abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:32:43 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117941146
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 1% gewijzigd door uniekhoorn op 13-10-2012 22:48:06 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_117941422
quote:
11s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 22:30 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

De frustratie :D
Dat mag vanavond, het blijft dus bij 2 dagen, niet eens de kans om m'n eikeligheid te portretteren...
}:|
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:50:12 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117941725
Over? :(

Standaard voedsel voor in huis volgens mi:j Diepvriesgroentes, vlees/vis diepvries, tonijn in blik, rode kool/ dop,wortel/spinazie/sperziebonen/bruine bonen, mais, gepelde tomaten in blik of pot (voor nood of makkelijk), brood (vriezer), zilvervliesrijst, meel, fruit, kwark, yoghurt enz....

Ow nog een tipje, poosje geleden was bijv. bij de c1000 de filet americain (vers) een bak vol voor 1 euro (normaal 3.75)
Ben zelf de enige die het eet dus binnen 3 dagen krijg ik het niet op (krijg het wel op maar het moet wel lekker blijven) wat ik dan doe is de overgebleven filet in diepvriesijsblok zakjes stoppen, kan ik eens per week een blokje afknippen om bevroeren mee te nemen naar het werk en daar op brood kwakken . Geld natuurlijk voor veel andere dingen zoals zelfgemaakte jus, saus oid

Ow en eieren, pakjes houdbare melk, bouillonblokjes, fles berenburg en/of wodka horen ook bij het standaardmeuk... Zo kan je ALTIJD voor minimaal 3 dagen een complete gezonde 3 gangen maaltijd maken :Y

[ Bericht 23% gewijzigd door uniekhoorn op 13-10-2012 23:09:35 ]
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Moderator zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:17:13 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117942679
Eerste naamtopic hier *O*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:58:35 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117943907
Planning
O: boterham kaas/tomaat/komkommer, beschuit kaas, gekookt ei, beker melk, cappuccino
T's: appel, pruim
L; boterham ham, 2 borden champignonroomsoep met ham
T's: mandarijn, halve krentenbol, kwark en vla
D: bloemkool, kipfilet, komkommersalade, gebakken aardappelen

[ Bericht 2% gewijzigd door uniekhoorn op 14-10-2012 00:11:13 ]
  Vis een optie? zondag 14 oktober 2012 @ 00:15:42 #6
70532 loveli
N
pi_117944448
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 21:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

Uh ja dat was echt zo :?
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 21:42 schreef MaJo het volgende:
Trouwens nog even op de hometrainer geweest en klusjes in huis gedaan dus de vlokken zijn weer verbrand ;)
Ik geloof best dat je vriend het een en ander heeft opgegeten, ik geloof niet dat je vlokken "moest" eten.

Je bent op de hometrainer bezig geweest en hebt de vlokken verbrand. Wat heb je nodig om vlokken te verbranden/energie vrij te maken uit vlokken? Vitamines, mineralen, co-enzymen. Energie wordt vrijgemaakt op celniveau. In je cellen zitten mitochondrien, dat zijn de 'energiefabriekjes' van je lichaam. In die mitochondrien worden carbs, eiwitten en vetten verbrand en daarbij komt energie vrij.

Die verbranding wordt beschreven in de citroenzuurcyclus, er zijn veel achtereenvolgende reacties nodig om de cyclus te doorlopen. Wanneer er gebrek is aan grondstoffen voor een van die reacties, dan beperkt dat tekort de snelheid van de reactie en dus de hoeveelheid energie die je kunt maken.

Waar haal je je grondstoffen vandaan om energie vrij te maken? Eiwitten, vetten en suikers zijn in overmaat aanwezig, dat is niet de bottleneck. Commige mensen hebben een tekort aan co-enzym Q10 (wordt soms aangeprezen als wondermiddel om energie van te krijgen). Geef je iemand die een tekort aan Q10 heeft dat als supplement, dan lost de bottleneck op en komt er meer energie vrij. Iemand die geen tekort aan Q10 heeft, of bij die nog een ander tekort heeft, zal geen effect merken van Q10. De praktijk leert dat zo'n groot deel van de bevolking een relatief tekort heeft (ik geloof zo'n 30 of 40%), dat het bij een grote groep aanslaat.

Veel B-vitamines spelen een grote rol bij de energiecyclus, dus vitamine B-complex is een logische energie-oppepper.

Goed voedsel bevat vitamines, mineralen, grondstoffen voor die energiecyclus. Vlokken kost alleen maar grondstoffen om het te verbranden, het voegt niets toe aan je basisvoeding. Begrijp me goed, als jij vlokken wilt eten is dat jouw goed recht. Alleen maak je mij niet wijs dat je vlokken 'moet' eten. Als je weet dat een voedingsmiddel meer nadelen heeft dan voordelen, zeker als je iets als ME hebt, dan zou het weleens verstandig kunnen zijn om het als basisvoeding te mijden.

ME is bagger, verdiep je eens in wat je lijf nodig heeft om energie vrij te maken, om te functioneren. Je zult merken als je de basics goed hebt, je lijf meer kan hebben en je belastbaarheid verhoogd wordt. Als je die gezonde basis gelegd hebt, geniet dan vooral van wat je lekker vindt. En van de extra energie die je hebt.

Hieronder een interessante link (toevallig gaat 'ie ook nog eens over CVS/ME) barstensvol info over hoe energie in je lichaam werkt.

http://www.biologischmedischcentrumbmc.nl/atp-energie.htm

Food :9
crap in = crap out
  zondag 14 oktober 2012 @ 00:23:25 #7
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117944704
Loveli O+

Of je kan op de fiets naar de supermarkt om wel de gezonde keuzes op te halen w/
pi_117945854
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 00:15 schreef loveli het volgende:

[..]

[..]

Ik geloof best dat je vriend het een en ander heeft opgegeten, ik geloof niet dat je vlokken "moest" eten.

Je bent op de hometrainer bezig geweest en hebt de vlokken verbrand. Wat heb je nodig om vlokken te verbranden/energie vrij te maken uit vlokken? Vitamines, mineralen, co-enzymen. Energie wordt vrijgemaakt op celniveau. In je cellen zitten mitochondrien, dat zijn de 'energiefabriekjes' van je lichaam. In die mitochondrien worden carbs, eiwitten en vetten verbrand en daarbij komt energie vrij.

Die verbranding wordt beschreven in de citroenzuurcyclus, er zijn veel achtereenvolgende reacties nodig om de cyclus te doorlopen. Wanneer er gebrek is aan grondstoffen voor een van die reacties, dan beperkt dat tekort de snelheid van de reactie en dus de hoeveelheid energie die je kunt maken.

Waar haal je je grondstoffen vandaan om energie vrij te maken? Eiwitten, vetten en suikers zijn in overmaat aanwezig, dat is niet de bottleneck. Commige mensen hebben een tekort aan co-enzym Q10 (wordt soms aangeprezen als wondermiddel om energie van te krijgen). Geef je iemand die een tekort aan Q10 heeft dat als supplement, dan lost de bottleneck op en komt er meer energie vrij. Iemand die geen tekort aan Q10 heeft, of bij die nog een ander tekort heeft, zal geen effect merken van Q10. De praktijk leert dat zo'n groot deel van de bevolking een relatief tekort heeft (ik geloof zo'n 30 of 40%), dat het bij een grote groep aanslaat.

Veel B-vitamines spelen een grote rol bij de energiecyclus, dus vitamine B-complex is een logische energie-oppepper.

Goed voedsel bevat vitamines, mineralen, grondstoffen voor die energiecyclus. Vlokken kost alleen maar grondstoffen om het te verbranden, het voegt niets toe aan je basisvoeding. Begrijp me goed, als jij vlokken wilt eten is dat jouw goed recht. Alleen maak je mij niet wijs dat je vlokken 'moet' eten. Als je weet dat een voedingsmiddel meer nadelen heeft dan voordelen, zeker als je iets als ME hebt, dan zou het weleens verstandig kunnen zijn om het als basisvoeding te mijden.

ME is bagger, verdiep je eens in wat je lijf nodig heeft om energie vrij te maken, om te functioneren. Je zult merken als je de basics goed hebt, je lijf meer kan hebben en je belastbaarheid verhoogd wordt. Als je die gezonde basis gelegd hebt, geniet dan vooral van wat je lekker vindt. En van de extra energie die je hebt.

Hieronder een interessante link (toevallig gaat 'ie ook nog eens over CVS/ME) barstensvol info over hoe energie in je lichaam werkt.

Fijn dat jij de energie hebt om te verwoorden, mij lukte het niet. O+

Terug van gezellige verjaardag *O*
pi_117945905
:D

O: yoghurt met 2 perziken en havermout
T: appel, koffie verkeerd
L: worstenbroodje
T: stukje brownie, koffie verkeerd
D: bloemkool curry met naan
T: 2 wentelteefjes met suiker
  zondag 14 oktober 2012 @ 02:05:35 #10
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_117946708
Hoi!

Ik kom even gauw een lijstje dumpen, loop al van 8 uur vanmorgen van hot naar her, eindelijk tijd voor mijn dossiers ligt het programma plat :{ .

Lijstje:
O: 250 mg magere kwark + muesli
L: Kalkoenfilet + puree + ratatouille. Bord rauwkost. Hardgekookt eitje. Mandarijn.
T: 2 chocolaatjes
D: 2.5 boterham met kaas. Kom tomatensoep.
T: 2 boterhammen met choco. Appelsien. Appel met notenpasta.
Ik bijt!
(Zachtjes)
  zondag 14 oktober 2012 @ 04:09:44 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117947637
Na inmiddels al drie uur wakker te liggen weet ik wel dat er een uil in de buurt zit ( O+ ), dat ik nog steeds grieperig ben en dat nacht-tv echt heel erg slecht is.

Gelukkig hoef ik er morgen niet vroeg uit.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_117948190
Net weer thuis.. Was leuke avond, naar amsterdam geweest. Eerst club air, later de coconutbar en de bastille :') al was dat ook wel lachen :)
Ik vraag me soms echt af hoe anderen mij zien, vriend van mij begon tegen wat nederlandse (en nuchtere) dames te ouwehoeren en zei dat ik aan bodybuilding deed. En ze geloofden het nog ook.. Echt raar, ik heb totaal niet het fysiek van een bodybuilder.. en ik draag ook geen overdreven strakke shirts ofzoiets, gewoon normaal overhemd. Nou ja, beter dat dan dat ze denken dat ik niet sport.
pi_117948248
Truste 85, ik ga werken :')
pi_117948396
Ik doe met je mee hoor Puff! Alhoewel ik niet ga werken maar naar de sauna ga in de friggin middle of nowhere. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_117948455
Ik ga wel werken :')
Worry is a misuse of imagination
  zondag 14 oktober 2012 @ 08:15:32 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117948490
Vlokken :9.

Zo eens kijken of mijn ouders dat als broodbeleg hebben. Waarschijnlijk wel.
Niet meer actief op Fok!
pi_117948506
Heel beroog van Loveli.. Ga je toch vlokken eten :P
Worry is a misuse of imagination
  zondag 14 oktober 2012 @ 08:20:58 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117948528
Echt zo jammer dat wij geen Lidl in de buurt hebben in Den Haag. Dirk vd Broek is ook wel goed. Is dat hetzelfde als Bas en Digros? Eens kijken of we die wel dichterbij hebben. Ananas voor 99 ct en spinazie voor 69 ct, wtf!

Er zit geen Dirk, Digros of Bas binnen een straal van 5 km. Echt belachelijk. Behalve twee Jumbo's kan ik me niet herinneren dat ik ooit een andere super dan AH heb gezien in DH.

[ Bericht 29% gewijzigd door Viking84 op 14-10-2012 08:26:41 ]
Niet meer actief op Fok!
  zondag 14 oktober 2012 @ 08:21:41 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117948533
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 08:17 schreef Probability het volgende:
Heel beroog van Loveli.. Ga je toch vlokken eten :P
ik ben rebels :P. Ik eet nooit vlokken, alleen bij mijn ouders :P.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? zondag 14 oktober 2012 @ 08:48:41 #20
70532 loveli
N
pi_117948667
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 08:20 schreef Viking84 het volgende:
Echt zo jammer dat wij geen Lidl in de buurt hebben in Den Haag. Dirk vd Broek is ook wel goed. Is dat hetzelfde als Bas en Digros? Eens kijken of we die wel dichterbij hebben. Ananas voor 99 ct en spinazie voor 69 ct, wtf!

Er zit geen Dirk, Digros of Bas binnen een straal van 5 km. Echt belachelijk. Behalve twee Jumbo's kan ik me niet herinneren dat ik ooit een andere super dan AH heb gezien in DH.
Dirk, Bas en Digros hebben de zelfde inkooporganisatie. En voor de Lidl moet je gewoon een stuk fietsen, daar ga ie niet heen voor je plezier, maar voor je goedkope boodschappen...
crap in = crap out
pi_117948771
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 08:48 schreef loveli het volgende:

[..]

Dirk, Bas en Digros hebben de zelfde inkooporganisatie. En voor de Lidl moet je gewoon een stuk fietsen, daar ga ie niet heen voor je plezier, maar voor je goedkope boodschappen...
AH, lidl en plus op loopafstand :)
  zondag 14 oktober 2012 @ 09:24:55 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117948912
Hier niks op loopafstand. Binnen een straal van 3-5 km keuze uit Jumbo, AH, C1000 en de Plus. Oh en een Hoogvliet, maar die vond ik niet fijn. Plus en C1000 ook niet. Onvriendelijk personeel en er wordt bijna niet aangevuld, zodat je vaak misgrijpt als je 's avonds boodschappen doet. En bij de C1000 vaak ook over datum spul in de schappen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_117949018
De beste AH van Nederland op een afstand van 11 km en de grootste Jumbo van Nederland op 20 km.
Ik doe boodschappen bij wel 15 verschillende supermarkten denk ik. Per maand kom ik gewoonlijk bij: Jumbo (4 verschillende), AH (4 verschillende), Aldi (3), Lidl (2), een klein Turkje en een kleine aziaat. En dan kom ik ook nog op de markt, bij 2 verschillende echte bakkers, de Bakker Bart, de visboer en 1 keer bij een biologische slager (keuze uit 2).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_117949090
Even een andere vraag: tips voor vegetarisch broodbeleg wat niet zoet is?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_117949117
ei/kaas/komkommer
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? zondag 14 oktober 2012 @ 09:50:42 #26
70532 loveli
N
pi_117949185
Veg tuinkruidenpate, veg ham, veg shi-take spul..

Hoe vegetarisch? Veg gestremde kaas of ei ook niet toegestaan? Tuinkers, radijs, tomaat met mayo, komkommer.
crap in = crap out
pi_117949228
Is een broodje Co ook niet vega?
pi_117949255
Geroosterd brood, mayo, sambal en dan met rauwkost en of tomaat, ui en avocado.
  Vis een optie? zondag 14 oktober 2012 @ 09:55:31 #29
70532 loveli
N
pi_117949268
Was dat met of zonder fil am?

Zonder dus.
crap in = crap out
pi_117949339
Mogge!

O: havermout
T: cappuccino
L: 2 rijstwafels kaas, gekookt ei, rauwkost, karnemelk en misschien nog wel een boterham met vlokken als "toetje" :P (of hagelslag, dat vind ik lekkerder)
B: een aantal gordijnen op maat maken
T: kwark met banaan
B: wandelen
D: lasagna
T: kwark met mandarijn
pi_117949551
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 09:44 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Even een andere vraag: tips voor vegetarisch broodbeleg wat niet zoet is?
Humus natuurlijk!
Mijn noord-Afrikaan verkoopt 3 smaken (neutraal, aubergine en nog iets).
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_117949576
Vegetarisch of veganistisch?
Anders gewoon kaas, die heb je in veel verschillende soorten.
Advocado met een beetje peper is ook lekker op brood.
pi_117949700
Mogguh!

Pff, gister uit geweest en ik heb in jaren niet zo veel gedronken :') en ik ben geindigd vanmorgen met een patatje oorlog en een kaassoufle :D

Ik heb iig geen kater en ik lig in een vriend zijn huis in zijn serre van het zonnetje te genieten O+
Zo lekker lezen :Y de rest ligt nog in krepeermodus :P

Dit huis is huuuuuge het heeft gewoon 5 slaapkamers :') en ik heb mijn goede daad gedaan, alle rommel van gisteraaf heb ik al opgeruimd.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_117949782
Klinkt goed Aurum!!
pi_117950433
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 10:14 schreef sigme het volgende:

[..]

Humus natuurlijk!
Mijn noord-Afrikaan verkoopt 3 smaken (neutraal, aubergine en nog iets).
Met limoen en koriander is ook erg lekker :9
pi_117950665
Mijn lijstje wordt zoiets

O: croissantje met frambozenjam, kaiserbroodje met een gekookt ei/mayo/tuinkers, klein glaasje sap, klein bekertje melk, beker thee met honing
S: uurtje fitness (gaat vandaag wel lukken, voel me goed :7 )
L: bakje kwark met muesli, beschuitje kaas, sinaasappel
T: tosti met ketchup, banaan
D: wraps met kip en champignons, zelfgemaakte guacamole en salsa
T: ?
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_117950796
Dat klinkt als een leuke avond Aurum :)

Ik ga zo eens op zoek naar ontbijt, ondanks een rustig avondje met film heb ik hoofdpijn :? strange..
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_117950921
Haha krepeermodus :D
Ben nu al weer wakker en ben niet brak, maar fit ook niet echt. Wel veel gedronken en smerige kipburger gegeten, smaakte naar plastic.. Misschien vanmiddag rustig fietsen/lopen in het bos om weer beetje bij te trekken.
pi_117950994
Dat klinkt als een leuke avond Aurum!

Man en ik zijn bezig om een mega pan uiensoep te maken.. Net 3 kilo uien verwerkt, gezellige jankboel hier :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_117951281
Zo, ontbijt zit er weer in.

Vooraf: Witte bonen, worst, tomaten in tomatensaus
Hoofd: Brood met makreel, sucuk
Toe: Krekkers met appelstroop, jam
  Moderator zondag 14 oktober 2012 @ 12:25:19 #41
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117951929
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 00:15 schreef loveli het volgende:

[..]

[..]

Bedankt voor je uitgebreide uitleg, al snap ik de helft maar _O- Het is in ieder geval duidelijk dat vlokken blijkbaar niet zo slim is :)

Wat ik alleen wel wil zeggen: als ik zeg dat er niets anders in huis is dan is er ook niks anders. Ik ga niet dingen lopen verzinnen ofzo :P

Ik drink nu een glas van dat nieuwe Arla Zin, moet even wennen aan de smaak maar het is best prima :)

Lijstje weet ik nog niet want ik ga zo naar een verjaardag en dan naar Radiohead dus ben benieuwd wat de dag me brengt qua eten ;)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_117951988
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 10:26 schreef _aurum_ het volgende:
Mogguh!

Pff, gister uit geweest en ik heb in jaren niet zo veel gedronken :') en ik ben geindigd vanmorgen met een patatje oorlog en een kaassoufle :D

Ik heb iig geen kater en ik lig in een vriend zijn huis in zijn serre van het zonnetje te genieten O+
Zo lekker lezen :Y de rest ligt nog in krepeermodus :P

Dit huis is huuuuuge het heeft gewoon 5 slaapkamers :') en ik heb mijn goede daad gedaan, alle rommel van gisteraaf heb ik al opgeruimd.
Klinkt als een heerlijk avondje ^O^
pi_117952052
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 12:25 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitgebreide uitleg, al snap ik de helft maar _O- Het is in ieder geval duidelijk dat vlokken blijkbaar niet zo slim is :)

Wat ik alleen wel wil zeggen: als ik zeg dat er niets anders in huis is dan is er ook niks anders. Ik ga niet dingen lopen verzinnen ofzo :P

Ik drink nu een glas van dat nieuwe Arla Zin, moet even wennen aan de smaak maar het is best prima :)

Lijstje weet ik nog niet want ik ga zo naar een verjaardag en dan naar Radiohead dus ben benieuwd wat de dag me brengt qua eten ;)
Dat is niet wat loveli ermee bedoelde MaJo. Zij bedoelde dat je jezelf wijs maakt dat je vlokken moet eten. Terwijl je eigenlijk gewoon meer moeite kan doen om gezond te eten. Alleen vlokken in huis: ga naar de winkel en koop wat. Of plan je boodschappen beter in. Laat je vriend je helpen met je ziekte door hem er rekening mee te laten houden. Kortom: blijf nadenken ;)
pi_117952075
quote:
6s.gif Op zondag 14 oktober 2012 11:52 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe krijg je het weg _O_
  Moderator zondag 14 oktober 2012 @ 12:37:54 #45
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117952197
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 12:32 schreef An24 het volgende:

[..]

Dat is niet wat loveli ermee bedoelde MaJo. Zij bedoelde dat je jezelf wijs maakt dat je vlokken moet eten. Terwijl je eigenlijk gewoon meer moeite kan doen om gezond te eten. Alleen vlokken in huis: ga naar de winkel en koop wat. Of plan je boodschappen beter in. Laat je vriend je helpen met je ziekte door hem er rekening mee te laten houden. Kortom: blijf nadenken ;)
Daar heb je zeker een punt :Y De winkel zat er alleen even niet in omdat we meteen de stad in gingen en daarna boodschappen en dan zou ik met een lege maag de stad in moeten. Maar hij kan er zeker meer rekening mee houden :Y

Ik vraag me alleen wel af waarom anderen dit betoog niet krijgen als ze hagelslag/vlokken eten en ik wel :D
pi_117952294
quote:
6s.gif Op zondag 14 oktober 2012 11:52 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Oh wauw! Nu heb ik trek :D
pi_117952299
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 12:37 schreef MaJo het volgende:

[..]

Daar heb je zeker een punt :Y De winkel zat er alleen even niet in omdat we meteen de stad in gingen en daarna boodschappen en dan zou ik met een lege maag de stad in moeten. Maar hij kan er zeker meer rekening mee houden :Y

Ik vraag me alleen wel af waarom anderen dit betoog niet krijgen als ze hagelslag/vlokken eten en ik wel :D
Zo af en toe zet loveli een betoog in, iedereen heeft hem al wel eens ondergaan :+

Maar eerlijk gezegd vind ik ook iets heel bijzonder aan jou. Je bent volgens mij best slim, als ik luister naar studies, werk enzo. Maar wij leggen best veel basics aan je uit, die je ook zelf heel goed kan verzinnen of kan opzoeken door middel van lezen etc. Het heeft ook een beetje met zelfverantwoordelijkheid te maken. Je bent ziek, dus je moet goed op jezelf letten en dat betekent dat je jezelf aan moet pakken. Volgens mij moet jij dat kunnen. En als loveli dat niet zou geloven zou ze denk ik ook geen betoog inzetten ;)
pi_117952321
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 08:20 schreef Viking84 het volgende:

Hoogvliet in Rijswijk O+

Er zit een plus in Ypenburg, maar die zijn niet zo goedkoop als ze zeggen. C1000 heb je daar ook maar die zijn helemaal duur.

Digros vind ik een k*twinkel, slechte verswaar, slappe groenten. De Digros in Leiden althans...
Kwak
pi_117952373
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 12:42 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Hoogvliet in Rijswijk O+

Er zit een plus in Ypenburg, maar die zijn niet zo goedkoop als ze zeggen. C1000 heb je daar ook maar die zijn helemaal duur.

Digros vind ik een k*twinkel, slechte verswaar, slappe groenten. De Digros in Leiden althans...
C1000 in Ypenburg is een drama...vooral fruit en groenten leggen snel het loodje. En hij is net zo duur als AH, dus de keuze was voor ons snel gemaakt :X
  zondag 14 oktober 2012 @ 12:45:59 #50
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117952411
Lekker Sigme!
Mijn ontbijt wat 2 boterhammen filet americain met ui/tomaat/komkommer/gekookt ei, beschuit kaas, beker melk en een cappuccino.... Ook wel binnen te houden :9
pi_117952475
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 12:44 schreef An24 het volgende:

[..]

C1000 in Ypenburg is een drama...vooral fruit en groenten leggen snel het loodje. En hij is net zo duur als AH, dus de keuze was voor ons snel gemaakt :X
:o zit jij in Ypenburg??

Ik doe er zelden boodschappen, soms als ik in een tussenuur een traktatie moet halen ofzo. Ik rij langs de Bogaard op weg naar huis, dus meestal ga ik daar na t werken boodschappen doen. Grote AH XL en grote Hoogvliet. Ik kán bij de AH goedkoop uit zijn, maar ik weet dat ik daar altijd teveel koop en te luxe, dus ga meestal naar Hoogvliet. Ik hou van Hoogvliet, alleen vind ik het vleesaanbod daar soms behoorlijk prut. Maar goed, dan proberen we ook weer eens nieuwe dingen enzo.

Gisteren was ik voor 30 euro klaar, 2 personen, kattenvoer, kattengrit en eten voor 4 dagen.
Kwak
  Vis een optie? zondag 14 oktober 2012 @ 12:48:28 #52
70532 loveli
N
pi_117952487
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 12:37 schreef MaJo het volgende:
Omdat je een mooie kapstok bent voor zo'n verhaal. Ieder lijf heeft goede voeding nodig, het jouwe bij uitstek.

Brood is ook met boter prima te eten :P

Als ik zelf slecht eet/leef, krijg ik vermoeidheidsverschijnselen, blauwe plekken en krijgt m'n stressbestendigheid een opdoffer. Als ik zelf zo dom ben om tegen het schrikdraad aan te leunen, krijg ik vanzelf een schok. Blijf ik netjes in m'n wei grazen, dan is er niets aan de hand.
crap in = crap out
pi_117952668
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 12:48 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:o zit jij in Ypenburg??

Ik doe er zelden boodschappen, soms als ik in een tussenuur een traktatie moet halen ofzo. Ik rij langs de Bogaard op weg naar huis, dus meestal ga ik daar na t werken boodschappen doen. Grote AH XL en grote Hoogvliet. Ik kán bij de AH goedkoop uit zijn, maar ik weet dat ik daar altijd teveel koop en te luxe, dus ga meestal naar Hoogvliet. Ik hou van Hoogvliet, alleen vind ik het vleesaanbod daar soms behoorlijk prut. Maar goed, dan proberen we ook weer eens nieuwe dingen enzo.

Gisteren was ik voor 30 euro klaar, 2 personen, kattenvoer, kattengrit en eten voor 4 dagen.
Euhhh nee, gelukkig niet :+ Maar hij zit wel in onze boodschappenstraal :+

De Bogaard is ook goed te doen, maar alleen met de auto. Wij komen er heel soms om te shoppen :P
pi_117952700
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 12:55 schreef An24 het volgende:

[..]

Euhhh nee, gelukkig niet :+ Maar hij zit wel in onze boodschappenstraal :+
ah ok ;) ik werk er alleen maar, op de grote school tegenover t NFI vlakbij de afrit van de snelweg.
op weg naar huis kom ik dan ofwel langs de Megastores, ofwel langs de Bogaard. Doe meestal boodschappen met de auto, 1 á 2 keer per week uit werk...
Kwak
pi_117952722
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 12:56 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ah ok ;) ik werk er alleen maar, op de grote school tegenover t NFI vlakbij de afrit van de snelweg.
Ah! dan weet ik het precies te vinden :+
pi_117952753
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 12:57 schreef An24 het volgende:

[..]

Ah! dan weet ik het precies te vinden :+
oehhh.... "ik weet waar je huis woont"... kom je me nu stalken?
Kwak
pi_117952763
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 12:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:P ;)
pi_117952771
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 12:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

_O- stalkende An dat wordt wat :D
pi_117952812
Ik weet wel hoe dat moet...nog nooit geprobeerd eigenlijk :')

Vroeger zei ik gewoon dat ik een reclasseringsclient er op af kon sturen......zeggen alleen he!....voor de duidelijkheid :')
pi_117952974
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 12:45 schreef uniekhoorn het volgende:
Lekker Sigme!
Mijn ontbijt wat 2 boterhammen filet americain met ui/tomaat/komkommer/gekookt ei, beschuit kaas, beker melk en een cappuccino.... Ook wel binnen te houden :9
Mijn ontbijt was drie wentelteefjes met jam, en twee beschuiten met hagelslag. Nu brood aan ht bakken, star,s nog een appeltaart in elkaar flansen denk ik. E vanavond eten we een stoofpotje, vegetarisch zelfs!
  Moderator zondag 14 oktober 2012 @ 13:16:51 #61
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117953329
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 12:41 schreef An24 het volgende:

[..]

Zo af en toe zet loveli een betoog in, iedereen heeft hem al wel eens ondergaan :+

Maar eerlijk gezegd vind ik ook iets heel bijzonder aan jou. Je bent volgens mij best slim, als ik luister naar studies, werk enzo. Maar wij leggen best veel basics aan je uit, die je ook zelf heel goed kan verzinnen of kan opzoeken door middel van lezen etc. Het heeft ook een beetje met zelfverantwoordelijkheid te maken. Je bent ziek, dus je moet goed op jezelf letten en dat betekent dat je jezelf aan moet pakken. Volgens mij moet jij dat kunnen. En als loveli dat niet zou geloven zou ze denk ik ook geen betoog inzetten ;)
Grappig dat je het zegt, ik ben inderdaad echt een ontzettende noob op dit gebied :@ en inderdaad kan ik het ook opzoeken (en dat doe ik ook wel) maar er zit zoveel kennis hier dat ik toch al snel hier vraag :)
pi_117953354
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:06 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Mijn ontbijt was drie wentelteefjes met jam, en twee beschuiten met hagelslag. Nu brood aan ht bakken, star,s nog een appeltaart in elkaar flansen denk ik. E vanavond eten we een stoofpotje, vegetarisch zelfs!
:D groot ontbijt!
Wat doe je in zo'n vegastoofpot?

Mijn planning:
O: 1,5 worstenbroodje (heb ik haast nooit, alleen als ik weer eens in brabant kom!)
L: stoofvlees, aardappels en broccoli
T: koffie verkeerd met blokje choco
S: ik ga proberen 6,5 km hard te lopen, eens zien of dat lukt met mr. enkel
D: ik denk tosti en soep of salade
  Moderator zondag 14 oktober 2012 @ 13:19:30 #63
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117953416
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 12:48 schreef loveli het volgende:

[..]

Omdat je een mooie kapstok bent voor zo'n verhaal. Ieder lijf heeft goede voeding nodig, het jouwe bij uitstek.

Brood is ook met boter prima te eten :P

Als ik zelf slecht eet/leef, krijg ik vermoeidheidsverschijnselen, blauwe plekken en krijgt m'n stressbestendigheid een opdoffer. Als ik zelf zo dom ben om tegen het schrikdraad aan te leunen, krijg ik vanzelf een schok. Blijf ik netjes in m'n wei grazen, dan is er niets aan de hand.
Ieh boter :X ;)

Je hebt helemaal gelijk hoor, ik moet op dit gebied nog heel wat leren. Ik heb eigenlijk nooit beseft hoeveel invloed voeding kan hebben :@
pi_117953457
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ieh boter :X ;)

Bedoel je dan boter of margarine?
Ja doei.
  Vis een optie? zondag 14 oktober 2012 @ 13:24:51 #65
70532 loveli
N
pi_117953562
Ieh margarine :X

Kocht pas een broodje rosbief. 'Wilt u boter?' :Y *pakt becel gold* "Stopppp! U zei boter!!"
crap in = crap out
pi_117953801
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:24 schreef loveli het volgende:

Kocht pas een broodje rosbief. 'Wilt u boter?' :Y *pakt becel gold* "Stopppp! U zei boter!!"
_O-
pi_117953816
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:16 schreef MaJo het volgende:

[..]

Grappig dat je het zegt, ik ben inderdaad echt een ontzettende noob op dit gebied :@ en inderdaad kan ik het ook opzoeken (en dat doe ik ook wel) maar er zit zoveel kennis hier dat ik toch al snel hier vraag :)
Komt vast goed ^O^
pi_117953842
quote:

_O- wat was de reactie?
  Vis een optie? zondag 14 oktober 2012 @ 13:36:39 #69
70532 loveli
N
pi_117953876
Een onnozele uitdrukking in de ogen van de broodjerverkoopster en een droog broodje met rosbief.
crap in = crap out
pi_117953911
quote:

Vandaar mijn vraag.

Ik dacht vroeger (mijn ouders gebruiken margarine) dat ik geen boter lustte.
Nu eet ik graag boter, omdat dat echt boter is.
Ja doei.
pi_117953937
Herkenbaar al smeer ik gewoon nergens boter op. Waarschijnlijk vanwege hetzelfde als Mo zegt.

Toch maar eens echte boter kopen, aanraders?
pi_117953973
Ik vind grasboter van (campina is dat geloof ik) wel een erg lekkere 'gewone echte roomboter'. Er zijn vast veel echtere en betere échte boters van boeren en zulks, maar grasboter doet 't voor mij erg prima O+
Ja doei.
pi_117954042
* MarMar skipt wandelen vandaag weer.
Teveel regen.
Instead ga ik nog even wat naaimachineprojecten doen, gordijn heb ik inmiddels ingekort, zoveel stof over, nu ga ik ff een schoenenzak knutselen. :)
  Vis een optie? zondag 14 oktober 2012 @ 13:42:59 #74
70532 loveli
N
pi_117954053
Vroeger had Almhof roomboter in het assortiment. Heb het al zo'n 20 jaar niet meer in de schappen gezien, maar man, man, man, wat was dat lekkere boter :9
crap in = crap out
  zondag 14 oktober 2012 @ 13:45:20 #75
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117954113
Mijn moeder smeerde vroeger margarine op brood :D. Nog steeds denk ik dat dat komt omdat halvarine toen nog niet bestond (20 jr geleden ofzo) maar of dat zo is...

Wij eten zo bloemkool, bah.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 14 oktober 2012 @ 13:48:26 #76
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117954200
Ik gebruik nu dieethalvarine, maar ben eigenlijk ook wel benieuwd naar echte boter :Y.
Niet meer actief op Fok!
pi_117954260
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:17 schreef Perruche het volgende:

[..]

:D groot ontbijt!
Wat doe je in zo'n vegastoofpot?

Mijn planning:
O: 1,5 worstenbroodje (heb ik haast nooit, alleen als ik weer eens in brabant kom!)
L: stoofvlees, aardappels en broccoli
T: koffie verkeerd met blokje choco
S: ik ga proberen 6,5 km hard te lopen, eens zien of dat lukt met mr. enkel
D: ik denk tosti en soep of salade
k had honger! Dit recept staat op het menu http://www.goudamonster.c(...)-w-dark-truth-stout/
pi_117954269
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:48 schreef Viking84 het volgende:
Ik gebruik nu dieethalvarine, maar ben eigenlijk ook wel benieuwd naar echte boter :Y.
:D alsof het iets exotisch is!

Ik heb nooit iets anders dan roomboter, behalve als er bezoek was dan neem ik de restjes wel enzo.
pi_117954337
Hier komt er alleen maar boter in huis. Ti's trouwens lastig om ongezouten boter te vinden hier, veel winkels hebben dat niet in het assortiment..

Zo, deeg voor de appeltaart is klaar. Met vodka in het deeg, ben benieuwd!
  zondag 14 oktober 2012 @ 13:53:05 #80
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117954343
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:50 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik heb nooit iets anders dan roomboter, behalve als er bezoek was dan neem ik de restjes wel enzo.
voor mij wel :').
Niet meer actief op Fok!
  zondag 14 oktober 2012 @ 13:53:59 #81
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117954369
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:52 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier komt er alleen maar boter in huis. Ti's trouwens lastig om ongezouten boter te vinden hier, veel winkels hebben dat niet in het assortiment..

Zo, deeg voor de appeltaart is klaar. Met vodka in het deeg, ben benieuwd!
Nom! Lekker!

Ik zag net een recept voor kaneelbroodjes in de Libelle. Die ga ik ook eens maken :9.
Niet meer actief op Fok!
pi_117954393
Wat is er eigenlijk slecht aan margarine? Teveel omega 9?
Ik smeer meestal van die bertolli zooi dr op.
Vind boter wel echt lekker, vooral roomboter met zeezout. Geen beleg heb je nodig.
pi_117954400
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:40 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind grasboter van (campina is dat geloof ik) wel een erg lekkere 'gewone echte roomboter'. Er zijn vast veel echtere en betere échte boters van boeren en zulks, maar grasboter doet 't voor mij erg prima O+
Die heb ik nu ook ja.
Ik had ook iets van Becel, maar lees toch overal weer dat het eigenlijk rommel is, goed beschouwd. Moet ook zeggen, als je becel aan je vingers krijgt en dat eraf likt en het dan zonder brood of beleg proeft is het ook echt goor :+
pi_117954426
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:50 schreef Perruche het volgende:

[..]

Hebben ze roomboter dan ook in bakjes? Pak om te bakken altijd die dingen in papier verpakt dus echt geen idee.
pi_117954501
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:42 schreef loveli het volgende:
Vroeger had Almhof roomboter in het assortiment. Heb het al zo'n 20 jaar niet meer in de schappen gezien, maar man, man, man, wat was dat lekkere boter :9
Lurpak (oid?) smeerbaar. Is roomboter met een beetje plantaardige olie om m direct uit de koeling smeerbaar te maken. Te lekker!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117954526
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:55 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hebben ze roomboter dan ook in bakjes? Pak om te bakken altijd die dingen in papier verpakt dus echt geen idee.
K stop het zelf altijd in een bakje. Niet een heel,pak, maar een beetje. Dat staat op het aanrecht, zodat het fijn smeerbaar is.
  Vis een optie? zondag 14 oktober 2012 @ 13:59:08 #87
70532 loveli
N
pi_117954554
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:53 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nom! Lekker!

Ik zag net een recept voor kaneelbroodjes in de Libelle. Die ga ik ook eens maken :9.
Met roomboter?
crap in = crap out
pi_117954582
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:54 schreef the85mc het volgende:
Wat is er eigenlijk slecht aan margarine?
Het is vies.
Ja doei.
pi_117954584
Ik ben fan van de grasboter van campina!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_117954597
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:58 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

K stop het zelf altijd in een bakje. Niet een heel,pak, maar een beetje. Dat staat op het aanrecht, zodat het fijn smeerbaar is.
^^
Ja doei.
pi_117954627
Mijn moeder heeft gewoon een ouderwetsche botervloot. Buiten de koeling.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117954633
Als ik taart of koek of cake of iets bak gebruik ik sowieso altijd roomboter. Veel lekkerder :9
pi_117954725
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:00 schreef Phaidra het volgende:
Mijn moeder heeft gewoon een ouderwetsche botervloot. Buiten de koeling.
Ik ook! Alleen in de zomer niet buiten de koeling
pi_117954734
Ok *botervloot bij oma gaat zoeken :+
  Vis een optie? zondag 14 oktober 2012 @ 14:04:24 #95
70532 loveli
N
pi_117954748
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:54 schreef the85mc het volgende:
Wat is er eigenlijk slecht aan margarine? Teveel omega 9?
Ik smeer meestal van die bertolli zooi dr op.
Vind boter wel echt lekker, vooral roomboter met zeezout. Geen beleg heb je nodig.
Margarine = bewerkt plantaardig vet. In bertolli zit een beetje olijfolie, maar nog steeds dat fabrieksvet.

In roomboter zitten vetzuren met relatief korte ketens, ook al is het "slecht" verzadigd vet, qua gezondheidsschade is roomboter niet de grote boosdoener. De lange vetzuurkentens van bewerkt plantaardig vet zijn slechter. We hebben een bepaald deel verzadigd vet nodig, laat dat dan uit roomboter komen.

Zoals SHE zei, I trust cows more than I trust chemists.
crap in = crap out
pi_117954815
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:01 schreef LieLie het volgende:
Als ik taart of koek of cake of iets bak gebruik ik sowieso altijd roomboter. Veel lekkerder :9
Ja, ik kreeg vanochtend zin in cake. Dat ga ik morgen bakken voor als Mr.Mo terug komt van z'n eerste werkdag. O+
Ja doei.
pi_117954838
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:01 schreef LieLie het volgende:
Zijn er serieus nog mensen die dat doen met margarine?!? Ieh.

Oh ja, cupcakes kan je zo lekker maken als je wil. Heb ze al eens gemaakt met appel en karamel, met lavendel/roomkaas, met champagne voor O&N... Mogelijkheden te over!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117954867
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:06 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Zijn er serieus nog mensen die dat doen met margarine?!? Ieh.

Oh ja, cupcakes kan je zo lekker maken als je wil. Heb ze al eens gemaakt met appel en karamel, met lavendel/roomkaas, met champagne voor O&N... Mogelijkheden te over!
Oh, vast wel. Heel veel wel denk ik ;)
pi_117954874
Volkorenmuffins O+ met blauwe bessen O+
Ja doei.
pi_117954924
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:08 schreef motorbloempje het volgende:
Volkorenmuffins O+ met blauwe bessen O+
Oeh bevroren blauwe bessen en yoghurt O+
Jammer alleen dat die bakjes zo duur zijn ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')