Ik had echt precies hetzelfde. Voor de vorm wat (gekregen) kleertjes in maat 50 maar zelf niks in die maat gekocht, allemaal groter. En toen kwam baby met 36 weken en woog hij 6 pond. Hij is nu bijna twee weken en 50/56 is nog steeds te groot, 50 is goed. In 56 verdrinkt hij. Iets groter kan best, mouwen omslaan en zo, maar met een te los pakje heeft hij naar mijn idee meer moeite zijn warmte vast te houden. Overigens is de ene maat 50 de ander niet, verschilt tussen merken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:23 schreef Gulara het volgende:
Een vraag. Sorry als ie al voorbij is gekomen.
Het eerste pakje. In welke maat koop je zoiets? Vriend en ik zijn beiden vrij lang, dus verwachten niet echt een kleine baby (hij was bij de echo ook wat groter dan gemiddeld). Natuurlijk kan hij te vroeg komen en dan zal het wel kleiner moeten zijn.
Maar maat 50 lijkt me bij een voldragen zwangerschap zo klein aangezien we in onze familie allemaal langer dan 50 cm waren. Maar 56 klinkt weer belachelijk groot. Vooralsnog niks kunnen vinden in combinatiemaat 50/56.
Vind het niet erg als het maar kort aan kan, maar een te klein pakje lijkt me ook zo wat. (Heb je net de ruimte na al die maanden krap zitten propt je moeder je in een te klein pakje)
Iemand die daar haar heldere licht op/over(?) kan schijnen?
Dankjewel!
Oh, echt? Dat zou ik ook niet verwacht hebben. Zelf ook maar héél weinig mt 50 gekocht, omdat de beeb steeds aardig wat groter dan gemiddeld was. En gisteren bij de echo (38w5d) werd hij al op ruim 3700 gram geschat (en als het afwijkt, dacht de gyn dat 't eerder meer dan minder zou zijn). Dus verwacht ook niet echt maatje 50 nodig te gaan hebben. Maar kan dus makkelijk als ik jouw ervaring zo leesquote:Op woensdag 31 oktober 2012 07:14 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn bijna 8-ponder heeft toch zeker nog een week of twee maat 50 of de combimaat nodig gehad. Verbaasde mij ook.
hier idem dito. Dit volgens mij ook niet lekker als alles zo omgeslagen zit. kindje krijgt voor het eerst kleertjes aan en dan zit het ook nog zo opgefrot.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Voor mijn 5352cm lange baby heb ik in de kraamweek nog maat 50 gekocht. Dat verzuipen in maat 56 zag er echt niet uit, geen gezicht.
Das.ook niet bij alle kindjes.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:58 schreef MeNicole2 het volgende:
Paar maatjes 50 is nooit weg. Ze vallen de eerste week ook best nog wat af he!! Matthias heeft ook best lang in maat 50 gezeten!
Bij mijn peuter moet de douchekop veeeeeel kouder, en heel zacht staan, dan is er niks aan de hand. Doe ik em op badtemperatuur, schreeuwt ze moord en brand. Misschien dat je daar nog wat mee kunt spelen? En anders met een klein gietertje oid?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 07:17 schreef Kyara het volgende:
Iemand nog een goede tip om de haartjes van je baby te wassen?
Vooral het utispoelen dan. Uitspoelen met de douchekop vindt hij vreselijk en met bekertjes water schiet het niet op omdat de shampoo er dan niet goed uitspoelt.
Let op, die Jip en Janneke rompers vallen naar mijn idee heel raar, mijne is hartstikke breed. En H&M organic bedoelde ik, had ik dat vermeld?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:18 schreef Gulara het volgende:
Mineola, bedankt voor de tip. HEMA rompers met Jip en Janneke heb ik natuurlijk al. Maar zal eens iemand op pad sturen voor de H&M rompers. Ben al vrij snel met baby in NL en dan ga ik zelf ook even los in oa beide winkels.
Ja H&M organic had je vermeld. Staat op het lijstje.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:56 schreef Mineola het volgende:
[..]
Let op, die Jip en Janneke rompers vallen naar mijn idee heel raar, mijne is hartstikke breed. En H&M organic bedoelde ik, had ik dat vermeld?
Spannend trouwens, zo'n reis met een kleintje! Ik hoor tzt graag hoe het je bevallen is, wij hebben ook verre vliegplannen
Check...quote:Op zaterdag 3 november 2012 08:20 schreef Brighteyes het volgende:
Zo moest en zou ik een lodger...Amper gebruikt...
Voor de zekerheid heb ik een tas met schone kleren, matje en kraamverband in de auto als ik wat langer en verder weg ben dan de super op de hoek.quote:Op zaterdag 3 november 2012 06:48 schreef Gulara het volgende:
De laatste dagen kwam het een paar keer ter sprake waar ik zou zijn als mijn water zou breken. Uiteraard met hilarischevoorbeelden als in de bioscoop en bij een vriend in z'n nieuwe auto. Allemaal leuk en aardig maar:
buiten de gebruikelijke maatregelen als een zeiltje en watervaste hoes voor het matras, waar moet ik rekening mee houden als ik aan het eind van mijn zwangerschap ben? Kan ik de deur niet meer uit zonder rol vuilniszakken en een stapel handdoeken, of valt het allemaal wel mee?
Gewoon regelmatig stoppen en even de benen strekken.quote:Op maandag 5 november 2012 09:19 schreef Suikertante het volgende:
Hoi! Een vraagje.
We werken allebei zelfstandig en het lukt nooit om een vakantie te plannen omdat we altijd te lang wachten met plannen en dan hebben we allebei alweer werk te doen.
Nu zijn we aan het zwijmelen bij vakantiehuizen in Zuid Frankrijk. In de periode die we voor ogen hebben is onze koter 4,5 maand. Gewoon in een huisje, zwembad erbij, lekker relaxen en zo nu en dan even een wandelingetje, naar het dorp, en lekker genieten van het weer en onze kleine (omg ik kan niet wachten).
En nu komt pas de echte vraag. Het is ongeveer 9 uur rijden, maar je baby 9 uur in een maxi cosy leggen is zeker niet aan te raden? Hoe los je dat op, de reis over twee dagen verdelen of is zo nu en dan een half uurtje eruit voldoende?
Nou met 10 weken gingen we op wintersport. Dus dat is dan met een baby van 10 weken wel anders ja.quote:Op maandag 5 november 2012 09:35 schreef Suikertante het volgende:
Oh men ik verheug me er nu al op. Zo'n gek idee dat je dan ineens een gezin bent!
Hebben jullie een lekkere vakantie gehad toen Estrys? Was je gelimiteerder dan je verwachtte of juist niet?
1 filmpje? Seb is nu gelukkig wat van de langere films kijken. Dus keek hij Madagascar. 3 keer, dezelfde film op de heenweg. Hij wilde niks andersquote:Op maandag 5 november 2012 10:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij zijn met drie maanden naar de Moezel (4 uur rijden) geweest. Met 5 maanden Zwitserland (8 uur rijden) en met 7 maanden naar Zuid-Frankrijk (13 uur rijden).
Dat laatste was inclusief een overnachting waarvoor we een deryan travelcot hebben voor de kleine om in te slapen.
Puck sliep veel in de auto. Verder elke paar uur er uit. Kindje plat op de rug laten liggen omdat het ruggetje steeds zo gebogen zit in de MC.
Wij gaven daarom zelfs de fles liggend. Kleedje meenemen en lekker in het gras wat eigenlijk altijd wel te vinden is langs een parkeerplaats.
Tegenwoordig is hij wat bewerkelijker onderweg want hij slaapt minder maar dat is niks wat een filmpje niet op kan lossen
Wij hebben een circuskleed van ikea. Inclusief een piepbeest en risteldingetjes. Ook leuk voor op Lowlandsquote:Op maandag 5 november 2012 11:06 schreef Suikertante het volgende:
Haha oke, géén Bumba dus
Spees, ik zal je binnenkort even PM'en met wat huisjes die ik zelf leuk vond, maar die mag je dan niet eind september boeken![]()
![]()
Zo'n kleed vind ik er altijd ideaal uitzien trouwens Kyara, lekker zacht en zuigt geen vocht op, eigenlijk super voor op Lowlands bijvoorbeeld!
Leuk! Nee ik zal m niet voor je weg kapen!!quote:Op maandag 5 november 2012 11:06 schreef Suikertante het volgende:
Haha oke, géén Bumba dus
Spees, ik zal je binnenkort even PM'en met wat huisjes die ik zelf leuk vond, maar die mag je dan niet eind september boeken![]()
![]()
Tuurlijk wel. Wij hebben al die zooi op 60m2quote:Op donderdag 8 november 2012 11:57 schreef Suikertante het volgende:
Laziness post precies mijn probleem. Als ik alle lijstjes combineer past de zooi niet meer in mijn huis
Je kraamzorg heeft ook wel weer een lijst met spulletjes die je in huis moet hebben.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:31 schreef Spirit82 het volgende:
Dank voor de referentiesHad wel even snel gezocht maar het lukte niet helemaal. Ik vraag me ook af of dit alles is... de lijsten lijken me niet helemaal compleet
Maar misschien dat logisch nadenken (harhar, als je zwanger bent
) dan toch het best is.
Zetpillen paractamol afgestemd op leeftijd.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:39 schreef Mineola het volgende:
Welke 'medicijnen'/drogisterijproducten zijn handig om altijd in huis te hebben met een baby? bv tegen verkoudheid, kapotte billen, allerlei soorten pijn of gewoon sowieso handig.
Daar kan je ook je mond voor gebruikenquote:Op donderdag 8 november 2012 13:19 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik heb veel gehad aan de otrivin neusjes aspirator. (een snot zuiger)
http://www.otrivinbaby.nl/
quote:Op donderdag 8 november 2012 13:31 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Daar kan je ook je mond voor gebruiken
Dat heb ik me ook afgevraagd en het uiteindelijk maar gedaan. Maar was een kwestie van 3 minuutjes dus het zal ook best kunnen als je thuis komtquote:Op dinsdag 13 november 2012 13:33 schreef Keshet het volgende:
Moet je het wiegje eigenlijk al opmaken voor de baby geboren is?
quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:37 schreef laziness het volgende:
Je kraam maakt het bedje waarschijnlijk wel weer opnieuw op maar het staat zo echt alvast
Ik heb hem ook gebruikt, maar dat komt omdat ik dat rugliggen niet zo'n prettig idee vind....quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:38 schreef Deepfreeze het volgende:
Een zijligkussen? Dat je de lig van het kindje kunt afwisselen?
Nooit gebruikt..
Mijn zusje wel. Die had een spugertje, en die moest dus perse op de zij liggen. Op de buik ging niet omdat het nekje niet zo sterk was.Dus die heeft een poos vastgelegen in zo'n constructie. Maar dat kun je dan nog wel kopen als het nodig is.
Soms is het nodig. Zoals bij spugertjes of kindjes met een voorkeurshouding. Maar die kun je dan nog wel aanschaffen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |