abonnement Unibet Coolblue
pi_128543566
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:14 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren.
Zolang België bestaat niet, dat klopt, maar een mens mag toch hopen. ;)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 juli 2013 @ 20:11:32 #227
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_128770054
quote:
Er is een akkoord over de zesde staatshervorming. De comori, de werkgroep die die staatshervorming moest voorbereiden, is het eens geworden over de grote lijnen van dat akkoord.
De zesde staatshervorming bestaat uit twee grote delen. Enerzijds is er de transfer van bevoegdheden, waarvan het kindergeld de belangrijkste was. Daarover was eerder al een akkoord gevonden. Vandaag zat de comori samen over de financiële gevolgen van die staatshervorming. Daarover is dus overeenstemming bereikt.

Er werd onderhandeld over een pakket bevoegdheden voor in totaal 20 miljard euro. De deelstaten zullen 90 procent van dat geld krijgen, meldt VRT-radio. Zo moeten de deelstaten de komende jaren nog bijkomende inspanning leveren. de federale overheid behoudt zo'n 2,5 miljard euro.

Over de timing wordt vanavond nog verder onderhandeld. Waarschijnlijk gaat de staatshervorming in op 1 juli 2014, vlak na de verkiezingen.

In elk geval geeft premier Elio Di Rupo later op de avond meer uitleg op een persconferentie.

Comori

De comori, of het Uitvoeringscomité van de Institutionele Hervormingen zoals de werkgroep officieel heet, bestaat uit premier Elio Di Rupo, de staatssecretarissen bevoegd voor Institutionele Hervormingen Servais Verherstraeten (CD&V) en Melchior Wathelet (CDH) en de partijvoorzitters van de acht partijen van de meerderheid: Wouter Beke (CD&V), Benoît Lutgen (CDH), Wouter Van Besien (Groen), Olivier Deleuze en Emily Hoyos (Ecolo), Bruno Tobback (SP.A), Paul Magnette (PS), Gwendolyn Rutten (Open VLD) en Charles Michel (MR).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_128781901
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:11 schreef borisz het volgende:

[..]

Denk je de volgende keer even om de bronvermelding aub?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 juli 2013 @ 08:12:44 #229
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_128785875
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Denk je de volgende keer even om de bronvermelding aub?
Check.
Het was de Standaard
http://www.standaard.be/cnt/DMF20130709_00652698
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 20 juli 2013 @ 11:08:50 #230
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129148893
Iemand 't al opgemerkt dat we vanaf morgen onder Filip I leven ?

Dat wordt formidable ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_129152201
Filip. _O_
pi_129160055
pi_129160639
Daar wel een koning met baard dus :P
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 20 juli 2013 @ 19:12:33 #234
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_129162514
de baard was er toch af?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:02:33 #236
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_132036001
quote:
De "oertsjeef" ...

Maar toch wel wat schrikken , toen hij begin deze week zijn EVP-voorzitterschap "tijdelijk" neerlegde leek niets er op te wijzen dat hij er zo erg aan toe was ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:24:41 #237
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_132096463
De N-VA gaat stilletjes achteruit in de peiligen, blijft uiteraard de grootste maar nu met "maar" 28%. Tekenend daarvoor is dat De Wever ook zakt naar de 3e plaats van populairste politici in Vlaanderen, na de eeuwige Kris Peeters en nu ook Maggie De Block. Elio Di Rupo trouwens 7e in die lijst.

Zou wel wat zijn, Di Rupo populairder dan De Wever in Vlaanderen :+.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_132137825
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

De "oertsjeef" ...

Maar toch wel wat schrikken , toen hij begin deze week zijn EVP-voorzitterschap "tijdelijk" neerlegde leek niets er op te wijzen dat hij er zo erg aan toe was ...
Dat wordt zaterdag een begrafenis van formaat in Gent: Merkel komt bijna zeker, Sarkozy zou ook komen.

Hij was misschien belgicist en royalist, maar wel ook al decennia op voorhand voorstander van het federalisme, waar nu geen enkele grote Vlaamse of Franstalige partij meer vanaf wil.

Het is wel raar om mensen als Eyskens en Van Rompuy op tv te zien verschijnen over Martens, de toenmalige CVP had in de jaren tachtig genoeg interne twisten, er wordt zelfs gezegd dat Martens zijn vrienden bij de andere partijen had zitten.
pi_132550657
De maskers van de N-VA vallen af: http://www.gva.be/nieuws/(...)tse-bijeenkomst.aspx

Ikzelf ben voor een fusie tussen de N-VA en Vlaams Belang. Wij zijn natuurlijke bondgenoten.

Vlaams Belang is op sommige punten misschien iets te extremistisch, terwijl de N-VA op sommige punten iets te braaf is. Maar ik ben ervan overtuigd dat als beide partijen water bij de wijn doen het mogelijk is om met één grote partij op te komen in Vlaanderen. Een versnippering is nooit goed.
pi_132551730
Ook een fusiepartij van die twee zal, goddank, nooit een absolute meerderheid halen wanneer er daadwerkelijk gestemd wordt.
pi_132586777
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:08 schreef 99.999 het volgende:
Ook een fusiepartij van die twee zal, goddank, nooit een absolute meerderheid halen wanneer er daadwerkelijk gestemd wordt.
N-VA heeft moslims in haar rangen, Vlaams Belang veroordeelt de islam op zich.
N-VA wil uiteindelijk naar een onafhankelijke Vlaamse staat, Vlaams Belang wil enkel in een federale regering van België als het de laatste is.
N-VA is onder andere tegenstander van de uitbreidingspolitiek van Israël. Voor Vlaams Belang is Israël "de voorpost van het vrije westen".
N-VA vormt in het Europees Parlement een fractie met allerlei groene partijen en linkse partijen als SNP, ERC en Plaid Cymru. Vlaams Belang was in 2007 even in een groep met Front National, het Bulgaarse Ataka, ... en heeft nu nog steeds goeie relaties met Front National.

Die twee passen echt niet bij elkaar. Ik vind het wel jammer dat de N-VA zoveel ex- Vlaams Belangers heeft opgenomen. Als die op de N-VA lijsten in mijn kieskring staan kan dat mijn keuze beïnvloeden.
pi_132697341
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:49 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

N-VA heeft moslims in haar rangen, Vlaams Belang veroordeelt de islam op zich.
N-VA wil uiteindelijk naar een onafhankelijke Vlaamse staat, Vlaams Belang wil enkel in een federale regering van België als het de laatste is.
N-VA is onder andere tegenstander van de uitbreidingspolitiek van Israël. Voor Vlaams Belang is Israël "de voorpost van het vrije westen".
N-VA vormt in het Europees Parlement een fractie met allerlei groene partijen en linkse partijen als SNP, ERC en Plaid Cymru. Vlaams Belang was in 2007 even in een groep met Front National, het Bulgaarse Ataka, ... en heeft nu nog steeds goeie relaties met Front National.

Die twee passen echt niet bij elkaar. Ik vind het wel jammer dat de N-VA zoveel ex- Vlaams Belangers heeft opgenomen. Als die op de N-VA lijsten in mijn kieskring staan kan dat mijn keuze beïnvloeden.
Ja wauw

1 halve Marokkaanse die al fotoshoots heeft gedaan in haar bh en 1 turks koerdische zonder hoofddoek. Niet echt vrome moslima's me dunkt

Het klopt dat Vlaams Belang in de meeste punten extremer is dan de NVA

maar heb nog eens nagedacht en eigenlijk is het perfect zo met deze 2 partijen. Bij een fusie zou een groot deel van de NVA gewoon blijven stemmen op de fusiepartij maar ook een deel, mensen zoals jij, zou afhaken.

Dus door één extreme en één gematigde partij lokken we nu meer kiezers dan bij één fusiepartij

Maar sowieso, als de NVA ooit onafhankelijkheid wil, waar het voor staat, zal het niet anders kunnen dan met het Vlaams Belang te regeren
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:45:00 #243
66825 Reya
Fier Wallon
pi_132697739
Onafhankelijkheid is een dagdroom van een beperkte groep romantici, dat komt toch nooit serieus politiek aan de orde.
pi_132718653
De kans dat de Duitsers nog eens binnenvallen de komende jaren is inderdaad nog groter dan dat Vlaanderen in de nabije toekomst onafhankelijk zal worden

Wel positief nieuws vandaag:

Eva Brems (Groen) stapt uit de politiek, dit geeft de burger moed
  woensdag 30 oktober 2013 @ 13:06:27 #245
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_132721790
quote:
N-VA: "Vlaanderen en Wallonië alle bevoegdheden, Brusselaars moeten kiezen"

Voor de N-VA bestaat het toekomstige confederale België nog slechts uit twee deelstaten, Vlaanderen en Wallonië. Brussel krijgt als regio een apart statuut, maar Brusselaars moeten kiezen tussen het Vlaamse of Waalse bestel. Op Belgisch niveau blijven bijna geen bevoegdheden meer over. Dat blijkt uit de congresteksten die onze redactie kon inkijken. Om 16 uur stelt de N-VA de visie op het confederalisme voor.

"Afbreken van bovenaf wordt opbouwen van onderuit", zo staat het in de congresteksten van de N-VA. Of: "Samenwerken omdat we willen, niet omdat we moeten."

De N-VA wil dus de logica van de Belgische staatshervormingen omkeren. Vlaanderen en Wallonië moeten eigenaar worden van alle bevoegdheden. In een Grondverdrag moeten ze dan beslissen wat ze nog samen willen doen. Wat de N-VA betreft, is die lijst kort: de confederatie België is nog verantwoordelijk voor schuldafbouw, defensie, asielbeleid en nationaliteitsverwerving (zie lijst onderaan).

Brussel wordt dus een regio die deel uitmaakt van Vlaanderen én Wallonië, dus geen apart gewest meer. Brussel-Hoofdstad en de Duitstalige regio krijgen wel een apart statuut.

De Brusselkeuze

Brusselaars moeten daarom kiezen tussen het Vlaamse of het Waalse niveau. Dat heeft vergaande gevolgen: aan wie de Brusselaars belastingen betalen, wie hun pensioenen betaalt, voor wie ze stemmen, enzovoort.

Staatsschuld op 25 jaar weggewerkt

Het belangrijkste dat nog federaal blijft, is de afbouw van de staatsschuld. Die moet op 25 jaar weggewerkt zijn. Daarvoor blijft de regelgeving voor btw, accijnzen en douanerechten nog bij het Belgische niveau, omdat dat moet van Europa.

Weg met de premier

Opvallend is ook dat de premier verdwijnt. Er zijn wel 6 tweetalige ministers, 3 aangeduid door Vlaanderen en 3 door Wallonië. Er is ook geen rechtstreeks verkozen Belgisch parlement meer. 25 Vlamingen, 25 Franstaligen aangeduid door Vlaanderen en Wallonië. Ook het koningshuis blijft bestaan, maar heeft niets meer te zeggen.

De volledige tekst : http://www.deredactie.be/polopoly_fs/1.1766617!file/PDF_NVA.pdf
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 30 oktober 2013 @ 13:16:35 #246
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_132722076
Zou er naast het Vlaams Belang ook maar 1 partij zijn die hier uberhaupt over zou willen nadenken?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 13:42:47 #247
66825 Reya
Fier Wallon
pi_132722863
quote:
Vlaanderen in het buitenland

Vlaanderen en Wallonië zullen een eigen diplomatieke dienst krijgen, de confederatie België niet meer. In de Europese Ministerraden zullen de Vlaamse en Waalse ministers de bevoegdheden gelijk verdelen, en elke legislatuur afwisselen. In de ene bestuursperiode trekt bijvoorbeeld de Vlaamse minister van Justitie en de Waalse minister van Sport naar Europa, in de volgende bestuursperiode wisselt het om. Als de Belgische confederatie zijn begroting aan Europa moet voorleggen, zal die bestaan uit een bundeling van de Vlaamse en de Waalse begroting.
Hiermee word je natuurlijk wel gegarandeerd een internationaal lachertje.
pi_132723290
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:42 schreef Reya het volgende:

[..]

Hiermee word je natuurlijk wel gegarandeerd een internationaal lachertje.
Veel zotter wordt het niet.
pi_132723756
Straks kunnen we ons eigen wereldrecord regeringsvormen nog eens verbreken *O*

535 dagen :')
pi_132734553
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:49 schreef zuiderbuur het volgende:
N-VA is onder andere tegenstander van de uitbreidingspolitiek van Israël. Voor Vlaams Belang is Israël "de voorpost van het vrije westen".
Vergis u niet hoor, de N-VA is al enkele jaren de zionistische toer op

Vroeger waren ze idd (veel) kritischer

quote:
Gaza: de koerswijziging van N-VA
De Israëlische diplomatie zit tegenwoordig niet stil. Ze bereidt zich voor op de aanvraag tot UNO-lidmaatschap die de Palestijnen in september zullen indienen, en op de komst van de Gaza-vloot met hulpgoederen die nu in haar vertrekfase is. Je kan het ook in België merken, bij een partij waarvan het bijna exclusieve thema communautaire en ultraliberale hervormingen zijn, de N-VA.

In maart 2008 ging de partij de Palestijnse toer op. Een officieel standpunt op haar website begon met de zin: “De N-VA veroordeelt de harde aanval van Israël op de Gazastrook en betreurt de vele onschuldige slachtoffers”. En eindigde met dit statement: “Het partijbestuur van de N-VA onderschreef vanmorgen ook de oproep van het Actieplatform Palestina: ’60 jaar ontheemd, 40 jaar bezet!’ die moet uitmonden in een aantal acties tijdens de volgende maanden.“

De koerswijziging van N-VA
Zo’n standpunt was de spreekbuis van Israël in Vlaanderen, Joods Actueel, niet welgevallig. Bij de laatste verkiezingen schreven ze dan ook: “Een halfslachtig voorbeeld is de N-VA…”

Ze zouden er werk van maken. La Libre Belgique meldde dat Bart De Wever twee weken geleden bij de Israëlische ambassadeur was uitgenodigd op een werkdiner.

Een week later interpelleerde kamerlid Els Demol onze minister van Buitenlandse Zaken met onder meer deze vragen over de Belgen die deelnemen aan de huidige Gaza-flottilla: “Wat was uw reactie op de vraag van Israël om het vertrek van deze missie te voorkomen?” En “Hebt u contact gehad met hen of hun organisaties? Indien ja, wat was uw boodschap en wat was hun reactie?”

In haar interventie citeerde ze ook de Israëlische Uno-ambassadeur die het had over een actie van “extremistische en terroristische organisaties.”

Michaël Freilich van Joods Actueel was in zijn nopjes en schreef “Met deze forse uithaal neemt de N-VA een duidelijk nieuw standpunt in… De partij volgt hiermee de conservatieve lijn van de Britse premier Cameron…”

Over Europese invloed en electoraal gewin

Zoals ik in mijn pas verschenen boek “De Israëllobby” aantoon, worden Belgische politieke partijen in hun standpunt over Israël nogal beïnvloed door de Europese partij waarvan ze lid zijn. Dit geldt bijvoorbeeld heel sterk voor de CD&V die haar standpunten hierover laat leiden door wat Nicolas Sarkozy, Sylvio Berlusconi en José Aznar, partijgenoten in de EVP en zeer goede vrienden van Israël, voorstaan.

Zoals Freilich verder schrijft kan er ook een electoraal motief spelen: “Het (N-VA) probeert hiermee mogelijk wind uit de zeilen te halen van het Vlaams Belang.”, dat al een paar jaar de zionistische toer op is.

De uithaal naar de Belgische deelnemers aan de Gaza-vloot was geen individueel standpunt van een N-VA-parlementslid. Jan Jambon wist Joods Actueel te vertellen dat Els Demol hiermee ‘een partijstandpunt vertegenwoordigt’, en “Wij zien dergelijke actie als een vorm van terrorisme en veroordelen dit ten stelligste. We weten nog dat er vorig jaar terroristen aan boord zaten, daarom veroordelen wij dit initiatief.”

Dat verhaal over terroristen aan boord is compleet onwaar en zuivere Israëlische propaganda van het ergste soort. Het werd zeer overtuigend ontmaskerd door de joods-Amerikaanse blogger Max Blumenthal (Hufftington Post) en een Israëlisch journalist van Real News (een afdeling van Indymedia).

De waarheid achter de terroristen

De Israëlische propaganda begon op YouTube met clips van het Israëlische leger over de aanval op de Mavi Marmara. De meest bekeken clip was de dropping van commando’s op het dek van het schip. Deze werd op 2 juni 2010 op het net gezet en had een dag later al 1,2 miljoen kijkers getrokken.

Niet alleen was het filmpje onduidelijk, het was doorspekt met tussen- en ondertitels om het naar de hand van het leger te zetten. Er zaten ook nogal wat anomalieën in. Er was de tijdcode van de beelden die niet klopte. Die werd dan later snel verwijderd onder het voorwendsel dat het leger zijn camera’s slecht had afgesteld.

Maar er was meer. De twee onderzoeksjournalisten stelden de woordvoerder van het Israëlische leger volgende pertinente vragen:‘Kunnen jullie de authenticiteit bewijzen van wat jullie beweren:

dat de passagiers op die boten contacten hadden met jihadorganisaties of Al-Qaeda?
dat er een ex-marinier aan boord was die Hamas zou gaan trainen?
dat de foto van de bebaarde man met scimitar [kort kromzwaard, nvda] op het schip is genomen?
dat de stem die te horen was op de radio van het schip en die onder meer tegen de soldaten zegt:“Ga terug naar Auschwitz en vergeet 11 september niet”, authentiek is?’

Het resultaat was ontluisterend. Op de twee eerste vragen moest het Israëlische leger toegeven dat ze daar geen bewijzen voor hadden.

De man met het kromzwaard bleek na enig onderzoek een Jemenitisch parlementslid en de foto was genomen tijdens een persconferentie in Jemen.

De fameuze stem zou volgens het leger die van Huwaida Arraf zijn, een Amerikaanse Palestijn, maar uit alle getuigenissen bleek dat de man nooit op de boot was geweest, en niet, zoals alle andere passagiers, door Israël was gearresteerd.

De woordvoerder gaf ten slotte toe dat de stem edited was, gemanipuleerd dus.

De N-VA verspreidt nu echter weer deze Israëlische propaganda-versie en gaat daarmee in tegen wat ze zelf drie jaar geleden vertelden. Wie beweert weer dat er geen Israëllobby bestaat?

Lucas Catherine is auteur van diverse boeken over de islam en de Arabische wereld. ZIjn laatste boek is De Israëllobby, uitgegeven bij EPO. (Dit opiniestuk is eerder verschenen in De Morgen)

http://www.dewereldmorgen(...)rswijziging-van-n-va
Het water is minder diep tussen de NVA en Vlaams Belang als velen denken. Alleen door openlijk zich te distantiëren van het Vlaams Belang lokken ze extra kiezers
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')