abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118670524
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:18 schreef Gulara het volgende:

Mineola, bedankt voor de tip. HEMA rompers met Jip en Janneke heb ik natuurlijk al. Maar zal eens iemand op pad sturen voor de H&M rompers. Ben al vrij snel met baby in NL en dan ga ik zelf ook even los in oa beide winkels.
Let op, die Jip en Janneke rompers vallen naar mijn idee heel raar, mijne is hartstikke breed. En H&M organic bedoelde ik, had ik dat vermeld?
Spannend trouwens, zo'n reis met een kleintje! Ik hoor tzt graag hoe het je bevallen is, wij hebben ook verre vliegplannen
  woensdag 31 oktober 2012 @ 16:00:50 #227
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_118670718
Dank voor de maillot-voor-jongens-tips!

Mineola, gaat het goed? Al een beetje ritme etc. gevonden?
  woensdag 31 oktober 2012 @ 23:32:52 #228
381212 Gulara
From the future
pi_118692388
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 15:56 schreef Mineola het volgende:

[..]

Let op, die Jip en Janneke rompers vallen naar mijn idee heel raar, mijne is hartstikke breed. En H&M organic bedoelde ik, had ik dat vermeld?
Spannend trouwens, zo'n reis met een kleintje! Ik hoor tzt graag hoe het je bevallen is, wij hebben ook verre vliegplannen
Ja H&M organic had je vermeld. Staat op het lijstje.
Ik zal tegen die tijd vertellen hoe het bevallen is. Ik ben van het type dat vooraf liever geen hypothetische beren op de weg ziet, maar het zal vast wel een belevenis worden. :')
  zaterdag 3 november 2012 @ 06:48:39 #229
381212 Gulara
From the future
pi_118766602
De laatste dagen kwam het een paar keer ter sprake waar ik zou zijn als mijn water zou breken. Uiteraard met hilarische :') voorbeelden als in de bioscoop en bij een vriend in z'n nieuwe auto. Allemaal leuk en aardig maar:
buiten de gebruikelijke maatregelen als een zeiltje en watervaste hoes voor het matras, waar moet ik rekening mee houden als ik aan het eind van mijn zwangerschap ben? Kan ik de deur niet meer uit zonder rol vuilniszakken en een stapel handdoeken, of valt het allemaal wel mee?

Daarnaast een wat specifiekere vraag. Ik ben aan het kijken naar zo'n koekadeken. O+ En nu ben ik aan het twijfelen of ik de Antwerp of de Oslo moet nemen. De laatste is volgens mij wat dikker. Is deze echt bedoeld voor winterbabies en de vrieskou?
  zaterdag 3 november 2012 @ 07:10:25 #230
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_118766628
gulara, ik heb de amsterdam genomen dat is een dubbele die kan je met drukkers aan elkaar vast maken, omdat ik de oslo ook wat dik vind.
misschien is dat nog een optie?
W
Z
E
  zaterdag 3 november 2012 @ 08:14:15 #231
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_118766759
Gulara, het kan een dikke plons in 1 x zijn maar de kans daarop is klein. En dat het in de supermarkt gebeurt al helemaal want, even vanuit mezelf sprekend, wie heeft er als formaatje zeekoe incl. beperkingen zeekoe nu zin om effe flink in te slaan?
Plus als ik me niet vergis is er maar een klein percentage van de bevallingen die daadwerkelijk met gebroken vliezen beginnen.

Bij mij wel beide keren; de eerste x druppelde ik al de hele dag voor de grote plons (thuis, op een leren bank). Tweede x wist ik zeker dat ik de dag erop zou bevallen (voelde het vast aan mijn water ;) ). Toen ik eindelijk klaar was met de dingen die ik nog wilde doen en net 5 min in bed lag knapten de vliezen.
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 3 november 2012 @ 08:16:44 #232
190853 RockabeIIa
pi_118766768
Met een aanschaf als zo'n dekentje zou ik wachten tot de baby er is. Ik heb veel mooie (ook dure) dingen gekocht en nooit of weinig gebruikt...
  zaterdag 3 november 2012 @ 08:20:38 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_118766785
Zo moest en zou ik een lodger... :') Amper gebruikt...
  zaterdag 3 november 2012 @ 08:24:24 #234
190853 RockabeIIa
pi_118766795
Ik wil er nog steeds 1!!
pi_118766952
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 08:24 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik wil er nog steeds 1!!
Een hele grote waar je zelf in kan :D
ti amo pił di ieri ma meno di domani
  zaterdag 3 november 2012 @ 09:07:52 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118767016
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2012 08:20 schreef Brighteyes het volgende:
Zo moest en zou ik een lodger... :') Amper gebruikt...
Check...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 3 november 2012 @ 09:44:51 #237
258612 nytar
boys boys boys
pi_118767372
Ik heb 2 lodgers en heel veel gebruikt! 1 gratis gekregen omdat mn jongen in 2010 op de 10e geboren werd. (ze bestonden toen 10 jaar) Ideaal voor in de kinderwagen, ipv laken en dekentje.
  zaterdag 3 november 2012 @ 10:00:23 #238
190853 RockabeIIa
pi_118767566
Da's voor iedereen anders, nytar!
Van sommige dingen word je zo hebberig terwijl je het misschien amper tot niet gaat gebruiken als je het hebt aangeschaft voor de baby er is.
  zaterdag 3 november 2012 @ 10:02:38 #239
258612 nytar
boys boys boys
pi_118767588
daarom reageerde ik ook :) dan blijft het in evenwicht!
pi_118785394
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 06:48 schreef Gulara het volgende:
De laatste dagen kwam het een paar keer ter sprake waar ik zou zijn als mijn water zou breken. Uiteraard met hilarische :') voorbeelden als in de bioscoop en bij een vriend in z'n nieuwe auto. Allemaal leuk en aardig maar:
buiten de gebruikelijke maatregelen als een zeiltje en watervaste hoes voor het matras, waar moet ik rekening mee houden als ik aan het eind van mijn zwangerschap ben? Kan ik de deur niet meer uit zonder rol vuilniszakken en een stapel handdoeken, of valt het allemaal wel mee?

Voor de zekerheid heb ik een tas met schone kleren, matje en kraamverband in de auto als ik wat langer en verder weg ben dan de super op de hoek.
  zondag 4 november 2012 @ 11:27:00 #241
381212 Gulara
From the future
pi_118800516
Hahaha, van m'n vriend moest ik hier maar eens vragen waarom een koeka dan zo handig is (behalve dat ik em wil). Komen jullie met van die praktische oplossingen om em niet te kopen. -O-
Als ik em neem dan ga ik maar gewoon voor dunne (is nog goedkoper ook). Waar ik woon is het in de winter overdag op z'n koudst een graad of 15 dus dan moet het wel lukken met een Antwerp denk ik?

En ik hoop maar op een plons thuis in bed of het ziekenhuis. We hebben zelf geen auto en ben panisch om iemand anders z'n auto onder te plenzen. :') De tas voor langere stukjes is ook een goeie tip.

Bedankt weer allemaal!
pi_118801191
Ik deed op het einde zo'n matje op mijn autostoel :)
Ook omdat ik wist dat er bij mij een redelijk hoog risico was op prematuur gebroken vliezen.
pi_118837885
Hoi! Een vraagje.
We werken allebei zelfstandig en het lukt nooit om een vakantie te plannen omdat we altijd te lang wachten met plannen en dan hebben we allebei alweer werk te doen.

Nu zijn we aan het zwijmelen bij vakantiehuizen in Zuid Frankrijk. In de periode die we voor ogen hebben is onze koter 4,5 maand. Gewoon in een huisje, zwembad erbij, lekker relaxen en zo nu en dan even een wandelingetje, naar het dorp, en lekker genieten van het weer en onze kleine (omg ik kan niet wachten O+).

En nu komt pas de echte vraag. Het is ongeveer 9 uur rijden, maar je baby 9 uur in een maxi cosy leggen is zeker niet aan te raden? Hoe los je dat op, de reis over twee dagen verdelen of is zo nu en dan een half uurtje eruit voldoende?
pi_118838186
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 09:19 schreef Suikertante het volgende:
Hoi! Een vraagje.
We werken allebei zelfstandig en het lukt nooit om een vakantie te plannen omdat we altijd te lang wachten met plannen en dan hebben we allebei alweer werk te doen.

Nu zijn we aan het zwijmelen bij vakantiehuizen in Zuid Frankrijk. In de periode die we voor ogen hebben is onze koter 4,5 maand. Gewoon in een huisje, zwembad erbij, lekker relaxen en zo nu en dan even een wandelingetje, naar het dorp, en lekker genieten van het weer en onze kleine (omg ik kan niet wachten O+).

En nu komt pas de echte vraag. Het is ongeveer 9 uur rijden, maar je baby 9 uur in een maxi cosy leggen is zeker niet aan te raden? Hoe los je dat op, de reis over twee dagen verdelen of is zo nu en dan een half uurtje eruit voldoende?
Gewoon regelmatig stoppen en even de benen strekken.
Wij zijn naar Oostenrijk geweest toen Seb 10 weken oud was. 8 uur rijden. en toen hij 6 maanden was naar Italie, 9 a 10 uur rijden. We hebben gewoon lekker rustig aan gedaan, regelmatig gestopt en eruit.

Hij heeft er zover ik kan beoordelen niks aan over gehouden :P
pi_118838268
Oh men ik verheug me er nu al op. Zo'n gek idee dat je dan ineens een gezin bent!
Hebben jullie een lekkere vakantie gehad toen Estrys? Was je gelimiteerder dan je verwachtte of juist niet?
pi_118838364
Ik denk dat dit iets is wat lastig van te voren te bedenken is.
Sommige kinderen slapen uren in de auto en anderen gillen de hele boel bij elkaar als het langer dan een kwartiertje is. Het hangt ook gewoon van het kind af of het te redden valt met een half uurtje stoppen.
pi_118838410
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 09:35 schreef Suikertante het volgende:
Oh men ik verheug me er nu al op. Zo'n gek idee dat je dan ineens een gezin bent!
Hebben jullie een lekkere vakantie gehad toen Estrys? Was je gelimiteerder dan je verwachtte of juist niet?
Nou met 10 weken gingen we op wintersport. Dus dat is dan met een baby van 10 weken wel anders ja. :P Maar toch wel ontspannend om eruit te zijn. Lekker in de bergen. Met 6 maanden was een niks doe vakantie. En dat kan heel goed met een kind van 6 maanden. Gewoon een beetje dobberen in het water, rondje wandelen, terrasje.

Bij ons ging het prima in de auto Pvoesss. Maar dat kan verschillen inderdaad. Je moet denk ik gewoon niks verwachten tevoren, dan valt het vaak best mee. :) En dan doe je er ipv 8 uur 12 uur over. Nou ja dat is dan maar zo.
pi_118838462
Ohja, niet alles van tevoren willen weten en gewoon kijken hoe het gaat natuurlijk ;)
Maar mijn vraag is in elk geval beantwoord, mijn vriend heeft dan ook eindelijk zijn rijbewijs (naar verwachting) dus dan kunnen we om de beurt rijden en hoeven we niet onderweg te overnachten, lijkt me super!

En ik vind het al heel wat dat we dan in een huis gaan en niet in een tent. Maar er zitten met toch betaalbare prachtige huisjes tussen! :9~
pi_118838562
Nou ja wij hebben het dus vanaf het prille begin gedaan zeg maar en nooit problemen mee gehad. Seb vond het allemaal prima. Nog steeds trouwens. Hij klaagt nooit als we 10 uur in de auto moeten zitten. Hoewel hij nu al voordat we op de snelweg zijn begint te vragen of we er bijna zijn :D

Alleen in de file is minder als je kind van 6 maanden net honger begint te krijgen. -O- Maar dat is ook minder als je kind van 3 ineens echt moet plassen. :P
pi_118838796
Ja of jij zelf!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')