Ik ben zelf 45 jaar geleden een familielidje verloren (6 jaar) door een kanaal achter het huis langs.......dat is zo iets vreselijks dat ik zelf geen kinderen wil(de) hebben, om dat verdriet niet nog eens mee te moeten maken. Ik zou er niet aan moeten denken dat kinderen een (verkeers)ongeval overkomt.quote:Op zondag 14 oktober 2012 11:18 schreef TheAmazingSun het volgende:
De buurt is zeer kindvriendelijk dus ook mooi voor de kids terwijl waar we nu wonen een drukke weg voorlangs loopt.
Ik denk dat we het ook eng vinden te gaan kopen maar de tijd is nu nog gunstig met de nieuwe hypotheekregels in het verschiet.
Wat zouden jullie doen?
We zitten met deze hypotheek zeker niet aan de max, en met aflossing zitten we met de hypotheek en alles maar 19 euro duurder dan we nu huren, ik verwacht dat we over 3 jaar met huren ook duurder uit zijn terwijl het hypotheekbedrag gelijkblijft.quote:Op zondag 14 oktober 2012 11:42 schreef JantinaGr het volgende:
Als huurder ben je altijd beter uit om te kopen (vind ik), en zeker in deze tijd. De koopprijzen zijn laag en als huurder heb je "alle" keus, je zit een ideale situatie, want je hebt niets te verkopen.
Ik ben zelf van mening dat het veel fijner is een eigen woning te bezitten, qua gevoel en qua vrijheid :-) Het is wel aan te raden je niet een hypotheek te storten waarbij je aan je max. zit.
Bedankt, en ja dat veiliger wonen spreekt ook erg aan.quote:Op zondag 14 oktober 2012 11:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik ben zelf 45 jaar geleden een familielidje verloren (6 jaar) door een kanaal achter het huis langs.......dat is zo iets vreselijks dat ik zelf geen kinderen wil(de) hebben, om dat verdriet niet nog eens mee te moeten maken. Ik zou er niet aan moeten denken dat kinderen een ongeval overkomt.
Bovendien, is een huis langs een drukke weg minder waard, dan hetzelfde pand op een betere (rustige en veilige) locatie.
Dat kopen doet geen "pijn"je moet aan het idee wennen dat je maandelijks rente betaalt i.p.v. huur, verder is daar geen verschil tussen.
Wat prijzen en rente e.d. betreft: dat blijft moeilijk te voorspellen. Tijd is nu gunstig; je geeft zelf al de beperkende regels m.b.t. hypotheken aaan die waarschijnlijk in 2013 van kracht worden.
Jullie situatie zo verziend, zou je misschien het beste af zijn met dat andere huis da iets groter is en vooral veiliger ligt.
Haha is een optie inderdaadquote:
Een extra kamer op zolder is helaas geen optie, we hebben alle mogelijkheden met dit huurhuis al bekeken.quote:Op zondag 14 oktober 2012 11:59 schreef tiho1 het volgende:
En zit er bv een zolder op waar nog niets mee gedaan wordt? Wij hebben toen onze dochters samen op en kamer gedaan en de zolder een nieuw dakkapel opgezet + kamer van gemaakt.
Dat de oudste naar zolder ging vonden ze erger dan dat ze bij elkaar op de kamer gingen.
Eeeehh....mischien een idee eerst, voor je een bod uitbrengt, eens door te (laten) reken wat de financiéle mogelijkheden zijn? Qua hypotheekvormen en rentevastperioden e.d.quote:Op zondag 14 oktober 2012 12:25 schreef TheAmazingSun het volgende:
Morgen bel ik de makelaar om een bod uit te brengen.
Ik vermoed dat TS dit allemaal al bekeken heeft / advies heeft ingewonnen, gezien zijn eerdere post waarin hij vertelt dat de maandelijkse lasten hypotheek versus huur slechts 19 euro verschillen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 12:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Eeeehh....mischien een idee eerst, voor je een bod uitbrengt, eens door te (laten) reken wat de financiéle mogelijkheden zijn? Qua hypotheekvormen en rentevastperioden e.d.
Dat vermoed ik ook.quote:We zitten met deze hypotheek zeker niet aan de max, en met aflossing zitten we met de hypotheek en alles maar 19 euro duurder dan we nu huren, ik verwacht dat we over 3 jaar met huren ook duurder uit zijn terwijl het hypotheekbedrag gelijkblijft.
Als je zelfs een financiering nodig hebt voor een (uitgebreide) verfklus, dan zou ik maar helemaal van kopen afzien - dan is het huis gewoonweg te duur... bedenk dat je als eigenaar van een woning altijd voldoende reserves moet hebben voor het noodzakelijke onderhoud.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:01 schreef Nico987 het volgende:
Verven en sausen zou ik zo ie zo doen.. Bedenk alleen wel dat je dit in 90% van de gevallen niet meer mee gefinancierd krijgt..
Hoe kom je daar nou bij?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:01 schreef Nico987 het volgende:
Al zitten er in de financiering van een oud huurhuis wel wat voordelen, bijvoorbeeld vrij op naam en vaak kortingen etc op rentes.
Die 'regel' bestaat voor zover ik weet ook helemaal niet.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:36 schreef TheAmazingSun het volgende:
Er is mij nog niets bekend van rentekorting bij een koop van een huurwoning, lijkt me vrij sterk.
Gefeliciteerd!quote:In ieder geval is er een akkoord.
Zonder verdere onderhandeling zijn ze akkoord gegaan met ons bod!
En laten we nu net geen meubels, laminaat en ander materiaal dat "los" kan van je huis mee mogen financieren. Verf wel inderdaad. Daarnaast mag je ook sowieso niet zomaar verbouwingskosten financieren, sinds augustus 2011 zijn de regels aangescherpt en moet je een deel spaargeld inleggen om extra te mogen lenen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:41 schreef Nico987 het volgende:
Een goede verf beurt kost al gauw een paar 1000 euro, ik denk dat er dan ook een nieuwe laminaat of vloer in gaat etc etc.. Tel daar de nieuwe meubels die je wilt kopen bij op ben je zo een 10.000 euro kwijt, het is dan wel handig als je wat mee kan financieren. Ik ben het met je eens dat het het beste is om zelf wat spaar geld te hebben, maar jah dat is niet voor iedereen mogelijk..
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:03 schreef TheAmazingSun het volgende:
Net weer bij hypotheek adviseur geweest.
Als er geen extreme dingen gebeuren is het over ongeveer 2 weken helemaal rond.
+1, Gefeliciteerd, en we kijken uit naar het klustopic!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:24 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]![]()
Van harte gefeliciteerd !![]()
Gaan jullie ook nog een project topic hier openen ?
Achteraf is een verslagje ook heel leuk hoor !quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:47 schreef TheAmazingSun het volgende:
Haha bedankt allemaal, en ik denk niet dat ik daar straks tijd voor heb hahaha.
We hebben straks 4 weken de tijd om de boel leefbaar te krijgen dus we hebben alle vrije tijd nodig.
Ik was eigenlijk niet van plan om zolang op een bank te wachten. In dat geval stap ik wel naar de concurrent.. als ze niet willen verdienen dan toch niet..quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:48 schreef axamenta het volgende:
Ik wil je geen kopzorgen hoor, maar bij mij zou het de volgende week ook klaar zijn, heeft uiteindelijk meer dan een maand geduurd. Hoop dat ze bij jouw filiaal wat rapper zijn.
Precies dezelfde ervaring. Ik kon ook pas een maand later terecht en ben toen naar een ander gegaan. De hele aanvraag & goedkeuring heeft bij mij wel bijna 2 maanden geduurd waardoor we de ontbindende voorwaarden zelfs een week hebben moeten verlengen. Dat was wel even nagelbijten.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 07:28 schreef mark_dabomb het volgende:
'Leuk dat het rond is!
Met de Rabo heb ik qua hypotheken zeer slechte ervaringen. Wilde een afspraak op korte termijn maken (gebeld op 1 juni). Ik kon 14 juli al terecht. Nou vooruit, maar ingepland. In de tussentijd met de hypotheekshop gaan praten en daar hadden we alles in 2 weken rond. Toch maar naar de afspraak met de Rabo gegaan en lachend gezegd dat we al een andere hypotheek rond hadden en dat dat maar 2 weken duurde. Adviseur met schaamrood op de kaken achter gelaten. Die willen gewoon geen geld verdienen.
Succes met alles!
Dat is wellicht waar (we kunnen niet in de toekomst kijken), maar mensen moeten toch ergens wonen, en aangezien de huurmarkt (vrije sector = belachelijk duur, sociale huur = ellenlange wachtlijsten en grote kans op een tokkiebuurt) ook geen feest is...quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 23:37 schreef bobdeb het volgende:
Niet kopen, maar nog even doorsparen. De prijzen zakken op dit moment, en ze zijn nog zeker niet op de bodem. Over een jaar kan je ervan uitgaan dat een groot aantal mensen die nu hun woning nog niet hebben weten te verkopen de prijs hebben laten zakken. Ik zou niet verbaasd staan als je dan voor 10% minder dan nu terecht kunt.
En als we dat nu allemaal gaan doen zijn ze straks helemaal niets meer waard.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 23:37 schreef bobdeb het volgende:
Niet kopen, maar nog even doorsparen. De prijzen zakken op dit moment, en ze zijn nog zeker niet op de bodem. Over een jaar kan je ervan uitgaan dat een groot aantal mensen die nu hun woning nog niet hebben weten te verkopen de prijs hebben laten zakken. Ik zou niet verbaasd staan als je dan voor 10% minder dan nu terecht kunt.
Kijk kijk. De ENIGE echt valide reden om een huis te kopen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 23:55 schreef Nico987 het volgende:
Ik koop geen huis om daar aan te verdienen, maar om een mooie woonplek te krijgen.
Niemand kan in de toekomst kijken. Als jij een fiks aantal jaar in je koophuis wilt blijven wonen, dan loop je m.i. nooit een echt 'enorm' risico. "What goes up, goes down" - en vooral ook, vice versa. Als je maar de tijd neemt, en dan denk ik over minimaal een jaartje of zeven. Liefst meer.quote:Ik verwacht niet dat het in 1 jaar 10% zal zakken.. In de afgelopen 3 jaar is mijn huis met 10% gezakt, tenminste de vorige eigenaren betaalde toen 229 en ik nu 212.. Dat is nog wat minder dan 10% echt niet dat het over een jaar nog eens 10% is gezakt.. De vraagprijzen misschien, maar de verkoop prijzen zullen wel meevallen.
Hoop voor jullie dat alles rondkomt!quote:Bij ons is de offerte nu rond, alle papieren behalve de overlijdensrisico hebben we rond.. En dan is het een kwestie van wachten.
quote:Op zaterdag 3 november 2012 16:58 schreef TheAmazingSun het volgende:
Lijkt goed dus.
Hier zijn nog een paar kleine puntjes maar dat is ook geen probleem.
Voor 15 november moet het rond zijn.
quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:48 schreef Nico987 het volgende:
Jaja sinds vrijdag exact op de datum dat het rond moest zijn, dus nu is het 2 weken wachten op de overdracht en dan zijn wij nog net op tijd de gelukkig eigenaar van een mega schuld, zonder 100% aflossen en met een bankspaar hypotheek!
Welke kinderopvangkostenquote:Op woensdag 14 november 2012 11:58 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Dit, eigenlijk. Gezien kinderopvangkosten en alles wat erbij komt kijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |