Ze wilden zelf niet, als er iemand met een pistool op je kop staat doe je het hoor. EN nee ik praat het niet goed.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:05 schreef remlof het volgende:
Ik vind het ook een beetje raar om vijandelijke soldaten te vereren.
Door monumenten ter ere van bezettende soldaten te plaatsen zullen er over een paar decennia jongeren zijn die echt zo redenerenquote:
Naja, dat bedoelde ik dit.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:06 schreef leeell het volgende:
mensen die "gewone" soldaten van een ander land als oorzaak zien van een oorlog en bijbehorende narigheid hebben een bord voor hun kop.
Het is geen kwestie van vereren, maar gedenken.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:05 schreef remlof het volgende:
Ik vind het ook een beetje raar om vijandelijke soldaten te vereren.
Ik weet het niet hoor. Lijkt me toch een heel lastig verhaal om mensen die je tegen de muur zetten omdat je joden verborgen hield met een monument te herdenken. En natuurlijk zullen ook zij onder druk hebben gestaan en zullen ook zij slachtoffer zijn van het regime. Maar zonder hen was er geen regime geweest.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:01 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Het is zolang geleden, er leven er nog 3 en dan nog. Move on.
Nee dat snap ik, de Duitse dienstplichtigen kan je niets kwalijk nemen, die moesten wel. Maar om ze nou te gaan herdenken... Laat ze dat maar in Duitsland doen, als slachtoffers van het nazisme.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:06 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ze wilden zelf niet, als er iemand met een pistool op je kop staat doe je het hoor. EN nee ik praat het niet goed.
Herdenken, vereren doe je anders.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee dat snap ik, de Duitse dienstplichtigen kan je niets kwalijk nemen, die moesten wel. Maar om ze nou te gaan vereren... Laat ze dat maar in Duitsland doen, als slachtoffers van het nazisme.
Heb het al aangepastquote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:08 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Herdenken, vereren doe je anders.
Dat bedoelde ik ongeveer. Maar joden hebben het alleenrecht op WWII.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:06 schreef leeell het volgende:
mensen die "gewone" soldaten van een ander land als oorzaak zien van een oorlog en bijbehorende narigheid hebben een bord voor hun kop.
Mod's die geen ninja edit kunnen makenquote:
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:08 schreef ikhebgelijk het volgende:
99% van de gewone Duitse soldaat was niet fout en kregen gewoon orders net als elke soldaat ven welk land dan ook.
Je hebt weinig keus als soldaat of vechten of tegen de muur.
Dus terecht dat de jongens die hun leven gaven voor welk land dan ook een monument krijgen.
je bent in staat om die te weigeren neem ik aan. Daarom staan e rook mensen terecht voor oorlogsmisdaden. ja en zelfs een oorlog moet regels hebben.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:08 schreef ikhebgelijk het volgende:
99% van de gewone Duitse soldaat was niet fout en kregen gewoon orders net als elke soldaat ven welk land dan ook.
Je hebt weinig keus als soldaat of vechten of tegen de muur.
Dus terecht dat de jongen die hun leven gaven voor welk land dan ook een monument krijgen.
Het is toch geen vereren wat er gebeurt? Het is herdenken.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee dat snap ik, de Duitse dienstplichtigen kan je niets kwalijk nemen, die moesten wel. Maar om ze nou te gaan vereren... Laat ze dat maar in Duitsland doen, als slachtoffers van het nazisme.
Natuurlijk, maar dan mag je zelf lijden.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:09 schreef Chadi het volgende:
[..]
je bent in staat om die te weigeren neem ik aan. Daarom staan e rook mensen terecht voor oorlogsmisdaden. ja en zelfs een oorlog moet regels hebben.
https://www.google.nl/sea(...)7026&biw=879&bih=574quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:06 schreef Prospos het volgende:
Worden de Nederlandse staalarbeiders ook herdacht in Duitsland?
Als je weigert krijg je de doodstraf in tijden van oorlog. En oorlogs misdaden worden alleen gepleegd door de verliezers.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:09 schreef Chadi het volgende:
[..]
je bent in staat om die te weigeren neem ik aan. Daarom staan e rook mensen terecht voor oorlogsmisdaden. ja en zelfs een oorlog moet regels hebben.
Je denkt serieus dat een 18jarige jongen in die tijd kon zeggen 'nee ik doe niet mee'?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:09 schreef Chadi het volgende:
[..]
Precies. Mensen hebben het steeds over de Duitsers, maar de Joden waren ook geen lieverdjes.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:08 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ongeveer. Maar joden hebben het alleenrecht op WWII.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |