k had honger! Dit recept staat op het menu http://www.goudamonster.c(...)-w-dark-truth-stout/quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:17 schreef Perruche het volgende:
[..]groot ontbijt!
Wat doe je in zo'n vegastoofpot?
Mijn planning:
O: 1,5 worstenbroodje (heb ik haast nooit, alleen als ik weer eens in brabant kom!)
L: stoofvlees, aardappels en broccoli
T: koffie verkeerd met blokje choco
S: ik ga proberen 6,5 km hard te lopen, eens zien of dat lukt met mr. enkel
D: ik denk tosti en soep of salade
quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:48 schreef Viking84 het volgende:
Ik gebruik nu dieethalvarine, maar ben eigenlijk ook wel benieuwd naar echte boter.
voor mij welquote:Op zondag 14 oktober 2012 13:50 schreef Perruche het volgende:
[..]alsof het iets exotisch is!
Ik heb nooit iets anders dan roomboter, behalve als er bezoek was dan neem ik de restjes wel enzo.
Nom! Lekker!quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:52 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier komt er alleen maar boter in huis. Ti's trouwens lastig om ongezouten boter te vinden hier, veel winkels hebben dat niet in het assortiment..
Zo, deeg voor de appeltaart is klaar. Met vodka in het deeg, ben benieuwd!
Die heb ik nu ook ja.quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:40 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind grasboter van (campina is dat geloof ik) wel een erg lekkere 'gewone echte roomboter'. Er zijn vast veel echtere en betere échte boters van boeren en zulks, maar grasboter doet 't voor mij erg prima
Hebben ze roomboter dan ook in bakjes? Pak om te bakken altijd die dingen in papier verpakt dus echt geen idee.quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:50 schreef Perruche het volgende:
[..]alsof het iets exotisch is!
Ik heb nooit iets anders dan roomboter, behalve als er bezoek was dan neem ik de restjes wel enzo.
Lurpak (oid?) smeerbaar. Is roomboter met een beetje plantaardige olie om m direct uit de koeling smeerbaar te maken. Te lekker!quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:42 schreef loveli het volgende:
Vroeger had Almhof roomboter in het assortiment. Heb het al zo'n 20 jaar niet meer in de schappen gezien, maar man, man, man, wat was dat lekkere boter
K stop het zelf altijd in een bakje. Niet een heel,pak, maar een beetje. Dat staat op het aanrecht, zodat het fijn smeerbaar is.quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:55 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Hebben ze roomboter dan ook in bakjes? Pak om te bakken altijd die dingen in papier verpakt dus echt geen idee.
Met roomboter?quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nom! Lekker!
Ik zag net een recept voor kaneelbroodjes in de Libelle. Die ga ik ook eens maken.
Het is vies.quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:54 schreef the85mc het volgende:
Wat is er eigenlijk slecht aan margarine?
^^quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:58 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
K stop het zelf altijd in een bakje. Niet een heel,pak, maar een beetje. Dat staat op het aanrecht, zodat het fijn smeerbaar is.
Ik ook! Alleen in de zomer niet buiten de koelingquote:Op zondag 14 oktober 2012 14:00 schreef Phaidra het volgende:
Mijn moeder heeft gewoon een ouderwetsche botervloot. Buiten de koeling.
Margarine = bewerkt plantaardig vet. In bertolli zit een beetje olijfolie, maar nog steeds dat fabrieksvet.quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:54 schreef the85mc het volgende:
Wat is er eigenlijk slecht aan margarine? Teveel omega 9?
Ik smeer meestal van die bertolli zooi dr op.
Vind boter wel echt lekker, vooral roomboter met zeezout. Geen beleg heb je nodig.
Ja, ik kreeg vanochtend zin in cake. Dat ga ik morgen bakken voor als Mr.Mo terug komt van z'n eerste werkdag.quote:Op zondag 14 oktober 2012 14:01 schreef LieLie het volgende:
Als ik taart of koek of cake of iets bak gebruik ik sowieso altijd roomboter. Veel lekkerder
Zijn er serieus nog mensen die dat doen met margarine?!? Ieh.quote:Op zondag 14 oktober 2012 14:01 schreef LieLie het volgende:
Als ik taart of koek of cake of iets bak gebruik ik sowieso altijd roomboter. Veel lekkerder
Oh, vast wel. Heel veel wel denk ikquote:Op zondag 14 oktober 2012 14:06 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Zijn er serieus nog mensen die dat doen met margarine?!? Ieh.
Oh ja, cupcakes kan je zo lekker maken als je wil. Heb ze al eens gemaakt met appel en karamel, met lavendel/roomkaas, met champagne voor O&N... Mogelijkheden te over!
Oeh bevroren blauwe bessen en yoghurtquote:Op zondag 14 oktober 2012 14:08 schreef motorbloempje het volgende:
Volkorenmuffinsmet blauwe bessen
Beidenquote:Op zondag 14 oktober 2012 13:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Bedoel je dan boter of margarine?
Koop eigks alleen de bio variantquote:Op zondag 14 oktober 2012 14:12 schreef motorbloempje het volgende:
De lidl hier heeft zakken bosvruchten voor iets van 2 pond, 750 gram met oa blauwe bessen, aalbessen en bramen erinhebben ze die in NL niet bij de lidl?
Ik ook. Een boerenbonte. Ik ben ook opgegroeid met margarine (Bona) maar ik vind het heel vies nu. Mijn moeder bakte ook in margarine. Die pakjes van Blue Band. Volgens mij was het ook gewoon veel goedkoper dan boter. Ik heb ook altijd de grasboter van Campina, die is echt lekkerder dan alle andere die de appie verkoopt.quote:Op zondag 14 oktober 2012 14:00 schreef Phaidra het volgende:
Mijn moeder heeft gewoon een ouderwetsche botervloot. Buiten de koeling.
Die van de lidl zijn vast niet bio, maar wel erg lekker. Ze hebben ook zakken frambozen voor dezelfde prijs. Die ga ik binnenkort maar 's halen om een frambozen bavarois ofzo van te maken. Wil een kerstdiner organiseren hier thuis (ook als een soort afscheid voor we gaan verhuizen) en moet wel wat lekkere dingen uitproberenquote:Op zondag 14 oktober 2012 14:15 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Koop eigks alleen de bio variant
Die is 3 euro voor een koker die vast niet veel bevat (niet op gelet).
Zal eens kijken bij de lidl.
Grasboter is roomboter met een duurder label heb ik geleerd van de keuringsdienst van waarden - in het voorjaar en de zomer is álle roomboter grasboter (je kunt t zien, gelere boter=grasboter). Grasboter die je in de winter koopt is roomboter die ofwel langer bewaard is uit die periode, ofwel van melk uit die periode ofzo. Weet t niet precies meer, dit filmpje gaat erover:quote:Op zondag 14 oktober 2012 14:18 schreef motorbloempje het volgende:
Leuk om te lezen dat meerdere mensen de grasboter zo lekker vinden!
Ik zie het altijd als een persoonlijke triomf als er weer eens een botersnob van mijn cake/taart/koekjes eet en dan zegt dat het zo heerlijk is, zeker echte boter he? ja hoor, echte boter, niks beters! (ik gebruik vrijwel uitsluitend margarine in mijn baksels). true story.quote:Op zondag 14 oktober 2012 14:06 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Zijn er serieus nog mensen die dat doen met margarine?!? Ieh.
quote:Op zondag 14 oktober 2012 14:44 schreef loveli het volgende:
*mental note to self: geen baksels van kwak eten*
Is roomboter dan zoveel duurder?quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:07 schreef kwakz0r het volgende:
[..]ik gebruik wel roomboter, soms, als ik t geld ervoor heb. maar serieus hoor, in mijn baksels proef je het verschil echt niet.
vlees gebakken in roomboter vind ik ronduit vies, aardappels wel lekker, maar smaakt wel degelijk anders.
Pff, niet lief!quote:Op zondag 14 oktober 2012 14:44 schreef loveli het volgende:
*mental note to self: geen baksels van kwak eten*
Volgende week pasquote:Op zondag 14 oktober 2012 15:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Pff, niet lief!
Ik wil wel een baksel van kwak. Heb jij nu al vakantie, kwak of volgende week? Wil nog steeds een keer langskomen maar gaat lastig als ik in Jordanië zit
.
bijna alles is duurder dan 29 cent...quote:
als jij bij mij ooit taart komt eten zal ik het met roomboter makenquote:Op zondag 14 oktober 2012 15:10 schreef loveli het volgende:
Gaat niet om het verschil proeven, maar dat mijn lijf een margarine-verbod heeft. Er wordt genoeg andere zooi in gestopt door ondergetekende, zou een betoog gaan schrijven als ik het wel at
nais!quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:25 schreef An24 het volgende:
Egopost:
Hoofdstand zonder hulp van muur of andere hulp![]()
En daardoor al een aantal weken geen schouders uit de kom![]()
/egopost
Dank...ben trotsquote:
quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:25 schreef An24 het volgende:
Egopost:
Hoofdstand zonder hulp van muur of andere hulp![]()
En daardoor al een aantal weken geen schouders uit de kom![]()
/egopost
Goeie tip van de shoulderstand (die bedoel je tenminste denk ik?), dat hielp bij mij ook wel. Alleen heb ik niet zo vaak meer last dat ie eruit plopt, maar in de avond zit mn schouder op slot en dan moet ik m passief bewegen om van slot te krijgen, zodat ik comfortabel kan liggenquote:Op zondag 14 oktober 2012 15:27 schreef An24 het volgende:
[..]
Dank...ben trots![]()
In bed plopt links er snachts nog wel half uit, maar je gebruikt dan ook geen spieren. Overdag heb ik het onder controle. Erg fijn gevoel
Het is deze. Ik heb hem mij ook met deze video aangeleerd. Hij lukt mij helemaal zo, ik kom alleen nog niet zo charmant naar benedenquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:40 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Goeie tip van de shoulderstand (die bedoel je tenminste denk ik?), dat hielp bij mij ook wel. Alleen heb ik niet zo vaak meer last dat ie eruit plopt, maar in de avond zit mn schouder op slot en dan moet ik m passief bewegen om van slot te krijgen, zodat ik comfortabel kan liggen
Dat inderdaad! Alleen ik begon met de knieen gebogen en dan omhoog. Maar goede oefeningen voor betere schouderkracht iddquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:49 schreef An24 het volgende:
[..]
Het is deze. Ik heb hem mij ook met deze video aangeleerd. Hij lukt mij helemaal zo, ik kom alleen nog niet zo charmant naar beneden
Ohw, ik ook hoor. Vandaag lukte het voor het eerst met benen recht. Vergt ook nog veel kracht in je corespieren.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat inderdaad! Alleen ik begon met de knieen gebogen en dan omhoog. Maar goede oefeningen voor betere schouderkracht idd
Ik vind het bijzonder knap, dat lukt me met hulp en muur nog niet eens.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:56 schreef An24 het volgende:
[..]
Ohw, ik ook hoor. Vandaag lukte het voor het eerst met benen recht. Vergt ook nog veel kracht in je corespieren.
Nou zit ik maar een klein eindje bij je vandaan: heb geen regen gezien vandaag. Wel een uur gewandeld, ik vond het lekker weer; op een gegeven moment zo warm dat ik de regenjas maar heb opengeritst. Had niet bijzonder veel kleren aan. Wel goed warme laarzen, dat scheelt de helft.quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:03 schreef uniekhoorn het volgende:
Eet bijna nooit boter, alleen maar als ik suiker of hagelslag erop doe.
Vind ht ook niet lekker, donderdag krijgen we weer broodjes voor lunch bij cursus, zit er een dikke laag margarine op met teveel kaas of ham... Bah maar als je het niet eet dan kijken ze je helemaal aan alsof ik anorexia heb
Wandelen in de regen met harde wind bij 10 graden voor ruim een uur lang.. conclusie: dat is KOUD!
Net dus een pan kippensoep gemaakt en daar een paar borden van gehad.
Morgen weer een dag!quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:03 schreef MevrouwPuff het volgende:
Kip uit de oven met pittige saus en rosti. Vergeef me voor deze dag zonder groente
Of slagroom in beker met deksel doen, klein blokje ijs erbij en dan schudden.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:16 schreef An24 het volgende:
[..]
Morgen weer een dag!
Trouwens Vik: je kunt zelf ook heel makkelijk roomboter maken. Gewoon slagroom doorkloppen. Niet bang zijn voor de schifting. Klein beetje zout er door en tadaaa: heerlijk op brood!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |