SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vier laatste haaksels uit het vorige topic:
Hier weer verder!
[ Bericht 0% gewijzigd door Mvr.Poes op 13-10-2012 23:52:56 ]
Bedanktquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 23:49 schreef Mvr.Poes het volgende:
Ik dacht, ik open maar een nieuwe, misschien had MarinaJozina niet door dat ze hem sloot.![]()
En ik vond het een mooie manier mezelf maar weer eens te melden.
Soms haak ik maanden niet en dan krijg ik ineens weer de geest en begin weer.
Ik ben nog steeds bezig met Phillipe, (ja dat is heel erg) hij heeft er een been bijgekregen en zijn 2de been is in de maak.
ja, dat is George!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 23:54 schreef trui het volgende:
Muks, hij lijkt me wat aan de korte kant, je poncho. maar verder valt ie mooi!
wat een snoezig uiltje marinajozina!
en haha dat schaap dottey, hij lijkt wel familie van die bijzondere giraffe met z'n knikkende knieën, herinner je je die?
en in de herhaling: érg leuke sloffen, donna!
dat heb ik ook nog op mijn' to-crochet - lijstje ' erg leuk uiltje.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 23:59 schreef MarinaJozina het volgende:
[..]
BedanktIk had inderdaad niet helemaal op zitten letten geloof ik
Wie is Phillipe?
Thnx voor de complimentenIk ben nu een achterkantje aan het haken, zodat ik 'm kan vullen en dan wil ik er nog een paar maken voor aan een soort mobile/hanger voor in het raam.
Als het goed is kan je het uitje ook in een keer maken ipv eerst de voor en dan de achterkant :-). Maar de kleurencombi wordt alleen wel anders. :-) hij wel erg lief geworden :-).quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 23:59 schreef MarinaJozina het volgende:
[..]
BedanktIk had inderdaad niet helemaal op zitten letten geloof ik
Wie is Phillipe?
Thnx voor de complimentenIk ben nu een achterkantje aan het haken, zodat ik 'm kan vullen en dan wil ik er nog een paar maken voor aan een soort mobile/hanger voor in het raam.
Topic 129 heeft Saaw een linkje gezet.quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:03 schreef kwakz0r het volgende:
over sloffen gesproken.... waar was dat patroon van de krokodillensloffen ook alweer? heb het gedownload volgens mij maar kan het nergens vinden...
Da's zeker het proberen waard ja!quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:02 schreef Jumpsje het volgende:
Even een geniale tip op de zondagmorgen:
http://crochetpatterncomp(...)gap-between.html?m=1
jaaaaa leukquote:Op zondag 14 oktober 2012 11:35 schreef mainedoll het volgende:
Jaaaaa, Nijntje is af
Boordevol fouten, maar dat zal me een zorg zijn
Ogen en oren zitten niet precies op de goede plek, oren zijn te klein naar mijn zin. En dan nog niet te spreken over mijn 'matige' haakwerk met *hier* *hier* en *hier* een fout(ja, dat mens zit me nog steeds dwars
, zelfs bij de Zeeman kreeg ik gisteren betere uitleg dan in dat winkeltje
)
[ afbeelding ]
dankjewel!!quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:29 schreef YogaLove het volgende:
[..]
Topic 129 heeft Saaw een linkje gezet.
Het grote haaktopic #129 we haken gestaag door!
Oh daar had ik geen idee van. Hoe frutsel ik de ogen en het snaveltje er dan zo op dat je dat niet ziet op de achterkant?quote:Op zondag 14 oktober 2012 09:09 schreef CREADO het volgende:
[..]
Als het goed is kan je het uitje ook in een keer maken ipv eerst de voor en dan de achterkant :-). Maar de kleurencombi wordt alleen wel anders. :-) hij wel erg lief geworden :-).
Denk dat Creado bedoelt zoals dat patroon wat ik gestuurd had. Dat je in het rond werkt.quote:Op zondag 14 oktober 2012 12:40 schreef MarinaJozina het volgende:
[..]
Oh daar had ik geen idee van. Hoe frutsel ik de ogen en het snaveltje er dan zo op dat je dat niet ziet op de achterkant?
Inmiddels is de achterkant ook klaar en ik heb er een beetje vulspul in gedaan
@ Mainedoll: Nijntje is leuk geworden!
opgeslagenquote:Op zondag 14 oktober 2012 10:02 schreef Jumpsje het volgende:
Even een geniale tip op de zondagmorgen:
http://crochetpatterncomp(...)gap-between.html?m=1
3 mosterd/okergele? Dan ga ik kijken of ik ze morgen voor je kan halen anders wordt het woensdag. Ik denk alleen niet dat zo'n grote bol door de brievenbus past dus dan wordt het wel pakketpost, duur grapje?quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:36 schreef B.ertha het volgende:
@SpaceInvaders ik wil die gele bollen erg graag!
Heel de bollen afrollen en om een stuk karton doen? Dan ben ik de halve middag bezigquote:Op zondag 14 oktober 2012 13:44 schreef MarinaJozina het volgende:
@ SpaceInvaders: Als je de bollen uit elkaar haalt en evt plat oprolt om een stuk karton, dan past het makkelijk in een brievenbusdoosjeZo heb ik ook eens een paar bollen wol verstuurd van de Wibra.
Ooh dan is het geen probleemquote:Op zondag 14 oktober 2012 13:50 schreef MarinaJozina het volgende:
Ik weet niet hoe stevig ze in elkaar zitten, maar je kunt ze vaak wel vrij makkelijk in een paar strengen uit elkaar schuiven.
even voor de zekerheid, is de kleur code c-2139? Lot nr bij mij is L-47281.quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:42 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
3 mosterd/okergele? Dan ga ik kijken of ik ze morgen voor je kan halen anders wordt het woensdag. Ik denk alleen niet dat zo'n grote bol door de brievenbus past dus dan wordt het wel pakketpost, duur grapje?
Geen idee, ik zal het in mijn telefoon zetten en checken als ik ga. Lot nr moet hetzelfde zijn voor jou? Hoeveel bollen?quote:Op zondag 14 oktober 2012 14:01 schreef B.ertha het volgende:
[..]
even voor de zekerheid, is de kleur code c-2139? Lot nr bij mij is L-47281.
Dus dubbel dubbel dubbel check: alle drie de bollen meenemen als de kleurcode klopt maar het lot nr hoeft niet 100% overeen te komen?quote:Op zondag 14 oktober 2012 14:07 schreef B.ertha het volgende:
Nee, kleur nr is belangrijker. Doe maar alledrie dan, voor de zekerheid
edit: Okee, eerst lezen dan reageren, laat maar!quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:36 schreef B.ertha het volgende:
@SpaceInvaders ik wil die gele bollen erg graag!
ja graag.. alleen dingen die af zijn zouden we in de op plaatsen. En de mijne is niet af. Ik moet nog mooie foto's makenquote:Op zondag 14 oktober 2012 14:14 schreef Mvr.Poes het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is Philippe, du chef!![]()
Dottey, weet je zeker dat je schaapje uit de OP wilt hebben? Hij staat er zo schattig
nu ben ik erg benieuwd wat er voor de edit stondquote:Op zondag 14 oktober 2012 14:23 schreef x__duck het volgende:
[..]
edit: Okee, eerst lezen dan reageren, laat maar!
Daar bestel je via amazon/andere engelse boekensites een echt boek voorquote:Op zondag 14 oktober 2012 14:34 schreef MarinaJozina het volgende:
Dat is duur!![]()
Het ziet er wel leuk uit
Ik ben jaloersquote:Op zondag 14 oktober 2012 14:39 schreef 16021988 het volgende:
Ik kreeg het Zoomigurumi boek net al in de mail!!
Ik was toen pas net aan t haken toen de actie kwam..Kon het niet laten haha.. Is een beetje typerend voor mij, impulsaankopen..quote:Op zondag 14 oktober 2012 14:46 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik ben volgens mij net te laat begonnen met haken om die actie mee te pakken.
Kom net van de wibra, er lagen nog maar 2 van de 3 bollen en de wikkel was eraf. Ook waren ze half afgerold dus heb niets meegenomen sorryquote:
Wel rond maar dan vanaf een ketting is denk mooier, maar gewoon proberen. Weet niet meer hoe jumpsie het had gedaan,, maar in het rond is altijd makkelijker vind ik :-)quote:Op zondag 14 oktober 2012 12:54 schreef MarinaJozina het volgende:
Dus als zo'n amigurumi? Die haak je ook in het rond toch?
Ik heb 'm nu gehaakt met een magic circle. Bedoel je in plaats daarvan een ketting?quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:28 schreef CREADO het volgende:
[..]
Wel rond maar dan vanaf een ketting is denk mooier, maar gewoon proberen. Weet niet meer hoe jumpsie het had gedaan,, maar in het rond is altijd makkelijker vind ik :-)
Dat is lompquote:Op zondag 14 oktober 2012 15:23 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Kom net van de wibra, er lagen nog maar 2 van de 3 bollen en de wikkel was eraf. Ook waren ze half afgerold dus heb niets meegenomen sorry
Ja, graagquote:Op zondag 14 oktober 2012 15:28 schreef CREADO het volgende:
[..]
Wel rond maar dan vanaf een ketting is denk mooier, maar gewoon proberen. Weet niet meer hoe jumpsie het had gedaan,, maar in het rond is altijd makkelijker vind ik :-)
B.ertha heb je de wol nog nodig ander kijk ik dinsdag in den haag. Let me know :-)
Ow.lol heb je het pmtje gezien :-)
Ik zal ook weer foto mk. Mijn sjaal is af, angry bird en de bl.amineko :-)
![]()
Ik heb m net ook gekregen! Zo even dowloaden.quote:Op zondag 14 oktober 2012 14:39 schreef 16021988 het volgende:
Ik kreeg het Zoomigurumi boek net al in de mail!!
3 bollen genoeg? En kom je het dan in den haag centrum of nabij zoetermeer ophalen?quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:54 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ja, graag
Ik ga snel een patroon uitkiezen, dan weet ik hoeveel ik precies nodig heb. Ben alleen zo kieskeurig
Zoetermeer dan liefst, want daar kom ik langs als ik vanuit Delft de A12 oprijd. 3 lijkt me prima!quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:28 schreef CREADO het volgende:
[..]
3 bollen genoeg? En kom je het dan in den haag centrum of nabij zoetermeer ophalen?
Dat klopt wel. Als je het echte boek besteld hebt, zat daar ook automatisch 'gratis' het e-book bij!quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:05 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb het e-book ook in mail zitten....maar volgens mij heb ik alleen het echte boek besteld :s beetje raar maar ik vind het allemaal goed...
Ow ik meende dat je kon kiezen voor het boek of het boek én e-book zeg maar.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:18 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Dat klopt wel. Als je het echte boek besteld hebt, zat daar ook automatisch 'gratis' het e-book bij!
Ik heb hem maar uitgetrokken want ik kreeg het niet platquote:Op zondag 14 oktober 2012 20:17 schreef mainedoll het volgende:
Ik weet niet of het normaal is, ben ook maar een beginner :p, maar ik heb het bij mijn sjaal ook, waar ik vanmiddag aan begonnen ben. Het lijkt wel een pijpenkrulIk hoop maar dat het nog wegtrekt naarmate die sjaal breder wordt.
Wel knap hoor, zo'n bloemetje/rondje. Dat is mijn volgende 'stap'
dit is katia capri met een 3.5 naald en ik heb het gevoel dat ik het juist strak doe, ik heb ook een 2.5 naald liggen hier, daarmee gaan haken dan maar?quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:20 schreef Jumpsje het volgende:
Ik denk dat je vrij los haakt Space. Andere optie is dat je teveel meerdert..
Ja dat klopt, dat moest toch ook volgens die site?quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:40 schreef bietel het volgende:
SpaceInvaders, op de foto vind ik het er op lijken, alsof je in elk stokje, in elke ronde, 2 stokjes hebt gehaakt. Klopt dat?
Edit: Op de foto vind ik je vierkantje er netjes uitzien!
Dan ga ik opnieuw beginnen en wel goed tellenquote:Op zondag 14 oktober 2012 20:46 schreef Tyler-Girl het volgende:
Als je strak haakt moet je juist een grotere naald pakken ipv een kleinere. Maar volgens mij gaat een rondje niet zo bobbelen als je strak haakt, denk dat het toch aan het meerderen ligt.
Guppy, leuke kleurtjes. Gaat vast een mooie deken worden
Oh dus ronde 2 is 2dc in elke steek, en erna steeds om en om met 1dc?quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:50 schreef bietel het volgende:
Dat vermoeden had ik al!Gewoon een leesfoutje:
Bij ronde 3 en 4, staat dat je moet herhalen, wat tussen * staat, dus:
3rd Round: Repeat *dc in the next dc, 2dc in the next dc* around (42 dc's)
Herhaal: '1 stokje in volgende stokje, 2 stokjes in volgende stokjes, tot je rond bent (42 steken)
4th Round: Repeat *dc in the next 2 dc’s, 2dc in the next dc* around (56 dc’s)
Herhaal: '1 stokje in de volgende 2 stokjes, 2 stokjes in volgende stokje', tot je rond bent (56 steken)
Ik kan mij de verwarring voorstellen, dat je dacht dat je ronde 2 steeds moest herhalen.
Ronde 3 is om en om, dus elke 2e steek 2 stokjes.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:52 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Oh dus ronde 2 is 2dc in elke steek, en erna steeds om en om met 1dc?
Ik moet vaker beter lezen
Bedankt! Anders was ik nu losser gaan haken op dezelfde manierquote:Op zondag 14 oktober 2012 20:56 schreef bietel het volgende:
[..]
Ronde 3 is om en om, dus elke 2e steek 2 stokjes.
Ronde 4 is elke 3e steek 2 stokjes,
Ronde 5 zou dan elke 4e steek 2 stokjes zijn enz.
Het is de bedoeling dat je elke ronde 14 steken meerdert
Oooh leuke kleurtjes ookquote:Op zondag 14 oktober 2012 20:53 schreef HelloBonjour het volgende:
Pfff wat gaan jullie weer snel.
Vanmiddag even hiermee bezig geweest
[ afbeelding ]
wordt een sjaal voor een meisje die net 6 geworden is.
Geen probleemquote:Op zondag 14 oktober 2012 20:57 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Bedankt! Anders was ik nu losser gaan haken op dezelfde manier![]()
Oefening baart kunst is het toch hahahah... Kan me voorstellen dat het heel frusterend kan zijn. Heb vaakgenoeg ook dingen uitgehaaldquote:Op zondag 14 oktober 2012 21:02 schreef bietel het volgende:
[..]
Geen probleemSoms kan je zo naar iets blijven staren en niet vinden waar de fout nou zit! (ik spreek uit ervaring
)
Zoiets is handig voor iedere ronde.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:47 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Dan ga ik opnieuw beginnen en wel goed tellen
delicious crochet, denk ik. of ana paula rimoli.quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:19 schreef B.ertha het volgende:
Er is een site of ontwerpster op Ravelry die ontzettend leuke knuffelpatronen heeft. Betaald. Ik weet nog dat ik die site ooit heb gezien maar er toen nog niet goed genoeg voor was dus ik heb hem weggeklikt. Ik herinner me onder andere een hele leuke eenhoorn. Wie weet waar ik het over heb?
Of misschien nog Dawn Toussaint? Dat is niet echt knuffels, maar die heeft ook een eenhoorn, en die is gratisquote:Op zondag 14 oktober 2012 21:30 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
delicious crochet, denk ik. of ana paula rimoli.
Wat wil je graag maken? Knuffels, dekens, omslagdoeken, etc?quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:55 schreef Puala het volgende:
Ik wil nog even iedereen bedanken voor de tips. Het is me vandaag gelukt een klein lapje te haken![]()
Iemand ook nog tips voor een beginners patroontje? Misschien vind ik dan het tig keer uithalen voor het wel lukt niet meer zo erg
Oh daar moet je een account voor aanmaken. Dat zal ik morgen wel doen danquote:Op zondag 14 oktober 2012 22:59 schreef bietel het volgende:
[..]
Wat wil je graag maken? Knuffels, dekens, omslagdoeken, etc?
Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken op http://www.ravelry.com Daar staan heel veel patronen op en je kun filteren op moeilijkheidsgraad in zoeken.
je zou bijv een granny square kussen kunnen maken (zoals deze bijv http://www.ravelry.com/projects/Tyler-girl/granny-square-kissen (eigen creatiequote:Op zondag 14 oktober 2012 23:06 schreef Puala het volgende:
[..]
Oh daar moet je een account voor aanmaken. Dat zal ik morgen wel doen dan![]()
Euhm, sierkussentjes, knuffeltjes en evt. sjaals oid is de bedoeling
Nee en nee, hoewel delicious crochet er ook erg leuk uitziet!quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:30 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
delicious crochet, denk ik. of ana paula rimoli.
Ook nietquote:Op zondag 14 oktober 2012 21:45 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Of misschien nog Dawn Toussaint? Dat is niet echt knuffels, maar die heeft ook een eenhoorn, en die is gratis
Ook niet, maar wel de moeite van het bewaren waard.quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:53 schreef Serinde het volgende:
Bij eenhoorn denk ik aan Esbelotta
Zij heeft verkoopt dit patroon:
[ afbeelding ]
Ja, had ik. Ik begin te twijfelen of het misschien toch een gewone pony was. Die van het zoomigurumi boek is ook lief, maar ik heb het boek niet gekocht. Vond het veel geld voor vijf leuke patronen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:27 schreef KarinvdB het volgende:
B.ertha, had je al geprobeerd op unicorn te zoeken?
In het zoomigurumi boek zit ook een pony, dat is deze
Deze dan?quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:33 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ja, had ik. Ik begin te twijfelen of het misschien toch een gewone pony was. Die van het zoomigurumi boek is ook lief, maar ik heb het boek niet gekocht. Vond het veel geld voor vijf leuke patronen.
Ook nietquote:
Leuk die links! Grrrr wil nog zo veeeeeeeel :-)quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:40 schreef Angelof9 het volgende:
Hier vind ik unicorns:
http://www.roxycraft.com/
http://littleyarnfriends.tumblr.com/
http://www.etsy.com/shop/madisonscraftnook
http://www.amiamour.com/
Ik ben Muck, dat is een heule andere userquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 23:54 schreef trui het volgende:
Muks, hij lijkt me wat aan de korte kant, je poncho. maar verder valt ie mooi!
Die heb ik ook gemaakt en ze liggen nu nog bij mijn ex, maar ik ga zeker nog een paar maken voor thuisquote:Op zondag 14 oktober 2012 10:03 schreef kwakz0r het volgende:
over sloffen gesproken.... waar was dat patroon van de krokodillensloffen ook alweer? heb het gedownload volgens mij maar kan het nergens vinden...
Oh, die zijn mooi zeg!quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:53 schreef HelloBonjour het volgende:
Pfff wat gaan jullie weer snel.
Vanmiddag even hiermee bezig geweest
[ afbeelding ]
wordt een sjaal voor een meisje die net 6 geworden is.
Ik ben ook volop aan het breien op het moment, en haken gaat vooral tussendoorquote:Op zondag 14 oktober 2012 22:16 schreef Toverheks het volgende:
volg jullie op het voetje maar ben in de breimodus............
haha wat stom van me, dat krijg je van haastige spoed.... maar franjes (of een andere vorm van verlenging van de poncho) lijkt me een goed idee ja.quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:49 schreef Muck het volgende:
Ik ben Muck, dat is een heule andere user
En zeker omdat ie aan de korte kant is (komt vooral door mijn eh, nogal aanwezige voorgevel), wil ik er nog franjes aan maken
Bijna dinsdag weer:-) hoeveel wil je er als ze er nog zijn...quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:54 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ja, graag
Ik ga snel een patroon uitkiezen, dan weet ik hoeveel ik precies nodig heb. Ben alleen zo kieskeurig
En gaat hij ook dingen haken of heeft hij reeds een bestelling bij je gedaan :-)quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:40 schreef kwiwi het volgende:
Heb een haak/breiboek van m'n broer gekregen![]()
Hij had het zelf blijkbaar al goed bestudeerd, want hij kon precies vertellen waar ik wat kon vinden
Dat tweede jaquote:Op maandag 15 oktober 2012 14:52 schreef CREADO het volgende:
[..]
En gaat hij ook dingen haken of heeft hij reeds een bestelling bij je gedaan :-)
Doe maar 3 dan, ik heb nog een jaar om ze terug te sturen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:20 schreef CREADO het volgende:
[..]
Bijna dinsdag weer:-) hoeveel wil je er als ze er nog zijn...![]()
![]()
![]()
Je kan het nabij zoetermeer beter langshalen. Dat is makkelijker toch..quote:Op maandag 15 oktober 2012 15:33 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Doe maar 3 dan, ik heb nog een jaar om ze terug te sturen.
Is het heel veel gevraagd als jij er 3 koopt voor me en dan eventueel maar 1 of 2 opstuurt als ik er minder nodig blijk te hebben? Ik weet niet hoe vaak je bij de Wibra komt, ivm retourneren, maar het scheelt natuurlijk verzendkosten en moeite met uithalen om het in een envelop te proppen.
Als je geen zin hebt om terug te gaan naar de Wibra, dan moet je het ook zeggen!
http://sweetncutecreation(...)2968432/yagi-unicorn Deze?quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:36 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ook nietIk doe moeilijk
Maar ik wil de rest van die patronen ook zien, ik herinner me dat zeallemaal leuk waren
![]()
Als ik het echt niet kan vinden, ga ik Heather the Pony maken. Zij is lief
Hihiquote:Op maandag 15 oktober 2012 09:45 schreef trui het volgende:
ik denk dat je even in de projecten van Lyssa moet kijken. Die heeft een hele leuke gemaakt.
[edit]even gezocht, deze bedoel ik. of evt deze
Wat een kleintje ..schattig!quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:11 schreef Lyssa het volgende:
[..]
http://sweetncutecreation(...)2968432/yagi-unicorn Deze?
Dank je! Nu nog een mooi plekje voor em vindenquote:
ik ben volgens mij niet zo goed in namaken....weet nooit waar ik op moet houden met meerderen enzo...quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:50 schreef Guppyfriend het volgende:
Die van Etsy is way cuter!!![]()
Daarnaast is die van Ravelry volgens mij helemaal niet zo ingewikkeld, dat kun je denk ik zo ook wel namaken
Ik vind die ook het leukste!quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:57 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
ik ben volgens mij niet zo goed in namaken....weet nooit waar ik op moet houden met meerderen enzo...
maar die van etsy it is!
ik heb hem ook van jou gejatquote:Op maandag 15 oktober 2012 21:16 schreef BrainTeaser het volgende:
Jaa, Frosty!
Staat ook nog steeds op mijn wish list! Leuk is-ie he?
Nicequote:Op maandag 15 oktober 2012 19:46 schreef MaximusTG het volgende:
Bedankt. Heb em een plekje naast mn monitor gegeven
.
[ link | afbeelding ]
Haha, leuk!quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:19 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
ik heb hem ook van jou gejat
anders was ik voor die andere gegaan....
ik ga nog meer favolijstjes op ravelry doorspitten....ben ik van iemand nog geen vriendje?
Katoen kan HEEL zwaar worden. Beter om een mengdraad acryl/katoen ofzo te nemen dan.quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:27 schreef SpaceInvaders het volgende:
Maar katoen is mooier toch? Ik zou met zo'n deken dan wel katoen doen omdat het zoveel werk is
Klinkt als mijn 1e deken. GrannyStripe met Phil Licorne (uit de handel, vergelijkbaar met Phil coton) gemaakt, met naald 3.quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:24 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik zag laatst een patroon voor een ripple deken, van katoen 2 euro per bol, 33 bollen nodig dus 65 euro, slik
Worden die van jullie ook zo duur?
Mijn ripple (80x100cm; babydeken) heeft me 13 bollen à ¤1,05 gekostquote:Op maandag 15 oktober 2012 22:24 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik zag laatst een patroon voor een ripple deken, van katoen 2 euro per bol, 33 bollen nodig dus 65 euro, slik
Worden die van jullie ook zo duur?
Ik gebruik de FOK! groep wel veel, maar dat zie je nietquote:Op maandag 15 oktober 2012 21:51 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Haha, leuk!
Over die FOK! groep: die is op z'n zachtst gezegd de laatste tijd niet zo actief geloof ik...
Edit: maar je kunt 'm eventueel hier vinden!
Hij is mooi geworden! Die franjes maken het precies af!quote:
Zoals de anderen al zeiden, wordt het heeeeel zwaar. Ik ben het wel metje eens dat gemerceriseerd katoen mooier uitziet. Ik heb nu een dekentje van Saskia acryl gehaakt en dat voelt heel anders aan, maar ziet er wel ook leuk uit!quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:53 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ah oke, heel zwaar is wel een beetje jammer. En de prijs ook.
Ik zou wel een deken voor mezelf maken om lekker op de bank onder te liggen oid, moet me maar eens verdiepen in patronen als ik een beetje fatsoenlijk kan haken.
Dat komt omdat het apparaat (telefoon?) waarmee je de foto gemaakt hebt een versnellingsmeter en kompas bevat waarmee hij bijhoudt wat zn orientatie is tov de aarde. Dat wordt opgeslagen in de foto zodat een foto die je bv met de camera op zn kant maakt direct goed te zien is op je pc. Photobucket trekt zich daar blijkbaar niks van aan, dus die laat de foto zien zoals ie in feite echt is. Als je hem vervolgens dus draait in photobucket pas je niks permanents aan aan het bestand van de foto zelf, maar je past de weergave aan. Dat wordt niet doorgegeven als je de foto vervolgens hier linkt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:36 schreef B.ertha het volgende:
WTF?! Die foto is gewoon rechtop maar photobucket blijft hem op kop zetten! Ik heb inmiddels al met paint een kopie gemaakt en opnieuw geüpload, zelfde verhaal! Handmatig roteren in Photobucket zet hem rechtop in de preview, maar alsnog op kop hier.
Zeg me alstjeblieft dat ie bij jullie wel rechtop staat
Ik had de telefoon rechtop, maar wel redelijk plat. Het omdraaien heb ik niet alleen in photobucket gedaan, maar ook in paint. Zo slim is paint niet.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:35 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Dat komt omdat het apparaat (telefoon?) waarmee je de foto gemaakt hebt een versnellingsmeter en kompas bevat waarmee hij bijhoudt wat zn orientatie is tov de aarde. Dat wordt opgeslagen in de foto zodat een foto die je bv met de camera op zn kant maakt direct goed te zien is op je pc. Photobucket trekt zich daar blijkbaar niks van aan, dus die laat de foto zien zoals ie in feite echt is. Als je hem vervolgens dus draait in photobucket pas je niks permanents aan aan het bestand van de foto zelf, maar je past de weergave aan. Dat wordt niet doorgegeven als je de foto vervolgens hier linkt.
Ja die !quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:29 schreef B.ertha het volgende:
Creado, het is deze kleur:
[ afbeelding ]
die is zeker leuk!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:19 schreef MaximusTG het volgende:
Ik vind deze erg leuk:
http://www.ravelry.com/patterns/library/pablo-the-door-monkey
En nog functioneel ook
Ik heb dat stoffen tasje van Ravelry gekocht; i-de-aal!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:27 schreef SpaceInvaders het volgende:
Als jullie onderweg haken (trein oid) hoe nemen jullie je werk dan mee? Soort makeup/toilettas of een klein plastic tasje?
showenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:33 schreef Jumpsje het volgende:
[..]
Ik heb dat stoffen tasje van Ravelry gekocht; i-de-aal!
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:41 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Feestje
Vrijdagmiddag borrelen? Vrijdagmiddag bollen ruilen?
Gewoon in een plastic tasje.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:27 schreef SpaceInvaders het volgende:
Als jullie onderweg haken (trein oid) hoe nemen jullie je werk dan mee? Soort makeup/toilettas of een klein plastic tasje?
ik heb 'm ook, leuk he!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:33 schreef Jumpsje het volgende:
[..]
Ik heb dat stoffen tasje van Ravelry gekocht; i-de-aal!
Heel mooi en nu nog dragen dan hé ipv inlijsten hahahaha.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:52 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Spannend Jumpsje, hopelijk lukt het nog voor morgen.
Mooie poncho Muck.
Ik ben van mijn catania geloof afgestapt en ik heb voor het eerst iets gehaakt met Drops Paris, mooi spul zeg!
Een rokje voor dochterlief:
[ afbeelding ]
Ik geloof wel dat ik vanavond het haken maar even oversla, ik wilde dit wel heel graag afhebben maar ben er nu eigenlijk eventjes klaar mee. Oh ja en morgen heb ik ook pauze, dan staan we te swingen bij Doe Maar!
Volgens mij inderdaad overslaanquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:58 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
Wat zijn jullie hard gegaan met dit topic en met het haakwerk. Ik heb weer mooie creaties en heel veel leuke ideetjes voorbij zien komen.
Naast de projecten waar ik al mee bezig ben, ben ik deze middag begonnen met een poncho.
http://www.plymouthyarn.c(...)ns&pattern_id=000004
Het eerste stuk patroon snap ik nog wel, maar daarna wordt het was lastiger.
"Row 1: Ch3, dc in next sc, ch 1, sk 1 sc"
ch, dc en sc snap ik wel. Maar wat moet ik doen met sk? Komt dat van skip (overslaan)?
Nee hoor, het is supersimpel, maar omdat er geen hengsels aan zitten is het heel makkelijk in een andere tas mee te nemen. Het trekkoord doe ik soms om m'n pols en dan hangt het tasje zeg maar aan m'n arm zodat ik kan haken terwijl ik loop, of ergen sta te wachten. *junk*quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:55 schreef B.ertha het volgende:
Wat is er zo handig aan dat tasje? Heeft het allemaal vakjes ofzo? Anders zie ik alleen een standaardtasje.
haha nee het is een heel eenvoudig tasje maar ik vind 't gewoon leuk om een echt ravelry-tasje te hebben. Bovendien was het winnende ontwerp ook het ontwerp waar ik vanaf het begin op gestemd heb (als je iets van die verkiezingsrondes hebt meegekregen).quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:55 schreef B.ertha het volgende:
Wat is er zo handig aan dat tasje? Heeft het allemaal vakjes ofzo? Anders zie ik alleen een standaardtasje.
Dat valt me eigenlijk nog mee. Het is ook een vrij klein rokje omdat ze nog maar 13 maanden is.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:55 schreef trui het volgende:
hartstikke leuk oeroekloeroe! het zal wel een vrij zwaar rokje zijn denk ik, van puur katoen.
We gaan zo op verjaardag, dus dan gaat hij meteen aan! Ik hoop inderdaad wel dat ze hem veel aan zal hebben. Ik heb ook, een tijd terug, een poncho voor haar gehaakt en die heeft ze echt heel veel aan gehad, dus ik heb goeie hoop.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:58 schreef CREADO het volgende:
[..]
Heel mooi en nu nog dragen dan hé ipv inlijsten hahahaha.
Mijn ervaring is dat ze het te weinig eigenlijk draagt.
Zeker op die leeftijd vinden ze veel mooi. Zeg dan vaak dat ze een prinsesje is en dan voelt ze zich helemaal top!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:05 schreef Oeroekloeroe het volgende:
[..]
We gaan zo op verjaardag, dus dan gaat hij meteen aan! Ik hoop inderdaad wel dat ze hem veel aan zal hebben. Ik heb ook, een tijd terug, een poncho voor haar gehaakt en die heeft ze echt heel veel aan gehad, dus ik heb goeie hoop.
Ja, dat doe ik inderdaad ook wel ja!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 08:26 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik gebruik de FOK! groep wel veel, maar dat zie je nietik kijk altijd bij activiteiten om te kijken want iedereen gemaakt/gefav'ed heeft
Heb zelf een 'work in progress' tasje gehaakt, daarin neem ik altijd 1 projectje mee (in de trein)quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:27 schreef SpaceInvaders het volgende:
Dat zou ik ook moeten doen *maakt mentale notitie*quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:38 schreef Jumpsje het volgende:
Nee hoor, zou nooit alles in passen.
Maar gewoon het projectje waar ik mee bezig ben, of anders wat kleurtjes katoen. Kan ik altijd wat freubelen onderweg.
En omdat het een heel simpel tasje is past het ook overal in.
met een spiegel erbij zou het misschien wel gaan? dan kijkt zij in de spiegel wat jij doet en probeert dat na te doen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:21 schreef SpaceInvaders het volgende:
Mijn zus is linkshandig en wilde graag gaan haken, ik heb een poging gedaan om het uit te leggen maar helaas, gefaald
Ja dat was ik laatst vergeten te doen bij een aantal projecten, dus toen maar alles in 1x....dan lijkt het net of je ineens heel veel gemaakt hebtquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:31 schreef trui het volgende:
haha daar is 't nou juist zo handig voor.en het is wel 't leukst als je je afgemaakte projecten ook 'shared' met de groep. dan komen ze in 't overzichtje te staan.
Ik gooi het gewoon in een handtas.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:27 schreef SpaceInvaders het volgende:
Geinigquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:11 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Heb zelf een 'work in progress' tasje gehaakt, daarin neem ik altijd 1 projectje mee (in de trein)
Edit: deze dus
Als je mij wat toespelingen geeft dan heb ik misschien wat handvaten voor je.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:39 schreef Jumpsje het volgende:
Oeh nog 4 stemmen en ik sta gelijk met die 'bevruchting'pannenlap.. Ieman nog een geniaal idee om aan nog wat stemmen te komen?!
Geloof dat ik je niet helemaal volgquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:05 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Als je mij wat toespelingen geeft dan heb ik misschien wat handvaten voor je.
Joehoeeee! Gedeelde 1e plek!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:39 schreef Jumpsje het volgende:
Oeh nog 4 stemmen enik sta gelijk met die 'bevruchting'pannenlap.. Ieman nog een geniaal idee om aan nog wat stemmen te komen?!
Dit!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:47 schreef Lijnloos het volgende:
Doe de link nog es? Dan stem ik ook nog effe!
Heb voor je gestemd en laten stemmen :-)quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:39 schreef Jumpsje het volgende:
Oeh nog 4 stemmen en ik sta gelijk met die 'bevruchting'pannenlap.. Ieman nog een geniaal idee om aan nog wat stemmen te komen?!
nu net hetzelfde hier gedaanquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:33 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ja dat was ik laatst vergeten te doen bij een aantal projecten, dus toen maar alles in 1x....dan lijkt het net of je ineens heel veel gemaakt hebt![]()
Je zou ook kunnen uithalen tot je nog 1 rij vasten hebt? dan hoef je niet alles uit te halen en heb je de basis nog wel zitten (vind zelf de 1e rij het meest vreselijke om te haken)quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:47 schreef mainedoll het volgende:
Ja, ik snap wat je bedoelt met plankerig. Want zo voelt het ook idd. En het gedeelte met de stokjes voelt echt lekkerder. Halve stokjes. Die moet ik nog een keer proberenDus dat wordt uithalen en opnieuw maken.
Ja, die 2e, dus de 1e rij vasten idd, is echt vervelend.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:49 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen uithalen tot je nog 1 rij vasten hebt? dan hoef je niet alles uit te halen en heb je de basis nog wel zitten (vind zelf de 1e rij het meest vreselijke om te haken)
laat je creativiteit spreken!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:51 schreef mainedoll het volgende:
[..]
Ja, die 2e, dus de 1e rij vasten idd, is echt vervelend.
Wel een goed idee trouwens. Is het dan de bedoeling dat je daar dan ook mee eindigt? Of maakt dat niet zoveel uit?
he diezelfde tutorial heb ik gebruikt voor mijn sjaal in wording (bijna klaar)quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:25 schreef MarinaJozina het volgende:
Het worden toch deze als onderzetters
had al op je gestemd, morgen zal ik nog even andere gaan chatteren om op je te stemmenquote:
WOW heeel gaaf!!!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 07:24 schreef trui het volgende:
het hondje is af!
[ afbeelding ]
hij blijkt heel getalenteerd!
[ afbeelding ]
In een doorzichtige bak van Ikea. Maar ik heb nog niet zoveel. Als ik meer heb ga ik denk ik gewoon zulke bakken bijhalenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:08 schreef CREADO het volgende:
Hoe bewaren jullie je wol? In het zicht of bewaard iedereen het hier in bakken?
Ik denk erover om een kastje aan de muur te makenstaat gezellig en makkelijkte pakken.
Ik heb drie wasmanden (quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:08 schreef CREADO het volgende:
Hoe bewaren jullie je wol? In het zicht of bewaard iedereen het hier in bakken?
Ik denk erover om een kastje aan de muur te makenstaat gezellig en makkelijkte pakken.
Wow allemaal! keurig...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:39 schreef trui het volgende:
maar op kleur sorteren is toch helemaal niet zo handig (vind ik dan)? ik sorteer liever op wat bij elkaar past qua dikte en garensoort. dan zie je binnen zo'n categorie snel genoeg welke kleuren je daar nog van hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.By DMB
bah.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:11 schreef SpaceInvaders het volgende:
Note to self: altijd haakwerk meenemen voor wanneer er mensen voor de trein springen
Hoe triest ook:quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:11 schreef SpaceInvaders het volgende:
Note to self: altijd haakwerk meenemen voor wanneer er mensen voor de trein springen
Dat is ook slimquote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:39 schreef trui het volgende:
maar op kleur sorteren is toch helemaal niet zo handig (vind ik dan)? ik sorteer liever op wat bij elkaar past qua dikte en garensoort. dan zie je binnen zo'n categorie snel genoeg welke kleuren je daar nog van hebt.
Dit inderdaadquote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:11 schreef trui het volgende:
wat bedoel je CREADO, met 'boven op elkaar'? ja, er liggen wel bollen op elkaar ja, maar dat hoeft toch niet zo heel erg te zijn? Ik denk dat 't in een open kast meer stof vangt, en het garen sneller verbleekt door de zon. Eerder gemaakte producten worden hier gewoon 'gebruikt' voor zover niet weggegeven: kussens liggen op de bank, met poppetjes wordt gespeeld. dus ik heb geen show-kast nodig.
Ja, dat dusquote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:27 schreef Bijou het volgende:
[..]
Dat is ook slim
Maar alles op de kleuren van de regenboog ingedeeld staat zo mooi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |