SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik begrijp dat sommigen, waaronder Pvoess, dat een veilige optie vinden. Maar ik ben nu zelf op zoek naar een wetenschappelijke onderbouwing hiervan en kan deze vooralsnog niet vinden, eerder het tegendeel. Maar misschien dat iemand anders deze onderbouwing wel heeft?Hypoallergeen lijkt meer op moedermelk omdat de eiwitten meer verknipt zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
Als het kindje al een allergie heeft dan werkt hypoallergeen ook niet.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:22 schreef Wumb het volgende:
Ik weet niet waarom je je kindje onnodig pijn zou laten leiden, mocht het intolerant of allergisch zijn.
Jij bent wel altijd een kei in woorden verdraaien he?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:20 schreef Pvoesss het volgende:
Een veilige optie?![]()
Really? Het is niet minder dan andere kunstvoeding.
De eiwitten zijn gewoon minder belastend en dat is fijn voor kinderen.
Maar ik ben gewoon dol op risico lekker onveilig doen met hypoallergeen
Nee ik geef dan hypoallergene voeding omdat het makkelijker te verdragen valt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:24 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Jij bent wel altijd een kei in woorden verdraaien he?
Je neemt dan toch hypo-allergene voeding omdat je bang bent dat gewone kunstvoeding klachten zal geven? Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik zeg alleen dat ik nieuwsgierig ben naar een wetenschappelijke onderbouwing om dit standaard aan te raden. Ik zeg ook daarbij niet dat het niet zo is, ik kan alleen het officiële advies niet vinden.
En ik weet ook wat hypoallergene voeding is en dat die eiwitten verknipt zijn. Ik heb het nu even alleen over het advies om het standaard te adviseren.
Dat sowieso.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:31 schreef Wumb het volgende:
Maar borstvoedng geniet natuurlijk altijd voorkeur!
Het is alleen handig dat kunstvoeding bestaat als uitweg als het echt niet anders kan.
Dat is ook zeker de bedoeling! Maar wil toch een pot voeding achter de hand houden, je weet nooit hoe het loopt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:31 schreef Wumb het volgende:
Maar borstvoedng geniet natuurlijk altijd voorkeur!
Het is alleen handig dat kunstvoeding bestaat als uitweg als het echt niet anders kan.
Je hebt eigenlijk geen slechte kunstvoeding. Daarmee bedoel ik, wat je kunt kopen voldoet aan de eisen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:35 schreef Poesopstokje het volgende:
Hypoallergeen dus! Maar ben wel een beetje huiverig voor het Kruidvat merk, zit dat tussen de oren?
Ik weet dat er erg strenge eisen worden gesteld aan babyvoeding, maar toch..
En wat de pampers betreft, dat is meer koopjesjagen. Tuurlijk kan mijn man zo een pak halen, maar dan heb ik toch liever 2=1 of 50% korting. Maar dat gaat nu dus niet meer op.
Bedankt!
Groetjes, Poepstokje
Nee dat dacht ik ook al. Kan altijd nog even in de winkel kijken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je hebt eigenlijk geen slechte kunstvoeding. Daarmee bedoel ik, wat je kunt kopen voldoet aan de eisen.
Pampers is altijd duurder dan huismerk.
Die had ik idd ook.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:54 schreef Leandra het volgende:
Ik had overigens geen pot (hypo-allergene) kunstvoeding voor "what if" momenten, maar zo'n doosje met 5 sachets, een hele pot open moeten maken voor een keer een noodgeval is behoorlijk zonde, want geopend is het maar beperkt houdbaar.
Overigens heb ik het amper gebruikt, ik had het ook niet op voorhand in huis, ik heb het pas gekocht toen ik een begrafenis had en niet wist of ik op tijd voor de volgende voeding terug kon zijn (nee, ik heb nooit gekofd), en wegens "melk op" heb ik pas de laatste sachet aangemaakt om in de koffie te kunnen mieteren
Dat idd, x 2quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
De passagiersstoel voorin is de minste veilige plek en flink wat auto's hebben daar een airbag die niet uitgeschakeld kan worden dus dat heb ik nog nooit gedaan.
Terug vanaf het ziekenhuis was maar 5 minuten en voorin kwam ik een stuk makkelijker in met een beurse onderkant dus kind achterin en wij voorin. Wel steeds omkijkend![]()
Oh help, het ligt er net 2 maandjes.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:41 schreef -Spring het volgende:
Die vloerbedekking kun je na een goeie bevalling wel weggooien idd.
Ik wilde in eerste instantie ook voor het ziekenhuis gaan, maar ik wacht inderdaad gewoon af wat de vlos zegt. Wie weet moet ik wel bij de gyn. Ik weet nog niks. Mijn moeder had heel veel moeite om zwanger te raken en de bevalling ging (bij 3 kids) binnen 4 uurtjes van begin tot eind. Misschien ook handig dat te melden of niet, tegen die tijd.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:42 schreef Marjolijntje het volgende:
MC staat bij ons achterin, is veiligerEn na het ziekenhuis zat ik voorin, dat was al lastig genoeg (pijn!) en Faye sliep, dus dat gaat prima
Als het nu even kan, zit er iemand naast haar. Maar ze vindt auto rijden dan ook helemaal niks
Qua bevallen, je moet kiezen wat voor jou het fijnst isBespreek de afstand anders eens met je vlos!
Ik had trouwens begrepen dat 50% van de bevallingen eindigt in het ziekenhuis..
Enne, van dat oranje bouwzeil op de grond staat vast prachtig
Niet op bed maar wel op de ligplek van een oudere hond met af en toe een ongelukje in zijn slaap. Die van de hema hielden alles volledig tegen (bovenlaag absorbeerde het vocht, onderlaag liet niets door). Ik heb er nu een op bed liggen maar hij is tot nu toe niet getestquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:12 schreef Poesopstokje het volgende:
Iemand ervaring met een waterdichte molton op het bed? (Echt waterdicht?)
Leek me wat praktischer dan dat knisperende te kleine zeiltje uit het kraampakket![]()
Heb hem er al op liggen trouwens, just in case.
Nou zeg!quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:13 schreef Pvoesss het volgende:
Hi poepstokjeIk zou het zeil er toch wel echt onder doen.
Ik deed er wel een andere molton weer overheen zodat ik iig geen last had van het zeil
Ik weet niet wat voor auto je hebt, maar de kans dat de passagiersstoel van isofix voorzien is, is zo ongeveer nul komma nul.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:39 schreef Risu het volgende:
Ik denk dat ik de maxi cosi maar achterin laat. We hebben zo'n isofix systeem en als je blijft wisselen, dan gaat het hele nut van dat systeem natuurlijk weg. Bovendien lijkt het me een gehannes met de airbag voorin inderdaad. (die van ons kan wel uit)
Volgens mij had ik die er onder liggen.... van Ikea?quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:12 schreef Poesopstokje het volgende:
Leek me wat praktischer dan dat knisperende te kleine zeiltje uit het kraampakket![]()
Of rijst tussen het hoogpolig tapijt vissen. Want dat plakt en pakt de stofzuiger dus niet mee. We hebben dus een stuk zeil onder Sofie dr kinderstoel liggen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Spinazie poetsen uit je vloerbedekking is ook geen pretje zeg ik uit ervaring
Volgens mij hadden ze die in laten bouwenquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor auto je hebt, maar de kans dat de passagiersstoel van isofix voorzien is, is zo ongeveer nul komma nul.
Bij een voorstoel?quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze die in laten bouwen
Bij Action verkopen ze ook goede, kraken ook niet enzo.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:12 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik hield op een gegeven moment EOS aan:quote:Op maandag 29 oktober 2012 07:37 schreef SupremeEvil het volgende:
Ik ben op zoek naar een fijn eet en slaapritme voor ons, beetje vaste tijden. Maar hoe doe ik dat...
Baby M. is drie maanden en eet om de vier uur en is zo'n twee uur wakker per keer. Een dutje overdag duurt max 45 minuten.
De laatste fles zal om 22.30u ongeveer moeten zijn, vriend moet om 6 uur sochtends weer naar z'n werk.
Oh, en ze heeft ijskoude handjes sochtends. Moet ik daar nog iets aan doen, geloof niet dat ze er last van heeft.
Wat verkopen ze bij de Action? Zeiltjes? Molton had ik namelijk al, maar dat blijkt dus niet voldoende. Ook omdat de VK schat dat ik nogal wat vruchtwater hebquote:Op maandag 29 oktober 2012 10:00 schreef Susie het volgende:
[..]
Bij Action verkopen ze ook goede, kraken ook niet enzo.
Vliezen gebroken door vk thuis en niets van terug gevonden, maar er lag ook nog een extra zeil van kraampakket onder.
Dat lijkt me ook vreselijk onpraktisch!quote:
Ik heb terug gezocht. Het was Lot die dat wilde laten doen en niet Risu maar het kan dus schijnbaar wel.quote:
in mijn geval had ik ook al een paar dingen in maat 74 gekocht, maar achteraf was ik babyblauw en/ of te babyachtig ondertussen behoorlijk beu, of was ik het vergeten in de kast en zat het al iets krap toen ik het weer eens tegen kwam, was het niet het juist seizoen of stond de kleur hem niet zo...quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:23 schreef Risu het volgende:
Ik heb hier op het forum een keer gelezen (weet niet meer wie) dat je kleding beter niet teveel maten te groot moet kopen als ze nog zo heel klein zijn, omdat de kleding misschien helemaal niet zal staan als het er eenmaal ingegroeid is. In hoeverre moet ik dat zien dan. Dat het karakter er niet bij past? Of is het echt uiterlijk?
De Peugeot 308 heeft isofix op de passagiersstoel. Volgens mij wel meerdere Peugeot.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor auto je hebt, maar de kans dat de passagiersstoel van isofix voorzien is, is zo ongeveer nul komma nul.
Ligt er ook een beetje aan. Sommige rompers hebben hele strakke mouwen. Hier is het wel drama om een langemouwenromper aan te trekken. Maar ja, pech gehad....mama is sterker....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:11 schreef Soempie het volgende:
Zo lastig is het ook niet met aantrekken. Ik frommel altijd de mouw van het shirtje of de trui vooraf op. Doe de opgefrommelde mouw over (of net voor) het vuistje en pak door het gat, van de mouw in de trui, het vuistje en de mouw van de romper vast en trek de mouw van het truitje recht. Niet moeilijker dan bij korte mouwen.
Molton, met soort zeil er dus in die niet kraakt en zweet 's nachts. Toen mij vliezen werden gebroken, toen lag er ook nog een zeil onder vanuit het kraampakket.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:42 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Wat verkopen ze bij de Action? Zeiltjes? Molton had ik namelijk al, maar dat blijkt dus niet voldoende. Ook omdat de VK schat dat ik nogal wat vruchtwater heb
Die van de H&M ken ik niet, maar die stretch rompers van de Hema zijn inderdaad heel fijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:07 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn baby frummelt inmiddels zijn handen door zijn mouwen. ReuzehandigHij draagt bijna altijd rompers met lange mouwen. Ik vind die van de H&M, drie voor een tientje, en de stretch romper van de Hema fijn.
Die organic? Heb ik laatst 1 van gekocht, die zijn erg fijn en zacht (zachter als die 2 in een pak).quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:09 schreef Soempie het volgende:
[..]
Die van de H&M ken ik niet, maar die stretch rompers van de Hema zijn inderdaad heel fijn.
Euhm, waar er geen 2 van in 1 pak zitten? Van Hema dus.quote:
naar beneden trekken, niet over haar hoofd!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:37 schreef bitterend het volgende:
Nahja sinds ik lindex heb ontdekt zweer ik bij hun rompers!
Overslag rompers waren idd beter ook met poep explosies, zat het niet gelijk in haar haar
liever een flubberige romper dan poep in het haarquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:41 schreef bitterend het volgende:
Dat past niet over haar schouders lol daar worden ze erg flubberig van
Gewoon geen shampoo gebruiken. Tenzij 'ie elke dag poep in z'n haar smeertquote:Op woensdag 31 oktober 2012 07:17 schreef Kyara het volgende:
Iemand nog een goede tip om de haartjes van je baby te wassen?
Vooral het utispoelen dan. Uitspoelen met de douchekop vindt hij vreselijk en met bekertjes water schiet het niet op omdat de shampoo er dan niet goed uitspoelt.
dan wordt het heel vettig en gaat het aan elkaar klitten dus dat vind ik niet echt een optie. Bovendien zit hier ook regelmatig pindakaas, fruithap of macaroni in zijn haarquote:Op woensdag 31 oktober 2012 07:27 schreef Wumb het volgende:
[..]
Gewoon geen shampoo gebruiken. Tenzij 'ie elke dag poep in z'n haar smeert. Dan gewoon washandje of zo (lekker uitsmeren).
Luiers maat 1 hebben we ook maar één pak van gebruikt inderdaad.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 07:24 schreef Kwisted het volgende:
Mijn dame was 9pond en 56cm, dus ook lang. En zij heeft nooit mt 50 aan gehad, meteen 56. Je moet hooguit de mouwtjes n keer omslaan. Dat vind ik beter dan dat t net krap zit of ze er na n week al uitgegroeid is.
Dat had ik trouwens met luiersmaatje 1. Was ze binnen een week al uit en ik had ingeslagen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |