quote:Op woensdag 12 december 2012 14:55 schreef DeZwabber het volgende:
[ afbeelding ]
Witte Pu-erh in een glazen gaiwan
Hoe kom je erbij dat kersensap goed zou zijn om te slapen?quote:Op maandag 7 januari 2013 01:34 schreef capuchon_jongen het volgende:
Weet iemand waar je Jerry-thee kan halen jerry(kersen)
Kersensap zou heel goed zijn om te slapen (wss ook thee denk ik
http://zeroahero.wordpress.com/2012/07/29/kersensap/quote:Op maandag 7 januari 2013 10:26 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat kersensap goed zou zijn om te slapen?
Jazeker wel, ik ben nu zo ongeveer wel door mijn thee heen dus moet eerdaags weer langs de theeshop.quote:Op maandag 7 januari 2013 00:40 schreef DeZwabber het volgende:
[ afbeelding ]
Niemand drinkt nog thee?
Jawel hoor.quote:Op maandag 7 januari 2013 00:40 schreef DeZwabber het volgende:
[ afbeelding ]
Niemand drinkt nog thee?
Idd! En het is nu ook nog echt de tijd voor thee met dit vieze weer.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:47 schreef msacras het volgende:
Deze heeft lang niet meer boven aan gestaan!![]()
Ik ben de laatste tijd into de verse munt thee, heerlijk.
En ik geloof ook niet dat die voor gele aanslag zorgt, om maar gelijk de vraag van Strawberry te beantwoorden.
Ja, dat hoortquote:Op maandag 7 januari 2013 12:04 schreef Luxuria het volgende:
Ik had een tijd geleden losse Pu Erh thee gekocht, maar vind hem niet zo lekker.
En hij heeft een rare kleur, een beetje gek bruin troebelachtig.
Herkenbaar?
Haha ja idd en ik heb niet het idee dat wat doet met lichaam zeg maar.quote:Op zondag 20 januari 2013 14:32 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ja, dat hoort![]()
Gerijpte (shu) Pu-erh smaakt een beetje raar als je er niet aan gewend bent. Waarschijnlijk smaakt het een beetje aarde/compost achtig voor je gevoel.
Gelukkig niet maar bedankt voor de waarschuwing.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:14 schreef essnhills het volgende:
Iemand die toevallig dit heeft gekocht?
http://jacob-hooy.nl/nieu(...)dswaarschuwing-.html
Dan lust je straks ook geen koffie meer met suiker.quote:Op maandag 15 april 2013 22:53 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik ben nu in het stadium gekomen dat ik thee met suiker niet eens meer lekker vind. Ik drink het namelijk al weken zonder suiker, met name om af te vallen.
Gedroogde muntblaadjes kopen en daar thee van trekken.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:56 schreef Martin-Ssempa het volgende:
Ik heb laatst munt/mint thee van lipton gekocht
[ afbeelding ]
Is deze goed voor je tanden? Er zit namelijk 0,1 gram suiker per 100ml. Ik hoop dat dat verwaarloosbaar is.
Die heb ik ook nog staan.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:27 schreef Luxuria het volgende:
Ik drink nu wel eens de spijsverteringthee van Pickwick. Ik vind hem best lekker en heb zelfs het idee dat ik er ook echt meer van naar de wc moet.
Dat is echt verwaarloosbaar, als je een biscuitje eet krijg je meer binnen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:56 schreef Martin-Ssempa het volgende:
Ik heb laatst munt/mint thee van lipton gekocht
[ afbeelding ]
Is deze goed voor je tanden? Er zit namelijk 0,1 gram suiker per 100ml. Ik hoop dat dat verwaarloosbaar is.
Daarvan moet je een andere boodschap doenquote:Op dinsdag 16 april 2013 18:35 schreef trovey het volgende:
[..]
Die heb ik ook nog staan.Ik moet zo al genoeg plassen van thee.
Ik zie niets wat dat kan veroorzaken, sennablad zou een goede zijn maar dat zit er niet in.quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:44 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Daarvan moet je een andere boodschap doen
En, vond je het lekker?quote:Op maandag 13 mei 2013 21:36 schreef Atmosphere82 het volgende:
Vanavond ga ik eens voor het eerst in m'n leven witte thee proberen...
Inderdaad, bah.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:20 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik vind thee van Lipton vaak nogal tegenvallen. Het is het 'net niet' in mijn ogen. Thee van Princess daarentegen!Maar volgens mij is dat gehalte suiker niet alarmerend hoor Martin-Ssempa!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yoloswagquote:Op dinsdag 14 mei 2013 08:48 schreef SeLang het volgende:
Zit nu Darjeeling thee te drinken die ik uit India heb meegenomen. Niet geweldige kwaliteit, maar het is het spul dat ze daar drinken. Net zoals daar doe ik er ook melk bij. Vanmiddag ga ik het proberen met toegevoegde masala kruiden.
Absoluut! Wel een aparte smaak. Vanavond ga ik eens zwarte thee zetten, ook nog nooit als losse thee gedronken!quote:
Ik houd eigenlijk niet zo van groene thee in theezakjes maar voor het gemak pak ik die toch soms wel. De groene thee van de Aldi vind ik minder lekker, en die van AH die jij bedoelt vind ik ook niet lekker. Maar die zonder citroen vind ik best te doen. Hee, dat rijmt!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 01:14 schreef Froob het volgende:
Ik drink nu groene thee met citroen van AH huismerk. Ik denk dat deze smaak dicht in de buurt komt van afwasmiddel. Citroen overkill.
Simon Lévelt is een joods merk. Joden hebben vaak kwaliteitsproducten, dat geldt ook voor hun koffie van dat merk vind ik!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 08:40 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik drink de laatste weken alleen nog deze.
http://www.simonlevelt.nl(...)ne-thee/japan/sencha
Ik ben fan van de papieren theezakjes. Gaan niet stuk en na afloop gooi je ze zo weg.quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:08 schreef GotC het volgende:
Hm, iemand nog tips voor een echt goed thee ei? Ik heb er altijd problemen mee: Sluiten niet goed af, gaan snel stuk..
ik gebruik ook zakjes, en vooral groene thee van kaldi, zit hier nml dichtbij.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:24 schreef Atmosphere82 het volgende:
Vind je dan niet dat ze een matig, niet vol smaakje hebben?
Nee hoor, lekker net zolang laten trekken tot het naar mijn smaak goed is.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:24 schreef Atmosphere82 het volgende:
Vind je dan niet dat ze een matig, niet vol smaakje hebben?
Hm, nee dat vind ik wel meevallen. Af en toe maak ik dat ei schoon met azijn. Dat voorkomt ook de bruine aanslag.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:30 schreef dawg het volgende:
[..]
ik gebruik ook zakjes, en vooral groene thee van kaldi, zit hier nml dichtbij.
maar ik laat het ongeveer een 4/5 minuutjes trekken, genoeg smaak hoor. en honing erin.![]()
is het niet zo dat je met zo'n ei al die verschillende aroma's door elkaar gaat proeven op den duur? of was je dat ding na elk gebruik weer af?
Oké!quote:Op zondag 19 mei 2013 19:54 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nee hoor, lekker net zolang laten trekken tot het naar mijn smaak goed is.
Hahahahaha dat vind ik een mooie! Ja, ik zit zelf ook wel eens te denken: zal ik zo'n ijzeren thermosbeker meenemen naar school?! Bij ons kun je uit de automaat alleen maar van die kleine knullige bekertjes halen en dat voor 50 cent :| Op Utrecht Centraal kun je in de spits wel voor 1 euro een grote beker kopen (L) vind ik altijd zo leuk! Ik word er helemaal vrolijk van haha. Misschien toch een soort lichtelijke verslavingquote:Op zondag 19 mei 2013 20:38 schreef Atmosphere82 het volgende:
Welkom MisssC!![]()
Ja, dat laatste heb ik ook. Ik kan niet 'opstarten' zonder thee. Ik word er ook humeurig van als ik het niet drink. Dat was soms een probleem op festivals maar ik heb daarvoor een gasbrander aangeschaft, dan kan ik het zelf maken. Haha, acht, mooi is dat. Ik heb dat ook vaak, als het heel extreem wordt zit ik weleens aan de twaalf koppen...!![]()
Een vriendin heeft die toevallig onlangs ook ontdekt, ze is meteen groot fanquote:Op zondag 19 mei 2013 21:26 schreef Caithlinn het volgende:
Ik heb een lekkere thee ontdektlemon & ginger van Clipper. Vooral als je hem even laat trekken krijg je die lekkere pittige smaak van gember. Aanrader als je van gember houdt.
Dat ziet er lekker uit en ook gezellig, glazen pot met theelichtje!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:01 schreef msacras het volgende:
Zojuist 2.5 liter thee naar binnen gewerkt in een tijdsbestek van 3 uur.Het is gewoon wachten op de watervergiftiging.
Lekker mn favoriete thee gezet: Lipton Green Tea Mandarin/Orange. Normaal ben ik niet zo'n fan van kant en klare theezakjes en ben ik meer van de verse thee, maar man man wat is deze lekker!
Sfeerfotootje:
[ afbeelding ]
Dat doe je goed zeg!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:01 schreef msacras het volgende:
Zojuist 2.5 liter thee naar binnen gewerkt in een tijdsbestek van 3 uur.Het is gewoon wachten op de watervergiftiging.
Lekker mn favoriete thee gezet: Lipton Green Tea Mandarin/Orange. Normaal ben ik niet zo'n fan van kant en klare theezakjes en ben ik meer van de verse thee, maar man man wat is deze lekker!
Sfeerfotootje:
[ afbeelding ]
Handig apparaat lijkt me dat!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:09 schreef SeLang het volgende:
Ik drink vaak groene thee en oelong thee (altijd los, geen zakjes) en die brouw ik in zo'n klein theepotje en drink uit van die kleine Chinese kopjes. Het water daarvoor haal ik uit zo'n Tefal Quick-Cup want dat is water van ca 85 graden, wat optimaal is. Ik gebruik daarvoor alleen gefilterd water (filter kan)
[ afbeelding ]
Maar de groene thee is op en ik ben me nu door een aantal pakken zwarte darjeeling thee aan het werken die ik uit India heb meegebracht. Dat gaat in een 500 ml theepot en dan kokend water erbij. Elke dag zet ik drie van die potten voor mij alleen![]()
Eind oktober ben ik trouwens in Darjeeling en ik ben van plan om daar ook wat thee te scoren
Ahh, dat gebeurt soms met shu pu-erhquote:Op zondag 26 mei 2013 23:48 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb nu pur eh thee, wat een vislucht
4 koppen maar?quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:47 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Oh thee![]()
Ik drink elke dag minstens 4 koppen thee weg. Vooral met dit weer is het echt genieten!
Hell yeah!!! Zo extreem ben ik zelfs niet in mijn consumptie...!quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:41 schreef Gwywen het volgende:
[..]
4 koppen maar?![]()
Reken voor mij maar eerder 3-4 potten
Dat klinkt alsquote:Op woensdag 29 mei 2013 23:24 schreef Danielle83 het volgende:
Rooibos vanille van SimonLévelt is een aanrader
1 kleine pot thee elke ochtend dat ik vroeg (05:30 uur) wakker word te samen met een bord Brinta met daarin gepelde bananenschijfjes en een tweetal bruine boterhammen(volkoren) met extra oud belegen kaas.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:41 schreef Gwywen het volgende:
4 koppen maar?![]()
Groene thee drinken met stappenquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:43 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik had eens twaalf koppen groene thee achter elkaar gedronken tijdens uitgaan want ik was de bob. Ik mocht geen alcohol. Toen stond ik eigenlijk compleet 'strak' die avond!
Ah tof! Je hebt ook zo'n groter theeglas!quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:21 schreef Iwanius het volgende:
[..]
1 kleine pot thee elke ochtend dat ik vroeg (05:30 uur) wakker word te samen met een bord Brinta met daarin gepelde bananenschijfjes en een tweetal bruine boterhammen(volkoren) met extra oud belegen kaas.
Later op de dag achter de laptop gaat er nog een kop thee tegenaan.
Tsja, je moet wat hè! Al die tijd frisdrank consumeren gaat ook snel vervelen vind ik...quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:47 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Groene thee drinken met stappen
Eigenlijk nog niet eens zo'n slecht idee als je bob bent
Je kunt de foto hier uploaden: www.imgur.com en dan link kopieren en plakken tussen [img] en [/img] .quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:37 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ah tof! Je hebt ook zo'n groter theeglas!Als ik wist hoe ik mijn eigen foto's kan uploaden hier,
dan zou ik dat ook doen. Kan iemand mij dat uitleggen s.v.p.? Ik had het ook al gevraagd in een topic in C&H, maar die persoon is het misschien vergeten ofzo...
Ik vind frisdrank sowieso niet echt lekker, dronk dan meestal spa blauw ofzo.quote:[..]
Tsja, je moet wat hè! Al die tijd frisdrank consumeren gaat ook snel vervelen vind ik...
Als je een account maakt kan je ze later gewoon zelf verwijderenquote:Op donderdag 30 mei 2013 16:46 schreef Atmosphere82 het volgende:
Oké bedankt! Blijven die foto's daar dan ook opstaan of kun je die ook verwijderen later?
Ja, ze keken met name in Breda daar soms nogal vreemd van op ja!
Bikkelquote:Op woensdag 29 mei 2013 22:41 schreef Gwywen het volgende:
[..]
4 koppen maar?![]()
Ik heb deze, want ik drink natuurlijk alleen thee uit Wedgwood serviesquote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:36 schreef Iwanius het volgende:
Ja, ho, je hebt potten zoals onderstaande
[ afbeelding ]
(10/12 koppen thee dus)
en je hebt theepotjes (die ik elke ochtend vul)
[ afbeelding ]
(hooguit 6 koppen thee)
Even langs Simon Levelt dan. Die onderste vind ik mooiquote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:36 schreef Iwanius het volgende:
Ja, ho, je hebt potten zoals onderstaande
[ afbeelding ]
(10/12 koppen thee dus)
en je hebt theepotjes (die ik elke ochtend vul)
[ afbeelding ]
(hooguit 6 koppen thee)
Ik zet groene thee, gooi er citroen bij en laat het afkoelen daarna in de koelkast.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:50 schreef Atmosphere82 het volgende:
Hoe doen jullie dat dan als ik vragen mag (die thee maken dan hè, niet het drinken ervan)?
Hmm dat klinkt niet verkeerdquote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik zet groene thee, gooi er citroen bij en laat het afkoelen daarna in de koelkast.
Ik zuip ook nog steeds evenveel!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:38 schreef Atmosphere82 het volgende:
En mensen? Drinken jullie nog steeds evenveel thee in deze warme dagen? Meer of minder?
Ik zuip nog steeds minstens zoveel!![]()
Lekker doen heel verfrissend.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:23 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Hmm dat klinkt niet verkeerd
Nooit aan gedacht.
Ik drink helemaal geen thee meer met de warmte.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:38 schreef Atmosphere82 het volgende:
En mensen? Drinken jullie nog steeds evenveel thee in deze warme dagen? Meer of minder?
Ik zuip nog steeds minstens zoveel!![]()
Dat is wel heel veelquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:22 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik heb me gisteren letterlijk ziek gedronken aan de groene thee. Acht koppen achter elkaar (en in een te snel tijdsbestek gedronken) bleek toch wat te veel. Weer kon ik me niet inhouden en heb midden in de nacht gedronken. Toch kon ik wel snel slapen!
Dat is thee met 25% munt, 10% venkel en 10% brandnetel.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:46 schreef Atmosphere82 het volgende:
Wat houdt spijsverteringsthee precies in Luxuria?
Ik zie deze reactie nu pasquote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:36 schreef Atmosphere82 het volgende:
Oké bedankt, dat klinkt interessant!Is die thee ook gewoon bij AH enzovoort te koop?
Nee nooit gehad en ik denk ook niet dat ik hem ga proberenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:12 schreef Atmosphere82 het volgende:
Iemand weleens dennennaald thee op hier? Ik heb het eens gekocht bij 'De Compagnie', maar dat is één keer en nooit meer! Ik kreeg er buikpijn van, letterlijk!
Ik heb een paar keer thee gemaakt van verse dennenaalden uit eigen tuin (die lichtgroene topjes op uiteinde van tak). Heeerlijk, zacht en subtiel. Maar geen idee hoe die uit de winkel smaaktquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:12 schreef Atmosphere82 het volgende:
Iemand weleens dennennaald thee op hier? Ik heb het eens gekocht bij 'De Compagnie', maar dat is één keer en nooit meer! Ik kreeg er buikpijn van, letterlijk!
Zes keer!? De meeste bejaarden met hartfalen en plastabletten plassen nog niet eens zo vaak 's nachtsquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Knn wel weer merken dat het thee tijd is door het weer. Vannacht maar 6 keer eruit gemoeten. (Moet altijd zo plassen van thee)
Nou nou nou nou!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:43 schreef June. het volgende:
[..]
Zes keer!? De meeste bejaarden met hartfalen en plastabletten plassen nog niet eens zo vaak 's nachts
Haha ja ik snap het nu. Jij werkt dus in de geneeskunde zo te zien, dat verklaart je kennis omtrent dat onderwerp zeker voor een groot gedeelte?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:20 schreef June. het volgende:
[..]
Naja, om te illustreren wat mijn referentiekader is van veel
Precies. Voor mij ook. Elke ochtend als ik opsta is het eerste wat ik prepareer in de keuken een kleine pot thee i.c.m. mijn bord Brinta,banaan en boterhammen met kaas.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:27 schreef Atmosphere82 het volgende:
Voor mij is het altijd thee tijd!
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:45 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Precies. Voor mij ook. Elke ochtend als ik opsta is het eerste wat ik prepareer in de keuken een kleine pot thee i.c.m. mijn bord Brinta,banaan en boterhammen met kaas.
Oh zo...quote:
Aha, en waar kan je die zoal kopen?quote:Op zondag 20 oktober 2013 17:10 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik ben niet zo van Pickwick eigenlijk, maar met name voor biologische thee.
(Werk in een gezondheidswinkel, zal ermee te maken hebben)
Op het moment erg fan van deze >
[ afbeelding ]
Hier te zien: http://keuringsdienstvanw(...)everingen/23-01-2014quote:Thee maak je van thee. Althans, dat zou je denken. Maar de Keuringsdienst vond naast theeblaadjes vreemde korrels in het theezakje. Kleine brokjes met een sterke smaak. Wat zit er naast thee eigenlijk nog meer in het zakje groene of zwarte thee? De Keuringsdienst over thee met een bijsmaak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |