Laat die posts nou maar gewoon voor wat ze zijn.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:39 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Posts zoals deze?
[..]
Je bent een pareltje voor FOK!.
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:41 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Genuanceerder: in de geschiedenis zijn in diverse landen zijn joden aan het bankieren gegaan en hebben ze diverse machthebbers gefinancierd om hun oorlogen te kunnen voeren. Zo zou Hitler dus volgens sommigen ook met joods geld gefinancierd zijn. Gewoon uit opportunistische motieven.
Hij heeft misschien wel een punt met zijn vergelijking....quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:40 schreef NanKing het volgende:
[..]
Raaskal maar een end weg. Het gaat hier in dit topic over Duitse Soldaten, daar heb ik 't over, niets meer. Open er een topic over als je zo graag je gelijk wil krijgen.
Laat mijn posts dan ook voor wat ze zijnquote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Laat die posts nou maar gewoon voor wat ze zijn.
BNW gezanik is wellicht niet smakelijk, maar het mag wel gewoon.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:42 schreef 2thmx het volgende:
[..]. Als je dit soort troep op sarcastische wijze post, wordt 't verwijderd. Post je 't daarentegen op serieuze toon...
Dat minuscule groepje heeft het dan wel heel druk gehad.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:08 schreef ikhebgelijk het volgende:
99% van de gewone Duitse soldaat was niet fout en kregen gewoon orders net als elke soldaat ven welk land dan ook.
Nee, dat is incorrect en tevens onjuist.quote:Tijd is geen excuus zolang de mensen nog leven die hier pijn door ervaren.
Dat is toch nuff said?
Juist vanwege die vrijgevochten mogelijkheden is in ons land alles mogelijk. En dat wordt dus nu door een rechterlijke macht VERBOTEN. Hoe ironisch wil je het hebben?quote:tolerantie
to - le` ran - tie [-sie] («Frans«Latijn) de -woord (vrouwelijk) 1 verdraagzaamheid jegens andersdenkenden of met betrekking tot afwijkend gedrag; zie ook bij repressief ;
Mjah, voor Serven, Armeniërs en Amerikanen misschien. Het gaat hier over Nederland en Duitsland.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:42 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Hij heeft misschien wel een punt met zijn vergelijking....
Ik zal proberen op serieuzere toon antisemitisch te zijnquote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
BNW gezanik is wellicht niet smakelijk, maar het mag wel gewoon.
Jouw 'sarcastische' posts overschrijden echter de grenzen.
Verder, als je kritiek hebt op de moderatie doe dat dan in de FB, daar is ie voor en niet dit topic.
Wat is daar typisch Nederlands aan? Wat ben je raar aan het generaliseren.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:38 schreef DeParo het volgende:
Typisch Nederlands, zelfs zo fout als wat in de oorlog, dat jarenlang verdoezelen door te roepen hoe dapper ze wel niet waren en hoeveel Joden ze wel niet hebben geholpen (kennelijk niet succesvol met relatief het hoogste aantal omgekomen Joden van heel West-Europa) om vervolgens weer een aantal decennia later de bezetter en vijand 'te vereren'.
Prima, ik zal proberen het te verwijderen dan.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:44 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Ik zal proberen op serieuzere toon antisemitisch te zijn.
Hetzelfde principe geldt.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:44 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Mjah, voor Serven, Armeniërs en Amerikanen misschien. Het gaat hier over Nederland en Duitsland.
Is je tot nu toe met de antisemitische posts in dit topic nog niet gelukt.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Prima, ik zal proberen het te verwijderen dan.
Ik zeg alleen wat er beweerd wordt. Het zou me trouwens ook niks verbazen. Sommige mensen hebben namelijk weinig scrupules of zelfs maar een normaal werkend geweten.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:42 schreef 2thmx het volgende:
[..]. Als je dit soort troep op sarcastische wijze post, wordt 't verwijderd. Post je 't daarentegen op serieuze toon...
He?quote:
Nog iemand die vereren en herdenken niet kan onderscheiden?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:42 schreef DeParo het volgende:
[..]
En de Duitse soldaten waren de bezetter en e vijand.
Die mannen en jongens die voor zoveel leed hebben gezorgd ga je toch niet vereren hoop ik toch.
Wie heeft het hier nou over vereren? Het gaat toch gewoon om een gedenksteen, voor de nabestaanden? Of mogen Duitsers hun gevallenen niet herdenken?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:42 schreef DeParo het volgende:
[..]
En de Duitse soldaten waren de bezetter en de vijand.
Die mannen en jongens die voor zoveel leed hebben gezorgd ga je toch niet vereren hoop ik toch.
Ja, dat bedoel ik dus. En we vergeten voor het gemak de gehandicapten, homo's, roden, etc.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:46 schreef NanKing het volgende:
[..]
Nog iemand die vereren en herdenken niet kan onderscheiden?
Ik heb het over de gewone Duitse jongen die (later) naar het front werden gestuurd. Deze jongens hadden geen keus. Net zoals er fabrieken waren (van auto's ed) die geen keus hadden om samen te werken, het was of 'samenwerken' of je hele fabriek werd opgedoekt.
Er zitten zoveel meer nuances in het hele verhaal.
Dat er een Duitse soldaar herdacht wordt doet niets af aan het feit dat het voor de joden verschrikkelijk was. Het hoeft niet altijd of of te zijn.
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:48 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik dus. En we vergeten voor het gemak de gehandicapten, homo's, roden, etc.
[ afbeelding ]
Bij mijn weten allemaal door de Duitsers vervolgd.quote:
Precies...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:51 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Bij mijn weten allemaal door de Duitsers vervolgd.
Door de nazi's niet door de Duitsers. Klein verschilquote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:51 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Bij mijn weten allemaal door de Duitsers vervolgd.
Ach, dat accepteer ik nog wel, spreektaal zegmaar.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:52 schreef NanKing het volgende:
[..]
Door de nazi's niet door de Duitsers. Klein verschil
Sebrenica is sowieso te kort geleden. Als ik een Amerikaan zou zijn zou ik er waarschijnlijk hetzelfde over denken als nu (helemaal omdat de VS het heeft laten gebeuren terwijl ze er waarschijnlijk wel van af wisten). De Turks-Armeense kwestie is ook nog altijd gaande dus ook niet echt van toepassing.quote:
Ik moest lachen. Kudo's voor 'slachtoffers' die wel positief zijn.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:54 schreef Voorschrift het volgende:
Ach ik ben zelf homo en neem het de Duitsers als volk niet meer kwalijk anno nu, waarom zou ik ook, het is al zo lang terug. Enorm fout wat er gebeurd is, maar die paar mensen die nu nog adem halen die destijds actief meewerkten aan dit beleid zijn zo zwaar in de minderheid danwel uitgestorven dat ik het de Duitsers nu niet meer kwalijk kan nemen.
Het enige wat ik de Duitsers kwalijk neem zijn hun voetbalprestaties tegen Oranje.
Ik zei het ook altijd zo. Echter is er wel een groot verschil of je een hele natie veroordeeld of alleen de 'bad guys'quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:53 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ach, dat accepteer ik nog wel, spreektaal zegmaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |