bevallen? Wij hebben vloerbedekking over de bovenverdieping liggen.

Bedankt voor al die tips. Fijn topic dit zeg.. :) (en ik ben nog niet eens zwanger :@ )
pi_118552456
Die vloerbedekking kun je na een goeie bevalling wel weggooien idd.
pi_118552477
:o _O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118552508
MC staat bij ons achterin, is veiliger :) En na het ziekenhuis zat ik voorin, dat was al lastig genoeg (pijn!) en Faye sliep, dus dat gaat prima :)
Als het nu even kan, zit er iemand naast haar. Maar ze vindt auto rijden dan ook helemaal niks :P

Qua bevallen, je moet kiezen wat voor jou het fijnst is :) Bespreek de afstand anders eens met je vlos!
Ik had trouwens begrepen dat 50% van de bevallingen eindigt in het ziekenhuis..

Enne, van dat oranje bouwzeil op de grond staat vast prachtig ;)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118552810
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:41 schreef -Spring het volgende:
Die vloerbedekking kun je na een goeie bevalling wel weggooien idd.
Oh help, het ligt er net 2 maandjes.

quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:42 schreef Marjolijntje het volgende:
MC staat bij ons achterin, is veiliger :) En na het ziekenhuis zat ik voorin, dat was al lastig genoeg (pijn!) en Faye sliep, dus dat gaat prima :)
Als het nu even kan, zit er iemand naast haar. Maar ze vindt auto rijden dan ook helemaal niks :P

Qua bevallen, je moet kiezen wat voor jou het fijnst is :) Bespreek de afstand anders eens met je vlos!
Ik had trouwens begrepen dat 50% van de bevallingen eindigt in het ziekenhuis..

Enne, van dat oranje bouwzeil op de grond staat vast prachtig ;)
Ik wilde in eerste instantie ook voor het ziekenhuis gaan, maar ik wacht inderdaad gewoon af wat de vlos zegt. Wie weet moet ik wel bij de gyn. Ik weet nog niks. Mijn moeder had heel veel moeite om zwanger te raken en de bevalling ging (bij 3 kids) binnen 4 uurtjes van begin tot eind. Misschien ook handig dat te melden of niet, tegen die tijd.

En ja, van dat zeil is wel een goed idee. Ik dacht eerst aan plastic, maar dat schuift denk ik teveel.
pi_118552829
Mijn moeder woont een uur weg en mijn kind sliep alleen maar in de MC dus ik zat lekker voorin met Mr.DML te beppen altijd.
Zo gaat het eigenlijk nog steeds al is hij al 20 maanden. Auto is synoniem aan slapen :P

Risu, doe eens niet zo serieus overal op in gaan.
Je bevalt toch op bed? Merkt je vloer niks van.
Hooguit dat je vliezen breken boven het tapijt en je toevallig net een goede plons hebt maar ook dat loopt er vaak geleidelijk uit :D
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118553088
Sorry DML, ik ben echt een leek op dat gebied. Ik maak me druk om dingen die er wellicht niet eens toe doen :P
Die vlos zal straks wel denken, wat een vragen. Gelukkig kan ik de domste ook veilig hier stellen :')
pi_118553226
Ach Risu ik vroeg ook een heleboel domme dingen voor en tijdens mijn zwangerschap ;) O-)
Geef de schuld aan de hormonen maar :P
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118553305
Je krijgt zo'n mooi kraampakket met allemaal matjes en zooi om te zorgen dat je huis niet zo in een horror film kan na een thuisbevalling :Y)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118553456
:D
Je krijgt ook van de vlos een list met dingen die je in huis moet hebben voor de bevalling...een po, een emmer, vuilniszakken :9
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118553601
Met vloerbedekking zou ik me meer zorgen maken dat er geen spuug op komt (van je baby dan he) want die van mij kon er wat van en gelukkig hebben we laminaat :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118553633
haha vuilniszakken heb ik sowieso wel, of moeten dat van die grofvuilzakken zijn :P
pi_118553700
Spinazie poetsen uit je vloerbedekking is ook geen pretje zeg ik uit ervaring :+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118553769
Of yoghurt en banaan van je bank :Y)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118553897
We hebben beneden gelukkig tegels in verband met de voerverwarming. En de bank is van leer, dus dat zal ook wel makkelijk schoon te krijgen zijn na een spuug/plas/poep/eet incidentje.
En de vloerbedekking is zwart. Daar zie je niet al te veel vlekken op. (tenzij witte melkspuug natuurlijk :X ) Maar vooruit maar weer, ik voed wel in bed.
pi_118554192
Spugen doen ze het liefst op plekken waar het het minst uitkomt en die je net helemaal hebt schoongemaakt in zo'n zeldzaam moment waar je er tijd voor had :9
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118554372
:D
Zoals net boven de salontafel waar mijn mobiel en de afstandbediening lagen :X
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118554460
Bij mij ging het altijd mijn nek in of over de borsten als ik net schone kleding aan had had :D
pi_118554526
Of ze spugen niet zoals de mijne dus laat je niet gek maken :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118554910
Iemand ervaring met een waterdichte molton op het bed? (Echt waterdicht?)
Leek me wat praktischer dan dat knisperende te kleine zeiltje uit het kraampakket :+

Heb hem er al op liggen trouwens, just in case.
pi_118555055
Hi poepstokje :D Ik zou het zeil er toch wel echt onder doen.
Ik deed er wel een andere molton weer overheen zodat ik iig geen last had van het zeil :Y
  zondag 28 oktober 2012 @ 21:25:46 #154
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_118555961
Ik heb dat zeiltje uit het kraampakket er sinds gisteren onder liggen, maar ik hoor/merk/voel er niks van eigenlijk...
pi_118555969
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:12 schreef Poesopstokje het volgende:
Iemand ervaring met een waterdichte molton op het bed? (Echt waterdicht?)
Leek me wat praktischer dan dat knisperende te kleine zeiltje uit het kraampakket :+

Heb hem er al op liggen trouwens, just in case.
Niet op bed maar wel op de ligplek van een oudere hond met af en toe een ongelukje in zijn slaap. Die van de hema hielden alles volledig tegen (bovenlaag absorbeerde het vocht, onderlaag liet niets door). Ik heb er nu een op bed liggen maar hij is tot nu toe niet getest :+
pi_118556247
quote:
2s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:13 schreef Pvoesss het volgende:
Hi poepstokje :D Ik zou het zeil er toch wel echt onder doen.
Ik deed er wel een andere molton weer overheen zodat ik iig geen last had van het zeil :Y
Nou zeg! :D

Dan toch het zeiltje er maar onder manoeuvreren..
Ik heb gelukkig het huis vol laminaat, dus mijn bloedbad blijft beperkt tot een beetje dweilen!
  zondag 28 oktober 2012 @ 21:32:49 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118556534
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:39 schreef Risu het volgende:
Ik denk dat ik de maxi cosi maar achterin laat. We hebben zo'n isofix systeem en als je blijft wisselen, dan gaat het hele nut van dat systeem natuurlijk weg. Bovendien lijkt het me een gehannes met de airbag voorin inderdaad. (die van ons kan wel uit)
Ik weet niet wat voor auto je hebt, maar de kans dat de passagiersstoel van isofix voorzien is, is zo ongeveer nul komma nul.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 28 oktober 2012 @ 21:34:51 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118556676
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:12 schreef Poesopstokje het volgende:
Iemand ervaring met een waterdichte molton op het bed? (Echt waterdicht?)
Leek me wat praktischer dan dat knisperende te kleine zeiltje uit het kraampakket :+

Heb hem er al op liggen trouwens, just in case.
Volgens mij had ik die er onder liggen.... van Ikea?
Niet nodig gehad verder, en al snel weer weggehaald, want niet ideaal, maar het was voor het gevoel wel prettig dat hij om het matras zat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118557152
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Spinazie poetsen uit je vloerbedekking is ook geen pretje zeg ik uit ervaring :+
Of rijst tussen het hoogpolig tapijt vissen. Want dat plakt en pakt de stofzuiger dus niet mee. We hebben dus een stuk zeil onder Sofie dr kinderstoel liggen.

We hebben idd de molton van de ikea gebruikt, De skydda hogt Ook nog na de bevalling, want Sofie dronk lekker slordig. Liever melk in de molton dan in mijn matras. Moet hem er weer om doen bedenk ik me nu.

[ Bericht 8% gewijzigd door kaatjejannie op 28-10-2012 22:04:35 ]
*poef* nu is het weg
pi_118557948
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor auto je hebt, maar de kans dat de passagiersstoel van isofix voorzien is, is zo ongeveer nul komma nul.
Volgens mij hadden ze die in laten bouwen :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:14:38 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118559181
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Volgens mij hadden ze die in laten bouwen :P
Bij een voorstoel? :o
Knap :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118565911
Ik ben op zoek naar een fijn eet en slaapritme voor ons, beetje vaste tijden. Maar hoe doe ik dat...
Baby M. is drie maanden en eet om de vier uur en is zo'n twee uur wakker per keer. Een dutje overdag duurt max 45 minuten.

De laatste fles zal om 22.30u ongeveer moeten zijn, vriend moet om 6 uur sochtends weer naar z'n werk.

Oh, en ze heeft ijskoude handjes sochtends. Moet ik daar nog iets aan doen, geloof niet dat ze er last van heeft.
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:00:03 #163
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118567919
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:12 schreef Poesopstokje het volgende:
Iemand ervaring met een waterdichte molton op het bed? (Echt waterdicht?)
Leek me wat praktischer dan dat knisperende te kleine zeiltje uit het kraampakket :+

Heb hem er al op liggen trouwens, just in case.
Bij Action verkopen ze ook goede, kraken ook niet enzo.
Vliezen gebroken door vk thuis en niets van terug gevonden :P, maar er lag ook nog een extra zeil van kraampakket onder.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_118568218
Ik had op mijn bed van die rubber/molton onderzeiltjes. Eigenlijk voor zindelijk wordende kids. Maar zo had ik niet mijn hele bed bedekt..
(Jammer dat bij nr2 er zo'n stortvloed aan vruchtwater kwam, dat het zeiltje echt het genoeg was) :P
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:34:47 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118568900
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 07:37 schreef SupremeEvil het volgende:
Ik ben op zoek naar een fijn eet en slaapritme voor ons, beetje vaste tijden. Maar hoe doe ik dat...
Baby M. is drie maanden en eet om de vier uur en is zo'n twee uur wakker per keer. Een dutje overdag duurt max 45 minuten.

De laatste fles zal om 22.30u ongeveer moeten zijn, vriend moet om 6 uur sochtends weer naar z'n werk.

Oh, en ze heeft ijskoude handjes sochtends. Moet ik daar nog iets aan doen, geloof niet dat ze er last van heeft.
Ik hield op een gegeven moment EOS aan:
Eten, Ontspannen (spelen), Slapen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118569130
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:00 schreef Susie het volgende:

[..]

Bij Action verkopen ze ook goede, kraken ook niet enzo.
Vliezen gebroken door vk thuis en niets van terug gevonden :P, maar er lag ook nog een extra zeil van kraampakket onder.
Wat verkopen ze bij de Action? Zeiltjes? Molton had ik namelijk al, maar dat blijkt dus niet voldoende. Ook omdat de VK schat dat ik nogal wat vruchtwater heb :+
pi_118569582
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij een voorstoel? :o
Knap :D
Dat lijkt me ook vreselijk onpraktisch! :D Isofix is handig omdat je dan niet meer hoeft te kloten met riemen. Maar als je iedere keer dat systeem van voor naar achter en van links naar rechts aan het verplaatsen bent, dan schiet je ook een beetje voorbij aan het idee van dat systeem :+
pi_118569866
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij een voorstoel? :o
Knap :D
Ik heb terug gezocht. Het was Lot die dat wilde laten doen en niet Risu maar het kan dus schijnbaar wel.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118572806
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:23 schreef Risu het volgende:
Ik heb hier op het forum een keer gelezen (weet niet meer wie) dat je kleding beter niet teveel maten te groot moet kopen als ze nog zo heel klein zijn, omdat de kleding misschien helemaal niet zal staan als het er eenmaal ingegroeid is. In hoeverre moet ik dat zien dan. Dat het karakter er niet bij past? Of is het echt uiterlijk?
in mijn geval had ik ook al een paar dingen in maat 74 gekocht, maar achteraf was ik babyblauw en/ of te babyachtig ondertussen behoorlijk beu, of was ik het vergeten in de kast en zat het al iets krap toen ik het weer eens tegen kwam, was het niet het juist seizoen of stond de kleur hem niet zo...

Het is en blijft lastig om "vooruit" te kopen (bijvoorbeeld in de uitverkoop) vind ik, als ze heel klein zijn hebben ze sommige dingen maar enkele keren aan omdat ze zo snel groeien en later weet je niet hoe snel ze groeien en of het dan
nog het juiste seizoen is. En bovendien help het ook al niet mee dat de maten ook nog verschillend kunnen vallen.
Nu ja, bepaalde ervaringen moet je ook zelfs maken, bijvoorbeeld wat je praktisch vindt en wat niet (alleen maar soepele kleren zo lang ze nog veel in bed liggen), geen witte truitjes als ze net beginnen met eten, geen bodies als ze zindelijk zullen worden...
pi_118631628
Praktisch blijkt hier belangrijker dan schattig. F heeft haar spijkerbroekje mt 56 nooit aangehad ookal koste die 15 euro. Vond dat harde stof zo zielig! De goedkopere stretch broekjes van de zeeman zijn favoriet. Lekker zacht en soepel, makkelijk aan en uit te trekken. vestjes met rits en/of Capuchons koop ik ook niet meer. Dat ligt niet fijn voor n baby.

Rompers met lange mouw vind ik ook niet handig, hooguit in wit of grijs voor onder n tshirt. Onder n trui is korte mouw veel handiger! 2lange mouwen over elkaar vind ik lastig bij n baby..
pi_118632890
Maar lange mouw is voor sommige baby's wel noodzakelijk om warm te blijven ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:11:43 #172
30252 Soempie
Procreating
pi_118633284
Zo lastig is het ook niet met aantrekken. Ik frommel altijd de mouw van het shirtje of de trui vooraf op. Doe de opgefrommelde mouw over (of net voor) het vuistje en pak door het gat, van de mouw in de trui, het vuistje en de mouw van de romper vast en trek de mouw van het truitje recht. Niet moeilijker dan bij korte mouwen. :?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:13:03 #173
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118633345
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor auto je hebt, maar de kans dat de passagiersstoel van isofix voorzien is, is zo ongeveer nul komma nul.
De Peugeot 308 heeft isofix op de passagiersstoel. Volgens mij wel meerdere Peugeot. 8-)
Hier staat ie trouwens achterin. Aan de bestuuderskant. Eerst aan de andere kant en dat was ook niet handig als je krap moet parkeren, dan moet je aan beide kanten genoeg ruimte hebben.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:14:58 #174
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118633433
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:11 schreef Soempie het volgende:
Zo lastig is het ook niet met aantrekken. Ik frommel altijd de mouw van het shirtje of de trui vooraf op. Doe de opgefrommelde mouw over (of net voor) het vuistje en pak door het gat, van de mouw in de trui, het vuistje en de mouw van de romper vast en trek de mouw van het truitje recht. Niet moeilijker dan bij korte mouwen. :?
Ligt er ook een beetje aan. Sommige rompers hebben hele strakke mouwen. Hier is het wel drama om een langemouwenromper aan te trekken. Maar ja, pech gehad....mama is sterker....
pi_118634207
Klopt. Vooral na de douche als de huid nog beetje vochtig is, was het drama!
Nu gaat het eigenlijk beter, want geen douche meer maar bad! daar ontspant ze zo van en tijdens het aankleden is ze veel rustiger. Ik geef haar meestal ook de borst in bad dus :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118636596
Mijn baby frummelt inmiddels zijn handen door zijn mouwen. Reuzehandig :+ Hij draagt bijna altijd rompers met lange mouwen. Ik vind die van de H&M, drie voor een tientje, en de stretch romper van de Hema fijn.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:07:05 #177
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118636599
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:42 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Wat verkopen ze bij de Action? Zeiltjes? Molton had ik namelijk al, maar dat blijkt dus niet voldoende. Ook omdat de VK schat dat ik nogal wat vruchtwater heb :+
Molton, met soort zeil er dus in die niet kraakt en zweet 's nachts. Toen mij vliezen werden gebroken, toen lag er ook nog een zeil onder vanuit het kraampakket.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:09:05 #178
30252 Soempie
Procreating
pi_118636733
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:07 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn baby frummelt inmiddels zijn handen door zijn mouwen. Reuzehandig :+ Hij draagt bijna altijd rompers met lange mouwen. Ik vind die van de H&M, drie voor een tientje, en de stretch romper van de Hema fijn.
Die van de H&M ken ik niet, maar die stretch rompers van de Hema zijn inderdaad heel fijn. :Y
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:13:53 #179
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118637042
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:09 schreef Soempie het volgende:

[..]

Die van de H&M ken ik niet, maar die stretch rompers van de Hema zijn inderdaad heel fijn. :Y
Die organic? Heb ik laatst 1 van gekocht, die zijn erg fijn en zacht (zachter als die 2 in een pak).
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_118637095
Welke is da?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:28:16 #181
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118637979
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:14 schreef bitterend het volgende:
Welke is da?
Euhm, waar er geen 2 van in 1 pak zitten? Van Hema dus.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:31:23 #182
35189 Troel
scherp en bot
pi_118638127
de losse rompers van de HEMA ;)

Staat wel op dat het stretch is :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118638200
Hmm misschien dat ik eentje heb, moet kijken
ik heb meestal 5 rompers voor een tientje (denk ik)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:35:02 #184
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118638307
Die 5 voor een tientje van de hema die hebben hele smalle mouwen.

Die van de hema per stuk en de 3 voor een tientje van de H&M zijn inderdaad heel fijn. En de laatste vallen ook best groot trouwens. :Y
pi_118638393
De gewone romper van de hema vind ik ook niks nee. De boordjes aan de mouwen zijn loeistrak en de rest lubbert. Toen M nog heel klein was vond de overslagrompers ideaal, niet altijd dat gefrot met dat wiebelige hoofdje.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_118638445
Nahja sinds ik lindex heb ontdekt zweer ik bij hun rompers!
Overslag rompers waren idd beter ook met poep explosies, zat het niet gelijk in haar haar
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:40:58 #187
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118638622
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:37 schreef bitterend het volgende:
Nahja sinds ik lindex heb ontdekt zweer ik bij hun rompers!
Overslag rompers waren idd beter ook met poep explosies, zat het niet gelijk in haar haar
naar beneden trekken, niet over haar hoofd! :D
pi_118638671
Dat past niet over haar schouders lol daar worden ze erg flubberig van :P
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:43:25 #189
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118638764
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:41 schreef bitterend het volgende:
Dat past niet over haar schouders lol daar worden ze erg flubberig van :P
liever een flubberige romper dan poep in het haar :P

Ik vond overslagrompers in het begin sowieso erg fijn wegens onervaren/onhandig :@
pi_118638852
:D als ze een spuitluier heeft gooi ik haar in bad!

Mijn man had hekel aan overslag rompers! hij zat constant mee te klooien en deed ze vaak verkeerd dicht lol
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 01:23:26 #191
381212 Gulara
From the future
pi_118653300
Een vraag. Sorry als ie al voorbij is gekomen.

Het eerste pakje. In welke maat koop je zoiets? Vriend en ik zijn beiden vrij lang, dus verwachten niet echt een kleine baby (hij was bij de echo ook wat groter dan gemiddeld). Natuurlijk kan hij te vroeg komen en dan zal het wel kleiner moeten zijn.
Maar maat 50 lijkt me bij een voldragen zwangerschap zo klein aangezien we in onze familie allemaal langer dan 50 cm waren. Maar 56 klinkt weer belachelijk groot. Vooralsnog niks kunnen vinden in combinatiemaat 50/56.
Vind het niet erg als het maar kort aan kan, maar een te klein pakje lijkt me ook zo wat. (Heb je net de ruimte na al die maanden krap zitten propt je moeder je in een te klein pakje :') )
Iemand die daar haar heldere licht op/over(?) kan schijnen?

Dankjewel!
  woensdag 31 oktober 2012 @ 02:08:43 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118653757
Als je allebei lang bent en het er naar uitziet dat de baby groot is en het een voldragen zwangerschap zal zijn dan zou ik voor maat 56 gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118653867
Maat 56 kun je in noodgevallen ook nog hard laten krimpen.
pi_118654504
Mijn bijna 8-ponder heeft toch zeker nog een week of twee maat 50 of de combimaat nodig gehad. Verbaasde mij ook.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_118654524
Iemand nog een goede tip om de haartjes van je baby te wassen?

Vooral het utispoelen dan. Uitspoelen met de douchekop vindt hij vreselijk en met bekertjes water schiet het niet op omdat de shampoo er dan niet goed uitspoelt.
pi_118654565
Mijn dame was 9pond en 56cm, dus ook lang. En zij heeft nooit mt 50 aan gehad, meteen 56. Je moet hooguit de mouwtjes n keer omslaan. Dat vind ik beter dan dat t net krap zit of ze er na n week al uitgegroeid is.

Dat had ik trouwens met luiersmaatje 1. Was ze binnen een week al uit en ik had ingeslagen..
pi_118654589
quote:
17s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 07:17 schreef Kyara het volgende:
Iemand nog een goede tip om de haartjes van je baby te wassen?

Vooral het utispoelen dan. Uitspoelen met de douchekop vindt hij vreselijk en met bekertjes water schiet het niet op omdat de shampoo er dan niet goed uitspoelt.
Gewoon geen shampoo gebruiken. Tenzij 'ie elke dag poep in z'n haar smeert O+. Dan gewoon washandje of zo (lekker uitsmeren).
pi_118654723
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 07:27 schreef Wumb het volgende:

[..]

Gewoon geen shampoo gebruiken. Tenzij 'ie elke dag poep in z'n haar smeert O+. Dan gewoon washandje of zo (lekker uitsmeren).
dan wordt het heel vettig en gaat het aan elkaar klitten dus dat vind ik niet echt een optie. Bovendien zit hier ook regelmatig pindakaas, fruithap of macaroni in zijn haar :@
pi_118654823
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 07:24 schreef Kwisted het volgende:
Mijn dame was 9pond en 56cm, dus ook lang. En zij heeft nooit mt 50 aan gehad, meteen 56. Je moet hooguit de mouwtjes n keer omslaan. Dat vind ik beter dan dat t net krap zit of ze er na n week al uitgegroeid is.

Dat had ik trouwens met luiersmaatje 1. Was ze binnen een week al uit en ik had ingeslagen..
Luiers maat 1 hebben we ook maar één pak van gebruikt inderdaad.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_118654825
Mijn kinderen waren 8,5 en 9 pond en beide 55 cm en hebben toch 2 of 3 weken maat 50 aan gehad. Je kan ook de mouwen opkoppelen van 56...
pi_118654875
Ik heb nog nooit 50 gekocht.. meteen 56 en dan mouwen een weekje (of 2 :P) omslaan.
als je weet dat je geen klein kind gaat krijgen is het zonde om voor die ene week maat 50 aan te schaffen.

Ik spoelde babyhaar uit met mn hand.. kommetje maken en erover gieten. Deed wel weinig shampoo in het haar trouwens, tenzij het echt vies was van poep ofzo. Nu zoonlief 2,5 is heeft hij een hekel aan de douchekop op zn hoofd maar gaat toch echt 10x sneller dan beker dus dan maar even 3 sec onprettig. Zeg er wel duidelijk bij dat ik zn haar ga uitspoelen, houd mn ene hand voor zn ogen en spoel zo snel mogelijk af en haal meteen water uit zn ogen, hij krijgt zo amper de tijd om te piepen en weet toch wat er gebeuren gaat. (ik zeg gewoon: komt ie! 1.2. huppakeeeeeeeey! En dan tijdens huppakee de straal erover. Of het werkt voor jou weet ik niet, maar hier is na een tijd het piepen een stuk minder geworden. :)
pi_118655669
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 01:23 schreef Gulara het volgende:
Een vraag. Sorry als ie al voorbij is gekomen.

Het eerste pakje. In welke maat koop je zoiets? Vriend en ik zijn beiden vrij lang, dus verwachten niet echt een kleine baby (hij was bij de echo ook wat groter dan gemiddeld). Natuurlijk kan hij te vroeg komen en dan zal het wel kleiner moeten zijn.
Maar maat 50 lijkt me bij een voldragen zwangerschap zo klein aangezien we in onze familie allemaal langer dan 50 cm waren. Maar 56 klinkt weer belachelijk groot. Vooralsnog niks kunnen vinden in combinatiemaat 50/56.
Vind het niet erg als het maar kort aan kan, maar een te klein pakje lijkt me ook zo wat. (Heb je net de ruimte na al die maanden krap zitten propt je moeder je in een te klein pakje :') )
Iemand die daar haar heldere licht op/over(?) kan schijnen?

Dankjewel!
Ik had echt precies hetzelfde. Voor de vorm wat (gekregen) kleertjes in maat 50 maar zelf niks in die maat gekocht, allemaal groter. En toen kwam baby met 36 weken en woog hij 6 pond. Hij is nu bijna twee weken en 50/56 is nog steeds te groot, 50 is goed. In 56 verdrinkt hij. Iets groter kan best, mouwen omslaan en zo, maar met een te los pakje heeft hij naar mijn idee meer moeite zijn warmte vast te houden. Overigens is de ene maat 50 de ander niet, verschilt tussen merken.

Tip: koop in elk geval iets met knoopjes onderaan ivm verschonen (baby uitkleden is vrij lastig in het begin), of een los broekje/truitje. En ik ben ook fan van overslagrompers voor newborns! De organic van h&m zijn het fijnst maar wel vrij dun. Normale rompers heb ik nog niet geprobeerd.
Misschien kun je online shoppen bij Hema/h&m en een pakketje vanuit NL laten opsturen?
pi_118655704
En dan is de ene 50, de andere niet.. Had van de zeeman die een maand aankonden, en (dacht) van de prenatal die nooit gepast heeft..
Chris is met bijna 8 pond en 54 cm, na een weekje ziekenhuiskleding naar mt 56 gegaan. Daan (zelfde gewicht broertje maar 52cm) heeft nog 2 weekjes een paar 50's aangehad, en daarnaast combi of 56..
pi_118655766
Klopt. Ik had broekjes van de Hema en de Prénatal en de Hemabroeken waren rustig 3 centimeter langer :o Verder vallen de Hemavestjes kort en breed en dat geslobber vond ik veel irritanter dan te lange mouwen ofzo. Al met al vond ik de pakjes uit één stuk gewoon het fijnste.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_118655850
Pakjes uit 1 stuk zijn leuk, maar dan wel zonder voetjes. Want hier had Chris lange voeten en zat dan met zijn tenen knel, terwijl de rest nog ruim viel..
pi_118655962
Klopt. ze zijn niet echt makkelijk te vinden, pakjes zonder voeten en capuchon, raar genoeg.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_118656075
Voor mijn 53cm lange baby heb ik in de kraamweek nog maat 50 gekocht. Dat verzuipen in maat 56 zag er echt niet uit, geen gezicht.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118657308
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 07:14 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn bijna 8-ponder heeft toch zeker nog een week of twee maat 50 of de combimaat nodig gehad. Verbaasde mij ook.
Oh, echt? Dat zou ik ook niet verwacht hebben. Zelf ook maar héél weinig mt 50 gekocht, omdat de beeb steeds aardig wat groter dan gemiddeld was. En gisteren bij de echo (38w5d) werd hij al op ruim 3700 gram geschat (en als het afwijkt, dacht de gyn dat 't eerder meer dan minder zou zijn). Dus verwacht ook niet echt maatje 50 nodig te gaan hebben. Maar kan dus makkelijk als ik jouw ervaring zo lees :D
pi_118657361
Paar maatjes 50 is nooit weg. Ze vallen de eerste week ook best nog wat af he!! Matthias heeft ook best lang in maat 50 gezeten!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_118657576
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Voor mijn 5352cm lange baby heb ik in de kraamweek nog maat 50 gekocht. Dat verzuipen in maat 56 zag er echt niet uit, geen gezicht.
hier idem dito. Dit volgens mij ook niet lekker als alles zo omgeslagen zit. kindje krijgt voor het eerst kleertjes aan en dan zit het ook nog zo opgefrot.
pi_118658137
Mijn meisje werd ook groter geschat dan mijn eerste (3750 gr) en ze was dus een stuk kleiner dan verwacht. (2980 gr)
Ik geloof dat ze wel 1-2 maanden in maat 50-56 heeft gezeten.
Misschien zelf langer, met haar 7 maanden zit ze nu in 62. :P
Ik had dus ook niet veel 50 gekocht, maar gelukkig kreeg ik nog een paar rompertjes erbij en was het wel genoeg. Met maat 56 vond ik het niet fijn dat ze haar armpjes in het pakje trok omdat het zo wijd zat. Dus dat ze met 2 lege mouwtjes zat.
Een beetje aansluitende kleding vind ik altijd wel fijn voor die kleintjes, dan heb je ook geen flodderplooien waar ze op liggen enzo.

En de 50 staat voor de lengte van je kindje, he? Niet voor de dikte van je baby.
L. was namelijk ook nog eens heel kort, dus wel lekker spekkig voor haar 48 cm ofzo.

En overslagrompers, alleen maar! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_118658758
Mijne waren rond de 50 cm bij de geboorte maar na eerste keer cb waren ze geen 50 cm meer maar paste nog makkelijk in maatje 50.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_118658880
Dat kan ja, ik schat zelf de maten altijd zo in: maat 56 is ongeveer vanaf 53 cm tot 59 cm ofzo, dus rond de 56 cm.
Maar goed, zoals al gezegd, elk merk valt ook weer anders.
Ik heb nog een paar broekjes maat 56 die ze nu nog steeds past en die zijn ook nog lang genoeg voor haar beentjes.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 31 oktober 2012 @ 10:52:51 #214
35189 Troel
scherp en bot
pi_118658932
Ruben is ruim boven de 116, maar past nog steeds sommige 116 broeken nog wel ;)
Dat was met maat 50 niet anders :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118659164
Haha, Ruben heeft zeker korte beentjes?
Ko kan zijn maat 86 broeken ook nog wel aan met zijn maat 104, en zijn smalle buikje. Alleen heeft hij van die lange stelten. O+
Hoog water dus. ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_118659251
Herkenbaar :D Hier ook altijd een maat of soms zelfs 2 kleiner qua broeken..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_118659295
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:58 schreef MeNicole2 het volgende:
Paar maatjes 50 is nooit weg. Ze vallen de eerste week ook best nog wat af he!! Matthias heeft ook best lang in maat 50 gezeten!
Das.ook niet bij alle kindjes.
Mijn jongste werd met 3930 geboren, op dag 3 zat ze op 3750 en op dag 5 op 4000. Dag 9 op 4300.
De paar dingen die.ik in 50 had heeft ze maar kort gepast. Met 6 weken was ze ook helemaal over op 62
pi_118659438
Mijn kind heeft korte pootjes :') 72 cm is hij, maar past nog steeds prima in maat 62 broekjes, terwijl hij voor truien wel echt 74 nodig heeft.

Coco, precies dat dacht ik ook :Y Ik rekende op een redelijk forse baby, hij was uiteindelijk 3885 gram en zo'n 52 cm (denk ik, wordt niet meer standaard gemeten), maar hij zwom echt in 56.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:14:01 #219
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_118659525
Ok, hier waarschijnlijk weer een echte n00bvraag :7 .
Ik zag in (volgens mij) het Vraag & Aanbod-topic leggings en maillots voor jongens voorbij komen. Waarvoor gebruik je die? :@ Moet je die in de winter hebben om onder broeken aan te doen?
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:16:00 #220
35189 Troel
scherp en bot
pi_118659578
Je moet ze niet hebben ;) Maar het is wel lekker warm. En als je je kindje in een draagdoek draagt, zijn kniekousen of maillots erg prettig, omdat die niet opstropen :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118659628
Mijn kind draagt nu maillots omdat hij continu zijn sokken en schoenen uittrekt. Thuis is dat niet zo'n ramp, maar op het kdv is de vloer heel koud en krijgt hij steenkoude voetjes. Ze hebben daar wat weinig tijd om steeds alles weer aan te trekken ;) Verder tijgert hij en ligt hij dus de hele dag op die koude vloer, dus een extra laagje is lekker. Hij is van januari, in de vrieskou geboren, maar toen heb ik 'm eigenlijk nooit maillots aangedaan. Ze liggen toch de hele dag stil, dan maar een extra dekentje. Maillotjes zijn juist bij bewegend grut handig imo.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:18:56 #222
381212 Gulara
From the future
pi_118659674
Hahaha, ik koop wel gewoon een aantal verschillende maatjes. :s) Vooralsnog ben ik nog op zoek naar een eerste pakje, dus ik verhuis maar even naar het kinderkleertjestopic.

Mineola, bedankt voor de tip. HEMA rompers met Jip en Janneke heb ik natuurlijk al. Maar zal eens iemand op pad sturen voor de H&M rompers. Ben al vrij snel met baby in NL en dan ga ik zelf ook even los in oa beide winkels.
pi_118659773
Ik heb gisteren net kniekouzen gekocht voor mijn jongste. Lekker als we op de fiets gaan, dan tocht het niet zo erg. Verder is het een warmbloedje, maar anders zou ik ook wel een legging/maillot aandoen. Nu kan ik de kniekouzen zo omwisselen voor gewone sokken..
pi_118666412
quote:
17s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 07:17 schreef Kyara het volgende:
Iemand nog een goede tip om de haartjes van je baby te wassen?

Vooral het utispoelen dan. Uitspoelen met de douchekop vindt hij vreselijk en met bekertjes water schiet het niet op omdat de shampoo er dan niet goed uitspoelt.
Bij mijn peuter moet de douchekop veeeeeel kouder, en heel zacht staan, dan is er niks aan de hand. Doe ik em op badtemperatuur, schreeuwt ze moord en brand. Misschien dat je daar nog wat mee kunt spelen? En anders met een klein gietertje oid?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_118666612
Hier heeft Lisa ook zeker een week of 6/7 in maagt 50 gezeten maar 56 daaritegen compleet overgeslagen.e is toch geboren met 3990 gram dus ik zou toch wel 2 of 3 setjes hale voor die eerste week. alleen broekjes kan ze qua breedte nog wel hebben in 62 maar dan dus inderdaad te kort. zelfde probleem voor nu 74 boven kleding maar onderkledig is te breed :(
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_118670524
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:18 schreef Gulara het volgende:

Mineola, bedankt voor de tip. HEMA rompers met Jip en Janneke heb ik natuurlijk al. Maar zal eens iemand op pad sturen voor de H&M rompers. Ben al vrij snel met baby in NL en dan ga ik zelf ook even los in oa beide winkels.
Let op, die Jip en Janneke rompers vallen naar mijn idee heel raar, mijne is hartstikke breed. En H&M organic bedoelde ik, had ik dat vermeld?
Spannend trouwens, zo'n reis met een kleintje! Ik hoor tzt graag hoe het je bevallen is, wij hebben ook verre vliegplannen
  woensdag 31 oktober 2012 @ 16:00:50 #227
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_118670718
Dank voor de maillot-voor-jongens-tips!

Mineola, gaat het goed? Al een beetje ritme etc. gevonden?
  woensdag 31 oktober 2012 @ 23:32:52 #228
381212 Gulara
From the future
pi_118692388
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 15:56 schreef Mineola het volgende:

[..]

Let op, die Jip en Janneke rompers vallen naar mijn idee heel raar, mijne is hartstikke breed. En H&M organic bedoelde ik, had ik dat vermeld?
Spannend trouwens, zo'n reis met een kleintje! Ik hoor tzt graag hoe het je bevallen is, wij hebben ook verre vliegplannen
Ja H&M organic had je vermeld. Staat op het lijstje.
Ik zal tegen die tijd vertellen hoe het bevallen is. Ik ben van het type dat vooraf liever geen hypothetische beren op de weg ziet, maar het zal vast wel een belevenis worden. :')
  zaterdag 3 november 2012 @ 06:48:39 #229
381212 Gulara
From the future
pi_118766602
De laatste dagen kwam het een paar keer ter sprake waar ik zou zijn als mijn water zou breken. Uiteraard met hilarische :') voorbeelden als in de bioscoop en bij een vriend in z'n nieuwe auto. Allemaal leuk en aardig maar:
buiten de gebruikelijke maatregelen als een zeiltje en watervaste hoes voor het matras, waar moet ik rekening mee houden als ik aan het eind van mijn zwangerschap ben? Kan ik de deur niet meer uit zonder rol vuilniszakken en een stapel handdoeken, of valt het allemaal wel mee?

Daarnaast een wat specifiekere vraag. Ik ben aan het kijken naar zo'n koekadeken. O+ En nu ben ik aan het twijfelen of ik de Antwerp of de Oslo moet nemen. De laatste is volgens mij wat dikker. Is deze echt bedoeld voor winterbabies en de vrieskou?
  zaterdag 3 november 2012 @ 07:10:25 #230
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_118766628
gulara, ik heb de amsterdam genomen dat is een dubbele die kan je met drukkers aan elkaar vast maken, omdat ik de oslo ook wat dik vind.
misschien is dat nog een optie?
W
Z
E
  zaterdag 3 november 2012 @ 08:14:15 #231
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_118766759
Gulara, het kan een dikke plons in 1 x zijn maar de kans daarop is klein. En dat het in de supermarkt gebeurt al helemaal want, even vanuit mezelf sprekend, wie heeft er als formaatje zeekoe incl. beperkingen zeekoe nu zin om effe flink in te slaan?
Plus als ik me niet vergis is er maar een klein percentage van de bevallingen die daadwerkelijk met gebroken vliezen beginnen.

Bij mij wel beide keren; de eerste x druppelde ik al de hele dag voor de grote plons (thuis, op een leren bank). Tweede x wist ik zeker dat ik de dag erop zou bevallen (voelde het vast aan mijn water ;) ). Toen ik eindelijk klaar was met de dingen die ik nog wilde doen en net 5 min in bed lag knapten de vliezen.
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 3 november 2012 @ 08:16:44 #232
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_118766768
Met een aanschaf als zo'n dekentje zou ik wachten tot de baby er is. Ik heb veel mooie (ook dure) dingen gekocht en nooit of weinig gebruikt...
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 3 november 2012 @ 08:20:38 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_118766785
Zo moest en zou ik een lodger... :') Amper gebruikt...
***
  zaterdag 3 november 2012 @ 08:24:24 #234
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_118766795
Ik wil er nog steeds 1!!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_118766952
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 08:24 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik wil er nog steeds 1!!
Een hele grote waar je zelf in kan :D
ti amo più di ieri ma meno di domani
  zaterdag 3 november 2012 @ 09:07:52 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118767016
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2012 08:20 schreef Brighteyes het volgende:
Zo moest en zou ik een lodger... :') Amper gebruikt...
Check...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 3 november 2012 @ 09:44:51 #237
258612 nytar
boys boys boys
pi_118767372
Ik heb 2 lodgers en heel veel gebruikt! 1 gratis gekregen omdat mn jongen in 2010 op de 10e geboren werd. (ze bestonden toen 10 jaar) Ideaal voor in de kinderwagen, ipv laken en dekentje.
  zaterdag 3 november 2012 @ 10:00:23 #238
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_118767566
Da's voor iedereen anders, nytar!
Van sommige dingen word je zo hebberig terwijl je het misschien amper tot niet gaat gebruiken als je het hebt aangeschaft voor de baby er is.
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 3 november 2012 @ 10:02:38 #239
258612 nytar
boys boys boys
pi_118767588
daarom reageerde ik ook :) dan blijft het in evenwicht!
pi_118785394
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 06:48 schreef Gulara het volgende:
De laatste dagen kwam het een paar keer ter sprake waar ik zou zijn als mijn water zou breken. Uiteraard met hilarische :') voorbeelden als in de bioscoop en bij een vriend in z'n nieuwe auto. Allemaal leuk en aardig maar:
buiten de gebruikelijke maatregelen als een zeiltje en watervaste hoes voor het matras, waar moet ik rekening mee houden als ik aan het eind van mijn zwangerschap ben? Kan ik de deur niet meer uit zonder rol vuilniszakken en een stapel handdoeken, of valt het allemaal wel mee?

Voor de zekerheid heb ik een tas met schone kleren, matje en kraamverband in de auto als ik wat langer en verder weg ben dan de super op de hoek.
  zondag 4 november 2012 @ 11:27:00 #241
381212 Gulara
From the future
pi_118800516
Hahaha, van m'n vriend moest ik hier maar eens vragen waarom een koeka dan zo handig is (behalve dat ik em wil). Komen jullie met van die praktische oplossingen om em niet te kopen. -O-
Als ik em neem dan ga ik maar gewoon voor dunne (is nog goedkoper ook). Waar ik woon is het in de winter overdag op z'n koudst een graad of 15 dus dan moet het wel lukken met een Antwerp denk ik?

En ik hoop maar op een plons thuis in bed of het ziekenhuis. We hebben zelf geen auto en ben panisch om iemand anders z'n auto onder te plenzen. :') De tas voor langere stukjes is ook een goeie tip.

Bedankt weer allemaal!
pi_118801191
Ik deed op het einde zo'n matje op mijn autostoel :)
Ook omdat ik wist dat er bij mij een redelijk hoog risico was op prematuur gebroken vliezen.
pi_118837885
Hoi! Een vraagje.
We werken allebei zelfstandig en het lukt nooit om een vakantie te plannen omdat we altijd te lang wachten met plannen en dan hebben we allebei alweer werk te doen.

Nu zijn we aan het zwijmelen bij vakantiehuizen in Zuid Frankrijk. In de periode die we voor ogen hebben is onze koter 4,5 maand. Gewoon in een huisje, zwembad erbij, lekker relaxen en zo nu en dan even een wandelingetje, naar het dorp, en lekker genieten van het weer en onze kleine (omg ik kan niet wachten O+).

En nu komt pas de echte vraag. Het is ongeveer 9 uur rijden, maar je baby 9 uur in een maxi cosy leggen is zeker niet aan te raden? Hoe los je dat op, de reis over twee dagen verdelen of is zo nu en dan een half uurtje eruit voldoende?
pi_118838186
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 09:19 schreef Suikertante het volgende:
Hoi! Een vraagje.
We werken allebei zelfstandig en het lukt nooit om een vakantie te plannen omdat we altijd te lang wachten met plannen en dan hebben we allebei alweer werk te doen.

Nu zijn we aan het zwijmelen bij vakantiehuizen in Zuid Frankrijk. In de periode die we voor ogen hebben is onze koter 4,5 maand. Gewoon in een huisje, zwembad erbij, lekker relaxen en zo nu en dan even een wandelingetje, naar het dorp, en lekker genieten van het weer en onze kleine (omg ik kan niet wachten O+).

En nu komt pas de echte vraag. Het is ongeveer 9 uur rijden, maar je baby 9 uur in een maxi cosy leggen is zeker niet aan te raden? Hoe los je dat op, de reis over twee dagen verdelen of is zo nu en dan een half uurtje eruit voldoende?
Gewoon regelmatig stoppen en even de benen strekken.
Wij zijn naar Oostenrijk geweest toen Seb 10 weken oud was. 8 uur rijden. en toen hij 6 maanden was naar Italie, 9 a 10 uur rijden. We hebben gewoon lekker rustig aan gedaan, regelmatig gestopt en eruit.

Hij heeft er zover ik kan beoordelen niks aan over gehouden :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_118838268
Oh men ik verheug me er nu al op. Zo'n gek idee dat je dan ineens een gezin bent!
Hebben jullie een lekkere vakantie gehad toen Estrys? Was je gelimiteerder dan je verwachtte of juist niet?
pi_118838364
Ik denk dat dit iets is wat lastig van te voren te bedenken is.
Sommige kinderen slapen uren in de auto en anderen gillen de hele boel bij elkaar als het langer dan een kwartiertje is. Het hangt ook gewoon van het kind af of het te redden valt met een half uurtje stoppen.
pi_118838410
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 09:35 schreef Suikertante het volgende:
Oh men ik verheug me er nu al op. Zo'n gek idee dat je dan ineens een gezin bent!
Hebben jullie een lekkere vakantie gehad toen Estrys? Was je gelimiteerder dan je verwachtte of juist niet?
Nou met 10 weken gingen we op wintersport. Dus dat is dan met een baby van 10 weken wel anders ja. :P Maar toch wel ontspannend om eruit te zijn. Lekker in de bergen. Met 6 maanden was een niks doe vakantie. En dat kan heel goed met een kind van 6 maanden. Gewoon een beetje dobberen in het water, rondje wandelen, terrasje.

Bij ons ging het prima in de auto Pvoesss. Maar dat kan verschillen inderdaad. Je moet denk ik gewoon niks verwachten tevoren, dan valt het vaak best mee. :) En dan doe je er ipv 8 uur 12 uur over. Nou ja dat is dan maar zo.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_118838462
Ohja, niet alles van tevoren willen weten en gewoon kijken hoe het gaat natuurlijk ;)
Maar mijn vraag is in elk geval beantwoord, mijn vriend heeft dan ook eindelijk zijn rijbewijs (naar verwachting) dus dan kunnen we om de beurt rijden en hoeven we niet onderweg te overnachten, lijkt me super!

En ik vind het al heel wat dat we dan in een huis gaan en niet in een tent. Maar er zitten met toch betaalbare prachtige huisjes tussen! :9~
pi_118838562
Nou ja wij hebben het dus vanaf het prille begin gedaan zeg maar en nooit problemen mee gehad. Seb vond het allemaal prima. Nog steeds trouwens. Hij klaagt nooit als we 10 uur in de auto moeten zitten. Hoewel hij nu al voordat we op de snelweg zijn begint te vragen of we er bijna zijn :D

Alleen in de file is minder als je kind van 6 maanden net honger begint te krijgen. -O- Maar dat is ook minder als je kind van 3 ineens echt moet plassen. :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_118838796
Ja of jij zelf!!
  maandag 5 november 2012 @ 10:35:21 #251
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_118839734
Hey die vraag had ik ook willen stellen, Suikertante! Alleen is die van ons dan een maand of zeven. Enneh, tips over leuke betaalbare huisjes in zuid-frankrijk mag je zéker op de PM zetten!! ;)
  maandag 5 november 2012 @ 10:47:36 #252
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118840109
Midas was een maand of 7 toen we naar Frankrijk zijn gegaan (was zo'n km of 1000 rijden). Is heel goed gegaan in de auto. Regelmatig stoppen inderdaad. Wij hadden een kleed bij ons met een plastic onderkant en die legden we dan ergens neer (soms bovenop een picknick tafel) zodat hij even kon spelen.

Tip die ik kreeg was de achterbank een beetje vrij houden zodat je er naast kan gaan zitten als ze het even zat zijn. Is voor ons niet nodig geweest. Cd met kinderliedjes was voldoende.
pi_118840185
Wij zijn met drie maanden naar de Moezel (4 uur rijden) geweest. Met 5 maanden Zwitserland (8 uur rijden) en met 7 maanden naar Zuid-Frankrijk (13 uur rijden).

Dat laatste was inclusief een overnachting waarvoor we een deryan travelcot hebben voor de kleine om in te slapen.

Puck sliep veel in de auto. Verder elke paar uur er uit. Kindje plat op de rug laten liggen omdat het ruggetje steeds zo gebogen zit in de MC.
Wij gaven daarom zelfs de fles liggend. Kleedje meenemen en lekker in het gras wat eigenlijk altijd wel te vinden is langs een parkeerplaats.

Tegenwoordig is hij wat bewerkelijker onderweg want hij slaapt minder maar dat is niks wat een filmpje niet op kan lossen O-)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118840417
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij zijn met drie maanden naar de Moezel (4 uur rijden) geweest. Met 5 maanden Zwitserland (8 uur rijden) en met 7 maanden naar Zuid-Frankrijk (13 uur rijden).

Dat laatste was inclusief een overnachting waarvoor we een deryan travelcot hebben voor de kleine om in te slapen.

Puck sliep veel in de auto. Verder elke paar uur er uit. Kindje plat op de rug laten liggen omdat het ruggetje steeds zo gebogen zit in de MC.
Wij gaven daarom zelfs de fles liggend. Kleedje meenemen en lekker in het gras wat eigenlijk altijd wel te vinden is langs een parkeerplaats.

Tegenwoordig is hij wat bewerkelijker onderweg want hij slaapt minder maar dat is niks wat een filmpje niet op kan lossen O-)
1 filmpje? Seb is nu gelukkig wat van de langere films kijken. Dus keek hij Madagascar. 3 keer, dezelfde film op de heenweg. Hij wilde niks anders :D OP de terugweg heeft hij eigenlijk alleen geslapen. Hij was duidelijk moe van de vakantie :P
Toen hij kleiner was was het nog Bumba. En dan iedere vijf minuten: WAAR is die kleine clown? En een koptelefoon was hij dan nog te klein voor.
aaaargh UIT HET RAAM met die K** clown. o|O
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_118840622
Haha oke, géén Bumba dus ;)
Spees, ik zal je binnenkort even PM'en met wat huisjes die ik zelf leuk vond, maar die mag je dan niet eind september boeken ;) :+

Zo'n kleed vind ik er altijd ideaal uitzien trouwens Kyara, lekker zacht en zuigt geen vocht op, eigenlijk super voor op Lowlands bijvoorbeeld! :D
pi_118840897
toen wij naar Frankrijk gingen vorig jaar hebben we gewoon snachts gereden. :) rond bedtijd van de kleine gaan rijden, snachts 1x grote stop om wat te eten en te tanken en hij kon toen net aan het handje lopen dus lekker stukje gelopen (en nog paar kleine plasstopjes voor onszelf) en daarna had meneer weer verder geslapen tot we bij de camping waren. :D Scheelt wel natuurlijk dat we naar mn fam gingen dus die vermaakten de kleine zodat wij konden bijkomen van de rit. :P
  maandag 5 november 2012 @ 11:23:13 #257
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118841111
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:06 schreef Suikertante het volgende:
Haha oke, géén Bumba dus ;)
Spees, ik zal je binnenkort even PM'en met wat huisjes die ik zelf leuk vond, maar die mag je dan niet eind september boeken ;) :+

Zo'n kleed vind ik er altijd ideaal uitzien trouwens Kyara, lekker zacht en zuigt geen vocht op, eigenlijk super voor op Lowlands bijvoorbeeld! :D
Wij hebben een circuskleed van ikea. Inclusief een piepbeest en risteldingetjes. Ook leuk voor op Lowlands :D
  maandag 5 november 2012 @ 11:35:59 #258
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_118841528
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:06 schreef Suikertante het volgende:
Haha oke, géén Bumba dus ;)
Spees, ik zal je binnenkort even PM'en met wat huisjes die ik zelf leuk vond, maar die mag je dan niet eind september boeken ;) :+

Leuk! Nee ik zal m niet voor je weg kapen!! ;) Denk dat wij sowieso in juni of begin september zouden gaan. Thanx alvast!
  woensdag 7 november 2012 @ 17:55:33 #259
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_118943948
Is het nodig om behalve een boxkleed nog een boxmatras te hebben? Wij hebben nu een dik, zacht boxkleed van zo'n 3 cm dik. Ik dacht eigenlijk dat dat genoeg was maar hoor ineens vanalles over een matras dat daar nog onder moet?
  woensdag 7 november 2012 @ 18:07:18 #260
258612 nytar
boys boys boys
pi_118944336
Ik heb het iig nooit gebruikt...
pi_118944577
?? Ik heb niks eronder hoor. Heb nu wel 2 boxkleden maar das omdat ze beide erg dun zijn en dat lijkt me zo hard liggen. ik raad je wel aan om er 2 te hebben, voor het geval de baby m onderspuugt (is hier meermalen gebeurd..). Dan kan hij worden gewassen zonder dat de baby dan een dag (of wat) niet in de box kan liggen.
  woensdag 7 november 2012 @ 18:17:44 #262
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_118944676
Ja, dat bedachten wij ons ook net... Dus was al een beetje aan het rondkijken voor een tweede kleed :) Want die we nu hebben mag niet in de droger, dus in geval van spugen inderdaad niet zo handig.
pi_118944765
Ik heb niet eens een droger. Maar boxkleden zijn meestal wel snel droog hoor. :) En als reservekleed zou ik gewoon 1 van de wibra doen ofzo. heb ik ook gedaan. Was 5,- ;) ziet er mooi uit en is lekker dik ook nog. (en was met een paar uur droog nadat ik m had gewassen :D)
  woensdag 7 november 2012 @ 18:21:28 #264
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_118944811
Oh goeie, aan Wibra had ik niet gedacht en vond ze allemaal al behoorlijk duur!
pi_118946926
vooral in het begin is het wel handig om een hydrofiel onder baby te leggen wanneer baby in de box ligt ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_118947321
Als ze wat ouder zijn en je hebt ze nog steeds in de box, maar ze liggen niet meer, is een kleed met een afneembare bovenkant ook wel fijn :Y
pi_118948237
Ik heb wel een matras.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118949176
Hier 2 boxkleden om af te wisselen.
Wordt het met een matras niet te zacht om te kunnen oefenen met staan?
Hier hebben de jongens ook niet geslapen in de box, dus dat scheelt misschien ook weer?
  woensdag 7 november 2012 @ 20:05:00 #269
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_118949523
Ik denk dat ik toch een matrasje eronder doe. Heb net eens gevoeld en t lijkt me toch wat hard om op te slapen/liggen en dat zou ik wel zielig vinden. Staan zal hij voorlopig niet doen en liever zeker zacht genoeg dan twijfelen.
pi_118972765
Vraag: heeft iemand of weet iemand een goede todolijst voor als je zwanger bent? Er moet zoveel worden geregeld, maar ik heb eigenlijk geen flauw idee wat ik allemaal moet doen, regelen, kopen etc. Ik had gehoopt dat mn vk mij aan een lijst kon helpen, maar die hadden ze niet ;( Ze vroeg wel of ik al kraamzorg had geregeld... wist ik veel dat dat moest. Anyways, je leest het al, een todolist zou een uitkomst zijn!!
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 8 november 2012 @ 11:54:39 #271
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_118972978
Ik heb er destijds ook een lijst bij gezocht, had deze gebruikt geloof ik :)

Edit: helemaal volledig is deze volgens mij ook niet, dus misschien heeft iemand een betere.
  donderdag 8 november 2012 @ 11:55:02 #272
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_118973076
Laziness post precies mijn probleem. Als ik alle lijstjes combineer past de zooi niet meer in mijn huis :'(

Edit: sorry. Ik keek natuurlijk niet voordat ik postte. Over laziness gesproken :+
Handig, die lijstjes! :D
  donderdag 8 november 2012 @ 11:57:48 #274
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_118973115
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:57 schreef Suikertante het volgende:
Laziness post precies mijn probleem. Als ik alle lijstjes combineer past de zooi niet meer in mijn huis :'(
Tuurlijk wel. Wij hebben al die zooi op 60m2 *)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118973138
Ha! Wij hebben 2 m2 meer!!
pi_118974215
Dank voor de referenties :* Had wel even snel gezocht maar het lukte niet helemaal. Ik vraag me ook af of dit alles is... de lijsten lijken me niet helemaal compleet :@ Maar misschien dat logisch nadenken (harhar, als je zwanger bent :') ) dan toch het best is.
Sarcasme. Herken het.
pi_118974480
Welke 'medicijnen'/drogisterijproducten zijn handig om altijd in huis te hebben met een baby? bv tegen verkoudheid, kapotte billen, allerlei soorten pijn of gewoon sowieso handig.
  donderdag 8 november 2012 @ 13:09:28 #278
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_118975548
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:31 schreef Spirit82 het volgende:
Dank voor de referenties :* Had wel even snel gezocht maar het lukte niet helemaal. Ik vraag me ook af of dit alles is... de lijsten lijken me niet helemaal compleet :@ Maar misschien dat logisch nadenken (harhar, als je zwanger bent :') ) dan toch het best is.
Je kraamzorg heeft ook wel weer een lijst met spulletjes die je in huis moet hebben.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 8 november 2012 @ 13:11:00 #279
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_118975601
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:39 schreef Mineola het volgende:
Welke 'medicijnen'/drogisterijproducten zijn handig om altijd in huis te hebben met een baby? bv tegen verkoudheid, kapotte billen, allerlei soorten pijn of gewoon sowieso handig.
Zetpillen paractamol afgestemd op leeftijd.
Kapotte billen heeft iedereen zijn eigen voorkeuren voor. Bepathen is wel een goede op zich.
Otrivin neuspipetjes met zoutoplossing voor verkoudheid.
ORS voor kinderen hebben wij ook liggen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118975766
Dat is precies wat ik aan het typen was :D
pi_118975899
Ik heb veel gehad aan de otrivin neusjes aspirator. (een snot zuiger ;) )
http://www.otrivinbaby.nl/
pi_118975930
Als ze wat ouder zijn:

Arnicazalf voor blauwe plekken en bulten
Calendulan voor schrammen en schaafplekken ed :)
pi_118976355
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:19 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik heb veel gehad aan de otrivin neusjes aspirator. (een snot zuiger ;) )
http://www.otrivinbaby.nl/
Daar kan je ook je mond voor gebruiken *)
  dinsdag 13 november 2012 @ 13:26:00 #284
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119161890
quote:
2s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:31 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Daar kan je ook je mond voor gebruiken *)
:o :X

Vandaag kocht ik iets op Marktplaats bij een vrouw, die mij vervolgens nog een of ander kussen wilde verkopen, een soort 'lint' met twee rollen aan de uiteinden. Zij zei dat dit belangrijk was om te voorkomen dat het hoofd van je baby plat wordt. Ik heb het niet gekocht omdat ik dit advies niet eerder heb gehoord en liever eerst met de vk/kraamzorg overleg. Weten jullie of dit nodig is / hebben jullie zo'n kussen gebruikt?
  dinsdag 13 november 2012 @ 13:28:10 #285
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119161946
Dit?



Mijn schoonzus heeft hem ons een tijdje geleend toen zoonlief een flinke voorkeurshouding met afplatting had.

Je hebt het zeker niet op voorhand nodig en het is ook gevaarlijk als je kindje al te sterk is en er niet meer tussen blijft liggen maar gaat rollen e.d.
Het wordt niet echt aangeraden meer om te gebruiken volgens mij.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 13 november 2012 @ 13:29:21 #286
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119161979
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:28 schreef laziness het volgende:
Dit?

[ afbeelding ]
Ja! Zo zag het er uit (maar dan viezer :') )
  dinsdag 13 november 2012 @ 13:30:12 #287
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119162010
Ah dank. Ik moest ook aan de veiligheid denken, dacht ik ga mn baby niet zomaar tussen kussentjes neerleggen als ik niet zeker weet of dat wel veilig is. Hoe goed ook bedoeld van die mevrouw.
pi_119162063
Het is echt een kussen tegen afplatting en ik zou het niet zomaar gebruiken. :N
  dinsdag 13 november 2012 @ 13:33:10 #289
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_119162094
Moet je het wiegje eigenlijk al opmaken voor de baby geboren is? :@
A grand adventure has begun.
pi_119162109
Dat kussen heb je pas nodig als je kind een afplatting aan het ontwikkelen is idd. Heb er ook 1 thuis liggen. Pas aangeschaft toen het echt nodig was.
Medicijnen zijn al opgesomt.
Paracetamol is een must. Zag net alleen wel dat die vanaf 3 mnd zijn.. Zijn er ook paracetamol voor jonger dan 3 mnd trouwens?
Verder heb ik hier voor rode billen sudocrem en van die neusspray pipetjes voor babies zijn ook handig om in huis te hebben.

oh wiegje opmaken... Euh, ze raden het wel aan maar ik heb de wieg nog niet eens in huis LOL. Heb wel het bedje al opgemaakt (maar das omdat ik dat mooier vind staan dan een leeg bed :P)
Eerst ligt de baby een tijd in je armen en naast je in bed terwijl je niet kan ophouden met kijken.. <3
  dinsdag 13 november 2012 @ 13:34:23 #291
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119162128
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:33 schreef Keshet het volgende:
Moet je het wiegje eigenlijk al opmaken voor de baby geboren is? :@
Dat heb ik me ook afgevraagd en het uiteindelijk maar gedaan. Maar was een kwestie van 3 minuutjes dus het zal ook best kunnen als je thuis komt :)

Denk ik dus. Als dummie ;)
pi_119162192
Voor rode billen gebruik ik weer alles behalve sudo :D

En ja er is paracetamol 60mg zetpillen die ook voor de 3 maanden kunnen maar overleg eerst met de arts voor je dit geeft. :)
  dinsdag 13 november 2012 @ 13:37:38 #293
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119162224
Je kraam maakt het bedje waarschijnlijk wel weer opnieuw op maar het staat zo echt alvast :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119162249
Een zijligkussen? Dat je de lig van het kindje kunt afwisselen?
Nooit gebruikt..

Mijn zusje wel. Die had een spugertje, en die moest dus perse op de zij liggen. Op de buik ging niet omdat het nekje niet zo sterk was.Dus die heeft een poos vastgelegen in zo'n constructie. Maar dat kun je dan nog wel kopen als het nodig is.

Soms is het nodig. Zoals bij spugertjes of kindjes met een voorkeurshouding. Maar die kun je dan nog wel aanschaffen..
pi_119162250
Ah oke, thanks pvoess. Dan koop ik gewoon de panadol versie en als het nodig is voor de 3 mnd bel ik gewoon mn arts eerst even en haal ik t wel op. :)
hier gingen rode billen alleen over met sudocrem :P Heb nog 5 soorten zalf in huis liggen, misschien dat beeb 2 ze wel op kan maken :P
  dinsdag 13 november 2012 @ 13:38:49 #296
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119162263
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:37 schreef laziness het volgende:
Je kraam maakt het bedje waarschijnlijk wel weer opnieuw op maar het staat zo echt alvast :P
:D dat bedacht ik me ook al toen ik puur op de gok ons wiegje amateuristisch opmaakte op gevoel _O-
pi_119162306
Het gaat ook meer om de kilo's van een kindje dan de leeftijd. ( 3 – 5,5 kg = 60mg :) )
Maar er zijn genoeg redenen om geen paracetamol te geven of bijwerkingen waar ze voor moeten weten dat het van paracetamol kan komen :)
pi_119162309
hier heeft de kraam niks opgemaakt hoor. Schijnbaar had ik t al goed genoeg opgemaakt dan :P Daarna heeft ze het nog wel tig keer opgemaakt. (meer dan me lief was, net als ons bed die elke dag verschoond werd en 3 hydrofielluiers met badderen.. gelukkig waste ze ook zelf alles weer :P

Ja klopt pvoess maar er staat bij de panadol (?) echt dat het pas vanaf 3 mnd is. Dus ik neem aan dat je het dan de eerste 3 mnd sowieso niet mag geven, ongeacht hoe zwaar de kleine ter wereld komt. :)
pi_119162449
Dat iets in de bijsluiter staat maakt het niet altijd per definitie zo.
Het is niet iets om op eigen houtje te geven vandaar dat het dus wel in de bijsluiter zo staat.
Het geven van paracetamol is heel erg ingeburgerd in Nederland terwijl het wel gewoon een medicijn is.
Vandaar dat ik al zei altijd in overleg met een arts of verpleegkundige
  dinsdag 13 november 2012 @ 14:00:21 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119162879
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:38 schreef Deepfreeze het volgende:
Een zijligkussen? Dat je de lig van het kindje kunt afwisselen?
Nooit gebruikt..

Mijn zusje wel. Die had een spugertje, en die moest dus perse op de zij liggen. Op de buik ging niet omdat het nekje niet zo sterk was.Dus die heeft een poos vastgelegen in zo'n constructie. Maar dat kun je dan nog wel kopen als het nodig is.

Soms is het nodig. Zoals bij spugertjes of kindjes met een voorkeurshouding. Maar die kun je dan nog wel aanschaffen..
Ik heb hem ook gebruikt, maar dat komt omdat ik dat rugliggen niet zo'n prettig idee vind....
En natuurlijk een gevalletje been there, done that... met de oudste moest het juist nog iedere nacht op de andere zij.

Maar ik weet wat het protocol tegenwoordig is, dus ik zal de zijligging niemand adviseren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_119163033
Ik vond overigens de babysleep met de driehoekjes fijner dan de bebecal (met de rondjes).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')