abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:32:43 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117941146
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 1% gewijzigd door uniekhoorn op 13-10-2012 22:48:06 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_117941422
quote:
11s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 22:30 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

De frustratie :D
Dat mag vanavond, het blijft dus bij 2 dagen, niet eens de kans om m'n eikeligheid te portretteren...
}:|
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:50:12 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117941725
Over? :(

Standaard voedsel voor in huis volgens mi:j Diepvriesgroentes, vlees/vis diepvries, tonijn in blik, rode kool/ dop,wortel/spinazie/sperziebonen/bruine bonen, mais, gepelde tomaten in blik of pot (voor nood of makkelijk), brood (vriezer), zilvervliesrijst, meel, fruit, kwark, yoghurt enz....

Ow nog een tipje, poosje geleden was bijv. bij de c1000 de filet americain (vers) een bak vol voor 1 euro (normaal 3.75)
Ben zelf de enige die het eet dus binnen 3 dagen krijg ik het niet op (krijg het wel op maar het moet wel lekker blijven) wat ik dan doe is de overgebleven filet in diepvriesijsblok zakjes stoppen, kan ik eens per week een blokje afknippen om bevroeren mee te nemen naar het werk en daar op brood kwakken . Geld natuurlijk voor veel andere dingen zoals zelfgemaakte jus, saus oid

Ow en eieren, pakjes houdbare melk, bouillonblokjes, fles berenburg en/of wodka horen ook bij het standaardmeuk... Zo kan je ALTIJD voor minimaal 3 dagen een complete gezonde 3 gangen maaltijd maken :Y

[ Bericht 23% gewijzigd door uniekhoorn op 13-10-2012 23:09:35 ]
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Moderator zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:17:13 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117942679
Eerste naamtopic hier *O*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:58:35 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117943907
Planning
O: boterham kaas/tomaat/komkommer, beschuit kaas, gekookt ei, beker melk, cappuccino
T's: appel, pruim
L; boterham ham, 2 borden champignonroomsoep met ham
T's: mandarijn, halve krentenbol, kwark en vla
D: bloemkool, kipfilet, komkommersalade, gebakken aardappelen

[ Bericht 2% gewijzigd door uniekhoorn op 14-10-2012 00:11:13 ]
  Vis een optie? zondag 14 oktober 2012 @ 00:15:42 #6
70532 loveli
N
pi_117944448
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 21:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

Uh ja dat was echt zo :?
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 21:42 schreef MaJo het volgende:
Trouwens nog even op de hometrainer geweest en klusjes in huis gedaan dus de vlokken zijn weer verbrand ;)
Ik geloof best dat je vriend het een en ander heeft opgegeten, ik geloof niet dat je vlokken "moest" eten.

Je bent op de hometrainer bezig geweest en hebt de vlokken verbrand. Wat heb je nodig om vlokken te verbranden/energie vrij te maken uit vlokken? Vitamines, mineralen, co-enzymen. Energie wordt vrijgemaakt op celniveau. In je cellen zitten mitochondrien, dat zijn de 'energiefabriekjes' van je lichaam. In die mitochondrien worden carbs, eiwitten en vetten verbrand en daarbij komt energie vrij.

Die verbranding wordt beschreven in de citroenzuurcyclus, er zijn veel achtereenvolgende reacties nodig om de cyclus te doorlopen. Wanneer er gebrek is aan grondstoffen voor een van die reacties, dan beperkt dat tekort de snelheid van de reactie en dus de hoeveelheid energie die je kunt maken.

Waar haal je je grondstoffen vandaan om energie vrij te maken? Eiwitten, vetten en suikers zijn in overmaat aanwezig, dat is niet de bottleneck. Commige mensen hebben een tekort aan co-enzym Q10 (wordt soms aangeprezen als wondermiddel om energie van te krijgen). Geef je iemand die een tekort aan Q10 heeft dat als supplement, dan lost de bottleneck op en komt er meer energie vrij. Iemand die geen tekort aan Q10 heeft, of bij die nog een ander tekort heeft, zal geen effect merken van Q10. De praktijk leert dat zo'n groot deel van de bevolking een relatief tekort heeft (ik geloof zo'n 30 of 40%), dat het bij een grote groep aanslaat.

Veel B-vitamines spelen een grote rol bij de energiecyclus, dus vitamine B-complex is een logische energie-oppepper.

Goed voedsel bevat vitamines, mineralen, grondstoffen voor die energiecyclus. Vlokken kost alleen maar grondstoffen om het te verbranden, het voegt niets toe aan je basisvoeding. Begrijp me goed, als jij vlokken wilt eten is dat jouw goed recht. Alleen maak je mij niet wijs dat je vlokken 'moet' eten. Als je weet dat een voedingsmiddel meer nadelen heeft dan voordelen, zeker als je iets als ME hebt, dan zou het weleens verstandig kunnen zijn om het als basisvoeding te mijden.

ME is bagger, verdiep je eens in wat je lijf nodig heeft om energie vrij te maken, om te functioneren. Je zult merken als je de basics goed hebt, je lijf meer kan hebben en je belastbaarheid verhoogd wordt. Als je die gezonde basis gelegd hebt, geniet dan vooral van wat je lekker vindt. En van de extra energie die je hebt.

Hieronder een interessante link (toevallig gaat 'ie ook nog eens over CVS/ME) barstensvol info over hoe energie in je lichaam werkt.

http://www.biologischmedischcentrumbmc.nl/atp-energie.htm

Food :9
crap in = crap out
  zondag 14 oktober 2012 @ 00:23:25 #7
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117944704
Loveli O+

Of je kan op de fiets naar de supermarkt om wel de gezonde keuzes op te halen w/
pi_117945854
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 00:15 schreef loveli het volgende:

[..]

[..]

Ik geloof best dat je vriend het een en ander heeft opgegeten, ik geloof niet dat je vlokken "moest" eten.

Je bent op de hometrainer bezig geweest en hebt de vlokken verbrand. Wat heb je nodig om vlokken te verbranden/energie vrij te maken uit vlokken? Vitamines, mineralen, co-enzymen. Energie wordt vrijgemaakt op celniveau. In je cellen zitten mitochondrien, dat zijn de 'energiefabriekjes' van je lichaam. In die mitochondrien worden carbs, eiwitten en vetten verbrand en daarbij komt energie vrij.

Die verbranding wordt beschreven in de citroenzuurcyclus, er zijn veel achtereenvolgende reacties nodig om de cyclus te doorlopen. Wanneer er gebrek is aan grondstoffen voor een van die reacties, dan beperkt dat tekort de snelheid van de reactie en dus de hoeveelheid energie die je kunt maken.

Waar haal je je grondstoffen vandaan om energie vrij te maken? Eiwitten, vetten en suikers zijn in overmaat aanwezig, dat is niet de bottleneck. Commige mensen hebben een tekort aan co-enzym Q10 (wordt soms aangeprezen als wondermiddel om energie van te krijgen). Geef je iemand die een tekort aan Q10 heeft dat als supplement, dan lost de bottleneck op en komt er meer energie vrij. Iemand die geen tekort aan Q10 heeft, of bij die nog een ander tekort heeft, zal geen effect merken van Q10. De praktijk leert dat zo'n groot deel van de bevolking een relatief tekort heeft (ik geloof zo'n 30 of 40%), dat het bij een grote groep aanslaat.

Veel B-vitamines spelen een grote rol bij de energiecyclus, dus vitamine B-complex is een logische energie-oppepper.

Goed voedsel bevat vitamines, mineralen, grondstoffen voor die energiecyclus. Vlokken kost alleen maar grondstoffen om het te verbranden, het voegt niets toe aan je basisvoeding. Begrijp me goed, als jij vlokken wilt eten is dat jouw goed recht. Alleen maak je mij niet wijs dat je vlokken 'moet' eten. Als je weet dat een voedingsmiddel meer nadelen heeft dan voordelen, zeker als je iets als ME hebt, dan zou het weleens verstandig kunnen zijn om het als basisvoeding te mijden.

ME is bagger, verdiep je eens in wat je lijf nodig heeft om energie vrij te maken, om te functioneren. Je zult merken als je de basics goed hebt, je lijf meer kan hebben en je belastbaarheid verhoogd wordt. Als je die gezonde basis gelegd hebt, geniet dan vooral van wat je lekker vindt. En van de extra energie die je hebt.

Hieronder een interessante link (toevallig gaat 'ie ook nog eens over CVS/ME) barstensvol info over hoe energie in je lichaam werkt.

Fijn dat jij de energie hebt om te verwoorden, mij lukte het niet. O+

Terug van gezellige verjaardag *O*
pi_117945905
:D

O: yoghurt met 2 perziken en havermout
T: appel, koffie verkeerd
L: worstenbroodje
T: stukje brownie, koffie verkeerd
D: bloemkool curry met naan
T: 2 wentelteefjes met suiker
  zondag 14 oktober 2012 @ 02:05:35 #10
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_117946708
Hoi!

Ik kom even gauw een lijstje dumpen, loop al van 8 uur vanmorgen van hot naar her, eindelijk tijd voor mijn dossiers ligt het programma plat :{ .

Lijstje:
O: 250 mg magere kwark + muesli
L: Kalkoenfilet + puree + ratatouille. Bord rauwkost. Hardgekookt eitje. Mandarijn.
T: 2 chocolaatjes
D: 2.5 boterham met kaas. Kom tomatensoep.
T: 2 boterhammen met choco. Appelsien. Appel met notenpasta.
Ik bijt!
(Zachtjes)
  zondag 14 oktober 2012 @ 04:09:44 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117947637
Na inmiddels al drie uur wakker te liggen weet ik wel dat er een uil in de buurt zit ( O+ ), dat ik nog steeds grieperig ben en dat nacht-tv echt heel erg slecht is.

Gelukkig hoef ik er morgen niet vroeg uit.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_117948190
Net weer thuis.. Was leuke avond, naar amsterdam geweest. Eerst club air, later de coconutbar en de bastille :') al was dat ook wel lachen :)
Ik vraag me soms echt af hoe anderen mij zien, vriend van mij begon tegen wat nederlandse (en nuchtere) dames te ouwehoeren en zei dat ik aan bodybuilding deed. En ze geloofden het nog ook.. Echt raar, ik heb totaal niet het fysiek van een bodybuilder.. en ik draag ook geen overdreven strakke shirts ofzoiets, gewoon normaal overhemd. Nou ja, beter dat dan dat ze denken dat ik niet sport.
pi_117948248
Truste 85, ik ga werken :')
pi_117948396
Ik doe met je mee hoor Puff! Alhoewel ik niet ga werken maar naar de sauna ga in de friggin middle of nowhere. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_117948455
Ik ga wel werken :')
Worry is a misuse of imagination
  zondag 14 oktober 2012 @ 08:15:32 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117948490
Vlokken :9.

Zo eens kijken of mijn ouders dat als broodbeleg hebben. Waarschijnlijk wel.
Niet meer actief op Fok!
pi_117948506
Heel beroog van Loveli.. Ga je toch vlokken eten :P
Worry is a misuse of imagination
  zondag 14 oktober 2012 @ 08:20:58 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117948528
Echt zo jammer dat wij geen Lidl in de buurt hebben in Den Haag. Dirk vd Broek is ook wel goed. Is dat hetzelfde als Bas en Digros? Eens kijken of we die wel dichterbij hebben. Ananas voor 99 ct en spinazie voor 69 ct, wtf!

Er zit geen Dirk, Digros of Bas binnen een straal van 5 km. Echt belachelijk. Behalve twee Jumbo's kan ik me niet herinneren dat ik ooit een andere super dan AH heb gezien in DH.

[ Bericht 29% gewijzigd door Viking84 op 14-10-2012 08:26:41 ]
Niet meer actief op Fok!
  zondag 14 oktober 2012 @ 08:21:41 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117948533
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 08:17 schreef Probability het volgende:
Heel beroog van Loveli.. Ga je toch vlokken eten :P
ik ben rebels :P. Ik eet nooit vlokken, alleen bij mijn ouders :P.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? zondag 14 oktober 2012 @ 08:48:41 #20
70532 loveli
N
pi_117948667
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 08:20 schreef Viking84 het volgende:
Echt zo jammer dat wij geen Lidl in de buurt hebben in Den Haag. Dirk vd Broek is ook wel goed. Is dat hetzelfde als Bas en Digros? Eens kijken of we die wel dichterbij hebben. Ananas voor 99 ct en spinazie voor 69 ct, wtf!

Er zit geen Dirk, Digros of Bas binnen een straal van 5 km. Echt belachelijk. Behalve twee Jumbo's kan ik me niet herinneren dat ik ooit een andere super dan AH heb gezien in DH.
Dirk, Bas en Digros hebben de zelfde inkooporganisatie. En voor de Lidl moet je gewoon een stuk fietsen, daar ga ie niet heen voor je plezier, maar voor je goedkope boodschappen...
crap in = crap out
pi_117948771
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 08:48 schreef loveli het volgende:

[..]

Dirk, Bas en Digros hebben de zelfde inkooporganisatie. En voor de Lidl moet je gewoon een stuk fietsen, daar ga ie niet heen voor je plezier, maar voor je goedkope boodschappen...
AH, lidl en plus op loopafstand :)
  zondag 14 oktober 2012 @ 09:24:55 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117948912
Hier niks op loopafstand. Binnen een straal van 3-5 km keuze uit Jumbo, AH, C1000 en de Plus. Oh en een Hoogvliet, maar die vond ik niet fijn. Plus en C1000 ook niet. Onvriendelijk personeel en er wordt bijna niet aangevuld, zodat je vaak misgrijpt als je 's avonds boodschappen doet. En bij de C1000 vaak ook over datum spul in de schappen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_117949018
De beste AH van Nederland op een afstand van 11 km en de grootste Jumbo van Nederland op 20 km.
Ik doe boodschappen bij wel 15 verschillende supermarkten denk ik. Per maand kom ik gewoonlijk bij: Jumbo (4 verschillende), AH (4 verschillende), Aldi (3), Lidl (2), een klein Turkje en een kleine aziaat. En dan kom ik ook nog op de markt, bij 2 verschillende echte bakkers, de Bakker Bart, de visboer en 1 keer bij een biologische slager (keuze uit 2).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_117949090
Even een andere vraag: tips voor vegetarisch broodbeleg wat niet zoet is?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_117949117
ei/kaas/komkommer
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? zondag 14 oktober 2012 @ 09:50:42 #26
70532 loveli
N
pi_117949185
Veg tuinkruidenpate, veg ham, veg shi-take spul..

Hoe vegetarisch? Veg gestremde kaas of ei ook niet toegestaan? Tuinkers, radijs, tomaat met mayo, komkommer.
crap in = crap out
pi_117949228
Is een broodje Co ook niet vega?
pi_117949255
Geroosterd brood, mayo, sambal en dan met rauwkost en of tomaat, ui en avocado.
  Vis een optie? zondag 14 oktober 2012 @ 09:55:31 #29
70532 loveli
N
pi_117949268
Was dat met of zonder fil am?

Zonder dus.
crap in = crap out
pi_117949339
Mogge!

O: havermout
T: cappuccino
L: 2 rijstwafels kaas, gekookt ei, rauwkost, karnemelk en misschien nog wel een boterham met vlokken als "toetje" :P (of hagelslag, dat vind ik lekkerder)
B: een aantal gordijnen op maat maken
T: kwark met banaan
B: wandelen
D: lasagna
T: kwark met mandarijn
pi_117949551
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 09:44 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Even een andere vraag: tips voor vegetarisch broodbeleg wat niet zoet is?
Humus natuurlijk!
Mijn noord-Afrikaan verkoopt 3 smaken (neutraal, aubergine en nog iets).
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_117949576
Vegetarisch of veganistisch?
Anders gewoon kaas, die heb je in veel verschillende soorten.
Advocado met een beetje peper is ook lekker op brood.
pi_117949700
Mogguh!

Pff, gister uit geweest en ik heb in jaren niet zo veel gedronken :') en ik ben geindigd vanmorgen met een patatje oorlog en een kaassoufle :D

Ik heb iig geen kater en ik lig in een vriend zijn huis in zijn serre van het zonnetje te genieten O+
Zo lekker lezen :Y de rest ligt nog in krepeermodus :P

Dit huis is huuuuuge het heeft gewoon 5 slaapkamers :') en ik heb mijn goede daad gedaan, alle rommel van gisteraaf heb ik al opgeruimd.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_117949782
Klinkt goed Aurum!!
pi_117950433
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 10:14 schreef sigme het volgende:

[..]

Humus natuurlijk!
Mijn noord-Afrikaan verkoopt 3 smaken (neutraal, aubergine en nog iets).
Met limoen en koriander is ook erg lekker :9
pi_117950665
Mijn lijstje wordt zoiets

O: croissantje met frambozenjam, kaiserbroodje met een gekookt ei/mayo/tuinkers, klein glaasje sap, klein bekertje melk, beker thee met honing
S: uurtje fitness (gaat vandaag wel lukken, voel me goed :7 )
L: bakje kwark met muesli, beschuitje kaas, sinaasappel
T: tosti met ketchup, banaan
D: wraps met kip en champignons, zelfgemaakte guacamole en salsa
T: ?
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_117950796
Dat klinkt als een leuke avond Aurum :)

Ik ga zo eens op zoek naar ontbijt, ondanks een rustig avondje met film heb ik hoofdpijn :? strange..
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_117950921
Haha krepeermodus :D
Ben nu al weer wakker en ben niet brak, maar fit ook niet echt. Wel veel gedronken en smerige kipburger gegeten, smaakte naar plastic.. Misschien vanmiddag rustig fietsen/lopen in het bos om weer beetje bij te trekken.
pi_117950994
Dat klinkt als een leuke avond Aurum!

Man en ik zijn bezig om een mega pan uiensoep te maken.. Net 3 kilo uien verwerkt, gezellige jankboel hier :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_117951281
Zo, ontbijt zit er weer in.

Vooraf: Witte bonen, worst, tomaten in tomatensaus
Hoofd: Brood met makreel, sucuk
Toe: Krekkers met appelstroop, jam
  Moderator zondag 14 oktober 2012 @ 12:25:19 #41
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117951929
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 00:15 schreef loveli het volgende:

[..]

[..]

Bedankt voor je uitgebreide uitleg, al snap ik de helft maar _O- Het is in ieder geval duidelijk dat vlokken blijkbaar niet zo slim is :)

Wat ik alleen wel wil zeggen: als ik zeg dat er niets anders in huis is dan is er ook niks anders. Ik ga niet dingen lopen verzinnen ofzo :P

Ik drink nu een glas van dat nieuwe Arla Zin, moet even wennen aan de smaak maar het is best prima :)

Lijstje weet ik nog niet want ik ga zo naar een verjaardag en dan naar Radiohead dus ben benieuwd wat de dag me brengt qua eten ;)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_117951988
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 10:26 schreef _aurum_ het volgende:
Mogguh!

Pff, gister uit geweest en ik heb in jaren niet zo veel gedronken :') en ik ben geindigd vanmorgen met een patatje oorlog en een kaassoufle :D

Ik heb iig geen kater en ik lig in een vriend zijn huis in zijn serre van het zonnetje te genieten O+
Zo lekker lezen :Y de rest ligt nog in krepeermodus :P

Dit huis is huuuuuge het heeft gewoon 5 slaapkamers :') en ik heb mijn goede daad gedaan, alle rommel van gisteraaf heb ik al opgeruimd.
Klinkt als een heerlijk avondje ^O^
pi_117952052
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 12:25 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitgebreide uitleg, al snap ik de helft maar _O- Het is in ieder geval duidelijk dat vlokken blijkbaar niet zo slim is :)

Wat ik alleen wel wil zeggen: als ik zeg dat er niets anders in huis is dan is er ook niks anders. Ik ga niet dingen lopen verzinnen ofzo :P

Ik drink nu een glas van dat nieuwe Arla Zin, moet even wennen aan de smaak maar het is best prima :)

Lijstje weet ik nog niet want ik ga zo naar een verjaardag en dan naar Radiohead dus ben benieuwd wat de dag me brengt qua eten ;)
Dat is niet wat loveli ermee bedoelde MaJo. Zij bedoelde dat je jezelf wijs maakt dat je vlokken moet eten. Terwijl je eigenlijk gewoon meer moeite kan doen om gezond te eten. Alleen vlokken in huis: ga naar de winkel en koop wat. Of plan je boodschappen beter in. Laat je vriend je helpen met je ziekte door hem er rekening mee te laten houden. Kortom: blijf nadenken ;)
pi_117952075
quote:
6s.gif Op zondag 14 oktober 2012 11:52 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe krijg je het weg _O_
  Moderator zondag 14 oktober 2012 @ 12:37:54 #45
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117952197
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 12:32 schreef An24 het volgende:

[..]

Dat is niet wat loveli ermee bedoelde MaJo. Zij bedoelde dat je jezelf wijs maakt dat je vlokken moet eten. Terwijl je eigenlijk gewoon meer moeite kan doen om gezond te eten. Alleen vlokken in huis: ga naar de winkel en koop wat. Of plan je boodschappen beter in. Laat je vriend je helpen met je ziekte door hem er rekening mee te laten houden. Kortom: blijf nadenken ;)
Daar heb je zeker een punt :Y De winkel zat er alleen even niet in omdat we meteen de stad in gingen en daarna boodschappen en dan zou ik met een lege maag de stad in moeten. Maar hij kan er zeker meer rekening mee houden :Y

Ik vraag me alleen wel af waarom anderen dit betoog niet krijgen als ze hagelslag/vlokken eten en ik wel :D
pi_117952294
quote:
6s.gif Op zondag 14 oktober 2012 11:52 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Oh wauw! Nu heb ik trek :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_117952299
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 12:37 schreef MaJo het volgende:

[..]

Daar heb je zeker een punt :Y De winkel zat er alleen even niet in omdat we meteen de stad in gingen en daarna boodschappen en dan zou ik met een lege maag de stad in moeten. Maar hij kan er zeker meer rekening mee houden :Y

Ik vraag me alleen wel af waarom anderen dit betoog niet krijgen als ze hagelslag/vlokken eten en ik wel :D
Zo af en toe zet loveli een betoog in, iedereen heeft hem al wel eens ondergaan :+

Maar eerlijk gezegd vind ik ook iets heel bijzonder aan jou. Je bent volgens mij best slim, als ik luister naar studies, werk enzo. Maar wij leggen best veel basics aan je uit, die je ook zelf heel goed kan verzinnen of kan opzoeken door middel van lezen etc. Het heeft ook een beetje met zelfverantwoordelijkheid te maken. Je bent ziek, dus je moet goed op jezelf letten en dat betekent dat je jezelf aan moet pakken. Volgens mij moet jij dat kunnen. En als loveli dat niet zou geloven zou ze denk ik ook geen betoog inzetten ;)
pi_117952321
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 08:20 schreef Viking84 het volgende:

Hoogvliet in Rijswijk O+

Er zit een plus in Ypenburg, maar die zijn niet zo goedkoop als ze zeggen. C1000 heb je daar ook maar die zijn helemaal duur.

Digros vind ik een k*twinkel, slechte verswaar, slappe groenten. De Digros in Leiden althans...
Kwak
pi_117952373
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 12:42 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Hoogvliet in Rijswijk O+

Er zit een plus in Ypenburg, maar die zijn niet zo goedkoop als ze zeggen. C1000 heb je daar ook maar die zijn helemaal duur.

Digros vind ik een k*twinkel, slechte verswaar, slappe groenten. De Digros in Leiden althans...
C1000 in Ypenburg is een drama...vooral fruit en groenten leggen snel het loodje. En hij is net zo duur als AH, dus de keuze was voor ons snel gemaakt :X
  zondag 14 oktober 2012 @ 12:45:59 #50
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117952411
Lekker Sigme!
Mijn ontbijt wat 2 boterhammen filet americain met ui/tomaat/komkommer/gekookt ei, beschuit kaas, beker melk en een cappuccino.... Ook wel binnen te houden :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')